abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 8 juli 2026 @ 16:09:33 #241
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_221275932
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juli 2026 21:21 schreef AFA2022 het volgende:

[..]
Die hadden we al een tijdje niet meer gehoord, de eeuwige slachtoffer spelen, maar ondertussen even 20k+ kinderen afslachten. Je was btw vergeten antiseminitisme erbij te zetten, dat maakt het toch nog even wat krachtiger en geloofwaardiger.
Heeft Israël 20k kinderen afgeslacht? Of bedoel je dat er onnodig veel kinderen om het leven zijn gekomen omdat:

• De Palestijnen doelbewust gigantisch veel kinderen hebben.
• Tijdens oorlogen deze kinderen doelbewust niet in veiligheid brengen en elk omgekomen kind als een martelaar zien die in het vermeende hiernamaals rijkelijk beloond zal worden door de zogenaamde 'Allah'.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_221275958
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juli 2026 17:24 schreef Ann-Lynn het volgende:

[..]
Euh nee, mensen hebben nu door dat ze hun inherente jodenhaat openlijk mogen prediken en dat heeft helemaal niets met afkeuren van wat Israël doet te maken. Het zat er al heel lang en heel diep, maar nu is het gewoon "in", je mag eindelijk weer vrijuit jodenbashen. Dit verhullen is complete bullshit en totaal ongeloofwaardig.
Precies dit.
graag verwijderen
pi_221275966
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juli 2026 21:21 schreef AFA2022 het volgende:

[..]
Die hadden we al een tijdje niet meer gehoord, de eeuwige slachtoffer spelen, maar ondertussen even 20k+ kinderen afslachten. Je was btw vergeten antiseminitisme erbij te zetten, dat maakt het toch nog even wat krachtiger en geloofwaardiger.
Jezelf als terrorist achter een vrouw of een kind verschuilen als men op je vuurt hoort niet jouw bewondering en mededogen op te wekken.
graag verwijderen
  woensdag 8 juli 2026 @ 16:19:43 #244
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_221275982
Het is ook ronduit smerig en eigenlijk gewoon onvervalste bloedsprookjes dat sommigen het beeld willen wekken dat Israël doelbewust zou richten op kinderen (en vrouwen). En velen is er natuurlijk alles aan gelegen dat beeld te wekken omdat het een rechtvaardiging biedt van de eigen haat (en soms zelfs antisemitisme).
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_221276004
quote:
14s.gif Op woensdag 8 juli 2026 16:19 schreef HowardRoark het volgende:
doelbewust zou richten op kinderen (en vrouwen).
Dit stoort me altijd. De levens van mannen zijn echt niet minder belangrijk.
  woensdag 8 juli 2026 @ 16:30:52 #246
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_221276087
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juli 2026 16:25 schreef PurifieR het volgende:

[..]
Dit stoort me altijd. De levens van mannen zijn echt niet minder belangrijk.
Dit is inderdaad ook een raar perspectief altijd. Bovendien wordt er vergeten dat velen niet vrijwillig dienen in een leger en of groepering. Maar zo zien we dat de drang voor gelijkheid dus blijkbaar toch grenzen kent.

In het wereldbeeld van sommige feministen (dit kunnen zowel vrouwen als mannen zijn) moet de vrouw op allerlei manieren worden voorgetrokken immers is deze nog altijd benadeeld ten opzichte van de man, maar dan in tijden van oorlog moeten vrouwen ineens met fluwelen handschoenen worden behandeld en is een omgekomen vrouw erger dan een omgekomen man.
pi_221276111
quote:
14s.gif Op woensdag 8 juli 2026 16:30 schreef HowardRoark het volgende:
n het wereldbeeld van sommige feministen (dit kunnen zowel vrouwen als mannen zijn) moet de vrouw op allerlei manieren worden voorgetrokken immers is deze nog altijd benadeeld ten opzichte van de man, maar dan in tijden van oorlog moeten vrouwen ineens met fluwelen handschoenen worden behandeld
Precies dit. Gelijke rechten, 100% voor. Maar dan wel met bijbehorende gelijke plichten.
pi_221276134
quote:
14s.gif Op woensdag 8 juli 2026 16:30 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Dit is inderdaad ook een raar perspectief altijd. Bovendien wordt er vergeten dat velen niet vrijwillig dienen in een leger en of groepering. Maar zo zien we dat de drang voor gelijkheid dus blijkbaar toch grenzen kent.

In het wereldbeeld van sommige feministen (dit kunnen zowel vrouwen als mannen zijn) moet de vrouw op allerlei manieren worden voorgetrokken immers is deze nog altijd benadeeld ten opzichte van de man, maar dan in tijden van oorlog moeten vrouwen ineens met fluwelen handschoenen worden behandeld en is een omgekomen vrouw erger dan een omgekomen man.
Lolwut. Één van jouw stokpaardjes in bijna elk topic is hoeveel last westerse vrouwen hebben van moslims.

En nu moet 't ineens niet over vrouwen of kinderen gaan, want iedereen is gelijk?

Dit topic stond na een tijdje weer 's bovenaan, maar gelukkig is er niets veranderd. Een aantal mensen die alles wat Israël doet veroordelen en jij en @UitStraling die alles wat Israël doet bejubelen.

Eigenlijk wel grappig om te zien, radicalen van beide kanten.
  woensdag 8 juli 2026 @ 16:38:28 #249
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_221276151
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juli 2026 16:34 schreef beefkeek het volgende:

[..]
Lolwut. Één van jouw stokpaardjes in bijna elk topic is hoeveel last westerse vrouwen hebben van moslims.

En nu moet 't ineens niet over vrouwen of kinderen gaan, want iedereen is gelijk?

Dit topic stond na een tijdje weer 's bovenaan, maar gelukkig is er niets veranderd. Een aantal mensen die alles wat Israël doet veroordelen en jij en @:UitStraling die alles wat Israël doet bejubelen.

Ik denk dat je hier bedoelt dat er een aantal keer is benoemd dat mensen met een migratieachtergrond aantoonbaar zijn oververtegenwoordigd als het gaat om seksuele misdrijven. Maar wat heeft dat hier precies mee te maken?
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juli 2026 16:34 schreef beefkeek het volgende:

[..]
Dit topic stond na een tijdje weer 's bovenaan, maar gelukkig is er niets veranderd. Een aantal mensen die alles wat Israël doet veroordelen en jij en @:UitStraling die alles wat Israël doet bejubelen.

Veel wel, Israël is immers de goede kant in deze oorlog dus dat wil ik steunen. Dat is niet 'radicaal' maar het moreel juiste.
pi_221276214
quote:
14s.gif Op woensdag 8 juli 2026 16:38 schreef HowardRoark het volgende:

Israël is immers de goede kant in deze oorlog
Nou ... daar zijn velen op deze aardbol het niet mee eens. Om hele legitieme redenen.
pi_221276271
quote:
14s.gif Op woensdag 8 juli 2026 16:38 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Ik denk dat je hier bedoelt dat er een aantal keer is benoemd dat mensen met een migratieachtergrond aantoonbaar zijn oververtegenwoordigd als het gaat om seksuele misdrijven. Maar wat heeft dat hier precies mee te maken?
Ik heb het idee dat je heel goed begrijpt wat ik bedoel maar het liefst dom wil spelen. Meten met twee maten noemen we dat ook wel.

quote:
Veel wel, Israël is immers de goede kant in deze oorlog dus dat wil ik steunen. Dat is niet 'radicaal' maar het moreel juiste.
En dat steunen doe je op een nogal radicale manier.
pi_221276304
Thank you for speaking out and god bless you Elsa. _O_

Bekijk deze YouTube-video
pi_221276305
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juli 2026 16:42 schreef Chillegast het volgende:

[..]
Nou ... daar zijn velen op deze aardbol het niet mee eens. Om hele legitieme redenen.
Alleen de moslims, de neonazi's, Dom Links en de werkelozen zijn het met je eens.
graag verwijderen
pi_221276313
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juli 2026 16:59 schreef UitStraling het volgende:

[..]
Alleen de moslims, de neonazi's, Dom Links en de werkelozen zijn het met je eens.
Zoals ik zei, geradicaliseerd.
  woensdag 8 juli 2026 @ 17:13:13 #255
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_221276378
quote:

[..]
Inderdaad, desinformatie en propaganda hebben velen weten te beïnvloeden.

In een discussie kunnen ze mensen hun argumenten echter zelden tot nooit op een degelijke manier uiteenzetten. De discussie verzand al snel in geschiedvervalsing, complottheorieën of een selectieve haat jegens Israël wordt blootgelegd waarbij men standaarden toepast op dat land en eisen stelt die van geen enkel ander land worden verwacht.
  woensdag 8 juli 2026 @ 17:16:19 #256
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_221276394
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juli 2026 16:50 schreef beefkeek het volgende:

[..]
Ik heb het idee dat je heel goed begrijpt wat ik bedoel maar het liefst dom wil spelen. Meten met twee maten noemen we dat ook wel.
[..]
En dat steunen doe je op een nogal radicale manier.
Nee, dat heb ik niet. Je bent appels en peren aan het vergelijken. Daarom vroeg ik ook wat die oververtegenwoordiging hier precies mee te maken heeft.
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juli 2026 16:58 schreef AFA2022 het volgende:
Thank you for speaking out and god bless you Elsa. _O_
Weer een short van welgeteld 24 seconden, waar een overlevende van de Holocaust voor wordt misbruikt. Klasse weer van het anti-Israël kanaal Breezy Politics.

En aangezien je het schijnbaar zo goed vind dat deze vrouw zionisme zegt af te wijzen. Kun je ook uiteenzetten wat het überhaupt betekent? En wat maakt het anders dan bijvoorbeeld een streven voor Christelijk of Islamitisch land?
  woensdag 8 juli 2026 @ 17:29:40 #257
131800 Tarado
capô de fusca
pi_221276499
quote:

[..]
Dat is voor mij eigenlijk niet zo relevant. Ik sta aan de kant van Israël. Volgens mij komt jouw standpunt er uiteindelijk op neer dat Israël zou moeten verdwijnen, ook al wordt dat niet altijd zo expliciet gezegd door de tegenstanders. Daar ben ik het fundamenteel mee oneens.

Ik vind dat Israël bestaansrecht heeft en dat het dat recht niet alleen mag, maar ook moet verdedigen. Dat betekent niet dat ik alles wat Israël doet automatisch goedkeur. Er kunnen zeker beslissingen of acties zijn waar je kritiek op kunt hebben.
Maar het uitgangspunt blijft voor mij dat het land het recht heeft om zijn bestaan en de veiligheid van zijn inwoners te beschermen, ook als dat helaas niet zonder conflict verloopt.
pi_221277572
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juli 2026 16:59 schreef UitStraling het volgende:

[..]
Doe normaal
pi_221277646
quote:
14s.gif Op woensdag 8 juli 2026 17:13 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Inderdaad, desinformatie en propaganda hebben velen weten te beïnvloeden.

In een discussie kunnen ze mensen hun argumenten echter zelden tot nooit op een degelijke manier uiteenzetten. De discussie verzand al snel in geschiedvervalsing, complottheorieën of een selectieve haat jegens Israël wordt blootgelegd waarbij men standaarden toepast op dat land en eisen stelt die van geen enkel ander land worden verwacht.
Lulkoek. Als je terug moet grijpen op historische argumenten ben je blind voor de misdaden tegen de menselijkheid die Israel nu pleegt. Dan ben je blind voor de manier waarop Israel de bewoners van Gaza van huis en haard verdrijft. Dan ben je blind voor hoe de kolonisten huishouden. Dan ben je doof voor wat Ben Gvir en Smotrich onomwonden oproepen om al het Palestijns gebied te annexeren en alle Palestijnse bewoners weg te vegen. Dan ben je blind voor hoe het IDF vele burgerdoelen bestookt en daarbij grote aantallen burgerslachtoffers maakt met steeds dezelfde vaak onbewezen claim dat ze Hamasterroristen uitschakelden. Dan ben je blind voor het door IDF tegenhouden van humanitaire hulp voor mensen die al niks meer hebben.

7 oktober was verschrikkelijk maar Israel heeft alle recht zicht tegen terrorisme te verdedigen maar hoe het tekeer gaat tegen de burgerbevolking is misdadig en buiten alle proportie.
pi_221277662
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juli 2026 17:29 schreef Tarado het volgende:

[..]
Volgens mij komt jouw standpunt er uiteindelijk op neer dat Israël zou moeten verdwijnen,
Oh gaan we op die toer? Donderstraal een eind op met je smakeloze suggesties.
  woensdag 8 juli 2026 @ 21:10:52 #261
131800 Tarado
capô de fusca
pi_221278076
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juli 2026 20:29 schreef Chillegast het volgende:

[..]
Oh gaan we op die toer? Donderstraal een eind op met je smakeloze suggesties.
Denk dat ik wel goed zit, aan je reactie te zien.
pi_221278387
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juli 2026 21:10 schreef Tarado het volgende:

[..]
Denk dat ik wel goed zit, aan je reactie te zien.
Lazer op met je onfrisse beschuldigingen.
pi_221278418
Iemand die kritisch is op Israel ervan beschuldigen dat ie vindt dat Israel niet hoort te bestaan. Dan gaat er iets helemaal niet goed in die kokosnoot van je. Mafkees.
pi_221278759
quote:
Foto van vastgebonden Palestijnse gevangene leidt tot kritiek op Israël

Een foto van een Palestijnse gevangene heeft geleid tot grote ophef. Volgens mensenrechtenorganisaties bewijst de foto dat Israël Palestijnse gevangenen martelt. Het Israëlische leger heeft bevestigd dat de foto echt is en zegt te onderzoeken wat er precies is gebeurd.
Op de foto is te zien hoe een man geblinddoekt aan een veldbed is vastgebonden. Hij heeft alleen een onderbroek aan en zijn handen zijn op zijn rug gebonden. Op zijn rug is een stang vastgebonden.

De foto is naar verluidt gemaakt door een Israëlische militair, die de foto in een Instagram-story plaatste. Dat account is inmiddels verwijderd. De Palestijnse activist Tamer verspreidde de foto later op X.

Een woordvoerder van het Israëlische leger zegt tegen The Guardian dat de foto "niet strookt met de waarden en regels" van de strijdkrachten. Het leger onderzoekt het incident. Vorige week liet het al aan The Times of Israel weten dat de locatie en de betrokken militairen waren achterhaald.

De identiteit van de gevangene is nog niet achterhaald. Twee families beweren dat het gaat om hun zoon, die in Gaza werd gearresteerd door het Israëlische leger. Israël heeft daar nog niets over bekendgemaakt.

Mensenrechtenorganisaties spreken van oorlogsmisdaden
Verschillende mensenrechtenorganisaties beweren dat de foto laat zien dat Israël gevangen Palestijnen martelt. "De foto bevestigt wat duizenden getuigenissen van Palestijnse gevangenen aan het licht hebben gebracht", zegt Oneg Ben Dror, directeur van Physicians for Human Rights Israel, tegen The Guardian.

Sari Bashi, hoofd van het Israëlische Openbaar Comité tegen Foltering, zegt tegen de Britse krant dat de toestand waarin de man zich bevond in strijd is met het internationaal recht. "Gedwongen naaktheid, gevolgd door het vastleggen en delen van geseksualiseerde beelden op sociale media, is een vorm van seksueel geweld en tevens een oorlogsmisdaad."

https://www.nu.nl/buitenl(...)itiek-op-israel.html
Bewijs nummer zoveel van martelingen van Palestijnse gevangenen. Ben benieuwd hoe het meest morele leger ter wereld nu weer verdedigd gaat worden.
Op woensdag 25 april 2018 20:45 schreef Ronald-Koeman het volgende:
7e minuut Robben eraf met spierblessure.
  woensdag 8 juli 2026 @ 22:11:29 #265
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_221278809
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juli 2026 20:28 schreef Chillegast het volgende:

[..]
Lulkoek. Als je terug moet grijpen op historische argumenten ben je blind voor de misdaden tegen de menselijkheid die Israel nu pleegt. Dan ben je blind voor de manier waarop Israel de bewoners van Gaza van huis en haard verdrijft. Dan ben je blind voor hoe de kolonisten huishouden. Dan ben je doof voor wat Ben Gvir en Smotrich onomwonden oproepen om al het Palestijns gebied te annexeren en alle Palestijnse bewoners weg te vegen. Dan ben je blind voor hoe het IDF vele burgerdoelen bestookt en daarbij grote aantallen burgerslachtoffers maakt met steeds dezelfde vaak onbewezen claim dat ze Hamasterroristen uitschakelden. Dan ben je blind voor het door IDF tegenhouden van humanitaire hulp voor mensen die al niks meer hebben.

7 oktober was verschrikkelijk maar Israel heeft alle recht zicht tegen terrorisme te verdedigen maar hoe het tekeer gaat tegen de burgerbevolking is misdadig en buiten alle proportie.
Tja, de Palestijnen hebben het momenteel inderdaad zwaar te voortduren op sommige plekken. Dat zal vast en zeker. Al wordt dit overigens ook schromelijk overdreven door veel media. De belangrijkste vraag is: hoe is deze situatie nu eigenlijk ontstaan? Besloot Israël zomaar, zonder aanleiding de Palestijnen in deze situatie te brengen? Het antwoord is natuurlijk 'nee'.

Dit is het resultaat van decennialang terreur gericht jegens de Israël en diens burgers, nul bereidheid tot concessies, nul bereidheid om Israël überhaupt te accepteren als land. De aanslagen van 7 oktober die door de overgrote meerderheid van de Palestijnen werd gesteund heeft boel volledig laten escaleren.

En dan moeten we nu ineens medelijden hebben met de Palestijnen? Kortom, zijn mogen decennialang terreur uitvoeren met als kers op de taart op de aanslagen van 7 oktober, maar Israël moet zich netjes blijven gedragen en de Palestijnen vooral sparen.

Zo werkt de wereld niet, als je dat verwacht, dan wil je geen oplossing en dan wil je dat Israël eigenlijk het terrorisme accepteert en een langzame lijdensweg ondergaat tot het de Palestijnen misschien ooit eens lukt op grote schaal toe te slaan.

De Palestijnen hebben deze situatie volledig aan zichzelf te danken, nul medelijden met die mensen. En alle jammer verhalen in de media zullen daar niets aan veranderen. Dezelfde journalisten die op 7 oktober klaarstonden om de aanslagen van die dag de bagatelliseren staan te klimmen klagend in de pen als Israël iets terugdoet.
  woensdag 8 juli 2026 @ 22:19:45 #266
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_221278882
quote:
13s.gif Op woensdag 8 juli 2026 22:04 schreef Ronald-Koeman het volgende:

[..]
Bewijs nummer zoveel van martelingen van Palestijnse gevangenen. Ben benieuwd hoe het meest morele leger ter wereld nu weer verdedigd gaat worden.
Tja, ik wil je hier even aan herinneren:
quote:
0s.gif Op maandag 20 november 2023 17:35 schreef Ronald-Koeman het volgende:
En voor de mensen die vragen: hoe moet je dan wél reageren na 7 oktober? Nou bijv. met Hamas onderhandelen over het ruilen van gijzelaars voor gevangenen. Dit is heel normaal in internationale betrekkingen... Amerika/Rusland/Oekraïne etc. doen dit ook. Het is klote want liever onderhandel je niet met terroristen en wil je misdaden niet belonen maar toch gebeurt het en is het beter dan 10x zoveel burgerslachtoffers maken.

Tegelijkertijd onderzoek je wat er mis is gegaan op 7 oktober en dicht je de gaten/fouten in je defensie. Vervolgens zet je een beleid in wat humaner is dan daarvoor en begin je de onderhandelingen naar een twee staten oplossing. Maarja, dat laatste wil het conservatief rechtse kabinet van Israël niet.
Nadat de Palestijnen martelend, verkrachtend en slachten door Israël waren getrokken vond jij dat Israël concessies moest doen tegenover de Palestijnse terroristen en onderhandelingen beginnen over een tweestatenoplossing terwijl de Palestijnse leiders nog aan het schreeuwen waren 7 oktober te willen herhalen tot Israël was vernietigd.

En nu klaag je om een foto van een gemartelde Palestijn? In jouw wereldbeeld doen Israëlische slachtoffers er niet toe, maar zodra er een Palestijn moet incasseren begin het geklaag. Het is erg tenenkrommend en hypocriet.
pi_221278977
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juli 2026 17:29 schreef Tarado het volgende:

[..]
Dat is voor mij eigenlijk niet zo relevant. Ik sta aan de kant van Israël. Volgens mij komt jouw standpunt er uiteindelijk op neer dat Israël zou moeten verdwijnen, ook al wordt dat niet altijd zo expliciet gezegd door de tegenstanders. Daar ben ik het fundamenteel mee oneens.

Ik vind dat Israël bestaansrecht heeft en dat het dat recht niet alleen mag, maar ook moet verdedigen. Dat betekent niet dat ik alles wat Israël doet automatisch goedkeur. Er kunnen zeker beslissingen of acties zijn waar je kritiek op kunt hebben.
Maar het uitgangspunt blijft voor mij dat het land het recht heeft om zijn bestaan en de veiligheid van zijn inwoners te beschermen, ook als dat helaas niet zonder conflict verloopt.
@Chillegast geeft aan dat velen het er niet mee eens zijn dat Israël de goede kant is in deze oorlog en jouw conclusie daaruit is dat zijn standpunt erop neer komt dat Israël zou moeten verdwijnen.

En dan zeg je de zin erna dat er zeker beslissingen of acties kunnen zijn waar je kritiek op kunt hebben. Dat is natuurlijk een uitvergroting van heb ik jou daar en gaat nergens over.

Dit is precies de reden waarom een fatsoenlijke discussie hierover onmogelijk is.
pi_221278983
quote:
13s.gif Op woensdag 8 juli 2026 22:04 schreef Ronald-Koeman het volgende:

[..]
Naar verluid via een instagramstory van een Israelische militair naar buiten gekomen...

pi_221278984
quote:
14s.gif Op woensdag 8 juli 2026 22:19 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Tja, ik wil je hier even aan herinneren:
[..]
Nadat de Palestijnen martelend, verkrachtend en slachten door Israël waren getrokken vond jij dat Israël concessies moest doen tegenover de Palestijnse terroristen en onderhandelingen beginnen over een tweestatenoplossing terwijl de Palestijnse leiders nog aan het schreeuwen waren 7 oktober te willen herhalen tot Israël was vernietigd.

En nu klaag je om een foto van een gemartelde Palestijn? In jouw wereldbeeld doen Israëlische slachtoffers er niet toe, maar zodra er een Palestijn moet incasseren begin het geklaag. Het is erg tenenkrommend en hypocriet.
7 oktober is 3 jaar geleden en stelt echt niks voor.
freedom comes when you learn to let go, creation comes when you learn to say no.
pi_221279025
quote:
1s.gif Op woensdag 8 juli 2026 22:34 schreef Nexum het volgende:

[..]
7 oktober is 3 jaar geleden en stelt echt niks voor.
Mensen zijn vermoord, verkracht, gemarteld. Natuurlijk stelt het iets voor. Het is naar en verschrikkelijk.

Het enige wat niet zo veel voorstelt is de schaal, zo'n 1200 doden is historisch gezien niet zo veel natuurlijk.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')