Dat is niet alleen in de toekomstige situatie zo, dat is nu al zo. Wellicht in de toekomstige situatie nog sterker. Dus inderdaad, snap wel dat ze daarmee worstelt. Duidelijke communicatie tussen TS is erg belangrijk hierin, heb het idee dat dat mist op dit momentquote:Op woensdag 24 juni 2026 11:06 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Wat ik er wel uithaal, is dat de toekomstige situatie heel ongelijkwaardig wordt, als er inderdaad zo’n duur huis wordt gekocht. Dat de vriendin dan wél in een situatie komt waarin TS het meeste bekostigt. Wellicht/waarschijnlijk een situatie waarin TS vooral bepaalt hoe en wat, want zij leeft dan immers luxe op zijn geld.
En voor de vriendin wordt het dan een penibele situatie, mocht de relatie uitgaan. Want het opnieuw bekostigen van een eigen onderkomen wordt dan waarschijnlijk heel moeilijk.
Ik zou het wel begrijpen als de vriendin vooral aarzelt omdat de stap die TS wil zetten er een is waarbij ze volledig van hem afhankelijk wordt.
Zou je dit iets gedetailleerder kunnen uitwijden?quote:Op woensdag 24 juni 2026 11:40 schreef Basp1 het volgende:
Nou de typische manosphere met mannen die blijkbaar niet kunnen of willen lezen is weer nadrukkelijk aanwezig..
Ze betaalt momenteel gewoon haar eigen hypotheek, GWL, internet, kleding, verzekeringen, etc. Financieel is alles in feite gescheiden.quote:Op woensdag 24 juni 2026 10:29 schreef MultiBanaan het volgende:
[..]
Je bent toch niet serieus zo ontwetend? Nogmaals, denk jij echt dat iemand met 15-20 uur per week aan werk met lage opbrengsten zichzelf in levensonderhoudt kan voorzien?
Nee dat blijftquote:Op woensdag 24 juni 2026 10:36 schreef Boca_Raton het volgende:
‘Die studie is echt heilig voor de familie.’
Zie je dat ooit veranderen? Na zoveel jaar in haar geïnvesteerd te hebben?
Maar toch open je dit topic en vraag je om advies?quote:Op woensdag 24 juni 2026 12:20 schreef oudeinlogiskwijt het volgende:
Lastig om op alle details reageren.
Mensen lezen wel vaak wat ze willen lezen. In werkelijkheid ligt alles veel genuanceerder dan sommigen hier aannemen.
Ik doe bijv niet alleen wat zij wil. Over die vriedinnen en familiebezoeken hebben we gewoon gesproken en daaruit is gekomen dat ik soms mee ga, maar niet altijd. Vakanties hebben we een beetje haar ding gedaan en een beetje mijn ding. Vorig jaar verder weg (maar iets duurder cq veiligere bestemming), 'haar' wintersport met familie, komende zomer in Europa, maar wel actief.
Ook met koken. Ze is vaak laat en dan kook ik, maar ze bereid ook regelmatig wel 's middags wat voor. Alleen het aanpassen aan haar tijden is wel eens vervelend. Als ik om 19:00 thuis en we kunnen pas om 20:00 eten, voelt dat een beetje als verloren tijd, onafhankelijk van of ik wel of niet kook. Zeker als het is doordat een leerling verplaatst is omdat de leerling op de originele lestijd een vriendje op bezoek vind ik dat heel irritant. En soms eet ik wel gewoon al vast.
Het is dus lang niet zo zwart wit.
Misschien ook goed om te weten. Wat is het perspectief voor haar werk? Is het vooruitzicht dat het maat 15-20 uurtjes werk blijft of dat ze op een gegeven moment groeit naar een grotere leerlingenportefeuille en ook hogere tarieven kan vragen?quote:
Momenteel loopt het goed, dus het is wat aan het uitbreiden. Het zal geen 30 of 40 uur worden, maar lijkt nog wel wat te groeien. Hogere tarieven niet echt, wat inflatiecorrectie, maar niet heel gek.quote:Op woensdag 24 juni 2026 18:29 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Misschien ook goed om te weten. Wat is het perspectief voor haar werk? Is het vooruitzicht dat het maat 15-20 uurtjes werk blijft of dat ze op een gegeven moment groeit naar een grotere leerlingenportefeuille en ook hogere tarieven kan vragen?
Dat is vooral een reactie op de mensen die het in het extreme trekken. Ofwel de ene kant op dat ze een prinsesje die niets doet zou zijn ofwel de andere kant op, dat ik mijn wil opdring.quote:Op woensdag 24 juni 2026 12:24 schreef DoubleDip het volgende:
[..]
Maar toch open je dit topic en vraag je om advies?
Maar als ze conservatorium gedaan heeft kan ze meer doen dan alleen lesgeven. Als je uitvoerend musicus bent kun je best wat vragen voor een paar uurtjes repetitie, concerten of een uitvaart bijvoorbeeld. Levert ook veel meer op voor minder werktijd.quote:Op woensdag 24 juni 2026 19:08 schreef oudeinlogiskwijt het volgende:
[..]
Dat is vooral een reactie op de mensen die het in het extreme trekken. Ofwel de ene kant op dat ze een prinsesje die niets doet zou zijn ofwel de andere kant op, dat ik mijn wil opdring.
Haar werk voelt wel heel beperkend. Vooral in de woonsituatie, maar ook vakanties (vast aan schoolvakantie, laag budget van haar kant), werktijden veelal tussen 16 en 20 soms midden op weekenddagen, etc.
Voor haar en haar familie is dit werk heilig. Ze heeft hier hard voor gewerkt etc, terwijl ik maar gewoon een kantoorbaan heb wat ik overal zou kunnen doen. Dat zit me weleens dwars. Het is alles bepalend en uiteindelijk levert het weinig op. Daar heb ik wel echt moeite mee.
Dus de mensen die wat de ene kant op trekken of juist de andere kant hebben niet gelijk want het is niet zo zwart-wit. Wat overblijft zijn de reacties waarvan je denkt dat ze kloppen omdat jij zo denkt. Wat zij zegt "Maar toch open je dit topic en vraag je om advies?" is wel terecht.quote:Op woensdag 24 juni 2026 19:08 schreef oudeinlogiskwijt het volgende:
[..]
Dat is vooral een reactie op de mensen die het in het extreme trekken. Ofwel de ene kant op dat ze een prinsesje die niets doet zou zijn ofwel de andere kant op, dat ik mijn wil opdring.
Haar werk voelt wel heel beperkend. Vooral in de woonsituatie, maar ook vakanties (vast aan schoolvakantie, laag budget van haar kant), werktijden veelal tussen 16 en 20 soms midden op weekenddagen, etc.
Voor haar en haar familie is dit werk heilig. Ze heeft hier hard voor gewerkt etc, terwijl ik maar gewoon een kantoorbaan heb wat ik overal zou kunnen doen. Dat zit me weleens dwars. Het is alles bepalend en uiteindelijk levert het weinig op. Daar heb ik wel echt moeite mee.
Is erg moeilijk om te bereiken in de muziek, uitvaarten en bruiloften kunnen lucratief zijn, maar de vraag is veel kleiner dan het aanbod. En om met concerten uberhaupt geld te verdienen, moet je toch op zn minst semi bekend worden, met in kroegen spelen kan je de huur niet betalen.quote:Op woensdag 24 juni 2026 20:43 schreef DoubleDip het volgende:
[..]
Maar als ze conservatorium gedaan heeft kan ze meer doen dan alleen lesgeven. Als je uitvoerend musicus bent kun je best wat vragen voor een paar uurtjes repetitie, concerten of een uitvaart bijvoorbeeld. Levert ook veel meer op voor minder werktijd.
Hoef je mij niet uit te leggen, maar ik probeer TS gewoon te wijzen op het feit dat je met de opleiding van zijn vriendin echt meer opties hebt. Een goed netwerk is echter wel belangrijk.quote:Op woensdag 24 juni 2026 20:52 schreef MultiBanaan het volgende:
[..]
Is erg moeilijk om te bereiken in de muziek, uitvaarten en bruiloften kunnen lucratief zijn, maar de vraag is veel kleiner dan het aanbod. En om met concerten uberhaupt geld te verdienen, moet je toch op zn minst semi bekend worden, met in kroegen spelen kan je de huur niet betalen.
Het is wel geven en nemen, als hij haar steunt bij haar passie en zijn woonwens erop aanpast moet zij hem wel die verre reis laten maken, dat is wel zo fair.quote:Op woensdag 24 juni 2026 22:06 schreef Masberum het volgende:
Tjah, waarom gaan jullie niet gewoon uit elkaar? Gun haar de kans op een man die niet elke euro op de weegschaal legt en haar passie ondersteunt. Dan kan je ook fietsen naar Peking of waar je ook heen wil fietsen.
Je wil niet hetzelfde als haar, dat betekent niet dat je haar af kan kopen. Maar je hebt geen problemen om financiële druk te leggen om te krijgen wat je wil. Ze is naar mijn idee veel beter af zonder jou en haar ouders hebben dat in de gaten. Een goede man is meer dan iemand die geld in het laatje brengt
Dit is een rake post.quote:Op woensdag 24 juni 2026 22:06 schreef Masberum het volgende:
Tjah, waarom gaan jullie niet gewoon uit elkaar? Gun haar de kans op een man die niet elke euro op de weegschaal legt en haar passie ondersteunt. Dan kan je ook fietsen naar Peking of waar je ook heen wil fietsen.
Je wil niet hetzelfde als haar, dat betekent niet dat je haar af kan kopen. Maar je hebt geen problemen om financiële druk te leggen om te krijgen wat je wil. Ze is naar mijn idee veel beter af zonder jou en haar ouders hebben dat in de gaten. Een goede man is meer dan iemand die geld in het laatje brengt
Dat is ook irritant. En kan eigenlijk niet. Dat soort dingen kan je vriendin doortastender en resoluter reageren. Lestijden zijn strikt en dat wordt gevolgt.quote:Op woensdag 24 juni 2026 12:20 schreef oudeinlogiskwijt het volgende:
Zeker als het is doordat een leerling verplaatst is omdat de leerling op de originele lestijd een vriendje op bezoek vind ik dat heel irritant.
Je ervaart dat nu zo maar dat hoeft niet zo te blijven. Ja, zij is gebonden aan de werktijden en regio maar veel mensen hebben dat (denk aan een kok bijv). Als stel samen hoef je niet persee alles altijd samen te doen. Qua vrije tijd en soms ook vakanties. Als je gek bent op haar en zij op jou dan heb je een stevige basis en ben je uiteindelijk ook bereid om te luisteren naar elkaars droom. Haar droom is wellicht datgene wat ze momenteel doet. Jij hebt veel vrijheidsgevoel en bent avontuurlijk ingestelt.quote:Op woensdag 24 juni 2026 19:08 schreef oudeinlogiskwijt het volgende:
[..]
terwijl ik maar gewoon een kantoorbaan heb wat ik overal zou kunnen doen. Dat zit me weleens dwars. Het is alles bepalend en uiteindelijk levert het weinig op. Daar heb ik wel echt moeite mee.
Het meest onaantrekkelijke aan dit verhaal is niet eens de achterlijke opvattingen, maar de enorme arrogantie waarmee je denkt te kunnen bepalen hoe andere mensen hun relatie moeten inrichten.quote:Op donderdag 25 juni 2026 04:39 schreef TAmaru het volgende:
Als je vriendin lesgeeft aan mensen uit een rijke buurt en vrijwel geen operationele kosten heeft voor haar bedrijf maar alsnog vrijwel niks verdient, dan is haar uurtarief gewoon niet hoog genoeg. Dat is voor ZZP'ers ook een kwestie van zelfrespect opbouwen. Naarmate je ouder wordt, moet je je ook realiseren dat je niet meer voor een habbekrats kunt werken en dat je ook wat moet opbouwen. Dan moet je dus minimaal naar een uurtarief van 60 euro toe. Als je daar 25 uur voor kunt werken per week, dan heb je een aardige boterham nadat de overheid 40% heeft ingepikt. Dat is naast zelfrespect een stukje volwassenheid. Toekomstvisie.
