Jammer weer, zal snel afgelopen zijn iedereen moet zo weer werken.quote:Een paar honderd supporters van Marokko verzamelen zich dinsdagochtend in de Schilderswijk in Den Haag om de winst te vieren op het Nederlands elftal. Er is een onrustige sfeer en de politie heeft een waterkanon ingezet op de Vaillantlaan bij ongeregeldheden.
De Marokkanen wonnen in Mexico na strafschoppen en zijn daarmee door naar de laatste zestien op het WK. In de Schildersbuurt wordt vuurwerk afgestoken en mensen hebben Marokkaanse vlaggen bij zich, ziet een ANP-verslaggever. Auto's rijden toeterend rond, mensen omhelzen elkaar en er wordt gedanst. Rond 6.30 uur wordt het onrustiger. Er wordt vuurwerk naar de politie gegooid, ziet een verslaggever van Omroep West. Volgens de omroep is inmiddels een eerste aanhouding verricht.
De wedstrijd werd in verschillende cafés in de wijk gevolgd. Ook op de nabijgelegen Marktweg volgden supporters de wedstrijd. De straat wordt tijdens elk toernooi van Oranje versierd.
Het is inmiddels een traditie dat overwinningen van de Marokkanen gevierd worden in de Schilderswijk. De vieringen hebben in het verleden geleid tot ongeregeldheden en confrontaties met de politie.
De politie was dinsdagochtend al tijdens de wedstrijd zichtbaar aanwezig in de Schilderswijk. Agenten te paard reden rond en agenten op de fiets stonden op straathoeken van de doorgaande weg door de wijk, de Vaillantlaan. Ook stond op enkele straathoeken een politiebus. Bij een politiebureau in de buurt stonden al verschillende bussen van de mobiele eenheid klaar.
Feest in Amsterdam met vuurwerk
Op en rond het Plein '40-'45 in Amsterdam Nieuw-West wordt feestgevierd. Er wordt onder meer vuurwerk afgestoken en automobilisten rijden toeterend rond, ziet een ANP-verslaggever. Sommigen hebben de Marokkaanse vlag uit het autoraam hangen.
Veel mensen hebben de wedstrijd tussen Nederland en Marokko op schermen op straat gekeken of in de cafés in de buurt van het plein. Er is veel politie op de been. Iets na 6.00 uur werden ook rookbommen afgestoken.
Rond dat tijdstip hebben naar schatting honderden mensen zich verzameld op een kruispunt bij het plein. De politie probeert het verkeer daar in goede banen te leiden.
Van de politiek mag je dit niet zeggen. Het zijn Nederlandersquote:Op dinsdag 30 juni 2026 07:20 schreef HowardRoark het volgende:
Ik gaf het in een topic elders al aan, wat toen helaas wist te leiden tot wat gevloek en getier van sommigen die het niet konden hebben dat de aantoonbare realiteit van de Nederlandse samenleving anno 2026 wordt benoemd.
Maar het wordt hier weer eens goed duidelijk hoe de integratie is mislukt. We hebben hier dus een stel allochtonen, wellicht sommigen wel derde generatie, die juichen voor het herkomstland in het land waar men woont om vervolgens de autochtonen te gaan provoceren. Mocht er nog enige twijfel over bestaan: dit zijn geen Nederlanders maar Marokkanen.
Het zijn ook Nederlanders.quote:Op dinsdag 30 juni 2026 07:32 schreef Hetekip het volgende:
[..]
Van de politiek mag je dit niet zeggen. Het zijn Nederlanders
Ik ben wel bang wat als Marokko dadelijk wordt uitgeschakeld in halve finale of finale, dan wordt er veel gesloopt. En de politie is blijkbaar nu al bang om in te grijpen, dus kosten verhalen op de daders gaat het niet worden.quote:Op dinsdag 30 juni 2026 07:31 schreef Filosoofert het volgende:
Het lijkt mij echt prachtig om zo'n waterkannon te bedienen
Wat boeit het dat ze juichen? Ik snap niet wat daar het probleem aan is.quote:Op dinsdag 30 juni 2026 07:20 schreef HowardRoark het volgende:
Ik gaf het in een topic elders al aan, wat toen helaas wist te leiden tot wat gevloek en getier van sommigen die het niet konden hebben dat de aantoonbare realiteit van de Nederlandse samenleving anno 2026 wordt benoemd.
Maar het wordt hier weer eens goed duidelijk hoe de integratie is mislukt. We hebben hier dus een stel allochtonen, wellicht sommigen wel derde generatie, die juichen voor het herkomstland in het land waar men woont om vervolgens de autochtonen te gaan provoceren. Mocht er nog enige twijfel over bestaan: dit zijn geen Nederlanders maar Marokkanen.
Eens maar je weet dat dat niet gaat gebeuren in dit slappe Nederland.quote:Op dinsdag 30 juni 2026 07:34 schreef Hetekip het volgende:
[..]
Ik ben wel bang wat als Marokko dadelijk wordt uitgeschakeld in halve finale of finale, dan wordt er veel gesloopt. En de politie is blijkbaar nu al bang om in te grijpen, dus kosten verhalen op de daders gaat het niet worden.
Wat mij betreft moeten ze nu al bepalen om het leger te gaan inzetten. Pak elke radraaier maar op, en laat ze maar opdraaien voor de kosten. Heb er geen zin in dat mijn belastinggeld straks wordt gebruikt voor nieuwe politiebusjes en zo.
Dit dus. Flikker in de prikkers. Laat mensen lekker blij zijn met de winst.quote:Op dinsdag 30 juni 2026 07:34 schreef Filosoofert het volgende:
[..]
Wat boeit het dat ze juichen? Ik snap niet wat daar het probleem aan is.
Zolang ze de stad niet afbreken...
Ze zijn net zo Nederlands als dat ik Marokkaans kan wordenquote:Op dinsdag 30 juni 2026 07:33 schreef Regilio_ het volgende:
[..]
Het zijn ook Nederlanders.
Slecht geïntegreerde Nederlanders, dat dan weer wel.
Waarom in godsnaam? Marokko heeft gewonnen!quote:Er wordt vuurwerk naar de politie gegooid
Ik zou met ZO'N grote grijns achter dat ding staan, lekker het tuig aanpakkenquote:Op dinsdag 30 juni 2026 07:31 schreef Filosoofert het volgende:
Het lijkt mij echt prachtig om zo'n waterkannon te bedienen
Je ziet dit voor het eerst?quote:Op dinsdag 30 juni 2026 07:46 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Waarom in godsnaam? Marokko heeft gewonnen!En sowieso, het is maar een spelletje, gedraag je zeg, stelletje holbewoners. Dit zie je bij andere sporten toch ook niet.
Is hun cultuur, moeten we respect voor hebben.quote:Op dinsdag 30 juni 2026 07:46 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Waarom in godsnaam? Marokko heeft gewonnen!En sowieso, het is maar een spelletje, gedraag je zeg, stelletje holbewoners. Dit zie je bij andere sporten toch ook niet.
Hoe kan je terug als je hier bent geboren?quote:Op dinsdag 30 juni 2026 07:46 schreef Joppiez het volgende:
Maar terug naar de zandbak gaan ze natuurlijk niet. Jammer.
Ik snap ook niet waarom het altijd boos / agressief / ongezellig moet bij hen, ook al wint het elftal waarvoor ze zijn. Als wij blij zijn springen we van links naar rechts. Denk dat het slechte emotieregulatie betreft, misschien door een laag IQ.quote:Op dinsdag 30 juni 2026 07:46 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Heeft Marokko wel een streng migratiebeleid?quote:Op dinsdag 30 juni 2026 07:49 schreef Moeraskat het volgende:
[..]
Hoe kan je terug als je hier bent geboren?
Zijn vaak 3e generatie.
En? Het ziet er uit als een Marokkaan en het gedraagt zich ik ieder geval ook niet hoe het zou moeten.quote:Op dinsdag 30 juni 2026 07:49 schreef Moeraskat het volgende:
[..]
Zijn vaak 3e generatie.
En dan nog elkaar neertrappen ook. Bleef het maar bij een bushokje.quote:Op dinsdag 30 juni 2026 07:50 schreef DrDentz het volgende:
[..]
Ik snap ook niet waarom het altijd boos / agressief / ongezellig moet bij hen, ook al wint het elftal waarvoor ze zijn. Als wij blij zijn springen we van links naar rechts. Denk dat het slechte emotieregulatie betreft, misschien door een laag IQ.
Dat klopt. Daar zeg ik ook niks over. Het gedrag is walgelijk en onacceptabel. Alleen terug sturen kan dus niet. Daar reageerde ik op.quote:Op dinsdag 30 juni 2026 07:51 schreef Joppiez het volgende:
[..]
En? Het ziet er uit als een Marokkaan en het gedraagt zich ik ieder geval ook niet hoe het zou moeten.
nooit opgezocht, jij wel?quote:Op dinsdag 30 juni 2026 07:51 schreef Akathisia het volgende:
[..]
Heeft Marokko wel een streng migratiebeleid?
Zelfde verhaal. Deze mensen rellen om te rellen, of er nu vreugde of boosheid achter zit maakt weinig verschil denk ik.quote:Op dinsdag 30 juni 2026 07:57 schreef Gia het volgende:
Wat zou dat geworden zijn als Nederland had gewonnen? Wil er niet aan denken.
Nee, maar ik blijf me erover verbazen.quote:
Waarschijnlijk had het nog erger uitgepakt omdat de oranjefans niet allemaal zomaar zouden weglopen van de agressie en het geweld.quote:Op dinsdag 30 juni 2026 07:58 schreef Moeraskat het volgende:
[..]
Zelfde verhaal. Deze mensen rellen om te rellen, of er nu vreugde of boosheid achter zit maakt weinig verschil denk ik.
En ondertussen moet je als normale burger door die menigte gewoon naar je werkquote:
Die jongeren zoeken gewoon de verbinding.quote:
Daar hebben we vanaf vandaag een nieuwe dump locatie voor, Mexico. De vinken wat een tuig daar in dat stadion.quote:Op dinsdag 30 juni 2026 07:49 schreef Moeraskat het volgende:
[..]
Zijn vaak 3e generatie.
Zou heel goed kunnen inderdaadquote:Op dinsdag 30 juni 2026 08:01 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Waarschijnlijk had het nog erger uitgepakt omdat de oranjefans niet allemaal zomaar zouden weglopen van de agressie en het geweld.
Prachtige beelden, je zou het niet mooier in scene kunnen zetten. Kers op de taart is toch wel dat moment waarop verwonderde blanke mensen toestemming krijgen te passeren terwijl de politie zich aan weerskanten bezig houdt met het in bedwang houden van onze Afrikaanse aanwinsten.quote:Op dinsdag 30 juni 2026 08:22 schreef Regilio_ het volgende:
[ x ]Wollah die politie zijn kkracisten.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |