Ja dat zeg ik.quote:Op zondag 21 juni 2026 09:50 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]![]()
Daar is ook veel meer suïcide.
Dat denk ik ook, meer dan de helft wel ja. Wajongers en dergelijke.quote:Op zaterdag 20 juni 2026 23:32 schreef TwenteFC het volgende:
[..]
FOK! is ook niet echt representatief samengesteld wanneer het dit soort onderwerpen aangaat. Zou mij niet verbazen dat meer dan de helft links of rechtsom ergens geld uit het systeem trekt en 24/7 lekker loopt te FOK!en op onze kosten.
Waarom? Een goed stelsel aanpassen vanwege klaplopers lijkt mij de verkeerde weg. Uiteindelijk krijg je er mogelijk zelf mee te maken dat niet te hopen is.quote:Op zaterdag 20 juni 2026 23:15 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Ik vind je er een beetje vreemd instaan. In deze kwestie
Het probleem is wel dat de sterkeren niet voor rede vatbaar zijn en stelen van de zwakkeren.quote:Op zondag 21 juni 2026 07:21 schreef UitStraling het volgende:
Doen ze in Japan beter, een burn-out is een teken van extreme zwakte en dan rest je het bos, haal je toch de zwakken en de sterken uit elkaar, zoals volkomen normaal is in de natuur.
De zwakken stelen en leunen op de sterken hoor, en dat mag tot op zekere hoogte maar Nederland is echt koploper zwak, ziek, moe en misselijk.quote:Op zondag 21 juni 2026 10:10 schreef torentje het volgende:
[..]
Het probleem is wel dat de sterkeren niet voor rede vatbaar zijn en stelen van de zwakkeren.
Dat is voor alle langdurige zieken het geval.quote:Op zaterdag 20 juni 2026 11:47 schreef Akkerdjie het volgende:
[..]
En als je uit een burn-out komt heb je een sloot aan vakantieuren en lfb-uren opgespaard omdat dat moet van sommige CAO’s.
Oh, ik hoop van wel. En liefste in België wonen dan voor de betreffende user.quote:Op zondag 21 juni 2026 10:07 schreef Cherni het volgende:
Uiteindelijk krijg je er mogelijk zelf mee te maken dat niet te hopen is.
Klopt. Mbt tot kinderen ligt het aan de karakters en verstandelijke toestand. Heb 3 dochters wonen zelfstandig en werken. De 2 oudste heb ik lekker laten gaan, nauwekijks hoeven te managen, maar de jongste daar heb ik mijn handen aan vol gehad(licht verstandelijke beperking). En dat heeft zijn vruchten afgeworpen. Dat is de beste prestatie van mijn leven. Daar kunnen mijn prestaties mbt werk niet tegenop. Heeft wel voor een enorme levenservaring gezord.quote:Op zaterdag 20 juni 2026 20:15 schreef Hexagon het volgende:
De meeste burnout gevallen die ik meegemaakt heb in de nabijheid zijn mensen die alles perfect willen in hun leven. Perfecte carrière waar ze maximaal voor rennen en zich opofferen. Perfecte huis waar alles volgens het voorbeeld is. Een perfect gezinsleven met kinderen die ze daartoe micromanagen.
Dat is niet vol te houden. Het is eigenlijk prima als het niet zo perfect is allemaal. Dan is het leven heel relaxed.
En eentje met terminale kanker toch?quote:Op donderdag 18 juni 2026 20:29 schreef Mikeytt het volgende:
https://www.bnr.nl/nieuws(...)n-zorgwekkende-trend
[..]
Het kan werkgevers vaak ook gewoon niks schelen. Ik zit in een team van 12 man, waarvan er 3 met een burnout zitten.![]()
Vooral jonge werknemers die nieuw zijn op de arbeidsmarkt kunnen nog niet heel goed herkennen wanneer er een burn-out aan zit te komen, en dan is het daarna vaak te laat.
Sowieso apart, want een paar maanden terug zei hij dat hij juist een bore out had, omdat er veel met AI gewerkt werd...quote:
Dat is iets waar je niet mee moet spotten inderdaad. Baal ook van mensen die de zaak flessen, maar altijd los gelaten. Kanker kun je niet faken bij een werkgever. Op een forum dan weer wel. Wat daar het nut van is gaat mijn verstand te boven.quote:
Is dat ook bij een terminale ziekte of aandoening waavan je er wel zeker van bent nooit meer te kunnen werken? Of kun je hiervoor een verzekering afsluiten zoals werkgevers in Nederland daar voor zorgen.quote:Op vrijdag 19 juni 2026 18:20 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
Ik werk in België en dit is een vd redenen waarom werkgevers in België max 1 maand doorbetalen bij ziekte, daarna soort uwv max 1800 bruto oftewel 900 netto.
Bij ons is sinds 2012 ofzo geen burn out meer geconstateerd en wij zijn een grote organisatie met veel jonge mensen.
Zeer herkenbaar, het gebrek aan vrijheid en het opvolgen van onnodige procedures maakt het werk allesbehalve leuk. Sommige mensen kunnen hun verstand op nul zetten en als een drone aan het werk gaan omdat de hypotheek/huur gewoon betaald moet worden. Andere mensen hebben daar veel meer moeite mee en irriteren zich enorm dat ze consequent verplicht onproductief bezig zijn.quote:Op donderdag 18 juni 2026 20:59 schreef Nobu het volgende:
Vroeger kon je in de techniek lekker bouwen, in de zorg mensen beter proberen maken en in het onderwijs hopelijk kinderen iets bijbrengen. Nu ben je in al die sectoren vooral bezig met compliance waar echt iedereen behalve ambtenaren een gillende bloedhekel aan heeft. Natuurlijk zitten mensen met psychische klachten thuis als je ze jarenlang dwingt de hele dag kutklussen te doen die niets bijdragen aan het vak waar ze ooit voor gekozen hebben.
Klopt.quote:Op zondag 21 juni 2026 11:00 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Zeer herkenbaar, het gebrek aan vrijheid en het opvolgen van onnodige procedures maakt het werk allesbehalve leuk. Sommige mensen kunnen hun verstand op nul zetten en als een drone aan het werk gaan omdat de hypotheek/huur gewoon betaald moet worden. Andere mensen hebben daar veel meer moeite mee en irriteren zich enorm dat ze consequent verplicht onproductief bezig zijn.
Is altijd zo. Verzekering kan maar is niet te betalen. Denk aan honderden euros p maandquote:Op zondag 21 juni 2026 10:55 schreef Cherni het volgende:
[..]
Is dat ook bij een terminale ziekte of aandoening waavan je er wel zeker van bent nooit meer te kunnen werken? Of kun je hiervoor een verzekering afsluiten zoals werkgevers in Nederland daar voor zorgen.
Gelukkig ben ik geen Belg dan.
Mijn god, je zult maar kanker krijgen en hebt je hele leven zowat gewerkt en had een goed inkomen. Dat is een terugval van een ongekende orde. Ik ben eerlijk, zou ik knetter van worden. Het is al heel wat om bepaalde aandoeningen zoals kanker te verwerken voor een gezin. En dan komen er ook nog financieel problemen bij.quote:Op zondag 21 juni 2026 11:10 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
Is altijd zo. Verzekering kan maar is niet te betalen. Denk aan honderden euros p maand
In een welles nietes spelletje met jou heb ik geen zin. Een ding wil ik slechts kwijt de meeste sterkeren zijn niet voor rede vatbaar en ondanks dat willen ze van de zwakkeren gas, benzine, olie en elektriciteit etc. om de soep te kunnen doen.quote:Op zondag 21 juni 2026 10:12 schreef UitStraling het volgende:
[..]
De zwakken stelen en leunen op de sterken hoor, en dat mag tot op zekere hoogte maar Nederland is echt koploper zwak, ziek, moe en misselijk.
Jup triest idd.quote:Op zondag 21 juni 2026 11:16 schreef Cherni het volgende:
[..]
Mijn god, je zult maar kanker krijgen en hebt je hele leven zowat gewerkt en had een goed inkomen. Dat is een terugval van een ongekende orde. Ik ben eerlijk, zou ik knetter van worden. Het is al heel wat om bepaalde aandoeningen zoals kanker te verwerken voor een gezin. En dan komen er ook nog financieel problemen bij.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |