abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_221257182
Evil monsters caught on camera:

Bekijk deze YouTube-video
  maandag 6 juli 2026 @ 22:38:23 #227
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_221258891
quote:
0s.gif Op maandag 6 juli 2026 20:54 schreef AFA2022 het volgende:
Evil monsters caught on camera:
Wat trekt jou zo aan in die korte videos van een tiental seconden tot een paar minuten en sinds wanneer ben je gevallen voor die stroom aan propaganda? Ook dit kanaal staat (net zoals 'Breezy Politics' en 'Arch Politics') weer vol met anti-Israël troep.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_221259082
quote:
14s.gif Op maandag 6 juli 2026 22:38 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Wat trekt jou zo aan in die korte videos van een tiental seconden tot een paar minuten en sinds wanneer ben je gevallen voor die stroom aan propaganda? Ook dit kanaal staat (net zoals 'Breezy Politics' en 'Arch Politics') weer vol met anti-Israël troep.
Bewegende beelden zeggen heel veel Howard, zoals volle marktkramen met fruit in Gaza.
Goed te zien dat je deze smerig daad van die soldaat verdedigt

Hier is die propaganda video ook te zien.
https://www.timesofisrael(...)blocks-drivers-exit/
  maandag 6 juli 2026 @ 22:57:20 #229
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_221259236
quote:
1s.gif Op maandag 6 juli 2026 22:51 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
Bewegende beelden zeggen heel veel Howard, zoals volle marktkramen met fruit in Gaza.
Goed te zien dat je deze smerig daad van die soldaat verdedigt
Ik heb de video niet bekeken en reageer op deze user op basis van vorige bijdrages. Allemaal van een bepaald soort kanalen. Het is namelijk nogal veelzeggend als mensen zich op basis van zulke 'shorts' laten 'informeren'.

Het is staat mensen vrij om anti-Israël zijn, interessant zelfs als mensen daar dan ook een discussie over willen voeren. Maar vaak loopt het daar al spaak. Men komt niet verder dan een opgekropte woede en haat op basis van dit soort videos.

Hoe kom jij er vervolgens bij dat ik deze 'daad' zou verdedigen?
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
  dinsdag 7 juli 2026 @ 00:22:47 #230
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_221259707
HAMAS geeft het op , ze dragen de macht over en gaan vakantie vieren in Dubai
quote:
Trumps vredesraad liet weten kennis te hebben genomen van de aankondiging van Hamas en voegde eraan toe dat ervoor gezorgd moet worden dat al hun wapens ook aan de NCAG worden overgedragen.
https://www.ncag.ps/en/
https://www.dw.com/en/ham(...)ning-body/a-77847836

quote:
Hamas draagt bestuur Gazastrook over aan nieuwe commissie
Hamas draagt de macht in de Gazastrook over aan een nieuwe, technische administratie.

De overdracht markeert een breuk met het bijna twintigjarige bewind van Hamas in het gebied.

Deze commissie is vorig jaar opgericht door de Amerikaanse president Donald Trump als onderdeel van het vredesakkoord tussen Hamas en Israël, dat mede door de Verenigde Staten werd bemiddeld.

Conflict over vredesakkoord en ontwapening Hamas
De Israëlische regering en Hamas zijn verdeeld over de uitvoering van specifieke maatregelen uit het vredesakkoord.
Israël eist de volledige ontwapening van de militante organisatie en koppelt dit aan de terugtrekking van de eigen troepen uit het gebied.
Door deze knelpunten wordt Israël er tevens van beschuldigd de levering van noodzakelijke hulpgoederen aan de Gazastrook tegen te houden.

Onder internationaal recht wordt de Gazastrook als bezet gebied beschouwd, omdat Israël de controle over de grenzen behield na de terugtrekking van kolonisten en militairen in 2005.
Sinds de grondinvasiemacht die volgde op de terroristische aanslagen van 7 oktober 2023, zijn de Israëlische militairen weer fysiek in het gebied aanwezig.
Hamas, door meerdere landen aangemerkt als terreurorganisatie, bestuurde het gebied sinds de verkiezingen in 2006.

