fair enough maar van mij hoeft het niet hoor, vooral jammer dat ze nauwelijks nog point & click adventures maken, toen het vroeger nog in van die gigantische dozen kwam met hele boekwerken erbij verdween dat na verloop van tijd ook in de kast om nooit meer terug te vindenquote:Op zaterdag 4 juli 2026 19:30 schreef Timwonnacott het volgende:
[..]
Dat verschilt natuurlijk per spel en genre. FPS hebben een flinke ontwikkeling doorgemaakt maar bijv point & click adventure games zijn nog vrijwel hetzelfde gebleven en die oude games zijn nog steeds leuk om te spelen.
Daarnaast moet het je ding zijn, maar speedrunners zijn dol op oude games. Van Wolfenstein3d is vorig jaar nog een nieuw wereldrecord gevestigd.
Ik speel zo nu en dan de hele Commando's, Half Life, Desperado's en Red Alert series opnieuw. Ik blijf het gewoon leuk vinden. En oh ja, de Call of Duty en Mafia reeks speel ik ook nog steeds.quote:Op zaterdag 4 juli 2026 19:22 schreef sp3c het volgende:
Oude muziek luisteren snap ik, oude films en series kijken is al 50/50 maar ik kan me niet voorstellen dat ik nu nog eens wolfenstein3d op zou willen starten tbh
Ik kan me nog steeds urenlang vermaken met Doom bijvoorbeeld, en de nog steeds zeer actieve community eromheen die nieuwe episodes blijft uit brengen. Die er met limit-removing source ports vaak ook nog veel mooier uit zien dan de originelen.quote:Op zaterdag 4 juli 2026 19:22 schreef sp3c het volgende:
Oude muziek luisteren snap ik, oude films en series kijken is al 50/50 maar ik kan me niet voorstellen dat ik nu nog eens wolfenstein3d op zou willen starten tbh
Half-Life en de originale C&C/Red Alert blijven prachtig. Heb alles nog origineel, nooit verkocht en dat zal ik ook nooit doen als verzamelaarquote:Op zaterdag 4 juli 2026 19:53 schreef AchJa het volgende:
[..]
Ik speel zo nu en dan de hele Commando's, Half Life, Desperado's en Red Alert series opnieuw. Ik blijf het gewoon leuk vinden. En oh ja, de Call of Duty en Mafia reeks speel ik ook nog steeds.
Unit reporting!quote:Op zaterdag 4 juli 2026 19:53 schreef AchJa het volgende:
[..]
Ik speel zo nu en dan de hele Commando's, Half Life, Desperado's en Red Alert series opnieuw. Ik blijf het gewoon leuk vinden. En oh ja, de Call of Duty en Mafia reeks speel ik ook nog steeds.
Of die spion - 'For king and country!'quote:Op zaterdag 4 juli 2026 20:11 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Unit reporting!
Affirmative!
Alles is mogelijk. Voor multiplayer games kunnen er best bepaalde uitzonderingen gemaakt worden.quote:Op zaterdag 4 juli 2026 19:15 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Nouja je kan van een bedrijf niet verwachten dat ze dat tot de eeuwigheid doen. Maar wat mij betref zouhet wel verplicht moeten zijn om een game, die ze niet meer willen ondersteunen, of te verkopen aan een andere partij die er mee verder gaat, of vrij te geven zodat de speelgemeenschap deze kan behouden.
Nintendo wel, maar die kunnen over een paar jaar ook gewoon de DS/Gameboy/Virtualboy/Gamecube games offline halen op de Switch.quote:Op zaterdag 4 juli 2026 19:33 schreef DrDentz het volgende:
Je kunt op de Switch (2) nog wel heel veel oude NES / SNES / N64 games etc spelen, heb laatst nog Donkey Kong Country uitgespeeld op basis van muscle memory uit de 90s, 30 jaar niet gespeeld maar ik wist nog steeds waar de geheime bananen zaten!
Now you see me, now you don't.quote:Op zaterdag 4 juli 2026 20:11 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Unit reporting!
Affirmative!
Cash stolen.quote:Op zaterdag 4 juli 2026 20:15 schreef PurifieR het volgende:
Of die spion - 'For king and country!'
Dat dit na 30 jaar zo blijft hangen.
Ja maar het lijkt me niet uitvoerbaar om een gameproducent daartoe te verplichten om dat tot in de eeuwigheid te gaan doen. Bovendien kan een bedrijf ook failliet gaan.quote:Op zaterdag 4 juli 2026 20:19 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
Alles is mogelijk. Voor multiplayer games kunnen er best bepaalde uitzonderingen gemaakt worden.
Nintendo is daar wel echt een goed voorbeeld van. Op de Nintendo 3DS kan je nu 15 jaar na release nog steeds gekochte spellen downloaden via hun eshop, en zodra gedownload, blijven ze op je apparaat staan. Online servers zijn pas na 13 jaar offline gehaald.
Maar je hebt nu bepaalde games die ook een single player mode hebben die niet meer speelbaar zijn omdat er contact moet worden gemaakt met de server... daar moet echt iets op worden geregeld.
Saab Automobile is ook failiet en de auto's stoppen toch ook niet met rijden?quote:Op zaterdag 4 juli 2026 20:25 schreef Hexagon het volgende:
Ja maar het lijkt me niet uitvoerbaar om een gameproducent daartoe te verplichten om dat tot in de eeuwigheid te gaan doen. Bovendien kan een bedrijf ook failliet gaan.
Nee maar Saab auto's hebben dan ook geen permanente ondersteuning nodig van de Saab fabriek om te kunnen blijven rijden.quote:Op zaterdag 4 juli 2026 20:28 schreef AchJa het volgende:
[..]
Saab Automobile is ook failiet en de auto's stoppen toch ook niet met rijden?
Net zoals een game dat niet nodig heeft.quote:Op zaterdag 4 juli 2026 20:31 schreef Hexagon het volgende:
Nee maar Saab auto's hebben dan ook geen permanente ondersteuning nodig van de Saab fabriek om te kunnen blijven rijden.
Wel op de manier zoals Sony die nu gaat verkopen. Als ze de game niet meer hosten is die foetsie voor het publiek.quote:Op zaterdag 4 juli 2026 20:34 schreef AchJa het volgende:
[..]
Net zoals een game dat niet nodig heeft.
En dat is nou net het hele punt he. Jij schijnt het volstrekt normaal te vinden dat iets wat je hebt gekocht op afstand onbruikbaar gemaakt kan worden om tal van redenen.quote:Op zaterdag 4 juli 2026 20:36 schreef Hexagon het volgende:
Wel op de manier zoals Sony die nu gaat verkopen. Als ze de game niet meer hosten is die foetsie voor het publiek.
Ja da is nu zoals het kan gaan als games afhankelijk worden van permanente ondersteuning vanuit de fabrikant.quote:Op zaterdag 4 juli 2026 20:37 schreef AchJa het volgende:
[..]
En dat is nou net het hele punt he. Jij schijnt het volstrekt normaal te vinden dat iets wat je hebt gekocht op afstand onbruikbaar gemaakt kan worden om tal van redenen.
Maar goed, het ging natuurlijk een tijdje goed met de constructie die we hadden, piraterij is niet echt een ding meer maar dat gaat het natuurlijk wel weer worden op deze manier.
Dat hoeft ook helemaal niet, downloaden danwel fysiek op schijf of wat dan ook kopen en klaar. Dan is het verder aan de consument.quote:Op zaterdag 4 juli 2026 20:40 schreef Hexagon het volgende:
Ja da is nu zoals het kan gaan als games afhankelijk worden van permanente ondersteuning vanuit de fabrikant.
Maar ik denk ook niet dat je een bedrijf kan gaan verplichten die game voor eeuwig online te houden. Daar zou dan imo tegenover moeten staan dat een bedrijf zijn rechten verliest als ze die game niet meer ondersteunen.
Nee dat is dus niet zo. Dit stuk tekst gaat het om.quote:Op zaterdag 4 juli 2026 20:54 schreef AchJa het volgende:
[..]
Dat hoeft ook helemaal niet, downloaden danwel fysiek op schijf of wat dan ook kopen en klaar. Dan is het verder aan de consument.
quote:En dan nog downloadt de speler niet de hele game, maar bijvoorbeeld alleen de software die nodig is om contact te maken met de centrale server, waar de cruciale code opgeslagen staat. Trekt de gamestudio de stekker uit de server, omdat het spel niet meer genoeg oplevert, dan is de gamer zijn spel kwijt en het spel zelf voorgoed verloren. Tenzij de gamestudio zelf actie onderneemt.
Dat is dus nou net het probleem waar ik tegen ageer he.quote:Op zaterdag 4 juli 2026 20:56 schreef Hexagon het volgende:
Nee dat is dus niet zo. Dit stuk tekst gaat het om.
Waar ik dus een eigen oplossing voor heb. Die de belangen van fabrikanten en gamers in balans brengt.quote:Op zaterdag 4 juli 2026 20:57 schreef AchJa het volgende:
[..]
Dat is dus nou net het probleem waar ik tegen ageer he.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |