abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 24 juni 2026 @ 15:56:11 #26
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_221137316
25.0 Ben ik blij mee.
pi_221137373
Volgens de binnentemperatuurthermometer 23,0

volgens de thermostaat 24,5. Koeling staat aan.(grondgebonden waterpomp)

Vrijstaand huis.

Buitentemperatuur 38,0 volgens app NIBE.
"Ik wou dat Tanja er nog was, daar kon je tenminste goed mee praten" - Joost Hoebink
Nihil volentibus arduum est
  woensdag 24 juni 2026 @ 17:25:44 #28
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_221137867
quote:
11s.gif Op woensdag 24 juni 2026 16:06 schreef Nostalgist het volgende:
Volgens de binnentemperatuurthermometer 23,0

volgens de thermostaat 24,5. Koeling staat aan.(grondgebonden waterpomp)

Vrijstaand huis.

Buitentemperatuur 38,0 volgens app NIBE.
Ramen aan de Oost-, Zuid- en West-zijde helpen ook niet echt :X
Op Noord alleen 2 kleine ramen op iedere verdieping.

Maar goed, als je binnenkomt is het lekker koel, en met blote voeten op een vloer van 18/19 graden is helemaal koel.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  woensdag 24 juni 2026 @ 17:27:18 #29
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_221137873
quote:
8s.gif Op woensdag 24 juni 2026 13:39 schreef Regilio_ het volgende:

[..]
Krijg mijn vloerverkoeling anders met geen mogelijkheid werkend met mijn hoeren NIBE L/L warmtepomp.
Is een Nibe W/W warmtepomp, maar heb je in de app al "verwarming uitschakelen" geprobeerd?
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  woensdag 24 juni 2026 @ 17:29:55 #30
363374 Regilio_
Witte Neger
pi_221137882
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juni 2026 17:27 schreef Leandra het volgende:

[..]
Is een Nibe W/W warmtepomp, maar heb je in de app al "verwarming uitschakelen" geprobeerd?
Tnx maar dat had ik gedaan, had hem op handmatige modus staan. Net wat zitten klooien tussen auto en handmatige modus en opnieuw opgestart en lijkt nu éin-de-lijk te gaan werken. Aanvoertemp van 18 graden nu _O_
OH NOES!!1*&@^!!*@!!@$*^!!!!!!!!
  woensdag 24 juni 2026 @ 17:41:28 #31
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_221137955
quote:
1s.gif Op woensdag 24 juni 2026 17:29 schreef Regilio_ het volgende:

[..]
Tnx maar dat had ik gedaan, had hem op handmatige modus staan. Net wat zitten klooien tussen auto en handmatige modus en opnieuw opgestart en lijkt nu éin-de-lijk te gaan werken. Aanvoertemp van 18 graden nu _O_
Niet lager dan 18 zetten trouwens, dan heb je kans op vocht op de vloer (of aan het plafond, als de bovenverdieping ook vloerkoeling heeft).
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  woensdag 24 juni 2026 @ 17:51:18 #32
363374 Regilio_
Witte Neger
pi_221138012
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juni 2026 17:41 schreef Leandra het volgende:

[..]
Niet lager dan 18 zetten trouwens, dan heb je kans op vocht op de vloer (of aan het plafond, als de bovenverdieping ook vloerkoeling heeft).
Goeie, dankjewel! :)
OH NOES!!1*&@^!!*@!!@$*^!!!!!!!!
pi_221138328
27
pi_221138397
22.1 *O*
pi_221138432
22
  woensdag 24 juni 2026 @ 18:56:58 #36
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_221138458
24 de hele dag stabiel.
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_221138466
20,5 in de ruimte waar ik nu aanwezig ben. Ik was net ook nog even op zolder en daar was het 41...
pi_221138472
27 graden in de woonkamer :'(
pi_221138595
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juni 2026 12:07 schreef kilon het volgende:
Inmiddels 28.5. Er komt ongeveer elke 20 minuten 0,2 bij. Vanmiddag ben ik weg dus ben benieuwd wat het geworden is als ik eind van de middag terugkom.
Oh ja, ik zou hier nog op terugkomen. Toen ik thuiskwam om 4 uur was het 29,2. En inmiddels is het opgelopen tot 30,3. Dus de ramen kunnen bijna alweer open als het zo doorgaat.
pi_221138686
25c woonkamer (met mobairco aan sinds 14u). Geen puf om ook maar iets te doen
  woensdag 24 juni 2026 @ 19:30:40 #41
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_221138706
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juni 2026 19:27 schreef DutchBlend het volgende:
25c woonkamer (met mobairco aan sinds 14u)
24 hier ^p^ :6

Zie dat mijn term 'mobairco' ingeburgerd begint te worden 8-)
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_221138716
quote:
1s.gif Op woensdag 24 juni 2026 19:30 schreef StateOfMind het volgende:

[..]
24 hier ^p^ :6

Zie dat mijn term 'mobairco' ingeburgerd begint te worden 8-)
Hehe ja, maakt het gelijk duidelijk, dus why not :D

Ik woon trouwens in een betonnen airey hoekwoning uit de jaren 50 met de hele dag zon erop. Dus de warmtelast is hoog hier.
pi_221138725
Bovenverdieping koelen wordt nog een uitdaging straks
  woensdag 24 juni 2026 @ 19:33:28 #44
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_221138728
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juni 2026 11:48 schreef Elan het volgende:

Vergeet niet dat een koele slaapkamer tijdens zomernachten essentieel is voor een goede nachtrust! 🌿

3 flessen met bevroren water vannacht op de slaapkamer zetten

koelt lekker af weet ik
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 75 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_221138766
Volgens de binnentemperatuurthermometer 23,5

volgens de thermostaat 24,5. Koeling staat aan.(grondgebonden waterpomp)

Vrijstaand huis.

Buitentemperatuur 39,0 volgens app NIBE.
"Ik wou dat Tanja er nog was, daar kon je tenminste goed mee praten" - Joost Hoebink
Nihil volentibus arduum est
pi_221138941
Bovenverdieping 27,5c.
Zojuist 2 mobaircos aangezet daar. Ben benieuwd

[ Bericht 2% gewijzigd door DutchBlend op 24-06-2026 20:04:18 ]
pi_221138977
16 graden met airco. Niks mis mee.
Een oplettende kijker (volgens Mediacourant 15-4-20).
pi_221139084


Heerlijk constant.
  woensdag 24 juni 2026 @ 20:16:45 #49
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_221139111
quote:
1s.gif Op woensdag 24 juni 2026 19:55 schreef DutchBlend het volgende:
Bovenverdieping 27,5c.
Zojuist 2 mobaircos aangezet daar. Ben benieuwd
Mijn bovenverdieping is de zolder (bovenwoning met zolder, recht op het zuiden).

En dat is mijn slaapkamer.

Liep net even naar boven en aiaiai wat een hitte -O-
Ruim boven de 30, ik schat 34 of 35.

Volgend jaar komt er een 2e mobairco bij voor de slaapkamer.
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_221139127
25,5 beneden. Is prima.

Op zolder op één van de kamers daar van 9m2, waar ik nu zit, geen idee wat de temperatuur is, maar met een mobiele airco prima te doen. Anders niet :X
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')