Helemaal correct, want ook die komen niet met hoe het dan wel moet.quote:Op maandag 20 november 2023 16:17 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Je bedoelt 95 procent van de niet-westerse landen, evenals landen zoals Frankrijk en Spanje, die oproepen tot een wapenstilstand?
Niet om het een of ander, maar volgens mij krijgt de situatie in Jemen wel degelijk aandacht van de internationale gemeenschap:quote:Op maandag 20 november 2023 16:29 schreef TheJanitor het volgende:
[..]
Ja.
Lekker oproepen tot een wapenstilstand voordat er een oplossing gevonden is voor Hamas. Simpel te doen als jij het niet bent die aangevallen is en als je geen oplossing hebt. Waar zijn deze oproepen voor in Yemen waar veel meer mensen doodgaan en ze veel minder steriel te werk gaan dan Israel?
Wat is het voordeel voor Israel, het land dat werd aangevallen, voor een ceasefire dan? Voordat Hamas weg is? Waarom zou dat acceptabel zijn dan? En ook voor jou, hoe zou jij Hamas compleet verwijderen?quote:Op maandag 20 november 2023 16:39 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Niet om het een of ander, maar volgens mij krijgt de situatie in Jemen wel degelijk aandacht van de internationale gemeenschap:
Yemen’s warring sides fail to extend UN-backed truce
Exclusive: Saudi delegation to hold ceasefire talks with Yemen's Houthis in Sanaa -sources
A Call For A Cease-Fire In Yemen Makes News. Its Catastrophe Doesn't
Afijn, kijk anders eens op Google. Het is absoluut waar dat het conflict in Jemen minder aandacht krijgt, maar het is dus niet zo dat er niet wordt aangedrongen op een wapenstilstand.
Verder roept bijvoorbeeld zelfs de VS Israël op om terughoudendheid te bekrachtigen en maakten diezelfde Amerikanen zich hard voor humanitaire corridors. Het aandringen op een wapenstilstand lijkt mij, gezien de vele burgerslachtoffers, een logische (en zelfs wenselijke) houding van de internationale gemeenschap.
Het gaat mij vooral om het verwijt dat die 'critici' het wel best vinden dat Hamas blijft zitten waar het zit. Dat is gewoon onzin, al zal dat ongetwijfeld gelden voor een aantal schurkenstaten.quote:Op maandag 20 november 2023 16:36 schreef ExTec het volgende:
[..]
Helemaal correct, want ook die komen niet met hoe het dan wel moet.
De issue voor israel is natuurlijk: hamas moet met wortel en tak uitgeroeid worden. Niks meer, niks minder.
En een "wapenstilstand" is daarvoor geen oplossing.
En een wapenstilstand kan down the line gewoon inhouden dat meer IDF soldaten het leven laten. hamas krijgt immers de kans om te hergroeperen.
En het is makkelijk roepen vanuit parijs of madrid dat israel die verliezen dan maar moet nemen.
Ik begrijp ook niet dat er om een wapenstilstand gevraagd wordt zolang er nog mensen door Hamas gegijzeld zijn.quote:Op maandag 20 november 2023 16:40 schreef TheJanitor het volgende:
[..]
Wat is het voordeel voor Israel, het land dat werd aangevallen, voor een ceasefire dan? Voordat Hamas weg is? Waarom zou dat acceptabel zijn dan? En ook voor jou, hoe zou jij Hamas compleet verwijderen?
Ik ben geen partij in dit conflict. Kan me wel voorstellen dat de dames en heren in olijfkleurige pakjes in israel dat geen goed idee vinden. Er kunnen hamas strijders doorheen glippen, het kan aangegrepen worden voor een palywood moment, waar hamas palestijnen vermoord en heel de wereld israel daarvan de schuld geeft.quote:Op maandag 20 november 2023 16:41 schreef KoosVogels het volgende:
Toen ik opperde dat Israel zich in kan zetten voor humanitaire corridors wees jij dat fel van de hand,
Je overdrijft.quote:ik werd nog niet geen volslagen imbeciel genoemd.
Feit is dat er vele burgerslachtoffers vallen. De vraag is wat je voorop stelt: de 'vernietiging' van Hamas of (onschuldige) mensenlevens? Een groot deel van de internationale gemeenschap stelt mensenlevens voorop, zelfs als dat de 'complete destructie' van Hamas bemoeilijkt of vertraagt.quote:Op maandag 20 november 2023 16:40 schreef TheJanitor het volgende:
[..]
Wat is het voordeel voor Israel, het land dat werd aangevallen, voor een ceasefire dan? Voordat Hamas weg is? Waarom zou dat acceptabel zijn dan? En ook voor jou, hoe zou jij Hamas compleet verwijderen?
Met die redenering hadden we ook Hitler lekker kunnen laten zitten. Had ook 2 miljoen zielige Duitse burgerdoden gescheeld.quote:Op maandag 20 november 2023 16:47 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Feit is dat er vele burgerslachtoffers vallen. De vraag is wat je voorop stelt: de 'vernietiging' van Hamas of (onschuldige) mensenlevens? Een groot deel van de internationale gemeenschap stelt mensenlevens voorop, zelfs als dat de 'complete destructie' van Hamas bemoeilijkt of vertraagt.
Verder zou ik niet weten hoe je Hamas 'compleet' verwijdert. Ik ben geen militair strateeg, slechts een eenvoudige loonslaaf. Ik hoef zo'n vraag dus ook niet te beantwoorden.
Die humanitaire corridors zijn al ingesteld, dus blijkbaar was dat risico te overzien.quote:Op maandag 20 november 2023 16:46 schreef ExTec het volgende:
[..]
Ik ben geen partij in dit conflict. Kan me wel voorstellen dat de dames en heren in olijfkleurige pakjes in israel dat geen goed idee vinden. Er kunnen hamas strijders doorheen glippen, het kan aangegrepen worden voor een palywood moment, waar hamas palestijnen vermoord en heel de wereld israel daarvan de schuld geeft.
[..]
Je overdrijft.
Maar die "internationale gemeenschap" heeft 0 skin in the game. Israel riskeert het verlies van de levens van haar soldaten.quote:Op maandag 20 november 2023 16:47 schreef KoosVogels het volgende:
Een groot deel van de internationale gemeenschap stelt mensenlevens voorop, zelfs als dat de 'complete destructie' van Hamas bemoeilijkt of vertraagt.
Mooi toch?quote:Op maandag 20 november 2023 16:48 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Die humanitaire corridors zijn al ingesteld, dus blijkbaar was dat risico te overzien.
Ja, dat is bij de meeste conflicten het geval. De Amerikanen en EU roepen doorgaans ook bij elke oorlogsituatie op tot een wapenstilstand, ook als ze daar verder geen ene reet mee hebben te maken. En gelukkig maar, want als de internationale gemeenschap zich niet langer bekommert om oorlog en mensenlevens, dan zijn we veel verder van huis.quote:Op maandag 20 november 2023 16:49 schreef ExTec het volgende:
[..]
Maar die "internationale gemeenschap" heeft 0 skin in the game. Israel riskeert het verlies van de levens van haar soldaten.
Waarom zou je als Israël nu willen onderhandelen? Israël is aan de winnende hand.quote:Op maandag 20 november 2023 16:53 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ja, dat is bij de meeste conflicten het geval. De Amerikanen en EU roepen doorgaans ook bij elke oorlogsituatie op tot een wapenstilstand, ook als ze daar verder geen ene reet mee hebben te maken. En gelukkig maar, want als de internationale gemeenschap zich niet langer bekommert om oorlog en mensenlevens, dan zijn we veel verder van huis.
Nogmaals, ik ben een leek, dus ik weet de oplossing niet. Maar het lijkt mij zo langzamerhand eens tijd voor de onderhandelingstafel. De Israeli's en Palestijnen moeten namelijk hoe dan ook verder met elkaar. Want hoe graag Netanyahu dat ook wil, de Palestijnen worden niet verplaatst naar een ander land. Dat gaat de internationale gemeenschap nooit accepteren. Zelfs de Amerikanen dringen opnieuw aan op een 2-statenoplossing.
Wat is de taak van de overheid? De eigen burgers beschermen of de internationale gemeenschap paaien?quote:Op maandag 20 november 2023 16:47 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Feit is dat er vele burgerslachtoffers vallen. De vraag is wat je voorop stelt: de 'vernietiging' van Hamas of (onschuldige) mensenlevens? Een groot deel van de internationale gemeenschap stelt mensenlevens voorop, zelfs als dat de 'complete destructie' van Hamas bemoeilijkt of vertraagt.
Verder zou ik niet weten hoe je Hamas 'compleet' verwijdert. Ik ben geen militair strateeg, slechts een eenvoudige loonslaaf. Ik hoef zo'n vraag dus ook niet te beantwoorden.
Eerst Hamas weg. Het IDF is goed bezig. Kopstukken elimineren en de infra vernietigen.quote:Op maandag 20 november 2023 16:53 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ja, dat is bij de meeste conflicten het geval. De Amerikanen en EU roepen doorgaans ook bij elke oorlogsituatie op tot een wapenstilstand, ook als ze daar verder geen ene reet mee hebben te maken. En gelukkig maar, want als de internationale gemeenschap zich niet langer bekommert om oorlog en mensenlevens, dan zijn we veel verder van huis.
Nogmaals, ik ben een leek, dus ik weet de oplossing niet. Maar het lijkt mij zo langzamerhand eens tijd voor de onderhandelingstafel. De Israeli's en Palestijnen moeten namelijk hoe dan ook verder met elkaar. Want hoe graag Netanyahu dat ook wil, de Palestijnen worden niet verplaatst naar een ander land. Dat gaat de internationale gemeenschap nooit accepteren. Zelfs de Amerikanen dringen opnieuw aan op een 2-statenoplossing.
Gewoon weer bij Israël voegen dus?quote:Op maandag 20 november 2023 17:01 schreef Homey het volgende:
[..]
Eerst Hamas weg. Het IDF is goed bezig. Kopstukken elimineren en de infra vernietigen.
Dan een wapenstilstand. Er moet gewoon een democratie en denazificatie komen in Palestina. Dat is een absolute voorwaarde voor een vredesplan. Wat ook helpt is meer diversiteit in Gaza. Mensen van allerlei culturen, geloven en genders. Geen dominantie van de islam.
Ik vind het ook opmerkelijk dat zoiets van iemand komt die volgens mij tegen een diplomatieke oplossing was mbt de oorlog in Oekraïne. Maar blijkbaar is ruim 350,000 slachtoffers minder erg dan 10,000 vermeende slachtoffers. Het is erg tegenstrijdig.quote:Op maandag 20 november 2023 16:57 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Waarom zou je als Israël nu willen onderhandelen? Israël is aan de winnende hand.
Waarom zou Israël dat willen?quote:Op maandag 20 november 2023 17:10 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Gewoon weer bij Israël voegen dus?
Lekkerkerk ook gewoon.quote:
Hey man, Cuendillar en ik wachten nog op een antwoord van jequote:
quote:Op dinsdag 14 november 2023 16:26 schreef Red_85 het volgende:
[..]
@:Slayage
Vergoelijk dit eens dan.
Kan er ook nog wel bij:
1: Je mening over Turkse nederzettingen in Koerdisch gebied
2: het ontvoeren van een 4 jarig meisje door hamas, probeer het eens goed te praten
3: De manier van bizarre moord-. Verkrachtings- en levendverbrandingspartij op nova festival (speciaal voor miss_sly in spoiler)SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Doe het.'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
Dat Israël door wil vechten, kan ik mij dan ook goed voorstellen. Als ik een Israëli was zou ik voorlopig ook niets willen weten van een wapenstilstand. Dat weet ik vrij zeker.quote:Op maandag 20 november 2023 16:58 schreef Ulx het volgende:
[..]
Wat is de taak van de overheid? De eigen burgers beschermen of de internationale gemeenschap paaien?
Als jij aan de ontvangende kant van Hamas raketten woont, wil je dan dat de regering wat doet aan die dreiging, al kost het doden naast de lanceerinstallaties? Of zeg je dat je liever ziet dat jij of jouw familie misschien maar beter opgeblazen kunnen worden als je daarmee het leven van iemand die jou dood wil kan redden?
Je kunt zulke dingen natuurlijk ook gewoon aan mij vragen, in plaats van allerlei veronderstellingen te doen.quote:Op maandag 20 november 2023 17:12 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Ik vind het ook opmerkelijk dat zoiets van iemand komt die volgens mij tegen een diplomatieke oplossing was mbt de oorlog in Oekraïne. Maar blijkbaar is ruim 350,000 slachtoffers minder erg dan 10,000 vermeende slachtoffers. Het is erg tegenstrijdig.
Een oorlog die dus eigenlijk niet kan worden geworden tegen de grootste kernmacht ter wereld, moet tot in het einde der tijden worden doorgevochten ongeacht het aantal slachtoffers, maar een oorlog die wél kan worden gewonnen tegen een relatief kleine terreurgroepering, moet aan de onderhandelingstafel worden opgelost, waarmee die terreurbeweging blijft voorbestaan.
Het wekt daarom de indruk dat het voornamelijk met persoonlijke voorkeuren en sympathieën te maken heeft en niet met de werkelijkheid over wat militair gezien haalbaar en realistisch is.
Iedereen mag ideologisch zijn en denken wie die wil zijn..... alleen stopt dat bij een ander daartoe te overtuigen of te dwingen.quote:Op maandag 20 november 2023 16:57 schreef phpmystyle het volgende:
Het is natuurljik duidelijk dat de strategie die ingezet wordt gericht is op detterence. Vernietigen van geheel Hamas zal niet gaan, er zullen altijd nieuwe erbij komen of mensen die ideologisch daarheen schuiven, zie het als een virus.
Maar met detterence kun je wel bereiken dat het draagvlak afneemt
Zowel Hamas als Israël hebben debet aan de veiligheid van de Palestijnen.quote:Op maandag 20 november 2023 16:08 schreef TheJanitor het volgende:
[..]
Waarom rust de veiligheid van Palestijnen op de schouders van Israel, en niet op die ze expres in gevaar brengen?
In ieder geval niet door 10.000+ burgerslachtoffers te maken. Daarnaast is het nog maar de vraag of je Hamas kunt uitroeien omdat wat Hamas in feite op de been houdt een gedachtegoed is. De Palestijnen beter behandelen is dè manier om die gedachtegoed te doen laten slinken. Heel veel burgerslachtoffers maken en onderdrukken doet hun gedachtegoed alleen maar groeien.quote:En wat moet Israel anders doen om Hamas uit te roeien dan?
quote:Op maandag 20 november 2023 16:32 schreef TheJanitor het volgende:
[..]
Is niet hypocriet. Bombarderen van een ziekenhuis dat gebruikt wordt is een war crime. En dat is iets wat het ICC maar moet bepalen. Of het ziekenhuis gebruikt werd als HQ.
Maar mensen onthoofden, verkrachten, baby's onthoofden en in ovens stoppen, mensen ontvoeren, van deur tot deur gaan en mensen afslachten lijken me wel war crimes waar je niet naar ICC voor hoeft te stappen.
Dat een radicale moslim als jij het verschil niet kan inzien snap ik dan weer wel. Net zoals mohammed het deed! De perfecte man! Waarom is dat een war crime?
Jawel, duurt alleen nog even.quote:
quote:Op maandag 20 november 2023 16:30 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Ja
Fucking
Wel
Onder internationaal recht is het ziekenhuis een militair doel. Als je al wil bl@ten, get your fucking facts straight first.
Maar punt 1 is toch al achterhaald dus geen punt meer, ze hoeven niet van te voren te zeggen wat ze al wisten en over proportionaliteit valt altijd te twisten.quote:Op maandag 20 november 2023 17:25 schreef Ronald-Koeman het volgende:
[..]
[ twitter ]
Luister en huiver.
1. Israël ging al te werk voordat ze iets bewezen hadden en 2. daarna moet het nog altijd proportioneel zijn en met alle zorg en precisie. Israël gaat op beide punten in de fout.
Het is inmiddels 10.000+ aan slachtoffers sinds 7 oktober?quote:Op maandag 20 november 2023 17:23 schreef Ronald-Koeman het volgende:
[..]
Zowel Hamas als Israël hebben debet aan de veiligheid van de Palestijnen.
[..]
In ieder geval niet door 10.000+ burgerslachtoffers te maken. Daarnaast is het nog maar de vraag of je Hamas kunt uitroeien omdat wat Hamas in feite op de been houdt een gedachtegoed is. De Palestijnen beter behandelen is dè manier om die gedachtegoed te doen laten slinken. Heel veel burgerslachtoffers maken en onderdrukken doet hun gedachtegoed alleen maar groeien.
Je kunt Hamas niet onschadelijk maken als je de druk van de ketel haalt. Dat weet Hamas. Dat is hun hele strategie. En dat is erg vervelend voor de omwonenden van hun terreurlocaties, maar Israël gaat dat terecht niet als reden tot het incasseren van klappen accepteren. Die zeggen juist dat het andersom moet. Die gaan zorgen dat Hamas nog heel lang heel veel moeite zal krijgen om nog maar zoiets als een kiezelsteen over de grens te gooien.quote:Op maandag 20 november 2023 17:14 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Dat Israël door wil vechten, kan ik mij dan ook goed voorstellen. Als ik een Israëli was zou ik voorlopig ook niets willen weten van een wapenstilstand. Dat weet ik vrij zeker.
Maar het gaat hier om de houding van de internationale gemeenschap. Dat die aandringt op een wapenstilstand is niet alleen logisch, maar ook gewoon wenselijk. Zoals ik al aangaf in mijn vorige post: op het moment dat de internationale gemeenschap geen fuck meer geeft om oorlogsslachtoffers, zijn we een stuk verder van huis. En nee, dat betekent dat ze willen dat Hamas blijft zitten waar ze zit, zoals werd gesuggereerd door TheJanitor.
Hoe dan wel ? Met het hoe niet moet is aan de zijlijn nutteloze aanwijzingen geven.quote:Op maandag 20 november 2023 17:23 schreef Ronald-Koeman het volgende:
[..]
[..]
In ieder geval niet door 10.000+ burgerslachtoffers te maken. Daarnaast is het nog maar de vraag of je Hamas kunt uitroeien omdat wat Hamas in feite op de been houdt een gedachtegoed is. De Palestijnen beter behandelen is dè manier om die gedachtegoed te doen laten slinken. Heel veel burgerslachtoffers maken en onderdrukken doet hun gedachtegoed alleen maar groeien.
Geen oplossing behalve deugen voor 1 kant dus.quote:Op maandag 20 november 2023 17:23 schreef Ronald-Koeman het volgende:
[..]
[..]
Nou ja, wie pas echt heeft gefaald, is Israël. Ik verbaas mij er nog steeds over dat die terreuraanval op deze manier plaats heeft kunnen vinden. Ik neem aan dat er koppen gaan rollen als deze oorlog straks voorbij is.quote:Op maandag 20 november 2023 17:30 schreef Ulx het volgende:
[..]
Je kunt Hamas niet onschadelijk maken als je de druk van de ketel haalt. Dat weet Hamas. Dat is hun hele strategie. En dat is erg vervelend voor de omwonenden van hun terreurlocaties, maar Israël gaat dat terecht niet als reden tot het incasseren van klappen accepteren. Die zeggen juist dat het andersom moet. Die gaan zorgen dat Hamas nog heel lang heel veel moeite zal krijgen om nog maar zoiets als een kiezelsteen over de grens te gooien.
En face it, de enige reden dat VN organisaties en het Rode Kruis en een zooi andere organisaties en personen, waaronder behoorlijk wat journalisten en politici willen dat er een pauze komt is dat ze zelf ontzettend gefaald hebben. Ze waren blind voor, of stonden infiltratie van hun instellingen door Hamas oogluikend toe en zullen niet staan te juichen dat nu de vragen komen om dat eens even uit te leggen....In een aantal dagen rust kun je heel wat gezichtsverlies voorkomen.
1: Israël had gelijk, zien we op de beelden. Dus die is niet meer relevant.quote:Op maandag 20 november 2023 17:25 schreef Ronald-Koeman het volgende:
[..]
[ twitter ]
Luister en huiver.
1. Israël ging al te werk voordat ze iets bewezen hadden en 2. daarna moet het nog altijd proportioneel zijn en met alle zorg en precisie. Israël gaat op beide punten in de fout.
quote:Op maandag 20 november 2023 17:35 schreef Ronald-Koeman het volgende:
En voor de mensen die vragen: hoe moet je dan wél reageren na 7 oktober? Nou bijv. met Hamas onderhandelen over het ruilen van gijzelaars voor gevangenen. Dit is heel normaal in internationale betrekkingen... Amerika/Rusland/Oekraïne etc. doen dit ook. Het is klote want liever onderhandel je niet met terroristen en wil je misdaden niet belonen maar toch gebeurt het en is het beter dan 10x zoveel burgerslachtoffers maken.
Tegelijkertijd onderzoek je wat er mis is gegaan op 7 oktober en dicht je de gaten/fouten in je defensie. Vervolgens zet je een beleid in wat humaner is dan daarvoor en begin je de onderhandelingen naar een twee staten oplossing. Maarja, dat laatste wil het conservatief rechtse kabinet van Israël niet.
De koppen hadden allang gerold moeten worden.quote:Op maandag 20 november 2023 17:35 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Nou ja, wie pas echt heeft gefaald, is Israël. Ik verbaas mij er nog steeds over dat die terreuraanval op deze manier plaats heeft kunnen vinden. Ik neem aan dat er koppen gaan rollen als deze oorlog straks voorbij is.
Die internationale gemeenschap is wel partijdig dan, want iedereen weet een wapenstilstand inhoudt dat Hamas blijft bestaan, en dat als Hamas blijft bestaan de Palestijnse oorlogslachtoffers ingeruild worden voor terreurslachtoffers aan Israëlische kant.quote:Op maandag 20 november 2023 17:14 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Dat Israël door wil vechten, kan ik mij dan ook goed voorstellen. Als ik een Israëli was zou ik voorlopig ook niets willen weten van een wapenstilstand. Dat weet ik vrij zeker.
Maar het gaat hier om de houding van de internationale gemeenschap. Dat die aandringt op een wapenstilstand is niet alleen logisch, maar ook gewoon wenselijk. Zoals ik al aangaf in mijn vorige post: op het moment dat de internationale gemeenschap geen fuck meer geeft om oorlogsslachtoffers, zijn we een stuk verder van huis. En nee, dat betekent dat ze willen dat Hamas blijft zitten waar ze zit, zoals werd gesuggereerd door TheJanitor.
Daarnaast valt er een heel goed argument te maken voor ingrijpen als er onder dat ziekenhuis een hoofdkwartier van Hamas zit, waar ook nog eens gegijzelden worden vastgehouden. Dan kun je blijven janken over 'proportionaliteit' maar dat gaat het niet meer oplossen.quote:Op maandag 20 november 2023 17:28 schreef Tarado het volgende:
[..]
Maar punt 1 is toch al achterhaald dus geen punt meer, ze hoeven niet van te voren te zeggen wat ze al wisten en over proportionaliteit valt altijd te twisten.
Het zal ze boeien, en mij ook.quote:Op maandag 20 november 2023 17:25 schreef Ronald-Koeman het volgende:
[..]
[ twitter ]
Luister en huiver.
Haha, dus Israel zou wat jou betreft moeten onderhandelen nadat ze aangevallen, gekidnapped, verkacht, en vermoord zijn?quote:Op maandag 20 november 2023 17:35 schreef Ronald-Koeman het volgende:
En voor de mensen die vragen: hoe moet je dan wél reageren na 7 oktober? Nou bijv. met Hamas onderhandelen over het ruilen van gijzelaars voor gevangenen. Dit is heel normaal in internationale betrekkingen... Amerika/Rusland/Oekraïne etc. doen dit ook. Het is klote want liever onderhandel je niet met terroristen en wil je misdaden niet belonen maar toch gebeurt het en is het beter dan 10x zoveel burgerslachtoffers maken.
Tegelijkertijd onderzoek je wat er mis is gegaan op 7 oktober en dicht je de gaten/fouten in je defensie. Vervolgens zet je een beleid in wat humaner is dan daarvoor en begin je de onderhandelingen naar een twee staten oplossing. Maarja, dat laatste wil het conservatief rechtse kabinet van Israël niet.
Dit !!!!quote:Op maandag 20 november 2023 17:30 schreef Ulx het volgende:
En face it, de enige reden dat VN organisaties en het Rode Kruis en een zooi andere organisaties en personen, waaronder behoorlijk wat journalisten en politici willen dat er een pauze komt is dat ze zelf ontzettend gefaald hebben. Ze waren blind voor, of stonden infiltratie van hun instellingen door Hamas oogluikend toe en zullen niet staan te juichen dat nu de vragen komen om dat eens even uit te leggen....In een aantal dagen rust kun je heel wat gezichtsverlies voorkomen.
Ja ze kunnen moeilijk zeggen dat het ze niks boeit. Maar net zoals bij Oekraiene zie ik niet heel veel andere mogelijkheden als doorvechten.quote:Op maandag 20 november 2023 17:35 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Nou ja, wie pas echt heeft gefaald, is Israël. Ik verbaas mij er nog steeds over dat die terreuraanval op deze manier plaats heeft kunnen vinden. Ik neem aan dat er koppen gaan rollen als deze oorlog straks voorbij is.
Verder is het natuurlijk lachwekkend dat je het 'vervelend' noemt dat burgers omkomen door bommen. Zeg dan gewoon gelijk dat al die burgerdoden je geen kut interesseren.
Erger nog, afgeslacht en voordat ze dood waren verminkt. Het afsnijden van een vrouw haar borsten terwijl ze al wordt gegroepsverkracht, daarna vermoord en nog eens necrofilie op haar wordt uitgevoerd.quote:Op maandag 20 november 2023 17:36 schreef Tarado het volgende:
[..]Internationale betrekkingen nadat een stel terroristen net op een moordmissie is geweest, of ben je al vergeten dat er ook een deel gewoon afgeslacht is?
Deze post is echt absurd.quote:Op maandag 20 november 2023 17:35 schreef Ronald-Koeman het volgende:
Als je de beelden uit dat ziekenhuis ziet dan zou je dat wel denken al weten we niet in wat voor persoonlijke levensbedreigende situatie die mensen zitten.quote:Op maandag 20 november 2023 17:38 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Daarnaast valt er een heel goed argument te maken voor ingrijpen als er onder dat ziekenhuis een hoofdkwartier van Hamas zit, waar ook nog eens gegijzelden worden vastgehouden. Dan kun je blijven janken over 'proportionaliteit' maar dat gaat het niet meer oplossen.
Ik vraag mij ook sterk af of het Rode Kruis gewoon niet af wist van de aanwezigheid van Hamas daar, maar gewoon een oogje heeft toegeknepen.
Netanyahu's kop zal terecht wel gaan rollen, maar dat is nu niet heel belangrijk. Na Yom Kippur duurde het ook een jaar voordat Golda Meir haar plek verloor.quote:Op maandag 20 november 2023 17:35 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Verder is het natuurlijk lachwekkend dat je het 'vervelend' noemt dat burgers omkomen door bommen. Zeg dan gewoon gelijk dat al die burgerdoden je geen kut interesseren.
Ik vrees dat je dit nog serieus zult menen waarmee je feitelijk vindt dat beter wordt toegegeven aan terreur(eisen).quote:Op maandag 20 november 2023 17:35 schreef Ronald-Koeman het volgende:
Goed verhaal, lekker kort.quote:Op maandag 20 november 2023 17:12 schreef Slayage het volgende:
Hoorde recentelijk die Israël propagandist Durlacher zich ook druk maken om de frase Allahu AkbarAnno 2023 met een wereld aan informatie in hun broekzak zijn sommige mensen nog steeds niet in staat om hun orientalistische wereldbeeld te begraven.
[ twitter ]
quote:Op maandag 20 november 2023 17:35 schreef Ronald-Koeman het volgende:
En voor de mensen die vragen: hoe moet je dan wél reageren na 7 oktober? Nou bijv. met Hamas onderhandelen
Bewezen?quote:Op maandag 20 november 2023 17:25 schreef Ronald-Koeman het volgende:
[..]
[ twitter ]
Luister en huiver.
Israel zal de GAZA moeten blijven controleren er een vriendelijk regering plaatsen met afgezanten uit de bevolking, het is niet andersquote:Op maandag 20 november 2023 17:43 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Ja ze kunnen moeilijk zeggen dat het ze niks boeit. Maar net zoals bij Oekraiene zie ik niet heel veel andere mogelijkheden als doorvechten.
Natuurlijk niemand gelooft echt dat je Hamas kunt verslaan, maar je kan de pijnprijs wel heel hoog laten worden waardoorhet draagvlak voor Hamas aldaar afneemt.
Waar komen die raketten vandaan? Niet uit Noord Gaza meer, zou je denken...quote:
Ik denk niet dat Israël wil praten met Hamas-ongedierte. Aangezien Hamas op dit moment aan de verliezende hand is zal Israël gewoon doordrukken tot volledige controle gehaald is.quote:Op maandag 20 november 2023 17:40 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Haha, dus Israel zou wat jou betreft moeten onderhandelen nadat ze aangevallen, gekidnapped, verkacht, en vermoord zijn?
Er past maar één reactie: niets ontziende en onophoudelijke artillerie aanvallen.
quote:Op maandag 20 november 2023 18:23 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Godsamme. En dan hier nog moeten lezen hurrrr durrr dat ziekenhuis is geen legitiem doelwit!
Zover dan het onderhandelen.....quote:
1948GENOTquote:Op maandag 20 november 2023 17:36 schreef Tarado het volgende:
[..]Internationale betrekkingen nadat een stel terroristen net op een moordmissie is geweest, of ben je al vergeten dat er ook een deel gewoon afgeslacht is?
Er hoeft geeneens een vriendelijke regering te komen maar eentje die zijn poten thuishoudt.quote:Op maandag 20 november 2023 18:13 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Israel zal de GAZA moeten blijven controleren er een vriendelijk regering plaatsen met afgezanten uit de bevolking, het is niet anders
Klinkt als een broodje aap verhaal. Of staat dat ook nog ergens op een (geverifieerde) video?quote:Op maandag 20 november 2023 17:43 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Erger nog, afgeslacht en voordat ze dood waren verminkt. Het afsnijden van een vrouw haar borsten terwijl ze al wordt gegroepsverkracht, daarna vermoord en nog eens necrofilie op haar wordt uitgevoerd.
We weten nou inmiddels wel hoe je er over denkt...quote:Op maandag 20 november 2023 17:55 schreef Vallon het volgende:
[..]
Ik vrees dat je dit nog serieus zult menen waarmee je feitelijk vindt dat beter wordt toegegeven aan terreur(eisen).
Wat je versta je hier onder "onderhandelen" dat immers met terreur uitoefenen niet nodig zal zijn om te tekenen bij het kruisje.
De verdere uitweiding/afleiding zijn zaken die hier geen ene reet ergens mee te maken heeft. Laat staan dat het "normaal" zou zijn. Het is niet en nooit normaal dat iemand die zijn zin niet krijgt, vrijelijk gaat rondmeppen en mensen op de meest brute wijze gaat vermoorden.
Maar Israël wil niet onderhandelen..quote:
Ja hoor, het werd gewoon gestreamd. Even je best doen en het is te vinden..quote:Op maandag 20 november 2023 18:47 schreef Joppiez het volgende:
[..]
Klinkt als een broodje aap verhaal. Of staat dat ook nog ergens op een (geverifieerde) video?
Er wordt zelfs afgeraden te kijken.quote:Op maandag 20 november 2023 19:04 schreef Ulx het volgende:
[..]
Ja hoor, het werd gewoon gestreamd. Even je best doen en het is te vinden..
Als ze nou nog niet automatisch met een hele batterij artillerie terugvuren op de locatie waar raketten vandaan komen, dan zou ik dat niet snappen.quote:
En dat vraag je voor een vriend, zeker?quote:Op maandag 20 november 2023 18:47 schreef Joppiez het volgende:
[..]
Klinkt als een broodje aap verhaal. Of staat dat ook nog ergens op een (geverifieerde) video?
https://www.hamas-massacre.net/quote:Op maandag 20 november 2023 18:47 schreef Joppiez het volgende:
[..]
Huiveren is gepast bij de gebeurtenissen van 7 oktober.quote:Op maandag 20 november 2023 17:25 schreef Ronald-Koeman het volgende:
[..]
[ twitter ]
Luister en huiver
Definieer "we" en nee je hebt hooguit een idee over hoe jij er in overtuiging over denkt.quote:Op maandag 20 november 2023 18:52 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
We weten nou inmiddels wel hoe je er over denkt...
Bekeken en geen vrouw gezien die werd verkracht, tieten afgesneden en/of bewerkt met een dildo oid.quote:Op maandag 20 november 2023 19:21 schreef LaDaDiDa het volgende:
[..]
https://www.hamas-massacre.net/
Niet specifiek gezocht, hoef ik niet te zien.
Iets met afwegen en dat Israël proportioneel reageert en steeds rekening houdt met burger slachtoffers.quote:Op maandag 20 november 2023 19:17 schreef nixxx het volgende:
[..]
Als ze nou nog niet automatisch met een hele batterij artillerie terugvuren op de locatie waar raketten vandaan komen, dan zou ik dat niet snappen.
quote:
Geinspireerd op dit lied:quote:Wiki:
Arutz Sheva [..] also known in English as Israel National News, is an Israeli media network identifying with religious Zionism. It offers online news articles in Hebrew, English, and Russian as well as live streaming radio, video and free podcasts.[1] It also publishes a weekly newspaper, B'Sheva, with the third-largest weekend circulation in the country.[2]
[..]
Arutz Sheva sees itself as a counterbalance to " 'negative thinking' and 'post-Zionist' attitudes."[12] It has been identified with the Israeli settlement movement.[4]
quote:
quote:Op maandag 20 november 2023 20:11 schreef Mr.Silencer het volgende:
[..]
Aangezien de propaganda machine aan beide kanten volop draait kwam ik ook deze video tegen.
Ik had mijn bedenkingen of de Engelse ondertiteling klopte vanwege de bron.
In eerste instantie zou dit door de nieuws overheidsorganisatie Israeli Public Broadcasting Corporation via X zijn verspreidt, maar is inmiddels verwijderd.
https://archive.is/2023.1(...)/1726158106453742004).
Ik vond nog wel bij de Israelische nieuwssite Arutz Sheva een artikel met dezelfde video (zonder engelse ondertiteling) met Hebreeuwse lyrics en na een Google vertaling behoorlijk overeenkomen.
https://www.inn.co.il/news/620466
Gearchiveerde link: https://archive.ph/8gSMk
[..]
Geinspireerd op dit lied:
Hareut
quote:Op maandag 20 november 2023 06:09 schreef oblo het volgende:
[..]
[..]
Het is niet fake. De ondertiteling klopt ook. Het gaat alleen over terroristen, dus die ״elimineer iedereen” regel gaat over terroristen. Maar dat is niet zo duidelijk zonder context. En ik mis het “ethnosupremacist” gedeelte in dit liedje. Ze zingen dat we “een natie, voor altijd” zijn, hoe is dat suprematie? Is “One nation under god” ook suprematie?
Dit is de tekst:
[..]
“Over een jaar zal er niets meer zijn en dan kunnen we veilig terugkeren naar huis”, dat is de regel waar ik een beetje verdrietig van word.
Dit lied is overigens geproduceerd door ene Ofer Rosenbaum. Hij heeft deze tekst natuurlijk expres zo dubbelzinnig gemaakt.
[..]
Onderhandelen met terroristen die Israelische babies in ovens gebakken hebben, dat zal vast een succes worden.quote:Op maandag 20 november 2023 17:35 schreef Ronald-Koeman het volgende:
Israel kon ook gewoon Hamas strijders (of Palestijnen, geen idee, is tegenwoordig hetzelfde) vrijlaten. Nu is het te laat denk ik, de gijzelaars zijn waarschijnlijk allemaal al dood.quote:
Wow Slay, dat ik jou nog eens mag zien opkomen voor het recht van elk kind, en dus ook meisjes, op onderwijs, op niet in een kindhuwelijk terecht te komen of onder een burqah weggestopt te worden. En natuurlijk voor het recht van Israëlische kinderen om geen raketten op hun hoofd te krijgen, hun ouders niet voor hun ogen verkracht en doodgeschoten te zien worden.quote:
Israël is aan het onderhandelen samen met de VS en Qatar over de 240 mensen die gegijzeld zijn. Het is makkelijk praten niet te onderhandelen met terroristen.quote:Op maandag 20 november 2023 20:32 schreef spicymchaggis het volgende:
[..]
Onderhandelen met terroristen die Israelische babies in ovens gebakken hebben, dat zal vast een succes worden.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |