Dat denk ik ook. Zelfs mijn moeder en schoonmoeder ver over de 80 gebruiken het OV niet eens maar hebben de kinderen en zelfs kleinkinderen in gebruik😃 voor vervoer met auto. Is ook niet te doen met OV. Te slechte verbindingen. En voor een uitje neem ik ze wel mee dat niet vaak voorkomt vanwege gezondheid. Het zijn meer de ritjes naar ziekenhuis, huisarts, etcquote:Op woensdag 8 juli 2026 20:29 schreef vul_maar_in het volgende:
Dat lijkt me in deze niet echt nodig. Rijkere ouderen gaan echt niet met het OV om eens lekker de staatsruif leeg te pikken hoor.
En anderen die het ov niet nodig hebben kunnen de bibliotheek niet betalen. En anderen de sportclub niet. Zo kun je wel bezig blijven.quote:Op woensdag 8 juli 2026 20:30 schreef -Sigaartje het volgende:
[..]
Niet met je eens. Armoede bestrijden gaat over de lange termijn. Mensen die OV niet kunnen betalen gaat over vandaag. Geef die mensen korting, eigenlijk gratis vervoer.
Men durft geen politieke zelfmoord te plegen. In de zin dat de belanghebbenden dit uiteraard niet willen. Een eerlijke en rechtvaardige verdeling? Bespottelijk.quote:Op woensdag 8 juli 2026 20:37 schreef Mortaxx het volgende:
In dit geval zou je de AOW kunnen beperken/ afschaffen voor hoge inkomens. En met dat geld de AOW verhogen voor degene die niets anders hebben. Probleem opgelost
Ik weet dat het ook niet gaat gebeuren. Nederland bestaat grotendeels uit randdebielen. Hoe kun je het nu een goed idee vinden dat John de Mol aow krijgtquote:Op woensdag 8 juli 2026 20:40 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Men durft geen politieke zelfmoord te plegen. In de zin dat de belanghebbenden dit uiteraard niet willen. Een eerlijke en rechtvaardige verdeling? Bespottelijk.Communisme!
Er moet wel iemand mee die betaalt…quote:Op woensdag 8 juli 2026 16:05 schreef thedeedster het volgende:
Kinderen tot 11 jaar gratis.
Hoe naïef. We geloven al dat duizenden mensen jonger dan 18 zijn.
Dit wordt geen succes.
Alles kan. Net zoals de AOW afschaffen of inkomens afhankelijk maken. Heb je pensioen dan minder AOW en wel zoveel minder dat je net geen recht hebt op subsidies. Dan zijn we er.quote:Op woensdag 8 juli 2026 20:31 schreef -Sigaartje het volgende:
[..]
Rijke boomers kunnen op een gegeven moment geen auto meer rijden. Selecteer de rijke boomers en geef die geen recht op korting. Eigenlijk geldt hetzelfde voor kinderbijslag en hypotheek-belasting-vrijstelling.
En Prinses Beatrix. Alleen schenkt die het aan een goed doel. Maar het is inderdaad de olifant in de kamer. Een erg goed en rechtvaardig idee maar gaat niet gebeuren wegens "belangen".quote:Op woensdag 8 juli 2026 20:43 schreef Mortaxx het volgende:
[..]
Ik weet dat het ook niet gaat gebeuren. Nederland bestaat grotendeels uit randdebielen. Hoe kun je het nu een goed idee vinden dat John de Mol aow krijgt
Maar om hoeveel personen gaat dat. De meerderheid zijn arbeiders die met hun pensioen en aow 75% van hun laatst genoten inkomen hebben. Die hebben dus al die tijd voor niets pensioen verplicht moeten afdragen. Wat voor een zin heeft sparen dan nog. Waar leg je die grens.?quote:Op woensdag 8 juli 2026 20:45 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
En Prinses Beatrix. Alleen schenkt die het aan een goed doel. Maar het is inderdaad de olifant in de kamer. Een erg goed en rechtvaardig idee maar gaat niet gebeuren wegens "belangen".
Waar haal je dat vandaan?quote:Op woensdag 8 juli 2026 20:43 schreef Mortaxx het volgende:
Nederland bestaat grotendeels uit randdebielen.
Met alle plannen die bepaalde users hebben moet je zeker niet sparen maar van dag tot dag leven en als zzper vooral niet sparen maar alles opmaken want zij die gespaard hebben mogen dat afgeven. En ik heb het niet over de rijken zoals de fam. de Mol etc maar modale en iets boven modale arbeider die 40 tot 50 jaar heeft gewerkt. Maar schijnbaar zijn dat ook al rijken als men gespaard heeft.quote:Op woensdag 8 juli 2026 20:52 schreef -Sigaartje het volgende:
Ik vind een randdebiel iemand die zegt dat je niet moet sparen. Dat is een randdebiel. En ik zie er hier velen in dit forum.
Ik heb nog nooit zoveel onzin gehoord.quote:Op woensdag 8 juli 2026 20:56 schreef Cherni het volgende:
[..]
Met alle plannen die bepaalde users hebben moet je zeker niet sparen maar van dag tot dag leven en als zzper vooral niet sparen maar alles opmaken want zij die gespaard hebben mogen dat afgeven. En ik heb het niet over de rijken zoals de fam. de Mol etc maar modale en iets boven modale arbeider die 40 tot 50 jaar heeft gewerkt. Maar schijnbaar zijn dat ook al rijken als men gespaard heeft.
Daar doen we niks aan. Blijft zo.quote:Op woensdag 8 juli 2026 20:50 schreef Cherni het volgende:
De meerderheid zijn arbeiders die met hun pensioen en aow 75% van hun laatst genoten inkomen hebben.
Heb je dit helemaal zelf verzonnen of praat je een youtube video na?quote:Op woensdag 8 juli 2026 21:18 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Daar doen we niks aan. Blijft zo.
Qua vermogensverdeling en ook bij pensioenvermogen geldt zoals gebruikelijk het Pareto principe a.k.a. de magische 80-20 verhouding. Dat wil zeggen dat 20% van het geheel 80% van het vermogen heeft en de andere 80% slechts 20% daarvan.
Dat is een zeer slecht begrepen "natuurwet" haast. Verdeel en heers en maak ze wijs dat ze tot de doelgroep behoren die klappen krijgt. Ondertussen lacht de 20% die 8/10e deel heeft in het vuistje.
Je kunt het zo zien: als de hele taart of koek bestaat uit b.v. 1 miljoen euro te verdelen tussen 100 belanghebbenden dan krijgen 20 mensen per persoon 40.000 euro en 80 personen 2.500 euro. Dat is zo'n beetje de verdeling.
Het Pareto principe is gewoon een breed aanvaarde standaard van hoe het met de verdeling van bijna alles in de wereld zit. Dat je daar w.s. nog nooit van gehoord hebt is jouw gebrek.quote:Op woensdag 8 juli 2026 21:31 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Heb je dit helemaal zelf verzonnen of praat je een youtube video na?
Oh ik weet zeker wat het is, daarom weet ik ook dat het geen natuurwet is zoals jij claimt en lang niet altijd op gaat. Je levert ook geen enkel bewijs dat dat hier het geval is, wat sowieso nogal moeilijk te doen zou zijn. Je stelt gewoon dat het zo is op een belerend toontje en dat moeten we dan maar geloven. Tja, zo werkt de wereld natuurlijk niet hequote:Op woensdag 8 juli 2026 21:33 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Het Pareto principe is gewoon een breed aanvaarde standaard van hoe het met de verdeling van bijna alles in de wereld zit. Dat je daar w.s. nog nooit van gehoord hebt is jouw gebrek.
Vanuit mijn vakgebied weet ik in ieder geval zeker dat als we spreken over het pensioenvermogen het nog ietsje oneerlijker verdeeld is dan Pareto dacht indertijd.quote:Op woensdag 8 juli 2026 21:38 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Oh ik weet zeker wat het is, daarom weet ik ook dat het geen natuurwet is zoals jij claimt en lang niet altijd op gaat. Je levert ook geen enkel bewijs dat dat hier het geval is, wat sowieso nogal moeilijk te doen zou zijn. Je stelt gewoon dat het zo is op een belerend toontje en dat moeten we dan maar geloven. Tja, zo werkt de wereld natuurlijk niet he
https://persportaal.anp.n(...)-50-ter-wereld-bezitquote:De wereldwijde vermogensverhouding is extreem scheef verdeeld. De armste helft van de wereldbevolking (ca. 4,1 miljard mensen) bezit slechts 2% van alle wereldwijde rijkdom. Daarentegen bezit de rijkste 1 procent meer vermogen dan de onderste 95 procent van de wereldbevolking bij elkaar.
Jjj bent daar tegen? Iedereen zou gewoon verplicht donor moeten zijn. Als je dood bent heb je niets meer aan je organen.quote:Op woensdag 8 juli 2026 16:29 schreef PurifieR het volgende:
[..]
Wel eerst nog even snel de organen roven he? Het blijft d66 tenslotte.
Je moet gewoon een bepaald bedrag achter de hand houden (voor onvoorziene uitgaven) en alles daar boven uitgeven. Veel sparen is zonde, omdat geld nutteloos is in je graf of urn.quote:Op woensdag 8 juli 2026 20:52 schreef -Sigaartje het volgende:
Ik vind een randdebiel iemand die zegt dat je niet moet sparen. Dat is een randdebiel. En ik zie er hier velen in dit forum.
Ok dus je zuigt het gewoon uit je duim, lekker makkelijkquote:Op woensdag 8 juli 2026 21:50 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Vanuit mijn vakgebied weet ik in ieder geval zeker dat als we spreken over het pensioenvermogen het nog ietsje oneerlijker verdeeld is dan Pareto dacht indertijd.
Over het totale vermogen wereldwijd lijkt het meer om een 1-99 verdeling te gaan. Wat wil zeggen dat 1 procent van allen 99 procent van het totale vermogen bezit.
Kan je "belerend" vinden maar dan heb je je waarschijnlijk nog nooit verdiept in het fenomeen. Doe dat eens.
[..]
https://persportaal.anp.n(...)-50-ter-wereld-bezit
Je bent overduidelijk aan het trollen. Ik ga je niet verder voeden.quote:Op woensdag 8 juli 2026 22:29 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Ok dus je zuigt het gewoon uit je duim, lekker makkelijk
Dus omdat er tussen de boomers een paar zieligerds zitten moeten ze korting blijven krijgen? 65+ generatie is de rijkste generatie ooit. Als er een leeftijdsgroep is die korting zou moeten krijgen zijn het de 30ers. Keihard werken, kinderen, weinig geld over.quote:Op woensdag 8 juli 2026 16:09 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Tuurlijk joh. Laten we maar weer eens een hele groep over een kam scheren.
Wat is het leven gemakkelijk als je alleen in zulke groepen denkt, ook al zit je er volledig naast.
Duidelijk, Die verdeling is ook scheef.quote:Op woensdag 8 juli 2026 21:18 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Daar doen we niks aan. Blijft zo.
Qua vermogensverdeling en ook bij pensioenvermogen geldt zoals gebruikelijk het Pareto principe a.k.a. de magische 80-20 verhouding. Dat wil zeggen dat 20% van het geheel 80% van het vermogen heeft en de andere 80% slechts 20% daarvan.
Dat is een zeer slecht begrepen "natuurwet" haast. Verdeel en heers en maak ze wijs dat ze tot de doelgroep behoren die klappen krijgt. Ondertussen lacht de 20% die 8/10e deel heeft in het vuistje.
Je kunt het zo zien: als de hele taart of koek bestaat uit b.v. 1 miljoen euro te verdelen tussen 100 belanghebbenden dan krijgen 20 mensen per persoon gemiddeld 40.000 euro en 80 personen 2.500 euro. Dat is zo'n beetje de verdeling.
Onzin, kinderen in Rotterdam kunnen vrij naar betere scholen reizen… o nee want er moet een volwassene mee.quote:Op donderdag 9 juli 2026 00:59 schreef Gia het volgende:
Welke kinderen tot 12 jaar reizen met het OV?
Die zitten op de basisschool, gaan te voet of op de fiets, of worden gebracht met de auto. Maar niet met het OV.
Wie zegt dat het om vervoer naar school gaat?quote:Op donderdag 9 juli 2026 00:59 schreef Gia het volgende:
Welke kinderen tot 12 jaar reizen met het OV?
Die zitten op de basisschool, gaan te voet of op de fiets, of worden gebracht met de auto. Maar niet met het OV.
Rijke boomers hebben een auto. Zelfs nog als ze 86 zijn. Die gaan echt niet in een bus zitten.quote:Op woensdag 8 juli 2026 20:25 schreef Cherni het volgende:
[..]
Het is de vraag of die "rijke" boomers wel met het OV reizen. Je zou naar het inkomen kunnen kijken wat geen slecht idee is. Maar dan krijg je weer die grens gevallen. En weer een afbraak . Dan daar heb ik wel moeite mee. Het is weer het zoveelste plan om te korten.
Waarvoor moeten kinderen tot 12 dan met OV?quote:Op donderdag 9 juli 2026 01:27 schreef Viv het volgende:
[..]
Wie zegt dat het om vervoer naar school gaat?
Ik heb weliswaar nog een auto. Zelf rij ik sinds twee jaar niet meer(64 jaar), maar mijn partner wel. Maar als we het bezit van een auto al rijk gaan noemen dan valt mij niets meer te binnen.quote:Op donderdag 9 juli 2026 01:30 schreef Gia het volgende:
[..]
Rijke boomers hebben een auto. Zelfs nog als ze 86 zijn. Die gaan echt niet in een bus zitten.
Ben zelf nog iets jonger, 62, maar ik heb al meer dan 30 jaar geen bus van binnen gezien.
Nou, wat anders? Reisje naar de Efteling met de trein heeft al dikke korting bij de NS.quote:Op donderdag 9 juli 2026 01:27 schreef Viv het volgende:
[..]
Wie zegt dat het om vervoer naar school gaat?
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |