Nogmaals ik ben niet tegen die controle maar een beetje contextgevoeligheid is op zijn plaats. Als 2 jochies binnen komen samen en 1 heeft een kleurtje ga je die niet pakken tenzij je weet wie het is. Alleen vormen onze Marokkaanse vrienden meestal niet echt een probleem. Komen er 5 tegelijk binnen dan wil je wel even dubbelchecken of ze er niet eerder uitgegwipt zijn.Omdat je het gezellig wil houden voor degenen die zich wel gedragen. Dat is toch niet zo moeilijk?quote:Op zaterdag 11 juli 2026 20:20 schreef beefkeek het volgende:
[..]
Het is klaarblijkelijk wel zo dat ze gecontroleerd worden vanwege het kleurtje. In dit geval had die jongen dus de mazzel dat zijn vader erbij was die de nodige dingen bij zich had.
Etnisch profileren is een vorm van discriminatie mijn beste, en dat is niet toegestaan, zeker niet voor publieke voorzieningen.quote:Op zaterdag 11 juli 2026 20:17 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Het is etnisch profileren en dat is uitstekend mits er duidelijke redenen voor zijn. Zo zorg je er namelijk voor dat een bepaalde groep in toom wordt gehouden. Als je het probleem namelijk niet bij de kern mag aanpakken, kun je het ook niet oplossen. Er zit een gedegen reden achter het controleren, namelijk dat Marokkanen zich dus disproportioneel in vergelijken met andere groep, misdragen. Wat zou hier mis mee zijn? Kun je dat ook onderbouwen?
Iedereen is gelijk, er is alleen een probleem dat opgelost dient te worden.quote:Op zaterdag 11 juli 2026 20:24 schreef beefkeek het volgende:
[..]
Etnisch profileren is een vorm van discriminatie mijn beste, en dat is niet toegestaan, zeker niet voor publieke voorzieningen.
Ik begrijp best dat er één groep is die het verziekt, maar wees er dan eerlijk over. “We voelen ons genoodzaakt etnisch te profileren omdat de overlast disproportioneel van deze groep is” of welke draai je er ook aan wil geven. Ga niet verschuilen achter iedereen is gelijk terwijl dat niet zo is.
Het staat nogal haaks op wat in de uitspraak staat, dus het lijkt mij dat in de zaak niet erkend is dat ze gediscrimineerd hebben. Anders is het nogal een rare overweging, niet?quote:Op zaterdag 11 juli 2026 18:50 schreef Chillegast het volgende:
[..]
Je vergeet iets te quoten. Dit staat er ook:
[..]
Stel me niet teleur met een "ja maar" reactie jongen.
Nee dat is het niet. discrimineren gaat een stuk verder dan gezond verstand gebruiken. Ik snap niet waarom je die 2 zaken zo graag aan elkaar wil rijgen.quote:Op zaterdag 11 juli 2026 20:24 schreef beefkeek het volgende:
[..]
Etnisch profileren is een vorm van discriminatie mijn beste, en dat is niet toegestaan, zeker niet voor publieke voorzieningen.
Ik begrijp best dat er één groep is die het verziekt, maar wees er dan eerlijk over. “We voelen ons genoodzaakt etnisch te profileren omdat de overlast disproportioneel van deze groep is” of welke draai je er ook aan wil geven. Ga niet verschuilen achter iedereen is gelijk terwijl dat niet zo is.
Eerlijk? Ik heb er totaal geen moeite mee dat er extra gecontroleerd wordt. Maar wollige omschrijven om het beestje maar niet bij het naampje te noemen ben ik allergisch voor.
Complete kulkoek, want aan het uiterlijk kun je niet zien of je met Marokkanen, Turken of Spanjaarden te maken hebt.quote:Op zaterdag 11 juli 2026 20:29 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Iedereen is gelijk, er is alleen een probleem dat opgelost dient te worden.
Discriminatie zie ik meer als er nu een medewerker achter de balie zou hebben gezeten met een gigantische hekel aan een bepaalde groep, die ook de bedoeling zou hebben gehad die groep het leven zuur te maken.
Dat is 9 van de 10 keer niet geval, maar is het simpelweg een bepaalde groep die voor onnodig veel problemen zorgt en dáárom een andere behandeling krijgt. Het is dus het directe effect van dat gedrag.
En mochten mensen dan stellen dat dit niet mag, dan kun je het probleem dus niet oplossen. Dan zou je bijvoorbeeld iedereen moeten controleren omdat één groep zich misdraagt. Dat is een gigantische verspilling van tijd, moeite en geld om politiek correct te doen.
Echt wel. En het gedrag spreekt vaak boekdelen.quote:Op zaterdag 11 juli 2026 20:31 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
Complete kulkoek, want aan het uiterlijk kun je niet zien of je met Marokkanen, Turken of Spanjaarden te maken hebt.
Tja, daarom heet het ook etnisch profileren. Men kan dus miszitten. Als iemand die zelf een nogal Zuid-Europees uiterlijk heeft heb ik er totaal geen problemen als ik eens mijn ID een keertje extra moeten laten vanwege wat Marokkaanse boefjes.quote:Op zaterdag 11 juli 2026 20:31 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
Complete kulkoek, want aan het uiterlijk kun je niet zien of je met Marokkanen, Turken of Spanjaarden te maken hebt.
Iets te veel van dat gehakte inderdaad.quote:Op zaterdag 11 juli 2026 14:12 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Activistentaal gebruikt, incident waarschijnlijk verzonnen.
