abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_221095495
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 juni 2026 08:58 schreef Knipoogje het volgende:

[..]
[ afbeelding ]

Zo ziet het er bij ons ongeveer uit. Ik zie het probleem niet zo. Ja, er zijn altijd collega's die in hun microfoontje lopen te tetteren of veel te hard een gesprek voeren, maar in een afgesloten kamertje heb je ook zulke collega's. Of lopen ze binnen...
Snap wel dat mensen daar depressief van worden.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
  zaterdag 20 juni 2026 @ 09:21:21 #127
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_221095497
"Dan doe je toch gewoon oortjes in?"

Helpt geen fuck, want mensen zien ze niet en beginnen gewoon tegen je aan te lullen terwijl ze in je aura staan.
pi_221095499
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 juni 2026 09:18 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Thanks ik dacht aan een soort relax tuintje voor kantoorpersoneel :)
Ben niet zo bekend met die benamingen.
Deze is dan uiteraard vrij luxe. Dit soort 'tuinen' geven veel meer drukte-stress gok ik:
beter een knipoog dan een blauw oog
pi_221095505
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 juni 2026 09:21 schreef Discombobulate het volgende:

[..]
Snap wel dat mensen daar depressief van worden.
Hoezo :?
Groen om je heen, veel licht. Voor kantoorwerk kun je het niet veel beter treffen, tenzij je allemaal in kleine kantoorhokjes met 3-6 man vertoeft. Eigen bureaukamer lijkt me niet bereikbaar voor simpele kantoormedewerkers.

Dat gezegd hebbend is onze werkgever wel teruggekomen van flexplekken op wat 'mobiele' functies na. Iedereen heeft weer vaste werkplekken en door vrij ruime thuiswerkregelingen is het kantoor vaak maar halfvol.

[ Bericht 11% gewijzigd door Knipoogje op 20-06-2026 09:32:30 ]
beter een knipoog dan een blauw oog
pi_221095523
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 juni 2026 09:21 schreef Discombobulate het volgende:

[..]
Snap wel dat mensen daar depressief van worden.
Het is vooral erg onrustig als je je ergens op moet concentreren, omdat er altijd wel mensen (doorheen) tetteren.

Maar dat zal bij veel mensen bij thuiswerken ook al zo zijn. Met huisgenoten, de smartphone, etc.
  zaterdag 20 juni 2026 @ 09:30:23 #131
438527 MissButterflyy
De beste dingen in het leven z
pi_221095537
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 juni 2026 09:19 schreef Discombobulate het volgende:
Genoeg vaste contracten bij mij op werk die al een jaar of 20 daar werken en werkelijk waar geen ene flikker uitvoeren. En de tijdelijke contracten maar al het werk doen.
Hoe kan dat dan?
Wie dit leest is een lezer van dit
  zaterdag 20 juni 2026 @ 09:32:48 #132
393893 Hyaenidae
Haaien-idee
pi_221095567
Niet gewoon een werkbus hebben en heel de dag met je blote mannenklauwen aan het werk zijn in de buitenlucht :')
pindazakje
pi_221095584
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 juni 2026 09:23 schreef Knipoogje het volgende:

[..]
Hoezo :?
Groen om je heen, veel licht. Voor kantoorwerk kun je het niet veel beter treffen, tenzij je allemaal in kleine kantoorhokjes met 3-6 man vertoeft. Eigen bureaukamer lijkt me niet bereikbaar voor simpele kantoormedewerkers.

Dat gezegd hebbend is onze werkgever wel teruggekomen van flexplekken op wat 'mobiele' functies na. Iedereen heeft weer vaste werkplekken en door vrij ruime thuiswerkregelingen is het kantoor vaak maar halfvol.
Als het voor jou werkt is het goed natuurlijk.
Als ik me moet concentreren heb ik echt stilte nodig, ook de radio gaat dan uit.
Dus ik zou ook niet kunnen werken in zo'n tuin.
pi_221095609
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 juni 2026 09:32 schreef Hyaenidae het volgende:
Niet gewoon een werkbus hebben en heel de dag met je blote mannenklauwen aan het werk zijn in de buitenlucht :')
Lekker als een varkentje in de modder rollen :)
En als je klaar bent lekker biertje drinken.
pi_221095660
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 juni 2026 09:30 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]
Hoe kan dat dan?
Epibreren, goed liggen bij de baas aangezien ze al zo lang daar werken, etc.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_221095681
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 juni 2026 09:21 schreef Qarrad het volgende:
"Dan doe je toch gewoon oortjes in?"

Helpt geen fuck, want mensen zien ze niet en beginnen gewoon tegen je aan te lullen terwijl ze in je aura staan.
Had deze week nog een collega die bijna gillend werd en die heeft zelfs standaard oortjes in (al heeft inderdaad niemand dat door).

Ik heb ook geregeld dat mensen bijna op mijn schoot moeten gaan zitten (was dat maar echt waar in bepaalde gevallen :@ ) om me te kunnen verstaan.
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´
  zaterdag 20 juni 2026 @ 09:47:07 #137
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_221095715
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 juni 2026 09:19 schreef Discombobulate het volgende:
Genoeg vaste contracten bij mij op werk die al een jaar of 20 daar werken en werkelijk waar geen ene flikker uitvoeren. En de tijdelijke contracten maar al het werk doen.
Ja, zo ben ik ook ooit begonnen. Heel dubbel, want ik had werk omdat zij het hunne niet uitvoerden, maar ze hadden wel 10x betere voorwaarden. Opleiding op kosten van de baas, veel meer vakantiedagen, dertiende maand, zorgverlof, uurloon, noem maar op.
pi_221095730
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 juni 2026 08:06 schreef matspontius het volgende:

[..]
Dit dus, profiteurs en fakers genoeg. En de werkgever maar betalen en laten "reintergreren". Ach ja, de "patatgeneratie" en dat gaat in de toekomst alleen maar toenemen ..........
Dan zijn het de boomers, dan patat generatie etc. Ik ben dan 64 maar als ik nu nog in de engineering zou moeten werken zou ik ook tegen een burnout aanlopen. Niet vanwege de kennis of uren maar de werkmethodieken die mij totaal niet aan staan. Van onzinnige mails, telefoonrapportjes, onzinnige lijstjes invullen, uitholling van het vak, reserveren van een werkplek, amper nog een sfeer. Face to face even een probleem oplossen is er niet meer bij. Stuur maar eerst een mail naar een collega die een werkplek verder zit.
pi_221095755
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 juni 2026 09:50 schreef Cherni het volgende:

[..]
Dan zijn het de boomers, dan patat generatie etc. Ik ben dan 64 maar als ik nu nog in de engineering zou moeten werken zou ik ook tegen een burnout aanlopen. Niet vanwege de kennis of uren maar de werkmethodieken die mij totaal niet aan staan. Van onzinnige mails, telefoonrapportjes, onzinnige lijstjes invullen, uitholling van het vak, reserveren van een werkplek, amper nog een sfeer. Face to face even een probleem oplossen is er niet meer bij. Stuur maar eerst een mail naar een collega die een werkplek verder zit.
Mailbox zou je dan alleen op bepaalde tijdstippen aan moeten zetten. En dan tijdstippen blokken om die uit te mesten.

Dan heb je inderdaad wel een hele hoop mails. Hoop cc's waren dat vaak ook, omdat het de mode was om maar zoveel mogelijk mensen in de cc te plempen, zodat niemand kon zeggen dat hij/zij er niet van wist.
  zaterdag 20 juni 2026 @ 10:02:26 #140
438527 MissButterflyy
De beste dingen in het leven z
pi_221095826
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 juni 2026 09:38 schreef Discombobulate het volgende:

[..]
Epibreren, goed liggen bij de baas aangezien ze al zo lang daar werken, etc.
Dan heb je een slechte baas. Daar ligt dan het probleem.
Wie dit leest is een lezer van dit
pi_221095839
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 juni 2026 10:02 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]
Dan heb je een slechte baas. Daar ligt dan het probleem.
Maar de realiteit is gewoon dat dat overal bijna gebeurt.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_221095846
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 juni 2026 09:54 schreef Halcon het volgende:

[..]
Mailbox zou je dan alleen op bepaalde tijdstippen aan moeten zetten. En dan tijdstippen blokken om die uit te mesten.

Dan heb je inderdaad wel een hele hoop mails. Hoop cc's waren dat vaak ook, omdat het de mode was om maar zoveel mogelijk mensen in de cc te plempen, zodat niemand kon zeggen dat hij/zij er niet van wist.
Bij jezelf beseffen dat je ook maar gewoon een klein legosteentje in het bedrijf bent. Je hoeft niet op elke mail te reageren. De wereld blijft echt wel draaien zonder jou. En als het echt prioriteit is zoeken ze je maar op.

Die instelling heb ik.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_221095853
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 juni 2026 10:05 schreef Discombobulate het volgende:

[..]
Bij jezelf beseffen dat je ook maar gewoon een klein legosteentje in het bedrijf bent. Je hoeft niet op elke mail te reageren. De wereld blijft echt wel draaien zonder jou. En als het echt prioriteit is zoeken ze je maar op.

Die instelling heb ik.
Ja, op veel mails reageerde ik ook niet. Eigenlijk alleen als er direct iets werd gevraagd of verwacht, anders ging ik er maar vanuit dat het "ter info" was en werd die mail meteen gearchiveerd.

Maar als iemand ergens mee bezig is en je klikt erop, dan ben je wel weer even uit je concentratie gehaald.
pi_221095901
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 juni 2026 09:54 schreef Halcon het volgende:

[..]
Mailbox zou je dan alleen op bepaalde tijdstippen aan moeten zetten. En dan tijdstippen blokken om die uit te mesten.

Dan heb je inderdaad wel een hele hoop mails. Hoop cc's waren dat vaak ook, omdat het de mode was om maar zoveel mogelijk mensen in de cc te plempen, zodat niemand kon zeggen dat hij/zij er niet van wist.
Ik had al meegemaakt dat een tekenaar mij mails stuurde mbt een probleem. Dan moest ik dus per mail het probleem oplossen. In de jaren 70/80 ging dat face to face en was iets geregeld binnen enkele minuten aan de tekentafel.

Elk telefoontje moest een verslag van gemaakt worden omdat dit volgebns iso9001 zo nodig was.

En dan nog de onzinnige lijstjes om je maar in te dekken.

Ondertussen bkijft het AO mbt het ontwerp leeg ook al vanwege het onzinnige overleg.

Een ex collega dat een goede vriend is zit toevallig met een burnout thuis. Ik geloof het niet maar als ik hoor dat een technisch tekenaar in India geen hoeklijn in aanzicht kan tekenen en dit allemaal via skype en uiteindelijk de mail maar uitgelegd moet worden dan krijg je daar wel een burnout van.

En een meid uit Iran moest hij eerst leren fietsen want op het DSM terrein leg je alles per fiets af om in te meten dan weet je het wel.

[ Bericht 0% gewijzigd door Cherni op 20-06-2026 10:23:44 ]
  zaterdag 20 juni 2026 @ 10:15:43 #145
438527 MissButterflyy
De beste dingen in het leven z
pi_221095905
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 juni 2026 10:04 schreef Discombobulate het volgende:

[..]
Maar de realiteit is gewoon dat dat overal bijna gebeurt.
Die ervaring heb ik niet. Maar ik werk dan ook in de zorg en deels op kantoor.
Wie dit leest is een lezer van dit
pi_221096062
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 juni 2026 10:07 schreef Halcon het volgende:

[..]
Ja, op veel mails reageerde ik ook niet. Eigenlijk alleen als er direct iets werd gevraagd of verwacht, anders ging ik er maar vanuit dat het "ter info" was en werd die mail meteen gearchiveerd.

Maar als iemand ergens mee bezig is en je klikt erop, dan ben je wel weer even uit je concentratie gehaald.
Dat is het punt. Mails met een vraag moet je wel behandelen. Ligt ook aan de branche. En dat is nog niet zo erg. Maar dat je via de mail het liefst met een schets erbij moet antwoorden ipv face to face is wat mij betreft tijd die je liever aan iets anders wil besteden. Zegt iets over het vertrouwen onderling.

Zelfs op de werkvloer hebben monteurs daar last van. Een vonkentrekker die vanuit Roosendaal in Eindhoven een nieuw armatuur in het verblijf komt plaatsen zie je achter de laptop een verslag maken en fotos maken om zijn baas te overtuigen wat hij uitspookt incluis opgave grijpgoed. Want ja een boutje kost ook een vermogen. Een monteur die een frontsein met spoed moet vervangen kan de opdracht niet uitvoeren want de opdracht is nog niet via de laptop binnen. En jij mag dan een boze reiziger gaan uitleggen waarom die trein word opgeheven terwijl je dat in het verleden zelf aanpakte. Maar door uitholling van het vak is een machinist schijnbaar niet meer instaat om een frontsein te vervangen. Zo ook wissels krukken en ga zo maar door.

Allemaal zaken die frustreren.
pi_221096153
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 juni 2026 10:40 schreef Cherni het volgende:

[..]
Dat is het punt. Mails met een vraag moet je wel behandelen. Ligt ook aan de branche. En dat is nog niet zo erg. Maar dat je via de mail het liefst met een schets erbij moet antwoorden ipv face to face is wat mij betreft tijd die je liever aan iets anders wil besteden. Zegt iets over het vertrouwen onderling.

Zelfs op de werkvloer hebben monteurs daar last van. Een vonkentrekker die vanuit Roosendaal in Eindhoven een nieuw armatuur in het verblijf komt plaatsen zie je achter de laptop een verslag maken en fotos maken om zijn baas te overtuigen wat hij uitspookt incluis opgave grijpgoed. Want ja een boutje kost ook een vermogen. Een monteur die een frontsein met spoed moet vervangen kan de opdracht niet uitvoeren want de opdracht is nog niet via de laptop binnen. En jij mag dan een boze reiziger gaan uitleggen waarom die trein word opgeheven terwijl je dat in het verleden zelf aanpakte. Maar door uitholling van het vak is een machinist schijnbaar niet meer instaat om een frontsein te vervangen. Zo ook wissels krukken en ga zo maar door.

Allemaal zaken die frustreren.
Ja, daar moest je dan wel op reageren. Vaak wel iets wat ook best mondeling had gekund of iemand zelf wel even uit had kunnen zoeken. Maar men wil alles vast hebben liggen om zich achteraf in te kunnen dekken. Dus als iemand echt rare dingen uit wilde halen, dan moest je op een cc ook wel reageren, want anders krijg je achteraf dat iedereen er wel van wist, omdat het halve kantoor in de cc stond.

Zelf jaren zo'n staffunctie gedaan. Werd er gestoord van. De hele dag mensen van de werkvloer lastig vallen met allerlei onnozele controles en lijstjes. Die moesten dan ook nog goed scoren bij de interne audit, compliance, allerlei certificeringen, de communicatie-miepen bemoeiden zich er nog mee, etc. Vergaderingen was het ook altijd dat er maar zoveel mogelijk mensen uit werden genodigd. Hoop eindeloos gezever.

Je kon daar ook gewoon letterlijk de hele dag wat anders doen. Zolang je opgesloten zat in een cockpit en je hoofd richting je scherm stond, leek het wel alsof je hard aan het werk was. Of met een kladblok onder je arm van de etage lopen, dan was het ook wel goed.
pi_221096218
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 juni 2026 10:47 schreef Halcon het volgende:

[..]
Ja, daar moest je dan wel op reageren. Vaak wel iets wat ook best mondeling had gekund of iemand zelf wel even uit had kunnen zoeken. Maar men wil alles vast hebben liggen om zich achteraf in te kunnen dekken. Dus als iemand echt rare dingen uit wilde halen, dan moest je op een cc ook wel reageren, want anders krijg je achteraf dat iedereen er wel van wist, omdat het halve kantoor in de cc stond.

Zelf jaren zo'n staffunctie gedaan. Werd er gestoord van. De hele dag mensen van de werkvloer lastig vallen met allerlei onnozele controles en lijstjes. Die moesten dan ook nog goed scoren bij de interne audit, compliance, allerlei certificeringen, de communicatie-miepen bemoeiden zich er nog mee, etc. Vergaderingen was het ook altijd dat er maar zoveel mogelijk mensen uit werden genodigd. Hoop eindeloos gezever.

Je kon daar ook gewoon letterlijk de hele dag wat anders doen. Zolang je opgesloten zat in een cockpit en je hoofd richting je scherm stond, leek het wel alsof je hard aan het werk was. Of met een kladblok onder je arm van de etage lopen, dan was het ook wel goed.
Sinds die certificaten zoals ISO 9001 waar Loyds jaarlijks ook nog een audit uitvoerde begon het bij mij al te storen. Het gevolg stoppen en weg uit de engineering. Jammer want het vak ben ik altijd wel blijven missen. Maar de randzaken namen de overhand en dan houd het op. Gelukkig lag mijn uutgave patroon ver onder mijn salaris destijds en had ik nog een andere jongensdroom. Niet een dag spijt gehad van die switch.

Had ik die switch niet gemaakt had ik het ook niet meer getrokken. Jammer van die circa 17 jaar ervaring in de piping en uiteindelijke functie hoofdconstructeur naar machinist maar soit.

De familie en werkgever in de piping verklaarde mij destijds voor gek. Die begrepen er niets van vanwege de enorme salaris terugval etc.
  zaterdag 20 juni 2026 @ 11:09:59 #149
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_221096256
Ik zit thuis door een arbeidsconflict.
Sommige hogere managers hebben weinig oog voor "people management" en richten zich met name op output en dergelijke, en houden zich afwezig als je vraagt hoe iets zit.

Met zulke figuren ben ik snel klaar. Betalen zul je!
"If the nation is not capable of preserving itself and reproducing, if it loses it vital bearings and ideals, then it doesn't need foreign enemies - it will fall apart on its own."
[Written by Vladimir Vladimirovich Putin]
pi_221096331
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juni 2026 18:20 schreef Poepz0r het volgende:

[..]
Ik werk in België en dit is een vd redenen waarom werkgevers in België max 1 maand doorbetalen bij ziekte, daarna soort uwv max 1800 bruto oftewel 900 netto.

Bij ons is sinds 2012 ofzo geen burn out meer geconstateerd en wij zijn een grote organisatie met veel jonge mensen.
heel goed
The problem with socialism is that you eventually run out of other people's money
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')