Nee, hij wil vroeg beginnen op werk. Op maandag gaat die wekker altijd om 2, dan is hij rond 4 uur aanwezig.quote:Op dinsdag 30 juni 2026 09:09 schreef oh-oh het volgende:
Oh dat is echt heel erg aso Venco, smijt die hele rambam de kamer uit als jij wel wakker bent dan.
En hij wilde opstaan voor voetbal?
Gefeliciteerd @:exode!
Nee hoor. Mijn man is een psychopaat die gewoon doorgaat of je terugpakt.quote:Op dinsdag 30 juni 2026 09:54 schreef oh-oh het volgende:
Ja maar Venco echt, dat deed ie bij mij ook maar 1 x hoor.
Pisnijdig omdat iemand een andere baan zoekt/neemt ? Mag toch hopen dat dat niet de reden is.quote:Op dinsdag 30 juni 2026 09:31 schreef exode het volgende:
Verloofde is duoloos volgend jaar. Haar duo heeft een uur voordat de formatie mail eruit ging medegedeeld dat ze een andere baan heeft.
En daar zit natuurlijk een heel verhaal aan vast waardoor verloofde pisnijdig was.
Maar goed....ze blijft voor groep 4 staan en krijgt een pittige groep vertelde ze, maar daar ziet ze wel uitdaging in.
Hier ook niet, daarom verwachtten we het ook niet. Het is op deze school zolang B er op zit voor zover ik weet niet eerder gebeurd.quote:Op dinsdag 30 juni 2026 10:25 schreef amaranta het volgende:
Ik ben nog nooit met een groep meegegaan naar het volgende leerjaar. En als het even kan blijft dat ook zo.
Ik vind mn klas megalief maar na een jaar gun ik mezelf (en hen) weer een frisse start.
Nee vandaar dat ervoor staat 'En daar zit natuurlijk een heel verhaal aan vast waardoor....'quote:Op dinsdag 30 juni 2026 10:28 schreef amaranta het volgende:
[..]
Pisnijdig omdat iemand een andere baan zoekt/neemt ? Mag toch hopen dat dat niet de reden is.
Ik ook niet. Ik heb wel een paar kinderen 2 keer in de klas gehad, met een jaar ertussen. En natuurlijk in groep 1/2 houd je een deel van de kinderen.quote:Op dinsdag 30 juni 2026 10:25 schreef amaranta het volgende:
Ik ben nog nooit met een groep meegegaan naar het volgende leerjaar. En als het even kan blijft dat ook zo.
Ik vind mn klas megalief maar na een jaar gun ik mezelf (en hen) weer een frisse start.
Maar dan nog… als een collega weggaat om welk voorval dan ook, is het geen reden om daar pisnijdig om te zijn.quote:Op dinsdag 30 juni 2026 10:29 schreef exode het volgende:
[..]
Nee vandaar dat ervoor staat 'En daar zit natuurlijk een heel verhaal aan vast waardoor....'
Het is geen voorval er zit een verhaal aan vast wat met verloofde te maken heeft.quote:Op dinsdag 30 juni 2026 11:15 schreef amaranta het volgende:
[..]
Maar dan nog… als een collega weggaat om welk voorval dan ook, is het geen reden om daar pisnijdig om te zijn.
Is wel echt rot als je geen klik hebt.quote:Op dinsdag 30 juni 2026 12:19 schreef SaskiaR het volgende:
Ik ben blij dat de vrije school dat gedoe met klassenindelingen niet heeft. Hier blijft de klas gewoon 6 jaar lang bij elkaar, dat geeft heel veel rust. Soms zit er wel eens een klas bij met een slechte dynamiek, maar dat kan met een goede leerkracht ook wel opgelost worden.
De leerkrachten blijven er op deze school 3 jaar bij, dat is ook erg handig als je kind speciale begeleiding nodig hebt, dat je niet steeds alles opnieuw hoeft uit te leggen. In de onderbouw was dat ook inderdaad zo bij N, maar in de bovenbouw was het alsnog chaos door zieke en vertrekkende leerkrachten. Voor komend jaar heeft ze gelukkig wel de leukste juf en een meester die erg ervaren is, want de klas kan erg druk zijn en heeft wel wat sturing nodig. Klas 6 alweer, ze worden zo snel groot!
Jij woont toch in regio noord en regio zuid heeft dit jaar eerder vakantie dan regio midden.quote:Op dinsdag 30 juni 2026 14:21 schreef Schanu het volgende:
Hier hebben we 4 groepen 1/2, daar komen weer 2 groepen 3 uit voort. Mijn 8 jarige kent de helft van haar klas dus al sinds groep 1 en de andere helft kwam erbij in groep 3. De samenstelling vanaf groep 3 blijft tot en met groep 8, behoudens zittenblijvers en/of nieuwkomers. De docenten wisselen elk jaar maar het kan voorkomen dat je in verschillende jaren dezelfde docent krijgt. De juf die de 8 jarige nu heeft in groep 4 is dezelfde juf als die ze had in groep 2. En mijn 9 jarige had diezelfde juf ook vorig jaar in groep 4. Gelukkig is zij een fantastische juf. Ik moet er niet aan denken om meerdere jaren op rij een docent te hebben waar geen klik mee is, dat maakt school zoveel minder leuk![]()
Over ontslag gesproken, vrouwlief heeft een andere baan! Ze werkt nu in regio zuid terwijl wij on regio midden zitten. Dat is los van de enorme reistijd (5 kwartier enkele reis) en het toeleggen op reiskosten (met de huidige prijzen zo'n 300 euro per maand) heel onhandig omdat de vakanties slechts gedeeltelijk overlappen. Zo hebben onze kinderen vanaf volgend week vakantie en begint de vakantie van vrouwlief pas 2 weken later. Ze gaat nu in de stad naast ons dorp werken, 30 minuten fietsen![]()
Nadeel voor haar is dat ze 3 weken eerder moet beginnen. Deze school gaat 2 weken eerder open en daarvoor heeft ze een week met trainingen. Maar dat heeft ze er helemaal voor over en het komt precies uit met onze geplande vakantie.
Ze heeft vorige week dus haar ontslag moeten indienen bij haar huidige school en dat vonden ze heel erg. Ze begrepen het wel, maar vrouwlief is geliefd bij collega's en leerlingen dus ze vinden het vooral heel jammer. Nog los van het feit dat daar nu last minute een formatie probleem ontstaat
Ha ja, ik dacht dat wij randje midden zaten maar hoor net van de vrouw dat wij onder regio noord vallen idd. Ze werkt nu nog in Ede, dat is dan blijkbaar midden idd.quote:Op dinsdag 30 juni 2026 14:52 schreef laziness het volgende:
[..]
Jij woont toch in regio noord en regio zuid heeft dit jaar eerder vakantie dan regio midden.
Werkt ze in midden en gaat ze nu in noord werken net als dat jullie wonen? Dan begint school inderdaad weer een stuk eerder voor haar door die wisseling. Maar voor een fijne baan is dat het wel waard.
Maar los van dat, kunnen fietsen is gewoon heel fijn!
Ik snap niet zo goed hoe dat handig werkt. Ze hebben toch lekkerst rekenen en taal? Deed de ene het dan openlijk beter of enthousiaster dan de andere?quote:Op dinsdag 30 juni 2026 22:54 schreef FlyingFish het volgende:
<knip>
Maar een duo kan elkaar dan weer heel goed aanvullen, zo had zoon twee jaar geleden duidelijk een knutsel- en rekenjuf, en een taal en kosmisch-juf. Vulde elkaar heel goed aan (in tegenstelling tot de meester en juf van dochters dit jaar).
Ah lekker weer, gedoe voor de vakantiequote:Op woensdag 1 juli 2026 07:53 schreef exode het volgende:
FF, ze moeten op zoek naar iemand anders. Vacature is net open gezet.
Ze vraagt vandaag wel garantie op haar werkdagen zodat wij de BSO op 1 dag op kunnen zeggen en geen opvang voor de pluizenboel hoeven te regelen.
Voor de directrice inderdaad. Verloofde heeft het na haar woordje te hebben gedaan alweer losgelaten. Die heeft de gave heel kort boos te zijn en door te gaan.quote:
Ze hebben hier ook kosmisch, waar al het andere onder valt. De ene was heel goed in het theoretische gedeelte (enthousiaste verteller, maakte borden met hoe alles verbonden was), de ander was meer van de praktische kant en deed het ‘knutselen’. Bij bijvoorbeeld het hoofdthema Egyptenaren was een subthema hiërogliefen. De een geeft uitleg daarover met vooral plaatjes, de ander ging papyrus maken met de kinderen en daar dan zelf een hiërogliefentekst op schrijven. En dat is maar een deel, want ook qua type mens vulden ze elkaar goed aan. De een met extra aandacht voor de zwakkere kinderen, de ander juist met expertise voor de pientere kinderen.quote:Op dinsdag 30 juni 2026 23:29 schreef Lemijn het volgende:
[..]
Ik snap niet zo goed hoe dat handig werkt. Ze hebben toch lekkerst rekenen en taal? Deed de ene het dan openlijk beter of enthousiaster dan de andere?
Ja, dat zou ik ook doen, maar als je een uur later komt (of vroeger) dan afgesproken is mijn moeder al van de leg.quote:Op woensdag 1 juli 2026 09:06 schreef oh-oh het volgende:
Nou als het een week later is en dan zorgeloos verhuizen dat er niks meer gedaan hoeft te worden wi ik de keuze wel voor je maken
Wel fijn als je dat makkelijk kan loslaten. Maar ik kan me voorstellen dat het daarvoor ook makkelijker is dat de duo niet meer terug komt dit schooljaar. Hopelijk kunnen ze snel nog iemand vinden, tijdelijke ZZP-ers zijn drama in het onderwijs is mijn ervaring, zeker als je daarmee moet samenwerken lijkt me. Wij hebben vorig schooljaar een half jaar ZZP-ers gehad in de klassen van mijn kinderen en die hebben echt een rommel achtergelaten, die hebben puur hun uren voor de klas gedraaid, maar dat was het ook. Die achterstanden zijn nu pas een beetje weggewerkt.quote:Op woensdag 1 juli 2026 08:59 schreef exode het volgende:
[..]
Voor de directrice inderdaad. Verloofde heeft het na haar woordje te hebben gedaan alweer losgelaten. Die heeft de gave heel kort boos te zijn en door te gaan.
De dagen indeling is wel belangrijk verder ziet ze het wel.
Dat was niet zo moeilijk.quote:Op woensdag 1 juli 2026 09:12 schreef exode het volgende:
[..]
Ja, dat zou ik ook doen, maar als je een uur later komt (of vroeger) dan afgesproken is mijn moeder al van de leg.
Maar goed, we hebben nu geloof ik besloten dat zaterdag wel alle grote dingen al verhuisd worden omdat we dan een bus hebben. Dan kan ze er al slapen en als ze dan komen verven kan ze 'schuilen' in haar oude huis of bij mijn zus.
Ze starten morgen is nu de beslissing.quote:Op woensdag 1 juli 2026 09:16 schreef oh-oh het volgende:
[..]
Dat was niet zo moeilijk.
En dan is ze maar van de leg, dat zal ze toch wel zijn met die verhuizing, dan is dat ook allemaal tegelijk klaar straks.
Dat is inderdaad een supergoed idee, helemaal niet kinderachtig.quote:Op woensdag 1 juli 2026 10:28 schreef Tink89 het volgende:
Exode, zou het helpen als je (en dit klinkt miss wat kinderachtig, sorry) een soort aftelkalender/planningsding maakt voor je moeder? Dus overzicht met:
- dag
- wat er gaat gebeuren
- wie erbij is
- wat de praktische doingen zijn die er ter voorbereiidng moeten gebeuren
- wie ze kan bellen als ze die dag hulp nodig heeft
- etc....
?
Hier ging het aan het begin van het schooljaar mis met de boeken. SChool had alle gegevens aangeleverd en dus werd het pakket midden in de vakantie op school bezorgd. Dus hij heeft her en der in de klas wat boeken gekregen, geen foto's gemaakt. Slechts eentje moest ingeleverd, maar daarvan is de rug beschadigd. Dat is dus wel zoals hij het gekregen heeft, maar bewijs dat maar eens.quote:Op woensdag 1 juli 2026 10:48 schreef Mushanga71 het volgende:
Hier ook boekgedoe. Zoon hoefde alleen de binas in te leveren, heeft de binas ingeleverd en is ook gescand. Toen lag er een factuur van de binas dus ik keek op het inleverbewijs. Staat daarop: ontbreekt![]()
Iddink via het account een bericht gestuurd dat hij zn binas heeft ingeleverd. Nu dus afwachten.
Was trouwens een ouwe beduimelde binas maar ik mag wel de nieuwprijs betalen. Daggutniet he
Goeie, ik had dus wél foto's. Zoon was laatst zn binas op school vergeten, kreeg um terug maar wist niet of het wel de zijne was. Net de foto's erbij gepakt en die geeft aan de achterkant waterschade aan, is ribbelig. En das dus degene die hij heeft ingeleverd.quote:Op woensdag 1 juli 2026 11:40 schreef Troel het volgende:
[..]
Hier ging het aan het begin van het schooljaar mis met de boeken. SChool had alle gegevens aangeleverd en dus werd het pakket midden in de vakantie op school bezorgd. Dus hij heeft her en der in de klas wat boeken gekregen, geen foto's gemaakt. Slechts eentje moest ingeleverd, maar daarvan is de rug beschadigd. Dat is dus wel zoals hij het gekregen heeft, maar bewijs dat maar eens.
Normaal deden we dat ook altijd, maar dat is bij het uitpakken van zo'n pakket. Dat was dus nu niet.quote:Op woensdag 1 juli 2026 11:59 schreef Mushanga71 het volgende:
[..]
Goeie, ik had dus wél foto's. Zoon was laatst zn binas op school vergeten, kreeg um terug maar wist niet of het wel de zijne was. Net de foto's erbij gepakt en die geeft aan de achterkant waterschade aan, is ribbelig. En das dus degene die hij heeft ingeleverd.
Tip: maak altijd foto's
Heerlijk, @:Kyara! Geniet ervan![]()
Aaah, kut, zal je ook altijd zien he? Nooit nodig gehad, heb je ze nu niet en dan wél nodig.quote:Op woensdag 1 juli 2026 12:02 schreef Troel het volgende:
[..]
Normaal deden we dat ook altijd, maar dat is bij het uitpakken van zo'n pakket. Dat was dus nu niet.
Heijderbos. Dichtbijzijnde park dus niet te lang rijden en de mogelijkheid dat een van ons met D1 thuis gaat slapen. Zal ze niet doen maar ze heeft de escapemogelijkheid wel nodig.quote:Op woensdag 1 juli 2026 11:54 schreef laziness het volgende:
Wat fijn @:Kyara ! Heel veel plezier. Welk park?
Ik was ook zo blij dat wij ze aangetekend alsnog hadden verstuurd. En zelfs toen waren we 2 maanden en incassokosten verder voordat ze het accepteerden...quote:Op woensdag 1 juli 2026 10:48 schreef Mushanga71 het volgende:
Hier ook boekgedoe. Zoon hoefde alleen de binas in te leveren, heeft de binas ingeleverd en is ook gescand. Toen lag er een factuur van de binas dus ik keek op het inleverbewijs. Staat daarop: ontbreekt![]()
Iddink via het account een bericht gestuurd dat hij zn binas heeft ingeleverd. Nu dus afwachten.
Was trouwens een ouwe beduimelde binas maar ik mag wel de nieuwprijs betalen. Daggutniet he
Leuk! ❤️ en fijn dat het kan, ik duim dat het voor iedereen een fijn ontspannen weekend mag zijn.quote:Op woensdag 1 juli 2026 12:54 schreef Kyara het volgende:
[..]
Heijderbos. Dichtbijzijnde park dus niet te lang rijden en de mogelijkheid dat een van ons met D1 thuis gaat slapen. Zal ze niet doen maar ze heeft de escapemogelijkheid wel nodig.
ergens ook wel ingewikkeld dat dit nu onze zomervakantie is. Maar tegelijkertijd zijn we wel blij dit (dit jaar) wel mogelijk is.
Sterktequote:Op woensdag 1 juli 2026 22:04 schreef _Ingrid_ het volgende:
Lieve iedereen, ik ben al een hele tijd niet geweest. Teveel andere dingen aan het hoofd en lijf. Omdat jullie altijd zo lief zijn wilde ik toch laten weten dat mijn lieve papa30 juni is overleden.
Een half uur voor de wedstrijd Nederland-Marokko, dus we waren al wakker. Want we wisten dat het elk moment kon gebeuren. Hij had nml die woensdag palliatieve sedatie gehad. Erg verdrietig, maar beter voor hem
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |