abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_221301580
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 juli 2026 11:38 schreef Timwonnacott het volgende:

[..]
Kleine correctie: Er staat in dat PRO die ochtend collectief heeft afgesproken om op Heijblom te stemmen. Ook wel logisch want zij zitten in de coalitie, die klapt meteen als ze dat niet hadden gedaan en dat komt uit.

Maar, er was 1 blanco stem dus minstens 2 mensen van de coalitie hebben op Nunnely gestemd (waarvan Nunnely zelf er waarschijnlijk 1 was).
Oh dat is wel een belangrijke correctie ja, tnx.
pi_221304835
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 juli 2026 11:38 schreef Timwonnacott het volgende:

[..]
Kleine correctie: Er staat in dat PRO die ochtend collectief heeft afgesproken om op Heijblom te stemmen. Ook wel logisch want zij zitten in de coalitie, die klapt meteen als ze dat niet hadden gedaan en dat komt uit.

Maar, er was 1 blanco stem dus minstens 2 mensen van de coalitie hebben op Nunnely gestemd (waarvan Nunnely zelf er waarschijnlijk 1 was).
Die Nunnely moet dus gewoon vertrekken, dit kan echt niet.
pi_221305577
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juli 2026 22:44 schreef Timwonnacott het volgende:
Ja dat is ff lullig.

Helemaal als je bedenkt dat Eva Heijblom bij de overheid een directeur-generaal functie had en ze die 2 weken terug heeft neergelegd om deze functie te bekleden. Die functie had een salaris van 9 tot 11 duizend euro bruto per maand en nu heb je niets _O-
Dat is dan weer leuke karma!
pi_221305611
quote:
10s.gif Op zaterdag 11 juli 2026 10:29 schreef William_Papadin het volgende:
Ook lekker racistisch, allemaal witte mensen en dat willen we niet. Moet je nagaan als dat omgekeerd zou zijn, dan zou Rotterdam nu nog steeds in de brand staan vanwege de rellen.
We gaan al een tijdje gebukt onder anti-blanke (racistische) politiek in ons eens zo vrije landje.
pi_221306277
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 juli 2026 20:21 schreef n__n het volgende:

[..]
We gaan al een tijdje gebukt onder anti-blanke (racistische) politiek in ons eens zo vrije landje.
Het is tegenwoordig heel hip om anti westers en blank te zijn. Lekker deugen. Positieve discriminatie/racisme is geen enkel probleem. Bijzonder fenomeen wel. Tijdje bij een grote zorgverzekeraar gewerkt. Daar speelde dat ook enorm. Hadden ze een vrouwen en niet Nederlandse afkomst quotum. Dat je daar bij 50-50 kandiaten voor kiest begrijp ik nog. Maar je moet toch altijd voor de beste kandiaat kiezen. Blank/bruin/vrouw. Moet niks uitmaken.
  zondag 12 juli 2026 @ 07:50:36 #106
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_221311738
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 juli 2026 18:27 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Die Nunnely moet dus gewoon vertrekken, dit kan echt niet.
Als D66 fractie kun je om geloofwaardig te blijven niet veel anders dan haar eruit gooien.
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
pi_221312450
Huh? Ze was niet eens voorgedragen?
quote:
Ook Jeroen Postma van Pro zag dit niet aankomen. Hij reageert tegenover de NOS: “Ik weet niet precies wat iedereen op het briefje heeft ingevuld, maar wij als fractie hebben afgesproken dat we op alle voorgedragen kandidaat-wethouders stemmen. Ik moet het even laten bezinken.”

Toetsing
Van alle voorgedragen kandidaat-wethouders is voorafgaand aan de stemming getoetst of ze voldoen aan de wettelijke eisen om wethouder te worden en of deze geen onverenigbare functies hebben. Zo kan een wethouder niet tegelijkertijd gemeenteraadslid zijn. Joan Nunnely was niet voorgedragen als kandidaat-wethouder, dus bij haar moet die toetsing nog plaatsvinden voordat de benoeming definitief is.
https://openrotterdam.nl/(...)o-werkt-het-stemmen/
“To destroy a people you must first sever their roots.”
  zondag 12 juli 2026 @ 10:13:59 #108
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_221312465
quote:
Oppositiepartijen als Denk en BIJ1 waren daar verbolgen over: Denk-fractievoorzitter Serkan Soytekin sprak zelfs consequent van ‘withouders’ in plaats van wethouders.

Ook Joan Nunnely zelf sprak zich er al openlijk over uit. „Een stadsbestuur met vrijwel uitsluitend witte mensen is wat mij betreft onacceptabel in 2026”
https://www.ad.nl/rotterd(...)-wethouder~ae552c8a/

Withouder... Het staat er echt... :')
pi_221312498
quote:
81s.gif Op zondag 12 juli 2026 10:13 schreef AchJa het volgende:

[..]

Puur racisme. Moet je je voorstellen dat een politicus Sylvana Simons de "zwartijleider van Bij1" zou noemen. Die zou massaal worden afgeschilderd als domme, niet serieus te nemen racistische tokkie. Terecht ook wel, maar dan moet dat hier ook gebeuren.
  zondag 12 juli 2026 @ 10:33:12 #110
363374 Regilio_
Witte Neger
pi_221312566
quote:

[..]

Tsjah, DENK hè :')
OH NOES!!1*&@^!!*@!!@$*^!!!!!!!!
pi_221312633
quote:

[..]

Het openlijk racisme zit diep bij extreem linkslam.

"Woke" heeft dat salonfähig gemaakt. Sympathisanten van (extreem) links zijn daar met open ogen massaal ingetrapt.

Nu dat nog onder ogen durven te zien. Maar dat zit er niet in. Het "eigen gelijk" zit te diep.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
  zondag 12 juli 2026 @ 10:41:07 #112
369251 Geralt
of Rivia
pi_221312651
quote:
6s.gif Op zaterdag 11 juli 2026 21:30 schreef DobbyDobby het volgende:

[..]
Het is tegenwoordig heel hip om anti westers en blank te zijn. Lekker deugen. Positieve discriminatie/racisme is geen enkel probleem. Bijzonder fenomeen wel. Tijdje bij een grote zorgverzekeraar gewerkt. Daar speelde dat ook enorm. Hadden ze een vrouwen en niet Nederlandse afkomst quotum. Dat je daar bij 50-50 kandiaten voor kiest begrijp ik nog. Maar je moet toch altijd voor de beste kandiaat kiezen. Blank/bruin/vrouw. Moet niks uitmaken.
Als die Nulleley de beste kandidaat was, dan was ze wel voorgedragen.

Dus ze was niet de beste kandidaat, maar dankzij de deugneuzen en andersgekleurden wordt ze nu dus toch wethouder.

Want zo werkt dat bij dat soort volk.

En als het om wat voor reden dan ook niet blijkt te werken dan is dat de schuld van de witte slavendrijvers. Want enige mate van zelfreflectie is bij die groep non-existent.
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
pi_221312674
quote:
1s.gif Op zondag 12 juli 2026 10:33 schreef Regilio_ het volgende:

[..]
Tsjah, DENK hè :')
walgelijke partij samen met bij1
  zondag 12 juli 2026 @ 10:46:39 #114
13309 nostra
ask why
pi_221312689
quote:

[..]

Wel origineel gevonden.
pi_221314252
quote:
7s.gif Op zondag 12 juli 2026 10:41 schreef Geralt het volgende:

[..]
Als die Nulleley de beste kandidaat was, dan was ze wel voorgedragen.

Dus ze was niet de beste kandidaat, maar dankzij de deugneuzen en andersgekleurden wordt ze nu dus toch wethouder.

Want zo werkt dat bij dat soort volk.

En als het om wat voor reden dan ook niet blijkt te werken dan is dat de schuld van de witte slavendrijvers. Want enige mate van zelfreflectie is bij die groep non-existent.
Ja belachelijk en racistisch, maar boeit niemand, want niet tegen blanken.
  zondag 12 juli 2026 @ 13:22:24 #116
402274 Cruzinats
sigma boy
pi_221314339
Die D66 kutjes zijn toch geheel inwisselbaar.
pi_221318395
Ze heeft dus 100% op zichzelf gestemd. Dat wist je al na de eerste reactie eigenlijk.
pi_221318682
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 juli 2026 11:34 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
Hoewel ik tegen dit soort woke denken bent waarbij je mensen indeelt op huidskleur vind ik het prachtig dat dit uitgerekend bij wokedramfatsoenspartij D66 gebeurt. _O-

Nou ja, het overkomt hun niet. Ze hebben hier zelf aan meegewerkt.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_221324906
https://www.ad.nl/binnenl(...)-rotterdam~a4194fea/

Nunnely gaat waarschijnlijk geen wethouder worden… of heel erg kort.
pi_221325628
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 juli 2026 11:34 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
Hoewel ik tegen dit soort woke denken bent waarbij je mensen indeelt op huidskleur vind ik het prachtig dat dit uitgerekend bij wokedramfatsoenspartij D66 gebeurt. _O-

Gezellig clubje onderling ook.
D66 een loer draaien is altijd een goed idee.

Moet best een fijne stad zijn dat rotjeknor. Kennelijk is de kleur van het het college het enige of grootste probleem daar.
-
pi_221325681
Misschien had Nunnely een betere performance bij de heer Van Drimmelen dan Heijblom. 😉
pi_221325793
quote:
4s.gif Op zondag 12 juli 2026 13:22 schreef Cruzinats het volgende:
Die D66 kutjes zijn toch geheel inwisselbaar.
Sow.
U MAD?
pi_221325805
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juli 2026 22:53 schreef VEM2012 het volgende:
Je zal maar zo genaaid worden door je eigen partij…

En de reden ook weer: puur racisme.
Binnen de partij waren meer mensen niet te spreken over de voordracht van Heijblom, die afgelopen maandag ook nog eens een niet al te sterke indruk maakte bij haar hoorzitting.
Heijblom erkende in die sessie weinig te hebben met mobiliteit - een van haar twee portefeuilles - en had wonderlijke uitspraken.

Dat de partij Heijblom als wethouder voordroeg, was volgens critici een grote fout: zij heeft geen verleden binnen D66 Rotterdam, woont niet in de stad en maakte vorige week geen beste indruk tijdens haar hoorzitting. Ze liet daarin weten dat zij in Rotterdam gaat wonen, maar dat haar gezin in Lansingerland blijft.

Als ik dit lees snap ik wel dat er niet veel vertrouwen was. :D

[ Bericht 7% gewijzigd door Gutso op 13-07-2026 20:49:20 ]
  maandag 13 juli 2026 @ 20:54:51 #124
222292 MacorgaZ
Computer says no.
pi_221325951
Potdomme, had toch liever meer gezien van die blonde milf.
Op zondag 2 augustus 2015 22:19 schreef Qwea het volgende:
Mijn kut smaakt minder zuur dan dit bier.
pi_221326576
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 juli 2026 21:16 schreef RotatoR het volgende:

[..]
Dat gebeurt niet omdat het dan wel racisme is. Precies mijn punt.

Overigens is dit niet de eerste keer dat D66 blundert met keuzes op basis van huidskleurtjes. CV leugenaar Nathalie van Berkel werd staatssecretaris louter vanwege haar huidskleur terwijl ze ongeschikt bleek te zijn.

Zo zie je maar hoe stompzinnig dat diversiteitsbeleid is.
Zes jaar raad van bestuur UWV (22k fte) en daarvoor meerdere directeurs functies. Op basis van WAT was zij ongeschikt dan?

Dat je wil kankeren over dat diversiteitsbeleid is prima. D66 lijkt daar een handje van te hebben inderdaad. Zoveel verschillen we daarin niet van mening. Alleen er is een groot verschil tussen jou en mij en dat is dat ik op zoek ben naar het hele verhaal en jij genoeg hebt aan jouw oordeel over iemand op basis van huidskleur. Kop op man dat niveau ben je toch wel ontgroeid
pi_221326769
quote:
14s.gif Op vrijdag 10 juli 2026 22:06 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Het helpt niet dat deze vrouw in kwestie heeft gezegd dat er te veel blanke mensen in de wethoudersploeg zouden zitten. Dat an sich is natuurlijk al een discriminerende opmerking. Al weten we ook dat tegenwoordig alles kan worden gezegd over blanke mensen, maar Knip calimero gejank
„Een stadsbestuur met vrijwel uitsluitend witte mensen is wat mij betreft onacceptabel in 2026”, zei Nunnely er twee weken geleden over. „Een diverse stad vraagt om een bestuur dat herkenbaar is voor haar inwoners. Representatie zou heel vanzelfsprekend moeten zijn.”

Als je het zo leest valt dit toch wel mee. We zijn toch geen sneeuwvlokjes??

Lekker figuur die Heijblom /s
Heijblom erkende in die sessie weinig te hebben met mobiliteit - een van haar twee portefeuilles - en had wonderlijke uitspraken. Nota bene ook over de samenstelling van het grotendeels witte college. „Nee, ik heb geen tot slaaf gemaakten in mijn familielijn”, zei ze. „Ik ben geen vluchteling uit Syrië, ik heb geen Joodse achtergrond en ook geen Palestijnse achtergrond. En ik ben ook geen kind van een Marokkaanse of Turkse gastarbeider. Maar wat ik wel goed kan, is kijken wat de inwoners van deze stad beweegt en wat ze nodig hebben"
pi_221326861
Heijbloem lijkt niet de sterkste kandidaat te zijn geweest, maar de gecoördineerde coup van Nunnely en co is natuurlijk ook meteen een brevet van onvermogen voor haar eigen betrouwbaarheid en collegialiteit.

Ik snap niet dat je als iemand die zichzelf geschikt acht voor zo'n baan niet doorhebt dat je je totaal diskwalificeert _O-
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
pi_221326896
quote:
1s.gif Op maandag 13 juli 2026 22:21 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
Zes jaar raad van bestuur UWV (22k fte) en daarvoor meerdere directeurs functies. Op basis van WAT was zij ongeschikt dan?

Dat je wil kankeren over dat diversiteitsbeleid is prima. D66 lijkt daar een handje van te hebben inderdaad. Zoveel verschillen we daarin niet van mening. Alleen er is een groot verschil tussen jou en mij en dat is dat ik op zoek ben naar het hele verhaal en jij genoeg hebt aan jouw oordeel over iemand op basis van huidskleur. Kop op man dat niveau ben je toch wel ontgroeid
Dat was die vrouw die volgens haar CV een master bestuurskunde en een rechtenstudie had gedaan terwijl ze in werkelijkheid alleen een havo diploma op zak had en daar jaren over heeft gelogen. Lijkt me inderdaad wel ongeschikt om staatssecretaris voor financiën te worden.

Die had al jaren eerder door de mand moeten vallen maar niemand heeft ooit de moeite genomen haar CV te controleren.
  maandag 13 juli 2026 @ 23:19:58 #129
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_221326971
quote:
1s.gif Op maandag 13 juli 2026 22:44 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
„Een stadsbestuur met vrijwel uitsluitend witte mensen is wat mij betreft onacceptabel in 2026”, zei Nunnely er twee weken geleden over. „Een diverse stad vraagt om een bestuur dat herkenbaar is voor haar inwoners. Representatie zou heel vanzelfsprekend moeten zijn.”

Als je het zo leest valt dit toch wel mee. We zijn toch geen sneeuwvlokjes??

Lekker figuur die Heijblom /s
Heijblom erkende in die sessie weinig te hebben met mobiliteit - een van haar twee portefeuilles - en had wonderlijke uitspraken. Nota bene ook over de samenstelling van het grotendeels witte college. „Nee, ik heb geen tot slaaf gemaakten in mijn familielijn”, zei ze. „Ik ben geen vluchteling uit Syrië, ik heb geen Joodse achtergrond en ook geen Palestijnse achtergrond. En ik ben ook geen kind van een Marokkaanse of Turkse gastarbeider. Maar wat ik wel goed kan, is kijken wat de inwoners van deze stad beweegt en wat ze nodig hebben"
Hmm. Laten we rollen eens omdraaien:

'Een stadsbestuur met vrijwel uitsluitend mensen van kleur is wat mij betreft onacceptabel'

Zou het dan ook nog 'meevallen' of was het dan ineens racistisch? Zo ja, waarom is het dan wél acceptabel als dit over blanke mensen wordt gezegd?

Waarom is er een cultuur gecreëerd waarin huidskleur doorslaggevend is en mensen het zomaar even kunnen zeggen als men vindt dat er in een bepaalde groep/sector/bestuur/bedrijf/organisatie/club etc. 'te veel' blanke mensen zitten?
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_221327010
quote:
14s.gif Op maandag 13 juli 2026 23:19 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Hmm. Laten we rollen eens omdraaien:

'Een stadsbestuur met vrijwel uitsluitend mensen van kleur is wat mij betreft onacceptabel'

Zou het dan ook nog 'meevallen' of was het dan ineens racistisch? Zo ja, waarom is het dan wél acceptabel als dit over blanke mensen wordt gezegd?

Waarom is er een cultuur gecreëerd waarin huidskleur doorslaggevend is en mensen het zomaar even kunnen zeggen als men vindt dat er in een bepaalde groep/sector/bestuur/bedrijf/organisatie/club etc. 'te veel' blanke mensen zitten?
„Een stadsbestuur met vrijwel uitsluitend zwarte mensen is wat mij betreft onacceptabel in 2026. Een diverse stad vraagt om een bestuur dat herkenbaar is voor haar inwoners. Representatie zou heel vanzelfsprekend moeten zijn.”

Ik denk dat je dit kan zeggen. Hoewel het in eerste instantie bij veel mensen gevoeliger ligt kan dat wel. Je lijkt je op te winden over situaties die niet eens echt gebeuren maar bedacht worden. Je gaat uit van discriminatie en verzint daar een verhaal bij
  maandag 13 juli 2026 @ 23:54:14 #131
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_221327044
quote:
1s.gif Op maandag 13 juli 2026 23:36 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
„Een stadsbestuur met vrijwel uitsluitend zwarte mensen is wat mij betreft onacceptabel in 2026. Een diverse stad vraagt om een bestuur dat herkenbaar is voor haar inwoners. Representatie zou heel vanzelfsprekend moeten zijn.”

Ik denk dat je dit kan zeggen. Hoewel het in eerste instantie bij veel mensen gevoeliger ligt kan dat wel. Je lijkt je op te winden over situaties die niet eens echt gebeuren maar bedacht worden. Je gaat uit van discriminatie en verzint daar een verhaal bij
Tja, jij weet zelf ook wel dat zulke opmerkingen nooit geaccepteerd zouden worden de andere kant op.

Het gaat mij om deze dubbele standaard en het feit dat het anno 2026 normaal is geworden om van alles over blanke mensen te zeggen, terwijl het andersom steeds controversiëler is geworden.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_221327581
quote:
1s.gif Op maandag 13 juli 2026 20:42 schreef Gutso het volgende:

[..]
Binnen de partij waren meer mensen niet te spreken over de voordracht van Heijblom, die afgelopen maandag ook nog eens een niet al te sterke indruk maakte bij haar hoorzitting.
Heijblom erkende in die sessie weinig te hebben met mobiliteit - een van haar twee portefeuilles - en had wonderlijke uitspraken.

Dat de partij Heijblom als wethouder voordroeg, was volgens critici een grote fout: zij heeft geen verleden binnen D66 Rotterdam, woont niet in de stad en maakte vorige week geen beste indruk tijdens haar hoorzitting. Ze liet daarin weten dat zij in Rotterdam gaat wonen, maar dat haar gezin in Lansingerland blijft.

Als ik dit lees snap ik wel dat er niet veel vertrouwen was. :D
Van wat ik lees is Nunnely nog minder geschikt en lijkt ze zelf betrokken te zijn bij de coup.
pi_221327664
Hoe dan ook is het totaal onacceptabel om zowel de klager te zijn over te weinig diversiteit en jezelf naar voren te schuiven als de diversiteitskandidaat.

Als je dat doet ben je niet integer en laat integriteit nou net een van de belangrijkste kwaliteiten zijn die je moet bezitten op die functie.
pi_221328051
Maar ja....
Ze wordt aangesteld omdat ze zwart is, niet omdat ze capable genoeg is....
Moet ze daar trots op zijn?

Ach, als haar salaris maar goed is zal ze denken...

:')
pi_221362828
Is ze er al uitgeschopt?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')