Maar verder lekker boeiend wat VdP hierover denkt. Ze heeft 3 zetels, ze heeft niks te willen.quote:
Dit alles is natuurlijk ook een logisch gevolg van het hele systeem, niemand houdt wat bij, alles is kwijt, computersysteem compleet incapabel etcetera. En niemand wil er vanaf, het lijkt allemaal maar prima te zijn zo. Het feit dat een overheid dit simpelweg niet kan zonder of draconische fraude-opsporing of het accepteren van miljardenfraude dringt maar niet door.quote:Op woensdag 1 juli 2026 13:37 schreef nostra het volgende:
[..]
Als je de documentatie van de FIOD leest, dan is er overduidelijk reden geweest om te doen wat ze hebben gedaan, alleen zijn ze daarin wel wat doorgeschoten - en dus ook onschuldigen geraakt. Maar stapels met declaraties op 30 februari, kerst, 365 dagen per jaar enz enz... tja.
Het is weer eens ouderwets de linkse partijen, die niet in de regering zitten, de schuld geven van rechts beleid.quote:
Zo treurig dit.quote:Op woensdag 1 juli 2026 14:29 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Het is weer eens ouderwets de linkse partijen, die niet in de regering zitten, de schuld geven van rechts beleid.
Heel naar dit.quote:Op woensdag 1 juli 2026 14:31 schreef miss_sly het volgende:
Deze Heutink is ook een volidioot zonder enig fatsoen.
Wiersma was heel goed bezig en zo moet het. Er mag geen enkele boer sneuvelen.quote:Op woensdag 1 juli 2026 14:53 schreef Frozen-assassin het volgende:
Kan Caroline misschien dan aangeven hoe het WEL moet volgens haar
Want ja we horen alleen maar kritiek kritiek en met BBB-minister Wiersma is alles tegengehouden
Nog even en het gaat in dit debat ook over moslims en immigranten.quote:Op woensdag 1 juli 2026 14:54 schreef miss_sly het volgende:
Wat een debat is dit zeg. Het kan kennelijk niet op een normale manier. Beginnen over communisten binnen PRO, sneren en uithalen. Het is niet gek dat de samenleving is zoals ie is en dat we zo met elkaar omgaan. En onze jeugd groeit met dit voorbeeld op, helaas.
Maarrrr is het groen? En een soort brandnetel?quote:Op woensdag 1 juli 2026 15:17 schreef xpompompomx het volgende:
Als iemand die een plukje bos midden tussen de weilanden heeft kan ik beamen dat het inderdaad niet zo lekker met de natuur gaat. Waar zijn de vogels gebleven? Waar zijn de insecten gebleven? Waarom ruikt het water in mijn ven naar mest? Waarom gaan er zoveel bomen dood?
Goh, eerste keer dat je een 'debat' in de Kamer kijkt?quote:Op woensdag 1 juli 2026 15:30 schreef miss_sly het volgende:
Dit is toch niet normaal? Dit is toch geen debat?
Schandalig debat en de voorzitter grijpt ook niet echt in, onbegrijpelijkquote:Op woensdag 1 juli 2026 15:30 schreef miss_sly het volgende:
Dit is toch niet normaal? Dit is toch geen debat?
Ik heb grote bewondering voor de rust die Bromet behoudt, en hoe ze telkens weer rustig weerlegt wat er aan onzin wordt beweerd.
Paulusma is minder slecht dan Bergkamp maar niet heel veel.quote:Op woensdag 1 juli 2026 15:40 schreef Puzzie het volgende:
[..]
Schandalig debat en de voorzitter grijpt ook niet echt in, onbegrijpelijk
Truequote:Op woensdag 1 juli 2026 16:00 schreef kalinhos het volgende:
[..]
Paulusma is minder slecht dan Bergkamp maar niet heel veel.
quote:Op woensdag 1 juli 2026 15:40 schreef Puzzie het volgende:
[..]
Schandalig debat en de voorzitter grijpt ook niet echt in, onbegrijpelijk
Ik denk dat het heel lastig is om er een goede balans in te krijgen zonder de indruk te wekken dat je mensen hun recht om te spreken wil ontnemen. Ze probeert wel mensen tot de orde te roepen, maar zo'n Van der Plas trekt zich daar gewoon niets van aan en doet gewoon wat ze zelf wil.quote:Op woensdag 1 juli 2026 16:00 schreef kalinhos het volgende:
[..]
Paulusma is minder slecht dan Bergkamp maar niet heel veel.
Bosma, Arib, Van der Lee, zelfs Van Campen lukten het prima.quote:Op woensdag 1 juli 2026 16:11 schreef miss_sly het volgende:
[..]
[..]
Ik denk dat het heel lastig is om er een goede balans in te krijgen zonder de indruk te wekken dat je mensen hun recht om te spreken wil ontnemen. Ze probeert wel mensen tot de orde te roepen, maar zo'n Van der Plas trekt zich daar gewoon niets van aan en doet gewoon wat ze zelf wil.
En het maar raar vinden dat de maatschappij verhuffert.
Aribquote:Op woensdag 1 juli 2026 16:19 schreef kalinhos het volgende:
[..]
Bosma, Arib, Van der Lee, zelfs Van Campen lukten het prima.
Vrijwel iedereen. Hoeveel subsidie willen die lullo's hebben om bijna niks van enige waarde te produceren.quote:
Je hebt duidelijk niet geluisterd. Geeft niet verder.quote:
Nou ja, over Bosma waren mensen ook vaak ontevreden. Over Van Campen in ieder geval in het begin ook.quote:Op woensdag 1 juli 2026 16:19 schreef kalinhos het volgende:
[..]
Bosma, Arib, Van der Lee, zelfs Van Campen lukten het prima.
Leg eens uit aan een boeren l*l zoals ik?quote:Op woensdag 1 juli 2026 16:20 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Vrijwel iedereen. Hoeveel subsidie willen die lullo's hebben om bijna niks van enige waarde te produceren.
Caroline and Ikke hebben heel goed geluisterd! Pro wil minder boeren! (De aap is uit de mouw!)quote:Op woensdag 1 juli 2026 16:21 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Je hebt duidelijk niet geluisterd. Geeft niet verder.
Wat snap je niet? Boeren nemen heel veel land in beslag 54% van Nederland!quote:Op woensdag 1 juli 2026 16:24 schreef Bocaj het volgende:
[..]
Leg eens uit aan een boeren l*l zoals ik?
Bij mij weten staan de NL boeren aan de wereldtop. (Heb je 'Clarkson's Farm' gezien?)
Economische waarde misschien, maar uiteindelijk is voedsel gewoon een basisvoorziening die je nodig hebt.quote:Op woensdag 1 juli 2026 16:41 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Wat snap je niet? Boeren nemen heel veel land in beslag 54% van Nederland!om daar dan met veel subsidie weinig waarde op te produceren.
Neem bijvoorbeeld ASML die hebben heel weinig grond nodig en produceren meer waarde dan alle Nederlandse boeren samen.
wereldtop van stront poductiequote:Op woensdag 1 juli 2026 16:24 schreef Bocaj het volgende:
[..]
Leg eens uit aan een boeren l*l zoals ik?
Bij mij weten staan de NL boeren aan de wereldtop. (Heb je 'Clarkson's Farm' gezien?)
Denken dat de Nederlandse agrarische sector voor de Nederlandse markt produceertquote:Op woensdag 1 juli 2026 16:48 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Economische waarde misschien, maar uiteindelijk is voedsel gewoon een basisvoorziening die je nodig hebt.
Enigzins gechargeerd, maar zonder boeren waren we een stuk verder van huis dan zonder ASML.
Maar misschien zijn computer chips wel gezonder om te eten dan aardappel chips
https://scientias.nl/nede(...)landbouwgrond-nodig/quote:Op woensdag 1 juli 2026 16:48 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Economische waarde misschien, maar uiteindelijk is voedsel gewoon een basisvoorziening die je nodig hebt.
Enigzins gechargeerd, maar zonder boeren waren we een stuk verder van huis dan zonder ASML.
Maar dat boeren kan prima in landen met veel ruimte en lage lonen. Bijvoorbeeld Oekraine. In Nederland kan het blijkbaar grotendeels niet duurzaam.quote:Op woensdag 1 juli 2026 16:48 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Omdat je de godganse dag Fok! zit te modden.quote:Op woensdag 1 juli 2026 15:17 schreef xpompompomx het volgende:
Als iemand die een plukje bos midden tussen de weilanden heeft kan ik beamen dat het inderdaad niet zo lekker met de natuur gaat. Waar zijn de vogels gebleven? Waar zijn de insecten gebleven? Waarom ruikt het water in mijn ven naar mest? Waarom gaan er zoveel bomen dood?
Ja dat zeggen alle ver-rechtse partijen ook inderdaad. Dat het kabinet deze problemen maakt.quote:Op woensdag 1 juli 2026 16:59 schreef nostra het volgende:
[..]
Omdat je de godganse dag Fok! zit te modden.
Moet Volkswagen dan ook maar stoppen met het bouwen van autos voor Europa, immers worden die ook het meeste ge exporteert?quote:Op woensdag 1 juli 2026 16:59 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Maar dat boeren kan prima in landen met veel ruimte en lage lonen. Bijvoorbeeld Oekraine. In Nederland kan het blijkbaar grotendeels niet duurzaam.
Zo gezond is veel van het spul dat de boeren hier produceren ook helemaal niet. Niet alsof biologisch de hoofdmoot is tegenwoordig.
Aardappel chips kun je uit de hele wereld halen, er is echt 0,0 rede dat die verbouwd moeten worden in een dichtbevolkt land.
Dit is vooral een ideologisch betoog dat we moeten stoppen met vlees eten.quote:Op woensdag 1 juli 2026 16:55 schreef miss_sly het volgende:
[..]
https://scientias.nl/nede(...)landbouwgrond-nodig/
Maar het argument dat het slecht is voor de NL natuur is dan niet relevant voor de Oekrainse natuur. Toegegeven, die hebben wel andere problemen momenteel hoor.quote:Op woensdag 1 juli 2026 16:59 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Maar dat boeren kan prima in landen met veel ruimte en lage lonen. Bijvoorbeeld Oekraine. In Nederland kan het blijkbaar grotendeels niet duurzaam.
Zo gezond is veel van het spul dat de boeren hier produceren ook helemaal niet. Niet alsof biologisch de hoofdmoot is tegenwoordig.
Aardappel chips kun je uit de hele wereld halen, er is echt 0,0 rede dat die verbouwd moeten worden in een dichtbevolkt land.
Op zichzelf is er ruimte zat in Nederland natuurlijk. Die woningen die je nu tekort komt kan je kwijt op een oppervlakte ter grootte van…Eindhoven ofzo? Misschien nog wel minder als je meer appartementen wilt.quote:Op woensdag 1 juli 2026 17:05 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Moet Volkswagen dan ook maar stoppen met het bouwen van autos voor Europa, immers worden die ook het meeste ge exporteert?
Biologisch boeren is prima, maar dat is veels te duur voor iemand met een modaal salaris.
Dat je een discussie voert hoe je (enigzins zelf gecreëerde) schaarse ruimte inzet lijkt me wel zinvol, maar dan moet je breder kijken dan alleen landbouw.
Dan kun je het ook omdraaien, waarom doen wij zo moeilijk om hondendrol op een postzegel als er in Oekraïne enorm veel ruimte is voor wilde natuur.
Volkswagen is inderdaad een aflopende zaakquote:Op woensdag 1 juli 2026 17:05 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Moet Volkswagen dan ook maar stoppen met het bouwen van autos voor Europa, immers worden die ook het meeste ge exporteert?
Biologisch boeren is prima, maar dat is veels te duur voor iemand met een modaal salaris.
Dat je een discussie voert hoe je (enigzins zelf gecreëerde) schaarse ruimte inzet lijkt me wel zinvol, maar dan moet je breder kijken dan alleen landbouw.
Dan kun je het ook omdraaien, waarom doen wij zo moeilijk over een hondendrol op een postzegeltje van natuur als er in Oekraïne enorm veel ruimte is voor wilde natuur.
https://www.bnr.nl/nieuws(...)fabrieken-te-sluitenquote:VW overweegt 100.000 banen te schrappen en fabrieken te sluiten
Klopt inderdaad, dat argument gaat niet direct op voor Oekraine. Want dat land is lang niet zo dicht bevolkt en beboerd en bemest.quote:Op woensdag 1 juli 2026 17:09 schreef kalinhos het volgende:
[..]
Maar het argument dat het slecht is voor de NL natuur is dan niet relevant voor de Oekrainse natuur. Toegegeven, die hebben wel andere problemen momenteel hoor.
er is de laatste 50 jaar in Nederland 145.000 HA land bijgekomen door inpoldering van Flevopolder NOP Haarlemmermeerpolder en Wieringermeer polder terwijl voor woningbouw slechts 15.000 HA gebruikt is in die tijdquote:Op woensdag 1 juli 2026 17:11 schreef kalinhos het volgende:
[..]
Op zichzelf is er ruimte zat in Nederland natuurlijk. Die woningen die je nu tekort komt kan je kwijt op een oppervlakte ter grootte van…Eindhoven ofzo? Misschien nog wel minder als je meer appartementen wilt.
quote:AI-overzicht
Door de inpoldering en drooglegging van de door u genoemde gebieden is er in totaal ruim 147.100 hectare aan nieuw land bijgekomen in Nederland.
Stichting Polderpioniers Flevoland
+1
Hieronder vindt u de exacte oppervlaktes per polder:
Flevoland: De totale provincie (inclusief het water, zoals de randmeren) beslaat ongeveer 241.200 hectare. Hiervan is ruim 141.000 hectare daadwerkelijk landoppervlak, ontstaan door de drooglegging van Oostelijk Flevoland (54.200 ha), Zuidelijk Flevoland (43.000 ha) en de Noordoostpolder.
Noordoostpolder (NOP): Hierbij is 48.000 hectare aan land gecreëerd.
Wieringermeerpolder: Door deze inpoldering is er 20.000 hectare land bijgekomen.
Haarlemmermeerpolder: De drooglegging van dit voormalige meer heeft ongeveer 18.000 hectare aan nieuw land opgeleverd.
Die zit in de ontkenningsfase qua stikstofproblematiek. Benieuwd hoe lang ze dat wil gaan volhouden, maar het is wel klaar met BBB schat ik zo.quote:Op woensdag 1 juli 2026 14:53 schreef Frozen-assassin het volgende:
Kan Caroline misschien dan aangeven hoe het WEL moet volgens haar
Want ja we horen alleen maar kritiek kritiek en met BBB-minister Wiersma is alles tegengehouden
quote:Op woensdag 1 juli 2026 17:49 schreef miss_sly het volgende:
En Keijzer ook niet, met haar "Tjeerd de Groot in een mooi geel pak" opmerking.
Heel grappig inderdaad. Echt, zo leuk, hoe bepaalde kamerleden vinden dat ze hun collega's mogen aanspreken.quote:
Het is te triest voor woordenquote:Op woensdag 1 juli 2026 18:03 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
Volgens van der Plas leven we in een communistisch land.
Het gaat mij vooral om het feit dat er makkelijk gezegd wordt "we doen het alleen voor de export".quote:Op woensdag 1 juli 2026 17:23 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Volkswagen is inderdaad een aflopende zaak
Van een paar dagen terug
[..]
https://www.bnr.nl/nieuws(...)fabrieken-te-sluiten
Maar de auto-industrie, waar jij blijkbaar de agro industrie mee wil vergelijken voegt veel meer waarde toe.
Een Volkswagen levert Volkswagen meer geld op dan een pak melk een boer oplevert.
Bijvoorbeeld bij melk is er ook weinig wat de melk van de ene boer onderscheid van die van de andere. Met een auto heb je toch mensen die zweren bij het ene model en niet bij het andere. Bij melk is melk van Campina of het huismerk van de supermarkt letterlijk hetzelfde.
Biologisch boeren vind jij te duur, dat vind ik apart. Dat is dan toch juist goed voor boeren?
Hier in het drukbevolkte en rijke Nederland is dat wat boeren zouden moeten doen. Laat bijvoorbeeld dat pluimvee lekker doen in lage lonen landen met veel ruimte en dan doen wij hier alleen nog biologisch.
Dat extreem grootschalige is niet nodig voor Nederland. En zo heel lucratief is het blijkbaar ook niet, of wat zitten de boeren constant te klagen dan?quote:Op woensdag 1 juli 2026 18:42 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Het gaat mij vooral om het feit dat er makkelijk gezegd wordt "we doen het alleen voor de export".
Als ieder land deze opstelling zou hebben dan zouden we nu dus ook geen autos hebben, of Franse wijn, of Koreaanse computer chips of noem maar op.
Mij zul je dan ook niet horen dat Tata behouden moet blijven. Ik vind het achterlijk dat we daarin investeren. Als we ze subsidieren zouden we Tata moeten nationaliseren wat mij betreft.quote:Daarnaast wordt er nogal selectief gekozen. Voor de grootste vervuiler tata kunnen we ook prima "groen waterstof" staal goedkoper maken in zuid Spanje dan in dichtbevolkt Nederland, maar toch lijken we daar economische waarde te laten prefereren boven gezondheid en stikstof reductie.
Ben ik ook tegen, PvdD gaf ook al aan dat het niet uit te leggen is. PvdD is wat dat betreft een partij die het goede voor heeft met onze boeren.quote:Idem voor vliegveld Flevoland waar we aan de ene kant willen inzetten op minder vliegen, maar vervolgens wel een nieuw vliegveld bouwen.
Maar jij doet meteen alsof het dus alles of niets is. Er zit een gigantisch verschil tussen zoals nu voornamelijk voor de export super intensief boeren in een dichtbevolkt land. En strategisch boeren voor wat noodzakelijk is.quote:Vervolgens roepen we ook dat er voor bepaalde zaken vooral niet afhankelijk willen zijn van het buitenland, zoals je hebt kunnen zien met medicijnen uit China of Arabische landen met Oekraiens graan, of olie uit oliestaten.
Als de helft van de Nederlandse boeren per direct stopt is die prio 1 toch ook nog voldaan?quote:Dan kom je uiteindelijk bij een soort lijst met prio 1 zaken waarbij je niet afhankelijk wilt zijn van het buitenland, prio 2 economische waarde/Europese samenwerking en prio 3 niet per se nodig.
Voedselvoorziening hoort wat mij betreft in prio 1.
quote:Op woensdag 1 juli 2026 16:59 schreef nostra het volgende:
[..]
Omdat je de godganse dag Fok! zit te modden.
Dan zouden we boerderijen hebben gehad waar Caro het water bij in de mond zou lopen,quote:Op woensdag 1 juli 2026 18:03 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
<<Effe lekker gescheten en een litertje jenever gepakt>>quote:Op woensdag 1 juli 2026 18:03 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
Nog gekookte eieren in je bh verstopt ook?quote:Op woensdag 1 juli 2026 19:31 schreef nostra het volgende:
[..]
<<Effe lekker gescheten en een litertje jenever gepakt>>
Als je sec alleen naar prio 1 kijkt klopt, als je 2 in ogenschouw neemt en dat afzet tegen nadelen dan lijkt mij het niet nodig/noodzakelijk om zo hard te saneren.quote:Op woensdag 1 juli 2026 19:03 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Dat extreem grootschalige is niet nodig voor Nederland. En zo heel lucratief is het blijkbaar ook niet, of wat zitten de boeren constant te klagen dan?
Misschien een idee om Nederlandse wijn naar het Franse level te tillen? Lijkt me dat het klimaat hier nu meer wordt zoals in Frankrijk was. Waarom de chips aan Korea laten als we ze ook zelf kunnen maken.
[..]
Mij zul je dan ook niet horen dat Tata behouden moet blijven. Ik vind het achterlijk dat we daarin investeren. Als we ze subsidieren zouden we Tata moeten nationaliseren wat mij betreft.
In elk geval zal ook staal maken meer waarde toevoegen dan wat boeren die euroknallers in de supermarkt verzorgen opleveren.
[..]
Ben ik ook tegen, PvdD gaf ook al aan dat het niet uit te leggen is. PvdD is wat dat betreft een partij die het goede voor heeft met onze boeren.
[..]
Maar jij doet meteen alsof het dus alles of niets is. Er zit een gigantisch verschil tussen zoals nu voornamelijk voor de export super intensief boeren in een dichtbevolkt land. En strategisch boeren voor wat noodzakelijk is.
Een land als Nederland kan ook niet overal in uitblinken. Dan is uitblinken in zeg chips zoals ASML een stuk aantrekkelijker voor wat we graag zien, een welvarend Nederland. Dan legbatterijen, dat vervuilt en levert weinig op.
[..]
Als de helft van de Nederlandse boeren per direct stopt is die prio 1 toch ook nog voldaan?
Daarom hoorde ik in het debat geloof ik een getal van 8%.quote:Op woensdag 1 juli 2026 20:04 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Als je sec alleen naar prio 1 kijkt klopt, als je 2 in ogenschouw neemt en dat afzet tegen nadelen dan lijkt mij het niet nodig/noodzakelijk om zo hard te saneren.
Te makkelijk. Het punt van dit onderzoek is dat het aantoont dat de veeindustrie extreem afhankelijk is van het buitenland. Als je dat betwist, zie ik graag je sommetje hoe we nu het vee te eten geven.quote:Op woensdag 1 juli 2026 17:07 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Dit is vooral een ideologisch betoog dat we moeten stoppen met vlees eten.
Die komt alleen als het over migratie en moslims gaaat.quote:Op woensdag 1 juli 2026 22:04 schreef kalinhos het volgende:
Het valt me trouwens op dat Wilders nauwelijks meer bij debatten zit? Klopt dat of heb ik toevallig net de debatten gezien waar hij niet was.
De afgelopen 15 jaar is daar wel behoorlijk de klad in gekomen.quote:Op woensdag 1 juli 2026 17:33 schreef Bocaj het volgende:
Laat de boer, boer zijn!(En die hebben al heel veel gedaan op stikstofreductie.)
https://www.gelderlander.(...)ereld-niet~af6f6073/quote:Wageningse wetenschappers willen af van misverstand: Nederland voedt de wereld niet
Rob Berends
Algemeen verslaggever
2 juli 2026, 07:30
Het beeld dat Nederlandse boeren een fors deel van de wereldbevolking voeden met hun producten klopt helemaal niet. Dat concluderen zeven Wageningse wetenschappers na een uitgebreid onderzoek. Ze stellen vast dat Nederland per saldo juist meer voedingsstoffen importeert dan exporteert...
Ja maar dan doet vaak Vondeling(?) die debatten.quote:Op donderdag 2 juli 2026 08:50 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Die komt alleen als het over migratie en moslims gaaat.
Ik denk dat opdoeken niet de juiste bewoording is en ook alleen maar weerstand oproept. Wel moet er verder gereguleerd worden, wat zal leiden tot krimp. Maar uiteindelijk zijn er wel boeren nodig.quote:Op donderdag 2 juli 2026 16:18 schreef mcmlxiv het volgende:
Zodra de Nederlandse landbouwsector voedsel gaat produceren wordt ze zinvol, zolang deze sector vooral één calorieën-vernietiger is die daarnaast immense natuur, milieu en financiële schade toebrengt aan het land, is het een sector die we moeten opdoeken.
De agrarische sector kost ons als land miljarden en zelfs de meeste boeren zelf worden er nauwelijks beter van, gechanteerd en uitgemolken door de agro-maffia waar BBB de spreekbuis van is.
Zeker er zijn behoorlijk wat akkerbouwers nodig en een paar veetelers en niet andersom zoals nu. Dan worden de woorden van agromaffia politbureau BBB ook waarheid, namelijk voedselproductie.quote:Op donderdag 2 juli 2026 16:31 schreef Friggles het volgende:
[..]
Ik denk dat opdoeken niet de juiste bewoording is en ook alleen maar weerstand oproept. Wel moet er verder gereguleerd worden, wat zal leiden tot krimp. Maar uiteindelijk zijn er wel boeren nodig.
nou dat valt wel meequote:Op donderdag 2 juli 2026 16:18 schreef mcmlxiv het volgende:
De agrarische sector kost ons als land miljarden en zelfs de meeste boeren zelf worden er nauwelijks beter van, gechanteerd en uitgemolken door de agro-maffia waar BBB de spreekbuis van is.
Het gemiddelde inkomen in de Nederlandse land- en tuinbouw in 2025 bedroeg ¤129.000 per onbetaalde arbeidsjaareenheid (een fulltime werkende per bedrijf).
Per type veehouderij zagen de inkomens er als volgt uit volgens Wageningen Economic Research (WUR):
Melkveehouders: Gemiddeld ¤120.000.
Biologische melkveehouders: Gemiddeld ¤90.000.
Leghennenhouders (pluimvee): Gemiddeld ¤575.000, dankzij de hoge eierprijzen door vogelgriep.
Varkenshouders: Gemiddeld ¤171.000 (een daling ten opzichte van 2024).
Het gemiddelde bruto-inkomen uit bedrijf in de Nederlandse land- en tuinbouw kwam in 2024 uit op ¤ 109.000 per onbetaalde arbeidsjaareenheid (een voltijds werkende eigenaar of gezinslid).
Dit bleek uit de inkomensramingen van de Wageningen University & Research (WUR).
De inkomens verschillen echter enorm per deelsector:
Melkveehouders: Gemiddeld ongeveer ¤ 74.000
Intensieve veehouderij: Gemiddeld ¤ 230.000 tot ¤ 275.000
Akkerbouwers: Leverden in 2024 fors i
70 tot 80 procent van de landbouwgrond wordt gebruikt voor de productie van vee en veevoer. Dat is eigenlijk enorme voedselverspilling.quote:Op donderdag 2 juli 2026 16:40 schreef mcmlxiv het volgende:
[..]
Zeker er zijn behoorlijk wat akkerbouwers nodig en een paar veetelers en niet andersom zoals nu. Dan worden de woorden van agromaffia politbureau BBB ook waarheid, namelijk voedselproductie.
quote:
Het was dan ook wel een uitmuntende prestatie. En minus de f dus inderdaad. Wie heet er nou ook Schoo.quote:Op donderdag 2 juli 2026 18:54 schreef -XOR- het volgende:
[..]![]()
1,5 jaar premier en dan al een lezing naar je vernoemd krijgen, wat een legacy!
Daar moet je 400% buitenlandse landbouwgrond bij doen. Dat is het echt tragische. Onze zogenaamde voedselproductie is vernietiging van voedsel uit derde wereld landen. Onze boeren vernietigen niet alleen onze natuur, ons milieu en de fundamenten van onze huizen, ze verspillen echt voedsel om kiloknallers te produceren.quote:Op donderdag 2 juli 2026 18:34 schreef Bondsrepubliek het volgende:
[..]
70 tot 80 procent van de landbouwgrond wordt gebruikt voor de productie van vee en veevoer. Dat is eigenlijk enorme voedselverspilling.
Ook die van landen waar regenwoud gekapt wordt om plaats te maken voor soja.quote:Op donderdag 2 juli 2026 19:40 schreef mcmlxiv het volgende:
[..]
Daar moet je 400% buitenlandse landbouwgrond bij doen. Dat is het echt tragische. Onze zogenaamde voedselproductie is vernietiging van voedsel uit derde wereld landen. Onze boeren vernietigen niet alleen onze natuur, ons milieu en de fundamenten van onze huizen, ze verspillen echt voedsel om kiloknallers te produceren.
De lijst met alle partijen en kandidaten krijgt u thuisgestuurd. Deze ligt ook voor u klaar in het stemhokje. (https://www.nieuwstembiljet.nl/zo-werkt-het).quote:Op donderdag 2 juli 2026 20:16 schreef Bluesdude het volgende:
https://nos.nl/artikel/2621298-groot-stembiljet-verdwijnt-vanaf-2029-kleine-versie-met-de-logo-s-van-partijen
Dit bevalt me wel.. Nadeeltje als iemand een voorkeurstem wil doen, dan moet ie vooraf het lijstnummer zoeken ergens. Waar ? In een brief thuis ontvangen. Op het stembureau ? Online opzoeken ?
[ afbeelding ]
Die lijst kregen we toch ook altijd al thuisgestuurd? Dus dat is wel effectiefquote:Op donderdag 2 juli 2026 20:27 schreef zevenmijlslaars het volgende:
[..]
De lijst met alle partijen en kandidaten krijgt u thuisgestuurd. Deze ligt ook voor u klaar in het stemhokje. (https://www.nieuwstembiljet.nl/zo-werkt-het).
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |