Tuurlijk kan dat wel.quote:Op vrijdag 10 juli 2026 17:05 schreef Boca_Raton het volgende:
Waarom kun je eigenlijk niet met zeewater douchen?
HUH? Heb je wel eens in zee gezwommen? Dan ligt er gewoon een laag zout op je huid en je haren zijn karton geworden..quote:Op vrijdag 10 juli 2026 17:05 schreef Boca_Raton het volgende:
Maar baden in zout water schijnt wel heel goed te zijn voor bepaalde huidziektes als psoriasis.quote:
Als het weer steeds heter zou worden, zou je het zout er uit kunnen halen. Met de rest kun je dan douchen.quote:Op vrijdag 10 juli 2026 17:15 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
Maar baden in zout water schijnt wel heel goed te zijn voor bepaalde huidziektes als psoriasis.
En ook je haar dus…quote:Op vrijdag 10 juli 2026 17:11 schreef maily het volgende:
[..]
Tuurlijk kan dat wel.
Misschien iets minder goed voor je huid.
Als ik mijn haar met zeewater was is het binnen een halve week stro geworden.quote:Op vrijdag 10 juli 2026 17:05 schreef Boca_Raton het volgende:
Daar kun je dan karton van maken..quote:Op vrijdag 10 juli 2026 17:22 schreef Seeburg54 het volgende:
[..]
Als ik mijn haar met zeewater was is het binnen een halve week stro geworden.
Zout heeft juist een mild ontsmettende werking, dus dat kan helemaal geen kwaad.quote:Op vrijdag 10 juli 2026 17:11 schreef maily het volgende:
Tuurlijk kan dat wel.
Misschien iets minder goed voor je huid.
Klopt. Omdat zout een milde antiseptische werking heeft helpt het tegen ontstekingen, het helpt om schilfers los te weken en ook om de jeuk wat te verzachten.quote:Op vrijdag 10 juli 2026 17:15 schreef Firuze60 het volgende:
Maar baden in zout water schijnt wel heel goed te zijn voor bepaalde huidziektes als psoriasis.
Als je zo lang moet sproeien om wat zweet, zand en aarde weg te spoelen, zou ik eens investeren in een nieuwe douchekop (die geen pisstraaltje heeft)quote:Op vrijdag 10 juli 2026 13:46 schreef Gia het volgende:
Als je op je knieën in de tuin aan 't werk bent. Zweten erbij, een keer met een vieze bezwete hand over je voorhoofd. Alleen water frist dat niet op, hoor! Uurtje sportschool. Douchen met alleen water maakt het niet echt frisser hoor, of je moet er echt 7 tot 10 minuten onder blijven staan. Nee, ik heb zeep of iets dergelijks nodig. Shampo kan ook. Maakt me niet uit, als het maar schoon is.
Heel veel nieuwe datacenters gebruiken tegenwoordig gesloten systemen. Ik was laatst bij een datacenter en de wc was daar de grootste waterverbruiker.quote:Op vrijdag 10 juli 2026 12:28 schreef DeVerzamelaar het volgende:
Stamp anders nog wat datacenters uit de grond met overheidssubsidies. De grootste watervreters die er bestaan.
quote:Op vrijdag 10 juli 2026 13:19 schreef Gia het volgende:
Als ik douche maak ik me nat en zet de douche uit. Dan shampo op mijn haar en mijn lijf wassen. Douche weer aan en afspoelen, douche weer uit. Cremespoeling, douche aan, afspoelen, douche uit. Denk totaal 2 tot 3 minuten?
Maar wij sproeien wel de tuin. En ga ook weleens in bad. Maar we komen niet aan het gemiddelde van 118 liter per dag per persoon. Zelfs niet met uitgebreid de tuin sproeien, ene dag voor, andere dag achter. Dus geen handhaver die mij vertelt dat ik de tuin niet mag sproeien, want dan ga ik lang douchen, geloof mij maar.
Het meest kinderachtige is dat er omhooggevallen schaaltjes 2 jou wel even komen vertellen dat je de tuin niet mag sproeien...quote:Op vrijdag 10 juli 2026 19:40 schreef Zwansen het volgende:
En denk jij dat je daarmee de handhaver of de overheid te pakken hebt? Uiteindelijk heb je vooral jezelf ermee. Plus dat het vrij kinderachtig klinkt.
Of kniebeschermersquote:Op vrijdag 10 juli 2026 19:31 schreef nelaeryn het volgende:
[..]
Als je zo lang moet sproeien om wat zweet, zand en aarde weg te spoelen, zou ik eens investeren in een nieuwe douchekop (die geen pisstraaltje heeft)
Dat is dan ook exact de reden waarom ik al die waterbesparende onzin eruit sloop.quote:Op vrijdag 10 juli 2026 19:31 schreef nelaeryn het volgende:
Als je zo lang moet sproeien om wat zweet, zand en aarde weg te spoelen, zou ik eens investeren in een nieuwe douchekop (die geen pisstraaltje heeft)
Bekijk deze YouTube-videoquote:Op vrijdag 10 juli 2026 12:28 schreef DeVerzamelaar het volgende:
Stamp anders nog wat datacenters uit de grond met overheidssubsidies. De grootste watervreters die er bestaan.
Het is onwil.quote:Op vrijdag 10 juli 2026 16:27 schreef Anton91 het volgende:
Zoveel water rondom Nederland.... Kunnen ze niet wat technologische oplossingen verzinnen...? RO's, water verdampen?
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |