Nee, ik kan dus wel dm's ontvangen en lezen, maar ik kan ze niet beantwoorden.quote:Op zaterdag 11 juli 2026 13:32 schreef Gibson88 het volgende:
[..]
Huh, je bent geblokkeerd voor het ontvangen van DM's ?!
Waar het met name misgaat is het idee dat bepaalde groepen een soort kleuters zijn en niet om kunnen gaan met enige vorm van tegenslag of een potentieel kwetsende opmerking. Waarbij vervolgens over andere groepen wel van alles mag worden gezegd, zo'n dubbele standaard werd enorm polariserend.quote:Op zaterdag 11 juli 2026 13:05 schreef Koekoekmakto het volgende:
[..]
Bedankt voor je bijdrage. Ik lees slachtofferschap, eieren lopen en inconsequent zijn.
Het 'op eieren lopen' vind ik het meeste interessant. Dat gevoel herken ik wel. Misschien omdat de toorn van de taalpurist niet in verhouding staat tot de ernst van overtreding. Alsof de persoonlijke gevoeligheid collectief moet worden gemaakt.
quote:USC professor under fire after using Chinese expression students allege sounds like English slur
A business professor at the University of Southern California became the center of an international academic controversy last weekend, after the school administration received a letter accusing him of using Chinese words that sounded like an English racial slur.
...
Dat is jouw mening, maar ik neem jou dat niet kwalijk, ik weet wat jij bent en ik ben blij dat jij op een ruime afstand zit waardoor ik mijn mening ook kan geven.quote:Op zaterdag 11 juli 2026 13:28 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
Jij lijkt de logica van een lijmsnuivertje te hebben, want je reactie slaat weer helemaal nergens op.
Jouw mening is nagenoeg onnavolgbaar voor de meesten hier.quote:Op zaterdag 11 juli 2026 14:04 schreef torentje het volgende:
[..]
Dat is jouw mening, maar ik neem jou dat niet kwalijk, ik weet wat jij bent en ik ben blij dat jij op een ruime afstand zit waardoor ik mijn mening ook kan geven.
Welk begrip in mijn post is dan niet bekend bij jou?quote:Op zaterdag 11 juli 2026 14:07 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
Jouw mening is nagenoeg onnavolgbaar voor de meesten hier.
Vraag me af of je zelf snapt wat je schrijft.
Dit vind ik een belangrijk onderdeel. Vooraf taalkundig stofzuigen voorkomt misschien botsingen, maar misschien is juist de botsing nodig om een gesprek te kunnen voeren over die intenties en woordkeuze.quote:Op zaterdag 11 juli 2026 13:47 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Er wordt ook niet meer naar intentie gekeken, maar naar impact. Dus niet of iets kwetsend of denigrerend bedoeld is, maar of iemand het zo opvat.
Goed verwoord. Werkelijk zelden een touw aan vast te knopen wat deze user allemaal neerkalkt hier.quote:Op zaterdag 11 juli 2026 14:07 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
Jouw mening is nagenoeg onnavolgbaar voor de meesten hier.
Vraag me af of je zelf snapt wat je schrijft.
Het gaat niet over mij. Het gaat over jou. Jouw manier van schrijven. Hoe jij je gedachten onder woorden brengt.quote:Op zaterdag 11 juli 2026 14:12 schreef torentje het volgende:
[..]
Welk begrip in mijn post is dan niet bekend bij jou?
quote:Op zaterdag 11 juli 2026 14:12 schreef torentje het volgende:
[..]
Welk begrip in mijn post is dan niet bekend bij jou?
Taal is dynamisch. Taal verandert dus regelmatig. Woorden en begrippen verdwijnen terwijl er tevens nieuwe woorden ontstaan.quote:Op zaterdag 11 juli 2026 13:10 schreef torentje het volgende:
[..]
Zeker, want er worden veel woorden toegevoegd aan de Nederlandse taal door schrijvers die zichzelf tot deskundige hebben uitgeroepen.
Terwijl de Nederlandse taal in eerste instantie bedoelt is voor logische mannen.
Nogmaals dat is jouw mening, een mening die bovendien volledig off-topic is, plus, als ik jou was zou ik toch wat meer Nederlands gaan oefenen.quote:Op zaterdag 11 juli 2026 14:22 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
Het gaat niet over mij. Het gaat over jou. Jouw manier van schrijven. Hoe jij je gedachten onder woorden brengt.
Geen touw aan vast te knopen.
Ik ken haar van een ander forum, en daar had ze precies dezelfde manier van schrijven.quote:Op zaterdag 11 juli 2026 14:22 schreef Regilio_ het volgende:
[..]
Goed verwoord. Werkelijk zelden een touw aan vast te knopen wat deze user allemaal neerkalkt hier.
Dat ik offtopic ga ben ik volkomen met je eens. Maar aan de andere kant, valt het niet mee om normaal te reageren op dat gebrabbel van jou.quote:Op zaterdag 11 juli 2026 14:30 schreef torentje het volgende:
[..]
Nogmaals dat is jouw mening, een mening die bovendien volledig off-topic is, plus, als ik jou was zou ik toch wat meer Nederlands gaan oefenen.
Ik schrijf dan ook om logische mannen te bereiken, die kritisch durven te zijn tegen de schrijvers die zichzelf tot deskundige in diverse gebieden hebben uitgeroepen.quote:Op zaterdag 11 juli 2026 14:35 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
Dat ik offtopic ga ben ik volkomen met je eens. Maar aan de andere kant, valt het niet mee om normaal te reageren op dat gebrabbel van jou.
Helemaal prima hoor. Probeer dan in het vervolg wat minder de indruk te wekken dat je een hersenbloeding of een beroerte hebt als je iets schrijft.quote:Op zaterdag 11 juli 2026 14:43 schreef torentje het volgende:
[..]
Ik schrijf dan ook om logische mannen te bereiken, die kritisch durven te zijn tegen de schrijvers die zichzelf tot deskundige in diverse gebieden hebben uitgeroepen.
Mja zo werkt NWS dus niet.quote:Op zaterdag 11 juli 2026 13:12 schreef Koekoekmakto het volgende:
[..]
https://www.ad.nl/winters(...)e-uitgever~aa1f2024/
Ik heb een stukje van dit artikel gekopieerd en in de openingspost gezet. Maar het was meer een 'kruiwagen' voor het starten van een globale discussie over gevoeligheidslezers.
Denk je dat je deze mensen op FOK! zal vinden?quote:Op zaterdag 11 juli 2026 12:52 schreef Koekoekmakto het volgende:
Zijn er hier ook mensen die hartstochtelijke pleitbezorgers zijn voor gevoeligheidslezen?
Wel jammer dat je al die meegaande en chaotische mannen hiermee buitensluit in de strijd tegen die zelfverklaarde deskundigen.quote:Op zaterdag 11 juli 2026 14:43 schreef torentje het volgende:
[..]
Ik schrijf dan ook om logische mannen te bereiken, die kritisch durven te zijn tegen de schrijvers die zichzelf tot deskundige in diverse gebieden hebben uitgeroepen.
Ik sluit slechts mensen uit die kritiek uiten op de mensen die helemaal geen invloed hebben op het gevoerde beleid.quote:Op zaterdag 11 juli 2026 15:01 schreef Koekoekmakto het volgende:
[..]
Wel jammer dat je al die meegaande en chaotische mannen hiermee buitensluit in de strijd tegen die zelfverklaarde deskundigen.
Met de (helaas) bijbehorende jeuktermen.quote:Op zaterdag 11 juli 2026 14:57 schreef Lenny77 het volgende:
[..]
Denk je dat je deze mensen op FOK! zal vinden?
Het laatste bastion waar nog enige vrijheid te vinden is
Hoe dan? En wie zijn die mensen dan? Welk beleid? En hoe kan jij mensen uitsluiten die mensen zoals jijzelf uitsluiten?quote:Op zaterdag 11 juli 2026 15:11 schreef torentje het volgende:
[..]
Ik sluit slechts mensen uit die kritiek uiten op de mensen die helemaal geen invloed hebben op het gevoerde beleid.
Dit is mijn eerste account. En ik spreek liever van een beetje prikkelen her en der. Ik ben mijn eigen redelijkheid en nuance soms schijtzat. Voor mijn eigen plezier vooral. Stop Making Sense.quote:Op zaterdag 11 juli 2026 15:16 schreef Mr-Proper het volgende:
Hm,ik vraag me af...wie is ts in een vorig account..taalgebruik heb ik eerder gezien en het provoceren ook...
Hm. Wat jij wilt..quote:Op zaterdag 11 juli 2026 15:23 schreef Koekoekmakto het volgende:
[..]
Dit is mijn eerste account. En ik spreek liever van een beetje prikkelen her en der. Ik ben mijn eigen redelijkheid en nuance soms schijtzat. Stop Making Sense.
quote:Op zaterdag 11 juli 2026 15:24 schreef Mr-Proper het volgende:
[..]
Hm. Wat jij wilt..ik noem het beestje bij een andere naam.
Appels en peren. Woorden kunnen inderdaad heel veel pijn doen. Maar als het gaat over geschreven taal, moet het aan de lezer al duidelijk zijn dat het niet persoonlijk is bedoeld.quote:Op zaterdag 11 juli 2026 13:30 schreef Koekoekmakto het volgende:
[..]
Taalkundig gebutst raken geeft misschien meer mentale weerstand. Net zoals mensen beter risicofactoren leren inschatten na onveilige ervaringen
Whatever floats your boat.quote:
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |