abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_221165160
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 juni 2026 15:49 schreef oudeinlogiskwijt het volgende:

[..]
Dat baantje erbij zou echt een no-go zijn voor haar ouders.
Je hebt ouders die lijden aan het fenomeen sportverdwazing; alles draait om "de voetbal", of de rekstok. En dat moet het dan worden of zijn in het leven. En in de kunsten heb je dat ook. Als ik je verhaal zo lees lijden zij daar ook aan. Wat geld en werk betreft valt overal wel een mouw aan te passen want die shit ligt tegenwoordig letterlijk overal op straat, maar ik zou stilaan toch echt m'n eigen plan gaan trekken als jij een andere leefsituatie voor jezelf wil creëren makker. Take it or leave it, baby. En anders hasta la vista.
En een prettige scheut door de pielemuis.
  Moderator zaterdag 27 juni 2026 @ 16:56:38 #152
441859 crew  Lenny77
pi_221165285
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 juni 2026 14:25 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Nouja de meeste mensen willen graag samenwonen en in een mooie ruime woning zitten. Zijzelf ook blijkbaar. Dat vergt keuzes, maar haar ouders houden blijkbaar liever veilig vast aan een verder karig bestaan.
Maar wie zegt dat dat karig is? Zij is er duidelijk blij mee :)
Horum omnium fortissimi sunt Belgae
pi_221165310
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 juni 2026 16:44 schreef BennieButtfuck het volgende:

[..]
Je hebt ouders die lijden aan het fenomeen sportverdwazing; alles draait om "de voetbal", of de rekstok. En dat moet het dan worden of zijn in het leven. En in de kunsten heb je dat ook. Als ik je verhaal zo lees lijden zij daar ook aan. Wat geld en werk betreft valt overal wel een mouw aan te passen want die shit ligt tegenwoordig letterlijk overal op straat, maar ik zou stilaan toch echt m'n eigen plan gaan trekken als jij een andere leefsituatie voor jezelf wil creëren makker. Take it or leave it, baby. En anders hasta la vista.
Dat moeders ook in de muziek zat, zal het nu nog wel erger maken. :D Sorry TS ;)
Op woensdag 22 januari 2025 19:50 schreef Bugno3 het volgende:
Stukje Pelle, stukje Cannavaro, stukje Totti.
  zaterdag 27 juni 2026 @ 17:04:38 #154
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_221165408
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 juni 2026 16:56 schreef Lenny77 het volgende:

[..]
Nouja blijkbaar wil ze zelf ook samenwonen in een groter huis. En was ze zelfs bereid tijdelijk een stap opzij te doen. Maar kennelijk moet alles zoals de ouders het wensen.
  Moderator zaterdag 27 juni 2026 @ 17:06:49 #155
441859 crew  Lenny77
pi_221165438
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 juni 2026 17:04 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Nouja blijkbaar wil ze zelf ook samenwonen in een groter huis. En was ze zelfs bereid tijdelijk een stap opzij te doen. Maar kennelijk moet alles zoals de ouders het wensen.
In een verdere post gaat het over de ouders die zelf ook Funda linkjes doorsturen.
Het gaat hun dus duidelijk niet echt om haar huidig huis.
Dan gaat het alleen maar over de locatie dus?
  zaterdag 27 juni 2026 @ 17:25:26 #156
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_221165640
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 juni 2026 17:06 schreef Lenny77 het volgende:

[..]
In een verdere post gaat het over de ouders die zelf ook Funda linkjes doorsturen.
Het gaat hun dus duidelijk niet echt om haar huidig huis.
Dan gaat het alleen maar over de locatie dus?
Ja en om een opgebouwd klantenbestand dat ze kan kwijtraken.

Maar het is ook kortzichtig te denken dat haar huidige klantenkring eeuwig blijft. Die kinderen worden ouder en krijgen andere prioriteiten. En een wijk kan vergrijzen waardoor er nauwelijks nieuwe kinderen uit voortkomen.

Maar los daarvan. Het is niet dat wanneer ze haar huidige klanten zou verliezen 15 jaar carrière ineens weg is. Ik mag hopelijk aannemen dat ze door haar ervaring en referenties die ze heeft, makkelijker aan nieuwe klanten komt dan toen ze net van de opleiding kwam.

[ Bericht 0% gewijzigd door Hexagon op 27-06-2026 17:34:51 ]
  Moderator zaterdag 27 juni 2026 @ 17:33:58 #157
441859 crew  Lenny77
pi_221165713
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 juni 2026 17:25 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Wat dus idd aan die locatie is gelinkt.
En via mond op mond blijft ze toch vanuit die groep jongeren krijgen.
  Moderator zaterdag 27 juni 2026 @ 17:49:17 #158
236264 crew  capricia
pi_221165815
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 juni 2026 15:59 schreef oudeinlogiskwijt het volgende:

[..]
Dat kan. Het was sowieso het plan om geregistreerd partnerschap te regelen op het moment dat we samen wat kopen, om alles goed te regelen. Dan zou trouwen daarna kunnen, om niet de tijdsdruk voor het kopen van een huis te hebben.
Dat is niet wat ik zeg. :)

Jij vraagt van haar een grote sprong. Vraag haar ten huwelijk en laat zien dat je de zekerheid en de toekomst met zijn tweeën op wil bouwen.
Niet eerst een huis kopen (waar zij ook al haar geld in moet steken) en dan onromantisch zakelijk een geregistreerd partnerschap aan willen gaan. Dat is niet hoe het emotioneel werkt.

Als jij niet met haar wil trouwen, waarom wil je dan wel met haar (en haar geld) een huis kopen?
Zij gaat die stap alleen maar maken als ze 100% zeker van je is.
I am not omniscient, but I know a lot.
- Goethe, “Faust”
  Moderator zaterdag 27 juni 2026 @ 18:05:22 #159
236264 crew  capricia
pi_221165905
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 juni 2026 13:53 schreef oudeinlogiskwijt het volgende:

[..]

Als je het zo bekijkt heeft ze zich misschien wel vastgelegd op een vrijgezellenleven. Dan gaan echter haar andere wensen als samenwonen en een gezin ook niet werken.

Weet je zeker dat ze niet jonger dan 40 is? :D
En jijzelf ook.

[ Bericht 1% gewijzigd door capricia op 27-06-2026 18:14:04 ]
- Goethe, “Faust”
pi_221165912
Dat klantenbestand kan snel veranderen trouwens. Ik heb zelf gezien hoe snel leerlingen weer afhaken bij muziekles. De meesten blijven hooguit een paar jaar op les als je geluk hebt.
pi_221166413
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 juni 2026 17:25 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Maar het is ook kortzichtig te denken dat haar huidige klantenkring eeuwig blijft. Die kinderen worden ouder en krijgen andere prioriteiten. En een wijk kan vergrijzen waardoor er nauwelijks nieuwe kinderen uit voortkomen.

Maar los daarvan. Het is niet dat wanneer ze haar huidige klanten zou verliezen 15 jaar carrière ineens weg is. Ik mag hopelijk aannemen dat ze door haar ervaring en referenties die ze heeft, makkelijker aan nieuwe klanten komt dan toen ze net van de opleiding kwam.
Uiteraard zit er doorloop in haar klantenbestand. Die kinderen zijn wel verrassend constantm de meeste blijven wel flink wat jaren. De volwassenen haken veel sneller af.

Het zijn vooral de internationale scholen in de buurt die voor leerlingen zorgen. Daar wil ze niet te ver vandaan zitten.
pi_221166432
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 juni 2026 18:05 schreef capricia het volgende:

[..]
Weet je zeker dat ze niet jonger dan 40 is? :D
En jijzelf ook.
Nope helaas niet. Al voelt het bij lange na niet we zo oud zijn. Uiteraard speelt de leeftijd wel een rol voor kinderen. Misschien dat dat helemaal niet lukt, dat kan.
pi_221166458
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 juni 2026 16:56 schreef Lenny77 het volgende:

[..]
Op zich is haar appartement inmiddels best leuk. Als er verwarming komt en het is helemaal af, is het niet karig.

Alleen voor mij zou het enorm inleveren zijn. Ik zie mezelf hier niet permanent wonen. Als weekendhuisje is het leuk.
pi_221166589
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 juni 2026 19:19 schreef oudeinlogiskwijt het volgende:

[..]
Uiteraard zit er doorloop in haar klantenbestand. Die kinderen zijn wel verrassend constantm de meeste blijven wel flink wat jaren. De volwassenen haken veel sneller af.

Het zijn vooral de internationale scholen in de buurt die voor leerlingen zorgen. Daar wil ze niet te ver vandaan zitten.
Ik lees vooral heel veel over hoe ze het nu ziet. Heb je wel eens met haar gesproken over hoe ze haar carrière over tien jaar ziet in combinatie met jou en een gezin?
  Moderator zaterdag 27 juni 2026 @ 19:54:28 #165
236264 crew  capricia
pi_221166649
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 juni 2026 19:44 schreef William_Papadin het volgende:

[..]
Ik lees vooral heel veel over hoe ze het nu ziet. Heb je wel eens met haar gesproken over hoe ze haar carrière over tien jaar ziet in combinatie met jou en een gezin?
Ze is blijkbaar 40. Dus welk gezin?

Ze heeft een koopwoning met flink wat overwaarde (1,5 tot 2 ton in 3 jaar tijd! Wouw ) en een eigen bedrijf waarvan ze prima kan leven.
Ze heeft ook een leuke vriendengroep en fijne ouders.

Ze doet het prima.
Alleen TS heeft haar overwaarde nodig voor zijn droomhuis. Wil haar overigens ook geen huwelijksaanzoek doen.
Dus ik begrijp haar wel. Zij doet het prima zo.
- Goethe, “Faust”
pi_221166736
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 juni 2026 13:36 schreef Lenny77 het volgende:

[..]
Mja maar alles wordt steeds duurder he?
Ik deed het niet.
Mss idd omdat ik ook al wat ouder ben. Mijn huis is mijn 'pensioen'. Ik krijg nooit meer een lening.
Overwaarde in aandelen mikken. Dat stijgt gemiddeld gezien harder dan de woningwaarde.
pi_221166758
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 juni 2026 14:21 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Ik ben 42 heb pas nog een nieuw huis gekocht en mijn hypotheek is uiterlijk pas klaar als ik 72 ben waar mijn pensioenleeftijd op 68-69 wordt geschat. Maar het is lineair dus iedere maand betaal ik steeds een beetje minder. En hoogstwaarschijnlijk ga ik de tijd bekorten met extra aflossing tussentijds, dus dan ontloop ik ook nog rentekosten. Dus dat is allemaal prima beheersbaar.

In België zou dat blijkbaar niet kunnen. Dat klinkt tamelijk star.
Is dat je eerste woning? Of heb je een adviseur gehad die zat te slapen en nu aansprakelijk is?
pi_221166796
Misschien moet we het inderdaad maar stoppen. Als iedereen er zo van overtuigd is dat ik een egoistische eikel ben en alleen maar aan mijn eigen dromen en omstandigheden denk, dan wil ik haar dat ook niet aan doen. Ik wil dat zij ook gelukkig is en haar beroep kan uitoefenen.

Ik ga er nog wel even een nachtje over slapen.
pi_221166854
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 juni 2026 20:17 schreef oudeinlogiskwijt het volgende:
Misschien moet we het inderdaad maar stoppen. Als iedereen er zo van overtuigd is dat ik een egoistische eikel ben en alleen maar aan mijn eigen dromen en omstandigheden denk, dan wil ik haar dat ook niet aan doen. Ik wil dat zij ook gelukkig is en haar beroep kan uitoefenen.

Volgens mij is het 50/50 hier.

Volgens mij is het goed als jullie even wat rustiger aandoen met het zoeken naar een gezamenlijke woning.

Zet op een rijtje wat belangrijk is. Wat echt een no go is en wat een mindere prio heeft. Bespreek ook eerlijk het verschil in inkomen. Hoe daarmee om te gaan met bijvoorbeeld duurdere vakanties.

Jullie kunnen we wel uitkomen als jullie met de billen bloot gaan.

Zo niet dan weten jullie beiden dat er onoverbrugbare verschillen zijn. Kunnen altijd nog kijken hoe daarmee om te gaan.
pi_221166862
quote:

Zou je niet eens gewoon alles eerst met haar bespreken?

Goede kans dat je dan op dezelfde conclusie uitkomt, maar het lijkt mij wel zo fair om haar mee nemen hierin.
pi_221166887
quote:

Joh, zelfs al zou iedereen hier dat vinden, dat is niet wat belangrijk is in de relatie tussen jou en haar. Daarin zijn alleen jullie twee belangrijk.

Jouw verlangens zijn niet raar en niet onredelijk; haar / haar ouders' twijfels zijn ook niet raar of onredelijk. Als jullie van elkaar houden komen jullie er hopelijk samen wel uit. Ik hoop het voor jullie :Y
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_221167007
quote:
7s.gif Op zaterdag 27 juni 2026 20:29 schreef sigme het volgende:

[..]
Joh, zelfs al zou iedereen hier dat vinden, dat is niet wat belangrijk is in de relatie tussen jou en haar. Daarin zijn alleen jullie twee belangrijk.

Jouw verlangens zijn niet raar en niet onredelijk; haar / haar ouders' twijfels zijn ook niet raar of onredelijk. Als jullie van elkaar houden komen jullie er hopelijk samen wel uit. Ik hoop het voor jullie :Y
Nou, ze komen er dus niet uit. Dat is een beetje de hele pointe van dit topic.
En een prettige scheut door de pielemuis.
pi_221167026
Tja als mevrouw geen echte baan wil maar als zzp'er een beetje wil hobby'en heeft ze natuurlijk ook niet veel in te brengen. Wie betaalt, bepaalt
Op dinsdag 9 december 2025 20:10 schreef Haags het volgende:
De enige goede Rus is een dode Rus.
  zaterdag 27 juni 2026 @ 20:47:47 #174
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_221167084
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 juni 2026 20:09 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Is dat je eerste woning? Of heb je een adviseur gehad die zat te slapen en nu aansprakelijk is?
Huis nr 2 samen met nieuwe liefde die ook een huis had.

Al vertelde ik niet het hele verhaal. Het gedeelte dat tot mijn 72e zou lopen ook maar tijdelijk tot mijn oude huis verkocht is en ik dat daarmee aflos.

Maar het is wel een normale hypotheek die ik niet per se zou moeten aflossen en is geen overbruggingslening (dat was duurder). Dus om op Lenny in te gaan is dat allemaal geen probleem in Nederland.

[ Bericht 2% gewijzigd door Hexagon op 27-06-2026 21:13:05 ]
pi_221167105
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 juni 2026 20:40 schreef BennieButtfuck het volgende:

[..]
Nou, ze komen er dus niet uit. Dat is een beetje de hele pointe van dit topic.
Nee, het komt nu pas naar boven.
  zaterdag 27 juni 2026 @ 20:51:31 #176
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_221167109
quote:

Ik denk niet dat je je toekomst moet laten afhangen van wat passanten op internet.
pi_221167182
quote:

Ik vind je niet egoïstisch. Jullie hebben allebei normale wensen en ideeën. :)
Ga met haar in gesprek.
pi_221167200
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 juni 2026 20:51 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Ik denk niet dat je je toekomst moet laten afhangen van wat passanten op internet.
Het leven was een stuk simpeler toen ik alleen was. Soms heb ik gewoon wat andere inzichten nodig, maar ik heb verder ook niet veel andere mensen om het daarover te hebben. Het is niet iets om met te collegas te bespreken zeg maar.
  zaterdag 27 juni 2026 @ 21:10:20 #179
512422 Koekoekmakto
mighty, mighty warrior
pi_221167223
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 juni 2026 19:25 schreef oudeinlogiskwijt het volgende:

[..]
Op zich is haar appartement inmiddels best leuk. Als er verwarming komt en het is helemaal af, is het niet karig.

Alleen voor mij zou het enorm inleveren zijn. Ik zie mezelf hier niet permanent wonen. Als weekendhuisje is het leuk.
Sympathiek. Enorm inleveren en weekendhuisje. Ik heb beeld.
"Doe maar gek, want er zijn al genoeg gewone mensen" - Ted Langenbach
pi_221167242
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 juni 2026 21:10 schreef Koekoekmakto het volgende:

[..]
Sympathiek. Enorm inleveren en weekendhuisje. Ik heb beeld.
Een appartement zonder verwarming mag je best inleveren noemen.
pi_221167294
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 juni 2026 21:07 schreef oudeinlogiskwijt het volgende:

[..]
Het leven was een stuk simpeler toen ik alleen was. Soms heb ik gewoon wat andere inzichten nodig, maar ik heb verder ook niet veel andere mensen om het daarover te hebben. Het is niet iets om met te collegas te bespreken zeg maar.
En het is oke om teleurgesteld te zijn dat het huis wat je voor ogen had, niet doorgaat.
  zaterdag 27 juni 2026 @ 21:19:41 #182
512422 Koekoekmakto
mighty, mighty warrior
pi_221167301
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 juni 2026 21:12 schreef Pisces29 het volgende:

[..]
Een appartement zonder verwarming mag je best inleveren noemen.
Natuurlijk mag dat. Maar voor mij is het nu wel duidelijk genoeg na dit topic, omdat we enkel de versie van TS aanhoren. Mijn advies zou stoppen zijn.
"Doe maar gek, want er zijn al genoeg gewone mensen" - Ted Langenbach
pi_221167342
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 juni 2026 21:19 schreef Koekoekmakto het volgende:

[..]
Natuurlijk mag dat. Maar voor mij is het nu wel duidelijk genoeg na dit topic, omdat we enkel de versie van TS aanhoren. Mijn advies zou stoppen zijn.
Ja het is zijn verhaal. Hij is teleurgesteld dat het huis wat ze samen hebben gezien, toch niet is wat zij wil. Ze had eerst gezegd dat het oke was. Die emotie schemert er nu door. Dat is niet meteen een reden om het te verbreken. Ze weten nu beter waar ze staan. Wat het zoekgebied moet zijn.

[ Bericht 0% gewijzigd door potjecreme op 27-06-2026 21:53:26 ]
pi_221167356
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 juni 2026 21:23 schreef potjecreme het volgende:

[..]
Ja het is zijn verhaal. Het is teleurgesteld dat het huis wat ze samen hebben gezien, toch niet is wat zij wil. Ze had eerst gezegd dat het oke was. Die emotie schemert er nu door. Dat is niet meteen een reden om het te verbreken. Ze weten nu beter waar ze staan. Wat het zoekgebied moet zijn.
Helemaal eens. :)
  Moderator zaterdag 27 juni 2026 @ 21:44:17 #185
441859 crew  Lenny77
pi_221167569
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 juni 2026 20:42 schreef Mortaxx het volgende:
Tja als mevrouw geen echte baan wil maar als zzp'er een beetje wil hobby'en heeft ze natuurlijk ook niet veel in te brengen. Wie betaalt, bepaalt
Ze betaalt alles zelf, heeft een eigen huis en een baan waar ze van kan leven :')
Wat is dat toch met sommige mannen... Jullie willen echt gewoon dat het zo is hè? Er valt tegenwoordig niet veel meer te bepalen want er is geen echte hoofdbetaler meer...
  Moderator zaterdag 27 juni 2026 @ 21:46:29 #186
441859 crew  Lenny77
pi_221167603
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 juni 2026 21:07 schreef oudeinlogiskwijt het volgende:

[..]
Eigenlijk zocht je dus bevestiging voor iets wat je sowieso al wou maar dan verstopt onder een jasje van: jaaa maar zzp, droomhuis enz enz
  Moderator zaterdag 27 juni 2026 @ 21:51:55 #187
236264 crew  capricia
pi_221167648
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 juni 2026 20:42 schreef Mortaxx het volgende:
Ze heeft een koopwoning. Overwaarde. Heeft een eigen bedrijf, is zelfstandige. Draait prima. Ze redt zich gewoon als zelfstandige.

TS heeft haar overwaarde nodig voor zijn droomhuis, en wil heel misschien dan nog wel iets op papier zetten voor haar.
Een huwelijk is een stap te ver voor hem.

Ik zou ook lekker mijn eigen ding blijven doen als vrouw. Terecht toch?
- Goethe, “Faust”
pi_221167657
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 juni 2026 21:46 schreef Lenny77 het volgende:

[..]
Eigenlijk zocht je dus bevestiging voor iets wat je sowieso al wou maar dan verstopt onder een jasje van: jaaa maar zzp, droomhuis enz enz
Wellicht. Ik ben niet echt een goed persoon en dat wist ik eigenlijk al. Daarom had ik hiervoor ook geen relaties omdat ik anderen er niet mee wilde belasten. Alleen heb ik op een gegeven moment toegegeven aan het gevoel van eenzaamheid en dat had ik niet mogen doen.
  Moderator zaterdag 27 juni 2026 @ 21:53:27 #189
236264 crew  capricia
pi_221167666
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 juni 2026 21:52 schreef oudeinlogiskwijt het volgende:

[..]
Wellicht. Ik ben niet echt een goed persoon en dat wist ik eigenlijk al. Daarom had ik hiervoor ook geen relaties omdat ik anderen er niet mee wilde belasten. Alleen heb ik op een gegeven moment toegegeven aan het gevoel van eenzaamheid en dat had ik niet mogen doen.
Je bent 40 en dit is je eerste relatie?
- Goethe, “Faust”
pi_221167683
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 juni 2026 21:53 schreef capricia het volgende:

[..]
Je bent 40 en dit is je eerste relatie?
Ja en ik had er niet meer aan mogen beginnen. Ik vind het oprecht heel erg voor haar, maar ik kan het ook niet meer terugdraaien.
  zaterdag 27 juni 2026 @ 21:55:46 #191
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_221167687
quote:

[..]
Hoe kom je tot de conclusie dat je geen goed persoon zou zijn?
The love you take is equal to the love you make.
pi_221167715
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 juni 2026 21:51 schreef capricia het volgende:

[..]
Ze heeft een koopwoning. Overwaarde. Heeft een eigen bedrijf, is zelfstandige. Draait prima. Ze redt zich gewoon als zelfstandige.

TS heeft haar overwaarde nodig voor zijn droomhuis, en wil heel misschien dan nog wel iets op papier zetten voor haar.
Een huwelijk is een stap te ver voor hem.

Ik zou ook lekker mijn eigen ding blijven doen als vrouw. Terecht toch?
Het is 2026. Waarom hamer je steeds op trouwen?

Ik moet er niet aan denken. Maar kan prima een huis met iemand kopen en veel inleveren.
Er zijn meer variaties om commitment te tonen.
  Moderator zaterdag 27 juni 2026 @ 22:01:35 #193
236264 crew  capricia
pi_221167737
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 juni 2026 21:55 schreef oudeinlogiskwijt het volgende:

[..]
Ja en ik had er niet meer aan mogen beginnen. Ik vind het oprecht heel erg voor haar, maar ik kan het ook niet meer terugdraaien.
Joh, dan blijf je toch gewoon lekker latten?
Zij heeft ook een prima vriendengroep en is okay qua inkomen. Zelf ga je het liefst fietsen. Dan doe je dat toch? Beetje vrijheid blijheid zonder je meteen op huizen van boven de miljoen vast te leggen. Jullie houden van elkaar, maar ga aub jouw droombeelden niet op haar leggen, want dan word je alleen maar teleurgesteld.

En wie weet komt er binnenkort wel een woning voorbij in haar omgeving waar jullie allebei warm voor lopen.

Maar ik blijf bij mijn opmerking dat als je zo'n grote stap wil zetten, en zij toch wel veel moet opgeven, je haar gewoon ten huwelijk moet durven vragen.
- Goethe, “Faust”
  Forum Admin zaterdag 27 juni 2026 @ 22:02:18 #194
240730 crew  Opa.Bakkebaard
Heeft een huisje.
pi_221167744
quote:

[..]
Phoe. Dit is wel zelfmedelijden hoor. Geen idee waar dit vandaan komt maar jij hebt ook gewoon recht op dingen die je wil. Het is geven en nemen in een gezonde relatie.
  Moderator zaterdag 27 juni 2026 @ 22:03:02 #195
236264 crew  capricia
pi_221167750
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 juni 2026 21:58 schreef Pisces29 het volgende:

[..]
Het is 2026. Waarom hamer je steeds op trouwen?

Ik moet er niet aan denken. Maar kan prima een huis met iemand kopen en veel inleveren.
Er zijn meer variaties om commitment te tonen.
Omdat het mooi blootlegt hoever je commitment gaat. Dus niet alleen haar overwaarde die je nodig hebt voor jouw droomhuis maar ook het zorgen voor elkaar en de liefde die je voelt. Want dat zou toch de basis moeten zijn?
- Goethe, “Faust”
pi_221167764
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 juni 2026 22:03 schreef capricia het volgende:

[..]
Omdat het mooi blootlegt hoever je commitment gaat.
Wat is er mis met zaken bij de notaris regelen?
  Moderator zaterdag 27 juni 2026 @ 22:05:40 #197
236264 crew  capricia
pi_221167784
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 juni 2026 22:04 schreef potjecreme het volgende:

[..]
Wat is er mis met zaken bij de notaris regelen?
Wat schreef TS daar over? Niet veel toch..over zaken regelen bij een notaris.

Hij kwam voornamelijk met een rekensommetje dat hij haar overwaarde nodig heeft voor zijn droomhuis.
- Goethe, “Faust”
pi_221167882
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 juni 2026 22:05 schreef capricia het volgende:

[..]

Hij kwam voornamelijk met een rekensommetje dat hij haar overwaarde nodig heeft voor zijn droomhuis.

Dan kun je dat ook opperen maar je blijft maar trouwen aanhalen. 1970 belde. :D
pi_221167890
TS, waarom is het zo houden als het nu is geen optie? Het gaat op zich prima op deze manier toch? Is samenwonen voor jullie echt een must, up or out?
pi_221167960
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 juni 2026 22:05 schreef capricia het volgende:

[..]

Bij hem zei ze dat ze het huis ook wilde. Na een gesprek met haar ouders ziet zij er liever vanaf. Mag hij teleurgesteld zijn. En het is niet raar dat zij ook geld inlegt. En natuurlijk in een huis dat voor beide goed voelt/is.

Hij legt ook overwaarde in. Hij moet een een huis verkopen. Hij moet ook meer reizen voor zijn werk. Je doet alsof hij nul offers moest brengen voor het huis van zijn dromen.

En ik wist niet dat het een must is dat ts aangeeft of ze nou wel of niet naar de notaris gaan om dingen te regelen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')