abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_221096340
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 juni 2026 11:20 schreef TAmaru het volgende:

[..]
heel goed
Zit wel een extreem nadeel aan wat we recent gezien hebben. Collega kanker inmiddels overleden, dan krijg je dus bovenop je ziek zijn ook nog even financiële stress erbij. Bah
pi_221096342
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 juni 2026 11:20 schreef TAmaru het volgende:

[..]
heel goed
Totdat je zelf goed ziek gaat worden.
pi_221096348
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 juni 2026 11:22 schreef Poepz0r het volgende:

[..]
Zit wel een extreem nadeel aan wat we recent gezien hebben. Collega kanker inmiddels overleden, dan krijg je dus bovenop je ziek zijn ook nog even financiële stress erbij. Bah
Krijg je er nog even gratis een burnout bij.
pi_221096462
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juni 2026 20:58 schreef Hyaenidae het volgende:
Het mooie is dat ze tijdens die burn-out vaak veel meer geld verdienen dan met hun werk, omdat ze alle tijd hebben om hele dagen te daytraden of perfecte optie-constructies uit te zetten.
En als je uit een burn-out komt heb je een sloot aan vakantieuren en lfb-uren opgespaard omdat dat moet van sommige CAO’s.
Waarheid is datgene dat, als je er niet meer in gelooft, tòch blijft bestaan.
pi_221099279
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 juni 2026 09:19 schreef Discombobulate het volgende:
Genoeg vaste contracten bij mij op werk die al een jaar of 20 daar werken en werkelijk waar geen ene flikker uitvoeren. En de tijdelijke contracten maar al het werk doen.
Dan duurt de dag lang, ik wil groeien en presteren dat doe ik al 43 jaar vol tevredenheid.
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste
pi_221100107
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 juni 2026 11:22 schreef Poepz0r het volgende:

[..]
Zit wel een extreem nadeel aan wat we recent gezien hebben. Collega kanker inmiddels overleden, dan krijg je dus bovenop je ziek zijn ook nog even financiële stress erbij. Bah
Walgelijk als je zo met je mensen omgaat.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
  zaterdag 20 juni 2026 @ 19:22:27 #157
104901 OxygeneFRL
....dus....
pi_221100334
Dit is echt typisch voor Gen z. Ik ken ook een paar op mn werk. Janken om niks en ze hebben het zo zwaar
pi_221100629
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 juni 2026 19:22 schreef OxygeneFRL het volgende:
Dit is echt typisch voor Gen z. Ik ken ook een paar op mn werk. Janken om niks en ze hebben het zo zwaar
Ik ken ook genoeg andere generaties die een burn out hebben op mijn werk waar we hetzelfde over zeggen.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_221100805
Zijn ook een hoop mensen die gewoon niet willen werken en dan zeggen dat ze een burnout hebben.

Dit is medisch niet te controllen en als werkgever kun je niets doen.
  zaterdag 20 juni 2026 @ 19:58:10 #160
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_221101109
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 juni 2026 07:47 schreef Discombobulate het volgende:

[..]
Dat betekend niet dat de mentale gezondheid niet automatisch ook beter was.
Toen gingen de meeste werknemers rond hun 70e ook al de pijp uit.

In die goeie ouwe tijd volgens onze mentaal bejaarde fokkers.
pi_221101139
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 juni 2026 19:44 schreef De-iets-tedikkewielrenner het volgende:
Zijn ook een hoop mensen die gewoon niet willen werken en dan zeggen dat ze een burnout hebben.

Dit is medisch niet te controllen en als werkgever kun je niets doen.
Ik denk dat de grote meerderheid gewoon echt goed ziek is en niet kan werken. Voor die paar misbruikers de Belgische manier doorvoeren is achterlijk.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
  zaterdag 20 juni 2026 @ 20:15:53 #162
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_221101523
De meeste burnout gevallen die ik meegemaakt heb in de nabijheid zijn mensen die alles perfect willen in hun leven. Perfecte carrière waar ze maximaal voor rennen en zich opofferen. Perfecte huis waar alles volgens het voorbeeld is. Een perfect gezinsleven met kinderen die ze daartoe micromanagen.

Dat is niet vol te houden. Het is eigenlijk prima als het niet zo perfect is allemaal. Dan is het leven heel relaxed.
pi_221101750
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 juni 2026 20:00 schreef Discombobulate het volgende:

[..]
Ik denk dat de grote meerderheid gewoon echt goed ziek is en niet kan werken. Voor die paar misbruikers de Belgische manier doorvoeren is achterlijk.
Misschien, maar voor een deel hebben mensen dat ook wel aan zichzelf te danken. Veel mensen werken zichzelf een burn-out in.
pi_221102836
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 juni 2026 20:21 schreef Halcon het volgende:

[..]
Misschien, maar voor een deel hebben mensen dat ook wel aan zichzelf te danken. Veel mensen werken zichzelf een burn-out in.
Ik gun iedereen een burn-out. Zoals Bram Bakker ook al zei: Je eerste burn-out is een cadeautje.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_221104490
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 juni 2026 20:00 schreef Discombobulate het volgende:

[..]
Ik denk dat de grote meerderheid gewoon echt goed ziek is en niet kan werken. Voor die paar misbruikers de Belgische manier doorvoeren is achterlijk.
Ik vind je er een beetje vreemd instaan. In deze kwestie
Vakman pur sang
pi_221104751
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 juni 2026 23:15 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Ik vind je er een beetje vreemd instaan. In deze kwestie
FOK! is ook niet echt representatief samengesteld wanneer het dit soort onderwerpen aangaat. Zou mij niet verbazen dat meer dan de helft links of rechtsom ergens geld uit het systeem trekt en 24/7 lekker loopt te FOK!en op onze kosten.
  zondag 21 juni 2026 @ 06:50:17 #167
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_221105696
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 juni 2026 21:08 schreef Discombobulate het volgende:

[..]
Ik gun iedereen een burn-out. Zoals Bram Bakker ook al zei: Je eerste burn-out is een cadeautje.
Ik gun niemand een burnout. Maar al die lui die uit een linkse onderbuik meteen naar ongrijpbare termen als "prestatiedruk", "social media" en meer van die holle containerbegrippen gaan wijzen die gaan er aan voorbij dat er bij veel burnouts ook een eigen aandeel is. Dat is meer willen dan je aankunt.

Zo'n werkgever vind het uiteraard helemaal prima wanneer je voortdurend jezelf super zwaar belast. Maar dat betekent niet dat dat per se moet. Hetzelfde geldt dat je gezin ook prima draait als de inrichting van je woning niet op een woonblad lijkt en je kinderen niet ontspoord raken als je ze niet voortdurend micro managed.
pi_221105756
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 juni 2026 23:15 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Ik vind je er een beetje vreemd instaan. In deze kwestie
Nee, is helemaal niet vreemd. Ik vind dat wij het goed geregeld hebben in Nederland.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_221105764
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 juni 2026 19:22 schreef OxygeneFRL het volgende:
Dit is echt typisch voor Gen z. Ik ken ook een paar op mn werk. Janken om niks en ze hebben het zo zwaar
De laatste twee generaties zijn gemaakt van suiker en papier-maché.
graag verwijderen
  zondag 21 juni 2026 @ 07:20:31 #170
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_221105766
quote:
0s.gif Op zondag 21 juni 2026 07:19 schreef UitStraling het volgende:

[..]
De laatste twee generaties zijn gemaakt van suiker en papier-maché.
Of jij bent gewoon een zure ouwe lul aan het worden. Dat kan ook.
pi_221105767
Doen ze in Japan beter, een burn-out is een teken van extreme zwakte en dan rest je het bos, haal je toch de zwakken en de sterken uit elkaar, zoals volkomen normaal is in de natuur.
graag verwijderen
pi_221105934
quote:
0s.gif Op zondag 21 juni 2026 07:21 schreef UitStraling het volgende:
Doen ze in Japan beter, een burn-out is een teken van extreme zwakte en dan rest je het bos, haal je toch de zwakken en de sterken uit elkaar, zoals volkomen normaal is in de natuur.
:')
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
  zondag 21 juni 2026 @ 09:00:37 #173
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_221105957
quote:
0s.gif Op zondag 21 juni 2026 07:19 schreef UitStraling het volgende:

[..]
De laatste twee generaties zijn gemaakt van suiker en papier-maché.
Het wordt ze door een waslijst aan maatschappelijke ontwikkelingen niet echt makkelijk gemaakt.

Bij xennials/oude millennials - waar ik zelf toe behoor - was er wat dat betreft relatief weinig gedoe. En waarschijnlijk was deze leeftijdsgroep ook de laatste.

De groep die wat later in hun vormende jaren zat kreeg 9/11 voor hun kiezen, die van weer wat jaren later de kredietcrisis, die van nog eens wat jaren later Corona, en gooi daar vele andere ontwikkelingen nog eens bovenop.

[ Bericht 4% gewijzigd door Eightyone op 21-06-2026 12:17:29 ]
  zondag 21 juni 2026 @ 09:05:04 #174
300862 Nebelwerfer
Werfs Nebel !
pi_221105967
quote:
1s.gif Op donderdag 18 juni 2026 21:55 schreef Cherni het volgende:

[..]
Voor vakmensen is die waanzin ook fataal. Daarom ook dat ik begin 2000 vanuit de engineering totaal iets anders ben gaan doen om frustraties met uiteindelijk een burn-out te voorkomen. Het ergste is nog dat dat soort papieren tijgers de macht hebben om vakwerk te minachten. Dat was in de jaren 70/80 wel even anders. Toen had je als vakman de vrijheid. De sfeer was ook beter. Had je al die bijeenkomsten en survival niet nodig om samen te kunnen werken. Gewoon een biertje drinken.
Dit is ook mijn gevoel. Vroeger was iedereen gewoon een “simpele” werknemer waarvoor je respect had. Men keek op naar de dokter, schoolmeester of directeur.

Heden ten dage kijkt men neer op het “simpele” werk en moet men “statuur” hebben met een goeie baan, of tenminste een baan waar men een mooie engelse benaming aan kan geven.

En natuurlijk goed klagen dat de echte vakman steeds schaarser wordt.
  zondag 21 juni 2026 @ 09:50:08 #175
438527 MissButterflyy
De beste dingen in het leven z
pi_221106116
quote:
0s.gif Op zondag 21 juni 2026 07:21 schreef UitStraling het volgende:
Doen ze in Japan beter, een burn-out is een teken van extreme zwakte en dan rest je het bos, haal je toch de zwakken en de sterken uit elkaar, zoals volkomen normaal is in de natuur.
:')

Daar is ook veel meer suïcide.
Wie dit leest is een lezer van dit
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')