Jammer weer, zal snel afgelopen zijn iedereen moet zo weer werken.quote:Een paar honderd supporters van Marokko verzamelen zich dinsdagochtend in de Schilderswijk in Den Haag om de winst te vieren op het Nederlands elftal. Er is een onrustige sfeer en de politie heeft een waterkanon ingezet op de Vaillantlaan bij ongeregeldheden.
De Marokkanen wonnen in Mexico na strafschoppen en zijn daarmee door naar de laatste zestien op het WK. In de Schildersbuurt wordt vuurwerk afgestoken en mensen hebben Marokkaanse vlaggen bij zich, ziet een ANP-verslaggever. Auto's rijden toeterend rond, mensen omhelzen elkaar en er wordt gedanst. Rond 6.30 uur wordt het onrustiger. Er wordt vuurwerk naar de politie gegooid, ziet een verslaggever van Omroep West. Volgens de omroep is inmiddels een eerste aanhouding verricht.
De wedstrijd werd in verschillende cafés in de wijk gevolgd. Ook op de nabijgelegen Marktweg volgden supporters de wedstrijd. De straat wordt tijdens elk toernooi van Oranje versierd.
Het is inmiddels een traditie dat overwinningen van de Marokkanen gevierd worden in de Schilderswijk. De vieringen hebben in het verleden geleid tot ongeregeldheden en confrontaties met de politie.
De politie was dinsdagochtend al tijdens de wedstrijd zichtbaar aanwezig in de Schilderswijk. Agenten te paard reden rond en agenten op de fiets stonden op straathoeken van de doorgaande weg door de wijk, de Vaillantlaan. Ook stond op enkele straathoeken een politiebus. Bij een politiebureau in de buurt stonden al verschillende bussen van de mobiele eenheid klaar.
Feest in Amsterdam met vuurwerk
Op en rond het Plein '40-'45 in Amsterdam Nieuw-West wordt feestgevierd. Er wordt onder meer vuurwerk afgestoken en automobilisten rijden toeterend rond, ziet een ANP-verslaggever. Sommigen hebben de Marokkaanse vlag uit het autoraam hangen.
Veel mensen hebben de wedstrijd tussen Nederland en Marokko op schermen op straat gekeken of in de cafés in de buurt van het plein. Er is veel politie op de been. Iets na 6.00 uur werden ook rookbommen afgestoken.
Rond dat tijdstip hebben naar schatting honderden mensen zich verzameld op een kruispunt bij het plein. De politie probeert het verkeer daar in goede banen te leiden.
Van de politiek mag je dit niet zeggen. Het zijn Nederlandersquote:Op dinsdag 30 juni 2026 07:20 schreef HowardRoark het volgende:
Ik gaf het in een topic elders al aan, wat toen helaas wist te leiden tot wat gevloek en getier van sommigen die het niet konden hebben dat de aantoonbare realiteit van de Nederlandse samenleving anno 2026 wordt benoemd.
Maar het wordt hier weer eens goed duidelijk hoe de integratie is mislukt. We hebben hier dus een stel allochtonen, wellicht sommigen wel derde generatie, die juichen voor het herkomstland in het land waar men woont om vervolgens de autochtonen te gaan provoceren. Mocht er nog enige twijfel over bestaan: dit zijn geen Nederlanders maar Marokkanen.
Het zijn ook Nederlanders.quote:Op dinsdag 30 juni 2026 07:32 schreef Hetekip het volgende:
[..]
Van de politiek mag je dit niet zeggen. Het zijn Nederlanders
Ik ben wel bang wat als Marokko dadelijk wordt uitgeschakeld in halve finale of finale, dan wordt er veel gesloopt. En de politie is blijkbaar nu al bang om in te grijpen, dus kosten verhalen op de daders gaat het niet worden.quote:Op dinsdag 30 juni 2026 07:31 schreef Filosoofert het volgende:
Het lijkt mij echt prachtig om zo'n waterkannon te bedienen
Wat boeit het dat ze juichen? Ik snap niet wat daar het probleem aan is.quote:Op dinsdag 30 juni 2026 07:20 schreef HowardRoark het volgende:
Ik gaf het in een topic elders al aan, wat toen helaas wist te leiden tot wat gevloek en getier van sommigen die het niet konden hebben dat de aantoonbare realiteit van de Nederlandse samenleving anno 2026 wordt benoemd.
Maar het wordt hier weer eens goed duidelijk hoe de integratie is mislukt. We hebben hier dus een stel allochtonen, wellicht sommigen wel derde generatie, die juichen voor het herkomstland in het land waar men woont om vervolgens de autochtonen te gaan provoceren. Mocht er nog enige twijfel over bestaan: dit zijn geen Nederlanders maar Marokkanen.
Eens maar je weet dat dat niet gaat gebeuren in dit slappe Nederland.quote:Op dinsdag 30 juni 2026 07:34 schreef Hetekip het volgende:
[..]
Ik ben wel bang wat als Marokko dadelijk wordt uitgeschakeld in halve finale of finale, dan wordt er veel gesloopt. En de politie is blijkbaar nu al bang om in te grijpen, dus kosten verhalen op de daders gaat het niet worden.
Wat mij betreft moeten ze nu al bepalen om het leger te gaan inzetten. Pak elke radraaier maar op, en laat ze maar opdraaien voor de kosten. Heb er geen zin in dat mijn belastinggeld straks wordt gebruikt voor nieuwe politiebusjes en zo.
Dit dus. Flikker in de prikkers. Laat mensen lekker blij zijn met de winst.quote:Op dinsdag 30 juni 2026 07:34 schreef Filosoofert het volgende:
[..]
Wat boeit het dat ze juichen? Ik snap niet wat daar het probleem aan is.
Zolang ze de stad niet afbreken...
Ze zijn net zo Nederlands als dat ik Marokkaans kan wordenquote:Op dinsdag 30 juni 2026 07:33 schreef Regilio_ het volgende:
[..]
Het zijn ook Nederlanders.
Slecht geïntegreerde Nederlanders, dat dan weer wel.
Waarom in godsnaam? Marokko heeft gewonnen!quote:Er wordt vuurwerk naar de politie gegooid
Ik zou met ZO'N grote grijns achter dat ding staan, lekker het tuig aanpakkenquote:Op dinsdag 30 juni 2026 07:31 schreef Filosoofert het volgende:
Het lijkt mij echt prachtig om zo'n waterkannon te bedienen
Je ziet dit voor het eerst?quote:Op dinsdag 30 juni 2026 07:46 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Waarom in godsnaam? Marokko heeft gewonnen!En sowieso, het is maar een spelletje, gedraag je zeg, stelletje holbewoners. Dit zie je bij andere sporten toch ook niet.
Is hun cultuur, moeten we respect voor hebben.quote:Op dinsdag 30 juni 2026 07:46 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Waarom in godsnaam? Marokko heeft gewonnen!En sowieso, het is maar een spelletje, gedraag je zeg, stelletje holbewoners. Dit zie je bij andere sporten toch ook niet.
Hoe kan je terug als je hier bent geboren?quote:Op dinsdag 30 juni 2026 07:46 schreef Joppiez het volgende:
Maar terug naar de zandbak gaan ze natuurlijk niet. Jammer.
Ik snap ook niet waarom het altijd boos / agressief / ongezellig moet bij hen, ook al wint het elftal waarvoor ze zijn. Als wij blij zijn springen we van links naar rechts. Denk dat het slechte emotieregulatie betreft, misschien door een laag IQ.quote:Op dinsdag 30 juni 2026 07:46 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Heeft Marokko wel een streng migratiebeleid?quote:Op dinsdag 30 juni 2026 07:49 schreef Moeraskat het volgende:
[..]
Hoe kan je terug als je hier bent geboren?
Zijn vaak 3e generatie.
En? Het ziet er uit als een Marokkaan en het gedraagt zich ik ieder geval ook niet hoe het zou moeten.quote:Op dinsdag 30 juni 2026 07:49 schreef Moeraskat het volgende:
[..]
Zijn vaak 3e generatie.
En dan nog elkaar neertrappen ook. Bleef het maar bij een bushokje.quote:Op dinsdag 30 juni 2026 07:50 schreef DrDentz het volgende:
[..]
Ik snap ook niet waarom het altijd boos / agressief / ongezellig moet bij hen, ook al wint het elftal waarvoor ze zijn. Als wij blij zijn springen we van links naar rechts. Denk dat het slechte emotieregulatie betreft, misschien door een laag IQ.
Dat klopt. Daar zeg ik ook niks over. Het gedrag is walgelijk en onacceptabel. Alleen terug sturen kan dus niet. Daar reageerde ik op.quote:Op dinsdag 30 juni 2026 07:51 schreef Joppiez het volgende:
[..]
En? Het ziet er uit als een Marokkaan en het gedraagt zich ik ieder geval ook niet hoe het zou moeten.
nooit opgezocht, jij wel?quote:Op dinsdag 30 juni 2026 07:51 schreef Akathisia het volgende:
[..]
Heeft Marokko wel een streng migratiebeleid?
Zelfde verhaal. Deze mensen rellen om te rellen, of er nu vreugde of boosheid achter zit maakt weinig verschil denk ik.quote:Op dinsdag 30 juni 2026 07:57 schreef Gia het volgende:
Wat zou dat geworden zijn als Nederland had gewonnen? Wil er niet aan denken.
Nee, maar ik blijf me erover verbazen.quote:
Waarschijnlijk had het nog erger uitgepakt omdat de oranjefans niet allemaal zomaar zouden weglopen van de agressie en het geweld.quote:Op dinsdag 30 juni 2026 07:58 schreef Moeraskat het volgende:
[..]
Zelfde verhaal. Deze mensen rellen om te rellen, of er nu vreugde of boosheid achter zit maakt weinig verschil denk ik.
En ondertussen moet je als normale burger door die menigte gewoon naar je werkquote:
Die jongeren zoeken gewoon de verbinding.quote:
Daar hebben we vanaf vandaag een nieuwe dump locatie voor, Mexico. De vinken wat een tuig daar in dat stadion.quote:Op dinsdag 30 juni 2026 07:49 schreef Moeraskat het volgende:
[..]
Zijn vaak 3e generatie.
Zou heel goed kunnen inderdaadquote:Op dinsdag 30 juni 2026 08:01 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Waarschijnlijk had het nog erger uitgepakt omdat de oranjefans niet allemaal zomaar zouden weglopen van de agressie en het geweld.
Prachtige beelden, je zou het niet mooier in scene kunnen zetten. Kers op de taart is toch wel dat moment waarop verwonderde blanke mensen toestemming krijgen te passeren terwijl de politie zich aan weerskanten bezig houdt met het in bedwang houden van onze Afrikaanse aanwinsten.quote:Op dinsdag 30 juni 2026 08:22 schreef Regilio_ het volgende:
[ x ]Wollah die politie zijn kkracisten.
We mogen de generatie voor ons bedanken voor deze culturele verrijkingquote:Op dinsdag 30 juni 2026 08:22 schreef Regilio_ het volgende:
[ x ]Wollah die politie zijn kkracisten.
Dit zijn Nederlanders, of jij het nu leuk vindt of niet.quote:Op dinsdag 30 juni 2026 07:20 schreef HowardRoark het volgende:
dit zijn geen Nederlanders maar Marokkanen.
Het zijn gelegaliseerde Nederlanders, dat is iets anders.quote:Op dinsdag 30 juni 2026 08:42 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Dit zijn Nederlanders, of jij het nu leuk vindt of niet.
Jij was toch die user die openlijk geweld pleegde en daar op kickte?quote:Op dinsdag 30 juni 2026 08:42 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Eigenlijk is iedereen op de wereld een Nederlander, alleen hebben sommigen nog geen Nederlands paspoortquote:Op dinsdag 30 juni 2026 08:45 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
Het zijn gelegaliseerde Nederlanders, dat is iets anders.
Ja dat is frustipunt nummer 1 hier in NWS. Of lijken het niet te snappen.quote:Op dinsdag 30 juni 2026 07:49 schreef Moeraskat het volgende:
[..]
Zijn vaak 3e generatie.
Gelukkig staat het geschreven in de verleden tijd.quote:Op dinsdag 30 juni 2026 08:47 schreef William_Papadin het volgende:
[..]
Jij was toch die user die openlijk geweld pleegde en daar op kickte?
Ik zag er een bewusteloos gemept worden en een idioot gaf hem een kopschop. Maar blijf het lekker verdedigen.quote:Op dinsdag 30 juni 2026 08:50 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Ja dat is frustipunt nummer 1 hier in NWS. Of lijken het niet te snappen.
Je kunt geen Nederlandse burgers deporteren.
Ook is er weinig aan de hand. Voetbalfans die wat lopen te juichen na een verdiende winst.
Je lijkt het nu ook allemaal te bagatelliseren en verdedigen.quote:Op dinsdag 30 juni 2026 08:50 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Gelukkig staat het geschreven in de verleden tijd.
zelfs toen hij al buiten bewustzijn was (leek het op) kreeg hij nog een trap na tegen z'n hoofd.quote:Op dinsdag 30 juni 2026 08:53 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Ik zag er een bewusteloos gemept worden en een idioot gaf hem een kopschop. Maar blijf het lekker verdedigen.
Als je massaal moet wegvluchten als politie, is het moment wel daar om met scherp te schieten ja.quote:Op dinsdag 30 juni 2026 08:52 schreef pmponer het volgende:
Het wordt tijd dat er gewoon met scherp geschoten mag worden.
Ik denk namelijk dat als je er eerst 5 - 10 neerlegt dat het dan een stuk rustiger gaat worden.
Klopt.quote:Op dinsdag 30 juni 2026 08:50 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Ook is er weinig aan de hand. Voetbalfans die wat lopen te juichen na een verdiende winst.
Is de vraag of je in zo'n samenleving wilt leven. Wanneer de politie bij een beetje onrust mensen neer gaat maaien. Dat hoort thuis in een autoritair repressief regime, niet in een vrije samenleving met mensenrechten die jou ook beschermen.quote:Op dinsdag 30 juni 2026 08:52 schreef pmponer het volgende:
Ik denk namelijk dat als je er eerst 5 - 10 neerlegt dat het dan een stuk rustiger gaat worden.
Ja en het was ook geen tikje, het was alsof hij en penalty ging nemen.quote:Op dinsdag 30 juni 2026 08:55 schreef Moeraskat het volgende:
[..]
zelfs toen hij al buiten bewustzijn was (leek het op) kreeg hij nog een trap na tegen z'n hoofd.
Vooral die Hakimi speelde als een beestquote:Op dinsdag 30 juni 2026 08:50 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Kopschoppen valt bij jou onder “juichen” ?quote:Op dinsdag 30 juni 2026 08:50 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Zal allemaal wel maar al hulpverleners of politie op de vlucht moeten, dan moet je dat zo hard mogelijk indammen. Ik zeg echt niet dat je bij het minste of geringste moet schieten, maar als je wordt aangevallen moet je je mogen verdedigen.quote:Op dinsdag 30 juni 2026 08:58 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Is de vraag of je in zo'n samenleving wilt leven. Wanneer de politie bij een beetje onrust mensen neer gaat maaien. Dat hoort thuis in een autoritair repressief regime, niet in een vrije samenleving met mensenrechten die jou ook beschermen.
Het wordt er ook niet rustiger op, je kweekt op die manier alleen meer onrust en rellen.
Die klootzakken heb je overal bij voetbalwedstrijden, winst of verlies.quote:Op dinsdag 30 juni 2026 08:57 schreef Moeraskat het volgende:
Nou, weinig aan de hand… er waren/zijn ook zat mensen uit op confrontaties en geweld tegen personen. Maakt mij geen kont uit wie dat is of welke afkomst iemand heeft. Dat gezeik moet gewoon ophouden.
Zijn het niet. Ze staan feest te vieren na een overwinning van marokko op een wk. Lijkt me heel duidelijk wat dit zijn.quote:Op dinsdag 30 juni 2026 07:32 schreef Hetekip het volgende:
[..]
Van de politiek mag je dit niet zeggen. Het zijn Nederlanders
Vanzelfsprekend niet, helaas is deporteren echter vooralsnog ook geen optie dus dan moet je roeien met de riemen die je hebt.quote:Op dinsdag 30 juni 2026 08:58 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Is de vraag of je in zo'n samenleving wilt leven.
Blijkbaar hebben ze dat nodig. In een vrije democratie leven lukt ze niet. Wat ook duidelijk te zien is in het onderwijs, de misdaadcijfers en in hun omgang met andere volken.quote:Op dinsdag 30 juni 2026 08:58 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Is de vraag of je in zo'n samenleving wilt leven. Wanneer de politie bij een beetje onrust mensen neer gaat maaien. Dat hoort thuis in een autoritair repressief regime, niet in een vrije samenleving met mensenrechten die jou ook beschermen.
Het wordt er ook niet rustiger op, je kweekt op die manier alleen meer onrust en rellen.
Veel staat op beeld/camera.quote:Op dinsdag 30 juni 2026 08:59 schreef DrRobotnik het volgende:
[..]
Vanzelfsprekend niet, helaas is deporteren echter vooralsnog ook geen optie dus dan moet je roeien met de riemen die je hebt.
Uitdagen uitdagen..quote:
Een vrije samenleving met mensenrechten die jou ook beschermen is niet iets wat er standaard zomaar is, dat kun je ook kwijtraken. Als je grote bevolkingsgroepen binnenhaalt die niets met een dergelijke samenleving hebben krijg je op den duur vanzelf een autoritair repressief Midden-Oosters-getint regime.quote:Op dinsdag 30 juni 2026 08:58 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Ja precies, dat kun je kwijtraken als je het advies van die user gaat opvolgen.quote:Op dinsdag 30 juni 2026 09:02 schreef DrDentz het volgende:
[..]
Een vrije samenleving met mensenrechten die jou ook beschermen is niet iets wat er standaard zomaar is, dat kun je ook kwijtraken. Als je grote bevolkingsgroepen binnenhaalt die niets met een dergelijke samenleving hebben krijg je op den duur vanzelf een autoritair repressief Midden-Oosters-getint regime.
Je zo gedragen tegen handhavers, vraagt om een flinke wetswijziging.quote:Op dinsdag 30 juni 2026 09:01 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Veel staat op beeld/camera.
Je kunt ze op basis daar van gewoon vervolgen en boetes geven. Bij zware mishandeling gevangenis.
Een Europese aanpak werkt prima voor Europeanen, als je kiest voor een multiculturele samenleving zul je een handhavingsapparaat moeten hebben die daarop afgestemd is.quote:Op dinsdag 30 juni 2026 09:01 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Veel staat op beeld/camera.
Je kunt ze op basis daar van gewoon vervolgen en boetes geven. Bij zware mishandeling gevangenis.
Ja, heb daar echt een hekel aan.quote:Op dinsdag 30 juni 2026 08:59 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Die klootzakken heb je overal bij voetbalwedstrijden, winst of verlies.
Ik had trouwens zelf wat erger verwacht. Misschien komt dat omdat de wedstrijd s'nachts was.
Hoop dat die gast niet doodgetrapt isquote:Op dinsdag 30 juni 2026 08:58 schreef pmponer het volgende:
[..]
Ja en het was ook geen tikje, het was alsof hij en penalty ging nemen.
Waarschijnlijk blijft dit helaas onbestraft
In deze samenleving willen ook steeds meer mensen niet leven.quote:Op dinsdag 30 juni 2026 08:58 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Hij is er vast niet beter van geworden.quote:Op dinsdag 30 juni 2026 09:08 schreef Moeraskat het volgende:
[..]
Hoop dat die gast niet doodgetrapt is
Die zijn allang blij dat ze thuis de boel niet kort en klein slaan.quote:Op dinsdag 30 juni 2026 09:08 schreef Hetekip het volgende:
We spreken ons nadat Marokko in de halve finale of finale staat en verliest. Dan blijft het niet bij op fatbikes het verkeer ontregelen.
En waar zijn de ouders van al deze jongeren? Trekken die zich er helemaal niks van aan?
En niemand zal ze missen.quote:Op dinsdag 30 juni 2026 08:52 schreef pmponer het volgende:
De overheid in de breedte wilde dit, er werd actief geworven. Ze zouden toch weer weggaan.quote:Op dinsdag 30 juni 2026 09:01 schreef Alpha0 het volgende:
Ze zijn hier omdat in de jaren 60 en 70 enkele werkgevers dat graag wilden. Niet omdat de rest van het land op ze zat te wachten.
Ik ga die beelden niet kijkenquote:Op dinsdag 30 juni 2026 08:55 schreef Moeraskat het volgende:
[..]
zelfs toen hij al buiten bewustzijn was (leek het op) kreeg hij nog een trap na tegen z'n hoofd.
Zo zie je maar weer dat je toch niet heel anders ben dan vroeger, schrijnend.quote:Op dinsdag 30 juni 2026 09:08 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Wangedrag tegen handhavers/boa's moedig ik alleen maar aan.
Tegen politie is een ander verhaal.
Laten we daarom zorgen dat ze dat niet meer zijn.quote:Op dinsdag 30 juni 2026 08:42 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Rellen omdat het land van je oma gewonnen heeft op een WK.quote:Op dinsdag 30 juni 2026 09:11 schreef deedeetee het volgende:
Men wilde hier toch graag multi culti ? Nou dan krijg je de rellen die bij die cultuur horen zodra er iets te doen is er ook bij.
Achja, iedereen heeft toch al een schijthekel aan dat volk op wat linkse idioten en trolldebieltjes na.quote:Op dinsdag 30 juni 2026 09:10 schreef LaDaDiDa het volgende:
Wordt ook weer lekker geminimaliseerd door nu.nl met "wat ongeregeldheden" oid. Als ik dit zie is het gewoon weer agressief rellen en mishandeling.
Ern eenmalige tering zooi. Binnenkort winnen of verliezen ze weer en krijgen we dit nog een keer.quote:Op dinsdag 30 juni 2026 07:57 schreef Gia het volgende:
Wat zou dat geworden zijn als Nederland had gewonnen? Wil er niet aan denken.
Als dat rellen een cultuur dingetje is, zoals een aantal dat hier noemen, dan zijn het inderdaad maar 'wat ongeregeldheden' aangezien niet heel Nederland in de fik staat.quote:Op dinsdag 30 juni 2026 09:10 schreef LaDaDiDa het volgende:
Wordt ook weer lekker geminimaliseerd door nu.nl met "wat ongeregeldheden" oid. Als ik dit zie is het gewoon weer agressief rellen en mishandeling.
Ze zouden zich toch ook maar een keertje wel normaal kunnen gedragen..
Ik zou er niet treurig om zijn als ze ze allemaal zouden vastzetten. Dna afnemen, en een soort enkelband die registreert hoeveel mensen met enkelband bij elkaar zijn. Waarbij ze een verbod krijgen met meer dan 3 mensen samen te komen.quote:Op dinsdag 30 juni 2026 09:13 schreef asco het volgende:
[..]
Achja, iedereen heeft toch al een schijthekel aan dat volk op wat linkse idioten en trolldebieltjes na.
Ze zijn verder niks, kunnen niks, willen niks en zullen een kut leven hebben. Ben er maar trots op.
Als ze in de finale komen krijg je rellen omdat ze in de finale komen en halve gewonnen hebben.quote:Op dinsdag 30 juni 2026 09:16 schreef Friday12 het volgende:
[..]
Ern eenmalige tering zooi. Binnenkort winnen of verliezen ze weer en krijgen we dit nog een keer.
Tuig dat dit is ze moeten vele hardere tikken en straffen uitdelen. Gewoon werkstraffen geven zodat ze nog iets nuttigs doen
Wat de jongeren buiten de deur doen is het probleem van de politie / Nederlandse overheid, daar zijn Marokkaanse ouders volgens eigen zeggen niet verantwoordelijk voor.quote:Op dinsdag 30 juni 2026 09:08 schreef Hetekip het volgende:
We spreken ons nadat Marokko in de halve finale of finale staat en verliest. Dan blijft het niet bij op fatbikes het verkeer ontregelen.
En waar zijn de ouders van al deze jongeren? Trekken die zich er helemaal niks van aan?
Het is zieke haat. Zie dat kopschoppen bijvoorbeeld.quote:Op dinsdag 30 juni 2026 09:17 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Als dat rellen een cultuur dingetje is, zoals een aantal dat hier noemen, dan zijn het inderdaad maar 'wat ongeregeldheden' aangezien niet heel Nederland in de fik staat.
Man jouw IQ us vergelijkbaar met dat tuig op straat in de filmpjesquote:Op dinsdag 30 juni 2026 09:08 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Graag!quote:Op dinsdag 30 juni 2026 09:13 schreef StaceySinger het volgende:
[..]
OH
ze moeten jou meteen van dit forum afflikkeren
Tokkies zijn het niet.quote:
Frankrijk in de kwart finale. Dan is het wel klaar met ze.quote:Op dinsdag 30 juni 2026 09:08 schreef Hetekip het volgende:
Ja te absurd voor woorden dat het gewoon elke keer zo is. Dat als Mocrostan speelt de politie op hogere paraatheid moet klaar staanquote:Op dinsdag 30 juni 2026 09:18 schreef Hetekip het volgende:
[..]
Als ze in de finale komen krijg je rellen omdat ze in de finale komen en halve gewonnen hebben.
Als ze de finale verliezen kun je maar beter hopen dat je in een klein wit dorp woont en niet in de randstad.
En met parijsquote:Op dinsdag 30 juni 2026 09:22 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Frankrijk in de kwart finale. Dan is het wel klaar met ze.
De 2 grootste blunders in de vaderlandse geschiedenis.quote:Op dinsdag 30 juni 2026 09:10 schreef Akkerdjie het volgende:
[..]
De overheid in de breedte wilde dit, er werd actief geworven. Ze zouden toch weer weggaan.
3. Ze niet gewoon met de straat opvoeden zoals het in het thuisland ook gebeurdquote:Op dinsdag 30 juni 2026 09:24 schreef Alpha0 het volgende:
[..]
De 2 grootste blunders in de vaderlandse geschiedenis.
1. ze hierheen halen
2. zie niet terug turen
Waarom zou je desondanks dat toch niet alles op alles zetten om die fout te herstellen?
Ze hoeven niet terug, als ze hier maar opdonderen.quote:Op dinsdag 30 juni 2026 09:24 schreef Alpha0 het volgende:
[..]
1. ze hierheen halen
2. zie niet terug turen
Waarom zou je desondanks dat toch niet alles op alles zetten om die fout te herstellen?
Omdat de mensen die hier destijds kwamen zich misschien niet zo misdragen hebben als de 3e generatie die vandaag daar stond te kopschoppen.quote:Op dinsdag 30 juni 2026 09:24 schreef Alpha0 het volgende:
[..]
1. ze hierheen halen
2. zie niet terug turen
Natuurlijk kan dat wel, kwestie van willen.quote:Op dinsdag 30 juni 2026 09:27 schreef Moeraskat het volgende:
[..]
Omdat de mensen die hier destijds kwamen zich misschien niet zo misdragen hebben als de 3e generatie die vandaag daar stond te kopschoppen.
Als jij morgen naar Spanje emigreert en over 40 jaar misdragen jouw kleinkinderen zich zo, is jouw emigratie dan ook een blunder geweest?
En ja, het is een hele grote groep die enorm loopt te kutten en die gestraft zouden moeten worden. Maar je kan echt niet mensen ‘terugsturen’ die hier geboren zijn en dus Nederlander zijn. Begrijp dat nou eens..
Prima. Deporteer jij lekker een Nederlander naar een ander land.quote:Op dinsdag 30 juni 2026 09:28 schreef DrRobotnik het volgende:
[..]
Natuurlijk kan dat wel, kwestie van willen.
Dat kan wel, begrijp dat nou eens.quote:Op dinsdag 30 juni 2026 09:27 schreef Moeraskat het volgende:
[..]
Omdat de mensen die hier destijds kwamen zich misschien niet zo misdragen hebben als de 3e generatie die vandaag daar stond te kopschoppen.
Als jij morgen naar Spanje emigreert en over 40 jaar misdragen jouw kleinkinderen zich zo, is jouw emigratie dan ook een blunder geweest?
En ja, het is een hele grote groep die enorm loopt te kutten en die gestraft zouden moeten worden. Maar je kan echt niet mensen ‘terugsturen’ die hier geboren zijn en dus Nederlander zijn. Begrijp dat nou eens..
Eigenlijk moet je dat als maatschappij niet accepteren.quote:Op dinsdag 30 juni 2026 09:22 schreef Friday12 het volgende:
[..]
Ja te absurd voor woorden dat het gewoon elke keer zo is. Dat als Mocrostan speelt de politie op hogere paraatheid moet klaar staan
Vanuit Spaans oogpunt bekeken wel ja.quote:Op dinsdag 30 juni 2026 09:27 schreef Moeraskat het volgende:
[..]
Het kan wel, alleen jij wilt niet.quote:En ja, het is een hele grote groep die enorm loopt te kutten en die gestraft zouden moeten worden. Maar je kan echt niet mensen ‘terugsturen’ die hier geboren zijn en dus Nederlander zijn. Begrijp dat nou eens..
Gewoon verbieden dat je een uitkering en een huis mag huren als je in bezit bent van twee paspoorten.quote:Op dinsdag 30 juni 2026 09:29 schreef Moeraskat het volgende:
[..]
Prima. Deporteer jij lekker een Nederlander naar een ander land.
Rellen in de Schilderswijk is, ook als Oranje speelt overigens, een traditie die al minstens een jaar of 40 terug gaat.quote:Op dinsdag 30 juni 2026 09:29 schreef Hetekip het volgende:
[..]
Eigenlijk moet je dat als maatschappij niet accepteren.
Dat doen we wel, sterker nog. De ME wordt al in paraatheid gebracht wanneer de 2e helft begint.quote:Op dinsdag 30 juni 2026 09:29 schreef Hetekip het volgende:
[..]
Eigenlijk moet je dat als maatschappij niet accepteren.
Het kan vandaag niet, de menselijke geschiedenis toont aan dat morgen zomaar dingen mogelijk kunnen zijn die vandaag ondenkbaar zijn.quote:Op dinsdag 30 juni 2026 09:29 schreef Moeraskat het volgende:
[..]
Paspoort kun je afpakken.quote:Op dinsdag 30 juni 2026 09:29 schreef Moeraskat het volgende:
[..]
quote:Op dinsdag 30 juni 2026 09:30 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Gewoon verbieden dat je een uitkering en een huis mag huren als je in bezit bent van twee paspoorten.
Laat ze zelf maar kleur bekennen.
Nou, dan hebben we wel wat anders om ons druk over te maken dan een hittegolfquote:Op dinsdag 30 juni 2026 09:31 schreef DrRobotnik het volgende:
[..]
Het kan vandaag niet, de menselijke geschiedenis toont aan dat morgen zomaar dingen mogelijk kunnen zijn die vandaag ondenkbaar zijn.
Complete onzinquote:Op dinsdag 30 juni 2026 09:30 schreef Caland het volgende:
[..]
Rellen in de Schilderswijk is, ook als Oranje speelt overigens, een traditie die al minstens een jaar of 40 terug gaat.
Ik zie vooral debiel groepsgedrag, wat bij voetbal supporters lijkt te horen.quote:Op dinsdag 30 juni 2026 07:20 schreef HowardRoark het volgende:
O ja, trek de racisme kaart nog ff.quote:Op dinsdag 30 juni 2026 09:35 schreef Tanatos het volgende:
[..]
Ik zie vooral debiel groepsgedrag, wat bij voetbal supporters lijkt te horen.
Daarnaast heb jij dit gedrag helemaal niet nodig, om af te geven op niet blanke buitenlanders.
Het is zeg maar best een klein beetje je stokpaardje.
Vraag me af waarom je hem nooit hoort van Japanse immigranten, terwijl die toch ook erg herkenbaar zijn als uitheems. Enig idee?quote:Op dinsdag 30 juni 2026 09:35 schreef Tanatos het volgende:
[..]
Ik zie vooral debiel groepsgedrag, wat bij voetbal supporters lijkt te horen.
Daarnaast heb jij dit gedrag helemaal niet nodig, om af te geven op niet blanke buitenlanders.
Het is zeg maar best een klein beetje je stokpaardje.
Wie geeft ze dan gratis geld?quote:Op dinsdag 30 juni 2026 09:37 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Je begint je zo onderhand wel af te vragen waarom ze zelf niet terugwillen…
Krijg jij gratis geld dan?quote:Op dinsdag 30 juni 2026 09:38 schreef William_Papadin het volgende:
[..]
Wie geeft ze dan gratis geld?
Dat is bij hem altijd het onderwerp, dat is niet mijn schuld.quote:Op dinsdag 30 juni 2026 09:37 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
O ja, trek de racisme kaart nog ff.
Dat klopt. Maar je kan niet zomaar iemand staatloos maken. Voor feiten zoals diefstal, mishandeling, vernieling volgt normaal een straf zoals een boete, detentie of werkstraf.quote:
Iemand met twee paspoorten wordt niet staatloos als je z'n paspoort afpakt. Overigens ben ik er voorstander van als uiterste middel, niet voor een rolletje drop stelen.quote:Op dinsdag 30 juni 2026 09:39 schreef Moeraskat het volgende:
[..]
Dat klopt. Maar je kan niet zomaar iemand staatloos maken. Voor feiten zoals diefstal, mishandeling, vernieling volgt normaal een straf zoals een boete, detentie of werkstraf.
Als je iemands paspoort wil afpakken dan komt daar nogal wat bij kijken.
Niet elke Marokkaan heeft twee paspoorten. Dan nog kan je er niet zomaar eentje afpakken. Dat komt dan goed uit, want het is ook zo geregeld dat het niet zomaar voor komt.quote:Op dinsdag 30 juni 2026 09:40 schreef Halcon het volgende:
[..]
Iemand met twee paspoorten wordt niet staatloos als je z'n paspoort afpakt. Overigens ben ik er voorstander van als uiterste middel, niet voor een rolletje drop stelen.
Als iemand alleen een Nederlands paspoort heeft, dan wordt het een lastig verhaal. Dat is dan maar zo.quote:Op dinsdag 30 juni 2026 09:43 schreef Moeraskat het volgende:
[..]
Niet elke Marokkaan heeft twee paspoorten. Dan nog kan je er niet zomaar eentje afpakken. Dat komt dan goed uit, want het is ook zo geregeld dat het niet zomaar voor komt.
Er wonen niet zo gek veel Japanners in Nederland en Japanners in Japan zijn uitermate racistisch.quote:Op dinsdag 30 juni 2026 09:37 schreef DrRobotnik het volgende:
[..]
Vraag me af waarom je hem nooit hoort van Japanse immigranten, terwijl die toch ook erg herkenbaar zijn als uitheems. Enig idee?
Waar ligt die grens dan? En hoe vaak mag je een rolletje drop stelen?quote:Op dinsdag 30 juni 2026 09:40 schreef Halcon het volgende:
[..]
Iemand met twee paspoorten wordt niet staatloos als je z'n paspoort afpakt. Overigens ben ik er voorstander van als uiterste middel, niet voor een rolletje drop stelen.
Met de Yakuza wil je geen ruzie hebben..quote:Op dinsdag 30 juni 2026 09:37 schreef DrRobotnik het volgende:
[..]
Vraag me af waarom je hem nooit hoort van Japanse immigranten, terwijl die toch ook erg herkenbaar zijn als uitheems. Enig idee?
Nou ja, hij was iig niet in de stad aan het kopschoppen of politie aan het belagenquote:Op dinsdag 30 juni 2026 09:39 schreef StaceySinger het volgende:
Vooral die aanvoerder Hakimi geeft het goeie voorbeeld :
De aanvoerder van Marokko zou in februari 2023 in Boulogne-Billancourt, een voorstad van Parijs, een vrouw hebben verkracht. Hakimi zou de vrouw hebben leren kennen via Instagram, waarna hij haar uitnodigde bij hem thuis.
Hakimi heeft altijd beweerd dat hij de vrouw alleen heeft gekust. De vrouw verklaarde dat Hakimi haar zonder toestemming betastte. "Hij gedroeg zich als een beest. Het leek alsof hij wanhopig naar seks verlangde",
Bron
De meesten hebben nog steeds de Marokkaanse nationaliteit, en worden dus niet statenloos.quote:Op dinsdag 30 juni 2026 09:39 schreef Moeraskat het volgende:
[..]
Dat klopt. Maar je kan niet zomaar iemand staatloos maken. Voor feiten zoals diefstal, mishandeling, vernieling volgt normaal een straf zoals een boete, detentie of werkstraf.
Als je iemands paspoort wil afpakken dan komt daar nogal wat bij kijken.
Dat 1 letter zo'n verschil kan maken ;oquote:Op dinsdag 30 juni 2026 09:40 schreef hoechst het volgende:
Die mensen zijn nog niet lang genoeg geëvalueerd.
Ik vraag me inderdaad af of het in Marokko ook zo'n teringbende wordt.quote:Op dinsdag 30 juni 2026 09:46 schreef Mubassie het volgende:
Verdiend gewonnen, goed team.
Maar wat hier weer gaande is is gewoon weer pure provocatie van onze Marokkaanse gemeenschap. Fatsoen is wederom ver te zoeken.
Weinig mensen beseffen dat het stelen van rolletjes drop buiten Europa nauwelijks voorkomt.quote:Op dinsdag 30 juni 2026 09:44 schreef pmponer het volgende:
[..]
Waar ligt die grens dan? En hoe vaak mag je een rolletje drop stelen?
Daar is best wel een objectieve grens voor te stellen. Bijvoorbeeld vanaf zoveel jaar celstraf o.i.d. Of een totaal periode doorgebracht achter de tralies.quote:Op dinsdag 30 juni 2026 09:44 schreef pmponer het volgende:
[..]
Waar ligt die grens dan? En hoe vaak mag je een rolletje drop stelen?
D66 rechters kennende gaan ze hier dus de straffen op aanpassen.quote:Op dinsdag 30 juni 2026 09:52 schreef Halcon het volgende:
[..]
Daar is best wel een objectieve grens voor te stellen. Bijvoorbeeld vanaf zoveel jaar celstraf o.i.d. Of een totaal periode doorgebracht achter de tralies.
Nee want daar zitten geen "kanker Hollanders"quote:Op dinsdag 30 juni 2026 09:50 schreef Tanatos het volgende:
[..]
Ik vraag me inderdaad af of het in Marokko ook zo'n teringbende wordt.
Dat zal weleens voorkomen, ja. Maar het is nog altijd beter dan helemaal niets doen.quote:Op dinsdag 30 juni 2026 09:55 schreef Alpha0 het volgende:
[..]
D66 rechters kennende gaan ze hier dus de straffen op aanpassen.
Daar kom je niet weg met een waarschuwing van oom agentquote:Op dinsdag 30 juni 2026 09:50 schreef Tanatos het volgende:
[..]
Waarschijnlijk niet. Daar zijn de meeste Marokkanen normale mensen en de niet-normale Marokkanen worden daar wel wat harder aangepakt.quote:Op dinsdag 30 juni 2026 09:50 schreef Tanatos het volgende:
[..]
Verstandig volk.quote:Op dinsdag 30 juni 2026 09:44 schreef Tanatos het volgende:
Japanners in Japan zijn uitermate racistisch.
Ja. Dat weet ik. Maar jij en ik weten niet of die pannenkoeken die herrie trappen 1 of 2 paspoorten hebben. Dus ik gaf alleen aan dat het niet zomaar kan. In het geval van 1 paspoort niet en niet in het geval van 2. Maar kennelijk is dat te onduidelijk geweest gezien de reactie.quote:Op dinsdag 30 juni 2026 09:45 schreef Tanatos het volgende:
[..]
De meesten hebben nog steeds de Marokkaanse nationaliteit, en worden dus niet statenloos.
Jaaaa het feest is begonnen: zij begonnenquote:Op dinsdag 30 juni 2026 10:00 schreef PurifieR het volgende:
Van NOS:
"We waren gewoon aan het feesten, een beetje uitdagen en toen liep het uit de hand", zegt een jongen. "Ze kwamen gewoon en begonnen gelijk met slaan."
Dat eerste zegt alweer genoeg over wat voor primitievelingen het zijn. 'een beetje uitdagen'![]()
En dat tweede, sja, als je geconfronteerd wordt met dat soort agressieve primaten helpt praten sowieso niet. Goed gedaan van de ME.
Wellicht zijn het vooral cultuurrealisten.quote:Op dinsdag 30 juni 2026 09:44 schreef Tanatos het volgende:
[..]
Er wonen niet zo gek veel Japanners in Nederland en Japanners in Japan zijn uitermate racistisch.
Ook bij Koreanen en Japanners?quote:Op dinsdag 30 juni 2026 09:44 schreef Tanatos het volgende:
[..]
Daarnaast gebeurt dit altijd bij voetbal, en echt niet alleen bij Marokkanen.
En het is echt zo makkelijk he.quote:Op dinsdag 30 juni 2026 09:24 schreef Alpha0 het volgende:
[..]
1. ze hierheen halen
2. zie niet terug turen
Het totale gebrek aan historisch besef ontbreekt weer eens.quote:Op dinsdag 30 juni 2026 07:20 schreef HowardRoark het volgende:
Maar het wordt hier weer eens goed duidelijk hoe de integratie is mislukt.
Precies, waar een wil is, is een weg. En aangezien Nederland op zo ongeveer alle fronten overbelast is, kan Nederland prima zonder 'n paar vliegtuigen relschoppers.quote:Op dinsdag 30 juni 2026 10:09 schreef Red_85 het volgende:
[..]
En het is echt zo makkelijk he.
Je mag niemand statenloos maken en dat is op zich goed. Maar schijnbaar krijgen ze vanuit marokko automatisch een paspoort en nationaliteit die ze niet af kunnen staan.
Als je zo'n stuk tuigwezen oppakt voor een openlijke geweldpleging of wat dan ook voor misdaad, pak ze hun NLse status af. Of na 2x. Dan hebben ze maar 1 plek om naar toe te gaan. Of gedragen, of naar marokko.
Jazeker, deze lieden zijn een ware aanwinst. Ze zijn ook zo goed geïntegreerd, het is een compleet succesverhaal.quote:Op dinsdag 30 juni 2026 10:12 schreef DrDentz het volgende:
"Winnen van Nederland is belangrijker dan het WK winnen", zegt een supporter.
Leuk die dankbaarheid naar het land waar je zomaar gebruik kunt maken van alle sociale voorzieningen
Die reflex zie je eigenlijk altijd bij voetbalrellenquote:Op dinsdag 30 juni 2026 10:09 schreef DrDentz het volgende:
Verschillende buurtbewoners zeggen tegen de NOS dat de politie onnodig snel en hard ingreep. Tara (38) woont zes jaar in de Schilderswijk en zegt dat het vaker zo gaat. "Iedereen is blij, iedereen komt naar buiten, er wordt vuurwerk afgeschoten, er hangt een leuke sfeer. En dan komt de politie, met een opjagende houding, die mensen wegstuurt of juist omsingelt."
Het is de schuld van de politie!
Zijn niet eens alleen relschoppers. Parasieten, criminelen, uitvreters, overvallers, dieven, drugsdealers, verkrachters, moordenaars.quote:Op dinsdag 30 juni 2026 10:13 schreef Halcon het volgende:
[..]
Precies, waar een wil is, is een weg. En aangezien Nederland op zo ongeveer alle fronten overbelast is, kan Nederland prima zonder 'n paar vliegtuigen relschoppers.
Verrijkertje hoor!quote:Op dinsdag 30 juni 2026 10:12 schreef DrDentz het volgende:
"Winnen van Nederland is belangrijker dan het WK winnen", zegt een supporter.
Leuk die dankbaarheid naar het land waar je zomaar gebruik kunt maken van alle sociale voorzieningen
Jij lijkt me dan eerste generatie ?quote:Op dinsdag 30 juni 2026 09:30 schreef Caland het volgende:
[..]
Rellen in de Schilderswijk is, ook als Oranje speelt overigens, een traditie die al minstens een jaar of 40 terug gaat.
Tijdje daarna. De eerste Oranjerellen die ik bewust meemaakte was na Nederland - Rusland gok ik.quote:Op dinsdag 30 juni 2026 10:24 schreef StaceySinger het volgende:
[..]
Jij lijkt me dan eerste generatie ?
Rusland is dan ook de vijand.quote:Op dinsdag 30 juni 2026 10:28 schreef Caland het volgende:
[..]
Tijdje daarna. De eerste Oranjerellen die ik bewust meemaakte was na Nederland - Rusland gok ik.
de politie moet nog veel harder optredenquote:Op dinsdag 30 juni 2026 10:09 schreef DrDentz het volgende:
Verschillende buurtbewoners zeggen tegen de NOS dat de politie onnodig snel en hard ingreep. Tara (38) woont zes jaar in de Schilderswijk en zegt dat het vaker zo gaat. "Iedereen is blij, iedereen komt naar buiten, er wordt vuurwerk afgeschoten, er hangt een leuke sfeer. En dan komt de politie, met een opjagende houding, die mensen wegstuurt of juist omsingelt."
Vertel, laat je fantasie hier de vrije loop.quote:Op dinsdag 30 juni 2026 09:08 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
quote:Op dinsdag 30 juni 2026 08:09 schreef Regilio_ het volgende:
[ x ][ x ]Is de NOS al begonnen over excessief politiegeweld?
Triest dat het zo voorspelbaar is.quote:Op dinsdag 30 juni 2026 10:09 schreef DrDentz het volgende:
Misschien waren ze wel helderziend.quote:
Dubbele nationaliteit + geweld = Nederlandse nationaliteit afpakken.quote:Op dinsdag 30 juni 2026 07:49 schreef Moeraskat het volgende:
[..]
Zijn vaak 3e generatie.
Het is allemaal hullie´s schuld en wij zijn vooral heel zielig.quote:Op dinsdag 30 juni 2026 10:30 schreef Regilio_ het volgende:
[..]
[..]
Triest dat het zo voorspelbaar is.
Gaaf land.
quote:Op dinsdag 30 juni 2026 10:27 schreef Solispolar het volgende:
Zullen de lieden met de groene en paarse haren nu ook het fatsoen hebben om zich uit te spreken tegen deze (grote) groep kansparels?
Je zag het al op het veld bij de Marokkanen trouwens hé. Na die laatste penalty was er eigenlijk geen intrinsieke vreugde, maar vooral provocatie richting het aanwezige Nederlandse publiek. Hoe laag ben je dan zeg? Spugen in de handen die je gevoed hebben.. maar wel na 3 minuten provoceren netjes met zijn allen op de knietjes richting Mekka.
Schijnheilig. Bah.
quote:Op dinsdag 30 juni 2026 09:13 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Zit overigens te wachten op gasten als lord_futanari en kareldestoutr. Die hebben altijd een 'pittige' mening over geweld naar de politie....
Normaal als de kippen er bij
Wie was er de afgelopen 15 continu aan de macht?quote:Op dinsdag 30 juni 2026 10:20 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Verrijkertje hoor!
Timmermans, klaver, halsema en kaag zullen trots zijn.
Stukje cultuur.quote:Op dinsdag 30 juni 2026 10:35 schreef CarbonC het volgende:
[..]
Het is allemaal hullie´s schuld en wij zijn vooral heel zielig.
Terwijl deze spelers van het Marokkaanse elftal zich van hun beste kant laten zien:quote:Op dinsdag 30 juni 2026 10:35 schreef CarbonC het volgende:
[..]
Het is allemaal hullie´s schuld en wij zijn vooral heel zielig.
quote:"Een schitterend beeld na afloop van de wedstrijd. Cody Gakpo wordt getrootst door Noussair Mazraoui. De linksbuiten van Oranje zal een achtbaan aan emoties voelen na deze zware dagen. Hij zal de media vandaag niet te woord staan."
Bronquote:Wrang gevoel bij Salah-Eddine: 'Speelde tegen vrienden'
Anass Salah-Edinne verlaat met een wrang gevoel Monterrey. De geboren Amsterdammer is blij dat Marokko door is, maar baalt voor zijn maatjes bij Oranje. "Ik speelde tegen vrienden", zei hij na afloop bij NOS. "Penaltyseries… Je kunt er letterlijk elke dag op trainen, maar wat je hier in het stadion meemaakt, dat is niet na te bootsen. Respect voor de jongens die naar de stip stapten, ook de jongens die misten. Ik ben naar iedereen toegegaan, ook die van het Nederlands elftal. Ik zei tegen ze dat ze er stonden en het durfden en dat ze daar trots op mogen zijn."
En dat heeft te maken met? Iedere poging er wat aan te doen, wordt gefrustreerd. En ga ajb niet zeggen dat vvd tegen migratie is, ze zeggen het, maar hun acties spreken boekdelen met het geheul met d66.quote:Op dinsdag 30 juni 2026 10:39 schreef CarbonC het volgende:
[..]
Wie was er de afgelopen 15 continu aan de macht?
Gelukkig voor jou zijn we aan de winnende hand.quote:Op dinsdag 30 juni 2026 10:38 schreef PurifieR het volgende:
[..]
Oh? Zijn wij in oorlog met Rusland? Da's nieuw.
Ik vond Marokko als team erg respectvol vandaag. Applaus.quote:Op dinsdag 30 juni 2026 10:41 schreef Regilio_ het volgende:
[..]
Terwijl deze spelers van het Marokkaanse elftal zich van hun beste kant laten zien:
[..]
[ afbeelding ]
En:
[..]
Het kan dus wel. Maar niet met dat tuig wat we hier in Nederland hebben in combinatie met die cucks in de politiek die de politie geen uitgebreider mandaat voor ordehandhaving geeft.
Nou ja, daar is ook een beperkte capaciteit in, maar idd.quote:Op dinsdag 30 juni 2026 10:40 schreef kwiwi het volgende:
Waarom neemt de politie eigenlijk niet gewoon zoveel mogelijk honden mee? Daar zijn die lui toch ontzettend bang voor?
Eens, wereld van verschil inderdaad.quote:Op dinsdag 30 juni 2026 10:44 schreef RamboDirk het volgende:
[..]
Ik vond Marokko als team erg respectvol vandaag. Applaus.
Een verademing ten opzichte van de Afrika cup wat ze daar lieten zien.
Uitermate racistische cultuurrealisten met een verleden waarom heel Zuidoost-Azië ze tot op de dag van vandaag grotendeels haat, de Koreanen hebben al helemaal een bloederige geschiedenis van onderdrukking met Japan. Tot op de dag van vandaag geen excuses voor de bloedbaden en nog allerlei ander onfris gedrag.quote:Op dinsdag 30 juni 2026 10:07 schreef DrRobotnik het volgende:
[..]
Wellicht zijn het vooral cultuurrealisten.
Geen idee, zouden best de uitzonderingen op de regel kunnen zijn.quote:Ook bij Koreanen en Japanners?
Qua wedstrijd kan je niks over zeggen. NL had niks in te brengen zo'n beetje.quote:Op dinsdag 30 juni 2026 10:44 schreef RamboDirk het volgende:
[..]
Gewoon wat burgers in geel hesje met hun eigen hond mee laten lopen als ze willen. Die zullen ook graag weer een rustige wijk hebben.quote:Op dinsdag 30 juni 2026 10:44 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Nou ja, daar is ook een beperkte capaciteit in, maar idd.
Het zijn sowieso over het algemeen eerst en vooral Nederlanders, die voor het grootste deel hier zijn geboren en getogen. Ze worden in Marokko ook niet gezien als "echte" Marokkanen.quote:Op dinsdag 30 juni 2026 10:02 schreef Moeraskat het volgende:
[..]
Ja. Dat weet ik. Maar jij en ik weten niet of die pannenkoeken die herrie trappen 1 of 2 paspoorten hebben. Dus ik gaf alleen aan dat het niet zomaar kan. In het geval van 1 paspoort niet en niet in het geval van 2. Maar kennelijk is dat te onduidelijk geweest gezien de reactie.
Die ene die scoorde zag er ook niet uit als een ' echte Marokkaan', dat was een grote negert met zijn tong eruit.quote:Op dinsdag 30 juni 2026 10:53 schreef Tanatos het volgende:
[..]
Het zijn sowieso over het algemeen eerst en vooral Nederlanders, die voor het grootste deel hier zijn geboren en getogen. Ze worden in Marokko ook niet gezien als "echte" Marokkanen.
(Alhoewel de meesten, ondanks de Arabisering, natuurlijk Tamazigh zijn uit de bergen in het noorden. Maar ja, wat is een echte Marokkaan?)
Tokkies in trainingsbroeken met van die standaard trophydogs. Zo'n stafford, pit bull of bull terrier. Petje op en gaan...quote:Op dinsdag 30 juni 2026 10:52 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Gewoon wat burgers in geel hesje met hun eigen hond mee laten lopen als ze willen. Die zullen ook graag weer een rustige wijk hebben.
Komt door die nieuwe bondcoach denk ik. Beetje een raar mannetje om te zien maar lijkt zeer professioneel en correct te zijn en lijkt dat ook over te brengen op zijn team.quote:Op dinsdag 30 juni 2026 10:44 schreef RamboDirk het volgende:
[..]
Komt ook omdat die berbers toen ook al niet lekker lagen bij de andere bevolking en de gemeenschap maar wat blij was dat ze naar europa vertrokken voor 'werk'. Daar was het ook al onaangepast tuig.quote:Op dinsdag 30 juni 2026 10:53 schreef Tanatos het volgende:
[..]
Het zijn sowieso over het algemeen eerst en vooral Nederlanders, die voor het grootste deel hier zijn geboren en getogen. Ze worden in Marokko ook niet gezien als "echte" Marokkanen.
(Alhoewel de meesten, ondanks de Arabisering, natuurlijk Tamazigh zijn uit de bergen in het noorden. Maar ja, wat is een echte Marokkaan?)
Geen idee, ik kijk niet naar voetbal.quote:Op dinsdag 30 juni 2026 10:54 schreef DrDentz het volgende:
[..]
Die ene die scoorde zag er ook niet uit als een ' echte Marokkaan', dat was een grote negert met zijn tong eruit.
Dit is Nederland, geen Marokko. Nederland speelde tegen Marokko, als je dan stelt Nederlands te zijn, ben je voor Nederland, niet voor Marokko.quote:Op dinsdag 30 juni 2026 07:34 schreef Filosoofert het volgende:
[..]
Wat boeit het dat ze juichen? Ik snap niet wat daar het probleem aan is.
Zolang ze de stad niet afbreken...
Dit zijn Marokkanen.quote:Op dinsdag 30 juni 2026 08:42 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Ah, hier was het wachten op. De 'Ja, maar autochtonen ...'quote:Op dinsdag 30 juni 2026 09:30 schreef Caland het volgende:
[..]
Ik neem de VVD ook veel kwalijk, een groot deel van de huidige situatie is aan hun te danken.quote:Op dinsdag 30 juni 2026 10:39 schreef CarbonC het volgende:
[..]
Wie was er de afgelopen 15 continu aan de macht?
Om maar aan te geven dat het een mooie traditie is die al ver terug gaat in de Hofstad.quote:Op dinsdag 30 juni 2026 11:02 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Ah, hier was het wachten op. De 'Ja, maar autochtonen ...'
En net zoals laatst ook weer met beelden aankomen zetten van tientallen jaren terug_!
Die vlieger gaat niet op.quote:Op dinsdag 30 juni 2026 11:01 schreef HowardRoark het volgende:
Dit is Nederland, geen Marokko. Nederland speelde tegen Marokko, als je dan stelt Nederlands te zijn, ben je voor Nederland, niet voor Marokko.
Heb ik vaker gezegd hier door de jaren heen. Als het gaat om voetbalrellen zijn die gasten perfect geïntegreerd.quote:Op dinsdag 30 juni 2026 11:03 schreef Caland het volgende:
[..]
Om maar aan te geven dat het een mooie traditie is die al ver terug gaat in de Hofstad.
Zelfs het janken dat de politie het allemaal heeft uitgelokt nemen ze klaarblijkelijk overquote:Op dinsdag 30 juni 2026 11:04 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Heb ik vaker gezegd hier door de jaren heen. Als het gaat om voetbalrellen zijn die gasten perfect geïntegreerd.
Die zogenaamde rest van de bevolking zijn volgens mij eerst en vooral gearabiseerde Tamazigh (collaborateurs zeg maar). Wat overigens niet een erg makkelijk proces was, legio opstanden tegen de Arabische bezetters.quote:Op dinsdag 30 juni 2026 10:59 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Komt ook omdat die berbers toen ook al niet lekker lagen bij de andere bevolking en de gemeenschap maar wat blij was dat ze naar europa vertrokken voor 'werk'. Daar was het ook al onaangepast tuig.
Ik kan mij niet voorstellen dat er in het verleden rellen waren door provocateurs die blij waren dat Nederland hadden verloren. De enige reden dat jij dit er weer bij probeert te halen is de relschoppers een hand boven het hoofd te houden, zoals je recent ook al probeerde.quote:Op dinsdag 30 juni 2026 11:03 schreef Caland het volgende:
[..]
Om maar aan te geven dat het een mooie traditie is die al ver terug gaat in de Hofstad.
Tja, dat zegt dan ook veel over waar jij nu staat.quote:Op dinsdag 30 juni 2026 11:03 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Die vlieger gaat niet op.
In de wedstrijd Nederland Japan was ik voor Japan.
We sturen de tietenman en de indiaan alvast vooruitquote:Op dinsdag 30 juni 2026 11:11 schreef DrDentz het volgende:
Over 4 jaar is het WK in Marokko, dan breken we daar de hele boel af.
[ afbeelding ]
Misschien kun je eens een dagje op excursie naar het heerlijk blanke Duindorp?quote:Op dinsdag 30 juni 2026 11:02 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Ah, hier was het wachten op. De 'Ja, maar autochtonen ...'
En net zoals laatst ook weer met beelden aankomen zetten van tientallen jaren terug_!
Die kerel moet gewoon een huis in Urk of Staphorst kopen.quote:Op dinsdag 30 juni 2026 11:16 schreef Tanatos het volgende:
[..]
Misschien kun je eens een dagje op excursie naar het heerlijk blanke Duindorp?
Uiteraard bij voorkeur rond de jaarwisseling.
Waren DrDrentz laatste woorden...quote:Op dinsdag 30 juni 2026 11:11 schreef DrDentz het volgende:
[ afbeelding ]
Alsof dat daar geaccepteerd wordt.quote:Op dinsdag 30 juni 2026 11:11 schreef DrDentz het volgende:
[ afbeelding ]
Ja, die japanners.... Als het aankomt op voetbal ''feestjes vieren'' op straat en anderen tot hinder zijn, die kunnen er ook wat van hoor!quote:Op dinsdag 30 juni 2026 11:03 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Die vlieger gaat niet op.
In de wedstrijd Nederland Japan was ik voor Japan.
quote:Op dinsdag 30 juni 2026 11:37 schreef DrDentz het volgende:
Marokkaanse fan klapt agent
Flinke poffert wel
Aldus de NOS.quote:"We waren gewoon aan het feesten, een beetje uitdagen en toen liep het uit de hand", zegt een jongen. "Ze kwamen gewoon en begonnen gelijk met slaan."
Bizar weer. Gelukkig zijn er medeagenten die snel ingrijpen.quote:Op dinsdag 30 juni 2026 11:37 schreef DrDentz het volgende:
Flinke poffert wel
Waarschijnlijk is men bij Amnesty al bezig met een rapport 'Racistisch politiegeweld na de WK-wedstrijd Nederland - Marokko'.quote:
Meneer is pro vrijheid van meningsuiting, anti cancelcultuur van woke en tegelijk heeft hij er geen enkel probleem mee om mensen te verplichten voor welk team ze moeten zijn.quote:Op dinsdag 30 juni 2026 11:01 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Dit is Nederland, geen Marokko. Nederland speelde tegen Marokko, als je dan stelt Nederlands te zijn, ben je voor Nederland, niet voor Marokko.
Nee hoor, mensen mogen natuurlijk kiezen om tegen Nederland te juichen.quote:Op dinsdag 30 juni 2026 11:48 schreef KaheemSaid het volgende:
[..]
Meneer is pro vrijheid van meningsuiting, anti cancelcultuur van woke en tegelijk heeft hij er geen enkel probleem mee om mensen te verplichten voor welk team ze moeten zijn.
Dat was de vraag niet man.quote:Op dinsdag 30 juni 2026 11:39 schreef SpaceOddity het volgende:
[..]
Ja, die japanners.... Als het aankomt op voetbal ''feestjes vieren'' op straat en anderen tot hinder zijn, die kunnen er ook wat van hoor!
Het blijft bijzonder dat sommigen willen pretenderen dat dit Nederlanders zijn.quote:"Winnen van Nederland is belangrijker dan het WK winnen", zegt een supporter. "Omdat ze vanaf het begin dachten dat ze het 'eventjes' zouden doen. Maar wij hebben de hele wedstrijd gedomineerd en uiteindelijk hebben we terecht gewonnen."
Bron
Zo kennen we onze Marokkaanse medemensen weerquote:Op dinsdag 30 juni 2026 11:37 schreef DrDentz het volgende:
Flinke poffert wel
Die gaat wel een tijdje de bak inquote:Op dinsdag 30 juni 2026 11:37 schreef DrDentz het volgende:
Flinke poffert wel
Ja en die mag je wat mij betreft neerschieten, puur uit zelfverdediging natuurlijkquote:Op dinsdag 30 juni 2026 11:37 schreef DrDentz het volgende:
Flinke poffert wel
Die zou wmb gedeporteerd moeten worden.quote:Op dinsdag 30 juni 2026 11:59 schreef StaceySinger het volgende:
[..]
Die gaat wel een tijdje de bak in
Maar daar heeft hij wel een punt.quote:Op dinsdag 30 juni 2026 11:57 schreef HowardRoark het volgende:
Hmm.
[..]
Het blijft bijzonder dat sommigen willen pretenderen dat dit Nederlanders zijn.
Dat was mijn punt niet.quote:Op dinsdag 30 juni 2026 11:51 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Nee hoor, mensen mogen natuurlijk kiezen om tegen Nederland te juichen.
Het is dan alleen wel de vraag wat je hier doet? Ik vind inderdaad dat het normaal is om voor Nederland te zijn als je hier woont, geboren bent en opgegroeid. Laat staan dat als je dan tóch voor de tegenstander bent dat je niet provocatief nadien gaat uitdagen.
Zou jij het respectvol vinden als nakomelingen van Nederlanders dit elders doen? Ik denk dat we het er dan allemaal over eens zijn dat het verwerpelijk gedrag is. Waarom nu niet?
Het slaan of aanvallen van een politieman in Marokko is een zeer ernstig misdrijf waar zware gevangenisstraffen op staan.quote:Op dinsdag 30 juni 2026 12:01 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Die zou wmb gedeporteerd moeten worden.
Dubbel paspoort en absurd geweld richting politie -> exit.
Dat mag je niet eerlijk vinden, maar de huidige situatie is ook niet eerlijk, waar we naartoe moeten is iets dat werkt.
Is dat zo? Volgens mij weet iedereen met enige voetbalkennis toch wel dat Marokko een behoorlijk goed elftal heeft. Niemand zal hebben verwacht dat dit een peulenschil zou worden. De blijdschap komt dan naar alle waarschijnlijkheid ook niet uit een gevoel van vernedering, maar uit een gevoel van trots om als 'onderdaan' van Marokko van het land te kunnen winnen waar men woont.quote:Op dinsdag 30 juni 2026 12:02 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Maar daar heeft hij wel een punt.
Het kan zijn dat de Marokkaase gemeenschap een soort vernedering heeft gevoeld. Want het klopt dat verre weg het gros van de Oranje fans dachten dat dit een peulenschil zou worden. Ik dacht ook dat Oranje zou winnen, maar wel met veel pijn en moeite.
Floradorp...quote:Op dinsdag 30 juni 2026 11:16 schreef Tanatos het volgende:
[..]
Misschien kun je eens een dagje op excursie naar het heerlijk blanke Duindorp?
Uiteraard bij voorkeur rond de jaarwisseling.
Zijn het ook gewoonquote:Op dinsdag 30 juni 2026 11:57 schreef HowardRoark het volgende:
Hmm.
[..]
Het blijft bijzonder dat sommigen willen pretenderen dat dit Nederlanders zijn.
En daarna een paar flinke pofferts voor dat wezen.quote:Op dinsdag 30 juni 2026 11:37 schreef DrDentz het volgende:
Flinke poffert wel
marokkanen kunnen niks fout doen bij de publieke en dpg media. Echt bizar.quote:
Als je echt Nederlander bent, wat continu gebezigd wordt door die groep, ga jij tijdens het wk juist met oranje shirts lopen. Het is immers bij uitstek de tijd van uiting van je afkomst en culturele achtergrond waarmee je je verbonden voelt. Maar we zien dat die gasten met andere vlaggen zwaaien en feest staan te vieren voor iets anders.quote:Op dinsdag 30 juni 2026 11:48 schreef KaheemSaid het volgende:
[..]
Meneer is pro vrijheid van meningsuiting, anti cancelcultuur van woke en tegelijk heeft hij er geen enkel probleem mee om mensen te verplichten voor welk team ze moeten zijn.
Nederlanders hebben last van een superioriteitscomplex.quote:Op dinsdag 30 juni 2026 12:08 schreef HowardRoark het volgende:
Is dat zo? Volgens mij weet iedereen met enige voetbalkennis toch wel dat Marokko een behoorlijk goed elftal heeft.
Dat is bullshitquote:Op dinsdag 30 juni 2026 12:08 schreef HowardRoark het volgende:
Niemand zal hebben verwacht dat dit een peulenschil zou worden.
Heeft waarschijnlijk een mocro paspoort ook. Prima, wegwezen.quote:Op dinsdag 30 juni 2026 12:01 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Die zou wmb gedeporteerd moeten worden.
Dubbel paspoort en absurd geweld richting politie -> exit.
Dat mag je niet eerlijk vinden, maar de huidige situatie is ook niet eerlijk, waar we naartoe moeten is iets dat werkt.
Wie is zowat iedereen? Je lijkt nogal op je eigen referentiekader te baseren. Marokko heeft gewoon een goed elftal waar Nederland echt wel betere elftallen heeft gehad.quote:Op dinsdag 30 juni 2026 12:25 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Nederlanders hebben last van een superioriteitscomplex.
Ze wilden liever tegen Marokko dan tegen Brazilie, want tegen Marokko gaan we winnen. Dat zij zowat iedereen.
[..]
Dat is bullshit
Eerste geval van remigratie. Dat zou prima zijn.quote:Op dinsdag 30 juni 2026 12:25 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Heeft waarschijnlijk een mocro paspoort ook. Prima, wegwezen.
Nope.quote:
Ik niet, ik ga met mijn wapen in de lucht schieten!quote:Op dinsdag 30 juni 2026 12:44 schreef monkyyy het volgende:
Ga jij ook vuurwerk afsteken als Sander Arends in de 8e finale van Wimbledon komt? @:wereldgozer
Die moeten ze daar ook hard aanpakken en naar hun thuisland sturenquote:Op dinsdag 30 juni 2026 12:42 schreef HSG het volgende:
Wat een commentaar hier. Vooral als je weer voor de zoveelste keer leest hoe Nederlanders zich in het buitenland gedragen.
Oh zeker. Kijk maar naar de Feyenoordsupporters jaren geleden in Rome. Na afloop vonden ze het nodig om te gaan rellen in het centrum om vervolgens te gaan janken dat de Italiaanse politie ze zo hardhandig hadden aangepakt.quote:Op dinsdag 30 juni 2026 12:45 schreef pmponer het volgende:
[..]
Die moeten ze daar ook hard aanpakken en naar hun thuisland sturen![]()
Ik twijfel ergens of het trots is om als 'onderdaan' van Marokko te dienen, of dat ze zichzelf zo zien. De diaspora hier in Nederland wordt niet echt hoog gewaardeerd in het thuisland (?) naar mijn idee. Vooral afstammelingen van sloebers en ongeletterden uit het Rifgebergte en dat kun je aan haar gedrag nog altijd heel goed zien.quote:Op dinsdag 30 juni 2026 12:08 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Is dat zo? Volgens mij weet iedereen met enige voetbalkennis toch wel dat Marokko een behoorlijk goed elftal heeft. Niemand zal hebben verwacht dat dit een peulenschil zou worden. De blijdschap komt dan naar alle waarschijnlijkheid ook niet uit een gevoel van vernedering, maar uit een gevoel van trots om als 'onderdaan' van Marokko van het land te kunnen winnen waar men woont.
Naja het zijn geen leuke Nederlandersquote:Op dinsdag 30 juni 2026 12:33 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Nope.
Post 256.
Ze wonen hier en daar is alles mee gezegd. Als je dat nog denkt en zegt na deze graadmeter, hou je je zelf voor de gek of liegt gewoonweg.
Joh dat weet iedereen die niet de kop in het zand steekt. Dit zijn inderdaad geen Nederlanders en gaan het ook nooit worden. Inteelt volk uit het gebergte, meer is het niet.quote:Op dinsdag 30 juni 2026 07:20 schreef HowardRoark het volgende:
Ze zijn niet leuk en zeker geen Nederlands. Niet leuke ingezetenen, dat zijn ze.quote:
Dat lijkt me ook het beste, dat ze achteraf heel veel spijt krijgen, misschien zit daar een lerend effect in.quote:Op dinsdag 30 juni 2026 12:48 schreef HSG het volgende:
[..]
Oh zeker. Kijk maar naar de Feyenoordsupporters jaren geleden in Rome. Na afloop vonden ze het nodig om te gaan rellen in het centrum om vervolgens te gaan janken dat de Italiaanse politie ze zo hardhandig hadden aangepakt.
Maar ze hebben een Nederlands paspoort dus zijn echt wel Nederlands hoor. Aldus LINKS Nederlands. Deze mensen zijn net zoveel Nederlands als wij Chinees.quote:Op dinsdag 30 juni 2026 12:56 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Ze zijn niet leuk en zeker geen Nederlands. Niet leuke ingezetenen, dat zijn ze.
Dit was de graadmeter, het is klaar. Niemand kan ooit meer zeggen dat het Nederlanders zijn.
Voor de wet en voor de statistieken zijn het Nederlanders, maar als je aan hun vraagt wat hun moederland is, dan zeggen ze Marokko. ALLEMAAL.quote:Op dinsdag 30 juni 2026 12:56 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Ze zijn niet leuk en zeker geen Nederlands. Niet leuke ingezetenen, dat zijn ze.
Dit was de graadmeter, het is klaar. Niemand kan ooit meer zeggen dat het Nederlanders zijn.
Dus niet, want velen zijn hier geboren. Gaan ze prat op, om te kunnen profiteren van de sociale voorzieningen hier. Alleen dan.quote:Op dinsdag 30 juni 2026 13:00 schreef Gia het volgende:
[..]
Voor de wet en voor de statistieken zijn het Nederlanders, maar als je aan hun vraagt wat hun moederland is, dan zeggen ze Marokko. ALLEMAAL.
Je moederland is toch waar je geboren bent.
Je moederland is het land waar je het meeste connectie mee hebt (bijv waar je (voor)ouders vandaan komen). Niet per se het land waar je geboren bent. Marokkaanse Nederlanders (om het zo maar te noemen) die zich oprecht identificeren met Nederland en de Nederlandse cultuur/waarden worden ook gewoon geïntimideerd, belachelijk gemaakt en buitengesloten door de rest van de zogenaamde ekte Nederlanders.quote:Op dinsdag 30 juni 2026 13:00 schreef Gia het volgende:
[..]
Voor de wet en voor de statistieken zijn het Nederlanders, maar als je aan hun vraagt wat hun moederland is, dan zeggen ze Marokko. ALLEMAAL.
Je moederland is toch waar je geboren bent.
Waarom heb je als 3e of zelfs 4e generatie daar nog de meeste connectie mee? Kinderen van geëmigreerde Nederlanders in Australië, voelen zich 100% Australiër. Hebben alle ooms en tantes, neven en nichten in Nederland wonen, maar voelen zich geen Nederlander meer. Waarom kan het dan wel?quote:Op dinsdag 30 juni 2026 13:13 schreef Joppiez het volgende:
[..]
Je moederland is het land waar je het meeste connectie mee hebt (bijv waar je (voor)ouders vandaan komen). Niet per se het land waar je geboren bent. Marokkaanse Nederlanders (om het zo maar te noemen) die zich oprecht identificeren met Nederland en de Nederlandse cultuur/waarden worden ook gewoon geïntimideerd, belachelijk gemaakt en buitengesloten door de rest van de zogenaamde ekte Nederlanders.
Jonge jonge, wat een rifapen!! En dan de beroofde jongen ook nog in elkaar willen meppen. Echt geen goed woord voor over.quote:Op dinsdag 30 juni 2026 13:21 schreef DefKu het volgende:
https://www.dumpert.nl/item/100155855_e0a59bb6
Mijn bloed kookt
Dat je dit allemaal zit goed te praten en te bagatelliseren. Schaam je diep. In Polen hebben ze dit soort problemen niet met al deze kansenparels.quote:Op dinsdag 30 juni 2026 08:59 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Die klootzakken heb je overal bij voetbalwedstrijden, winst of verlies.
Ik had trouwens zelf wat erger verwacht. Misschien komt dat omdat de wedstrijd s'nachts was.
Als ik ze vergelijk met de gemiddelde harde kern van een voetbalclub zijn ze toch prima ingeburgerd?quote:Op dinsdag 30 juni 2026 12:51 schreef DobbyDobby het volgende:
Filmpjes gezien van kop schoppers. Wat een teringvolk zeg. Zuurstof niet waard. En maar klagen over discriminatie, terwijl ze zich IEDERE keer opieuw misdragen. Bovengemiddeld veel volk wat nooit iets gaat worden. Maar mag je weer niet zeggen natuurlijk. Wat een totaal mislukt project met de integrering van dit volk.![]()
![]()
![]()
En dan wil die NOS nog dat we voor dit volk juichen ook.
Uiteindelijk handelen we er mee af, dat snappen mensen wel toch?quote:Op dinsdag 30 juni 2026 13:25 schreef Gia het volgende:
[..]
Jonge jonge, wat een rifapen!! En dan de beroofde jongen ook nog in elkaar willen meppen. Echt geen goed woord voor over.
Heb jij Japanse roots?quote:
Dit is typisch voetbalhooligan gedrag, niks aan de hand mensen! Die jatten je spullen en vallen je aan in groepen terwijl je niks met voetbal hebt, laatst nog bij mij gebeurd door SC Heerenveen supporters.quote:Op dinsdag 30 juni 2026 13:21 schreef DefKu het volgende:
https://www.dumpert.nl/item/100155855_e0a59bb6
Mijn bloed kookt
Is dit de vrouw van @Caland ?quote:Op dinsdag 30 juni 2026 10:09 schreef DrDentz het volgende:
Dan ben je je hand wel kwijt. Marokko goden weten wel hoe ze met tuig om moeten gaan.quote:Op dinsdag 30 juni 2026 11:11 schreef DrDentz het volgende:
[ afbeelding ]
Mwah, het hooliganisme daar is wat het hier ongeveer in de jaren 80 was met hele veldslagen en zo nu en dan een paar doden.quote:Op dinsdag 30 juni 2026 13:33 schreef DobbyDobby het volgende:
[..]
Dan ben je je hand wel kwijt. Marokko goden weten wel hoe ze met tuig om moeten gaan.
stel kinderen van geëmigreerde Nederlanders in Qatar, Saoedi Arabië of Marokko, zouden zij net zo opgaan in het nieuwe land als die nakomelingen van Nederlanders in Australië?quote:Op dinsdag 30 juni 2026 13:24 schreef Gia het volgende:
[..]
Waarom heb je als 3e of zelfs 4e generatie daar nog de meeste connectie mee? Kinderen van geëmigreerde Nederlanders in Australië, voelen zich 100% Australiër. Hebben alle ooms en tantes, neven en nichten in Nederland wonen, maar voelen zich geen Nederlander meer. Waarom kan het dan wel?
Behalve wanneer witte mensen zo door de politie behandeld worden, dan is er sprake van "two-tier policingquote:Op dinsdag 30 juni 2026 10:09 schreef DrDentz het volgende:
Ik kan dat gewoonquote:Op dinsdag 30 juni 2026 12:56 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Ja, wegwezen, mis je niks aan.quote:Op dinsdag 30 juni 2026 10:20 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Zijn niet eens alleen relschoppers. Parasieten, criminelen, uitvreters, overvallers, dieven, drugsdealers, verkrachters, moordenaars.
Maar dan zijn wij de kwaaie pier.quote:Op dinsdag 30 juni 2026 13:31 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Uiteindelijk handelen we er mee af, dat snappen mensen wel toch?
Nee ik ook niet, want ik geloof niet dat die er echt zijn. Dus: Nederlanders die geëmigreerd zijn naar Marokko en Marokkaan zijn geworden. Anders dan al van marokkaanse komaf om te beginnen.quote:Op dinsdag 30 juni 2026 13:36 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
stel kinderen van geëmigreerde Nederlanders in Qatar, Saoedi Arabië of Marokko, zouden zij net zo opgaan in het nieuwe land als die nakomelingen van Nederlanders in Australië?
Ik denk dat we verschillen gaan zien, maar ik heb daar geen solide onderbouwing van
Ik zou zeggen: Doe er wat aan!! Spreek die lui aan, via Imams of scholen of hoe dan ook.quote:Op dinsdag 30 juni 2026 13:50 schreef DrDentz het volgende:
El Jouhri baalt ervan dat velen uitvergroten dat de wedstrijd tegen Nederland weer tot zulke taferelen kan leiden. "Er zijn er een paar die het verkloten voor de rest. De media focussen zich weer op de negativiteit." Klant Hassan Azehaf knikt. "Het vieren van een overwinning wordt regelmatig gecriminaliseerd. Nog voor er duidelijk sprake is van strafbare feiten, worden Marokkanen weer als groep weggezet. Na jaren van negatieve associaties krijg je het gevoel dat je als gemeenschap wordt beoordeeld op het gedrag van enkelen."
Enkelen
Nee, wat ze buitenshuis doen is de verantwoordelijkheid van de politie / de driehoek.quote:Op dinsdag 30 juni 2026 13:55 schreef Gia het volgende:
[..]
Ik zou zeggen: Doe er wat aan!! Spreek die lui aan, via Imams of scholen of hoe dan ook.
Daar heeft die bevolkingsgroep het echt zelf naar gemaakt. We hebben hier zoveel culturen en niet een komt ook maar in de buurt qua gedrag van de Marokanen. En ja er zitten ook goeie tussen.quote:Op dinsdag 30 juni 2026 13:13 schreef Joppiez het volgende:
[..]
Je moederland is het land waar je het meeste connectie mee hebt (bijv waar je (voor)ouders vandaan komen). Niet per se het land waar je geboren bent. Marokkaanse Nederlanders (om het zo maar te noemen) die zich oprecht identificeren met Nederland en de Nederlandse cultuur/waarden worden ook gewoon geïntimideerd, belachelijk gemaakt en buitengesloten door de rest van de zogenaamde ekte Nederlanders.
Prima, dan niet tegen ons klagen dat wij ons anders moeten gedragen t.o.v. hun. Voor mij is een Marokkaan een Marokkaan.quote:Op dinsdag 30 juni 2026 13:58 schreef DrDentz het volgende:
[..]
Nee, wat ze buitenshuis doen is de verantwoordelijkheid van de politie / de driehoek.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |