Nog even uitzittenquote:Op donderdag 25 juni 2026 08:10 schreef vosss het volgende:
33 graden. Heerlijk koel. Was het hier maar 33 graden ipv honderdmiljoenmiljard
Hopen op onweer zaterdag.quote:
En dan elke ronde naar binnen voor nieuwe banden of wat?quote:Op donderdag 25 juni 2026 12:36 schreef Nieuwschierig het volgende:
Met een asfalttemperatuur van 85 graden en de C5's er op kunnen ze zondag het hele rondje volgas
Teams und Fahrer betroffen – Hitzewarnung für Spielbergquote:Op donderdag 25 juni 2026 12:38 schreef vosss het volgende:
[..]
En dan elke ronde naar binnen voor nieuwe banden of wat?
Zijn er eigenlijk mogelijkheden in het huidige reglement om vanwege hitte de race af te gelasten? Weet iemand dat?quote:Op donderdag 25 juni 2026 12:41 schreef Nieuwschierig het volgende:
[..]
Teams und Fahrer betroffen – Hitzewarnung für Spielberg
Die Formel 1 gastiert am Wochenende in Spielberg – erwartet wird eine Hitzeschlacht. Betroffen sind sowohl Fans als auch Fahrer und die Boliden.
De coureurs krijgen lekker koelvesten. De arme toeschouwers krijgen 36 gradrn in de schaduw zondag. Alleen is er geen schaduw.
Pirelli kan zeggen dat de banden te warm wordenquote:Op donderdag 25 juni 2026 12:48 schreef vosss het volgende:
[..]
Zijn er eigenlijk mogelijkheden in het huidige reglement om vanwege hitte de race af te gelasten? Weet iemand dat?
Arme @yvonnequote:Op donderdag 25 juni 2026 12:41 schreef Nieuwschierig het volgende:
[..]
Teams und Fahrer betroffen – Hitzewarnung für Spielberg
Die Formel 1 gastiert am Wochenende in Spielberg – erwartet wird eine Hitzeschlacht. Betroffen sind sowohl Fans als auch Fahrer und die Boliden.
De coureurs krijgen lekker koelvesten. De arme toeschouwers krijgen 36 graden in de schaduw zondag.
Alleen is er geen schaduw.
Ik niet, maar voor komend weekend komen ze met het volgende:quote:Op donderdag 25 juni 2026 12:48 schreef vosss het volgende:
[..]
Zijn er eigenlijk mogelijkheden in het huidige reglement om vanwege hitte de race af te gelasten? Weet iemand dat?
Bronquote:Komend weekend staat de Grand Prix van Oostenrijk op het programma, en het wordt naar alle waarschijnlijkheid een snikhete editie op de Red Bull Ring. Weersvoorspellingen wijzen op temperaturen die kunnen oplopen tot 35 graden Celsius in Spielberg. Daarmee is de kans groot dat de FIA de zogenaamde 'heat hazard'-regel activeert voor het raceweekend. Maar hoe zat die regel ook alweer in elkaar?
De heat hazard-regel werd door de FIA geïntroduceerd naar aanleiding van de beruchte Grand Prix van Qatar in 2023. Tijdens die race in Lusail liepen de cockpittemperaturen op tot boven de 50 graden Celsius, met desastreuze gevolgen. Meerdere coureurs, onder wie Logan Sargeant, Alex Albon, Lance Stroll en Esteban Ocon, kampten met ernstige hittegerelateerde klachten. Sargeant moest de race zelfs staken, terwijl Ocon in zijn helm moest overgeven.
Sindsdien heeft de FIA een protocol opgesteld dat van kracht wordt wanneer de verwachte temperatuur boven de 31 graden Celsius uitkomt. Bij een heat hazard-aanwijzing moeten alle auto's worden uitgerust met een koelsysteem in de cockpit, bestaande uit een pomp en leidingwerk dat verbonden kan worden met een speciaal koelvest dat de coureur onder zijn racepak draagt. Het minimumgewicht van de auto wordt met vijf kilogram verhoogd om dit systeem te compenseren.
6 uur starten, 8 uur klaar. Ik zeg doen.quote:Op donderdag 25 juni 2026 13:21 schreef ChevyCaprice het volgende:
Gewoon lekker om 6 uur ‘s ochtends rijden
Die kan jij weer op de socials delen.quote:Op donderdag 25 juni 2026 08:29 schreef Watmoetjenou het volgende:
En we willen exclusieve content uiteraard
Je had niet zo veel medelijden met mij toen ik daar vorig jaar met 36 graden zatquote:
Jij klaagt over allesquote:Op donderdag 25 juni 2026 14:04 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Je had niet zo veel medelijden met mij toen ik daar vorig jaar met 36 graden zat
Nooit over geklaagd. Enige klacht van het weekend was Verstappen die eruit gekegeld werd voor ie bij mij was.quote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |