Helemaal correct, want ook die komen niet met hoe het dan wel moet.quote:Op maandag 20 november 2023 16:17 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Je bedoelt 95 procent van de niet-westerse landen, evenals landen zoals Frankrijk en Spanje, die oproepen tot een wapenstilstand?
Niet om het een of ander, maar volgens mij krijgt de situatie in Jemen wel degelijk aandacht van de internationale gemeenschap:quote:Op maandag 20 november 2023 16:29 schreef TheJanitor het volgende:
[..]
Ja.
Lekker oproepen tot een wapenstilstand voordat er een oplossing gevonden is voor Hamas. Simpel te doen als jij het niet bent die aangevallen is en als je geen oplossing hebt. Waar zijn deze oproepen voor in Yemen waar veel meer mensen doodgaan en ze veel minder steriel te werk gaan dan Israel?
Wat is het voordeel voor Israel, het land dat werd aangevallen, voor een ceasefire dan? Voordat Hamas weg is? Waarom zou dat acceptabel zijn dan? En ook voor jou, hoe zou jij Hamas compleet verwijderen?quote:Op maandag 20 november 2023 16:39 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Niet om het een of ander, maar volgens mij krijgt de situatie in Jemen wel degelijk aandacht van de internationale gemeenschap:
Yemen’s warring sides fail to extend UN-backed truce
Exclusive: Saudi delegation to hold ceasefire talks with Yemen's Houthis in Sanaa -sources
A Call For A Cease-Fire In Yemen Makes News. Its Catastrophe Doesn't
Afijn, kijk anders eens op Google. Het is absoluut waar dat het conflict in Jemen minder aandacht krijgt, maar het is dus niet zo dat er niet wordt aangedrongen op een wapenstilstand.
Verder roept bijvoorbeeld zelfs de VS Israël op om terughoudendheid te bekrachtigen en maakten diezelfde Amerikanen zich hard voor humanitaire corridors. Het aandringen op een wapenstilstand lijkt mij, gezien de vele burgerslachtoffers, een logische (en zelfs wenselijke) houding van de internationale gemeenschap.
Het gaat mij vooral om het verwijt dat die 'critici' het wel best vinden dat Hamas blijft zitten waar het zit. Dat is gewoon onzin, al zal dat ongetwijfeld gelden voor een aantal schurkenstaten.quote:Op maandag 20 november 2023 16:36 schreef ExTec het volgende:
[..]
Helemaal correct, want ook die komen niet met hoe het dan wel moet.
De issue voor israel is natuurlijk: hamas moet met wortel en tak uitgeroeid worden. Niks meer, niks minder.
En een "wapenstilstand" is daarvoor geen oplossing.
En een wapenstilstand kan down the line gewoon inhouden dat meer IDF soldaten het leven laten. hamas krijgt immers de kans om te hergroeperen.
En het is makkelijk roepen vanuit parijs of madrid dat israel die verliezen dan maar moet nemen.
Ik begrijp ook niet dat er om een wapenstilstand gevraagd wordt zolang er nog mensen door Hamas gegijzeld zijn.quote:Op maandag 20 november 2023 16:40 schreef TheJanitor het volgende:
[..]
Wat is het voordeel voor Israel, het land dat werd aangevallen, voor een ceasefire dan? Voordat Hamas weg is? Waarom zou dat acceptabel zijn dan? En ook voor jou, hoe zou jij Hamas compleet verwijderen?
Ik ben geen partij in dit conflict. Kan me wel voorstellen dat de dames en heren in olijfkleurige pakjes in israel dat geen goed idee vinden. Er kunnen hamas strijders doorheen glippen, het kan aangegrepen worden voor een palywood moment, waar hamas palestijnen vermoord en heel de wereld israel daarvan de schuld geeft.quote:Op maandag 20 november 2023 16:41 schreef KoosVogels het volgende:
Toen ik opperde dat Israel zich in kan zetten voor humanitaire corridors wees jij dat fel van de hand,
Je overdrijft.quote:ik werd nog niet geen volslagen imbeciel genoemd.
Feit is dat er vele burgerslachtoffers vallen. De vraag is wat je voorop stelt: de 'vernietiging' van Hamas of (onschuldige) mensenlevens? Een groot deel van de internationale gemeenschap stelt mensenlevens voorop, zelfs als dat de 'complete destructie' van Hamas bemoeilijkt of vertraagt.quote:Op maandag 20 november 2023 16:40 schreef TheJanitor het volgende:
[..]
Wat is het voordeel voor Israel, het land dat werd aangevallen, voor een ceasefire dan? Voordat Hamas weg is? Waarom zou dat acceptabel zijn dan? En ook voor jou, hoe zou jij Hamas compleet verwijderen?
Met die redenering hadden we ook Hitler lekker kunnen laten zitten. Had ook 2 miljoen zielige Duitse burgerdoden gescheeld.quote:Op maandag 20 november 2023 16:47 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Feit is dat er vele burgerslachtoffers vallen. De vraag is wat je voorop stelt: de 'vernietiging' van Hamas of (onschuldige) mensenlevens? Een groot deel van de internationale gemeenschap stelt mensenlevens voorop, zelfs als dat de 'complete destructie' van Hamas bemoeilijkt of vertraagt.
Verder zou ik niet weten hoe je Hamas 'compleet' verwijdert. Ik ben geen militair strateeg, slechts een eenvoudige loonslaaf. Ik hoef zo'n vraag dus ook niet te beantwoorden.
Die humanitaire corridors zijn al ingesteld, dus blijkbaar was dat risico te overzien.quote:Op maandag 20 november 2023 16:46 schreef ExTec het volgende:
[..]
Ik ben geen partij in dit conflict. Kan me wel voorstellen dat de dames en heren in olijfkleurige pakjes in israel dat geen goed idee vinden. Er kunnen hamas strijders doorheen glippen, het kan aangegrepen worden voor een palywood moment, waar hamas palestijnen vermoord en heel de wereld israel daarvan de schuld geeft.
[..]
Je overdrijft.
Maar die "internationale gemeenschap" heeft 0 skin in the game. Israel riskeert het verlies van de levens van haar soldaten.quote:Op maandag 20 november 2023 16:47 schreef KoosVogels het volgende:
Een groot deel van de internationale gemeenschap stelt mensenlevens voorop, zelfs als dat de 'complete destructie' van Hamas bemoeilijkt of vertraagt.
Mooi toch?quote:Op maandag 20 november 2023 16:48 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Die humanitaire corridors zijn al ingesteld, dus blijkbaar was dat risico te overzien.
Ja, dat is bij de meeste conflicten het geval. De Amerikanen en EU roepen doorgaans ook bij elke oorlogsituatie op tot een wapenstilstand, ook als ze daar verder geen ene reet mee hebben te maken. En gelukkig maar, want als de internationale gemeenschap zich niet langer bekommert om oorlog en mensenlevens, dan zijn we veel verder van huis.quote:Op maandag 20 november 2023 16:49 schreef ExTec het volgende:
[..]
Maar die "internationale gemeenschap" heeft 0 skin in the game. Israel riskeert het verlies van de levens van haar soldaten.
Waarom zou je als Israël nu willen onderhandelen? Israël is aan de winnende hand.quote:Op maandag 20 november 2023 16:53 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ja, dat is bij de meeste conflicten het geval. De Amerikanen en EU roepen doorgaans ook bij elke oorlogsituatie op tot een wapenstilstand, ook als ze daar verder geen ene reet mee hebben te maken. En gelukkig maar, want als de internationale gemeenschap zich niet langer bekommert om oorlog en mensenlevens, dan zijn we veel verder van huis.
Nogmaals, ik ben een leek, dus ik weet de oplossing niet. Maar het lijkt mij zo langzamerhand eens tijd voor de onderhandelingstafel. De Israeli's en Palestijnen moeten namelijk hoe dan ook verder met elkaar. Want hoe graag Netanyahu dat ook wil, de Palestijnen worden niet verplaatst naar een ander land. Dat gaat de internationale gemeenschap nooit accepteren. Zelfs de Amerikanen dringen opnieuw aan op een 2-statenoplossing.
Wat is de taak van de overheid? De eigen burgers beschermen of de internationale gemeenschap paaien?quote:Op maandag 20 november 2023 16:47 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Feit is dat er vele burgerslachtoffers vallen. De vraag is wat je voorop stelt: de 'vernietiging' van Hamas of (onschuldige) mensenlevens? Een groot deel van de internationale gemeenschap stelt mensenlevens voorop, zelfs als dat de 'complete destructie' van Hamas bemoeilijkt of vertraagt.
Verder zou ik niet weten hoe je Hamas 'compleet' verwijdert. Ik ben geen militair strateeg, slechts een eenvoudige loonslaaf. Ik hoef zo'n vraag dus ook niet te beantwoorden.
Eerst Hamas weg. Het IDF is goed bezig. Kopstukken elimineren en de infra vernietigen.quote:Op maandag 20 november 2023 16:53 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ja, dat is bij de meeste conflicten het geval. De Amerikanen en EU roepen doorgaans ook bij elke oorlogsituatie op tot een wapenstilstand, ook als ze daar verder geen ene reet mee hebben te maken. En gelukkig maar, want als de internationale gemeenschap zich niet langer bekommert om oorlog en mensenlevens, dan zijn we veel verder van huis.
Nogmaals, ik ben een leek, dus ik weet de oplossing niet. Maar het lijkt mij zo langzamerhand eens tijd voor de onderhandelingstafel. De Israeli's en Palestijnen moeten namelijk hoe dan ook verder met elkaar. Want hoe graag Netanyahu dat ook wil, de Palestijnen worden niet verplaatst naar een ander land. Dat gaat de internationale gemeenschap nooit accepteren. Zelfs de Amerikanen dringen opnieuw aan op een 2-statenoplossing.
Gewoon weer bij Israël voegen dus?quote:Op maandag 20 november 2023 17:01 schreef Homey het volgende:
[..]
Eerst Hamas weg. Het IDF is goed bezig. Kopstukken elimineren en de infra vernietigen.
Dan een wapenstilstand. Er moet gewoon een democratie en denazificatie komen in Palestina. Dat is een absolute voorwaarde voor een vredesplan. Wat ook helpt is meer diversiteit in Gaza. Mensen van allerlei culturen, geloven en genders. Geen dominantie van de islam.
Ik vind het ook opmerkelijk dat zoiets van iemand komt die volgens mij tegen een diplomatieke oplossing was mbt de oorlog in Oekraïne. Maar blijkbaar is ruim 350,000 slachtoffers minder erg dan 10,000 vermeende slachtoffers. Het is erg tegenstrijdig.quote:Op maandag 20 november 2023 16:57 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Waarom zou je als Israël nu willen onderhandelen? Israël is aan de winnende hand.
Waarom zou Israël dat willen?quote:Op maandag 20 november 2023 17:10 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Gewoon weer bij Israël voegen dus?
Lekkerkerk ook gewoon.quote:
Hey man, Cuendillar en ik wachten nog op een antwoord van jequote:
quote:Op dinsdag 14 november 2023 16:26 schreef Red_85 het volgende:
[..]
@:Slayage
Vergoelijk dit eens dan.
Kan er ook nog wel bij:
1: Je mening over Turkse nederzettingen in Koerdisch gebied
2: het ontvoeren van een 4 jarig meisje door hamas, probeer het eens goed te praten
3: De manier van bizarre moord-. Verkrachtings- en levendverbrandingspartij op nova festival (speciaal voor miss_sly in spoiler)SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Doe het.'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
Dat Israël door wil vechten, kan ik mij dan ook goed voorstellen. Als ik een Israëli was zou ik voorlopig ook niets willen weten van een wapenstilstand. Dat weet ik vrij zeker.quote:Op maandag 20 november 2023 16:58 schreef Ulx het volgende:
[..]
Wat is de taak van de overheid? De eigen burgers beschermen of de internationale gemeenschap paaien?
Als jij aan de ontvangende kant van Hamas raketten woont, wil je dan dat de regering wat doet aan die dreiging, al kost het doden naast de lanceerinstallaties? Of zeg je dat je liever ziet dat jij of jouw familie misschien maar beter opgeblazen kunnen worden als je daarmee het leven van iemand die jou dood wil kan redden?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |