abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_221128017
Voor het eerst zitten we een beetje in een crisis. Ik ben nu 3 jaar samen met m'n vriendin. Gisteren voor het eerst echt grote discussie over waar we heen willen in het leven. Geen ruzie, maar verschillende wensen zonder conclusie. Ik moet het even van me afschrijven.

We hebben beide een eigen woning, maar wonen in de praktijk vooral bij mij omdat mijn huis in het midden van onze werkplekken staat. We willen samen wat kopen zodat we beide het gevoel hebben dat het ons huis ipv dat zij bij mij intrekt. Er kan in principe een hoop, maar we komen er niet uit.

Ik wil vrijstaand en wat vrijer wonen. Ik heb een rijtjeswoning aan de rand van een middelgrote stad. Zij heeft een appartement in een grote stad. Qua wonen wil ze ook wel vrijer wonen, maar ze geeft thuis muziekles als zzper. Haar leerlingen komen uit specifieke rijke buurten in de stad waar ze nu naast woont. Het levert relatief weinig op en kan eigenlijk alleen maar uit met thuis lesgeven en geen reiskosten. Dan heeft ze een zzp-inkomen wat net onder minimumloon ligt, verder geen pensioen, verzekeringen, niets. Ik heb een vaste baan met goed inkomen.

Bij haar in de buurt kunnen we weinig interessants kopen. Het is of een jaren 20 portiekwoning waar ze nu woont of de woningen haar leerlingen vandaan komen, statige panden van een miljoen tot meerdere miljoenen in de buurten eromheen. Niet het kleine vrijstaande huis met A-label en grote tuin waar ik opzoek naar ben. Eventueel zijn er jaren 30 rijtjes/hoekwoningen met label E-G in een buurt met veel parkeerdruk en lange reistijd voor mij. Deze liggen met 1-1.5 miljoen op het randje van wat kan, maar dat voelt als achteruitgang voor mij, niets als iets waar ik veel voor wil betalen.

Op zich keken we vrij breed en wilde ze ook wel ergens anders wonen, wat huren voor de lessen en de reistijd accepteren. Dit betekent wel dat haar lessen nauwelijks nog iets opleveren. We zitten qua plaatje van het huis wel op een lijn, maar het is meer mijn droom dan dat zij heel uitgesproken is.

Nu vonden we iets en we hadden het bijna gekocht. Financieel kan het helemaal. Echter moet ze met de auto reizen, zo'n 45 min. Nu doet ze alles op de fiets of met het ov (vanaf mij ook een uur reistijd) en heeft ze geen auto. Uiteraard moeten er dan twee autos komen, om beide vrijheid te hebben. Het huis heeft echt alles en eigenlijk nog meer dan ik ooit heb durven dromen.

Onder druk van haar ouders, wil ze dit nu toch niet meer. Haar ouders vinden dat we moeten blijven in de buurt van haar huidige woning. Ze hebben haar geholpen met haar huis en het lesgeven mogelijk gemaakt. Hierdoor is ze met bijna 40 jaar nog steeds afhankelijk van haar ouders. Haar ouders menen inspraak te hebben vanwege de schenkingen. Ze gaan echter compleet voorbij aan mijn wensen en het feit dat ik voor 80% van de inbreng en financiering zorg. Ondertussen is m'n vriendin niet erg uitgesproken en gaat ze de ene keer meer met mij mee en de andere keer met haar ouders.

Het brengt eigenlijk wat groters aan het licht. Gisteren had ik het gevoel dat ik iets wat ik graag wil kon realiseren. Het huis waar ik al lang van droom. Maar dat wordt geblokkeerd.

Ik heb wel meer dromen. Ik zou ook weleens naar het buitenland willen emigreren, maakte weleens lange fietstochten en had ooit weleens naar Singapore willen fietsen, ik houd van verre reizen, etc. Het zijn deels dromen waarvan ik weet dat ze niet allemaal kunnen, zeker in een relatie. Daar had ik vrede mee. Alleen nu vervalt ook een van de laatste dingen, een leuk huis met een stukje grond.

Ondertussen draait het leven voor haar en haar ouders vooral om de leerlingen. Ze heeft daar lang voor gewerkt om het op te bouwen en nu loopt het eindelijk een beetje. Ze werkt 15 - 20 uur per week en financieel levert het weinig op. Daar heb ik geen problemen mee, met mijn salaris kunnen we genoeg. Alleen wil ze bijvoorbeeld niet dat ik de vakanties betaal. Daarom blijven we in Europa op een camping. Het liefst wil ze naar dezelfde camping waar ze al jaren komen, met haar ouders. De wintersport zijn we ook met haar ouders geweest. Ik wil best wat toegeven, maar niet al mijn wensen en dromen opzij zetten. Ik wil ook niet elke vakantie doorbrengen met haar ouders. Zij heeft 12 weken vakantie per jaar, ik 5. Haar ouders zijn zeer dominant en bazig, terwijl ze zelf veel dingen slecht voor elkaar hebben naar mijn mening.

Doordeweeks werkt ze aan het eind van de middag en begin van de avond. Daardoor regel ik het eten en het meeste in het huishouden. In het weekend doet ze regelmatig nog dingen voor de leerlingen en wil ze graag (met mij) naar haar vriendinnen. Mijn tijd is met 40 uur werken een stuk beperkter. Ik ga dagelijks 7:30 van huis en ben 18:30 thuis. We zijn vaak rond 20:30 - 21:00 klaar met eten en dan is er niet zo veel tijd meer. Ik voel me vaak al bezwaard als ik een uurtje een hobby wil doen en doe dat dus weinig. Zij vindt ondertussen dat we te weinig doen en wil meer met haar vriendinnen afspreken. Dat mag ze zeker van mij, maar ik wil niet altijd mee moeten.

Nu belicht ik de verschillen, maar verder zitten we vaak wel op een lijn en we houden van elkaar. Alleen gisteren voelde ik me echt opgesloten en voor het blok gezet.

Ik vraag me echt oprecht af of we verder moeten en daar heb ik het heel moeilijk mee. Ik vraag me af of ik nu zo onredelijk ben en te veel wil?
  Forum Admin dinsdag 23 juni 2026 @ 16:48:51 #2
240730 crew  Opa.Bakkebaard
Heeft een huisje.
pi_221128164
Kan je dat huis van je dromen niet alleen kopen? Ik zou meer mijn eigen plan gaan trekken eerlijk gezegd. Maak die verre reis, betrek haar in je plannen en zeg dat het belangrijk voor je is, maar als ze niet mee wil dan ga je alleen. Misschien maakt haar dat meer duidelijk dat haar toekomst niet bij haar ouders ligt.
pi_221128191
Nee je bent helemaal niet onredelijk, maar je lijkt wel onder de plak te zitten in deze relatie. Zou ik zelf niet willen.
pindazakje
  Spellchecker dinsdag 23 juni 2026 @ 17:00:33 #4
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_221128219
Het is een soort van wake-up call.

Misschien is het goed dat die nu komt en niet over 5 jaar ....

Sterkte met je beslissing ^O^
pi_221128253
Lastig. Je zit verder op 1 lijn maar dit zijn wel belangrijke keuzes in het leven. Je levensvisie moet wel enigszins overeen komen. Hoe denken jullie verder over dingen. Willen jullie bijvoorbeeld kinderen? Trouwen? Je noemde al emigreren en verre reizen, zou ze dat nooit willen?
pi_221129906
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juni 2026 16:54 schreef Hyaenidae het volgende:
Nee je bent helemaal niet onredelijk, maar je lijkt wel onder de plak te zitten in deze relatie. Zou ik zelf niet willen.
Op zich valt dat wel mee denk ik. We doen ook vaak wel de dingen die ik wil en ik ben vrij uitgesproken in dingen die ik wil doen. We zijn niet zo heel vaak naar haar vriendinnen geweest samen, maar het is iets dat ze graag wil.

Alleen wat betreft de organisatie rond haar werk lever ik in omdat het bijna niet anders gaat (niet zonder dat ze leerlingen kwijt raakt of dat risico loopt.)
pi_221129993
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juni 2026 19:48 schreef oudeinlogiskwijt het volgende:

[..]
Op zich valt dat wel mee denk ik. We doen ook vaak wel de dingen die ik wil en ik ben vrij uitgesproken in dingen die ik wil doen. We zijn niet zo heel vaak naar haar vriendinnen geweest samen, maar het is iets dat ze graag wil.

Alleen wat betreft de organisatie rond haar werk lever ik in omdat het bijna niet anders gaat (niet zonder dat ze leerlingen kwijt raakt of dat risico loopt.)
Waarom wil ze zo graag dat je meegaat naar die vriendinnen?
En wat haar werk betreft, het verdient niet superveel dus wat boeit het als leerlingen kwijtraakt en iets anders moet gaan doen. Ze heeft dan toch weinig te verliezen?
pindazakje
pi_221130110
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juni 2026 19:53 schreef Hyaenidae het volgende:

[..]
En wat haar werk betreft, het verdient niet superveel dus wat boeit het als leerlingen kwijtraakt en iets anders moet gaan doen. Ze heeft dan toch weinig te verliezen?
Ik kan me wel voorstellen dat het voor haar niet zo voelt. Waarschijnlijk heeft ze dit klantenbestand met veel moeite opgebouwd. Dat nu opgeven kan best pijnlijk zijn voor haar.
pi_221130659
quote:
We willen samen wat kopen zodat we beide het gevoel hebben dat het ons huis ipv dat zij bij mij intrekt.

Uiteraard moeten er dan twee autos komen
Wat een rare gedachtes..

Vind het ook maar een raar verhaal verder
pi_221130814
Hoe kun je voor 1-1.5 mio iets kopen terwijl je vriendin net op het minimumloon zit? Wat doe je voor werk?

Klinkt alsof je op lange termijn beter af bent met iemand anders. Niet eens zozeer vanwege haar werk maar vanwege het feit dat ze onder de plak zit bij haar ouders en totaal andere dingen wil.
pi_221130825
Ze voegt niet voldoende toe, een ZZP baan zonder fatsoenlijke boterham en dat is minimaal 3000¤ netto + ¤1500 sparen voor pensioen ed is de hele moeite niet waard en voor haar ook nog een zeker risico

Best terecht dat je dat niet accepteert en haar eens laat zien waar ze staat, en dat je met dat soort hobbyberoepen niks gaat bereiken. Wil ze een toekomst en dergelijke zal ze meer en serieuzer moeten bijdragen.
Vrouwen zijn vaak net prinsesjes en mannen weten niet meer hoe ze wat harder en duidelijker moeten zijn.

Trouwens werk jij veel en voeg je zeker 90% van haar weelde toe. Jij mag veel meer daarvan zelf pakken en je eigen hobby’s of vrienden gaan bezoeken en zij mag een toontje lager zingen.
Vakman pur sang
pi_221130895
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juni 2026 20:44 schreef Masberum het volgende:

[..]
Wat een rare gedachtes..

Vind het ook maar een raar verhaal verder
Waarom zou dat raar zijn?
pi_221131072
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juni 2026 19:53 schreef Hyaenidae het volgende:

[..]
Wat die vrindinnen betreft, weet ik niet precies. Ze is van de gezelligheid en in het begin had ik het idee dat ze het gewoon leuk vond om mij te introduceren.

Dat werk tja.. puur rationeel bekeken wel. Ze heeft conservatorium gaan, haar ouders hebben haar heel erg gesteund, overal heen gereden, duur instrument gekocht. Het is bijna een project van haar en haar ouders en nu na 15 jaar proberen heeft ze net genoeg opgebouwd om een familiehypotheek (na schenking) te kunnen betalen en zonder tegenslagen is dit netaan houdbaar (ex pensioen e.d). Het is een gevoelskwestie. Die studie is echt heilig voor de familie. Haar zusje heeft wel een gewone opleiding en gewone baan en daarbij gaat dit niet zo.
pi_221131107
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 juni 2026 20:56 schreef DoubleDip het volgende:
Hoe kun je voor 1-1.5 mio iets kopen terwijl je vriendin net op het minimumloon zit? Wat doe je voor werk?

Klinkt alsof je op lange termijn beter af bent met iemand anders. Niet eens zozeer vanwege haar werk maar vanwege het feit dat ze onder de plak zit bij haar ouders en totaal andere dingen wil.
Ik heb in 2014 een woning gekocht en daar 550k overwaarde uit. Zij na een schenking en verbouwing van een klushuis ook 150k. De rest kan ik lenen. De gezamelijke woningwaarde is nu ook 1.1M.

Financieel draagt ze niet super veel bij, maar ze kan wel in eigen onderhoud voorzien. In die zin kost het mij nu niets.

Ik vind haar wel heel leuk, anders waren we niet samen. De werk/zzp situatie vind ik wel ingewikkeld. Ook qua zekerheid voor haar, ze maakt zichzelf daar niet echt druk om.

Ze moet absoluut wel loskomen van die ouders, hier kan ik zeker niet mee leven.
pi_221131115
Die vriendin van je verdient een trap onder haar hol en goed hard ook.
Ow en ze gaat maar fijn alleen naar haar vriendinnen, kan jij in de tussentijd wat hobby-en of naar je eigen vrienden gaan.

Buiten dat vind ik het niet ok dat iemand amper tot niet bijdraagt en maar een beetje voor de joeks wat erbij doet wat geen ene flikker oplevert (kap daarmee of maak het je hobby voor een paar uurtjes per week), maar vervolgens wel van alles meent te moeten beslissen.

Leuk dat je zo veel water bij de wijn aan het doen bent, maar ik denk dat de echte vraag is:
Vind je de wijn nog wel lekker?

:+
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
pi_221131129
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juni 2026 20:03 schreef Ed1234 het volgende:

[..]
Ik kan me wel voorstellen dat het voor haar niet zo voelt. Waarschijnlijk heeft ze dit klantenbestand met veel moeite opgebouwd. Dat nu opgeven kan best pijnlijk zijn voor haar.
Ja dit dus.
pi_221131139
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juni 2026 21:25 schreef oudeinlogiskwijt het volgende:
Haar zusje heeft wel een gewone opleiding en gewone baan en daarbij gaat dit niet zo.
Dit biedt perspectieven :@ O-)
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
pi_221131163
quote:
5s.gif Op dinsdag 23 juni 2026 16:48 schreef Opa.Bakkebaard het volgende:
Kan je dat huis van je dromen niet alleen kopen? Ik zou meer mijn eigen plan gaan trekken eerlijk gezegd. Maak die verre reis, betrek haar in je plannen en zeg dat het belangrijk voor je is, maar als ze niet mee wil dan ga je alleen. Misschien maakt haar dat meer duidelijk dat haar toekomst niet bij haar ouders ligt.
Een huis alleen kopen zou kunnen (alleen deze nu net even niet). maar dan blijf je latten en dan zou ik verder weg wonen om een afstand die niet te fietsen of ov-en is. dus qua relatie gaat dat niet werken.
  dinsdag 23 juni 2026 @ 21:43:23 #19
313769 ieniminimuis
Zo gek als een muis
pi_221131188
Gaat serieus nou deze halve discussie over hoeveel geld ze in het laatje brengt? Misschien is ze het gelukkig met haar werk en wordt ze ziels ongelukkig van een andere baan. Daar wordt ze zeker weten geen gelukkig mens van. En ja misschien hebben haar ouders geholpen om haar dromen waar te maken. Dus? Genoeg mensen die gedroomd zouden hebben van deze steun.

En misschien is er gewoon ook een realisatie vanuit haar dat haar leven nu haar meer waard is dan ergens buitenaf wonen waar ze haar werk niet meer kan doen.

Niet jouw dromen projecteren op haar haar en haar vertellen dat ze beter af is in jouw droomwereld. De concessies die jij doet zijn voor haar niet genoeg. Dat kan. Ligt er misschien meer meningsverschil in de relatie dan je dacht.
Trotste mama van Ambar
Het officiële liefje van @Monitor O+
pi_221131200
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 juni 2026 21:43 schreef ieniminimuis het volgende:
Gaat serieus nou deze halve discussie over hoeveel geld ze in het laatje brengt? Misschien is ze het gelukkig met haar werk en wordt ze ziels ongelukkig van een andere baan. Daar wordt ze zeker weten geen gelukkig mens van. En ja misschien hebben haar ouders geholpen om haar dromen waar te maken. Dus? Genoeg mensen die gedroomd zouden hebben van deze steun.

En misschien is er gewoon ook een realisatie vanuit haar dat haar leven nu haar meer waard is dan ergens buitenaf wonen waar ze haar werk niet meer kan doen.

Niet jouw dromen projecteren op haar haar en haar vertellen dat ze beter af is in jouw droomwereld. De concessies die jij doet zijn voor haar niet genoeg. Dat kan. Ligt er misschien meer meningsverschil in de relatie dan je dacht.
Dan moet ze eoa kansloze kunstenaar zoeken die ook ruift van de staatskas. Maar wel lekker chill is en de hele dag wiet rookt.
Vakman pur sang
pi_221131291
quote:

Op zich goeie analyse, behalve dat ik niets opdring. We hebben het hierover gehad en er zijn duidelijke verschillen. Op eenzelfde manier vind ik het ook niet leuk om de rest van ons werkende leven aan een specifieke wijk vast te zitten. Er is niet een van de twee goed of fout.
pi_221131301
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 juni 2026 21:46 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Dan moet ze eoa kansloze kunstenaar zoeken die ook ruift van de staatskas. Maar wel lekker chill is en de hele dag wiet rookt.
Ze ruift niet uit de staatskas. Ze regelt haar eigen inkomen en krijgt op zorgtoeslag na niets. Gedraag je aub.
pi_221131329
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 juni 2026 16:26 schreef oudeinlogiskwijt het volgende:
Nu vonden we iets en we hadden het bijna gekocht. Financieel kan het helemaal. Echter moet ze met de auto reizen, zo'n 45 min. Nu doet ze alles op de fiets of met het ov (vanaf mij ook een uur reistijd) en heeft ze geen auto. Uiteraard moeten er dan twee autos komen, om beide vrijheid te hebben. Het huis heeft echt alles en eigenlijk nog meer dan ik ooit heb durven dromen.
Dit vind ik wel een wat enge alinea. Je zegt dat alles anders moet in het nadeel van je vriendin (ze moet een auto en 45 min. reizen) OMDAT het huis "alles" en nog een beetje meer heeft.... Het lijkt erop dat je je daardoor wat teveel laat leiden. Je moet heel goed oppassen met "droomhuizen". Die zijn zeldzaam. Een echt droomhuis staat gewoon in de buurt zonder al die randvoorwaarden. Gedwongen moeten reizen is k*t.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
pi_221131341
quote:
11s.gif Op dinsdag 23 juni 2026 21:35 schreef vosss het volgende:

[..]
Dit biedt perspectieven :@ O-)
Laat Cockwhale het maar niet horen... :)
pi_221131358
quote:

En zeer zeker dit. Goede post. Dat lijkt allemaal niet te spelen in het streven van TS.
  dinsdag 23 juni 2026 @ 22:15:55 #26
393893 Hyaenidae
Haaien-idee
pi_221131570
quote:
Dit is net zoiets als je zoon 15-20 uur/week een beetje laten voetballen omdat hij daar gelukkig van wordt.
En echt werken kan hij niet want daar wordt hij geen gelukkig mens van. Ook al brengt het nauwelijks geld in het laatje en is hij bijna 40. Zijn ouders nog steeds 100% achter zijn droom.

Zijn vriendin maar carriere maken, elke dag 18:30 thuiskomen en dan nog eten maken voor hem.
En als ze dan voorstelt om een droomhuis te kopen met z'n tweeën blijft hij toch liever bij z'n ouders wonen.
pindazakje
  dinsdag 23 juni 2026 @ 22:22:16 #27
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_221131657
Je kunt ook blijven latten.
The love you take is equal to the love you make.
pi_221133645
Er zijn wellicht een aantal punten hier.
En om te kijken welke dingen echt prioriteit hebben.
Je schreef dat je qua vakantie best avontuurlijk bent en bepaalde wensen hebt. Daarnaast wil vriendin elke vakantie het liefst naar dezelfde plek toe. Daarin zijn jullie absoluut anders en het lijkt me dat je misschien aanstaande vakantie weer eens een verdere fietstocht voor jezelf kunt plannen. Tenminste, zeker als jullie 2x per jaar met vakantie gaan (wintersport en zomer) dat je echt voor jezelf kiest volgende vakantie. En duidelijk bent naar vriendin dat deze verdere fietsvakantie/avontuurvakantie een diepe wens is en jou ook oplaadt.
Je vertelde over jullie huis. Misschien misschien is het in jullie situatie niet mogelijk om jullie beider situatie te accomoderen. Waarbij jullie dichtbij vriendins werk clienten wonen en jouw vrije huis.
Ik denk dat het lastig is vriendin los te krijgen van haar huidige klantenbestand. Maar er valt toch wel het 1 en ander te veranderen, flexibeler te maken. Stel dat het niet lukt om een vrije woning met grote eigen tuin te kopen….zou je toch kunnen overwegen om bijv samen een woning in de stad te kopen waar je nu zit. Een woning ook aan de rand vd stad, met tuin. Ook al is dat misschien niet de grootte die je op zich op het oog had.
Maar, het zou zomaar kunnen dat wanneer jullie beiden wat veranderingen maken in de dynamiek dat het toch wel goed gaat uitpakken. Stel dat je een woning koopt in de stad waar je nu zit met een tuin, een iets kleiner huis en tuin dan je op het oog had maar….je gaat meer ruimte, avontuur,perspektief,bafwisseling ervaren in een fietstocht die je elk jaar voor jezelf doet.
Daarnaast…..kun je meer tijd aan een hobby besteden want vriendin kan prima op een aantal weekdagen het avondeten van tevoren voor een groot deel voorbereiden en klaar zetten in het begin vd middag, voor ze gaat werken. En dat ze wat schoonmaak klusjes doet in de ochtend wanneer zij vrij is. Zodat jij wat tijd voor jezelf hebt na je werk.

Zo te zien is er vooral dat er wat veranderingen kunnen komen in jullie dagelijkse taakverdeling en verwachtingen naar elkaar. En dat moet echt wel gaan lukken als jullie veel om elkaar geven.
Als jij zomaar meer ruimte en perspektief gaat ervaren voor jouw hobbies en in je leven kan het zomaar dat dat best veel doet
pi_221133700
Het is overigens wel realistisch dat als jullie iets samen kopen dat jij en [b][zij/b] de huizen verkopen zodat met dat geld jullie iets samen terugkopen. Want dat was ook het idee, een huis kopen die van jullie samen voelt. Het feit dat haar vader en moeder hebben geschonken kan jullie niet verhinderen om dat appartement niet te verkopen. Als er niks officieels hierover op papier is vastgelegd zou vriendin de schenking, of een deel weer aan ouders terug kunnen geven.
pi_221133786
Ik wilde mijn eerdere post even bewerken maar dat lukt niet goed met Fok forum op een ipad. Daarom nog even een aanvulling. Qua avondeten en dingen klaar zetten zouden jullie o.a. kunnen kijken naar een slow cooker. Erg handige manier van koken en je hebt er geen omkijken naar. Dit is een elektrische kookpot waar je vlees, groenten en saus in kunt doen, of iets anders als pasta, rijst, een currie etc… De pot kookt voor een dag of dagdeel en je komt thuis, voila. Maaltijd is klaar. Het is een veilige manier van koken en je hoeft er niet voor thuis te blijven.
Je kunt online veel recepten vinden
  Spellchecker woensdag 24 juni 2026 @ 08:13:01 #31
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_221133874
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juni 2026 07:37 schreef FrequentieHouder het volgende:
Ik wilde mijn eerdere post even bewerken maar dat lukt niet goed met Fok forum op een ipad. Daarom nog even een aanvulling. Qua avondeten en dingen klaar zetten zouden jullie o.a. kunnen kijken naar een slow cooker. Erg handige manier van koken en je hebt er geen omkijken naar. Dit is een elektrische kookpot waar je vlees, groenten en saus in kunt doen, of iets anders als pasta, rijst, een currie etc… De pot kookt voor een dag of dagdeel en je komt thuis, voila. Maaltijd is klaar. Het is een veilige manier van koken en je hoeft er niet voor thuis te blijven.
Je kunt online veel recepten vinden
Ze kunnen ook op de vrije dagen grotere porties koken en die invriezen. Altijd handig.
pi_221134058
quote:

Ja, natuurlijk is ze gelukkig met 15-20 uur haar droomhobbybaan doen, terwijl TS hard werkt en het grote geld pakt, klinkt wel als een lekker leventje ja