Zet er 60 op een rij en je pikt de mocro er uit.quote:Op zaterdag 11 juli 2026 20:31 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
Nee, want eerder heeft Howard het al gehad over overlast gevende Surinamers en Antillianen, in ieder geval alle soorten buitenlanders die niet echt tot de inheemse tokkies behoren.quote:Op zaterdag 11 juli 2026 20:32 schreef vul_maar_in het volgende:
[..]
Echt wel. En het gedrag spreekt vaak boekdelen.
Hier glij jij weer uit de bocht.
Dan werkt ie dus nooit, want iedereen is racist.quote:
Nogmaals: ik ben het met je eens dat het een logische stap is, maar zoals ik eerder al zei: wees er dan eerlijk over.quote:Op zaterdag 11 juli 2026 20:29 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Iedereen is gelijk, er is alleen een probleem dat opgelost dient te worden.
Discriminatie zie ik meer als er nu een medewerker achter de balie zou hebben gezeten met een gigantische hekel aan een bepaalde groep, die ook de bedoeling zou hebben gehad die groep het leven zuur te maken.
Dat is 9 van de 10 keer niet geval, maar is het simpelweg een bepaalde groep die voor onnodig veel problemen zorgt en dáárom een andere behandeling krijgt. Het is dus het directe effect van dat gedrag.
En mochten mensen dan stellen dat dit niet mag, dan kun je het probleem dus niet oplossen. Dan zou je bijvoorbeeld iedereen moeten controleren omdat één groep zich misdraagt. Dat is een gigantische verspilling van tijd, moeite en geld om politiek correct te doen.
Dan zijn we het eens maat.quote:Op zaterdag 11 juli 2026 20:38 schreef beefkeek het volgende:
[..]
Nogmaals: ik ben het met je eens dat het een logische stap is, maar zoals ik eerder al zei: wees er dan eerlijk over.
@:vul_maar_in ik heb er geen enkel probleem mee dat het gedaan wordt in dit geval. Maar zoals ik al een paar keer gezegd heb, wees er dan eerlijk over. Als je alle jongeren die lijken op een groep probleemjongeren extra controleert valt dit gewoon onder discriminatie. Uitlegbaar, maar draai er niet omheen.
Tot jij dat noemde was dat niet eens bij me opgekomen. Ik snap waarom je daarop aanslaat, dank voor die duiding.quote:Op zaterdag 11 juli 2026 20:38 schreef vul_maar_in het volgende:
[..]
Dan zijn we het eens maat.
als jij dat woord nodig vind maakt het me niet uit, maar ik denk aan kraantjes en bussen bij dat woord.
Nee, maar wel aan die achterlijke petjes en bijbehorend taalgebruik in de meeste gevallen.quote:Op zaterdag 11 juli 2026 20:31 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
Voor je het weet loopt iemand vol trots met een t-shirt :Iamproudtobearacistquote:Op zaterdag 11 juli 2026 20:38 schreef vul_maar_in het volgende:
[..]
Dan zijn we het eens maat.
als jij dat woord nodig vind maakt het me niet uit, maar ik denk aan kraantjes en bussen bij dat woord.
Sorry?, Die zie je alleen op gekke urban fesitval met de kniffoes lol. Daar kun je vrij makkelijk van wegblijven.quote:Op zaterdag 11 juli 2026 20:37 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
Nee, want eerder heeft Howard het al gehad over overlast gevende Surinamers en Antillianen, in ieder geval alle soorten buitenlanders die niet echt tot de inheemse tokkies behoren.
nou ja in deze tijd wordt ik liever racist genoemd dan dat ik me schaar onder het volk wat die term met verve bezigt.quote:Op zaterdag 11 juli 2026 20:41 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
Voor je het weet loopt iemand vol trots met een t-shirt :Iamproudtobearacist
Nou en ik heb dan weer moeite met lui die beweren geen racist te zijn, want ze kennen wel een paar donkere mensen.quote:Op zaterdag 11 juli 2026 20:43 schreef vul_maar_in het volgende:
[..]
nou ja in deze tijd wordt ik liever racist genoemd dan dat ik me schaar onder het volk wat die term met verve bezigt.
Alsof donkere mensen niet racistisch zijn en ik heb donkere vrienden haha. Man met name de indo-suris kunnen flink losgaan!quote:Op zaterdag 11 juli 2026 20:45 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
Nou en ik heb dan weer moeite met lui die beweren geen racist te zijn, want ze kennen wel een paar donkere mensen.
Het woord racist is ook wel aan enorme inflatie bezig de laatste jaren.quote:Op zaterdag 11 juli 2026 20:43 schreef vul_maar_in het volgende:
[..]
nou ja in deze tijd wordt ik liever racist genoemd dan dat ik me schaar onder het volk wat die term met verve bezigt.
Ja, nou, precies, racisme is jezelf boven stellen tov een ander en dan alleen op afkomst en kleur.quote:Op zaterdag 11 juli 2026 20:46 schreef vul_maar_in het volgende:
[..]
Alsof donkere mensen niet racistisch zijn en ik heb donkere vrienden haha. Man met name de indo-suris kunnen flink losgaan!
Racisme was vooral een tribal dingetje wat we nog steeds nodig hebben soms blijkbaar.quote:Op zaterdag 11 juli 2026 20:48 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
Ja, nou, precies, racisme is jezelf boven stellen tov een ander.
Als groepsgevoel? Zo van, wij horen bij elkaar en alles daarbuiten is goor en eng.quote:Op zaterdag 11 juli 2026 20:50 schreef vul_maar_in het volgende:
[..]
Racisme was vooral een tribal dingetje wat we nog steeds nodig hebben soms blijkbaar.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |