abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_221106162
quote:
1s.gif Op zondag 21 juni 2026 09:50 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]
:')

Daar is ook veel meer suïcide.
Ja dat zeg ik.
graag verwijderen
pi_221106164
quote:
19s.gif Op zaterdag 20 juni 2026 23:32 schreef TwenteFC het volgende:

[..]
FOK! is ook niet echt representatief samengesteld wanneer het dit soort onderwerpen aangaat. Zou mij niet verbazen dat meer dan de helft links of rechtsom ergens geld uit het systeem trekt en 24/7 lekker loopt te FOK!en op onze kosten.
Dat denk ik ook, meer dan de helft wel ja. Wajongers en dergelijke.
Vakman pur sang
pi_221106167
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 juni 2026 23:15 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Ik vind je er een beetje vreemd instaan. In deze kwestie
Waarom? Een goed stelsel aanpassen vanwege klaplopers lijkt mij de verkeerde weg. Uiteindelijk krijg je er mogelijk zelf mee te maken dat niet te hopen is.
  zondag 21 juni 2026 @ 10:08:53 #179
438527 MissButterflyy
De beste dingen in het leven z
pi_221106171
quote:
0s.gif Op zondag 21 juni 2026 10:05 schreef UitStraling het volgende:

[..]
Ja dat zeg ik.
Niet bepaald iets positiefs dus.
Wie dit leest is een lezer van dit
  zondag 21 juni 2026 @ 10:09:32 #180
13309 nostra
ask why
pi_221106174
Een burnout is dan ook zelden primair werkgerelateerd, al beïnvloedt het die arbeidsmarkt dan natuurlijk wel.
Wer die Macht hat, bewegt sich in einem Milieu, das ihm nicht widersteht, ohne dass in der Menschenmasse um ihn herum irgendetwas dazu geeignet wäre, zwischen Impuls und Handlung den kleinen Abstand zu schaffen, in dem Raum für Denken bleibt.
pi_221106184
quote:
0s.gif Op zondag 21 juni 2026 07:21 schreef UitStraling het volgende:
Doen ze in Japan beter, een burn-out is een teken van extreme zwakte en dan rest je het bos, haal je toch de zwakken en de sterken uit elkaar, zoals volkomen normaal is in de natuur.
Het probleem is wel dat de sterkeren niet voor rede vatbaar zijn en stelen van de zwakkeren.
pi_221106188
quote:
0s.gif Op zondag 21 juni 2026 10:10 schreef torentje het volgende:

[..]
Het probleem is wel dat de sterkeren niet voor rede vatbaar zijn en stelen van de zwakkeren.
De zwakken stelen en leunen op de sterken hoor, en dat mag tot op zekere hoogte maar Nederland is echt koploper zwak, ziek, moe en misselijk.
graag verwijderen
pi_221106214
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 juni 2026 11:47 schreef Akkerdjie het volgende:

[..]
En als je uit een burn-out komt heb je een sloot aan vakantieuren en lfb-uren opgespaard omdat dat moet van sommige CAO’s.
Dat is voor alle langdurige zieken het geval.
pi_221106229
quote:
0s.gif Op zondag 21 juni 2026 10:07 schreef Cherni het volgende:
Uiteindelijk krijg je er mogelijk zelf mee te maken dat niet te hopen is.
Oh, ik hoop van wel. En liefste in België wonen dan voor de betreffende user.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
  zondag 21 juni 2026 @ 10:26:40 #185
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_221106249
Gezien de onnozelheid van hun uitspraken horen ze zelf waarschijnlijk bij de zwakken.
pi_221106255
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 juni 2026 20:15 schreef Hexagon het volgende:
De meeste burnout gevallen die ik meegemaakt heb in de nabijheid zijn mensen die alles perfect willen in hun leven. Perfecte carrière waar ze maximaal voor rennen en zich opofferen. Perfecte huis waar alles volgens het voorbeeld is. Een perfect gezinsleven met kinderen die ze daartoe micromanagen.

Dat is niet vol te houden. Het is eigenlijk prima als het niet zo perfect is allemaal. Dan is het leven heel relaxed.
Klopt. Mbt tot kinderen ligt het aan de karakters en verstandelijke toestand. Heb 3 dochters wonen zelfstandig en werken. De 2 oudste heb ik lekker laten gaan, nauwekijks hoeven te managen, maar de jongste daar heb ik mijn handen aan vol gehad(licht verstandelijke beperking). En dat heeft zijn vruchten afgeworpen. Dat is de beste prestatie van mijn leven. Daar kunnen mijn prestaties mbt werk niet tegenop. Heeft wel voor een enorme levenservaring gezord.
  zondag 21 juni 2026 @ 10:38:11 #187
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_221106294
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juni 2026 20:29 schreef Mikeytt het volgende:
https://www.bnr.nl/nieuws(...)n-zorgwekkende-trend
[..]
Het kan werkgevers vaak ook gewoon niks schelen. Ik zit in een team van 12 man, waarvan er 3 met een burnout zitten. :{w
Vooral jonge werknemers die nieuw zijn op de arbeidsmarkt kunnen nog niet heel goed herkennen wanneer er een burn-out aan zit te komen, en dan is het daarna vaak te laat.
En eentje met terminale kanker toch?
  zondag 21 juni 2026 @ 10:42:52 #188
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_221106318
quote:
1s.gif Op zondag 21 juni 2026 10:38 schreef AchJa het volgende:

[..]
En eentje met terminale kanker toch?
Sowieso apart, want een paar maanden terug zei hij dat hij juist een bore out had, omdat er veel met AI gewerkt werd...

Heel toevallig, dat telkens als er iets in het nieuws is, hij het ook heeft...
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_221106336
quote:
1s.gif Op zondag 21 juni 2026 10:38 schreef AchJa het volgende:

[..]
En eentje met terminale kanker toch?
Dat is iets waar je niet mee moet spotten inderdaad. Baal ook van mensen die de zaak flessen, maar altijd los gelaten. Kanker kun je niet faken bij een werkgever. Op een forum dan weer wel. Wat daar het nut van is gaat mijn verstand te boven.
pi_221106384
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juni 2026 18:20 schreef Poepz0r het volgende:

[..]
Ik werk in België en dit is een vd redenen waarom werkgevers in België max 1 maand doorbetalen bij ziekte, daarna soort uwv max 1800 bruto oftewel 900 netto.

Bij ons is sinds 2012 ofzo geen burn out meer geconstateerd en wij zijn een grote organisatie met veel jonge mensen.
Is dat ook bij een terminale ziekte of aandoening waavan je er wel zeker van bent nooit meer te kunnen werken? Of kun je hiervoor een verzekering afsluiten zoals werkgevers in Nederland daar voor zorgen.

Gelukkig ben ik geen Belg dan.
  zondag 21 juni 2026 @ 10:57:25 #191
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_221106397
quote:
1s.gif Op zondag 21 juni 2026 10:38 schreef AchJa het volgende:

[..]
En eentje met terminale kanker toch?
_O-

Mentaal ja :')
Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
pi_221106412
quote:
7s.gif Op donderdag 18 juni 2026 20:59 schreef Nobu het volgende:
Vroeger kon je in de techniek lekker bouwen, in de zorg mensen beter proberen maken en in het onderwijs hopelijk kinderen iets bijbrengen. Nu ben je in al die sectoren vooral bezig met compliance waar echt iedereen behalve ambtenaren een gillende bloedhekel aan heeft. Natuurlijk zitten mensen met psychische klachten thuis als je ze jarenlang dwingt de hele dag kutklussen te doen die niets bijdragen aan het vak waar ze ooit voor gekozen hebben.
Zeer herkenbaar, het gebrek aan vrijheid en het opvolgen van onnodige procedures maakt het werk allesbehalve leuk. Sommige mensen kunnen hun verstand op nul zetten en als een drone aan het werk gaan omdat de hypotheek/huur gewoon betaald moet worden. Andere mensen hebben daar veel meer moeite mee en irriteren zich enorm dat ze consequent verplicht onproductief bezig zijn.
pi_221106467
quote:
0s.gif Op zondag 21 juni 2026 11:00 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Zeer herkenbaar, het gebrek aan vrijheid en het opvolgen van onnodige procedures maakt het werk allesbehalve leuk. Sommige mensen kunnen hun verstand op nul zetten en als een drone aan het werk gaan omdat de hypotheek/huur gewoon betaald moet worden. Andere mensen hebben daar veel meer moeite mee en irriteren zich enorm dat ze consequent verplicht onproductief bezig zijn.
Klopt.
pi_221106470
quote:
1s.gif Op zondag 21 juni 2026 10:55 schreef Cherni het volgende:

[..]
Is dat ook bij een terminale ziekte of aandoening waavan je er wel zeker van bent nooit meer te kunnen werken? Of kun je hiervoor een verzekering afsluiten zoals werkgevers in Nederland daar voor zorgen.

Gelukkig ben ik geen Belg dan.
Is altijd zo. Verzekering kan maar is niet te betalen. Denk aan honderden euros p maand
pi_221106518
quote:
0s.gif Op zondag 21 juni 2026 11:10 schreef Poepz0r het volgende:

[..]
Is altijd zo. Verzekering kan maar is niet te betalen. Denk aan honderden euros p maand
Mijn god, je zult maar kanker krijgen en hebt je hele leven zowat gewerkt en had een goed inkomen. Dat is een terugval van een ongekende orde. Ik ben eerlijk, zou ik knetter van worden. Het is al heel wat om bepaalde aandoeningen zoals kanker te verwerken voor een gezin. En dan komen er ook nog financieel problemen bij.
pi_221106610
quote:
0s.gif Op zondag 21 juni 2026 10:12 schreef UitStraling het volgende:

[..]
De zwakken stelen en leunen op de sterken hoor, en dat mag tot op zekere hoogte maar Nederland is echt koploper zwak, ziek, moe en misselijk.
In een welles nietes spelletje met jou heb ik geen zin. Een ding wil ik slechts kwijt de meeste sterkeren zijn niet voor rede vatbaar en ondanks dat willen ze van de zwakkeren gas, benzine, olie en elektriciteit etc. om de soep te kunnen doen.
  zondag 21 juni 2026 @ 11:32:21 #197
287741 matspontius
Same old shit, different day
pi_221106619
De burn-out heeft hier bij sommige users ook al toegeslagen 🤪
"Hoka Hey!"
pi_221107317
quote:
0s.gif Op zondag 21 juni 2026 11:16 schreef Cherni het volgende:

[..]
Mijn god, je zult maar kanker krijgen en hebt je hele leven zowat gewerkt en had een goed inkomen. Dat is een terugval van een ongekende orde. Ik ben eerlijk, zou ik knetter van worden. Het is al heel wat om bepaalde aandoeningen zoals kanker te verwerken voor een gezin. En dan komen er ook nog financieel problemen bij.
Jup triest idd.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')