De concessies die TS doet zijn voor haar niet goed genoeg? Wtf? TS doet letterlijk alle concessies en zij doet helemaal niks aan concessies, en nog steeds is het niet goed genoeg? Het spijt me om het te moeten vertellen TS, maar je vriendin is echt een verwend nest die gewend is om alles te krijgen wat ze wil. En jij werkt daar helaas aan mee. Het wordt tijd om niet meer over je heen te laten lopen en zelf ook gewoon dingen voor jezelf te beslissen, in plaats van zij die veto heeft op al jouw beslissingen. Dus vanaf nu ga je om te beginnen niet meer mee naar haar vriendinnen, je gaat lekker iets doen waar je zelf zin in hebt. En die vakantie zoals Opa Bakkebaard zegt ook. of ze gaat met je mee, of je gaat in je eentje, maar je gaat het doen, anders ga je eeuwig spijt krijgen en je rest van je leven voor je kop slaan. Zo creeëer je ook een betere onderhandelingspositie voor jezelf, want natuurlijk gaat je vriendin geen water bij de wijn doen als ze weet dat je puntje bij paaltje toch wel gaat toegeven
En haar ouders kunnen al helemaal de tering krijgen, die hebben niks met jullie leven te maken. Lekker interessant dat ze jouw vriendin giften hebben gedaan, het zit al in de naam, giften. Daar kan je dus niet met terugwerkende kracht allerlei voorwaarden aan stellen, zo werkt het leven niet
pi_221134279
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 juni 2026 16:26 schreef oudeinlogiskwijt het volgende:

(...)
Doordeweeks werkt ze aan het eind van de middag en begin van de avond. Daardoor regel ik het eten en het meeste in het huishouden. In het weekend doet ze regelmatig nog dingen voor de leerlingen en wil ze graag (met mij) naar haar vriendinnen. Mijn tijd is met 40 uur werken een stuk beperkter. Ik ga dagelijks 7:30 van huis en ben 18:30 thuis. We zijn vaak rond 20:30 - 21:00 klaar met eten en dan is er niet zo veel tijd meer. Ik voel me vaak al bezwaard als ik een uurtje een hobby wil doen en doe dat dus weinig. Zij vindt ondertussen dat we te weinig doen en wil meer met haar vriendinnen afspreken. Dat mag ze zeker van mij, maar ik wil niet altijd mee moeten.

Nu belicht ik de verschillen, maar verder zitten we vaak wel op een lijn en we houden van elkaar. Alleen gisteren voelde ik me echt opgesloten en voor het blok gezet.

Ik vraag me echt oprecht af of we verder moeten en daar heb ik het heel moeilijk mee. Ik vraag me af of ik nu zo onredelijk ben en te veel wil?
Wat wil je nu eigenlijk?

Je geeft nogal tegenstrijdige signalen af.... lijkt enkel dingen te doen die zij wil, terwijl je ook aangeeft zelf gewoon Genoeg geld te hebben voor alles dat je wil, (en zij praktisch niks, als ze dus idd een inkomen onder minimumsniveau heeft en 15-20 uur per week werkt).

je geeft aan je "bezwaard" te voelen als je je eigen hobby wil doen (wat is dat dan en waarom voel je je bezwaard?) .. en dat je dus dat maar niet doet...

Misschien moet je gewoon een tijdje ook jezelf voorop zetten en gewoon je eigen wil volgen en leren doorzetten..
dat hoeft niet te betekenen dat de relatie gelijk maar moet eindigen, maar ik zou wel een beetje meer afstand houden en misschien wat meer LAT-ten... juist om ook zelf te leren wat zelfstandiger te zijn.

Overigens, wat is jouw leeftijd? je geeft aan dat zij 40 jaar is, maar praktisch geheel van haar ouders afhankelijk ...
hoe zit het met jou, hoe oud ben jij en hoe zelfstandig ben jijzelf, heb je al lang op jezelf gewoont en hoe was dat ten opzichtte van deze relatie?
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
  woensdag 24 juni 2026 @ 10:08:21 #34
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_221134518
quote:
10s.gif Op woensdag 24 juni 2026 09:05 schreef MultiBanaan het volgende:

[..]
Ja, natuurlijk is ze gelukkig met 15-20 uur haar droomhobbybaan doen, terwijl TS hard werkt en het grote geld pakt, klinkt wel als een lekker leventje ja

De concessies die TS doet zijn voor haar niet goed genoeg? Wtf? TS doet letterlijk alle concessies en zij doet helemaal niks aan concessies, en nog steeds is het niet goed genoeg? Het spijt me om het te moeten vertellen TS, maar je vriendin is echt een verwend nest die gewend is om alles te krijgen wat ze wil. En jij werkt daar helaas aan mee. Het wordt tijd om niet meer over je heen te laten lopen en zelf ook gewoon dingen voor jezelf te beslissen, in plaats van zij die veto heeft op al jouw beslissingen. Dus vanaf nu ga je om te beginnen niet meer mee naar haar vriendinnen, je gaat lekker iets doen waar je zelf zin in hebt. En die vakantie zoals Opa Bakkebaard zegt ook. of ze gaat met je mee, of je gaat in je eentje, maar je gaat het doen, anders ga je eeuwig spijt krijgen en je rest van je leven voor je kop slaan. Zo creeëer je ook een betere onderhandelingspositie voor jezelf, want natuurlijk gaat je vriendin geen water bij de wijn doen als ze weet dat je puntje bij paaltje toch wel gaat toegeven
En haar ouders kunnen al helemaal de tering krijgen, die hebben niks met jullie leven te maken. Lekker interessant dat ze jouw vriendin giften hebben gedaan, het zit al in de naam, giften. Daar kan je dus niet met terugwerkende kracht allerlei voorwaarden aan stellen, zo werkt het leven niet
Zij heeft dus wel haar eigen leven, ja met ondersteuning van haar ouders, en doet het werk dat ze graag wil doen. Ze wil niet op zijn kosten mee op een dure vakantie.

Wat zij dus níet wil, is haar eigen leven helemaal opgeven om met TS in zijn droomhuis te gaan wonen.

Hoe is dat verwend gedrag?
pi_221134544
quote:
1s.gif Op woensdag 24 juni 2026 10:08 schreef Lienekien het volgende:

[..]
Zij heeft dus wel haar eigen leven, ja met ondersteuning van haar ouders, en doet het werk dat ze graag wil doen. Ze wil niet op zijn kosten mee op een dure vakantie.

Wat zij dus níet wil, is haar eigen leven helemaal opgeven om met TS in zijn droomhuis te gaan wonen.

Hoe is dat verwend gedrag?
Omdat ze een studie heeft gedaan dat door haar ouders is gefinancierd. en nu onder TS zijn vleugels een droombaantje heeft wat weinig oplevert maar wel heel leuk is, en ondertussen heeft ze het laatste woord over alles wat er gebeurt in hun relatie en zelfs dingen voor TS persoonlijk bepaalt zij ook. Ze wil wel op zijn kosten mee op een vakantie met haar ouders, wat ze volgens mij ook gewoon liever wil
Ze wil haar eigen leven niet opgeven om met TS in zijn droomhuis te wonen, maar TS is uberhaupt de reden dat ze haar huidige leven kan leiden. Want als TS zegt: de groeten, dat is het met haar huidige leven ook klaar natuurlijk
  woensdag 24 juni 2026 @ 10:20:22 #36
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_221134607
quote:
10s.gif Op woensdag 24 juni 2026 10:13 schreef MultiBanaan het volgende:

[..]
Omdat ze een studie heeft gedaan dat door haar ouders is gefinancierd. en nu onder TS zijn vleugels een droombaantje heeft wat weinig oplevert maar wel heel leuk is, en ondertussen heeft ze het laatste woord over alles wat er gebeurt in hun relatie en zelfs dingen voor TS persoonlijk bepaalt zij ook. Ze wil wel op zijn kosten mee op een vakantie met haar ouders, wat ze volgens mij ook gewoon liever wil
Ze wil haar eigen leven niet opgeven om met TS in zijn droomhuis te wonen, maar TS is uberhaupt de reden dat ze haar huidige leven kan leiden. Want als TS zegt: de groeten, dat is het met haar huidige leven ook klaar natuurlijk
Eh, nee. TS bekostigt niet haar huidige leven. Ik weet niet waar je dat leest.
pi_221134631
quote:
1s.gif Op woensdag 24 juni 2026 10:20 schreef Lienekien het volgende:

[..]
Eh, nee. TS bekostigt niet haar huidige leven. Ik weet niet waar je dat leest.
quote:
Ze werkt 15 - 20 uur per week en financieel levert het weinig op
Dit gedeelte toevallig gemist? Ja, TS bekostigt haar huidige leven.
  woensdag 24 juni 2026 @ 10:24:24 #38
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_221134644
quote:
10s.gif Op woensdag 24 juni 2026 10:23 schreef MultiBanaan het volgende:

[..]
[..]
Dit gedeelte toevallig gemist? Ja, TS bekostigt haar huidige leven.
Nee, dat staat er niet. Wat betaalt hij dan voor haar? Waar lees je dat?

Kijk hier.

quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juni 2026 21:31 schreef oudeinlogiskwijt het volgende:

[..]
Ik heb in 2014 een woning gekocht en daar 550k overwaarde uit. Zij na een schenking en verbouwing van een klushuis ook 150k. De rest kan ik lenen. De gezamelijke woningwaarde is nu ook 1.1M.

Financieel draagt ze niet super veel bij, maar ze kan wel in eigen onderhoud voorzien. In die zin kost het mij nu niets.

Ik vind haar wel heel leuk, anders waren we niet samen. De werk/zzp situatie vind ik wel ingewikkeld. Ook qua zekerheid voor haar, ze maakt zichzelf daar niet echt druk om.

pi_221134666
quote:
1s.gif Op woensdag 24 juni 2026 10:24 schreef Lienekien het volgende:

[..]
Nee, dat staat er niet. Wat betaalt hij dan voor haar? Waar lees je dat?
Ben je nou serieus? Denk je dat je met 15-20 uur werk wat naar TS eigen zeggen "financieel weinig oplevert", je eigen leven kan bekostigen? Laat staan op de stand waarop ze nu leeft?
  woensdag 24 juni 2026 @ 10:27:38 #40
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_221134673
quote:
10s.gif Op woensdag 24 juni 2026 10:26 schreef MultiBanaan het volgende:

[..]
Ben je nou serieus? Denk je dat je met 15-20 uur werk wat naar TS eigen zeggen "financieel weinig oplevert", je eigen leven kan bekostigen? Laat staan op de stand waarop ze nu leeft?
Zie boven, quote toegevoegd. TS zegt het zelf.
pi_221134674
Ja, ze kan haar eigen kleren kopen ja, omdat TS alle vasten lasten al voor haar heeft gedekt _O-
  woensdag 24 juni 2026 @ 10:28:25 #42
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_221134678
quote:
10s.gif Op woensdag 24 juni 2026 10:27 schreef MultiBanaan het volgende:
Ja, ze kan haar eigen kleren kopen ja, omdat TS alle vasten lasten al voor haar heeft gedekt _O-
Hoe kom je daar toch bij? Dat staat nergens!
pi_221134687
quote:
1s.gif Op woensdag 24 juni 2026 10:28 schreef Lienekien het volgende:

[..]
Hoe kom je daar toch bij? Dat staat nergens!
Je bent toch niet serieus zo ontwetend? Nogmaals, denk jij echt dat iemand met 15-20 uur per week aan werk met lage opbrengsten zichzelf in levensonderhoudt kan voorzien?
  woensdag 24 juni 2026 @ 10:31:30 #44
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_221134700
quote:
10s.gif Op woensdag 24 juni 2026 10:29 schreef MultiBanaan het volgende:

[..]
Je bent toch niet serieus zo ontwetend? Nogmaals, denk jij echt dat iemand met 15-20 uur per week aan werk met lage opbrengsten zichzelf in levensonderhoudt kan voorzien?
TS zegt dat letterlijk.

quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juni 2026 21:31 schreef oudeinlogiskwijt het volgende:

[..]

pi_221134713
quote:
1s.gif Op woensdag 24 juni 2026 10:31 schreef Lienekien het volgende:

[..]
TS zegt dat letterlijk.
[..]

Geef nou eens antwoord op mijn vraag. Ja, ik weet wat TS heeft geschreven, en ik heb je al uitgelegd wat daar mee bedoelt wordt, want met een beetje gezond verstand snap je dat TS dat niet letterlijk bedoelt zoals jij denkt dat TS dat bedoelt
  woensdag 24 juni 2026 @ 10:36:01 #46
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_221134725
‘Die studie is echt heilig voor de familie.’

Zie je dat ooit veranderen? Na zoveel jaar in haar geïnvesteerd te hebben?
  woensdag 24 juni 2026 @ 10:36:46 #47
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_221134730
quote:
10s.gif Op woensdag 24 juni 2026 10:33 schreef MultiBanaan het volgende:

[..]
Geef nou eens antwoord op mijn vraag. Ja, ik weet wat TS heeft geschreven, en ik heb je al uitgelegd wat daar mee bedoelt wordt, want met een beetje gezond verstand snap je dat TS dat niet letterlijk bedoelt zoals jij denkt dat TS dat bedoelt
Dit heeft echt geen zin, hoor. Ik ga echt niet mee in jouw verhaal dat jij beter snapt hoe de situatie momenteel is dan TS zelf beschrijft.
pi_221134748
quote:
1s.gif Op woensdag 24 juni 2026 10:36 schreef Lienekien het volgende:

[..]
Dit heeft echt geen zin, hoor. Ik ga echt niet mee in jouw verhaal dat jij beter snapt hoe de situatie momenteel is dan TS zelf beschrijft.
Wat ik zeg staat gewoon in de tekst, maar goed, als jij alleen eruit haalt wat je er zelf uit wil halen, dan heeft het inderdaad geen zin, nee. Sterker nog, er staat letterlijk in dat stukje wat je hebt gequote, "financieel draagt ze weinig bij". Wat zegt jou dat, wat maak je daaruit op?
pi_221134809
Je bent te goed kerel. Volg je plannen en hart. Het lijkt erop dat ze je tegenhoudt. Ook het gedeelte dat jij haar vakantie niet mag betalen en je daardoor jaarlijks op dezelfde camping met haar ouders komt. Dat is niet goed.
  woensdag 24 juni 2026 @ 11:06:18 #50
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_221134906
quote:
10s.gif Op woensdag 24 juni 2026 10:40 schreef MultiBanaan het volgende:

[..]
Wat ik zeg staat gewoon in de tekst, maar goed, als jij alleen eruit haalt wat je er zelf uit wil halen, dan heeft het inderdaad geen zin, nee. Sterker nog, er staat letterlijk in dat stukje wat je hebt gequote, "financieel draagt ze weinig bij". Wat zegt jou dat, wat maak je daaruit op?
Wat ik er wel uithaal, is dat de toekomstige situatie heel ongelijkwaardig wordt, als er inderdaad zo’n duur huis wordt gekocht. Dat de vriendin dan wél in een situatie komt waarin TS het meeste bekostigt. Wellicht/waarschijnlijk een situatie waarin TS vooral bepaalt hoe en wat, want zij leeft dan immers luxe op zijn geld.

En voor de vriendin wordt het dan een penibele situatie, mocht de relatie uitgaan. Want het opnieuw bekostigen van een eigen onderkomen wordt dan waarschijnlijk heel moeilijk.

Ik zou het wel begrijpen als de vriendin vooral aarzelt omdat de stap die TS wil zetten er een is waarbij ze volledig van hem afhankelijk wordt.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')