Je kunt zulke dingen natuurlijk ook gewoon aan mij vragen, in plaats van allerlei veronderstellingen te doen.quote:Op maandag 20 november 2023 17:12 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Ik vind het ook opmerkelijk dat zoiets van iemand komt die volgens mij tegen een diplomatieke oplossing was mbt de oorlog in Oekraïne. Maar blijkbaar is ruim 350,000 slachtoffers minder erg dan 10,000 vermeende slachtoffers. Het is erg tegenstrijdig.
Een oorlog die dus eigenlijk niet kan worden geworden tegen de grootste kernmacht ter wereld, moet tot in het einde der tijden worden doorgevochten ongeacht het aantal slachtoffers, maar een oorlog die wél kan worden gewonnen tegen een relatief kleine terreurgroepering, moet aan de onderhandelingstafel worden opgelost, waarmee die terreurbeweging blijft voorbestaan.
Het wekt daarom de indruk dat het voornamelijk met persoonlijke voorkeuren en sympathieën te maken heeft en niet met de werkelijkheid over wat militair gezien haalbaar en realistisch is.
Iedereen mag ideologisch zijn en denken wie die wil zijn..... alleen stopt dat bij een ander daartoe te overtuigen of te dwingen.quote:Op maandag 20 november 2023 16:57 schreef phpmystyle het volgende:
Het is natuurljik duidelijk dat de strategie die ingezet wordt gericht is op detterence. Vernietigen van geheel Hamas zal niet gaan, er zullen altijd nieuwe erbij komen of mensen die ideologisch daarheen schuiven, zie het als een virus.
Maar met detterence kun je wel bereiken dat het draagvlak afneemt
Zowel Hamas als Israël hebben debet aan de veiligheid van de Palestijnen.quote:Op maandag 20 november 2023 16:08 schreef TheJanitor het volgende:
[..]
Waarom rust de veiligheid van Palestijnen op de schouders van Israel, en niet op die ze expres in gevaar brengen?
In ieder geval niet door 10.000+ burgerslachtoffers te maken. Daarnaast is het nog maar de vraag of je Hamas kunt uitroeien omdat wat Hamas in feite op de been houdt een gedachtegoed is. De Palestijnen beter behandelen is dè manier om die gedachtegoed te doen laten slinken. Heel veel burgerslachtoffers maken en onderdrukken doet hun gedachtegoed alleen maar groeien.quote:En wat moet Israel anders doen om Hamas uit te roeien dan?
quote:Op maandag 20 november 2023 16:32 schreef TheJanitor het volgende:
[..]
Is niet hypocriet. Bombarderen van een ziekenhuis dat gebruikt wordt is een war crime. En dat is iets wat het ICC maar moet bepalen. Of het ziekenhuis gebruikt werd als HQ.
Maar mensen onthoofden, verkrachten, baby's onthoofden en in ovens stoppen, mensen ontvoeren, van deur tot deur gaan en mensen afslachten lijken me wel war crimes waar je niet naar ICC voor hoeft te stappen.
Dat een radicale moslim als jij het verschil niet kan inzien snap ik dan weer wel. Net zoals mohammed het deed! De perfecte man! Waarom is dat een war crime?
Jawel, duurt alleen nog even.quote:
quote:Op maandag 20 november 2023 16:30 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Ja
Fucking
Wel
Onder internationaal recht is het ziekenhuis een militair doel. Als je al wil bl@ten, get your fucking facts straight first.
Maar punt 1 is toch al achterhaald dus geen punt meer, ze hoeven niet van te voren te zeggen wat ze al wisten en over proportionaliteit valt altijd te twisten.quote:Op maandag 20 november 2023 17:25 schreef Ronald-Koeman het volgende:
[..]
[ twitter ]
Luister en huiver.
1. Israël ging al te werk voordat ze iets bewezen hadden en 2. daarna moet het nog altijd proportioneel zijn en met alle zorg en precisie. Israël gaat op beide punten in de fout.
Het is inmiddels 10.000+ aan slachtoffers sinds 7 oktober?quote:Op maandag 20 november 2023 17:23 schreef Ronald-Koeman het volgende:
[..]
Zowel Hamas als Israël hebben debet aan de veiligheid van de Palestijnen.
[..]
In ieder geval niet door 10.000+ burgerslachtoffers te maken. Daarnaast is het nog maar de vraag of je Hamas kunt uitroeien omdat wat Hamas in feite op de been houdt een gedachtegoed is. De Palestijnen beter behandelen is dè manier om die gedachtegoed te doen laten slinken. Heel veel burgerslachtoffers maken en onderdrukken doet hun gedachtegoed alleen maar groeien.
Je kunt Hamas niet onschadelijk maken als je de druk van de ketel haalt. Dat weet Hamas. Dat is hun hele strategie. En dat is erg vervelend voor de omwonenden van hun terreurlocaties, maar Israël gaat dat terecht niet als reden tot het incasseren van klappen accepteren. Die zeggen juist dat het andersom moet. Die gaan zorgen dat Hamas nog heel lang heel veel moeite zal krijgen om nog maar zoiets als een kiezelsteen over de grens te gooien.quote:Op maandag 20 november 2023 17:14 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Dat Israël door wil vechten, kan ik mij dan ook goed voorstellen. Als ik een Israëli was zou ik voorlopig ook niets willen weten van een wapenstilstand. Dat weet ik vrij zeker.
Maar het gaat hier om de houding van de internationale gemeenschap. Dat die aandringt op een wapenstilstand is niet alleen logisch, maar ook gewoon wenselijk. Zoals ik al aangaf in mijn vorige post: op het moment dat de internationale gemeenschap geen fuck meer geeft om oorlogsslachtoffers, zijn we een stuk verder van huis. En nee, dat betekent dat ze willen dat Hamas blijft zitten waar ze zit, zoals werd gesuggereerd door TheJanitor.
Hoe dan wel ? Met het hoe niet moet is aan de zijlijn nutteloze aanwijzingen geven.quote:Op maandag 20 november 2023 17:23 schreef Ronald-Koeman het volgende:
[..]
[..]
In ieder geval niet door 10.000+ burgerslachtoffers te maken. Daarnaast is het nog maar de vraag of je Hamas kunt uitroeien omdat wat Hamas in feite op de been houdt een gedachtegoed is. De Palestijnen beter behandelen is dè manier om die gedachtegoed te doen laten slinken. Heel veel burgerslachtoffers maken en onderdrukken doet hun gedachtegoed alleen maar groeien.
Geen oplossing behalve deugen voor 1 kant dus.quote:Op maandag 20 november 2023 17:23 schreef Ronald-Koeman het volgende:
[..]
[..]
Nou ja, wie pas echt heeft gefaald, is Israël. Ik verbaas mij er nog steeds over dat die terreuraanval op deze manier plaats heeft kunnen vinden. Ik neem aan dat er koppen gaan rollen als deze oorlog straks voorbij is.quote:Op maandag 20 november 2023 17:30 schreef Ulx het volgende:
[..]
Je kunt Hamas niet onschadelijk maken als je de druk van de ketel haalt. Dat weet Hamas. Dat is hun hele strategie. En dat is erg vervelend voor de omwonenden van hun terreurlocaties, maar Israël gaat dat terecht niet als reden tot het incasseren van klappen accepteren. Die zeggen juist dat het andersom moet. Die gaan zorgen dat Hamas nog heel lang heel veel moeite zal krijgen om nog maar zoiets als een kiezelsteen over de grens te gooien.
En face it, de enige reden dat VN organisaties en het Rode Kruis en een zooi andere organisaties en personen, waaronder behoorlijk wat journalisten en politici willen dat er een pauze komt is dat ze zelf ontzettend gefaald hebben. Ze waren blind voor, of stonden infiltratie van hun instellingen door Hamas oogluikend toe en zullen niet staan te juichen dat nu de vragen komen om dat eens even uit te leggen....In een aantal dagen rust kun je heel wat gezichtsverlies voorkomen.
1: Israël had gelijk, zien we op de beelden. Dus die is niet meer relevant.quote:Op maandag 20 november 2023 17:25 schreef Ronald-Koeman het volgende:
[..]
[ twitter ]
Luister en huiver.
1. Israël ging al te werk voordat ze iets bewezen hadden en 2. daarna moet het nog altijd proportioneel zijn en met alle zorg en precisie. Israël gaat op beide punten in de fout.
quote:Op maandag 20 november 2023 17:35 schreef Ronald-Koeman het volgende:
En voor de mensen die vragen: hoe moet je dan wél reageren na 7 oktober? Nou bijv. met Hamas onderhandelen over het ruilen van gijzelaars voor gevangenen. Dit is heel normaal in internationale betrekkingen... Amerika/Rusland/Oekraïne etc. doen dit ook. Het is klote want liever onderhandel je niet met terroristen en wil je misdaden niet belonen maar toch gebeurt het en is het beter dan 10x zoveel burgerslachtoffers maken.
Tegelijkertijd onderzoek je wat er mis is gegaan op 7 oktober en dicht je de gaten/fouten in je defensie. Vervolgens zet je een beleid in wat humaner is dan daarvoor en begin je de onderhandelingen naar een twee staten oplossing. Maarja, dat laatste wil het conservatief rechtse kabinet van Israël niet.
De koppen hadden allang gerold moeten worden.quote:Op maandag 20 november 2023 17:35 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Nou ja, wie pas echt heeft gefaald, is Israël. Ik verbaas mij er nog steeds over dat die terreuraanval op deze manier plaats heeft kunnen vinden. Ik neem aan dat er koppen gaan rollen als deze oorlog straks voorbij is.
Die internationale gemeenschap is wel partijdig dan, want iedereen weet een wapenstilstand inhoudt dat Hamas blijft bestaan, en dat als Hamas blijft bestaan de Palestijnse oorlogslachtoffers ingeruild worden voor terreurslachtoffers aan Israëlische kant.quote:Op maandag 20 november 2023 17:14 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Dat Israël door wil vechten, kan ik mij dan ook goed voorstellen. Als ik een Israëli was zou ik voorlopig ook niets willen weten van een wapenstilstand. Dat weet ik vrij zeker.
Maar het gaat hier om de houding van de internationale gemeenschap. Dat die aandringt op een wapenstilstand is niet alleen logisch, maar ook gewoon wenselijk. Zoals ik al aangaf in mijn vorige post: op het moment dat de internationale gemeenschap geen fuck meer geeft om oorlogsslachtoffers, zijn we een stuk verder van huis. En nee, dat betekent dat ze willen dat Hamas blijft zitten waar ze zit, zoals werd gesuggereerd door TheJanitor.
Daarnaast valt er een heel goed argument te maken voor ingrijpen als er onder dat ziekenhuis een hoofdkwartier van Hamas zit, waar ook nog eens gegijzelden worden vastgehouden. Dan kun je blijven janken over 'proportionaliteit' maar dat gaat het niet meer oplossen.quote:Op maandag 20 november 2023 17:28 schreef Tarado het volgende:
[..]
Maar punt 1 is toch al achterhaald dus geen punt meer, ze hoeven niet van te voren te zeggen wat ze al wisten en over proportionaliteit valt altijd te twisten.
Het zal ze boeien, en mij ook.quote:Op maandag 20 november 2023 17:25 schreef Ronald-Koeman het volgende:
[..]
[ twitter ]
Luister en huiver.
Haha, dus Israel zou wat jou betreft moeten onderhandelen nadat ze aangevallen, gekidnapped, verkacht, en vermoord zijn?quote:Op maandag 20 november 2023 17:35 schreef Ronald-Koeman het volgende:
En voor de mensen die vragen: hoe moet je dan wél reageren na 7 oktober? Nou bijv. met Hamas onderhandelen over het ruilen van gijzelaars voor gevangenen. Dit is heel normaal in internationale betrekkingen... Amerika/Rusland/Oekraïne etc. doen dit ook. Het is klote want liever onderhandel je niet met terroristen en wil je misdaden niet belonen maar toch gebeurt het en is het beter dan 10x zoveel burgerslachtoffers maken.
Tegelijkertijd onderzoek je wat er mis is gegaan op 7 oktober en dicht je de gaten/fouten in je defensie. Vervolgens zet je een beleid in wat humaner is dan daarvoor en begin je de onderhandelingen naar een twee staten oplossing. Maarja, dat laatste wil het conservatief rechtse kabinet van Israël niet.
Dit !!!!quote:Op maandag 20 november 2023 17:30 schreef Ulx het volgende:
En face it, de enige reden dat VN organisaties en het Rode Kruis en een zooi andere organisaties en personen, waaronder behoorlijk wat journalisten en politici willen dat er een pauze komt is dat ze zelf ontzettend gefaald hebben. Ze waren blind voor, of stonden infiltratie van hun instellingen door Hamas oogluikend toe en zullen niet staan te juichen dat nu de vragen komen om dat eens even uit te leggen....In een aantal dagen rust kun je heel wat gezichtsverlies voorkomen.
Ja ze kunnen moeilijk zeggen dat het ze niks boeit. Maar net zoals bij Oekraiene zie ik niet heel veel andere mogelijkheden als doorvechten.quote:Op maandag 20 november 2023 17:35 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Nou ja, wie pas echt heeft gefaald, is Israël. Ik verbaas mij er nog steeds over dat die terreuraanval op deze manier plaats heeft kunnen vinden. Ik neem aan dat er koppen gaan rollen als deze oorlog straks voorbij is.
Verder is het natuurlijk lachwekkend dat je het 'vervelend' noemt dat burgers omkomen door bommen. Zeg dan gewoon gelijk dat al die burgerdoden je geen kut interesseren.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |