Dat is niet alleen in de toekomstige situatie zo, dat is nu al zo. Wellicht in de toekomstige situatie nog sterker. Dus inderdaad, snap wel dat ze daarmee worstelt. Duidelijke communicatie tussen TS is erg belangrijk hierin, heb het idee dat dat mist op dit momentquote:Op woensdag 24 juni 2026 11:06 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Wat ik er wel uithaal, is dat de toekomstige situatie heel ongelijkwaardig wordt, als er inderdaad zo’n duur huis wordt gekocht. Dat de vriendin dan wél in een situatie komt waarin TS het meeste bekostigt. Wellicht/waarschijnlijk een situatie waarin TS vooral bepaalt hoe en wat, want zij leeft dan immers luxe op zijn geld.
En voor de vriendin wordt het dan een penibele situatie, mocht de relatie uitgaan. Want het opnieuw bekostigen van een eigen onderkomen wordt dan waarschijnlijk heel moeilijk.
Ik zou het wel begrijpen als de vriendin vooral aarzelt omdat de stap die TS wil zetten er een is waarbij ze volledig van hem afhankelijk wordt.
Zou je dit iets gedetailleerder kunnen uitwijden?quote:Op woensdag 24 juni 2026 11:40 schreef Basp1 het volgende:
Nou de typische manosphere met mannen die blijkbaar niet kunnen of willen lezen is weer nadrukkelijk aanwezig..
Ze betaalt momenteel gewoon haar eigen hypotheek, GWL, internet, kleding, verzekeringen, etc. Financieel is alles in feite gescheiden.quote:Op woensdag 24 juni 2026 10:29 schreef MultiBanaan het volgende:
[..]
Je bent toch niet serieus zo ontwetend? Nogmaals, denk jij echt dat iemand met 15-20 uur per week aan werk met lage opbrengsten zichzelf in levensonderhoudt kan voorzien?
Nee dat blijftquote:Op woensdag 24 juni 2026 10:36 schreef Boca_Raton het volgende:
‘Die studie is echt heilig voor de familie.’
Zie je dat ooit veranderen? Na zoveel jaar in haar geïnvesteerd te hebben?
Maar toch open je dit topic en vraag je om advies?quote:Op woensdag 24 juni 2026 12:20 schreef oudeinlogiskwijt het volgende:
Lastig om op alle details reageren.
Mensen lezen wel vaak wat ze willen lezen. In werkelijkheid ligt alles veel genuanceerder dan sommigen hier aannemen.
Ik doe bijv niet alleen wat zij wil. Over die vriedinnen en familiebezoeken hebben we gewoon gesproken en daaruit is gekomen dat ik soms mee ga, maar niet altijd. Vakanties hebben we een beetje haar ding gedaan en een beetje mijn ding. Vorig jaar verder weg (maar iets duurder cq veiligere bestemming), 'haar' wintersport met familie, komende zomer in Europa, maar wel actief.
Ook met koken. Ze is vaak laat en dan kook ik, maar ze bereid ook regelmatig wel 's middags wat voor. Alleen het aanpassen aan haar tijden is wel eens vervelend. Als ik om 19:00 thuis en we kunnen pas om 20:00 eten, voelt dat een beetje als verloren tijd, onafhankelijk van of ik wel of niet kook. Zeker als het is doordat een leerling verplaatst is omdat de leerling op de originele lestijd een vriendje op bezoek vind ik dat heel irritant. En soms eet ik wel gewoon al vast.
Het is dus lang niet zo zwart wit.
Misschien ook goed om te weten. Wat is het perspectief voor haar werk? Is het vooruitzicht dat het maat 15-20 uurtjes werk blijft of dat ze op een gegeven moment groeit naar een grotere leerlingenportefeuille en ook hogere tarieven kan vragen?quote:
Momenteel loopt het goed, dus het is wat aan het uitbreiden. Het zal geen 30 of 40 uur worden, maar lijkt nog wel wat te groeien. Hogere tarieven niet echt, wat inflatiecorrectie, maar niet heel gek.quote:Op woensdag 24 juni 2026 18:29 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Misschien ook goed om te weten. Wat is het perspectief voor haar werk? Is het vooruitzicht dat het maat 15-20 uurtjes werk blijft of dat ze op een gegeven moment groeit naar een grotere leerlingenportefeuille en ook hogere tarieven kan vragen?
Dat is vooral een reactie op de mensen die het in het extreme trekken. Ofwel de ene kant op dat ze een prinsesje die niets doet zou zijn ofwel de andere kant op, dat ik mijn wil opdring.quote:Op woensdag 24 juni 2026 12:24 schreef DoubleDip het volgende:
[..]
Maar toch open je dit topic en vraag je om advies?
Maar als ze conservatorium gedaan heeft kan ze meer doen dan alleen lesgeven. Als je uitvoerend musicus bent kun je best wat vragen voor een paar uurtjes repetitie, concerten of een uitvaart bijvoorbeeld. Levert ook veel meer op voor minder werktijd.quote:Op woensdag 24 juni 2026 19:08 schreef oudeinlogiskwijt het volgende:
[..]
Dat is vooral een reactie op de mensen die het in het extreme trekken. Ofwel de ene kant op dat ze een prinsesje die niets doet zou zijn ofwel de andere kant op, dat ik mijn wil opdring.
Haar werk voelt wel heel beperkend. Vooral in de woonsituatie, maar ook vakanties (vast aan schoolvakantie, laag budget van haar kant), werktijden veelal tussen 16 en 20 soms midden op weekenddagen, etc.
