Op zich valt dat wel mee denk ik. We doen ook vaak wel de dingen die ik wil en ik ben vrij uitgesproken in dingen die ik wil doen. We zijn niet zo heel vaak naar haar vriendinnen geweest samen, maar het is iets dat ze graag wil.quote:Op dinsdag 23 juni 2026 16:54 schreef Hyaenidae het volgende:
Nee je bent helemaal niet onredelijk, maar je lijkt wel onder de plak te zitten in deze relatie. Zou ik zelf niet willen.
Waarom wil ze zo graag dat je meegaat naar die vriendinnen?quote:Op dinsdag 23 juni 2026 19:48 schreef oudeinlogiskwijt het volgende:
[..]
Op zich valt dat wel mee denk ik. We doen ook vaak wel de dingen die ik wil en ik ben vrij uitgesproken in dingen die ik wil doen. We zijn niet zo heel vaak naar haar vriendinnen geweest samen, maar het is iets dat ze graag wil.
Alleen wat betreft de organisatie rond haar werk lever ik in omdat het bijna niet anders gaat (niet zonder dat ze leerlingen kwijt raakt of dat risico loopt.)
Ik kan me wel voorstellen dat het voor haar niet zo voelt. Waarschijnlijk heeft ze dit klantenbestand met veel moeite opgebouwd. Dat nu opgeven kan best pijnlijk zijn voor haar.quote:Op dinsdag 23 juni 2026 19:53 schreef Hyaenidae het volgende:
[..]
Waarom wil ze zo graag dat je meegaat naar die vriendinnen?
En wat haar werk betreft, het verdient niet superveel dus wat boeit het als leerlingen kwijtraakt en iets anders moet gaan doen. Ze heeft dan toch weinig te verliezen?
Wat een rare gedachtes..quote:We willen samen wat kopen zodat we beide het gevoel hebben dat het ons huis ipv dat zij bij mij intrekt.
Uiteraard moeten er dan twee autos komen
Waarom zou dat raar zijn?quote:Op dinsdag 23 juni 2026 20:44 schreef Masberum het volgende:
[..]
Wat een rare gedachtes..
Vind het ook maar een raar verhaal verder
Wat die vrindinnen betreft, weet ik niet precies. Ze is van de gezelligheid en in het begin had ik het idee dat ze het gewoon leuk vond om mij te introduceren.quote:Op dinsdag 23 juni 2026 19:53 schreef Hyaenidae het volgende:
[..]
Waarom wil ze zo graag dat je meegaat naar die vriendinnen?
En wat haar werk betreft, het verdient niet superveel dus wat boeit het als leerlingen kwijtraakt en iets anders moet gaan doen. Ze heeft dan toch weinig te verliezen?
Ik heb in 2014 een woning gekocht en daar 550k overwaarde uit. Zij na een schenking en verbouwing van een klushuis ook 150k. De rest kan ik lenen. De gezamelijke woningwaarde is nu ook 1.1M.quote:Op dinsdag 23 juni 2026 20:56 schreef DoubleDip het volgende:
Hoe kun je voor 1-1.5 mio iets kopen terwijl je vriendin net op het minimumloon zit? Wat doe je voor werk?
Klinkt alsof je op lange termijn beter af bent met iemand anders. Niet eens zozeer vanwege haar werk maar vanwege het feit dat ze onder de plak zit bij haar ouders en totaal andere dingen wil.
Ja dit dus.quote:Op dinsdag 23 juni 2026 20:03 schreef Ed1234 het volgende:
[..]
Ik kan me wel voorstellen dat het voor haar niet zo voelt. Waarschijnlijk heeft ze dit klantenbestand met veel moeite opgebouwd. Dat nu opgeven kan best pijnlijk zijn voor haar.
Dit biedt perspectievenquote:Op dinsdag 23 juni 2026 21:25 schreef oudeinlogiskwijt het volgende:
Haar zusje heeft wel een gewone opleiding en gewone baan en daarbij gaat dit niet zo.
Een huis alleen kopen zou kunnen (alleen deze nu net even niet). maar dan blijf je latten en dan zou ik verder weg wonen om een afstand die niet te fietsen of ov-en is. dus qua relatie gaat dat niet werken.quote:Op dinsdag 23 juni 2026 16:48 schreef Opa.Bakkebaard het volgende:
Kan je dat huis van je dromen niet alleen kopen? Ik zou meer mijn eigen plan gaan trekken eerlijk gezegd. Maak die verre reis, betrek haar in je plannen en zeg dat het belangrijk voor je is, maar als ze niet mee wil dan ga je alleen. Misschien maakt haar dat meer duidelijk dat haar toekomst niet bij haar ouders ligt.
Dan moet ze eoa kansloze kunstenaar zoeken die ook ruift van de staatskas. Maar wel lekker chill is en de hele dag wiet rookt.quote:Op dinsdag 23 juni 2026 21:43 schreef ieniminimuis het volgende:
Gaat serieus nou deze halve discussie over hoeveel geld ze in het laatje brengt? Misschien is ze het gelukkig met haar werk en wordt ze ziels ongelukkig van een andere baan. Daar wordt ze zeker weten geen gelukkig mens van. En ja misschien hebben haar ouders geholpen om haar dromen waar te maken. Dus? Genoeg mensen die gedroomd zouden hebben van deze steun.
En misschien is er gewoon ook een realisatie vanuit haar dat haar leven nu haar meer waard is dan ergens buitenaf wonen waar ze haar werk niet meer kan doen.
Niet jouw dromen projecteren op haar haar en haar vertellen dat ze beter af is in jouw droomwereld. De concessies die jij doet zijn voor haar niet genoeg. Dat kan. Ligt er misschien meer meningsverschil in de relatie dan je dacht.
Op zich goeie analyse, behalve dat ik niets opdring. We hebben het hierover gehad en er zijn duidelijke verschillen. Op eenzelfde manier vind ik het ook niet leuk om de rest van ons werkende leven aan een specifieke wijk vast te zitten. Er is niet een van de twee goed of fout.quote:Op dinsdag 23 juni 2026 21:43 schreef ieniminimuis het volgende:
Gaat serieus nou deze halve discussie over hoeveel geld ze in het laatje brengt? Misschien is ze het gelukkig met haar werk en wordt ze ziels ongelukkig van een andere baan. Daar wordt ze zeker weten geen gelukkig mens van. En ja misschien hebben haar ouders geholpen om haar dromen waar te maken. Dus? Genoeg mensen die gedroomd zouden hebben van deze steun.
En misschien is er gewoon ook een realisatie vanuit haar dat haar leven nu haar meer waard is dan ergens buitenaf wonen waar ze haar werk niet meer kan doen.
Niet jouw dromen projecteren op haar haar en haar vertellen dat ze beter af is in jouw droomwereld. De concessies die jij doet zijn voor haar niet genoeg. Dat kan. Ligt er misschien meer meningsverschil in de relatie dan je dacht.
Ze ruift niet uit de staatskas. Ze regelt haar eigen inkomen en krijgt op zorgtoeslag na niets. Gedraag je aub.quote:Op dinsdag 23 juni 2026 21:46 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Dan moet ze eoa kansloze kunstenaar zoeken die ook ruift van de staatskas. Maar wel lekker chill is en de hele dag wiet rookt.
Dit vind ik wel een wat enge alinea. Je zegt dat alles anders moet in het nadeel van je vriendin (ze moet een auto en 45 min. reizen) OMDAT het huis "alles" en nog een beetje meer heeft.... Het lijkt erop dat je je daardoor wat teveel laat leiden. Je moet heel goed oppassen met "droomhuizen". Die zijn zeldzaam. Een echt droomhuis staat gewoon in de buurt zonder al die randvoorwaarden. Gedwongen moeten reizen is k*t.quote:Op dinsdag 23 juni 2026 16:26 schreef oudeinlogiskwijt het volgende:
Nu vonden we iets en we hadden het bijna gekocht. Financieel kan het helemaal. Echter moet ze met de auto reizen, zo'n 45 min. Nu doet ze alles op de fiets of met het ov (vanaf mij ook een uur reistijd) en heeft ze geen auto. Uiteraard moeten er dan twee autos komen, om beide vrijheid te hebben. Het huis heeft echt alles en eigenlijk nog meer dan ik ooit heb durven dromen.
Laat Cockwhale het maar niet horen...quote:
En zeer zeker dit. Goede post. Dat lijkt allemaal niet te spelen in het streven van TS.quote:Op dinsdag 23 juni 2026 21:43 schreef ieniminimuis het volgende:
Dit is net zoiets als je zoon 15-20 uur/week een beetje laten voetballen omdat hij daar gelukkig van wordt.quote:Op dinsdag 23 juni 2026 21:43 schreef ieniminimuis het volgende:
Ze kunnen ook op de vrije dagen grotere porties koken en die invriezen. Altijd handig.quote:Op woensdag 24 juni 2026 07:37 schreef FrequentieHouder het volgende:
Ik wilde mijn eerdere post even bewerken maar dat lukt niet goed met Fok forum op een ipad. Daarom nog even een aanvulling. Qua avondeten en dingen klaar zetten zouden jullie o.a. kunnen kijken naar een slow cooker. Erg handige manier van koken en je hebt er geen omkijken naar. Dit is een elektrische kookpot waar je vlees, groenten en saus in kunt doen, of iets anders als pasta, rijst, een currie etc… De pot kookt voor een dag of dagdeel en je komt thuis, voila. Maaltijd is klaar. Het is een veilige manier van koken en je hoeft er niet voor thuis te blijven.
Je kunt online veel recepten vinden
Ja, natuurlijk is ze gelukkig met 15-20 uur haar droomhobbybaan doen, terwijl TS hard werkt en het grote geld pakt, klinkt wel als een lekker leventje jaquote:Op dinsdag 23 juni 2026 21:43 schreef ieniminimuis het volgende:
Wat wil je nu eigenlijk?quote:Op dinsdag 23 juni 2026 16:26 schreef oudeinlogiskwijt het volgende:
(...)
Doordeweeks werkt ze aan het eind van de middag en begin van de avond. Daardoor regel ik het eten en het meeste in het huishouden. In het weekend doet ze regelmatig nog dingen voor de leerlingen en wil ze graag (met mij) naar haar vriendinnen. Mijn tijd is met 40 uur werken een stuk beperkter. Ik ga dagelijks 7:30 van huis en ben 18:30 thuis. We zijn vaak rond 20:30 - 21:00 klaar met eten en dan is er niet zo veel tijd meer. Ik voel me vaak al bezwaard als ik een uurtje een hobby wil doen en doe dat dus weinig. Zij vindt ondertussen dat we te weinig doen en wil meer met haar vriendinnen afspreken. Dat mag ze zeker van mij, maar ik wil niet altijd mee moeten.
Nu belicht ik de verschillen, maar verder zitten we vaak wel op een lijn en we houden van elkaar. Alleen gisteren voelde ik me echt opgesloten en voor het blok gezet.
Ik vraag me echt oprecht af of we verder moeten en daar heb ik het heel moeilijk mee. Ik vraag me af of ik nu zo onredelijk ben en te veel wil?
Zij heeft dus wel haar eigen leven, ja met ondersteuning van haar ouders, en doet het werk dat ze graag wil doen. Ze wil niet op zijn kosten mee op een dure vakantie.quote:Op woensdag 24 juni 2026 09:05 schreef MultiBanaan het volgende:
[..]
Ja, natuurlijk is ze gelukkig met 15-20 uur haar droomhobbybaan doen, terwijl TS hard werkt en het grote geld pakt, klinkt wel als een lekker leventje ja
De concessies die TS doet zijn voor haar niet goed genoeg? Wtf? TS doet letterlijk alle concessies en zij doet helemaal niks aan concessies, en nog steeds is het niet goed genoeg? Het spijt me om het te moeten vertellen TS, maar je vriendin is echt een verwend nest die gewend is om alles te krijgen wat ze wil. En jij werkt daar helaas aan mee. Het wordt tijd om niet meer over je heen te laten lopen en zelf ook gewoon dingen voor jezelf te beslissen, in plaats van zij die veto heeft op al jouw beslissingen. Dus vanaf nu ga je om te beginnen niet meer mee naar haar vriendinnen, je gaat lekker iets doen waar je zelf zin in hebt. En die vakantie zoals Opa Bakkebaard zegt ook. of ze gaat met je mee, of je gaat in je eentje, maar je gaat het doen, anders ga je eeuwig spijt krijgen en je rest van je leven voor je kop slaan. Zo creeëer je ook een betere onderhandelingspositie voor jezelf, want natuurlijk gaat je vriendin geen water bij de wijn doen als ze weet dat je puntje bij paaltje toch wel gaat toegeven
En haar ouders kunnen al helemaal de tering krijgen, die hebben niks met jullie leven te maken. Lekker interessant dat ze jouw vriendin giften hebben gedaan, het zit al in de naam, giften. Daar kan je dus niet met terugwerkende kracht allerlei voorwaarden aan stellen, zo werkt het leven niet
Omdat ze een studie heeft gedaan dat door haar ouders is gefinancierd. en nu onder TS zijn vleugels een droombaantje heeft wat weinig oplevert maar wel heel leuk is, en ondertussen heeft ze het laatste woord over alles wat er gebeurt in hun relatie en zelfs dingen voor TS persoonlijk bepaalt zij ook. Ze wil wel op zijn kosten mee op een vakantie met haar ouders, wat ze volgens mij ook gewoon liever wilquote:Op woensdag 24 juni 2026 10:08 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Zij heeft dus wel haar eigen leven, ja met ondersteuning van haar ouders, en doet het werk dat ze graag wil doen. Ze wil niet op zijn kosten mee op een dure vakantie.
Wat zij dus níet wil, is haar eigen leven helemaal opgeven om met TS in zijn droomhuis te gaan wonen.
Hoe is dat verwend gedrag?
Eh, nee. TS bekostigt niet haar huidige leven. Ik weet niet waar je dat leest.quote:Op woensdag 24 juni 2026 10:13 schreef MultiBanaan het volgende:
[..]
Omdat ze een studie heeft gedaan dat door haar ouders is gefinancierd. en nu onder TS zijn vleugels een droombaantje heeft wat weinig oplevert maar wel heel leuk is, en ondertussen heeft ze het laatste woord over alles wat er gebeurt in hun relatie en zelfs dingen voor TS persoonlijk bepaalt zij ook. Ze wil wel op zijn kosten mee op een vakantie met haar ouders, wat ze volgens mij ook gewoon liever wil
Ze wil haar eigen leven niet opgeven om met TS in zijn droomhuis te wonen, maar TS is uberhaupt de reden dat ze haar huidige leven kan leiden. Want als TS zegt: de groeten, dat is het met haar huidige leven ook klaar natuurlijk
quote:Op woensdag 24 juni 2026 10:20 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Eh, nee. TS bekostigt niet haar huidige leven. Ik weet niet waar je dat leest.
Dit gedeelte toevallig gemist? Ja, TS bekostigt haar huidige leven.quote:Ze werkt 15 - 20 uur per week en financieel levert het weinig op
Nee, dat staat er niet. Wat betaalt hij dan voor haar? Waar lees je dat?quote:Op woensdag 24 juni 2026 10:23 schreef MultiBanaan het volgende:
[..]
[..]
Dit gedeelte toevallig gemist? Ja, TS bekostigt haar huidige leven.
quote:Op dinsdag 23 juni 2026 21:31 schreef oudeinlogiskwijt het volgende:
[..]
Ik heb in 2014 een woning gekocht en daar 550k overwaarde uit. Zij na een schenking en verbouwing van een klushuis ook 150k. De rest kan ik lenen. De gezamelijke woningwaarde is nu ook 1.1M.
Financieel draagt ze niet super veel bij, maar ze kan wel in eigen onderhoud voorzien. In die zin kost het mij nu niets.
Ik vind haar wel heel leuk, anders waren we niet samen. De werk/zzp situatie vind ik wel ingewikkeld. Ook qua zekerheid voor haar, ze maakt zichzelf daar niet echt druk om.
Ze moet absoluut wel loskomen van die ouders, hier kan ik zeker niet mee leven.
Ben je nou serieus? Denk je dat je met 15-20 uur werk wat naar TS eigen zeggen "financieel weinig oplevert", je eigen leven kan bekostigen? Laat staan op de stand waarop ze nu leeft?quote:Op woensdag 24 juni 2026 10:24 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Nee, dat staat er niet. Wat betaalt hij dan voor haar? Waar lees je dat?
Zie boven, quote toegevoegd. TS zegt het zelf.quote:Op woensdag 24 juni 2026 10:26 schreef MultiBanaan het volgende:
[..]
Ben je nou serieus? Denk je dat je met 15-20 uur werk wat naar TS eigen zeggen "financieel weinig oplevert", je eigen leven kan bekostigen? Laat staan op de stand waarop ze nu leeft?
Hoe kom je daar toch bij? Dat staat nergens!quote:Op woensdag 24 juni 2026 10:27 schreef MultiBanaan het volgende:
Ja, ze kan haar eigen kleren kopen ja, omdat TS alle vasten lasten al voor haar heeft gedekt
Je bent toch niet serieus zo ontwetend? Nogmaals, denk jij echt dat iemand met 15-20 uur per week aan werk met lage opbrengsten zichzelf in levensonderhoudt kan voorzien?quote:Op woensdag 24 juni 2026 10:28 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Hoe kom je daar toch bij? Dat staat nergens!
TS zegt dat letterlijk.quote:Op woensdag 24 juni 2026 10:29 schreef MultiBanaan het volgende:
[..]
Je bent toch niet serieus zo ontwetend? Nogmaals, denk jij echt dat iemand met 15-20 uur per week aan werk met lage opbrengsten zichzelf in levensonderhoudt kan voorzien?
quote:Op dinsdag 23 juni 2026 21:31 schreef oudeinlogiskwijt het volgende:
[..]
Ik heb in 2014 een woning gekocht en daar 550k overwaarde uit. Zij na een schenking en verbouwing van een klushuis ook 150k. De rest kan ik lenen. De gezamelijke woningwaarde is nu ook 1.1M.
Financieel draagt ze niet super veel bij, maar ze kan wel in eigen onderhoud voorzien. In die zin kost het mij nu niets.
Ik vind haar wel heel leuk, anders waren we niet samen. De werk/zzp situatie vind ik wel ingewikkeld. Ook qua zekerheid voor haar, ze maakt zichzelf daar niet echt druk om.
Ze moet absoluut wel loskomen van die ouders, hier kan ik zeker niet mee leven.
Geef nou eens antwoord op mijn vraag. Ja, ik weet wat TS heeft geschreven, en ik heb je al uitgelegd wat daar mee bedoelt wordt, want met een beetje gezond verstand snap je dat TS dat niet letterlijk bedoelt zoals jij denkt dat TS dat bedoeltquote:
Dit heeft echt geen zin, hoor. Ik ga echt niet mee in jouw verhaal dat jij beter snapt hoe de situatie momenteel is dan TS zelf beschrijft.quote:Op woensdag 24 juni 2026 10:33 schreef MultiBanaan het volgende:
[..]
Geef nou eens antwoord op mijn vraag. Ja, ik weet wat TS heeft geschreven, en ik heb je al uitgelegd wat daar mee bedoelt wordt, want met een beetje gezond verstand snap je dat TS dat niet letterlijk bedoelt zoals jij denkt dat TS dat bedoelt
Wat ik zeg staat gewoon in de tekst, maar goed, als jij alleen eruit haalt wat je er zelf uit wil halen, dan heeft het inderdaad geen zin, nee. Sterker nog, er staat letterlijk in dat stukje wat je hebt gequote, "financieel draagt ze weinig bij". Wat zegt jou dat, wat maak je daaruit op?quote:Op woensdag 24 juni 2026 10:36 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Dit heeft echt geen zin, hoor. Ik ga echt niet mee in jouw verhaal dat jij beter snapt hoe de situatie momenteel is dan TS zelf beschrijft.
Wat ik er wel uithaal, is dat de toekomstige situatie heel ongelijkwaardig wordt, als er inderdaad zo’n duur huis wordt gekocht. Dat de vriendin dan wél in een situatie komt waarin TS het meeste bekostigt. Wellicht/waarschijnlijk een situatie waarin TS vooral bepaalt hoe en wat, want zij leeft dan immers luxe op zijn geld.quote:Op woensdag 24 juni 2026 10:40 schreef MultiBanaan het volgende:
[..]
Wat ik zeg staat gewoon in de tekst, maar goed, als jij alleen eruit haalt wat je er zelf uit wil halen, dan heeft het inderdaad geen zin, nee. Sterker nog, er staat letterlijk in dat stukje wat je hebt gequote, "financieel draagt ze weinig bij". Wat zegt jou dat, wat maak je daaruit op?
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |