Je hebt ouders die lijden aan het fenomeen sportverdwazing; alles draait om "de voetbal", of de rekstok. En dat moet het dan worden of zijn in het leven. En in de kunsten heb je dat ook. Als ik je verhaal zo lees lijden zij daar ook aan. Wat geld en werk betreft valt overal wel een mouw aan te passen want die shit ligt tegenwoordig letterlijk overal op straat, maar ik zou stilaan toch echt m'n eigen plan gaan trekken als jij een andere leefsituatie voor jezelf wil creëren makker. Take it or leave it, baby. En anders hasta la vista.quote:Op zaterdag 27 juni 2026 15:49 schreef oudeinlogiskwijt het volgende:
[..]
Dat baantje erbij zou echt een no-go zijn voor haar ouders.
Maar wie zegt dat dat karig is? Zij is er duidelijk blij meequote:Op zaterdag 27 juni 2026 14:25 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Nouja de meeste mensen willen graag samenwonen en in een mooie ruime woning zitten. Zijzelf ook blijkbaar. Dat vergt keuzes, maar haar ouders houden blijkbaar liever veilig vast aan een verder karig bestaan.
Dat moeders ook in de muziek zat, zal het nu nog wel erger maken.quote:Op zaterdag 27 juni 2026 16:44 schreef BennieButtfuck het volgende:
[..]
Je hebt ouders die lijden aan het fenomeen sportverdwazing; alles draait om "de voetbal", of de rekstok. En dat moet het dan worden of zijn in het leven. En in de kunsten heb je dat ook. Als ik je verhaal zo lees lijden zij daar ook aan. Wat geld en werk betreft valt overal wel een mouw aan te passen want die shit ligt tegenwoordig letterlijk overal op straat, maar ik zou stilaan toch echt m'n eigen plan gaan trekken als jij een andere leefsituatie voor jezelf wil creëren makker. Take it or leave it, baby. En anders hasta la vista.
Nouja blijkbaar wil ze zelf ook samenwonen in een groter huis. En was ze zelfs bereid tijdelijk een stap opzij te doen. Maar kennelijk moet alles zoals de ouders het wensen.quote:Op zaterdag 27 juni 2026 16:56 schreef Lenny77 het volgende:
[..]
Maar wie zegt dat dat karig is? Zij is er duidelijk blij mee
In een verdere post gaat het over de ouders die zelf ook Funda linkjes doorsturen.quote:Op zaterdag 27 juni 2026 17:04 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Nouja blijkbaar wil ze zelf ook samenwonen in een groter huis. En was ze zelfs bereid tijdelijk een stap opzij te doen. Maar kennelijk moet alles zoals de ouders het wensen.
Ja en om een opgebouwd klantenbestand dat ze kan kwijtraken.quote:Op zaterdag 27 juni 2026 17:06 schreef Lenny77 het volgende:
[..]
In een verdere post gaat het over de ouders die zelf ook Funda linkjes doorsturen.
Het gaat hun dus duidelijk niet echt om haar huidig huis.
Dan gaat het alleen maar over de locatie dus?
Wat dus idd aan die locatie is gelinkt.quote:Op zaterdag 27 juni 2026 17:25 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Ja en om een opgebouwd klantenbestand dat ze kan kwijtraken.
Dat is niet wat ik zeg.quote:Op zaterdag 27 juni 2026 15:59 schreef oudeinlogiskwijt het volgende:
[..]
Dat kan. Het was sowieso het plan om geregistreerd partnerschap te regelen op het moment dat we samen wat kopen, om alles goed te regelen. Dan zou trouwen daarna kunnen, om niet de tijdsdruk voor het kopen van een huis te hebben.
Weet je zeker dat ze niet jonger dan 40 is?quote:Op zaterdag 27 juni 2026 13:53 schreef oudeinlogiskwijt het volgende:
[..]
Als je het zo bekijkt heeft ze zich misschien wel vastgelegd op een vrijgezellenleven. Dan gaan echter haar andere wensen als samenwonen en een gezin ook niet werken.
Uiteraard zit er doorloop in haar klantenbestand. Die kinderen zijn wel verrassend constantm de meeste blijven wel flink wat jaren. De volwassenen haken veel sneller af.quote:Op zaterdag 27 juni 2026 17:25 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Ja en om een opgebouwd klantenbestand dat ze kan kwijtraken.
Maar het is ook kortzichtig te denken dat haar huidige klantenkring eeuwig blijft. Die kinderen worden ouder en krijgen andere prioriteiten. En een wijk kan vergrijzen waardoor er nauwelijks nieuwe kinderen uit voortkomen.
Maar los daarvan. Het is niet dat wanneer ze haar huidige klanten zou verliezen 15 jaar carrière ineens weg is. Ik mag hopelijk aannemen dat ze door haar ervaring en referenties die ze heeft, makkelijker aan nieuwe klanten komt dan toen ze net van de opleiding kwam.
Nope helaas niet. Al voelt het bij lange na niet we zo oud zijn. Uiteraard speelt de leeftijd wel een rol voor kinderen. Misschien dat dat helemaal niet lukt, dat kan.quote:Op zaterdag 27 juni 2026 18:05 schreef capricia het volgende:
[..]
Weet je zeker dat ze niet jonger dan 40 is?
En jijzelf ook.
Op zich is haar appartement inmiddels best leuk. Als er verwarming komt en het is helemaal af, is het niet karig.quote:Op zaterdag 27 juni 2026 16:56 schreef Lenny77 het volgende:
[..]
Maar wie zegt dat dat karig is? Zij is er duidelijk blij mee
Ik lees vooral heel veel over hoe ze het nu ziet. Heb je wel eens met haar gesproken over hoe ze haar carrière over tien jaar ziet in combinatie met jou en een gezin?quote:Op zaterdag 27 juni 2026 19:19 schreef oudeinlogiskwijt het volgende:
[..]
Uiteraard zit er doorloop in haar klantenbestand. Die kinderen zijn wel verrassend constantm de meeste blijven wel flink wat jaren. De volwassenen haken veel sneller af.
Het zijn vooral de internationale scholen in de buurt die voor leerlingen zorgen. Daar wil ze niet te ver vandaan zitten.
Ze is blijkbaar 40. Dus welk gezin?quote:Op zaterdag 27 juni 2026 19:44 schreef William_Papadin het volgende:
[..]
Ik lees vooral heel veel over hoe ze het nu ziet. Heb je wel eens met haar gesproken over hoe ze haar carrière over tien jaar ziet in combinatie met jou en een gezin?
Overwaarde in aandelen mikken. Dat stijgt gemiddeld gezien harder dan de woningwaarde.quote:Op zaterdag 27 juni 2026 13:36 schreef Lenny77 het volgende:
[..]
Mja maar alles wordt steeds duurder he?
Ik deed het niet.
Mss idd omdat ik ook al wat ouder ben. Mijn huis is mijn 'pensioen'. Ik krijg nooit meer een lening.
Is dat je eerste woning? Of heb je een adviseur gehad die zat te slapen en nu aansprakelijk is?quote:Op zaterdag 27 juni 2026 14:21 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Ik ben 42 heb pas nog een nieuw huis gekocht en mijn hypotheek is uiterlijk pas klaar als ik 72 ben waar mijn pensioenleeftijd op 68-69 wordt geschat. Maar het is lineair dus iedere maand betaal ik steeds een beetje minder. En hoogstwaarschijnlijk ga ik de tijd bekorten met extra aflossing tussentijds, dus dan ontloop ik ook nog rentekosten. Dus dat is allemaal prima beheersbaar.
In België zou dat blijkbaar niet kunnen. Dat klinkt tamelijk star.
Volgens mij is het 50/50 hier.quote:Op zaterdag 27 juni 2026 20:17 schreef oudeinlogiskwijt het volgende:
Misschien moet we het inderdaad maar stoppen. Als iedereen er zo van overtuigd is dat ik een egoistische eikel ben en alleen maar aan mijn eigen dromen en omstandigheden denk, dan wil ik haar dat ook niet aan doen. Ik wil dat zij ook gelukkig is en haar beroep kan uitoefenen.
Ik ga er nog wel even een nachtje over slapen.
Zou je niet eens gewoon alles eerst met haar bespreken?quote:Op zaterdag 27 juni 2026 20:17 schreef oudeinlogiskwijt het volgende:
Misschien moet we het inderdaad maar stoppen. Als iedereen er zo van overtuigd is dat ik een egoistische eikel ben en alleen maar aan mijn eigen dromen en omstandigheden denk, dan wil ik haar dat ook niet aan doen. Ik wil dat zij ook gelukkig is en haar beroep kan uitoefenen.
Joh, zelfs al zou iedereen hier dat vinden, dat is niet wat belangrijk is in de relatie tussen jou en haar. Daarin zijn alleen jullie twee belangrijk.quote:Op zaterdag 27 juni 2026 20:17 schreef oudeinlogiskwijt het volgende:
Nou, ze komen er dus niet uit. Dat is een beetje de hele pointe van dit topic.quote:Op zaterdag 27 juni 2026 20:29 schreef sigme het volgende:
[..]
Joh, zelfs al zou iedereen hier dat vinden, dat is niet wat belangrijk is in de relatie tussen jou en haar. Daarin zijn alleen jullie twee belangrijk.
Jouw verlangens zijn niet raar en niet onredelijk; haar / haar ouders' twijfels zijn ook niet raar of onredelijk. Als jullie van elkaar houden komen jullie er hopelijk samen wel uit. Ik hoop het voor jullie
Huis nr 2 samen met nieuwe liefde die ook een huis had.quote:Op zaterdag 27 juni 2026 20:09 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Is dat je eerste woning? Of heb je een adviseur gehad die zat te slapen en nu aansprakelijk is?
Nee, het komt nu pas naar boven.quote:Op zaterdag 27 juni 2026 20:40 schreef BennieButtfuck het volgende:
[..]
Nou, ze komen er dus niet uit. Dat is een beetje de hele pointe van dit topic.
Ik denk niet dat je je toekomst moet laten afhangen van wat passanten op internet.quote:Op zaterdag 27 juni 2026 20:17 schreef oudeinlogiskwijt het volgende:
Ik vind je niet egoïstisch. Jullie hebben allebei normale wensen en ideeën.quote:Op zaterdag 27 juni 2026 20:17 schreef oudeinlogiskwijt het volgende:
Het leven was een stuk simpeler toen ik alleen was. Soms heb ik gewoon wat andere inzichten nodig, maar ik heb verder ook niet veel andere mensen om het daarover te hebben. Het is niet iets om met te collegas te bespreken zeg maar.quote:Op zaterdag 27 juni 2026 20:51 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Ik denk niet dat je je toekomst moet laten afhangen van wat passanten op internet.
Sympathiek. Enorm inleveren en weekendhuisje. Ik heb beeld.quote:Op zaterdag 27 juni 2026 19:25 schreef oudeinlogiskwijt het volgende:
[..]
Op zich is haar appartement inmiddels best leuk. Als er verwarming komt en het is helemaal af, is het niet karig.
Alleen voor mij zou het enorm inleveren zijn. Ik zie mezelf hier niet permanent wonen. Als weekendhuisje is het leuk.
Een appartement zonder verwarming mag je best inleveren noemen.quote:Op zaterdag 27 juni 2026 21:10 schreef Koekoekmakto het volgende:
[..]
Sympathiek. Enorm inleveren en weekendhuisje. Ik heb beeld.
En het is oke om teleurgesteld te zijn dat het huis wat je voor ogen had, niet doorgaat.quote:Op zaterdag 27 juni 2026 21:07 schreef oudeinlogiskwijt het volgende:
[..]
Het leven was een stuk simpeler toen ik alleen was. Soms heb ik gewoon wat andere inzichten nodig, maar ik heb verder ook niet veel andere mensen om het daarover te hebben. Het is niet iets om met te collegas te bespreken zeg maar.
Natuurlijk mag dat. Maar voor mij is het nu wel duidelijk genoeg na dit topic, omdat we enkel de versie van TS aanhoren. Mijn advies zou stoppen zijn.quote:Op zaterdag 27 juni 2026 21:12 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Een appartement zonder verwarming mag je best inleveren noemen.
Ja het is zijn verhaal. Hij is teleurgesteld dat het huis wat ze samen hebben gezien, toch niet is wat zij wil. Ze had eerst gezegd dat het oke was. Die emotie schemert er nu door. Dat is niet meteen een reden om het te verbreken. Ze weten nu beter waar ze staan. Wat het zoekgebied moet zijn.quote:Op zaterdag 27 juni 2026 21:19 schreef Koekoekmakto het volgende:
[..]
Natuurlijk mag dat. Maar voor mij is het nu wel duidelijk genoeg na dit topic, omdat we enkel de versie van TS aanhoren. Mijn advies zou stoppen zijn.
Helemaal eens.quote:Op zaterdag 27 juni 2026 21:23 schreef potjecreme het volgende:
[..]
Ja het is zijn verhaal. Het is teleurgesteld dat het huis wat ze samen hebben gezien, toch niet is wat zij wil. Ze had eerst gezegd dat het oke was. Die emotie schemert er nu door. Dat is niet meteen een reden om het te verbreken. Ze weten nu beter waar ze staan. Wat het zoekgebied moet zijn.
Ze betaalt alles zelf, heeft een eigen huis en een baan waar ze van kan levenquote:Op zaterdag 27 juni 2026 20:42 schreef Mortaxx het volgende:
Tja als mevrouw geen echte baan wil maar als zzp'er een beetje wil hobby'en heeft ze natuurlijk ook niet veel in te brengen. Wie betaalt, bepaalt
Eigenlijk zocht je dus bevestiging voor iets wat je sowieso al wou maar dan verstopt onder een jasje van: jaaa maar zzp, droomhuis enz enzquote:Op zaterdag 27 juni 2026 21:07 schreef oudeinlogiskwijt het volgende:
[..]
Het leven was een stuk simpeler toen ik alleen was. Soms heb ik gewoon wat andere inzichten nodig, maar ik heb verder ook niet veel andere mensen om het daarover te hebben. Het is niet iets om met te collegas te bespreken zeg maar.
Ze heeft een koopwoning. Overwaarde. Heeft een eigen bedrijf, is zelfstandige. Draait prima. Ze redt zich gewoon als zelfstandige.quote:Op zaterdag 27 juni 2026 20:42 schreef Mortaxx het volgende:
Tja als mevrouw geen echte baan wil maar als zzp'er een beetje wil hobby'en heeft ze natuurlijk ook niet veel in te brengen. Wie betaalt, bepaalt
Wellicht. Ik ben niet echt een goed persoon en dat wist ik eigenlijk al. Daarom had ik hiervoor ook geen relaties omdat ik anderen er niet mee wilde belasten. Alleen heb ik op een gegeven moment toegegeven aan het gevoel van eenzaamheid en dat had ik niet mogen doen.quote:Op zaterdag 27 juni 2026 21:46 schreef Lenny77 het volgende:
[..]
Eigenlijk zocht je dus bevestiging voor iets wat je sowieso al wou maar dan verstopt onder een jasje van: jaaa maar zzp, droomhuis enz enz
Je bent 40 en dit is je eerste relatie?quote:Op zaterdag 27 juni 2026 21:52 schreef oudeinlogiskwijt het volgende:
[..]
Wellicht. Ik ben niet echt een goed persoon en dat wist ik eigenlijk al. Daarom had ik hiervoor ook geen relaties omdat ik anderen er niet mee wilde belasten. Alleen heb ik op een gegeven moment toegegeven aan het gevoel van eenzaamheid en dat had ik niet mogen doen.
Ja en ik had er niet meer aan mogen beginnen. Ik vind het oprecht heel erg voor haar, maar ik kan het ook niet meer terugdraaien.quote:Op zaterdag 27 juni 2026 21:53 schreef capricia het volgende:
[..]
Je bent 40 en dit is je eerste relatie?
Hoe kom je tot de conclusie dat je geen goed persoon zou zijn?quote:Op zaterdag 27 juni 2026 21:52 schreef oudeinlogiskwijt het volgende:
[..]
Wellicht. Ik ben niet echt een goed persoon en dat wist ik eigenlijk al. Daarom had ik hiervoor ook geen relaties omdat ik anderen er niet mee wilde belasten. Alleen heb ik op een gegeven moment toegegeven aan het gevoel van eenzaamheid en dat had ik niet mogen doen.
Het is 2026. Waarom hamer je steeds op trouwen?quote:Op zaterdag 27 juni 2026 21:51 schreef capricia het volgende:
[..]
Ze heeft een koopwoning. Overwaarde. Heeft een eigen bedrijf, is zelfstandige. Draait prima. Ze redt zich gewoon als zelfstandige.
TS heeft haar overwaarde nodig voor zijn droomhuis, en wil heel misschien dan nog wel iets op papier zetten voor haar.
Een huwelijk is een stap te ver voor hem.
Ik zou ook lekker mijn eigen ding blijven doen als vrouw. Terecht toch?
Joh, dan blijf je toch gewoon lekker latten?quote:Op zaterdag 27 juni 2026 21:55 schreef oudeinlogiskwijt het volgende:
[..]
Ja en ik had er niet meer aan mogen beginnen. Ik vind het oprecht heel erg voor haar, maar ik kan het ook niet meer terugdraaien.
Phoe. Dit is wel zelfmedelijden hoor. Geen idee waar dit vandaan komt maar jij hebt ook gewoon recht op dingen die je wil. Het is geven en nemen in een gezonde relatie.quote:Op zaterdag 27 juni 2026 21:52 schreef oudeinlogiskwijt het volgende:
[..]
Omdat het mooi blootlegt hoever je commitment gaat. Dus niet alleen haar overwaarde die je nodig hebt voor jouw droomhuis maar ook het zorgen voor elkaar en de liefde die je voelt. Want dat zou toch de basis moeten zijn?quote:Op zaterdag 27 juni 2026 21:58 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Het is 2026. Waarom hamer je steeds op trouwen?
Ik moet er niet aan denken. Maar kan prima een huis met iemand kopen en veel inleveren.
Er zijn meer variaties om commitment te tonen.
Wat is er mis met zaken bij de notaris regelen?quote:Op zaterdag 27 juni 2026 22:03 schreef capricia het volgende:
[..]
Omdat het mooi blootlegt hoever je commitment gaat.
Wat schreef TS daar over? Niet veel toch..over zaken regelen bij een notaris.quote:Op zaterdag 27 juni 2026 22:04 schreef potjecreme het volgende:
[..]
Wat is er mis met zaken bij de notaris regelen?
Dan kun je dat ook opperen maar je blijft maar trouwen aanhalen. 1970 belde.quote:Op zaterdag 27 juni 2026 22:05 schreef capricia het volgende:
[..]
Wat schreef TS daar over? Niet veel toch..over zaken regelen bij een notaris.
Hij kwam voornamelijk met een rekensommetje dat hij haar overwaarde nodig heeft voor zijn droomhuis.
Bij hem zei ze dat ze het huis ook wilde. Na een gesprek met haar ouders ziet zij er liever vanaf. Mag hij teleurgesteld zijn. En het is niet raar dat zij ook geld inlegt. En natuurlijk in een huis dat voor beide goed voelt/is.quote:Op zaterdag 27 juni 2026 22:05 schreef capricia het volgende:
[..]
Wat schreef TS daar over? Niet veel toch..over zaken regelen bij een notaris.
Hij kwam voornamelijk met een rekensommetje dat hij haar overwaarde nodig heeft voor zijn droomhuis.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |