Zit wel een extreem nadeel aan wat we recent gezien hebben. Collega kanker inmiddels overleden, dan krijg je dus bovenop je ziek zijn ook nog even financiële stress erbij. Bahquote:
Krijg je er nog even gratis een burnout bij.quote:Op zaterdag 20 juni 2026 11:22 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
Zit wel een extreem nadeel aan wat we recent gezien hebben. Collega kanker inmiddels overleden, dan krijg je dus bovenop je ziek zijn ook nog even financiële stress erbij. Bah
En als je uit een burn-out komt heb je een sloot aan vakantieuren en lfb-uren opgespaard omdat dat moet van sommige CAO’s.quote:Op donderdag 18 juni 2026 20:58 schreef Hyaenidae het volgende:
Het mooie is dat ze tijdens die burn-out vaak veel meer geld verdienen dan met hun werk, omdat ze alle tijd hebben om hele dagen te daytraden of perfecte optie-constructies uit te zetten.
Dan duurt de dag lang, ik wil groeien en presteren dat doe ik al 43 jaar vol tevredenheid.quote:Op zaterdag 20 juni 2026 09:19 schreef Discombobulate het volgende:
Genoeg vaste contracten bij mij op werk die al een jaar of 20 daar werken en werkelijk waar geen ene flikker uitvoeren. En de tijdelijke contracten maar al het werk doen.
Walgelijk als je zo met je mensen omgaat.quote:Op zaterdag 20 juni 2026 11:22 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
Zit wel een extreem nadeel aan wat we recent gezien hebben. Collega kanker inmiddels overleden, dan krijg je dus bovenop je ziek zijn ook nog even financiële stress erbij. Bah
Ik ken ook genoeg andere generaties die een burn out hebben op mijn werk waar we hetzelfde over zeggen.quote:Op zaterdag 20 juni 2026 19:22 schreef OxygeneFRL het volgende:
Dit is echt typisch voor Gen z. Ik ken ook een paar op mn werk. Janken om niks en ze hebben het zo zwaar
Toen gingen de meeste werknemers rond hun 70e ook al de pijp uit.quote:Op zaterdag 20 juni 2026 07:47 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Dat betekend niet dat de mentale gezondheid niet automatisch ook beter was.
Ik denk dat de grote meerderheid gewoon echt goed ziek is en niet kan werken. Voor die paar misbruikers de Belgische manier doorvoeren is achterlijk.quote:Op zaterdag 20 juni 2026 19:44 schreef De-iets-tedikkewielrenner het volgende:
Zijn ook een hoop mensen die gewoon niet willen werken en dan zeggen dat ze een burnout hebben.
Dit is medisch niet te controllen en als werkgever kun je niets doen.
Misschien, maar voor een deel hebben mensen dat ook wel aan zichzelf te danken. Veel mensen werken zichzelf een burn-out in.quote:Op zaterdag 20 juni 2026 20:00 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Ik denk dat de grote meerderheid gewoon echt goed ziek is en niet kan werken. Voor die paar misbruikers de Belgische manier doorvoeren is achterlijk.
Ik gun iedereen een burn-out. Zoals Bram Bakker ook al zei: Je eerste burn-out is een cadeautje.quote:Op zaterdag 20 juni 2026 20:21 schreef Halcon het volgende:
[..]
Misschien, maar voor een deel hebben mensen dat ook wel aan zichzelf te danken. Veel mensen werken zichzelf een burn-out in.
Ik vind je er een beetje vreemd instaan. In deze kwestiequote:Op zaterdag 20 juni 2026 20:00 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Ik denk dat de grote meerderheid gewoon echt goed ziek is en niet kan werken. Voor die paar misbruikers de Belgische manier doorvoeren is achterlijk.
FOK! is ook niet echt representatief samengesteld wanneer het dit soort onderwerpen aangaat. Zou mij niet verbazen dat meer dan de helft links of rechtsom ergens geld uit het systeem trekt en 24/7 lekker loopt te FOK!en op onze kosten.quote:Op zaterdag 20 juni 2026 23:15 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Ik vind je er een beetje vreemd instaan. In deze kwestie
Ik gun niemand een burnout. Maar al die lui die uit een linkse onderbuik meteen naar ongrijpbare termen als "prestatiedruk", "social media" en meer van die holle containerbegrippen gaan wijzen die gaan er aan voorbij dat er bij veel burnouts ook een eigen aandeel is. Dat is meer willen dan je aankunt.quote:Op zaterdag 20 juni 2026 21:08 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Ik gun iedereen een burn-out. Zoals Bram Bakker ook al zei: Je eerste burn-out is een cadeautje.
Nee, is helemaal niet vreemd. Ik vind dat wij het goed geregeld hebben in Nederland.quote:Op zaterdag 20 juni 2026 23:15 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Ik vind je er een beetje vreemd instaan. In deze kwestie
De laatste twee generaties zijn gemaakt van suiker en papier-maché.quote:Op zaterdag 20 juni 2026 19:22 schreef OxygeneFRL het volgende:
Dit is echt typisch voor Gen z. Ik ken ook een paar op mn werk. Janken om niks en ze hebben het zo zwaar
Of jij bent gewoon een zure ouwe lul aan het worden. Dat kan ook.quote:Op zondag 21 juni 2026 07:19 schreef UitStraling het volgende:
[..]
De laatste twee generaties zijn gemaakt van suiker en papier-maché.
quote:Op zondag 21 juni 2026 07:21 schreef UitStraling het volgende:
Doen ze in Japan beter, een burn-out is een teken van extreme zwakte en dan rest je het bos, haal je toch de zwakken en de sterken uit elkaar, zoals volkomen normaal is in de natuur.
Het wordt ze door een waslijst aan maatschappelijke ontwikkelingen niet echt makkelijk gemaakt.quote:Op zondag 21 juni 2026 07:19 schreef UitStraling het volgende:
[..]
De laatste twee generaties zijn gemaakt van suiker en papier-maché.
Dit is ook mijn gevoel. Vroeger was iedereen gewoon een “simpele” werknemer waarvoor je respect had. Men keek op naar de dokter, schoolmeester of directeur.quote:Op donderdag 18 juni 2026 21:55 schreef Cherni het volgende:
[..]
Voor vakmensen is die waanzin ook fataal. Daarom ook dat ik begin 2000 vanuit de engineering totaal iets anders ben gaan doen om frustraties met uiteindelijk een burn-out te voorkomen. Het ergste is nog dat dat soort papieren tijgers de macht hebben om vakwerk te minachten. Dat was in de jaren 70/80 wel even anders. Toen had je als vakman de vrijheid. De sfeer was ook beter. Had je al die bijeenkomsten en survival niet nodig om samen te kunnen werken. Gewoon een biertje drinken.
quote:Op zondag 21 juni 2026 07:21 schreef UitStraling het volgende:
Doen ze in Japan beter, een burn-out is een teken van extreme zwakte en dan rest je het bos, haal je toch de zwakken en de sterken uit elkaar, zoals volkomen normaal is in de natuur.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |