Heeft Israël 20k kinderen afgeslacht? Of bedoel je dat er onnodig veel kinderen om het leven zijn gekomen omdat:quote:Op dinsdag 7 juli 2026 21:21 schreef AFA2022 het volgende:
[..]
Die hadden we al een tijdje niet meer gehoord, de eeuwige slachtoffer spelen, maar ondertussen even 20k+ kinderen afslachten. Je was btw vergeten antiseminitisme erbij te zetten, dat maakt het toch nog even wat krachtiger en geloofwaardiger.
Precies dit.quote:Op dinsdag 7 juli 2026 17:24 schreef Ann-Lynn het volgende:
[..]
Euh nee, mensen hebben nu door dat ze hun inherente jodenhaat openlijk mogen prediken en dat heeft helemaal niets met afkeuren van wat Israël doet te maken. Het zat er al heel lang en heel diep, maar nu is het gewoon "in", je mag eindelijk weer vrijuit jodenbashen. Dit verhullen is complete bullshit en totaal ongeloofwaardig.
Jezelf als terrorist achter een vrouw of een kind verschuilen als men op je vuurt hoort niet jouw bewondering en mededogen op te wekken.quote:Op dinsdag 7 juli 2026 21:21 schreef AFA2022 het volgende:
[..]
Die hadden we al een tijdje niet meer gehoord, de eeuwige slachtoffer spelen, maar ondertussen even 20k+ kinderen afslachten. Je was btw vergeten antiseminitisme erbij te zetten, dat maakt het toch nog even wat krachtiger en geloofwaardiger.
Dit stoort me altijd. De levens van mannen zijn echt niet minder belangrijk.quote:Op woensdag 8 juli 2026 16:19 schreef HowardRoark het volgende:
doelbewust zou richten op kinderen (en vrouwen).
Dit is inderdaad ook een raar perspectief altijd. Bovendien wordt er vergeten dat velen niet vrijwillig dienen in een leger en of groepering. Maar zo zien we dat de drang voor gelijkheid dus blijkbaar toch grenzen kent.quote:Op woensdag 8 juli 2026 16:25 schreef PurifieR het volgende:
[..]
Dit stoort me altijd. De levens van mannen zijn echt niet minder belangrijk.
Precies dit. Gelijke rechten, 100% voor. Maar dan wel met bijbehorende gelijke plichten.quote:Op woensdag 8 juli 2026 16:30 schreef HowardRoark het volgende:
n het wereldbeeld van sommige feministen (dit kunnen zowel vrouwen als mannen zijn) moet de vrouw op allerlei manieren worden voorgetrokken immers is deze nog altijd benadeeld ten opzichte van de man, maar dan in tijden van oorlog moeten vrouwen ineens met fluwelen handschoenen worden behandeld
Lolwut. Één van jouw stokpaardjes in bijna elk topic is hoeveel last westerse vrouwen hebben van moslims.quote:Op woensdag 8 juli 2026 16:30 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Dit is inderdaad ook een raar perspectief altijd. Bovendien wordt er vergeten dat velen niet vrijwillig dienen in een leger en of groepering. Maar zo zien we dat de drang voor gelijkheid dus blijkbaar toch grenzen kent.
In het wereldbeeld van sommige feministen (dit kunnen zowel vrouwen als mannen zijn) moet de vrouw op allerlei manieren worden voorgetrokken immers is deze nog altijd benadeeld ten opzichte van de man, maar dan in tijden van oorlog moeten vrouwen ineens met fluwelen handschoenen worden behandeld en is een omgekomen vrouw erger dan een omgekomen man.
Ik denk dat je hier bedoelt dat er een aantal keer is benoemd dat mensen met een migratieachtergrond aantoonbaar zijn oververtegenwoordigd als het gaat om seksuele misdrijven. Maar wat heeft dat hier precies mee te maken?quote:Op woensdag 8 juli 2026 16:34 schreef beefkeek het volgende:
[..]
Lolwut. Één van jouw stokpaardjes in bijna elk topic is hoeveel last westerse vrouwen hebben van moslims.
En nu moet 't ineens niet over vrouwen of kinderen gaan, want iedereen is gelijk?
Dit topic stond na een tijdje weer 's bovenaan, maar gelukkig is er niets veranderd. Een aantal mensen die alles wat Israël doet veroordelen en jij en @:UitStraling die alles wat Israël doet bejubelen.
Eigenlijk wel grappig om te zien, radicalen van beide kanten.
Veel wel, Israël is immers de goede kant in deze oorlog dus dat wil ik steunen. Dat is niet 'radicaal' maar het moreel juiste.quote:Op woensdag 8 juli 2026 16:34 schreef beefkeek het volgende:
[..]
Dit topic stond na een tijdje weer 's bovenaan, maar gelukkig is er niets veranderd. Een aantal mensen die alles wat Israël doet veroordelen en jij en @:UitStraling die alles wat Israël doet bejubelen.
Eigenlijk wel grappig om te zien, radicalen van beide kanten.
Nou ... daar zijn velen op deze aardbol het niet mee eens. Om hele legitieme redenen.quote:Op woensdag 8 juli 2026 16:38 schreef HowardRoark het volgende:
Israël is immers de goede kant in deze oorlog
Ik heb het idee dat je heel goed begrijpt wat ik bedoel maar het liefst dom wil spelen. Meten met twee maten noemen we dat ook wel.quote:Op woensdag 8 juli 2026 16:38 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Ik denk dat je hier bedoelt dat er een aantal keer is benoemd dat mensen met een migratieachtergrond aantoonbaar zijn oververtegenwoordigd als het gaat om seksuele misdrijven. Maar wat heeft dat hier precies mee te maken?
En dat steunen doe je op een nogal radicale manier.quote:Veel wel, Israël is immers de goede kant in deze oorlog dus dat wil ik steunen. Dat is niet 'radicaal' maar het moreel juiste.
Alleen de moslims, de neonazi's, Dom Links en de werkelozen zijn het met je eens.quote:Op woensdag 8 juli 2026 16:42 schreef Chillegast het volgende:
[..]
Nou ... daar zijn velen op deze aardbol het niet mee eens. Om hele legitieme redenen.
Zoals ik zei, geradicaliseerd.quote:Op woensdag 8 juli 2026 16:59 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Alleen de moslims, de neonazi's, Dom Links en de werkelozen zijn het met je eens.
Inderdaad, desinformatie en propaganda hebben velen weten te beïnvloeden.quote:Op woensdag 8 juli 2026 16:42 schreef Chillegast het volgende:
[..]
Nou ... daar zijn velen op deze aardbol het niet mee eens. Om hele legitieme redenen.
Nee, dat heb ik niet. Je bent appels en peren aan het vergelijken. Daarom vroeg ik ook wat die oververtegenwoordiging hier precies mee te maken heeft.quote:Op woensdag 8 juli 2026 16:50 schreef beefkeek het volgende:
[..]
Ik heb het idee dat je heel goed begrijpt wat ik bedoel maar het liefst dom wil spelen. Meten met twee maten noemen we dat ook wel.
[..]
En dat steunen doe je op een nogal radicale manier.
Weer een short van welgeteld 24 seconden, waar een overlevende van de Holocaust voor wordt misbruikt. Klasse weer van het anti-Israël kanaal Breezy Politics.quote:Op woensdag 8 juli 2026 16:58 schreef AFA2022 het volgende:
Thank you for speaking out and god bless you Elsa.![]()
Dat is voor mij eigenlijk niet zo relevant. Ik sta aan de kant van Israël. Volgens mij komt jouw standpunt er uiteindelijk op neer dat Israël zou moeten verdwijnen, ook al wordt dat niet altijd zo expliciet gezegd door de tegenstanders. Daar ben ik het fundamenteel mee oneens.quote:Op woensdag 8 juli 2026 16:42 schreef Chillegast het volgende:
[..]
Doe normaalquote:Op woensdag 8 juli 2026 16:59 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Alleen de moslims, de neonazi's, Dom Links en de werkelozen zijn het met je eens.
Lulkoek. Als je terug moet grijpen op historische argumenten ben je blind voor de misdaden tegen de menselijkheid die Israel nu pleegt. Dan ben je blind voor de manier waarop Israel de bewoners van Gaza van huis en haard verdrijft. Dan ben je blind voor hoe de kolonisten huishouden. Dan ben je doof voor wat Ben Gvir en Smotrich onomwonden oproepen om al het Palestijns gebied te annexeren en alle Palestijnse bewoners weg te vegen. Dan ben je blind voor hoe het IDF vele burgerdoelen bestookt en daarbij grote aantallen burgerslachtoffers maakt met steeds dezelfde vaak onbewezen claim dat ze Hamasterroristen uitschakelden. Dan ben je blind voor het door IDF tegenhouden van humanitaire hulp voor mensen die al niks meer hebben.quote:Op woensdag 8 juli 2026 17:13 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Inderdaad, desinformatie en propaganda hebben velen weten te beïnvloeden.
In een discussie kunnen ze mensen hun argumenten echter zelden tot nooit op een degelijke manier uiteenzetten. De discussie verzand al snel in geschiedvervalsing, complottheorieën of een selectieve haat jegens Israël wordt blootgelegd waarbij men standaarden toepast op dat land en eisen stelt die van geen enkel ander land worden verwacht.
Oh gaan we op die toer? Donderstraal een eind op met je smakeloze suggesties.quote:Op woensdag 8 juli 2026 17:29 schreef Tarado het volgende:
[..]
Volgens mij komt jouw standpunt er uiteindelijk op neer dat Israël zou moeten verdwijnen,
Denk dat ik wel goed zit, aan je reactie te zien.quote:Op woensdag 8 juli 2026 20:29 schreef Chillegast het volgende:
[..]
Oh gaan we op die toer? Donderstraal een eind op met je smakeloze suggesties.
Lazer op met je onfrisse beschuldigingen.quote:Op woensdag 8 juli 2026 21:10 schreef Tarado het volgende:
[..]
Denk dat ik wel goed zit, aan je reactie te zien.
Bewijs nummer zoveel van martelingen van Palestijnse gevangenen. Ben benieuwd hoe het meest morele leger ter wereld nu weer verdedigd gaat worden.quote:Foto van vastgebonden Palestijnse gevangene leidt tot kritiek op Israël
Een foto van een Palestijnse gevangene heeft geleid tot grote ophef. Volgens mensenrechtenorganisaties bewijst de foto dat Israël Palestijnse gevangenen martelt. Het Israëlische leger heeft bevestigd dat de foto echt is en zegt te onderzoeken wat er precies is gebeurd.
Op de foto is te zien hoe een man geblinddoekt aan een veldbed is vastgebonden. Hij heeft alleen een onderbroek aan en zijn handen zijn op zijn rug gebonden. Op zijn rug is een stang vastgebonden.
De foto is naar verluidt gemaakt door een Israëlische militair, die de foto in een Instagram-story plaatste. Dat account is inmiddels verwijderd. De Palestijnse activist Tamer verspreidde de foto later op X.
Een woordvoerder van het Israëlische leger zegt tegen The Guardian dat de foto "niet strookt met de waarden en regels" van de strijdkrachten. Het leger onderzoekt het incident. Vorige week liet het al aan The Times of Israel weten dat de locatie en de betrokken militairen waren achterhaald.
De identiteit van de gevangene is nog niet achterhaald. Twee families beweren dat het gaat om hun zoon, die in Gaza werd gearresteerd door het Israëlische leger. Israël heeft daar nog niets over bekendgemaakt.
Mensenrechtenorganisaties spreken van oorlogsmisdaden
Verschillende mensenrechtenorganisaties beweren dat de foto laat zien dat Israël gevangen Palestijnen martelt. "De foto bevestigt wat duizenden getuigenissen van Palestijnse gevangenen aan het licht hebben gebracht", zegt Oneg Ben Dror, directeur van Physicians for Human Rights Israel, tegen The Guardian.
Sari Bashi, hoofd van het Israëlische Openbaar Comité tegen Foltering, zegt tegen de Britse krant dat de toestand waarin de man zich bevond in strijd is met het internationaal recht. "Gedwongen naaktheid, gevolgd door het vastleggen en delen van geseksualiseerde beelden op sociale media, is een vorm van seksueel geweld en tevens een oorlogsmisdaad."
https://www.nu.nl/buitenl(...)itiek-op-israel.html
Tja, de Palestijnen hebben het momenteel inderdaad zwaar te voortduren op sommige plekken. Dat zal vast en zeker. Al wordt dit overigens ook schromelijk overdreven door veel media. De belangrijkste vraag is: hoe is deze situatie nu eigenlijk ontstaan? Besloot Israël zomaar, zonder aanleiding de Palestijnen in deze situatie te brengen? Het antwoord is natuurlijk 'nee'.quote:Op woensdag 8 juli 2026 20:28 schreef Chillegast het volgende:
[..]
Lulkoek. Als je terug moet grijpen op historische argumenten ben je blind voor de misdaden tegen de menselijkheid die Israel nu pleegt. Dan ben je blind voor de manier waarop Israel de bewoners van Gaza van huis en haard verdrijft. Dan ben je blind voor hoe de kolonisten huishouden. Dan ben je doof voor wat Ben Gvir en Smotrich onomwonden oproepen om al het Palestijns gebied te annexeren en alle Palestijnse bewoners weg te vegen. Dan ben je blind voor hoe het IDF vele burgerdoelen bestookt en daarbij grote aantallen burgerslachtoffers maakt met steeds dezelfde vaak onbewezen claim dat ze Hamasterroristen uitschakelden. Dan ben je blind voor het door IDF tegenhouden van humanitaire hulp voor mensen die al niks meer hebben.
7 oktober was verschrikkelijk maar Israel heeft alle recht zicht tegen terrorisme te verdedigen maar hoe het tekeer gaat tegen de burgerbevolking is misdadig en buiten alle proportie.
Tja, ik wil je hier even aan herinneren:quote:Op woensdag 8 juli 2026 22:04 schreef Ronald-Koeman het volgende:
[..]
Bewijs nummer zoveel van martelingen van Palestijnse gevangenen. Ben benieuwd hoe het meest morele leger ter wereld nu weer verdedigd gaat worden.
Nadat de Palestijnen martelend, verkrachtend en slachten door Israël waren getrokken vond jij dat Israël concessies moest doen tegenover de Palestijnse terroristen en onderhandelingen beginnen over een tweestatenoplossing terwijl de Palestijnse leiders nog aan het schreeuwen waren 7 oktober te willen herhalen tot Israël was vernietigd.quote:Op maandag 20 november 2023 17:35 schreef Ronald-Koeman het volgende:
En voor de mensen die vragen: hoe moet je dan wél reageren na 7 oktober? Nou bijv. met Hamas onderhandelen over het ruilen van gijzelaars voor gevangenen. Dit is heel normaal in internationale betrekkingen... Amerika/Rusland/Oekraïne etc. doen dit ook. Het is klote want liever onderhandel je niet met terroristen en wil je misdaden niet belonen maar toch gebeurt het en is het beter dan 10x zoveel burgerslachtoffers maken.
Tegelijkertijd onderzoek je wat er mis is gegaan op 7 oktober en dicht je de gaten/fouten in je defensie. Vervolgens zet je een beleid in wat humaner is dan daarvoor en begin je de onderhandelingen naar een twee staten oplossing. Maarja, dat laatste wil het conservatief rechtse kabinet van Israël niet.
@Chillegast geeft aan dat velen het er niet mee eens zijn dat Israël de goede kant is in deze oorlog en jouw conclusie daaruit is dat zijn standpunt erop neer komt dat Israël zou moeten verdwijnen.quote:Op woensdag 8 juli 2026 17:29 schreef Tarado het volgende:
[..]
Dat is voor mij eigenlijk niet zo relevant. Ik sta aan de kant van Israël. Volgens mij komt jouw standpunt er uiteindelijk op neer dat Israël zou moeten verdwijnen, ook al wordt dat niet altijd zo expliciet gezegd door de tegenstanders. Daar ben ik het fundamenteel mee oneens.
Ik vind dat Israël bestaansrecht heeft en dat het dat recht niet alleen mag, maar ook moet verdedigen. Dat betekent niet dat ik alles wat Israël doet automatisch goedkeur. Er kunnen zeker beslissingen of acties zijn waar je kritiek op kunt hebben.
Maar het uitgangspunt blijft voor mij dat het land het recht heeft om zijn bestaan en de veiligheid van zijn inwoners te beschermen, ook als dat helaas niet zonder conflict verloopt.
Naar verluid via een instagramstory van een Israelische militair naar buiten gekomen...quote:Op woensdag 8 juli 2026 22:04 schreef Ronald-Koeman het volgende:
[..]
Bewijs nummer zoveel van martelingen van Palestijnse gevangenen. Ben benieuwd hoe het meest morele leger ter wereld nu weer verdedigd gaat worden.
7 oktober is 3 jaar geleden en stelt echt niks voor.quote:Op woensdag 8 juli 2026 22:19 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Tja, ik wil je hier even aan herinneren:
[..]
Nadat de Palestijnen martelend, verkrachtend en slachten door Israël waren getrokken vond jij dat Israël concessies moest doen tegenover de Palestijnse terroristen en onderhandelingen beginnen over een tweestatenoplossing terwijl de Palestijnse leiders nog aan het schreeuwen waren 7 oktober te willen herhalen tot Israël was vernietigd.
En nu klaag je om een foto van een gemartelde Palestijn? In jouw wereldbeeld doen Israëlische slachtoffers er niet toe, maar zodra er een Palestijn moet incasseren begin het geklaag. Het is erg tenenkrommend en hypocriet.
Mensen zijn vermoord, verkracht, gemarteld. Natuurlijk stelt het iets voor. Het is naar en verschrikkelijk.quote:Op woensdag 8 juli 2026 22:34 schreef Nexum het volgende:
[..]
7 oktober is 3 jaar geleden en stelt echt niks voor.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |