Hoezo? Stond in het AD vandaag. En een globale discussie over sensitivity reading mag toch?quote:Op zaterdag 11 juli 2026 12:24 schreef Hiddendoe het volgende:
Er is geen probleem. Pos is overgestapt naar een andere uitgever. Biografie wordt 'ongecensureerd' uitgegeven.
Verder zal het me aan m'n achterwerk oxyderen.
Schopje vergaarbak of GC?
Nee hoor. Maar jouw insteek en het artikel zijn twee verschillende zaken.quote:Op zaterdag 11 juli 2026 12:33 schreef Koekoekmakto het volgende:
[..]
Hoezo? Stond in het AD vandaag. En een discussie over sensitivity reading mag toch?
Of ligt dat te gevoelig? 😬
quote:Of ligt dat te gevoelig? 😬
Maar wat als er al jaren niet schoongemaakt is in die kroeg?quote:Op zaterdag 11 juli 2026 12:15 schreef Koekoekmakto het volgende:
Zelf vind ik homokroeg correct. Het nader uitspecificeren vind ik in dit geval passend en niet stigmatiserend.
Het stigmatiserende komt pas om de hoek kijken bij negatieve omschrijvingen. Zoals vieze homokroeg. Of negatieve connotaties, maar die zijn al wat lastiger te verantwoorden.
Jouw mening is mij wel duidelijk in ieder geval. Het artikel uit de krant gaat over de gevolgen van sensitivity reading. Ik wil dan weten wat de voor- en tegenstanders hiervan vinden. Dat jij de moderatie oproept voor VER of GC vind ik typisch.quote:Op zaterdag 11 juli 2026 12:40 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
Nee hoor. Maar jouw insteek en het artikel zijn twee verschillende zaken.
Bovendien is het op dit forum zo dat veel users niks moeten hebben van censuur in teksten in boeken of stripverhalen.
[..]
Hahaha, klopt als een bus. De meervoudige interpretatie van zulke woorden kun je ook op deze manier uitleggen.quote:Op zaterdag 11 juli 2026 12:41 schreef MichaelScott het volgende:
[..]
Maar wat als er al jaren niet schoongemaakt is in die kroeg?
Ik heb niks gevonden dat de Bezige Bij sensivity readers heeft ingezet.quote:Op zaterdag 11 juli 2026 12:49 schreef Koekoekmakto het volgende:
[..]
Jouw mening is mij wel duidelijk in ieder geval. Het artikel uit de krant gaat over de gevolgen van sensitivity reading. Ik wil dan weten wat de voor- en tegenstanders hiervan vinden. Dat jij de moderatie oproept voor VER of GC vind ik typisch.
Bedankt voor je bijdrage. Ik lees slachtofferschap, eieren lopen en inconsequent zijn.quote:Op zaterdag 11 juli 2026 12:54 schreef HowardRoark het volgende:
Om de vraag in de OP te beantwoorden:
We zitten tegenwoordig met een cultuur in het Westen, zeker in de hogeropgeleide contreien, waar slachtofferschap wordt omarmd en daardoor een sentiment van lopen op eierschalen is gecreëerd. Een verkeerde opmerking en mensen zijn min of meer voor het leven getraumatiseerd.
Stel je voor dat iemand die tot een bepaalde groep kan worden gerekend zich beledigd of gekwetst zou voelen, dat kan niet. Dat moet ten koste van alles worden voorkomen. En daarom zijn er dus dit soort totaalidiote onzin in het leven in geroepen waar mensen boeken of artikelen vooraf gaan lezen en vermeend kwetsend taalgebruik erfuithalen.
Uiteraard wordt dit principe dan niet consequent toegepast het gaat met name over zoals aangegeven bepaalde groepen zoals mensen van kleur, moslims, vrouwen, lhbt'ers etc. Over andere groepen zoals blanke mensen, mannen, Christenen, Israëliërs en soms ook zelfs Joden kan dan tegenwoordig weer alles worden gezegd.
In het artikel van het AD erkent de Bezige Bij in een reactie 'aanpassingen' op basis van gevoeligheidslezers.quote:Op zaterdag 11 juli 2026 12:57 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
Ik heb niks gevonden dat de Bezige Bij sensivity readers heeft ingezet.
Wel diverse krantenartikelen maar je moet je dan registeren of het zit achter een betaalmuur.
Welk artikel?quote:Op zaterdag 11 juli 2026 12:49 schreef Koekoekmakto het volgende:
[..]
Jouw mening is mij wel duidelijk in ieder geval. Het artikel uit de krant gaat over de gevolgen van sensitivity reading. Ik wil dan weten wat de voor- en tegenstanders hiervan vinden. Dat jij de moderatie oproept voor VER of GC vind ik typisch.
Zo voorspelbaar. En inconsequent, want kleurlingen, moslims, vrouwen, transgenders hebben dan geen recht om zich gekwetst of beledigd te voelen, terwijl blanken, mannen, christenen en joden zich steeds meer als verongelijkte kleuters menen te moeten gedragen. Of, anders gezegd, eveneens het slachtofferschap omhelzen.quote:Op zaterdag 11 juli 2026 12:54 schreef HowardRoark het volgende:
Om de vraag in de OP te beantwoorden:
We zitten tegenwoordig met een cultuur in het Westen, zeker in de hogeropgeleide contreien, waar slachtofferschap wordt omarmd en daardoor een sentiment van lopen op eierschalen is gecreëerd. Een verkeerde opmerking en mensen zijn min of meer voor het leven getraumatiseerd.
Stel je voor dat iemand die tot een bepaalde groep kan worden gerekend zich beledigd of gekwetst zou voelen, dat kan niet. Dat moet ten koste van alles worden voorkomen. En daarom zijn er dus dit soort totaalidiote onzin in het leven in geroepen waar mensen boeken of artikelen vooraf gaan lezen en vermeend kwetsend taalgebruik erfuithalen.
Uiteraard wordt dit principe dan niet consequent toegepast het gaat met name over zoals aangegeven bepaalde groepen zoals mensen van kleur, moslims, vrouwen, lhbt'ers etc. Over andere groepen zoals blanke mensen, mannen, Christenen, Israëliërs en soms ook zelfs Joden kan dan tegenwoordig weer alles worden gezegd.
Zeker, want er worden veel woorden toegevoegd aan de Nederlandse taal door schrijvers die zichzelf tot deskundige hebben uitgeroepen.quote:Op zaterdag 11 juli 2026 12:52 schreef Koekoekmakto het volgende:
Zijn er hier ook mensen die hartstochtelijke pleitbezorgers zijn voor gevoeligheidslezen?
https://www.ad.nl/winters(...)e-uitgever~aa1f2024/quote:
Ik kan dat artikel dus niet lezen.quote:Op zaterdag 11 juli 2026 13:08 schreef Koekoekmakto het volgende:
[..]
In het artikel van het AD erkent de Bezige Bij in een reactie 'aanpassingen' op basis van gevoeligheidslezers.
Excuus. Was mij niet bewust van die originele intentie. Misschien dat ik vanmiddag maar weer ga breien.quote:Op zaterdag 11 juli 2026 13:10 schreef torentje het volgende:
[..]
Zeker, want er worden veel woorden toegevoegd aan de Nederlandse taal door schrijvers die zichzelf tot deskundige hebben uitgeroepen.
Terwijl de Nederlandse taal in eerste instantie bedoelt is voor logische mannen.
Moet ik de tekst DM'en?quote:Op zaterdag 11 juli 2026 13:14 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
Ik kan dat artikel dus niet lezen.
Nee, dat is zinloos, want die optie is bij mij uitgeschakeld. Door Danny.quote:
Jij lijkt de logica van een lijmsnuivertje te hebben, want je reactie slaat weer helemaal nergens op.quote:Op zaterdag 11 juli 2026 13:10 schreef torentje het volgende:
[..]
Zeker, want er worden veel woorden toegevoegd aan de Nederlandse taal door schrijvers die zichzelf tot deskundige hebben uitgeroepen.
Terwijl de Nederlandse taal in eerste instantie bedoelt is voor logische mannen.
Taalkundig gebutst raken geeft misschien meer mentale weerstand. Net zoals mensen beter risicofactoren leren inschatten na onveilige ervaringenquote:Op zaterdag 11 juli 2026 13:21 schreef Dutchguy het volgende:
Zullen we alle trottoirs ook maar vervangen door rubberen tegels dan?
Huh, je bent geblokkeerd voor het ontvangen van DM's ?!quote:Op zaterdag 11 juli 2026 13:25 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
Nee, dat is zinloos, want die optie is bij mij uitgeschakeld. Door Danny.![]()
Maar het is me nu wel duidelijker wat je bedoelt.
Nee, ik kan dus wel dm's ontvangen en lezen, maar ik kan ze niet beantwoorden.quote:Op zaterdag 11 juli 2026 13:32 schreef Gibson88 het volgende:
[..]
Huh, je bent geblokkeerd voor het ontvangen van DM's ?!
Waar het met name misgaat is het idee dat bepaalde groepen een soort kleuters zijn en niet om kunnen gaan met enige vorm van tegenslag of een potentieel kwetsende opmerking. Waarbij vervolgens over andere groepen wel van alles mag worden gezegd, zo'n dubbele standaard werd enorm polariserend.quote:Op zaterdag 11 juli 2026 13:05 schreef Koekoekmakto het volgende:
[..]
Bedankt voor je bijdrage. Ik lees slachtofferschap, eieren lopen en inconsequent zijn.
Het 'op eieren lopen' vind ik het meeste interessant. Dat gevoel herken ik wel. Misschien omdat de toorn van de taalpurist niet in verhouding staat tot de ernst van overtreding. Alsof de persoonlijke gevoeligheid collectief moet worden gemaakt.
quote:USC professor under fire after using Chinese expression students allege sounds like English slur
A business professor at the University of Southern California became the center of an international academic controversy last weekend, after the school administration received a letter accusing him of using Chinese words that sounded like an English racial slur.
...
Dat is jouw mening, maar ik neem jou dat niet kwalijk, ik weet wat jij bent en ik ben blij dat jij op een ruime afstand zit waardoor ik mijn mening ook kan geven.quote:Op zaterdag 11 juli 2026 13:28 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
Jij lijkt de logica van een lijmsnuivertje te hebben, want je reactie slaat weer helemaal nergens op.
Jouw mening is nagenoeg onnavolgbaar voor de meesten hier.quote:Op zaterdag 11 juli 2026 14:04 schreef torentje het volgende:
[..]
Dat is jouw mening, maar ik neem jou dat niet kwalijk, ik weet wat jij bent en ik ben blij dat jij op een ruime afstand zit waardoor ik mijn mening ook kan geven.
Welk begrip in mijn post is dan niet bekend bij jou?quote:Op zaterdag 11 juli 2026 14:07 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
Jouw mening is nagenoeg onnavolgbaar voor de meesten hier.
Vraag me af of je zelf snapt wat je schrijft.
Dit vind ik een belangrijk onderdeel. Vooraf taalkundig stofzuigen voorkomt misschien botsingen, maar misschien is juist de botsing nodig om een gesprek te kunnen voeren over die intenties en woordkeuze.quote:Op zaterdag 11 juli 2026 13:47 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Er wordt ook niet meer naar intentie gekeken, maar naar impact. Dus niet of iets kwetsend of denigrerend bedoeld is, maar of iemand het zo opvat.
Goed verwoord. Werkelijk zelden een touw aan vast te knopen wat deze user allemaal neerkalkt hier.quote:Op zaterdag 11 juli 2026 14:07 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
Jouw mening is nagenoeg onnavolgbaar voor de meesten hier.
Vraag me af of je zelf snapt wat je schrijft.
Het gaat niet over mij. Het gaat over jou. Jouw manier van schrijven. Hoe jij je gedachten onder woorden brengt.quote:Op zaterdag 11 juli 2026 14:12 schreef torentje het volgende:
[..]
Welk begrip in mijn post is dan niet bekend bij jou?
quote:Op zaterdag 11 juli 2026 14:12 schreef torentje het volgende:
[..]
Welk begrip in mijn post is dan niet bekend bij jou?
Taal is dynamisch. Taal verandert dus regelmatig. Woorden en begrippen verdwijnen terwijl er tevens nieuwe woorden ontstaan.quote:Op zaterdag 11 juli 2026 13:10 schreef torentje het volgende:
[..]
Nogmaals dat is jouw mening, een mening die bovendien volledig off-topic is, plus, als ik jou was zou ik toch wat meer Nederlands gaan oefenen.quote:Op zaterdag 11 juli 2026 14:22 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
Het gaat niet over mij. Het gaat over jou. Jouw manier van schrijven. Hoe jij je gedachten onder woorden brengt.
Geen touw aan vast te knopen.
Ik ken haar van een ander forum, en daar had ze precies dezelfde manier van schrijven.quote:Op zaterdag 11 juli 2026 14:22 schreef Regilio_ het volgende:
[..]
Goed verwoord. Werkelijk zelden een touw aan vast te knopen wat deze user allemaal neerkalkt hier.
Dat ik offtopic ga ben ik volkomen met je eens. Maar aan de andere kant, valt het niet mee om normaal te reageren op dat gebrabbel van jou.quote:Op zaterdag 11 juli 2026 14:30 schreef torentje het volgende:
[..]
Nogmaals dat is jouw mening, een mening die bovendien volledig off-topic is, plus, als ik jou was zou ik toch wat meer Nederlands gaan oefenen.
Ik schrijf dan ook om logische mannen te bereiken, die kritisch durven te zijn tegen de schrijvers die zichzelf tot deskundige in diverse gebieden hebben uitgeroepen.quote:Op zaterdag 11 juli 2026 14:35 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
Dat ik offtopic ga ben ik volkomen met je eens. Maar aan de andere kant, valt het niet mee om normaal te reageren op dat gebrabbel van jou.
Helemaal prima hoor. Probeer dan in het vervolg wat minder de indruk te wekken dat je een hersenbloeding of een beroerte hebt als je iets schrijft.quote:Op zaterdag 11 juli 2026 14:43 schreef torentje het volgende:
[..]
Ik schrijf dan ook om logische mannen te bereiken, die kritisch durven te zijn tegen de schrijvers die zichzelf tot deskundige in diverse gebieden hebben uitgeroepen.
Mja zo werkt NWS dus niet.quote:Op zaterdag 11 juli 2026 13:12 schreef Koekoekmakto het volgende:
[..]
https://www.ad.nl/winters(...)e-uitgever~aa1f2024/
Ik heb een stukje van dit artikel gekopieerd en in de openingspost gezet. Maar het was meer een 'kruiwagen' voor het starten van een globale discussie over gevoeligheidslezers.
Denk je dat je deze mensen op FOK! zal vinden?quote:Op zaterdag 11 juli 2026 12:52 schreef Koekoekmakto het volgende:
Zijn er hier ook mensen die hartstochtelijke pleitbezorgers zijn voor gevoeligheidslezen?
Wel jammer dat je al die meegaande en chaotische mannen hiermee buitensluit in de strijd tegen die zelfverklaarde deskundigen.quote:Op zaterdag 11 juli 2026 14:43 schreef torentje het volgende:
[..]
Ik schrijf dan ook om logische mannen te bereiken, die kritisch durven te zijn tegen de schrijvers die zichzelf tot deskundige in diverse gebieden hebben uitgeroepen.
Ik sluit slechts mensen uit die kritiek uiten op de mensen die helemaal geen invloed hebben op het gevoerde beleid.quote:Op zaterdag 11 juli 2026 15:01 schreef Koekoekmakto het volgende:
[..]
Wel jammer dat je al die meegaande en chaotische mannen hiermee buitensluit in de strijd tegen die zelfverklaarde deskundigen.
Met de (helaas) bijbehorende jeuktermen.quote:Op zaterdag 11 juli 2026 14:57 schreef Lenny77 het volgende:
[..]
Denk je dat je deze mensen op FOK! zal vinden?
Het laatste bastion waar nog enige vrijheid te vinden is
Hoe dan? En wie zijn die mensen dan? Welk beleid? En hoe kan jij mensen uitsluiten die mensen zoals jijzelf uitsluiten?quote:Op zaterdag 11 juli 2026 15:11 schreef torentje het volgende:
[..]
Ik sluit slechts mensen uit die kritiek uiten op de mensen die helemaal geen invloed hebben op het gevoerde beleid.
Dit is mijn eerste account. En ik spreek liever van een beetje prikkelen her en der. Ik ben mijn eigen redelijkheid en nuance soms schijtzat. Voor mijn eigen plezier vooral. Stop Making Sense.quote:Op zaterdag 11 juli 2026 15:16 schreef Mr-Proper het volgende:
Hm,ik vraag me af...wie is ts in een vorig account..taalgebruik heb ik eerder gezien en het provoceren ook...
Hm. Wat jij wilt..quote:Op zaterdag 11 juli 2026 15:23 schreef Koekoekmakto het volgende:
[..]
Dit is mijn eerste account. En ik spreek liever van een beetje prikkelen her en der. Ik ben mijn eigen redelijkheid en nuance soms schijtzat. Stop Making Sense.
quote:Op zaterdag 11 juli 2026 15:24 schreef Mr-Proper het volgende:
[..]
Hm. Wat jij wilt..ik noem het beestje bij een andere naam.
Appels en peren. Woorden kunnen inderdaad heel veel pijn doen. Maar als het gaat over geschreven taal, moet het aan de lezer al duidelijk zijn dat het niet persoonlijk is bedoeld.quote:Op zaterdag 11 juli 2026 13:30 schreef Koekoekmakto het volgende:
[..]
Taalkundig gebutst raken geeft misschien meer mentale weerstand. Net zoals mensen beter risicofactoren leren inschatten na onveilige ervaringen
Whatever floats your boat.quote:
Ik kan het artikel wel lezen, wat TS kan doen is een soortgelijk artikel zoeken dat wel openbaar is. Vind het best wel nieuwswaarde hebben. Zeker voor bepaalde contreien..quote:Op zaterdag 11 juli 2026 15:31 schreef Hiddendoe het volgende:
Nogmaals: schopje onzin, klaagbaak, GC of vergaarbak?
Das aan de gevoeligheidslezers/moderatie.quote:Op zaterdag 11 juli 2026 15:31 schreef Hiddendoe het volgende:
Nogmaals: schopje onzin, klaagbaak, GC of vergaarbak?
quote:Op zaterdag 11 juli 2026 15:34 schreef Koekoekmakto het volgende:
[..]
Das aan de gevoeligheidslezers/moderatie.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Die uitgeverij moet alleen uitgeven wat ze uit willen geven.quote:Op zaterdag 11 juli 2026 15:41 schreef Firuze60 het volgende:
Die uitgeverij moet met zijn vingers van de tekst afblijven, ben dus voor Pos.
Ok, anders geformuleerd dan, begrijp het overstappen naar een andere uitgeverij.quote:Op zaterdag 11 juli 2026 15:50 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Die uitgeverij moet alleen uitgeven wat ze uit willen geven.
Die schrijver moet alleen schrijven wat hij wil schrijven.
De schrijver heeft een andere uitgever gevonden die wel wil uitgeven wat hij schrijft.
Er is geen probleem, waarom zou je dan zo graag een kant willen kiezen?
Even wat breder trekken. Een uitgeverij kan ook vooraf bepaalde passages aanpassen en/of censureren om rechtszaken te voorkomen.quote:Op zaterdag 11 juli 2026 11:58 schreef Koekoekmakto het volgende:
Tegenwoordig hebben uitgevers naast redacteuren ook gevoeligheidslezers. Die scannen teksten op stigmatiserend taalgebruik. Een voorbeeld is de biografie van Gerrit Komrij. Een recent artikel uit het AD.
[..]
Ik hou van onomwonden taalgebruik. Dan kunnen andere mensen zelf nog aangeven wat er aan schort. Het smoort anders de discussie vooraf en het educatieve aspect van weerwoord. Vraag mij ook regelmatig af 'welk probleem ermee wordt opgelost'? Wat vinden jullie hiervan?
Daar heb je wel een mooi voorbeeld, in eigen beheer uitgeven loopt je wel risico's, zie die Maxime Meiland maar met haar biografie.quote:Op zaterdag 11 juli 2026 16:00 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
Even wat breder trekken. Een uitgeverij kan ook vooraf bepaalde passages aanpassen en/of censureren om rechtszaken te voorkomen.
O.a een aantal users zoals jou die kritiek op mijn reacties uiten en niet op de schrijvers die zichzelf tot deskundige hebben uitgeroepen.quote:Op zaterdag 11 juli 2026 15:18 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
Hoe dan? En wie zijn die mensen dan? Welk beleid? En hoe kan jij mensen uitsluiten die mensen zoals jijzelf uitsluiten?
Wat versta jij in deze dan onder kritiek? Want hoe kan je kritiek hebben op mensen die geen invloed hebben?
Zo ontleed ik jouw warhoofdigheid punt voor punt.
Bekijk deze YouTube-videoquote:Op zaterdag 11 juli 2026 16:13 schreef torentje het volgende:
[..]
O.a een aantal users zoals jou die kritiek op mijn reacties uiten en niet op de schrijvers die zichzelf tot deskundige hebben uitgeroepen.
Het hoort bij het leven dat je af en toe iets tegen komt dat beledigend over komt. Daar ontwikkel je een dikkere huid tegen. Het hoort bij opgroeien en weerbaar zijn.quote:Op zaterdag 11 juli 2026 13:30 schreef Koekoekmakto het volgende:
[..]
Taalkundig gebutst raken geeft misschien meer mentale weerstand. Net zoals mensen beter risicofactoren leren inschatten na onveilige ervaringen
Graag. Straks weet je maar nooit wie struikeld.quote:Op zaterdag 11 juli 2026 13:21 schreef Dutchguy het volgende:
Zullen we alle trottoirs ook maar vervangen door rubberen tegels dan?
Ben d'r bang voor....quote:Op zaterdag 11 juli 2026 16:54 schreef AchJa het volgende:
"Sensitivity Readers"...
Dit komt niet van de Speld???![]()
Sign of the times. In mijn kinderjaren kreeg je (bij wijze van spreken dan) al een knal voor je kop als je 'Jeetje' of 'Gossie' riep.quote:Op zaterdag 11 juli 2026 16:51 schreef vul_maar_in het volgende:
Wat mankeert er nou weer aan homokroeg?
Sorry hoor maar dat is een kroeg waar voornamelijk homofiele mannen komen? Wat is daar raar aan?
Is premium.quote:Op zaterdag 11 juli 2026 17:02 schreef Firuze60 het volgende:
https://www.ad.nl/winters(...)e-uitgever~aa1f2024/
Klopt en die quote is dan ook weer op andere openbare sites te lezen. Maar goed, het artikel zelf niet, maar aangezien deze biograaf al eerder ruzie had met de uitgever lijkt het mij meer een promotie voor zijn boekje, ophef om niks.quote:Op zaterdag 11 juli 2026 17:14 schreef vul_maar_in het volgende:
[..]
Gaat om de quote in de OP meen ik. komt uit het artikel.
Is dat een verrassing?quote:Op zaterdag 11 juli 2026 17:39 schreef FlippingCoin het volgende:
https://deinclusieveorganisatie.nl/sensitivity-reader-dgi/
Er gaat dus een stasi-achtig politiek correct sausje over de literatuur uitgebracht bij deze uitgevers, in acht genomen dat uitgevers in hun relatie met de meeste auteurs al een flinke machtspositie hebben, om zo de werkelijke inkijk in zowel tijdsgeest als cultuur waarvoor literatuur normaliter uitstekend geschikt is te verliezen. Dat lijkt mij toch wel zonde.
Nauwelijks, maar wederom, wel zonde.quote:
neen.quote:Op zaterdag 11 juli 2026 17:44 schreef Hiddendoe het volgende:
En nu wil ik het weten ook! Zijn er hier mensen die zich wel eens beledigd en/of gekwetst hebben gevoeld na het lezen van een boek?
Ik las op 10-jarige leeftijd al Turks fruit, dus nee..quote:Op zaterdag 11 juli 2026 17:44 schreef Hiddendoe het volgende:
En nu wil ik het weten ook! Zijn er hier mensen die zich wel eens beledigd en/of gekwetst hebben gevoeld na het lezen van een boek?
Ik heb me de pleuris gelachen om de geverfde vogel. Vond het helemaal over the top!quote:Op zaterdag 11 juli 2026 18:34 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
Ik las op 10-jarige leeftijd al Turks fruit, dus nee..Oh, en 'de geverfde vogel' van Kosinski, daar kreeg ik wel bijna nachtmerries van.
Gatferregatfer, dat wel, maar het werd wel enorm beeldend geschreven.quote:Op zaterdag 11 juli 2026 18:51 schreef thedeedster het volgende:
[..]
Ik heb me de pleuris gelachen om de geverfde vogel. Vond het helemaal over the top!
Tja, en ik heb een goed beeldend vermogen. Boerendochters die met geiten copuleren, soldaten die vrouwen verkrachten, terwijl ze paard rijden, en een treinongeluk veroorzaken om een marktkoopman een hak te zetten.quote:Op zaterdag 11 juli 2026 18:55 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
Gatferregatfer, dat wel, maar het werd wel enorm beeldend geschreven.
Die verkrachtingsscene met die gebroken fles kreeg ik als prepuber zowat niet van mijn netvlies.quote:Op zaterdag 11 juli 2026 19:02 schreef thedeedster het volgende:
[..]
Tja, en ik heb een goed beeldend vermogen. Boerendochters die met geiten copuleren, soldaten die vrouwen verkrachten, terwijl ze paard rijden, en een treinongeluk veroorzaken om een marktkoopman een hak te zetten.
Die de volgende week gewoon op de markt staat.
Desalniettemin; jaren en jaren later, maar wij herinneren ons allebei dit boek nog.quote:Op zaterdag 11 juli 2026 19:04 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
Die verkrachtingsscene met die gebroken fles kreeg ik als prepuber zowat niet van mijn netvlies.
Haha, ja, vermoed dat Tarentino dat boek ook gelezen had.quote:Op zaterdag 11 juli 2026 19:06 schreef thedeedster het volgende:
[..]
Desalniettemin; jaren en jaren later, maar wij herinneren ons allebei dit boek nog.
Zou me niks verbazen.quote:Op zaterdag 11 juli 2026 19:09 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
Haha, ja, vermoed dat Tarentino dat boek ook gelezen had.
Die laatste heb ik niet eens uitgelezen, ik hou daar helemaal niet van. Best wel raar, bedenk ik me nu, want ik herlees E.A. Poe regelmatig.quote:Op zaterdag 11 juli 2026 18:34 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
Ik las op 10-jarige leeftijd al Turks fruit, dus nee..Oh, en 'de geverfde vogel' van Kosinski, daar kreeg ik wel bijna nachtmerries van.
Ik ook. Als je afgaat op dat linkje van Flipje Coin, zijn het van die zweverige new age wezenlozen.quote:Op zaterdag 11 juli 2026 18:12 schreef Oud_student het volgende:
De gevoeligheid ligt bij de lezer, niet in de tekst.
Zo krijg ik jeuk bij politiek correcte teksten, die voor linkse mensen misschien een gevoel van gelukzaligheid geven.
Dus hoe gaan we dit "probleem" oplossen?
Ik heb zo een vermoeden dat het om de sensetivity van een bepaalde groep mensen gaat
Heb je wel eens iets gelezen van D.A.F. de Sade? Ik denk dat zelfs jouw maag hier niet tegen kan.quote:Op zaterdag 11 juli 2026 19:02 schreef thedeedster het volgende:
[..]
Tja, en ik heb een goed beeldend vermogen. Boerendochters die met geiten copuleren, soldaten die vrouwen verkrachten, terwijl ze paard rijden, en een treinongeluk veroorzaken om een marktkoopman een hak te zetten.
Die de volgende week gewoon op de markt staat.
Als je in ieder geval wil lachen, dan raad ik je de serie van Dungeon Crawler Carl aan. Maar dan wél in het Engels. Ben nu bij boek 8.quote:Op zaterdag 11 juli 2026 22:00 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
Heb je wel eens iets gelezen van D.A.F. de Sade? Ik denk dat zelfs jouw maag hier niet tegen kan.
Ja gekwetst, door de heilige boeken omdat men daar van de leiders geen kritiek op mag uiten.quote:Op zaterdag 11 juli 2026 17:44 schreef Hiddendoe het volgende:
Die gevoeligheidslezers zien zichzelf echt als inclusiviteitsbeschermers en willen negatieve stereotypes voorkomen. De stap van kleine negatieve stereotypering naar grote negatieve 'gevolgen' wordt te snel gemaakt.quote:Op zaterdag 11 juli 2026 18:12 schreef Oud_student het volgende:
De gevoeligheid ligt bij de lezer, niet in de tekst.
Zo krijg ik jeuk bij politiek correcte teksten, die voor linkse mensen misschien een gevoel van gelukzaligheid geven.
Ik heb zo een vermoeden dat het om de sensetivity van een bepaalde groep mensen gaat
Nieuwsbronnen die dit soort onzin gebruiken negeren? Genoeg alternatieven.quote:Op zaterdag 11 juli 2026 18:12 schreef Oud_student het volgende:
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |