abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 30 juni 2026 @ 10:57:42 #126
319308 Tink89
To live is to dance
pi_221195815
Mijn jongste heeft de indeling ook binnen. Bij één vriendje en de rest van de kinderen die hij leuk vindt, zit in de andere groep 1/2. En een nieuwe juf en meester. Ik twijfel over de groepsindeling, maar spruit is zelf wel makkelijk: hij zit bij zijn bestigste vriend en dat is fijn. Punt.

De oudste heb ik vanochtend weer krijsend op school achtergelaten. Nog 7 ochtenden strijd en dan naar Denemarken. De juf voor volgend jaar lijkt me kundig, maar tegelijkertijd wachten we op brede diagnostiek...
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
  dinsdag 30 juni 2026 @ 11:04:08 #127
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_221195865
Brugklasser is hier ook over naar jaar 2. Over de resultaten van de toetsweek hebben we het verder maar niet, hij stond er gelukkig goed genoeg voor om 5 onvoldoendes op de laatste toetsen op te kunnen vangen...
Jongste (groep 7) krijgt donderdag zijn rapport, en daar kijkt ie erg naar uit. Ik verwacht geen grote verrassingen, en dus een mooi rapport en mooi voorlopig advies. Nieuwe leerkracht was al bekend. Weer een meester. Ze hebben al kennisgemaakt, en F was positief (maar is ook écht de moeilijkste niet wat leerkrachten betreft).
  dinsdag 30 juni 2026 @ 11:15:42 #128
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_221195919
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juni 2026 10:29 schreef exode het volgende:

[..]
Nee vandaar dat ervoor staat 'En daar zit natuurlijk een heel verhaal aan vast waardoor....'
Maar dan nog… als een collega weggaat om welk voorval dan ook, is het geen reden om daar pisnijdig om te zijn.
pi_221195999
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 juni 2026 11:15 schreef amaranta het volgende:

[..]
Maar dan nog… als een collega weggaat om welk voorval dan ook, is het geen reden om daar pisnijdig om te zijn.
Het is geen voorval er zit een verhaal aan vast wat met verloofde te maken heeft.

Maar goed, ik heb al spijt dat ik het getypt heb, want ik heb geen behoefte om het hier uit te leggen omdat het mijn verhaal niet is.
En nu klinkt het sypermysterieus wat niet de bedoeling was.

Ze heeft alle reden om enorm pissig te zijn. Maar ze heeft het alweer losgelaten, ze is even uitgebarst op school en nu is ze het kwijt. Haar duo ook, want die heeft zich ziekgemeld en komt de rest van het schooljaar niet meer.

Ik zal mijn verhalen weer beperken tot mezelf (en de muizen) zodat ik dingen wel kan uitleggen.
pi_221196108
Het is natuurlijk mooi leuk als het vertrek van een collega met jou te maken heeft en zeker als je het helemaal niet aan hebt zien komen zo last minute.

Hopelijk vinden ze voor het schooljaar begint nog wel een nieuwe duo voor haar.

En nog gefeliciteerd met Juul *O*

Die klassenindelingen vond ik ook altijd wel een ding. Zoon heeft altijd bij zn beste vriendenclubje in de klas gezeten. Bij dochter werd er vaak gesplitst en kwam het ook wel eens voor dat iemand uit een vriendengroep als enige in de andere klas kwam.
Of dat een groepje waar juist onderling veel gedoe was (en waarvan de leerkracht zei dat dat geen goede combi was om zo in de klas te hebben) toch het jaar er op wel weer samen kwam in de klas (en nog steeds gedoe opleverde)
pi_221196205
Hangt ook een beetje af van qat je met dat boze gevoel doet denk ik. Als je het gewoon zo voelt en dat hoogstens uit naar je partner en verder gewoon normaal doet, tja, dan voel je je nou eenmaal pisnijdig. Ik heb ook wel een flink gedaald van vertrekkende collega's. Zij vast ook wel van mij. :D

Onze jongste is ingeloot op de basisschool van onze eerste keus. Bij de oudste gaat het er nog om spannen welk niveau hij volgend jaar gaat doen. Ik ben sowieso heel trots op hoe hard hij werkt, dus we gaan over twee weken een nachtje weg en luxe uit eten met zn tweeën, ongeacht de uitkomst.
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_221196284
Ik ben blij dat de vrije school dat gedoe met klassenindelingen niet heeft. Hier blijft de klas gewoon 6 jaar lang bij elkaar, dat geeft heel veel rust. Soms zit er wel eens een klas bij met een slechte dynamiek, maar dat kan met een goede leerkracht ook wel opgelost worden.
De leerkrachten blijven er op deze school 3 jaar bij, dat is ook erg handig als je kind speciale begeleiding nodig hebt, dat je niet steeds alles opnieuw hoeft uit te leggen. In de onderbouw was dat ook inderdaad zo bij N, maar in de bovenbouw was het alsnog chaos door zieke en vertrekkende leerkrachten. Voor komend jaar heeft ze gelukkig wel de leukste juf en een meester die erg ervaren is, want de klas kan erg druk zijn en heeft wel wat sturing nodig. Klas 6 alweer, ze worden zo snel groot!
Carpe diem, quam minimum credula postero.
pi_221196336
Drie jaar lang dezelfde leerkracht, kan inderdaad positief zijn als je een goede klik hebt, maar ook negatief als die klik er niet is.

Hier hebben de kinderen ook een paar keer gehad dat ze geen fijne leerkracht hadden. En dan is het extra fijn dat je het jaar daarna een andere hebt.
(En ook een keer een leerkracht die in groep 7 super fijn was en in groep 8 ineens heel vervelend bleek te zijn. Of het lag aan de klassendynamiek geen idee (ze hadden hier bewust combi klassen, dus minimaal de helft van de klas veranderende).
  dinsdag 30 juni 2026 @ 12:30:58 #134
319308 Tink89
To live is to dance
pi_221196337
Maar klassenindelingen zijn ook niet op elke niet-vrije school standaard hoor. Hier alleen bij de kleuters (omdat 1-2 een combiklas is en er soms 2 groepen 3 uit 3 groepen 1/2 samengesteld moeten worden). Verder blijft de klas van 3-8 bij elkaar in principe...
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
  dinsdag 30 juni 2026 @ 12:32:42 #135
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_221196344
Zolang er niet meerdere klassen zijn in een leerjaar of te kleine klassen wat tot combi’s gaat leiden is dat gedoe er ook niet op welke school dan ook.

Mijn kind heeft ook gewoon alle jaren in dezelfde samenstelling gezeten. Hij heeft in groep 6 en 7 dezelfde meester gehad en de juf van groep 4 weer in groep 8 met een duo.
Hij had wellicht wel baat gehad bij een combi trouwens zodat hij niet elke dag met pesters in de klas zat maar dat terzijde.
Ik heb je lief mijn hele leven
  dinsdag 30 juni 2026 @ 12:45:38 #136
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_221196423
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juni 2026 12:19 schreef SaskiaR het volgende:
Ik ben blij dat de vrije school dat gedoe met klassenindelingen niet heeft. Hier blijft de klas gewoon 6 jaar lang bij elkaar, dat geeft heel veel rust. Soms zit er wel eens een klas bij met een slechte dynamiek, maar dat kan met een goede leerkracht ook wel opgelost worden.
De leerkrachten blijven er op deze school 3 jaar bij, dat is ook erg handig als je kind speciale begeleiding nodig hebt, dat je niet steeds alles opnieuw hoeft uit te leggen. In de onderbouw was dat ook inderdaad zo bij N, maar in de bovenbouw was het alsnog chaos door zieke en vertrekkende leerkrachten. Voor komend jaar heeft ze gelukkig wel de leukste juf en een meester die erg ervaren is, want de klas kan erg druk zijn en heeft wel wat sturing nodig. Klas 6 alweer, ze worden zo snel groot!
Is wel echt rot als je geen klik hebt.
Ik heb nu ook een leerling. En we kunnen het prima vinden, zolang ik hem niet aan het werk zet :')
Zijn idee van helpen is dat ik of een klasgenoot alle antwoorden voorzeg en ik zie dat anders zeg maar.
Dus dan ben ik een stomme juf die niet helpt.
pi_221196450
Bij ons zou een leerkracht 2/3 jaar mee moeten gaan, maar dat is tegenwoordig niet meer zo, maar dat komt vooral door de leegloop op school 2 jaar geleden. Wij krijgen vrijdag de klassenindeling en hopelijk ook de formatie te horen, die was vorig weekend ook voor de leerkrachten zelf nog niet bekend. De juf van zoon stelt zich flexibel op, maar ik hoop dat ze daar niets mee doen dit jaar. Die heeft de afgelopen 3 jaar groep 3/4, kleuters en groep 6/7/8 gedaan. En dat met daarvoor pas 1 jaar ervaring.
pi_221196625
Soort van wakker, of slaperig, geen idee. 2x1 uurtje geslapen.
4e wereldoorlog kan uitbreken en ik zal het niet weten. Kijk even geen nieuws, geen zin in de juichende tegenpartij :')

Je moet maar net mazzel hebben met leraren, ook op het VO. Dochter had de eerste 2 jaar echt een kutmentor, een jaar een mehmentor en toen 3 jaar een gaatwelmentor.
Bij zoon heel anders. Al zijn mentoren zijn super geweest en nu heeft hij nog 2 jaar dezelfde die hem écht kent en waarmee hij heel goed kan opschieten. En daar ben ik blij mee :)
If they say
Why, why, tell her that it's human nature...
pi_221197144
Hier hebben we 4 groepen 1/2, daar komen weer 2 groepen 3 uit voort. Mijn 8 jarige kent de helft van haar klas dus al sinds groep 1 en de andere helft kwam erbij in groep 3. De samenstelling vanaf groep 3 blijft tot en met groep 8, behoudens zittenblijvers en/of nieuwkomers. De docenten wisselen elk jaar maar het kan voorkomen dat je in verschillende jaren dezelfde docent krijgt. De juf die de 8 jarige nu heeft in groep 4 is dezelfde juf als die ze had in groep 2. En mijn 9 jarige had diezelfde juf ook vorig jaar in groep 4. Gelukkig is zij een fantastische juf. Ik moet er niet aan denken om meerdere jaren op rij een docent te hebben waar geen klik mee is, dat maakt school zoveel minder leuk :{

Over ontslag gesproken, vrouwlief heeft een andere baan! Ze werkt nu in regio zuid terwijl wij on regio midden zitten. Dat is los van de enorme reistijd (5 kwartier enkele reis) en het toeleggen op reiskosten (met de huidige prijzen zo'n 300 euro per maand) heel onhandig omdat de vakanties slechts gedeeltelijk overlappen. Zo hebben onze kinderen vanaf volgend week vakantie en begint de vakantie van vrouwlief pas 2 weken later. Ze gaat nu in de stad naast ons dorp werken, 30 minuten fietsen *O*

Nadeel voor haar is dat ze 3 weken eerder moet beginnen. Deze school gaat 2 weken eerder open en daarvoor heeft ze een week met trainingen. Maar dat heeft ze er helemaal voor over en het komt precies uit met onze geplande vakantie.

Ze heeft vorige week dus haar ontslag moeten indienen bij haar huidige school en dat vonden ze heel erg. Ze begrepen het wel, maar vrouwlief is geliefd bij collega's en leerlingen dus ze vinden het vooral heel jammer. Nog los van het feit dat daar nu last minute een formatie probleem ontstaat :X
  dinsdag 30 juni 2026 @ 14:26:34 #140
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_221197244
Maar het voordeel voor haar en voor jullie is wel de moeite, fijn Schanu!
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
  dinsdag 30 juni 2026 @ 14:27:36 #141
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_221197261
:') Ik probeerde net een dutje te doen op de schommelbank maar het is te warm buiten.
Er was gerommel in de verte, er waren donkere wolken, maar het waaide weer eens over.
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
pi_221197281
Met je fiets naar je werk is goud waard Shanu! Dus heel fijn.
  dinsdag 30 juni 2026 @ 14:52:45 #143
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_221197421
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 juni 2026 14:21 schreef Schanu het volgende:
Hier hebben we 4 groepen 1/2, daar komen weer 2 groepen 3 uit voort. Mijn 8 jarige kent de helft van haar klas dus al sinds groep 1 en de andere helft kwam erbij in groep 3. De samenstelling vanaf groep 3 blijft tot en met groep 8, behoudens zittenblijvers en/of nieuwkomers. De docenten wisselen elk jaar maar het kan voorkomen dat je in verschillende jaren dezelfde docent krijgt. De juf die de 8 jarige nu heeft in groep 4 is dezelfde juf als die ze had in groep 2. En mijn 9 jarige had diezelfde juf ook vorig jaar in groep 4. Gelukkig is zij een fantastische juf. Ik moet er niet aan denken om meerdere jaren op rij een docent te hebben waar geen klik mee is, dat maakt school zoveel minder leuk :{

Over ontslag gesproken, vrouwlief heeft een andere baan! Ze werkt nu in regio zuid terwijl wij on regio midden zitten. Dat is los van de enorme reistijd (5 kwartier enkele reis) en het toeleggen op reiskosten (met de huidige prijzen zo'n 300 euro per maand) heel onhandig omdat de vakanties slechts gedeeltelijk overlappen. Zo hebben onze kinderen vanaf volgend week vakantie en begint de vakantie van vrouwlief pas 2 weken later. Ze gaat nu in de stad naast ons dorp werken, 30 minuten fietsen *O*

Nadeel voor haar is dat ze 3 weken eerder moet beginnen. Deze school gaat 2 weken eerder open en daarvoor heeft ze een week met trainingen. Maar dat heeft ze er helemaal voor over en het komt precies uit met onze geplande vakantie.

Ze heeft vorige week dus haar ontslag moeten indienen bij haar huidige school en dat vonden ze heel erg. Ze begrepen het wel, maar vrouwlief is geliefd bij collega's en leerlingen dus ze vinden het vooral heel jammer. Nog los van het feit dat daar nu last minute een formatie probleem ontstaat :X
Jij woont toch in regio noord en regio zuid heeft dit jaar eerder vakantie dan regio midden.

Werkt ze in midden en gaat ze nu in noord werken net als dat jullie wonen? Dan begint school inderdaad weer een stuk eerder voor haar door die wisseling. Maar voor een fijne baan is dat het wel waard.

Maar los van dat, kunnen fietsen is gewoon heel fijn!
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_221198357
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 juni 2026 14:52 schreef laziness het volgende:

[..]
Jij woont toch in regio noord en regio zuid heeft dit jaar eerder vakantie dan regio midden.

Werkt ze in midden en gaat ze nu in noord werken net als dat jullie wonen? Dan begint school inderdaad weer een stuk eerder voor haar door die wisseling. Maar voor een fijne baan is dat het wel waard.

Maar los van dat, kunnen fietsen is gewoon heel fijn!
Ha ja, ik dacht dat wij randje midden zaten maar hoor net van de vrouw dat wij onder regio noord vallen idd. Ze werkt nu nog in Ede, dat is dan blijkbaar midden idd.

Die 2 weken vakantie heeft ze binnen no time terug verdiend door de besparing aan reistijd, en geen wekker meer om 5.15 uur s ochtends *O*
  Redactie Frontpage dinsdag 30 juni 2026 @ 20:51:36 #145
35189 crew  Troel
scherp en bot
pi_221200048
Zo zitten wij in regio Noord, maar de middelbare school in ons dorp heeft ook locaties in Midden... Altijd gedoe.
[b]troel (de ~ (v.), ~en)[/b]
[i]1 [inf.] vrouw of meisje[/i]
[i]2 trut[/i]
  dinsdag 30 juni 2026 @ 20:54:03 #146
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_221200083
Jep. Herkenbaar.

Exode, ik lees lang niet alle bankjes, wat is het lastige tussen Juul en deze juf? En denk je dat de gesprekken gaan helpen en hoe vervelend vindt ze het zelf?

Mijn zoon krijgt volgend jaar een fulltimer, dat hebben we nog nooit gehad. Als het klikt lijkt me dat super fijn en rustig.
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_221201027
fulltimers zijn echt heel fijn. Mijn dochters hebben dat twee jaar gehad (en de andere drie jaar hebben ze tien andere leerkrachten gehad...) en zoon heeft dat dit jaar. Dat geeft zoveel rust in de klas, en je weet direct wie je moet hebben en er is geen verschil qua hoe ze met dingen om gaan. Maar een duo kan elkaar dan weer heel goed aanvullen, zo had zoon twee jaar geleden duidelijk een knutsel- en rekenjuf, en een taal en kosmisch-juf. Vulde elkaar heel goed aan (in tegenstelling tot de meester en juf van dochters dit jaar).

Exode, moeten ze nu nog snel op zoek naar een vervangende duo, of hebben ze nog iets achter de hand? Lijkt me wel vervelend om de vakantie in te gaan zonder te weten wie er naast je komt te staan, zeg ik als niet-leerkracht.
  dinsdag 30 juni 2026 @ 23:29:25 #148
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_221201450
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juni 2026 22:54 schreef FlyingFish het volgende:
<knip>
Maar een duo kan elkaar dan weer heel goed aanvullen, zo had zoon twee jaar geleden duidelijk een knutsel- en rekenjuf, en een taal en kosmisch-juf. Vulde elkaar heel goed aan (in tegenstelling tot de meester en juf van dochters dit jaar).
Ik snap niet zo goed hoe dat handig werkt. Ze hebben toch lekkerst rekenen en taal? Deed de ene het dan openlijk beter of enthousiaster dan de andere?
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
  dinsdag 30 juni 2026 @ 23:54:49 #149
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_221201702
Basisschool was ook klein dus vanaf groep 2 dezelfde samenstelling. Af en toe kwam er eentje bij of viel er eentje weg door verhuizing of blijven zitten. En in de bovenbouw hebben in elk geval de meiden elk jaar een fulltimer gehad. Voor hun heel fijn.

Fijn @Schanu dat scheelt echt heel veel reistijd.
pi_221202310
Mijn dochter heeft voor groep 3 en 4 ook 2 dezelfde juffen gehad. Geen probleem hier.
Voor groep 5 krijgt ze zowaar voor het eerst een fulltime meester. :)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')