Wat ik vooral hoor in het relaas van TS, is dat hij die eigenschappen wel heeft, maar zijn vriendin niet. TS heeft nog grotere dromen. Hij wil reizen, emigreren, vrijer gaan wonen. Zijn vriendin lijkt wel blij te zijn met haar verdiensten op uitkeringsniveau, lesgeven aan huis en met de fiets en een middelmatige woning.
Ik kan TS alleen maar het advies te geven zich eens als een echte vent te gaan gedragen. Je vrouw mag ook zeker werken als ze dat wil, maar zorg dat je er (financieel) niks van verwacht en dat jij de verantwoordelijkheid neemt voor jullie leven. Dat behoort een man te doen. Als jij dus naar Azië op vakantie wil en zij heeft het geld niet, dan ga jij dat gewoon voor jullie beiden betalen en als ze dat niet wil, dan ga je alleen. Als jij vrijer wil gaan wonen, dan ga je dat gewoon regelen en dan mag zij bij je komen inwonen als ze dat wil en dan mag ze van haar verdiensten wat bijdragen als ze dat kan.
Het kan natuurlijk nooit zo zijn dat je vrouw er een werkend leven op nahoudt maar vrijwel niets verdient, al jouw plannen dwarsboomt en dat jij dan alsnog met het eten en het huishouden zit.Gedraag je niet als een loser man! Je moet haar vertellen dat dat lullige bijbaantje van haar niet levensvatbaar is. Haar belangrijkste taak in het leven is dan om het eten, het huishouden en jouw seksuele behoeften te verzorgen. Dat ze daarnaast wat muzieklesjes wil geven als hobby is prima, maar niet als ze daardoor haar andere plichten verzaakt.
De crisis van de TS komt volledig voort uit het feit dat hij dit soort dingen met zijn vriendin bespreekt en zich richt naar wat zij wil, terwijl ze financieel niets in te brengen heeft en notabene doet wat haar ouders willen.
De crisis van de TS is op te lossen als TS zijn vriendin gaat vertellen wat hij wil. "Zo wil ik het en niet anders en als je niet meedoet, dan jammer".
TS, zorg dat je binnenkort met je vriendin om de tafel gaat en haar de volgende dingen duidelijk maakt:
- Jij gaat verhuizen en vrijer wonen met tuin
- Zij mag bij je komen inwonen en kan naar draagkracht bijdragen
- Ze mag eventueel zelfs samen met jou de woning kopen als ze dat kan, maar jij gaat de woning uitzoeken en de locatie wordt afgestemd op jouw voorkeuren en werk
- Zij gaat koken, het huishouden verzorgen en mag daarnaast haar muziekleshobby uitoefenen, maar niet te veel avonden per week omdat ze jou natuurlijk 's avonds ook nog moet verzorgen (massage, seks, bier brengen)
- Jullie maken een plan om te emigreren en gaan komend jaar op een verre reis om eens wat landen te verkennen. Jij betaalt de reis of zij kan naar draagkracht bijdragen. Als ze dat niet wil, gaat ze niet mee.
Je moet vrouwen vooral niet al te veel autonomie geven in een relatie als het op dit soort dingen aankomt, want dan wordt het gewoon een stuurloze onderneming. De vrouw van TS heeft immers veel te weinig daadkracht, richting en volwassenheid om dit soort grote dingen te bepalen. Daar heeft ze duidelijk een man voor nodig. Geloof me, ik heb genoeg single vriendinnen die hun hele leven op uitkeringsniveau verdienen, van toeslagen leven en in waardeloze huurwoninkjes zitten en nooit iets bereiken, alleen maar omdat ze geen man hebben die hen zegt wat er moet gebeuren.
1920 belde. Ze willen hun denkbeelden terug.quote:Op donderdag 25 juni 2026 04:39 schreef TAmaru het volgende:
Als je vriendin lesgeeft aan mensen uit een rijke buurt en vrijwel geen operationele kosten heeft voor haar bedrijf maar alsnog vrijwel niks verdient, dan is haar uurtarief gewoon niet hoog genoeg. Dat is voor ZZP'ers ook een kwestie van zelfrespect opbouwen. Naarmate je ouder wordt, moet je je ook realiseren dat je niet meer voor een habbekrats kunt werken en dat je ook wat moet opbouwen. Dan moet je dus minimaal naar een uurtarief van 60 euro toe. Als je daar 25 uur voor kunt werken per week, dan heb je een aardige boterham nadat de overheid 40% heeft ingepikt. Dat is naast zelfrespect een stukje volwassenheid. Toekomstvisie.
Wat ik vooral hoor in het relaas van TS, is dat hij die eigenschappen wel heeft, maar zijn vriendin niet. TS heeft nog grotere dromen. Hij wil reizen, emigreren, vrijer gaan wonen. Zijn vriendin lijkt wel blij te zijn met haar verdiensten op uitkeringsniveau, lesgeven aan huis en met de fiets en een middelmatige woning.
Ik kan TS alleen maar het advies te geven zich eens als een echte vent te gaan gedragen. Je vrouw mag ook zeker werken als ze dat wil, maar zorg dat je er (financieel) niks van verwacht en dat jij de verantwoordelijkheid neemt voor jullie leven. Dat behoort een man te doen. Als jij dus naar Azië op vakantie wil en zij heeft het geld niet, dan ga jij dat gewoon voor jullie beiden betalen en als ze dat niet wil, dan ga je alleen. Als jij vrijer wil gaan wonen, dan ga je dat gewoon regelen en dan mag zij bij je komen inwonen als ze dat wil en dan mag ze van haar verdiensten wat bijdragen als ze dat kan.
Het kan natuurlijk nooit zo zijn dat je vrouw er een werkend leven op nahoudt maar vrijwel niets verdient, al jouw plannen dwarsboomt en dat jij dan alsnog met het eten en het huishouden zit.Gedraag je niet als een loser man! Je moet haar vertellen dat dat lullige bijbaantje van haar niet levensvatbaar is. Haar belangrijkste taak in het leven is dan om het eten, het huishouden en jouw seksuele behoeften te verzorgen. Dat ze daarnaast wat muzieklesjes wil geven als hobby is prima, maar niet als ze daardoor haar andere plichten verzaakt.
De crisis van de TS komt volledig voort uit het feit dat hij dit soort dingen met zijn vriendin bespreekt en zich richt naar wat zij wil, terwijl ze financieel niets in te brengen heeft en notabene doet wat haar ouders willen.
De crisis van de TS is op te lossen als TS zijn vriendin gaat vertellen wat hij wil. "Zo wil ik het en niet anders en als je niet meedoet, dan jammer".
TS, zorg dat je binnenkort met je vriendin om de tafel gaat en haar de volgende dingen duidelijk maakt:
- Jij gaat verhuizen en vrijer wonen met tuin
- Zij mag bij je komen inwonen en kan naar draagkracht bijdragen
- Ze mag eventueel zelfs samen met jou de woning kopen als ze dat kan, maar jij gaat de woning uitzoeken en de locatie wordt afgestemd op jouw voorkeuren en werk
- Zij gaat koken, het huishouden verzorgen en mag daarnaast haar muziekleshobby uitoefenen, maar niet te veel avonden per week omdat ze jou natuurlijk 's avonds ook nog moet verzorgen (massage, seks, bier brengen)
- Jullie maken een plan om te emigreren en gaan komend jaar op een verre reis om eens wat landen te verkennen. Jij betaalt de reis of zij kan naar draagkracht bijdragen. Als ze dat niet wil, gaat ze niet mee.
Je moet vrouwen vooral niet al te veel autonomie geven in een relatie als het op dit soort dingen aankomt, want dan wordt het gewoon een stuurloze onderneming. De vrouw van TS heeft immers veel te weinig daadkracht, richting en volwassenheid om dit soort grote dingen te bepalen. Daar heeft ze duidelijk een man voor nodig. Geloof me, ik heb genoeg single vriendinnen die hun hele leven op uitkeringsniveau verdienen, van toeslagen leven en in waardeloze huurwoninkjes zitten en nooit iets bereiken, alleen maar omdat ze geen man hebben die hen zegt wat er moet gebeuren.
1920 of niet. Maar feit is dat de TS in 1920 dit probleem niet zou hebben gehad. Dan zou zijn vrouw gewoon een gelukkige huisvrouw met een muziekleshobby zijn geweest en zou hij zijn verantwoordelijkheid hebben genomen.quote:Op donderdag 25 juni 2026 13:44 schreef DoubleDip het volgende:
[..]
1920 belde. Ze willen hun denkbeelden terug.
Of jij het achterlijk vindt of niet, dit is de enige oplossing voor de TS om zijn relatie te redden.quote:Op donderdag 25 juni 2026 13:28 schreef Thaddeus het volgende:
[..]
Het meest onaantrekkelijke aan dit verhaal is niet eens de achterlijke opvattingen, maar de enorme arrogantie waarmee je denkt te kunnen bepalen hoe andere mensen hun relatie moeten inrichten.
quote:Op vrijdag 26 juni 2026 03:34 schreef TAmaru het volgende:
[..]
Of jij het achterlijk vindt of niet, dit is de enige oplossing voor de TS om zijn relatie te redden.
100% garantie op een breuk ja...quote:Op vrijdag 26 juni 2026 03:34 schreef TAmaru het volgende:
[..]
Of jij het achterlijk vindt of niet, dit is de enige oplossing voor de TS om zijn relatie te redden.
Nou is dat op basis van wat ik lees ook wel de meest waarschijnlijke uitkomst.quote:
Klopt. Ik zie hier ook niet meteen een makkelijke middenweg.quote:Op vrijdag 26 juni 2026 10:08 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Nou is dat op basis van wat ik lees ook wel de meest waarschijnlijke uitkomst.
Maar verder inderdaad een verhaal waar TS niets mee opschiet.
Blijft staan dat er zo’n groot verschil zit in de toekomstdromen van beiden dat ik geen compromis zie waar beiden gelukkig van worden. Ofwel TS moet zich schikken naar zijn vriendin (en krijgt dan dominante schoonouders erbij kado), ofwel zijn vriendin moet iets waar ze 15 jaar aan heeft gebouwd opgeven (wat, als ze dat al gaat doen in de toekomst hem waarschijnlijk verweten gaat worden).
Beiden lijken elkaar gevangen te houden.
Het is toch duidelijk dat de TS zit te trekken aan een dood paard. Zijn vriendin is economisch gezien niet zelfredzaam. Ze heeft ook geen duidelijk toekomstbeeld. Dan kun je telkens maar weer om haar mening vragen, maar naar mijn mening moet TS dan gewoon de kar gaan trekken en moet zij zich daarnaar schikken. Hij brengt financieel het meeste in en dus gaan ze wonen waar dat voor hem het handigst is en gaat zij hem verder zorgen uit handen nemen als hij moe is van zijn werk.quote:Op vrijdag 26 juni 2026 10:10 schreef Lenny77 het volgende:
[..]
Klopt. Ik zie hier ook niet meteen een makkelijke middenweg.
Elkaar vrij laten (dus ook met reizen) en toch op zoek naar een ander huis dichterbij zal het enige zijn met kans op slagen.
Nee, zijn vriendin houdt zich staande, maar heeft gewoon andere materiële wensen (is tevreden met wat ze heeft).quote:Op vrijdag 26 juni 2026 10:27 schreef TAmaru het volgende:
[..]
Het is toch duidelijk dat de TS zit te trekken aan een dood paard. Zijn vriendin is economisch gezien niet zelfredzaam. Ze heeft ook geen duidelijk toekomstbeeld. Dan kun je telkens maar weer om haar mening vragen, maar naar mijn mening moet TS dan gewoon de kar gaan trekken en moet zij zich daarnaar schikken. Hij brengt financieel het meeste in en dus gaan ze wonen waar dat voor hem het handigst is en gaat zij hem verder zorgen uit handen nemen als hij moe is van zijn werk.
De TS werkt nu zelf hard, verdient goed en moet dan ook nog het huishouden en het eten verzorgen omdat zijn vriendin wat lullige bijlesjes wil geven in de avonduren. En dan zit ze ook nog moeilijk te doen om te verhuizen?Komop zeg, dat is toch geen vent met zelfrespect? Het is echt ZIJN weg of alleen verder. Tussenwegen bestaan er niet meer.
Ze is wel economisch zelfredzaam, heeft wel een toekomstbeeld en ze heeft een eigen woning. Ze helpt ook met koken en het huishouden. Ze verdient genoeg om zichzelf volledig te onderhouden en weigert geld van hem. Dus we hebben het niet over één of ander hobbyend golddiggend vrouwtje he?quote:Op vrijdag 26 juni 2026 10:27 schreef TAmaru het volgende:
[..]
Het is toch duidelijk dat de TS zit te trekken aan een dood paard. Zijn vriendin is economisch gezien niet zelfredzaam. Ze heeft ook geen duidelijk toekomstbeeld. Dan kun je telkens maar weer om haar mening vragen, maar naar mijn mening moet TS dan gewoon de kar gaan trekken en moet zij zich daarnaar schikken. Hij brengt financieel het meeste in en dus gaan ze wonen waar dat voor hem het handigst is en gaat zij hem verder zorgen uit handen nemen als hij moe is van zijn werk.
De TS werkt nu zelf hard, verdient goed en moet dan ook nog het huishouden en het eten verzorgen omdat zijn vriendin wat lullige bijlesjes wil geven in de avonduren. En dan zit ze ook nog moeilijk te doen om te verhuizen?Komop zeg, dat is toch geen vent met zelfrespect? Het is echt ZIJN weg of alleen verder. Tussenwegen bestaan er niet meer.
Weet je wat het is? Mannen zoals jij WILLEN dat het zo een vrouwtje is want die kunnen ze tenminste onderdrukken en aan zich binden zodat ze geen kant meer uitkunnen. Dat ze slaafs hun man bedienen, dan voelen ze zich lekker het mannetje. Zielig is het gewoon.quote:Op vrijdag 26 juni 2026 10:27 schreef TAmaru het volgende:
[..]
Het meest verontrustende aan dit als droombeeld hebben… waarom zou men dit zo fijn vinden?quote:Op vrijdag 26 juni 2026 11:12 schreef Lenny77 het volgende:
[..]
Weet je wat het is? Mannen zoals jij WILLEN dat het zo een vrouwtje is want die kunnen ze tenminste onderdrukken en aan zich binden zodat ze geen kant meer uitkunnen. Dat ze slaaft hun man bedienen, dan voelen ze zich lekker het mannetje. Zielig is het gewoon.
Gelukkig zijn er zo steeds minder vrouwen te vinden.
My way or the high way is een prima recept voor een single bestaan of voor een dictator. Geven en nemen en compromissen sluiten is voor partners. De vraag aan TS is in hoeverre zijn wensen leidend moeten zijn en hoeveel water er bij zijn wijn mag. En dat kan alleen TS zelf bepalen. Mijn mening is dat liefde gaat boven geld, luxe en dromen.quote:Op vrijdag 26 juni 2026 10:27 schreef TAmaru het volgende:
[..]
Dat is wel erg naïef en onderdanig.quote:Op vrijdag 26 juni 2026 11:30 schreef Koekoekmakto het volgende:
Mijn mening is dat liefde gaat boven geld, luxe en dromen.
Lees ik goed dat je haar overwaarde ook nodig hebt voor jouw droomhuis, en dat zij helemaal niet zo warm loopt voor jouw droomhuis?quote:Op dinsdag 23 juni 2026 21:31 schreef oudeinlogiskwijt het volgende:
[..]
Ik heb in 2014 een woning gekocht en daar 550k overwaarde uit. Zij na een schenking en verbouwing van een klushuis ook 150k. De rest kan ik lenen. De gezamelijke woningwaarde is nu ook 1.1M.
Financieel draagt ze niet super veel bij, maar ze kan wel in eigen onderhoud voorzien. In die zin kost het mij nu niets.
Ik vind haar wel heel leuk, anders waren we niet samen. De werk/zzp situatie vind ik wel ingewikkeld. Ook qua zekerheid voor haar, ze maakt zichzelf daar niet echt druk om.
Ze moet absoluut wel loskomen van die ouders, hier kan ik zeker niet mee leven.
Dat.quote:Op woensdag 24 juni 2026 23:47 schreef VEM2012 het volgende:
Van wat ik lees liggen jullie op punten die voor jullie belangrijk zijn niet op 1 lijn.
Bedenk jezelf eens waar jou toekomst wat jou betreft ligt en wat de grenzen zijn voor compromissen. En bespreek dat dan samen. En daar komt dan waarschijnlijk uit dat jullie op dat punt niet (meer) compatible zijn.
Neem dan gewoon in liefde afscheid van elkaar. Het alternatief is dat je over 10 jaar een hekel aan elkaar hebt omdat je elkaar teveel beperkt.
Dat andere mensen meer gaan voor zichzelf of voor luxe is idd aan hen. Zolang TS maar verantwoordelijkheid neemt voor zijn keuze.quote:Op vrijdag 26 juni 2026 11:46 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Dat is wel erg naïef en onderdanig.
Liefde is leuk, maar soms past het gewoon niet. En het leven gaan leiden dat jouw partner wil, dat werkt gewoon niet in the long run. Want er komen altijd lastiger momenten, waarop je de liefde even wat minder voelt.
Dat geldt voor zowel TS als zijn vriendin.
Volgens mij is dat een volledig foute en zelfs enigszins 'toxische' interpretatie van hoe een relatie werkt, en wat dat "geven en nemen" betekent in een stabiele gelijkwaardige relatie.quote:Op woensdag 24 juni 2026 22:16 schreef MultiBanaan het volgende:
[..]
Het is wel geven en nemen, als hij haar steunt bij haar passie en zijn woonwens erop aanpast moet zij hem wel die verre reis laten maken, dat is wel zo fair.
Volgens mij staat TS er best realistisch in. Die loopt alleen aan tegen de realisatie dat beiden op iets wat voor beiden belangrijk is niet op 1 lijn staan en dat is een vervelende ontdekking als je van de ander houdt.quote:Op vrijdag 26 juni 2026 11:55 schreef Koekoekmakto het volgende:
[..]
Dat andere mensen meer gaan voor zichzelf of voor luxe is idd aan hen. Zolang TS maar verantwoordelijkheid neemt voor zijn keuze.
Bedankt, wederom, voor je uitleg. Klinkt zeer doorleefd en realistisch.
Wat is er precies toxisch aan, dat je alletwee water bij de wijn doet in een relatie? Lijkt me eerder toxisch als de ene partij in alles hun zin krijgt, en de andere partij in bijna niks. Je hoeft het echt niet op een papiertje in een soort balans grafiek te gaan zetten, maar ik ben benieuwd wat er zo toxisch is aan comprimissen in een relatie.quote:Op vrijdag 26 juni 2026 12:23 schreef RM-rf het volgende:
[..]
Volgens mij is dat een volledig foute en zelfs enigszins 'toxische' interpretatie van hoe een relatie werkt, en wat dat "geven en nemen" betekent in een stabiele gelijkwaardige relatie.
Het kan nooit zo zijn dat een partner claimt dat hij iets 'tegoed' zou hebben omdat hij 'toestaat' dat zijn partner haar eigen hobby van muziek naleeft... daar heeft hij gewoon verder geen hol over te beslissen.
Het kan misschien best zijn dat zulk een muziek-hobby ook in hun relatie een erg beperkende en negatieve rol speelt, waarin de relatie eronder te leiden heeft, maar dat hangt dan vooral af van hoe de relatie is, niet enkel de persoonlijke opvattingen van de andere partner die daardoor gehinderd worden.
In wat er nu in dit topic staat, is daarvan geen sprake, eerder valt het op dat er verdomd weinig staat over welk toekomstbeeld de partenrs nu écht _samen_ delen, de TS wekt de indruk dat hij vooral zelf eigen ideeen daarover heeft die helemaal net door zijn partner gedeeld worden.
juist in zo'n geval komt het heel erg terug op wat Masberum al (imho terecht) voorstelde.... Op een gegeven moment moet je je afvragen of die relatie nu werkelijk zo goed loopt en of de mensen erin écht bij elkaar 'matchen'.
Als je interesses, toekomst-wensen en -verwachtingen gewoon structureel uit elkaar lopen, heeft het geen zin net te gaan doen alsof je via een ruilhandeltje je eigen wil door kunt zetten en/of je partner verbieden haar hobbies na te leven.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |