abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 12 juli 2026 @ 17:36:30 #276
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_221317428
quote:
1s.gif Op zondag 12 juli 2026 17:19 schreef Wantie het volgende:

[..]
Ja, te zot voor woorden.

Gewoon een pleidooi voor etnisch profileren, waarbij degenen die daardoor ten onrechte met een sanctie te maken krijgen dat dan maar moeten verhalen op anderen met dezelfde etniciteit die zich niet hebben gedragen...
Er zijn groepen jongeren die zich echt zwaar misdragen in zwembaden. Bij mijn weten zijn dit hoofdzakelijk groepen jongeren van Marokkaanse afkomst (of klopt dit niet?)

Dat men hierdoor ook Marokkaanse jongeren die zich goed gedragen moeilijker laat binnenkomen is niet oke (en zelfs tegen de wet), maar in sommige gevallen enigszins te begrijpen: bijv. wanneer je een groep die bestaat uit hoofdzakelijk Marokkaanse jongens, weigert (of om ID vraagt zoals in dit voorbeeld), nadat je in het zwembad regelmatig last hebt van groepen Marokkaanse jongeren.

Maar om dan zonder enige meerwaarde dan maar iedereen die er niet Nederlands uitziet als potentiële misdrager te behandelen slaat nergens op. Wat is de meerwaarde hiervan? Hoe bescherm je hiermee je zwembad beter dan wanneer je dit niet zou doen? Er zit gewoon geen logica in anders dan dat je gewoon duidelijk wil maken dat je alles wat niet Nederlands is voor de lol over 1 kam scheert.
Krekker is de bom!
pi_221317454
quote:
0s.gif Op zondag 12 juli 2026 17:36 schreef Gizmogirl28 het volgende:
Beide kanten van een situatie snappen.

Nou nou schandalig wat ben ik een racist zeg.
Deze dan nog maar een keer. Howard heeft er helaas nooit meer op gereageerd.

quote:
1s.gif Op zaterdag 11 juli 2026 19:19 schreef Chillegast het volgende:

[..]
Het is een drogreden en een cirkelredenering. Ik zou zeggen: probeer het eens uit en gebruik dit argument dan bij de rechter.

"Ja edelachtbare, het klopt dat ik Ibrahim ongelijk heb behandeld, maar dat is geen discriminatie want hij is een Marokkaan en met Marokkanen moet je uitkijken, dat weet iedereen"

We horen wel wat daar uit gaat komen maar ik voorspel:

Ibrahim 1 - HowardRoark 0
pi_221317461
quote:
1s.gif Op zondag 12 juli 2026 17:36 schreef KreKkeR het volgende:

[..]
Er zijn groepen jongeren die zich echt zwaar misdragen in zwembaden. Bij mijn weten zijn dit hoofdzakelijk groepen jongeren van Marokkaanse afkomst (of klopt dit niet?)

Dat men hierdoor ook Marokkaanse jongeren die zich goed gedragen moeilijker laat binnenkomen is niet oke (en zelfs tegen de wet), maar in sommige gevallen enigszins te begrijpen: bijv. wanneer je een groep die bestaan uit hoofdzakelijk Marokkaanse jongens, weigert nadat je in het zwembad regelmatig last hebt van groepen Marokkaanse jongeren.

Maar om dan zonder enige meerwaarde dan maar iedereen die er niet Nederlands uitziet als potentiële misdragen te behandelen slaat nergens op. Wat is de meerwaarde hiervan? Hoe bescherm je hiermee je zwembad beter dan wanneer je dit niet zou doen?
Dus elke groep Marokkaanse jongens misdragen zich en mogen geweigerd worden?
En als ze alleen zijn dan doen ze niks?
Jij zegt nou hetzelfde als wat ik zeg hoezo mag jij dat zeggen en noem je mij racistisch?

Ook alleen kunnen ze rottigheid uithalen en sowieso alleen binnenkomen betekend niet dat ze ook in het zwembad de hele tijd alleen zijn.
  zondag 12 juli 2026 @ 17:43:24 #279
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_221317464
quote:
0s.gif Op zondag 12 juli 2026 17:36 schreef Gizmogirl28 het volgende:
Beide kanten van een situatie snappen.

Nou nou schandalig wat ben ik een racist zeg.
Wat snap je dan aan deze situatie?
1) Een jongen met een niet-blanke huidskleur die met zijn blanke vrienden is. In welke mate vormt hij een groter risico voor de veiligheid het zwembad dan de rest van de groep waar hij mee is?

2) Ik ben niet bekend met de exacte details, maar laten we bij wijze van voorbeeld even aannemen dat het geen Marokkaanse jongen betrof.

Wat heeft zo'n jongen in zo'n geval te maken met de terreur die bepaalde groepen Marokkaanse jongeren in zwembaden uitoefenen?
Krekker is de bom!
pi_221317482
quote:
1s.gif Op zondag 12 juli 2026 17:41 schreef Chillegast het volgende:

[..]
Deze dan nog maar een keer. Howard heeft er helaas nooit meer op gereageerd.
[..]

Wat moet je ook zeggen op deze bs.
pi_221317492
quote:
0s.gif Op zondag 12 juli 2026 17:45 schreef Gizmogirl28 het volgende:

[..]
Wat moet je ook zeggen op deze bs.
Zo kan je het ook negeren. Zwak.
pi_221317494
quote:
1s.gif Op zondag 12 juli 2026 17:43 schreef KreKkeR het volgende:

[..]
Wat snap je dan aan deze situatie?
1) Een jongen met een niet-blanke huidskleur die met zijn blanke vrienden is. In welke mate vormt hij een groter risico voor de veiligheid het zwembad dan de rest van de groep waar hij mee is?

2) Ik ben niet bekend met de exacte details, maar laten we bij wijze van voorbeeld even aannemen dat het geen Marokkaanse jongen betrof.

Wat heeft zo'n jongen in zo'n geval te maken met de terreur die bepaalde groepen Marokkaanse jongeren in zwembaden uitoefenen?
Ik heb niet gezegd dat hij iets te maken heeft met die terreur.

Hou op mij woorden in de mond te schuiven.
pi_221317508
quote:
0s.gif Op zondag 12 juli 2026 17:42 schreef Gizmogirl28 het volgende:

[..]
Jij zegt nou hetzelfde als wat ik zeg hoezo mag jij dat zeggen en noem je mij racistisch?

Ook alleen kunnen ze rottigheid uithalen en sowieso alleen binnenkomen betekend niet dat ze ook in het zwembad de hele tijd alleen zijn.
Het verschil tussen zwembaden waar alleen blanken aanwezig zijn en gemengde gelegenheden is echt dag en nacht. Je beseft pas aan wat voor hel mensen tegenwoordig blootgesteld worden zodra je ervaart hoe het ook kan.
pi_221317516
quote:
0s.gif Op zondag 12 juli 2026 17:48 schreef DrRobotnik het volgende:

[..]
Het verschil tussen zwembaden waar alleen blanken aanwezig zijn en gemengde gelegenheden is echt dag en nacht. Je beseft pas aan wat voor hel mensen tegenwoordig blootgesteld worden zodra je ervaart hoe het ook kan.
Stel je niet aan met je blanke superioriteit.
pi_221317534
quote:
0s.gif Op zondag 12 juli 2026 17:49 schreef Chillegast het volgende:

[..]
Stel je niet aan met je blanke superioriteit.
Veel mensen leven met een soort Stockholmsyndroom, waardoor ze denken dat bepaalde zaken nu eenmaal bij het leven horen. Zodra je het leven ervaart omringd door medeblanken besef je pas dat dit niet zo is en dat we beter verdienen, dat een leven van rust, veiligheid en waardigheid ons geboorterecht is.
pi_221317542
quote:
0s.gif Op zondag 12 juli 2026 17:47 schreef Chillegast het volgende:

[..]
Zo kan je het ook negeren. Zwak.
Ik snap dat een zwembad er alles aan doet om overlast te voorkomen.
Of het de goede manier is, ik weet het niet ik was er niet bij.

Ik zie niet gelijk een reden om discriminatie te roepen omdat 1 iemand zegt iets gezien te hebben.

Jij vind dat mij dat een racist maakt.

Prima.

Uitgepraat, jij hebt je oordeel al klaar over mij blijkbaar.
pi_221317544
quote:
0s.gif Op zondag 12 juli 2026 17:53 schreef DrRobotnik het volgende:

[..]
Veel mensen leven met een soort Stockholmsyndroom, waardoor ze denken dat bepaalde zaken nu eenmaal bij het leven horen. Zodra je het leven ervaart omringd door medeblanken besef je pas dat dit niet zo is en dat we beter verdienen, dat een leven van rust, veiligheid en waardigheid ons geboorterecht is.
Ik heb in een aantal buitenlanden gewoond, ook niet westers en ik kan je vertellen dat dat lulkoek is.
pi_221317551
quote:
0s.gif Op zondag 12 juli 2026 17:53 schreef Gizmogirl28 het volgende:

[..]
Jij vind dat mij dat een racist maakt.
:?
Quote me even waar ik dat zeg.

Oh dat kan je niet.
pi_221317553
quote:
0s.gif Op zondag 12 juli 2026 17:48 schreef DrRobotnik het volgende:

[..]
Ik heb het gezien en meegemaakt.
Ik ga niet alleen naar het zwembad altijd met mijn man.
  zondag 12 juli 2026 @ 17:59:11 #290
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_221317567
quote:
0s.gif Op zondag 12 juli 2026 17:42 schreef Gizmogirl28 het volgende:

[..]
Doe eens wat minder defensief en leg mij geen woorden in de mond. Laat eens even zien waar ik jou racistisch heb genoemd...

quote:
Ja klinkt erg logisch. Marokkaanse jongens die allemaal 1 voor 1 zich aansluiten bij groepen Nederlandse jongens en zo het zwembad binnensneaken om dan bij binnenkomst hun blanke vrienden te verlaten, om dan samen met alle inviduele Marokkaanse jongens een groep te vormen om terreur uit te oefenen.

Kom eens met voorbeelden van structurele terreur in zwembaden uitgeoefend door 1 persoon... Zul je niet of nauwelijks vinden omdat het bijna altijd groepen betreft.

Probeer het eens wat minder te zien als een discussie willen winnen en probeer eens te begrijpen wat ik zeg:

Ik zeg nergens dat groepen Marokkanen weigeren oke is.

Ik zeg dat de zwembadterreur bij mijn weten hoofdzakelijk wordt uitgevoerd door bepaalde groepen Marokkaanse jongeren.

Op basis hiervan geef ik aan dat vanuit het perspectief van het willen beschermen van de andere bezoekers

1) het bezoek moeilijker maken van groepen Marokkaanse jongeren het meest effectief is (maar nog steeds fout)
2) het weigeren van individuele Marokkanen al wat minder effectief is. Over het algemeen zijn het groepen die zich misdragen. Enige wat je hiermee zou kunnen tegen gaan os de hypothetische situatie waar groepen Marokkanen, om weigering te voorkomen, individuel het zwembad binnengaan. Maar mij is niet bekend dat dit in werkelijkheid echt gebeurt.
3) het weigeren van individuele Marokkanen die onderdeel uitmaken van een groep blanke jongeren 0 effect zal hebben (zelfs wanneer het een groep foute jongeren is, zal de Marokkaan in zo'n geval doorgaans niet degene zijn die het verschil maakt
4) het weigeren van niet-blanke jongeren die overduidelijk niet Marokkaans zijn, al helemaal niks zal bijdragen aan de veiligheid van andere bezoekers.
Krekker is de bom!
pi_221317573
quote:
0s.gif Op zondag 12 juli 2026 17:54 schreef Chillegast het volgende:

[..]
Ik heb in een aantal buitenlanden gewoond, ook niet westers en ik kan je vertellen dat dat lulkoek is.
Weet je nog die Mastercard reclames?

Het is gewoonweg onbetaalbaar, als mensen zouden beseffen wat hen aangedaan is door globalistisch ingestelde politici zou de Franse Revolutie verbleken bij de reactie.
  zondag 12 juli 2026 @ 18:02:39 #292
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_221317585
quote:
0s.gif Op zondag 12 juli 2026 17:47 schreef Gizmogirl28 het volgende:

[..]
Ik heb niet gezegd dat hij iets te maken heeft met die terreur.

Hou op mij woorden in de mond te schuiven.
Snap je het echt niet of doe je maar alsof?

Ik zeg nergens dat jij zegt dat deze jongen iets met terreur te maken heeft. |:(

Ik leg uit dat jouw logica niet klopt.

Door in zulke gevallen individuen anders te behandelen zal dit 0,0 bijdragen aan een veiliger zwembad. Dat is wat ik probeer aan te geven.
Krekker is de bom!
pi_221317606
Ik snap gewoon beide partijen, dat ik daardoor in een discussie beland alsof ik het prima vind dat anderen daardoor de pineut zijn is jammer.
  zondag 12 juli 2026 @ 18:08:15 #294
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_221317609
quote:
0s.gif Op zondag 12 juli 2026 17:53 schreef DrRobotnik het volgende:

[..]
Nee hoor. M.u.v. bepaalde groepen terreurjongeren vaak uit enkele duidelijke bepaalde hoeken, kun je prima vertoeven in gemengde zwembaden.
Krekker is de bom!
  zondag 12 juli 2026 @ 18:09:18 #295
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_221317617
quote:
0s.gif Op zondag 12 juli 2026 18:07 schreef Gizmogirl28 het volgende:
Ik snap gewoon beide partijen, dat ik daardoor in een discussie beland alsof ik het prima vind dat anderen daardoor de pineut zijn is jammer.
Wat valt er te snappen wanneer een maatregel 0,0 bijdraagt aan een veiliger zwembad?
Krekker is de bom!
pi_221317618
quote:
0s.gif Op zondag 12 juli 2026 17:31 schreef Gizmogirl28 het volgende:

[..]
Dit staat er ook.
[..]

Nee, dit staat er:

Maar het College vindt de verklaring van de baliemedewerker dat zij zowel witte kinderen als kinderen van kleur controleerde onvoldoende om het vermoeden van discriminatie weg te nemen.

Waarom kap je dat af?
zeer vocale Trump hater - VEM2012
pi_221317647
quote:
1s.gif Op zondag 12 juli 2026 18:09 schreef KreKkeR het volgende:

[..]
Wat valt er te snappen wanneer een maatregel 0,0 bijdraagt aan een veiliger zwembad?
Weten dat er controle is kan helpen.
pi_221317652
quote:
1s.gif Op zondag 12 juli 2026 18:09 schreef Wantie het volgende:

[..]
Nee, dit staat er:

Maar het College vindt de verklaring van de baliemedewerker dat zij zowel witte kinderen als kinderen van kleur controleerde onvoldoende om het vermoeden van discriminatie weg te nemen.

Waarom kap je dat af?
Dan zegt de medewerkster toch dat iedereen onder de steekproeven kan vallen, wat is er dan discriminatie aan?
Dat het college dat niet accepteert is wat anders.

Het is net hoe je het leest.
  zondag 12 juli 2026 @ 18:17:00 #299
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_221317661
quote:
0s.gif Op zondag 12 juli 2026 18:14 schreef Gizmogirl28 het volgende:

[..]
Weten dat er controle is kan helpen.
Controle van mensen die niet in de risicogroep behoren? Waarom zou je dit willen?
Krekker is de bom!
pi_221317682
quote:
0s.gif Op zondag 12 juli 2026 17:55 schreef Gizmogirl28 het volgende:

[..]
Ik heb het gezien en meegemaakt.
Ik ga niet alleen naar het zwembad altijd met mijn man.
Das echt niet best! Ik kan als vrouw in mijn eentje nog prima baantjes trekken in het lokale zwembad.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')