Dag 2 van de laatste speelronde en we beginnen met het opwarmertje voor Nederland. Jawel, de Duitsers spelen natuurlijk wél weer voor middernacht. Het leven is niet eerlijk, zullen we maar zeggen. En dan boeit voor hun deze wedstrijd ook nog eens helemaal niet. Maar voor ONS wel, Curaçao kan namelijk ook nog door. Daar gaan wij allemaal voor zitten.
Het begon zo mooi voor Curaçao: 1-1 na 20 minuten tegen Duitsland en perspectief op meer. Maar 70 minuten later was het 7-1. Gelukkig was daar Ecuador. Kon Curaçao niet tegen scoren, maar Room werd ook niet geklopt en was de held met 15 reddingen. 0-0 en dus nog steeds goede kansen. Met een overwinning verwacht ik dat ze door zijn. Dit omdat Ecuador de andere wedstrijd ook in de laatste minuten van Ivoorkust verloor.
Dat Ivoorkust had mogelijkheden tegen Duitsland, maar liet zich in de laatste minuten alsnog flessen. Typisch Duits, jawel. Hierdoor is Duitsland al zeker van de eerste plaats. Die zullen wel een B-team opstellen, wellicht het geluk van Ecuador, dat met een overwinning neem ik aan wel door is, in ieder geval als beste nummer 3. BIj Curaçao zou dat nog mis kunnen als Ecuador wint, en heel veel landen op 4+ punten eindigen, want het doelsaldo zal niet meer echt opgepoetst worden. Ivoorkust heeft aan een punt genoeg, want dan zijn ze sowieso tweede.
Ivoorkust - Curaçao is een primeur in Philadelphia, Curaçao heeft nog niet veel echt goede tegenstanders gehad, zeker niet buiten het continent. Ecuador en Duitsland speelden wel al eens vriendschappelijk, toen werd het 4-2 voor Duitsland. Op het WK van 2006, toen beide teams al door waren, won Duitsland met 3-0. In New Jersey zal Duitsland deze reeks vermoedelijk met een B-elftal willen voortzetten. Ik wens ze succes.