Voorwaarden voor overname bestuur Gazastrook
De NCAG verklaart klaar te zijn om de nationale verantwoordelijkheden op zich te nemen, zodra de benodigde middelen en capaciteiten beschikbaar zijn.
De Board of Peace heeft kennisgenomen van de aankondiging en stelt dat Hamas ook alle wapens aan de NCAG moet overdragen.

[ Bericht 20% gewijzigd door michaelmoore op 07-07-2026 00:39:43 ]
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 75 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_221261018
quote:
14s.gif Op maandag 6 juli 2026 22:38 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Imagine the damage control they need when knowing the whole world hates you.
  dinsdag 7 juli 2026 @ 09:31:07 #232
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_221261677
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juli 2026 08:15 schreef AFA2022 het volgende:

[..]
Imagine the damage control they need when knowing the whole world hates you.
Verder dan het posten van shorts en oneliners in het Engels gaat het niet komen hè? Wat een zwaktebod. Keer op de keer de inhoudelijke discussie mijden, maar wel dit.
pi_221261777
quote:
14s.gif Op dinsdag 7 juli 2026 09:31 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Verder dan het posten van shorts en oneliners in het Engels gaat het niet komen hè? Wat een zwaktebod. Keer op de keer de inhoudelijke discussie mijden, maar wel dit.
Discusseren met iemand who adheres to the ideology of Ben Gvir is in my opinion, useless. I rest my case.
  dinsdag 7 juli 2026 @ 09:39:26 #234
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_221261818
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juli 2026 09:37 schreef AFA2022 het volgende:

[..]
Discusseren met iemand who adheres to the ideology of Ben Gvir is in my opinion, useless. I rest my case.
Hele rare claim aangezien ik meerdere keren duidelijk heb aangegeven niets met Ben-Gvir te hebben. Daar zit het probleem dan ook niet. Waar het probleem wel lijkt te zitten is dat er bij jou zich een enorme haat jegens Israël heeft ontwikkeld en dat is niet op basis van feiten of kennis, maar op basis van shorts en anti-Israël propaganda via discutabele kanalen op YouTube.
pi_221265070
quote:
14s.gif Op dinsdag 7 juli 2026 09:39 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Hele rare claim aangezien ik meerdere keren duidelijk heb aangegeven niets met Ben-Gvir te hebben. Daar zit het probleem dan ook niet. Waar het probleem wel lijkt te zitten is dat er bij jou zich een enorme haat jegens Israël heeft ontwikkeld en dat is niet op basis van feiten of kennis, maar op basis van shorts en anti-Israël propaganda via discutabele kanalen op YouTube.
Weet niet of je ervoor betaald wordt maar je obsessieve damagecontrol gedrag begint zijn effect te verliezen.
Het is voor jou natuurlijk ook dweilen met de kraan open, alleen is het nu niet een kraan waar je mee te dealen hebt, maar een ware tsunami. Zoals ik je al zei: mensen zijn wakker geworden en zien nu the real nature van wat daar gebeurt en keuren het hard af.
Blijkbaar raak je getriggerd als er beelden te zien zijn waar jouw 'helden' oorlogsmisdaden plegen en ik kan je vertellen dat zijn er bizar veel en soms zo erg dat je ze liever niet bekijkt.
Het erge is dat je het ook niet afkeurt maar gewoon een draai aangeeft en ala Ben Gvir schuddend goedkeurt.
Nogmaals onze normen en waarden liggen zo ver uit mekaar dat we het nooit eens zullen worden. Ik ga niet die voorbeelden opzoeken, je weet zelf dat je er extremistische ideeen erop nahoudt als het op mensenrechten en moorden van burgers en kinderen. That’s where I draw a red line.
Misschien ben je in het echte leven een toffe peer en ben je hier aan trollen, laten we hopen dat dat het is.
pi_221265139
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juli 2026 17:15 schreef AFA2022 het volgende:
Zoals ik je al zei: mensen zijn wakker geworden en zien nu the real nature van wat daar gebeurt en keuren het hard af.
Euh nee, mensen hebben nu door dat ze hun inherente jodenhaat openlijk mogen prediken en dat heeft helemaal niets met afkeuren van wat Israël doet te maken. Het zat er al heel lang en heel diep, maar nu is het gewoon "in", je mag eindelijk weer vrijuit jodenbashen. Dit verhullen is complete bullshit en totaal ongeloofwaardig.
  dinsdag 7 juli 2026 @ 18:43:03 #237
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_221266070
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juli 2026 17:15 schreef AFA2022 het volgende:

[..]
Weet niet of je ervoor betaald wordt maar je obsessieve damagecontrol gedrag begint zijn effect te verliezen.
Het is voor jou natuurlijk ook dweilen met de kraan open, alleen is het nu niet een kraan waar je mee te dealen hebt, maar een ware tsunami. Zoals ik je al zei: mensen zijn wakker geworden en zien nu the real nature van wat daar gebeurt en keuren het hard af.
Blijkbaar raak je getriggerd als er beelden te zien zijn waar jouw 'helden' oorlogsmisdaden plegen en ik kan je vertellen dat zijn er bizar veel en soms zo erg dat je ze liever niet bekijkt.
Het erge is dat je het ook niet afkeurt maar gewoon een draai aangeeft en ala Ben Gvir schuddend goedkeurt.
Nogmaals onze normen en waarden liggen zo ver uit mekaar dat we het nooit eens zullen worden. Ik ga niet die voorbeelden opzoeken, je weet zelf dat je er extremistische ideeen erop nahoudt als het op mensenrechten en moorden van burgers en kinderen. That’s where I draw a red line.
Misschien ben je in het echte leven een toffe peer en ben je hier aan trollen, laten we hopen dat dat het is.
Integendeel.

We zien met name in real time hoe een aanzienlijke groep mensen kan vallen voor propaganda. ik vroeg mij altijd al af hoe de aanloop richting de Holocaust heeft kunnen gebeuren. Hoe kon het dat half Europa op basis van leugens en complottheorieën een énorme antipathie en haat kreeg jegens een bepaalde groep mensen?

En we zien nu helaas in het Westen een in de aard soortgelijk proces gaande. Immers, op basis van een eindeloze stroom aan ongefundeerde aantijgingen, hysterische narratieven en videos (sommigen met AI in elkaar gezet en sommigen van hele andere conflicten) worden mensen opgestookt en uitgespeeld tegen dit keer niet een groep mensen, maar een volledig land.

Zulke mensen denken vervolgens zoals jij al zegt, het gevoel hebben 'wakker' te zijn geworden, denken nu de wereld écht te begrijpen. Helaas is het een glijdende schaal en kunnen sommigen al geen onderscheid meer maken tussen een land en een bredere diaspora, het is niet voor niets dat ook nu weer Joodse gebedshuizen en organisaties het doelwit zijn geworden.

En om dit beeld in stand te kunnen houden dient er te worden gewezen naar de grootste excessen en iedereen op gelijke voet te worden gezet met zulke excessen. Ben Gvir die je al aanhaalt is daar een uitstekend voorbeeld van.

Men grijpt zo een figuur aan om te doen alsof elke Israëliër en elk individu die Israël steunt, zo is. En dat vormt dan vervolgens dan een rechtvaardiging voor de eigen aangewakkerde haat. Dit ondanks dat ik bijvoorbeeld al meermaals heb aangegeven niets van Ben Gvir te moeten hebben en zijn gedachtegoed extreem vindt. Dit ondanks dat zo een man 5 - 8 % van de steun van de Israëlische samenleving heeft.

Ik kan dan ook helemaal niets met de videos die je hier post, random geknipte videos waarvan het of (controversiële) kanalen zijn volledig ingericht op het demoniseren van Israël.
pi_221266331
Propaganda kanalen die videos plaatsen van volle marktkramen en het bestaan van restaurants bewijzen daarentegen natuurlijk weer wel wat...
pi_221268804
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juli 2026 17:24 schreef Ann-Lynn het volgende:

[..]
Euh nee, mensen hebben nu door dat ze hun inherente jodenhaat openlijk mogen prediken en dat heeft helemaal niets met afkeuren van wat Israël doet te maken. Het zat er al heel lang en heel diep, maar nu is het gewoon "in", je mag eindelijk weer vrijuit jodenbashen. Dit verhullen is complete bullshit en totaal ongeloofwaardig.
Die hadden we al een tijdje niet meer gehoord, de eeuwige slachtoffer spelen, maar ondertussen even 20k+ kinderen afslachten. Je was btw vergeten antiseminitisme erbij te zetten, dat maakt het toch nog even wat krachtiger en geloofwaardiger.
  woensdag 8 juli 2026 @ 16:07:37 #240
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_221275926
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 juli 2026 19:03 schreef opgebaarde het volgende:
Propaganda kanalen die videos plaatsen van volle marktkramen en het bestaan van restaurants bewijzen daarentegen natuurlijk weer wel wat...
Dat betrof geen propagandakanalen, maar videos op het internet gezet door lokale bewoners in de Gazastrook.
  woensdag 8 juli 2026 @ 16:09:33 #241
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_221275932
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juli 2026 21:21 schreef AFA2022 het volgende:

[..]
Die hadden we al een tijdje niet meer gehoord, de eeuwige slachtoffer spelen, maar ondertussen even 20k+ kinderen afslachten. Je was btw vergeten antiseminitisme erbij te zetten, dat maakt het toch nog even wat krachtiger en geloofwaardiger.
Heeft Israël 20k kinderen afgeslacht? Of bedoel je dat er onnodig veel kinderen om het leven zijn gekomen omdat:

• De Palestijnen doelbewust gigantisch veel kinderen hebben.
• Tijdens oorlogen deze kinderen doelbewust niet in veiligheid brengen en elk omgekomen kind als een martelaar zien die in het vermeende hiernamaals rijkelijk beloond zal worden door de zogenaamde 'Allah'.
pi_221275958
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juli 2026 17:24 schreef Ann-Lynn het volgende:

[..]
Precies dit.
graag verwijderen
pi_221275966
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juli 2026 21:21 schreef AFA2022 het volgende:

[..]
Jezelf als terrorist achter een vrouw of een kind verschuilen als men op je vuurt hoort niet jouw bewondering en mededogen op te wekken.
graag verwijderen
  woensdag 8 juli 2026 @ 16:19:43 #244
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_221275982
Het is ook ronduit smerig en eigenlijk gewoon onvervalste bloedsprookjes dat sommigen het beeld willen wekken dat Israël doelbewust zou richten op kinderen (en vrouwen). En velen is er natuurlijk alles aan gelegen dat beeld te wekken omdat het een rechtvaardiging biedt van de eigen haat (en soms zelfs antisemitisme).
pi_221276004
quote:
14s.gif Op woensdag 8 juli 2026 16:19 schreef HowardRoark het volgende:
doelbewust zou richten op kinderen (en vrouwen).
Dit stoort me altijd. De levens van mannen zijn echt niet minder belangrijk.
  woensdag 8 juli 2026 @ 16:30:52 #246
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_221276087
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juli 2026 16:25 schreef PurifieR het volgende:

[..]
Dit stoort me altijd. De levens van mannen zijn echt niet minder belangrijk.
Dit is inderdaad ook een raar perspectief altijd. Bovendien wordt er vergeten dat velen niet vrijwillig dienen in een leger en of groepering. Maar zo zien we dat de drang voor gelijkheid dus blijkbaar toch grenzen kent.

In het wereldbeeld van sommige feministen (dit kunnen zowel vrouwen als mannen zijn) moet de vrouw op allerlei manieren worden voorgetrokken immers is deze nog altijd benadeeld ten opzichte van de man, maar dan in tijden van oorlog moeten vrouwen ineens met fluwelen handschoenen worden behandeld en is een omgekomen vrouw erger dan een omgekomen man.
pi_221276111
quote:
14s.gif Op woensdag 8 juli 2026 16:30 schreef HowardRoark het volgende:
n het wereldbeeld van sommige feministen (dit kunnen zowel vrouwen als mannen zijn) moet de vrouw op allerlei manieren worden voorgetrokken immers is deze nog altijd benadeeld ten opzichte van de man, maar dan in tijden van oorlog moeten vrouwen ineens met fluwelen handschoenen worden behandeld
Precies dit. Gelijke rechten, 100% voor. Maar dan wel met bijbehorende gelijke plichten.
pi_221276134
quote:
14s.gif Op woensdag 8 juli 2026 16:30 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Dit is inderdaad ook een raar perspectief altijd. Bovendien wordt er vergeten dat velen niet vrijwillig dienen in een leger en of groepering. Maar zo zien we dat de drang voor gelijkheid dus blijkbaar toch grenzen kent.

In het wereldbeeld van sommige feministen (dit kunnen zowel vrouwen als mannen zijn) moet de vrouw op allerlei manieren worden voorgetrokken immers is deze nog altijd benadeeld ten opzichte van de man, maar dan in tijden van oorlog moeten vrouwen ineens met fluwelen handschoenen worden behandeld en is een omgekomen vrouw erger dan een omgekomen man.
Lolwut. Één van jouw stokpaardjes in bijna elk topic is hoeveel last westerse vrouwen hebben van moslims.

En nu moet 't ineens niet over vrouwen of kinderen gaan, want iedereen is gelijk?

Dit topic stond na een tijdje weer 's bovenaan, maar gelukkig is er niets veranderd. Een aantal mensen die alles wat Israël doet veroordelen en jij en @UitStraling die alles wat Israël doet bejubelen.

Eigenlijk wel grappig om te zien, radicalen van beide kanten.
  woensdag 8 juli 2026 @ 16:38:28 #249
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_221276151
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juli 2026 16:34 schreef beefkeek het volgende:

[..]
Lolwut. Één van jouw stokpaardjes in bijna elk topic is hoeveel last westerse vrouwen hebben van moslims.

En nu moet 't ineens niet over vrouwen of kinderen gaan, want iedereen is gelijk?

Dit topic stond na een tijdje weer 's bovenaan, maar gelukkig is er niets veranderd. Een aantal mensen die alles wat Israël doet veroordelen en jij en @:UitStraling die alles wat Israël doet bejubelen.

Ik denk dat je hier bedoelt dat er een aantal keer is benoemd dat mensen met een migratieachtergrond aantoonbaar zijn oververtegenwoordigd als het gaat om seksuele misdrijven. Maar wat heeft dat hier precies mee te maken?
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juli 2026 16:34 schreef beefkeek het volgende:

[..]
Dit topic stond na een tijdje weer 's bovenaan, maar gelukkig is er niets veranderd. Een aantal mensen die alles wat Israël doet veroordelen en jij en @:UitStraling die alles wat Israël doet bejubelen.

Veel wel, Israël is immers de goede kant in deze oorlog dus dat wil ik steunen. Dat is niet 'radicaal' maar het moreel juiste.
pi_221276214
quote:
14s.gif Op woensdag 8 juli 2026 16:38 schreef HowardRoark het volgende:

Israël is immers de goede kant in deze oorlog
Nou ... daar zijn velen op deze aardbol het niet mee eens. Om hele legitieme redenen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')