Nee, juist een apart topic voor mensen met airco waar ze de hele tijd tegen elkaar kunnen ouwehoeren dat ze een airco hebben en hoe lekker dat wel niet is en op hoeveel graden ze dat ding hebben ingesteld en dat ze maar niet begrijpen waarom niet iedereen een airco neemt want het is zo lekker koel en het is ook zo handig in de winter en dergelijk gelul.quote:Op woensdag 24 juni 2026 11:49 schreef Elan het volgende:
Kunnen we geen apart topic maken voor mensen zonder airco?
Want wij zijn minder ofzoquote:Op woensdag 24 juni 2026 11:49 schreef Elan het volgende:
Nee hoor heb zelf airco maar het is toch interessanter welke waarden met bereikt onder normale omstandigheden dan iemand die de airco op 23 graden zet en het (suprise suprise) 23 graden in zijn of haar huis is.quote:
Ja da beter andersom dusquote:Op woensdag 24 juni 2026 12:20 schreef Elan het volgende:
[..]
Nee hoor heb zelf airco maar het is toch interessanter welke waarden met bereikt onder normale omstandigheden dan iemand die de airco op 23 graden zet en het (suprise suprise) 23 graden in zijn of haar huis is.
Nee, maak maar een topic aan voor de airco mensen. Wij blijven hier. Te warm om te verhuizen naar een ander topic.quote:Op woensdag 24 juni 2026 11:49 schreef Elan het volgende:
quote:Op woensdag 24 juni 2026 13:21 schreef potjecreme het volgende:
[..]
Nee, maak maar een topic aan voor de airco mensen. Wij blijven hier. Te warm om te verhuizen naar een ander topic.
Krijg mijn vloerverkoeling anders met geen mogelijkheid werkend met mijn hoeren NIBE L/L warmtepomp.quote:Op woensdag 24 juni 2026 12:45 schreef Nostalgist het volgende:
Volgens de binnentemperatuurthermometer 22,2
volgens de thermostaat 23,5. Koeling staat aan.(grondgebonden waterpomp)
Vrijstaand huis.
Buitentemperatuur 34,5 volgens app NIBE.
Hier 25.5 maar dat is voor de ventilator prima te doen.quote:Op woensdag 24 juni 2026 15:41 schreef vosss het volgende:
Volgens mijn kachel is het nu 26 graden in de woonkamer.
Ramen aan de Oost-, Zuid- en West-zijde helpen ook niet echtquote:Op woensdag 24 juni 2026 16:06 schreef Nostalgist het volgende:
Volgens de binnentemperatuurthermometer 23,0
volgens de thermostaat 24,5. Koeling staat aan.(grondgebonden waterpomp)
Vrijstaand huis.
Buitentemperatuur 38,0 volgens app NIBE.
Is een Nibe W/W warmtepomp, maar heb je in de app al "verwarming uitschakelen" geprobeerd?quote:Op woensdag 24 juni 2026 13:39 schreef Regilio_ het volgende:
[..]
Krijg mijn vloerverkoeling anders met geen mogelijkheid werkend met mijn hoeren NIBE L/L warmtepomp.
Tnx maar dat had ik gedaan, had hem op handmatige modus staan. Net wat zitten klooien tussen auto en handmatige modus en opnieuw opgestart en lijkt nu éin-de-lijk te gaan werken. Aanvoertemp van 18 graden nuquote:Op woensdag 24 juni 2026 17:27 schreef Leandra het volgende:
[..]
Is een Nibe W/W warmtepomp, maar heb je in de app al "verwarming uitschakelen" geprobeerd?
Niet lager dan 18 zetten trouwens, dan heb je kans op vocht op de vloer (of aan het plafond, als de bovenverdieping ook vloerkoeling heeft).quote:Op woensdag 24 juni 2026 17:29 schreef Regilio_ het volgende:
[..]
Tnx maar dat had ik gedaan, had hem op handmatige modus staan. Net wat zitten klooien tussen auto en handmatige modus en opnieuw opgestart en lijkt nu éin-de-lijk te gaan werken. Aanvoertemp van 18 graden nu
Goeie, dankjewel!quote:Op woensdag 24 juni 2026 17:41 schreef Leandra het volgende:
[..]
Niet lager dan 18 zetten trouwens, dan heb je kans op vocht op de vloer (of aan het plafond, als de bovenverdieping ook vloerkoeling heeft).
Oh ja, ik zou hier nog op terugkomen. Toen ik thuiskwam om 4 uur was het 29,2. En inmiddels is het opgelopen tot 30,3. Dus de ramen kunnen bijna alweer open als het zo doorgaat.quote:Op woensdag 24 juni 2026 12:07 schreef kilon het volgende:
Inmiddels 28.5. Er komt ongeveer elke 20 minuten 0,2 bij. Vanmiddag ben ik weg dus ben benieuwd wat het geworden is als ik eind van de middag terugkom.
24 hierquote:Op woensdag 24 juni 2026 19:27 schreef DutchBlend het volgende:
25c woonkamer (met mobairco aan sinds 14u)
Hehe ja, maakt het gelijk duidelijk, dus why notquote:Op woensdag 24 juni 2026 19:30 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
24 hier![]()
Zie dat mijn term 'mobairco' ingeburgerd begint te worden
3 flessen met bevroren water vannacht op de slaapkamer zettenquote:Op woensdag 24 juni 2026 11:48 schreef Elan het volgende:
Vergeet niet dat een koele slaapkamer tijdens zomernachten essentieel is voor een goede nachtrust! 🌿
Mijn bovenverdieping is de zolder (bovenwoning met zolder, recht op het zuiden).quote:Op woensdag 24 juni 2026 19:55 schreef DutchBlend het volgende:
Bovenverdieping 27,5c.
Zojuist 2 mobaircos aangezet daar. Ben benieuwd
Ziek warm. Slaap je dezer dagen in de huiskamer dan (lijkt mij wel)?quote:Op woensdag 24 juni 2026 20:16 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Mijn bovenverdieping is de zolder (bovenwoning met zolder, recht op het zuiden).
En dat is mijn slaapkamer.
Liep net even naar boven en aiaiai wat een hitte
Ruim boven de 30, ik schat 34 of 35.
Volgend jaar komt er een 2e mobairco bij voor de slaapkamer.
De afgelopen week was het 'te doen' met een ventilator naast het bed.quote:Op woensdag 24 juni 2026 20:35 schreef DutchBlend het volgende:
[..]
Ziek warm. Slaap je dezer dagen in de huiskamer dan (lijkt mij wel)?
nee slaap kamerramen heb ik vanochtend al dicht gedaan,quote:Op woensdag 24 juni 2026 20:35 schreef Nattekat het volgende:
[ afbeelding ]
Huh wat? Ramen open?
Ben wel benieuwd of dat moment nog gaat komen voor zondag. Zelfs als het buiten koeler is, maakt die hoge LV het nog bij lange na niet waard.
Zojuist 3,5 uur later 25,5c boven. Het is hard werken voor ze.quote:Op woensdag 24 juni 2026 19:55 schreef DutchBlend het volgende:
Bovenverdieping 27,5c.
Zojuist 2 mobaircos aangezet daar. Ben benieuwd
Gedurende de nacht gedaald naar 27,2quote:
Zit nu ook op 25 heeft niet meer afgekoeld vannachtquote:Op woensdag 24 juni 2026 20:26 schreef Discombobulate het volgende:
25
Is me toch net ietwat te warm. Benieuwd of het wat omlaag gaat nog vannacht. 23 was prima, zo warm was het toen ik thuiskwam.
Hey Hobje! Lang niet gezien.quote:Op donderdag 25 juni 2026 09:17 schreef MissHobje het volgende:
[..]
Zit nu ook op 25 heeft niet meer afgekoeld vannacht
Lekker fris in de mond.quote:
Stel je je huis open voor klimaatvluchtelingen zoals ik?quote:Op donderdag 25 juni 2026 19:44 schreef StateOfMind het volgende:
Bij mijn ouders was het 30,5 binnen.
Had nog een aircooler op zolder staan, was ik helemaal vergeten.
Die maar aan mijn ouders gegeven.
Alle beetjes helpen.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |