Nog even uitzittenquote:Op donderdag 25 juni 2026 08:10 schreef vosss het volgende:
33 graden. Heerlijk koel. Was het hier maar 33 graden ipv honderdmiljoenmiljard
Hopen op onweer zaterdag.quote:
En dan elke ronde naar binnen voor nieuwe banden of wat?quote:Op donderdag 25 juni 2026 12:36 schreef Nieuwschierig het volgende:
Met een asfalttemperatuur van 85 graden en de C5's er op kunnen ze zondag het hele rondje volgas
Teams und Fahrer betroffen – Hitzewarnung für Spielbergquote:Op donderdag 25 juni 2026 12:38 schreef vosss het volgende:
[..]
En dan elke ronde naar binnen voor nieuwe banden of wat?
Zijn er eigenlijk mogelijkheden in het huidige reglement om vanwege hitte de race af te gelasten? Weet iemand dat?quote:Op donderdag 25 juni 2026 12:41 schreef Nieuwschierig het volgende:
[..]
Teams und Fahrer betroffen – Hitzewarnung für Spielberg
Die Formel 1 gastiert am Wochenende in Spielberg – erwartet wird eine Hitzeschlacht. Betroffen sind sowohl Fans als auch Fahrer und die Boliden.
De coureurs krijgen lekker koelvesten. De arme toeschouwers krijgen 36 gradrn in de schaduw zondag. Alleen is er geen schaduw.
Pirelli kan zeggen dat de banden te warm wordenquote:Op donderdag 25 juni 2026 12:48 schreef vosss het volgende:
[..]
Zijn er eigenlijk mogelijkheden in het huidige reglement om vanwege hitte de race af te gelasten? Weet iemand dat?
Arme @yvonnequote:Op donderdag 25 juni 2026 12:41 schreef Nieuwschierig het volgende:
[..]
Die Formel 1 gastiert am Wochenende in Spielberg – erwartet wird eine Hitzeschlacht. Betroffen sind sowohl Fans als auch Fahrer und die Boliden.
De coureurs krijgen lekker koelvesten. De arme toeschouwers krijgen 36 graden in de schaduw zondag.
Alleen is er geen schaduw.
Ik niet, maar voor komend weekend komen ze met het volgende:quote:Op donderdag 25 juni 2026 12:48 schreef vosss het volgende:
[..]
Zijn er eigenlijk mogelijkheden in het huidige reglement om vanwege hitte de race af te gelasten? Weet iemand dat?
Bronquote:Komend weekend staat de Grand Prix van Oostenrijk op het programma, en het wordt naar alle waarschijnlijkheid een snikhete editie op de Red Bull Ring. Weersvoorspellingen wijzen op temperaturen die kunnen oplopen tot 35 graden Celsius in Spielberg. Daarmee is de kans groot dat de FIA de zogenaamde 'heat hazard'-regel activeert voor het raceweekend. Maar hoe zat die regel ook alweer in elkaar?
De heat hazard-regel werd door de FIA geïntroduceerd naar aanleiding van de beruchte Grand Prix van Qatar in 2023. Tijdens die race in Lusail liepen de cockpittemperaturen op tot boven de 50 graden Celsius, met desastreuze gevolgen. Meerdere coureurs, onder wie Logan Sargeant, Alex Albon, Lance Stroll en Esteban Ocon, kampten met ernstige hittegerelateerde klachten. Sargeant moest de race zelfs staken, terwijl Ocon in zijn helm moest overgeven.
Sindsdien heeft de FIA een protocol opgesteld dat van kracht wordt wanneer de verwachte temperatuur boven de 31 graden Celsius uitkomt. Bij een heat hazard-aanwijzing moeten alle auto's worden uitgerust met een koelsysteem in de cockpit, bestaande uit een pomp en leidingwerk dat verbonden kan worden met een speciaal koelvest dat de coureur onder zijn racepak draagt. Het minimumgewicht van de auto wordt met vijf kilogram verhoogd om dit systeem te compenseren.
6 uur starten, 8 uur klaar. Ik zeg doen.quote:Op donderdag 25 juni 2026 13:21 schreef ChevyCaprice het volgende:
Gewoon lekker om 6 uur ‘s ochtends rijden
Die kan jij weer op de socials delen.quote:Op donderdag 25 juni 2026 08:29 schreef Watmoetjenou het volgende:
En we willen exclusieve content uiteraard
Je had niet zo veel medelijden met mij toen ik daar vorig jaar met 36 graden zatquote:
Jij klaagt over allesquote:Op donderdag 25 juni 2026 14:04 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Je had niet zo veel medelijden met mij toen ik daar vorig jaar met 36 graden zat
Nooit over geklaagd. Enige klacht van het weekend was Verstappen die eruit gekegeld werd voor ie bij mij was.quote:
Dat was wel klaagwaardig jaquote:Op donderdag 25 juni 2026 14:12 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Nooit over geklaagd. Enige klacht van het weekend was Verstappen die eruit gekegeld werd voor ie bij mij was.
Paraplu, waaier of electrische ventilatortje mee, shirt nathouden, iets op je hoofd, het is best te managen. Een maat van me doet zondag een ironman in 36C, gaat ook gewoon door.quote:Op donderdag 25 juni 2026 12:41 schreef Nieuwschierig het volgende:
[..]
De coureurs krijgen lekker koelvesten. De arme toeschouwers krijgen 36 graden in de schaduw zondag.
Alleen is er geen schaduw.
Nee, ik lig al 3 weken ziek in bedquote:Op donderdag 25 juni 2026 13:54 schreef ESF1Gamer het volgende:
[..]
Die kan jij weer op de socials delen.
Beterschapquote:Op donderdag 25 juni 2026 14:48 schreef Watmoetjenou het volgende:
[..]
Nee, ik lig al 3 weken ziek in bed
De brandweer, die de tribunes en de t-shirts van de dames nat houdt.quote:Op donderdag 25 juni 2026 14:26 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
[..]
Paraplu, waaier of electrische ventilatortje mee, shirt nathouden, iets op je hoofd, het is best te managen. Een maat van me doet zondag een ironman in 36C, gaat ook gewoon door.
Als je een totaaldebiel wil zijn vooral een paraplu meenemen.quote:Op donderdag 25 juni 2026 14:26 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
[..]
Paraplu, waaier of electrische ventilatortje mee, shirt nathouden, iets op je hoofd, het is best te managen. Een maat van me doet zondag een ironman in 36C, gaat ook gewoon door.
3 wekenquote:Op donderdag 25 juni 2026 14:48 schreef Watmoetjenou het volgende:
[..]
Jup nagenoeg wel, in het donker... Weinig schermtijd, dus nog geen minuut van het WK of F1 gezien.quote:
Tnxquote:Op donderdag 25 juni 2026 17:18 schreef opgebaarde het volgende:
Al drie weken ziek op bed!? Wauw dat is niet handig en vooral klote. Beterschap.
Huh van wie is dat vingertje 🧐quote:Op donderdag 25 juni 2026 20:23 schreef yvonne het volgende:
[ afbeelding ]
Speciaal voor @:ChevyCaprice
George's ex vriendinquote:Op donderdag 25 juni 2026 20:43 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Huh van wie is dat vingertje 🧐
Nooit eerder bij een GP geweest?quote:Op donderdag 25 juni 2026 21:09 schreef yvonne het volgende:
@:ESF1Gamer het hele net is overbelast dus verslag komt later. Maar mens, wat een belevenis.
Beterschapquote:Op donderdag 25 juni 2026 14:48 schreef Watmoetjenou het volgende:
[..]
Ik hoop niet Russell, want als dat te vaak gebeurd dan denkt ie dalijk nog dat hij geen WDC geworden is door pech. Het is veel mooier als hij on merites geklopt wordt door Antonelli. Althans dat us mijn meningquote:
waren het wel motor-problemen? Achteraf bleek het hybridesysteem en/of batterij de geest te geven.quote:
Nog nooit in het eggie, ja Zandvoort 100 jaar geleden, niet te vergelijken met wat het nu geworden is.quote:Op donderdag 25 juni 2026 21:17 schreef vosss het volgende:
[..]
Nooit eerder bij een GP geweest?
Zeker leuk ja
Dat sucks! Beterschap joh.quote:Op donderdag 25 juni 2026 18:37 schreef Watmoetjenou het volgende:
[..]
Jup nagenoeg wel, in het donker... Weinig schermtijd, dus nog geen minuut van het WK of F1 gezien.
overprikkeld zenuwstelsel
[..]
Tnx
Burnout? Da's zwaar kut, ik weet hoe dat voelt. Beterschap!quote:Op donderdag 25 juni 2026 18:37 schreef Watmoetjenou het volgende:
[..]
Jup nagenoeg wel, in het donker... Weinig schermtijd, dus nog geen minuut van het WK of F1 gezien.
overprikkeld zenuwstelsel
[..]
Tnx
V8's waren toch echt wel heel veel gaver in het echt. Desalniettemin, amusatie gewenstquote:Op donderdag 25 juni 2026 21:44 schreef yvonne het volgende:
[..]
Nog nooit in het eggie, ja Zandvoort 100 jaar geleden, niet te vergelijken met wat het nu geworden is.
Maar dit is genieten joh.
Geniet ervan.quote:Op donderdag 25 juni 2026 21:09 schreef yvonne het volgende:
@:ESF1Gamer het hele net is overbelast dus verslag komt later. Maar mens, wat een belevenis.
quote:Op donderdag 25 juni 2026 20:43 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Huh van wie is dat vingertje 🧐
Oh hmmmmquote:
quote:Op vrijdag 26 juni 2026 13:27 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ik zat te azen om die TT een keer te kunnen aanpassen
Dan kijk je naar IPTV.quote:Op vrijdag 26 juni 2026 13:25 schreef ESF1Gamer het volgende:
waarom is mijn stream op mijn pc sneller dan op mijn tv
Schnitzelparadijsquote:
waarom is Ferrari sneller dan McLaren?quote:Op vrijdag 26 juni 2026 13:25 schreef ESF1Gamer het volgende:
waarom is mijn stream op mijn pc sneller dan op mijn tv
Het is nog geen racedayquote:
WC endurance.quote:
Zoveelste 'het is iets kleins'.quote:Op vrijdag 26 juni 2026 13:47 schreef spectrumanalyser het volgende:
Niks Mercedes. Vergeet niet dat elke auto met een Mercedes-krachtbon de potentie heeft om spontaan uit te vallen.
Dit is iets kleins. bobinekabels verkeerd aangesloten ofzo.
Oh nee hoor, dat is Formule1. Alles is nieuw, toleranties zijn minimaal. RBR maakt grote stappen.quote:Op vrijdag 26 juni 2026 13:49 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Zoveelste 'het is iets kleins'.
Kleine druppeltjes laten de emmert ook overlopen. Geeft aan dat niet alles meer zo professioneel en goed was als een paar jaar terug daar.
Er is iets veranderd bij RBR en het is niet naar de goede kant gegaan.
Net als je dit post, zegt Piastri dat zijn remmen niet lekker werken.quote:Op vrijdag 26 juni 2026 13:51 schreef spectrumanalyser het volgende:
[..]
Oh nee hoor, dat is Formule1. Alles is nieuw, toleranties zijn minimaal. RBR maakt grote stappen.
Maar wat je bij Mercedes en McLaren ziet is wel ernstig. Die autos vallen tijdens de race compleet uit. Structureel probleem. En het is niet de brandstofmotor.
@yvonne en @iteejerquote:Op vrijdag 26 juni 2026 13:56 schreef spectrumanalyser het volgende:
Mocht je ooit in Oostenrijk zijn, probeer de tiroler gröstl.
Klaagt wel over hete banden en geen grip.quote:
McLaatmaar.quote:
Cadillakan.quote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |