abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_221276271
quote:
14s.gif Op woensdag 8 juli 2026 16:38 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Ik denk dat je hier bedoelt dat er een aantal keer is benoemd dat mensen met een migratieachtergrond aantoonbaar zijn oververtegenwoordigd als het gaat om seksuele misdrijven. Maar wat heeft dat hier precies mee te maken?
Ik heb het idee dat je heel goed begrijpt wat ik bedoel maar het liefst dom wil spelen. Meten met twee maten noemen we dat ook wel.

quote:
Veel wel, Israël is immers de goede kant in deze oorlog dus dat wil ik steunen. Dat is niet 'radicaal' maar het moreel juiste.
En dat steunen doe je op een nogal radicale manier.
pi_221276304
Thank you for speaking out and god bless you Elsa. _O_

Bekijk deze YouTube-video
pi_221276305
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juli 2026 16:42 schreef Chillegast het volgende:

[..]
Nou ... daar zijn velen op deze aardbol het niet mee eens. Om hele legitieme redenen.
Alleen de moslims, de neonazi's, Dom Links en de werkelozen zijn het met je eens.
graag verwijderen
pi_221276313
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juli 2026 16:59 schreef UitStraling het volgende:

[..]
Alleen de moslims, de neonazi's, Dom Links en de werkelozen zijn het met je eens.
Zoals ik zei, geradicaliseerd.
  woensdag 8 juli 2026 @ 17:13:13 #255
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_221276378
quote:

[..]
Nou ... daar zijn velen op deze aardbol het niet mee eens. Om hele legitieme redenen.
Inderdaad, desinformatie en propaganda hebben velen weten te beïnvloeden.

In een discussie kunnen ze mensen hun argumenten echter zelden tot nooit op een degelijke manier uiteenzetten. De discussie verzand al snel in geschiedvervalsing, complottheorieën of een selectieve haat jegens Israël wordt blootgelegd waarbij men standaarden toepast op dat land en eisen stelt die van geen enkel ander land worden verwacht.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
  woensdag 8 juli 2026 @ 17:16:19 #256
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_221276394
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juli 2026 16:50 schreef beefkeek het volgende:

[..]
Ik heb het idee dat je heel goed begrijpt wat ik bedoel maar het liefst dom wil spelen. Meten met twee maten noemen we dat ook wel.
[..]
En dat steunen doe je op een nogal radicale manier.
Nee, dat heb ik niet. Je bent appels en peren aan het vergelijken. Daarom vroeg ik ook wat die oververtegenwoordiging hier precies mee te maken heeft.
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juli 2026 16:58 schreef AFA2022 het volgende:
Thank you for speaking out and god bless you Elsa. _O_
Weer een short van welgeteld 24 seconden, waar een overlevende van de Holocaust voor wordt misbruikt. Klasse weer van het anti-Israël kanaal Breezy Politics.

En aangezien je het schijnbaar zo goed vind dat deze vrouw zionisme zegt af te wijzen. Kun je ook uiteenzetten wat het überhaupt betekent? En wat maakt het anders dan bijvoorbeeld een streven voor Christelijk of Islamitisch land?
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
  woensdag 8 juli 2026 @ 17:29:40 #257
131800 Tarado
capô de fusca
pi_221276499
quote:

[..]
Dat is voor mij eigenlijk niet zo relevant. Ik sta aan de kant van Israël. Volgens mij komt jouw standpunt er uiteindelijk op neer dat Israël zou moeten verdwijnen, ook al wordt dat niet altijd zo expliciet gezegd door de tegenstanders. Daar ben ik het fundamenteel mee oneens.

Ik vind dat Israël bestaansrecht heeft en dat het dat recht niet alleen mag, maar ook moet verdedigen. Dat betekent niet dat ik alles wat Israël doet automatisch goedkeur. Er kunnen zeker beslissingen of acties zijn waar je kritiek op kunt hebben.
Maar het uitgangspunt blijft voor mij dat het land het recht heeft om zijn bestaan en de veiligheid van zijn inwoners te beschermen, ook als dat helaas niet zonder conflict verloopt.
pi_221277572
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juli 2026 16:59 schreef UitStraling het volgende:

[..]
Doe normaal
pi_221277646
quote:
14s.gif Op woensdag 8 juli 2026 17:13 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Inderdaad, desinformatie en propaganda hebben velen weten te beïnvloeden.

In een discussie kunnen ze mensen hun argumenten echter zelden tot nooit op een degelijke manier uiteenzetten. De discussie verzand al snel in geschiedvervalsing, complottheorieën of een selectieve haat jegens Israël wordt blootgelegd waarbij men standaarden toepast op dat land en eisen stelt die van geen enkel ander land worden verwacht.
Lulkoek. Als je terug moet grijpen op historische argumenten ben je blind voor de misdaden tegen de menselijkheid die Israel nu pleegt. Dan ben je blind voor de manier waarop Israel de bewoners van Gaza van huis en haard verdrijft. Dan ben je blind voor hoe de kolonisten huishouden. Dan ben je doof voor wat Ben Gvir en Smotrich onomwonden oproepen om al het Palestijns gebied te annexeren en alle Palestijnse bewoners weg te vegen. Dan ben je blind voor hoe het IDF vele burgerdoelen bestookt en daarbij grote aantallen burgerslachtoffers maakt met steeds dezelfde vaak onbewezen claim dat ze Hamasterroristen uitschakelden. Dan ben je blind voor het door IDF tegenhouden van humanitaire hulp voor mensen die al niks meer hebben.

7 oktober was verschrikkelijk maar Israel heeft alle recht zicht tegen terrorisme te verdedigen maar hoe het tekeer gaat tegen de burgerbevolking is misdadig en buiten alle proportie.
pi_221277662
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juli 2026 17:29 schreef Tarado het volgende:

[..]
Volgens mij komt jouw standpunt er uiteindelijk op neer dat Israël zou moeten verdwijnen,
Oh gaan we op die toer? Donderstraal een eind op met je smakeloze suggesties.
  woensdag 8 juli 2026 @ 21:10:52 #261
131800 Tarado
capô de fusca
pi_221278076
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juli 2026 20:29 schreef Chillegast het volgende:

[..]
Oh gaan we op die toer? Donderstraal een eind op met je smakeloze suggesties.
Denk dat ik wel goed zit, aan je reactie te zien.
pi_221278387
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juli 2026 21:10 schreef Tarado het volgende:

[..]
Denk dat ik wel goed zit, aan je reactie te zien.
Lazer op met je onfrisse beschuldigingen.
pi_221278418
Iemand die kritisch is op Israel ervan beschuldigen dat ie vindt dat Israel niet hoort te bestaan. Dan gaat er iets helemaal niet goed in die kokosnoot van je. Mafkees.
pi_221278759
quote:
Foto van vastgebonden Palestijnse gevangene leidt tot kritiek op Israël

Een foto van een Palestijnse gevangene heeft geleid tot grote ophef. Volgens mensenrechtenorganisaties bewijst de foto dat Israël Palestijnse gevangenen martelt. Het Israëlische leger heeft bevestigd dat de foto echt is en zegt te onderzoeken wat er precies is gebeurd.
Op de foto is te zien hoe een man geblinddoekt aan een veldbed is vastgebonden. Hij heeft alleen een onderbroek aan en zijn handen zijn op zijn rug gebonden. Op zijn rug is een stang vastgebonden.

De foto is naar verluidt gemaakt door een Israëlische militair, die de foto in een Instagram-story plaatste. Dat account is inmiddels verwijderd. De Palestijnse activist Tamer verspreidde de foto later op X.

Een woordvoerder van het Israëlische leger zegt tegen The Guardian dat de foto "niet strookt met de waarden en regels" van de strijdkrachten. Het leger onderzoekt het incident. Vorige week liet het al aan The Times of Israel weten dat de locatie en de betrokken militairen waren achterhaald.

De identiteit van de gevangene is nog niet achterhaald. Twee families beweren dat het gaat om hun zoon, die in Gaza werd gearresteerd door het Israëlische leger. Israël heeft daar nog niets over bekendgemaakt.

Mensenrechtenorganisaties spreken van oorlogsmisdaden
Verschillende mensenrechtenorganisaties beweren dat de foto laat zien dat Israël gevangen Palestijnen martelt. "De foto bevestigt wat duizenden getuigenissen van Palestijnse gevangenen aan het licht hebben gebracht", zegt Oneg Ben Dror, directeur van Physicians for Human Rights Israel, tegen The Guardian.

Sari Bashi, hoofd van het Israëlische Openbaar Comité tegen Foltering, zegt tegen de Britse krant dat de toestand waarin de man zich bevond in strijd is met het internationaal recht. "Gedwongen naaktheid, gevolgd door het vastleggen en delen van geseksualiseerde beelden op sociale media, is een vorm van seksueel geweld en tevens een oorlogsmisdaad."

https://www.nu.nl/buitenl(...)itiek-op-israel.html
Bewijs nummer zoveel van martelingen van Palestijnse gevangenen. Ben benieuwd hoe het meest morele leger ter wereld nu weer verdedigd gaat worden.
Op woensdag 25 april 2018 20:45 schreef Ronald-Koeman het volgende:
7e minuut Robben eraf met spierblessure.
  woensdag 8 juli 2026 @ 22:11:29 #265
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_221278809
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juli 2026 20:28 schreef Chillegast het volgende:

[..]
Lulkoek. Als je terug moet grijpen op historische argumenten ben je blind voor de misdaden tegen de menselijkheid die Israel nu pleegt. Dan ben je blind voor de manier waarop Israel de bewoners van Gaza van huis en haard verdrijft. Dan ben je blind voor hoe de kolonisten huishouden. Dan ben je doof voor wat Ben Gvir en Smotrich onomwonden oproepen om al het Palestijns gebied te annexeren en alle Palestijnse bewoners weg te vegen. Dan ben je blind voor hoe het IDF vele burgerdoelen bestookt en daarbij grote aantallen burgerslachtoffers maakt met steeds dezelfde vaak onbewezen claim dat ze Hamasterroristen uitschakelden. Dan ben je blind voor het door IDF tegenhouden van humanitaire hulp voor mensen die al niks meer hebben.

7 oktober was verschrikkelijk maar Israel heeft alle recht zicht tegen terrorisme te verdedigen maar hoe het tekeer gaat tegen de burgerbevolking is misdadig en buiten alle proportie.
Tja, de Palestijnen hebben het momenteel inderdaad zwaar te voortduren op sommige plekken. Dat zal vast en zeker. Al wordt dit overigens ook schromelijk overdreven door veel media. De belangrijkste vraag is: hoe is deze situatie nu eigenlijk ontstaan? Besloot Israël zomaar, zonder aanleiding de Palestijnen in deze situatie te brengen? Het antwoord is natuurlijk 'nee'.

Dit is het resultaat van decennialang terreur gericht jegens de Israël en diens burgers, nul bereidheid tot concessies, nul bereidheid om Israël überhaupt te accepteren als land. De aanslagen van 7 oktober die door de overgrote meerderheid van de Palestijnen werd gesteund heeft boel volledig laten escaleren.

En dan moeten we nu ineens medelijden hebben met de Palestijnen? Kortom, zijn mogen decennialang terreur uitvoeren met als kers op de taart op de aanslagen van 7 oktober, maar Israël moet zich netjes blijven gedragen en de Palestijnen vooral sparen.

Zo werkt de wereld niet, als je dat verwacht, dan wil je geen oplossing en dan wil je dat Israël eigenlijk het terrorisme accepteert en een langzame lijdensweg ondergaat tot het de Palestijnen misschien ooit eens lukt op grote schaal toe te slaan.

De Palestijnen hebben deze situatie volledig aan zichzelf te danken, nul medelijden met die mensen. En alle jammer verhalen in de media zullen daar niets aan veranderen. Dezelfde journalisten die op 7 oktober klaarstonden om de aanslagen van die dag de bagatelliseren staan te klimmen klagend in de pen als Israël iets terugdoet.
  woensdag 8 juli 2026 @ 22:19:45 #266
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_221278882
quote:
13s.gif Op woensdag 8 juli 2026 22:04 schreef Ronald-Koeman het volgende:

[..]
Bewijs nummer zoveel van martelingen van Palestijnse gevangenen. Ben benieuwd hoe het meest morele leger ter wereld nu weer verdedigd gaat worden.
Tja, ik wil je hier even aan herinneren:
quote:
0s.gif Op maandag 20 november 2023 17:35 schreef Ronald-Koeman het volgende:
En voor de mensen die vragen: hoe moet je dan wél reageren na 7 oktober? Nou bijv. met Hamas onderhandelen over het ruilen van gijzelaars voor gevangenen. Dit is heel normaal in internationale betrekkingen... Amerika/Rusland/Oekraïne etc. doen dit ook. Het is klote want liever onderhandel je niet met terroristen en wil je misdaden niet belonen maar toch gebeurt het en is het beter dan 10x zoveel burgerslachtoffers maken.

Tegelijkertijd onderzoek je wat er mis is gegaan op 7 oktober en dicht je de gaten/fouten in je defensie. Vervolgens zet je een beleid in wat humaner is dan daarvoor en begin je de onderhandelingen naar een twee staten oplossing. Maarja, dat laatste wil het conservatief rechtse kabinet van Israël niet.
Nadat de Palestijnen martelend, verkrachtend en slachten door Israël waren getrokken vond jij dat Israël concessies moest doen tegenover de Palestijnse terroristen en onderhandelingen beginnen over een tweestatenoplossing terwijl de Palestijnse leiders nog aan het schreeuwen waren 7 oktober te willen herhalen tot Israël was vernietigd.

En nu klaag je om een foto van een gemartelde Palestijn? In jouw wereldbeeld doen Israëlische slachtoffers er niet toe, maar zodra er een Palestijn moet incasseren begin het geklaag. Het is erg tenenkrommend en hypocriet.
pi_221278977
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juli 2026 17:29 schreef Tarado het volgende:

[..]
Dat is voor mij eigenlijk niet zo relevant. Ik sta aan de kant van Israël. Volgens mij komt jouw standpunt er uiteindelijk op neer dat Israël zou moeten verdwijnen, ook al wordt dat niet altijd zo expliciet gezegd door de tegenstanders. Daar ben ik het fundamenteel mee oneens.

Ik vind dat Israël bestaansrecht heeft en dat het dat recht niet alleen mag, maar ook moet verdedigen. Dat betekent niet dat ik alles wat Israël doet automatisch goedkeur. Er kunnen zeker beslissingen of acties zijn waar je kritiek op kunt hebben.
Maar het uitgangspunt blijft voor mij dat het land het recht heeft om zijn bestaan en de veiligheid van zijn inwoners te beschermen, ook als dat helaas niet zonder conflict verloopt.
@Chillegast geeft aan dat velen het er niet mee eens zijn dat Israël de goede kant is in deze oorlog en jouw conclusie daaruit is dat zijn standpunt erop neer komt dat Israël zou moeten verdwijnen.

En dan zeg je de zin erna dat er zeker beslissingen of acties kunnen zijn waar je kritiek op kunt hebben. Dat is natuurlijk een uitvergroting van heb ik jou daar en gaat nergens over.

Dit is precies de reden waarom een fatsoenlijke discussie hierover onmogelijk is.
pi_221278983
quote:
13s.gif Op woensdag 8 juli 2026 22:04 schreef Ronald-Koeman het volgende:

[..]
Naar verluid via een instagramstory van een Israelische militair naar buiten gekomen...

pi_221278984
quote:
14s.gif Op woensdag 8 juli 2026 22:19 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Tja, ik wil je hier even aan herinneren:
[..]
Nadat de Palestijnen martelend, verkrachtend en slachten door Israël waren getrokken vond jij dat Israël concessies moest doen tegenover de Palestijnse terroristen en onderhandelingen beginnen over een tweestatenoplossing terwijl de Palestijnse leiders nog aan het schreeuwen waren 7 oktober te willen herhalen tot Israël was vernietigd.

En nu klaag je om een foto van een gemartelde Palestijn? In jouw wereldbeeld doen Israëlische slachtoffers er niet toe, maar zodra er een Palestijn moet incasseren begin het geklaag. Het is erg tenenkrommend en hypocriet.
7 oktober is 3 jaar geleden en stelt echt niks voor.
freedom comes when you learn to let go, creation comes when you learn to say no.
pi_221279025
quote:
1s.gif Op woensdag 8 juli 2026 22:34 schreef Nexum het volgende:

[..]
Mensen zijn vermoord, verkracht, gemarteld. Natuurlijk stelt het iets voor. Het is naar en verschrikkelijk.

Het enige wat niet zo veel voorstelt is de schaal, zo'n 1200 doden is historisch gezien niet zo veel natuurlijk.
  woensdag 8 juli 2026 @ 22:43:53 #271
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_221279043
quote:

[..]
Bijzondere post.

Bedankt voor het bevestigen van mijn punt.
pi_221279047
quote:

[..]
'Never go full retard'
pi_221279070
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juli 2026 22:34 schreef luxerobots het volgende:

[..]
Naar verluid via een instagramstory van een Israelische militair naar buiten gekomen...

[ afbeelding ]
Wat ben je voor debiel dat je dat op Instagram zet dan? Als je dit soort dingen vrij op je tijdlijn deelt is 't genormaliseerd. Oftewel, reeële kans dat je 't vaker doet.
pi_221279086
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juli 2026 22:48 schreef beefkeek het volgende:

[..]
Wat ben je voor debiel dat je dat op Instagram zet dan? Als je dit soort dingen vrij op je tijdlijn deelt is 't genormaliseerd. Oftewel, reeële kans dat je 't vaker doet.
Gezien alle verhalen en bewijsstukken is het mijn overtuiging dat martelen bij het Israëlische leger aan de orde van de dag is.
pi_221279112
quote:

[..]
Och ja.

Sterf.
Op zondag 15 januari 2017 19:21 schreef @Ser_Ciappelletto het volgende:
Als je geen nazi genoemd wilt worden moet je geen achterlijke discriminerende dingen zeggen als: "de islam tast anderen aan in hun rechten".
pi_221279123
quote:
14s.gif Op woensdag 8 juli 2026 22:11 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Tja, de Palestijnen hebben het momenteel inderdaad zwaar te voortduren op sommige plekken. Dat zal vast en zeker. Al wordt dit overigens ook schromelijk overdreven door veel media
Je kan dit soort beweringen niet roepen zonder onderbouwing. En een voorbeeld is niet afdoende, dat zegt niets over alle andere berichtgeving.

quote:
. De belangrijkste vraag is: hoe is deze situatie nu eigenlijk ontstaan? Besloot Israël zomaar, zonder aanleiding de Palestijnen in deze situatie te brengen? Het antwoord is natuurlijk 'nee'.

Dit is het resultaat van decennialang terreur gericht jegens de Israël en diens burgers, nul bereidheid tot concessies, nul bereidheid om Israël überhaupt te accepteren als land. De aanslagen van 7 oktober die door de overgrote meerderheid van de Palestijnen werd gesteund heeft boel volledig laten escaleren.

En dan moeten we nu ineens medelijden hebben met de Palestijnen? Kortom, zijn mogen decennialang terreur uitvoeren met als kers op de taart op de aanslagen van 7 oktober, maar Israël moet zich netjes blijven gedragen en de Palestijnen vooral sparen.

Zo werkt de wereld niet, als je dat verwacht, dan wil je geen oplossing en dan wil je dat Israël eigenlijk het terrorisme accepteert en een langzame lijdensweg ondergaat tot het de Palestijnen misschien ooit eens lukt op grote schaal toe te slaan.

De Palestijnen hebben deze situatie volledig aan zichzelf te danken, nul medelijden met die mensen. En alle jammer verhalen in de media zullen daar niets aan veranderen.
Wat een lap tekst om te zeggen dat proportionaliteit je geen hol interesseert. En ook lekker generaliserend, "de Palestijnen". Niet elke Palestijn is een Hamasterrorist. Net als dat niet elke Israelier een Ben Gvir is.

quote:
Dezelfde journalisten die op 7 oktober klaarstonden om de aanslagen van die dag de bagatelliseren staan te klimmen klagend in de pen als Israël iets terugdoet.
En ook maar even de journalistiek beschuldigen van iets dat ze nooit gedaan hebben. Niet zo fraai van je.
pi_221279158
quote:

[..]
Dit is trouwens ook een (ver)achterlijke post.
pi_221279178
Ach de pro Israhellies zijn weer op hun teentjes getrapt :D
freedom comes when you learn to let go, creation comes when you learn to say no.
  woensdag 8 juli 2026 @ 23:16:54 #279
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_221279260
quote:
1s.gif Op woensdag 8 juli 2026 22:55 schreef Chillegast het volgende:

[..]
Je kan dit soort beweringen niet roepen zonder onderbouwing. En een voorbeeld is niet afdoende, dat zegt niets over alle andere berichtgeving.
[..]
Wat een lap tekst om te zeggen dat proportionaliteit je geen hol interesseert. En ook lekker generaliserend, "de Palestijnen". Niet elke Palestijn is een Hamasterrorist. Net als dat niet elke Israelier een Ben Gvir is.
[..]
En ook maar even de journalistiek beschuldigen van iets dat ze nooit gedaan hebben. Niet zo fraai van je.
Vertel eens, hoe ziet 'proportionaliteit' volgens jou er in de praktijk uit?

Het is namelijk een subjectieve en niet concreet gedefinieerde term die de inschatting daarvan bij een partij zelf legt. Dat wil dus zeggen een partij in oorlog kan iets proportioneel vinden, jij of ik niet.

Daarnaast zegt ook niemand dat elke Palestijn een terrorist is, wel dat terrorisme en het gedachtegoed van partijen als Hamas, de Palestijnse Jihad of de Al-Aqsa Martyrs Brigades zeer breed wordt gedragen in de Palestijnse samenleving.

Dit wordt véél breder omarmd dan het gedachtegoed van Ben Gvir in Israël, die heeft afgaande op de polls slechts 5 tot 8% van het electoraat achter zich.
  Moderator woensdag 8 juli 2026 @ 23:19:37 #280
500105 crew  vul_maar_in
Doe je toch wel...
pi_221279275
quote:
1s.gif Op woensdag 8 juli 2026 23:01 schreef Nexum het volgende:
Ach de pro Israhellies zijn weer op hun teentjes getrapt :D
Er is op dit moment geen pijlen meer aan welke kant ook.Het zou fijn zijn als er eens naar een oplossing gezocht werd.
- vmi voor intimi -
pi_221279303
quote:
14s.gif Op woensdag 8 juli 2026 23:16 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Vertel eens, hoe ziet 'proportionaliteit' volgens jou er in de praktijk uit?

Het is namelijk een subjectieve en niet concreet gedefinieerde term die de inschatting daarvan bij een partij zelf legt. Dat wil dus zeggen een partij in oorlog kan iets proportioneel vinden, jij of ik niet.

Daarnaast zegt ook niemand dat elke Palestijn een terrorist is, wel dat terrorisme en het gedachtegoed van partijen als Hamas, de Palestijnse Jihad of de Al-Aqsa Martyrs Brigades zeer breed wordt gedragen in de Palestijnse samenleving.

Dit wordt véél breder omarmd dan het gedachtegoed van Ben Gvir in Israël, die heeft afgaande op de polls slechts 5 tot 8% van het electoraat achter zich.
De meningen en standpunten van Ben Gvir worden niet breed veroordeeld in Israël.

Anders had hij geen minister kunnen worden en geen vinger in de pap kunnen hebben in de Israëlische regering.
  woensdag 8 juli 2026 @ 23:27:39 #282
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_221279318
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juli 2026 23:25 schreef luxerobots het volgende:

[..]
De meningen en standpunten van Ben Gvir worden niet breed veroordeeld in Israël.

Anders had hij geen minister kunnen worden en geen vinger in de pap kunnen hebben in de Israëlische regering.
Hmm, bijzonder.

Dus je neemt nu een hele ander maatstaf het gaat nu niet meer om steun, maar veroordeling. Oké, maar gelijke monniken, gelijke kappen. Dan moeten we ook concluderen dat terrorisme in de Palestijnse samenleving niet wordt veroordeeld, maar zelfs toegejuicht. Sterker nog, terrorisme is nooit veroordeeld, net zoals dat er nooit een vredesbeweging is geweest.

Deze draai gaat dus niet een betere uitkomst voor je opleveren. Sterker nog, het laat de Palestijnse samenleving alleen maar verwerpelijker en slechter lijken, wat deze natuurlijk ook is in vergelijking met de Israëlische samenleving.
pi_221279340
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juli 2026 23:25 schreef luxerobots het volgende:

[..]

De meningen en standpunten van Hamas worden niet breed veroordeeld in Gaza.

Anders waren ze wel druiven en olijven aan het kweken.
graag verwijderen
pi_221279350
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juli 2026 23:36 schreef UitStraling het volgende:

[..]

Ja, laten we voor 't gemak vergeten dat Hamas de Gazastrook als een autoritair regime bestuurd heeft sinds 2007.
  woensdag 8 juli 2026 @ 23:39:28 #285
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_221279352
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juli 2026 23:36 schreef UitStraling het volgende:

[..]

Bijzonder wel weer het gedraai. Is de electorale steun voor Ben Gvir laag, 'Ja, maar ze veroordelen het niet'.

:')_!

Tegelijkertijd maar blijven roepen dat elke Palestijn, Hamas niet is, terwijl geen enkele Palestijnen het terreur veroordeeld en Hamas bij verkiezingen ook op de Westelijke Jordaanoever zou winnen.

De dubbele standaarden zijn tenenkrommend. Men draait en huichelt niet zolang tot men iets heeft gevonden waarmee men denkt het beeld te kunnen wekken dat de Palestijnen eigenlijk gematigd zijn en Israël super radicaal. Dit waar uiteraard precies het tegenovergestelde is de realiteit is.
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juli 2026 23:38 schreef beefkeek het volgende:

[..]
Ja, laten we voor 't gemak vergeten dat Hamas de Gazastrook als een autoritair regime bestuurd heeft sinds 2007.
We zien niets anders op de Westelijke Jordaanoever.
pi_221279356
quote:
14s.gif Op woensdag 8 juli 2026 23:27 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Hmm, bijzonder.

Dus je neemt nu een hele ander maatstaf het gaat nu niet meer om steun, maar veroordeling.
Jij roept dat Ben Gvir (volgens de peilingen) slechts 5 tot 8% steun heeft. Ondertussen is hij wél minister, en heeft hij serieuze macht.

Hij is dus niet onderdeel van een extreem partijtje dat door iedereen uitgesloten wordt.

quote:
Oké, maar gelijke monniken, gelijke kappen. Dan moeten we ook concluderen dat terrorisme in de Palestijnse samenleving niet wordt veroordeeld, maar zelfs toegejuicht. Sterker nog, terrorisme is nooit veroordeeld, net zoals dat er nooit een vredesbeweging is geweest.
Samengevat roep jij alleen maar dat Palestijnen en HAMAS erger zijn.

Ja, Hamas zijn terroristen. Die mogen van mij uitgeroeid worden. Van Israël verwacht ik als regionale macht en democratie gewoon meer. Het vermogen om problemen op te lossen, aan de toekomst te denken, en dat ze zich aan basale mensenrechten houden.

quote:
Deze draai gaat dus niet een betere uitkomst voor je opleveren. Sterker nog, het laat de Palestijnse samenleving alleen maar slechter en kwaadaardiger lijken, wat deze ook is in vergelijking met de Israëlische samenleving.
Helaas komt er veel vuil uit de Israëlische samenleving. Dan heb ik het bijvoorbeeld over het spugen naar christenen, het dichtgooien van waterputten, het martelen van gevangenen en het platbombarderen van Gaza.
pi_221279372
quote:
14s.gif Op woensdag 8 juli 2026 23:39 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Bijzonder wel weer het gedraai. Is de electorale steun voor Ben Gvir laag, 'Ja, maar ze veroordelen het niet'.

:')_!

Tegelijkertijd maar blijven roepen dat elke Palestijn, Hamas niet is, terwijl geen enkele Palestijnen het terreur veroordeeld en Hamas bij verkiezingen ook op de Westelijke Jordaanoever zou winnen.

De dubbele standaarden zijn tenenkrommend. Men draait en huichelt niet zolang tot men iets heeft gevonden waarmee men denkt het beeld te kunnen wekken dat de Palestijnen eigenlijk gematigd zijn en Israël super radicaal. Dit waar uiteraard precies het tegenovergestelde is de realiteit is.
Waarom is electorale steun relevant voor iemand die een actieve ministerspost heeft? De regering waar hij minister van defensie van is is nu aan de macht, mensen kunnen niet op dit moment stemmen om hem weg te krijgen, dus waarom is het relevant dat zijn partij maar 5 tot 8% van de steun (volgens de peilingen heeft)

quote:
14s.gif Op woensdag 8 juli 2026 23:39 schreef HowardRoark het volgende:
We zien niets anders op de Westelijke Jordaanoever.
Wat zie je op de Westelijke Jordaanoever?
pi_221279382
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juli 2026 23:38 schreef beefkeek het volgende:

[..]
Laten we beginnen met Hamas en UNWRA te bevechten dan, laat ze stoppen met het mentaal vergiftigen van Palestijnse peuters en kleuters met haat en het Nazi gedachtengoed, nu deugt er geen enkele.
graag verwijderen
pi_221279388
quote:
14s.gif Op woensdag 8 juli 2026 23:48 schreef UitStraling het volgende:

[..]
Laten we beginnen met Hamas en UNWRA te bevechten dan, laat ze stoppen met het mentaal vergiftigen van Palestijnse peuters en kleuters met haat en het Nazi gedachtengoed, nu deugt er geen enkele.
Een deel van de VN bevechten? Omdat ze kritische onderzoeken over Israël uitbrengen?
  woensdag 8 juli 2026 @ 23:54:22 #290
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_221279392
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juli 2026 23:40 schreef luxerobots het volgende:

[..]
Jij roept dat Ben Gvir (volgens de peilingen) slechts 5 tot 8% steun heeft. Ondertussen is hij wél minister, en heeft hij serieuze macht.

Hij is dus niet onderdeel van een extreem partijtje dat door iedereen uitgesloten wordt.
Het is een vrij kleine partij die onderdeel van het kabinet is, net zoals de CU in Nederland was een aantal jaar geleden. En uiteraard is de CU geen extreme partij, maar een kleine partij in een kabinet heeft niet gelijk de steun van een heel land, het blijft een kleine partij.
quote:
[..]
Samengevat roep jij alleen maar dat Palestijnen en HAMAS erger zijn.
Dat is dan ook de aantoonbare realiteit.
quote:

[..]
Ja, Hamas zijn terroristen. Die mogen van mij uitgeroeid worden. Van Israël verwacht ik als regionale macht en democratie gewoon meer. Het vermogen om problemen op te lossen, aan de toekomst te denken, en dat ze zich aan basale mensenrechten houden.
[..]
Dan hanteer je toch een dubbele standaard? Dat erken je hier openlijk. Je hebt een standaard voor de Palestijnen, of ja, beter gezegd daar verwacht je eigenlijk niets van. Terwijl je voor Israël de lat op veel hoger niveau legt.
quote:
[..]
Helaas komt er veel vuil uit de Israëlische samenleving. Dan heb ik het bijvoorbeeld over het spugen naar christenen, het dichtgooien van waterputten, het martelen van gevangenen en het platbombarderen van Gaza.
Om op een voorbeeld in te haken: er vluchten letterlijk Christenen naar Israël uit omringende landen. Je denkt toch niet echt dat Christenen structureel bespuugd worden? Ook dit is weer een vreemd argument.

Wellicht moet je beginnen met de behandeling van Christenen in de omringende landen af te keuren, maar dat doet niemand. Het is makkelijker selectief te wijzen naar Israël. Ook hier is dus weer sprake van een dubbele standaard.
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juli 2026 23:43 schreef beefkeek het volgende:

[..]
Waarom is electorale steun relevant voor iemand die een actieve ministerspost heeft? De regering waar hij minister van defensie van is is nu aan de macht, mensen kunnen niet op dit moment stemmen om hem weg te krijgen, dus waarom is het relevant dat zijn partij maar 5 tot 8% van de steun (volgens de peilingen heeft)
Omdat electorale steun laat zien hoeveel mensen binnen een samenleving het gedachtegoed van een partij delen. Dat spreekt voor zich. Zie ook mijn voorbeeld hierboven, toen de CU in de Nederlandse regering zat, stond ook niet ineens heel het land achter de CU. We hanteren peilingen om te zien hoeveel steun een partij heeft, niet ministerposten of het meedraaien in een kabinet of niet, want ook in Israël moeten er gepolderd worden voor een meerderheid te vormen.

Misschien moet je jezelf afvragen: waarom willen sommige mensen (en ik zeg hier niet dat jij dit doet) zo ontzettend graag het beeld wekken dat Ben Gvir zogenaamd een gigantische steun in Israël zou hebben?
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juli 2026 23:43 schreef beefkeek het volgende:
[..]
Wat zie je op de Westelijke Jordaanoever?
Daar is een flinke steun voor Hamas. Jouw argument dat het gebrek van afkeuren van Hamas aan het autoritaire regime in de Gazastrook ligt gaat dus niet op. Ook elders zien we dit en zelfs steun.
pi_221279404
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juli 2026 23:51 schreef beefkeek het volgende:

[..]
Een deel van de VN bevechten? Omdat ze kritische onderzoeken over Israël uitbrengen?
Het lesmateriaal verstrekt door UNWRA zou niet misstaan in de boekenkast van Joseph Goebbels.
graag verwijderen
  woensdag 8 juli 2026 @ 23:59:26 #292
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_221279410
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juli 2026 23:57 schreef UitStraling het volgende:

[..]
Het lesmateriaal verstrekt door UNWRA zou niet misstaan in de boekenkast van Joseph Goebbels.
Correct.

Er zijn in Nederland al meermaals kamervragen over geweest.
pi_221279426
quote:
14s.gif Op woensdag 8 juli 2026 23:59 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Correct.

Er zijn in Nederland al meermaals kamervragen over geweest.
Ja, door de Roon en Wilders. Dat is een beetje hetzelfde niveau als aan Jesse Klaver vragen of Palestina recht van bestaan heeft. Februari dit jaar nog:
quote:
Het kabinet is bekend met de aangenomen motie en heeft bij de appreciatie aangegeven dat Nederland UNRWA steunt en dit zal blijven doen conform het amendement Stoffer/Eerdmans (Kamerstuk 36 600 XVII, nr. 50). We wegen bij het al dan niet doen van publieke uitspraken altijd zorgvuldig af waar dat wel helpt en waar niet. Tegelijkertijd heeft het kabinet ook meermaals het belang van volledige implementatie van het Colonna rapport over neutraliteit, waaronder dat van het lesmateriaal, en integriteit binnen UNRWA benoemd. Daarnaast sprak het kabinet eerder zorgen uit over de afhankelijkheid van UNRWA voor het leveren van humanitaire hulp in Gaza, vandaar dat Nederland blijft inzetten op diversificatie van die hulp.
pi_221279450
quote:
14s.gif Op woensdag 8 juli 2026 23:54 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Het is een vrij kleine partij die onderdeel van het kabinet is, net zoals de CU in Nederland was een aantal jaar geleden. En uiteraard is de CU geen extreme partij, maar een kleine partij in een kabinet heeft niet gelijk de steun van een heel land, het blijft een kleine partij.
[..]
Dat is dan ook de aantoonbare realiteit.
[..]
Dan hanteer je toch een dubbele standaard? Dat erken je hier openlijk. Je hebt een standaard voor de Palestijnen, of ja, beter gezegd daar verwacht je eigenlijk niets van. Terwijl je voor Israël de lat op veel hoger niveau legt.
[..]
Om op een voorbeeld in te haken: er vluchten letterlijk Christenen naar Israël uit omringende landen. Je denkt toch niet echt dat Christenen structureel bespuugd worden? Ook dit is weer een vreemd argument.

Wellicht moet je beginnen met de behandeling van Christenen in de omringende landen af te keuren, maar dat doet niemand. Het is makkelijker selectief te wijzen naar Israël. Ook hier is dus weer sprake van een dubbele standaard.
[..]
Omdat electorale steun laat zien hoeveel mensen binnen een samenleving het gedachtegoed van een partij delen. Dat spreekt voor zich. Zie ook mijn voorbeeld hierboven, toen de CU in de Nederlandse regering zat, stond ook niet ineens heel het land achter de CU. We hanteren peilingen om te zien hoeveel steun een partij heeft, niet ministerposten of het meedraaien in een kabinet of niet, want ook in Israël moeten er gepolderd worden voor een meerderheid te vormen.

Misschien moet je jezelf afvragen: waarom willen sommige mensen (en ik zeg hier niet dat jij dit doet) zo ontzettend graag het beeld wekken dat Ben Gvir zogenaamd een gigantische steun in Israël zou hebben?

Omdat Ben-Gvir een zittende minister is. Een regering spreekt met één mond, dus uitspraken die hij doet zijn uitspraken van de regering, tenzij ze tegengesproken worden. Dat is waarom dat beeld gewekt wordt en waarom het niet relevant is hoeveel mensen nu op hem zouden stemmen, hij is al een prominent lid van de regering.

quote:
Daar is een flinke steun voor Hamas. Jouw argument dat het gebrek van afkeuren van Hamas aan het autoritaire regime in de Gazastrook ligt gaat dus niet op. Ook elders zien we dit en zelfs steun. [/b]
Meest recente dat ik kon vinden was 41% (2024). Op PCPSR wordt genoemd dat steun afneemt, dus de vraag is hoeveel het nu is. Maargoed, het laat wel zien dat een flink deel van de bevolking Hamas niet steunt.
pi_221279451
quote:

[..]
Ik weet niet hoeveel smileys ik moet neerzetten: ;(

quote:
Zoals glazenwasser in deze reeks ook zei, van een politieagent mag je een hogere standaard verwachten dan van een draaideurcrimineel.

quote:
Christenen hebben het moeilijk, vooral in Jeruzalem, veel christenen willen Israël ook verlaten.

Bekijk deze YouTube-video

quote:
Mooie whataboutism. Israël is overigens wel makkelijker te vergelijken met landen in de regio, dan met de fatsoenlijke democratieën hier in Europa.
pi_221279455
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juli 2026 00:10 schreef beefkeek het volgende:
Meest recente dat ik kon vinden was 41% (2024). Op PCPSR wordt genoemd dat steun afneemt, dus de vraag is hoeveel het nu is. Maargoed, het laat wel zien dat een flink deel van de bevolking Hamas niet steunt.
Ik denk dat Hamas nauwelijks nog bestaat. De structuur is helemaal weg. Vrijwel heel Gaza is plat.

Als je Hamas echt weg zou willen hebben, moet er ook perspectief en een alternatief geboden worden. Nu is Hamas zwak, maar ideologisch gezien nog steeds sterk.
pi_221279461
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juli 2026 00:13 schreef luxerobots het volgende:

[..]
Ik denk dat Hamas nauwelijks nog bestaat. De structuur is helemaal weg. Vrijwel heel Gaza is plat.

Als je Hamas echt weg zou willen hebben, moet er ook perspectief en een alternatief geboden worden. Nu is Hamas zwak, maar ideologisch gezien nog steeds sterk.
Misschien kunnen we vragen of alle Hamasleden op een rijtje willen gaan staan zodat we ze kunnen executeren?
graag verwijderen
pi_221279470
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juli 2026 00:14 schreef UitStraling het volgende:

[..]
Misschien kunnen we vragen of alle Hamasleden op een rijtje willen gaan staan zodat we ze kunnen executeren?
Het nazisme is ook verslagen door een alternatief te bieden. Democratie en economische groei.

Zo is het communisme in Oost-Europa trouwens ook verslagen.
pi_221279492
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juli 2026 00:18 schreef luxerobots het volgende:

[..]
Het nazisme is ook verslagen door een alternatief te bieden. Democratie, en economische groei.

Zo is het communisme in Oost-Europa trouwens ook verslagen.
Het democratisch verkozen Nazisme is verslagen door het bloed en het offer van een hele hoop wereldburgers, waaronder een heleboel gedwongen communistische Russen.

Wandel durch Handel laten we mooi bij de naïeve dromers.
graag verwijderen
  donderdag 9 juli 2026 @ 00:30:38 #300
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_221279500
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juli 2026 00:10 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Zoals glazenwasser in deze reeks ook zei, van een politieagent mag je een hogere standaard verwachten dan van een draaideurcrimineel.
Als je dit soort termen voor beide partijen gebruikt. Waarom kies je dan zelf telkens de kant van 'de draaideurcrimineel'?
quote:
[..]
Christenen hebben het moeilijk, vooral in Jeruzalem, veel christenen willen Israël ook verlaten.
Het aantal Christenen in Israël groeit nog altijd, dit in tegenstelling tot andere landen in het Midden-Oosten waar het aantal Christenen alleen maar is afgenomen.

Ook hier is dus weer de vraag, waarom de dubbele standaard? Waarom wegkijken van Christenen in pakweg Syrië, Libanon of Egypte, maar alle focus op Israël leggen?
quote:
[..]
Mooie whataboutism. Israël is overigens wel makkelijker te vergelijken met landen in de regio, dan met de fatsoenlijke democratieën hier in Europa.
Dit is een raar argument. Europa heeft niets met deze kwestie te maken. Je bent óf voor een goede behandeling van Christenen óf niet. Maar als je je alleen meer selectief drukmaakt om Christenen in Israël is dat op zijn minst nogal verdacht.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')