Voor haar en haar familie is dit werk heilig. Ze heeft hier hard voor gewerkt etc, terwijl ik maar gewoon een kantoorbaan heb wat ik overal zou kunnen doen. Dat zit me weleens dwars. Het is alles bepalend en uiteindelijk levert het weinig op. Daar heb ik wel echt moeite mee.
Dus de mensen die wat de ene kant op trekken of juist de andere kant hebben niet gelijk want het is niet zo zwart-wit. Wat overblijft zijn de reacties waarvan je denkt dat ze kloppen omdat jij zo denkt. Wat zij zegt "Maar toch open je dit topic en vraag je om advies?" is wel terecht.quote:Op woensdag 24 juni 2026 19:08 schreef oudeinlogiskwijt het volgende:
[..]
Dat is vooral een reactie op de mensen die het in het extreme trekken. Ofwel de ene kant op dat ze een prinsesje die niets doet zou zijn ofwel de andere kant op, dat ik mijn wil opdring.
Haar werk voelt wel heel beperkend. Vooral in de woonsituatie, maar ook vakanties (vast aan schoolvakantie, laag budget van haar kant), werktijden veelal tussen 16 en 20 soms midden op weekenddagen, etc.
Voor haar en haar familie is dit werk heilig. Ze heeft hier hard voor gewerkt etc, terwijl ik maar gewoon een kantoorbaan heb wat ik overal zou kunnen doen. Dat zit me weleens dwars. Het is alles bepalend en uiteindelijk levert het weinig op. Daar heb ik wel echt moeite mee.
Is erg moeilijk om te bereiken in de muziek, uitvaarten en bruiloften kunnen lucratief zijn, maar de vraag is veel kleiner dan het aanbod. En om met concerten uberhaupt geld te verdienen, moet je toch op zn minst semi bekend worden, met in kroegen spelen kan je de huur niet betalen.quote:Op woensdag 24 juni 2026 20:43 schreef DoubleDip het volgende:
[..]
Maar als ze conservatorium gedaan heeft kan ze meer doen dan alleen lesgeven. Als je uitvoerend musicus bent kun je best wat vragen voor een paar uurtjes repetitie, concerten of een uitvaart bijvoorbeeld. Levert ook veel meer op voor minder werktijd.
Hoef je mij niet uit te leggen, maar ik probeer TS gewoon te wijzen op het feit dat je met de opleiding van zijn vriendin echt meer opties hebt. Een goed netwerk is echter wel belangrijk.quote:Op woensdag 24 juni 2026 20:52 schreef MultiBanaan het volgende:
[..]
Is erg moeilijk om te bereiken in de muziek, uitvaarten en bruiloften kunnen lucratief zijn, maar de vraag is veel kleiner dan het aanbod. En om met concerten uberhaupt geld te verdienen, moet je toch op zn minst semi bekend worden, met in kroegen spelen kan je de huur niet betalen.
Het is wel geven en nemen, als hij haar steunt bij haar passie en zijn woonwens erop aanpast moet zij hem wel die verre reis laten maken, dat is wel zo fair.quote:Op woensdag 24 juni 2026 22:06 schreef Masberum het volgende:
Tjah, waarom gaan jullie niet gewoon uit elkaar? Gun haar de kans op een man die niet elke euro op de weegschaal legt en haar passie ondersteunt. Dan kan je ook fietsen naar Peking of waar je ook heen wil fietsen.
Je wil niet hetzelfde als haar, dat betekent niet dat je haar af kan kopen. Maar je hebt geen problemen om financiële druk te leggen om te krijgen wat je wil. Ze is naar mijn idee veel beter af zonder jou en haar ouders hebben dat in de gaten. Een goede man is meer dan iemand die geld in het laatje brengt
Dit is een rake post.quote:Op woensdag 24 juni 2026 22:06 schreef Masberum het volgende:
Tjah, waarom gaan jullie niet gewoon uit elkaar? Gun haar de kans op een man die niet elke euro op de weegschaal legt en haar passie ondersteunt. Dan kan je ook fietsen naar Peking of waar je ook heen wil fietsen.
Je wil niet hetzelfde als haar, dat betekent niet dat je haar af kan kopen. Maar je hebt geen problemen om financiële druk te leggen om te krijgen wat je wil. Ze is naar mijn idee veel beter af zonder jou en haar ouders hebben dat in de gaten. Een goede man is meer dan iemand die geld in het laatje brengt
Dat is ook irritant. En kan eigenlijk niet. Dat soort dingen kan je vriendin doortastender en resoluter reageren. Lestijden zijn strikt en dat wordt gevolgt.quote:Op woensdag 24 juni 2026 12:20 schreef oudeinlogiskwijt het volgende:
Zeker als het is doordat een leerling verplaatst is omdat de leerling op de originele lestijd een vriendje op bezoek vind ik dat heel irritant.
Je ervaart dat nu zo maar dat hoeft niet zo te blijven. Ja, zij is gebonden aan de werktijden en regio maar veel mensen hebben dat (denk aan een kok bijv). Als stel samen hoef je niet persee alles altijd samen te doen. Qua vrije tijd en soms ook vakanties. Als je gek bent op haar en zij op jou dan heb je een stevige basis en ben je uiteindelijk ook bereid om te luisteren naar elkaars droom. Haar droom is wellicht datgene wat ze momenteel doet. Jij hebt veel vrijheidsgevoel en bent avontuurlijk ingestelt.quote:Op woensdag 24 juni 2026 19:08 schreef oudeinlogiskwijt het volgende:
[..]
terwijl ik maar gewoon een kantoorbaan heb wat ik overal zou kunnen doen. Dat zit me weleens dwars. Het is alles bepalend en uiteindelijk levert het weinig op. Daar heb ik wel echt moeite mee.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |