Precies, het zijn de mensen die geen afstand kunnen nemen en die zichzelf niet "uit" kunnen zetten.quote:Op vrijdag 19 juni 2026 20:42 schreef Zoddie het volgende:
Diegenen die ik ken die een burnout hebben gehad zijn alles behalve de zwakke luie figuren.
Het zijn juist diegenen die leven om te werken, hele dag ook thuis met werk bezig zijn, het tegenovergestelde van luie werknemers.
Tel daarbij op dat er privé wat dingen niet lekker gaan, en je dus nergens meer tot rust komt en je hebt dikke kans om in een burn out te komen ja.quote:Op zaterdag 20 juni 2026 00:58 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Precies, het zijn de mensen die geen afstand kunnen nemen en die zichzelf niet "uit" kunnen zetten.
Voeg daar factoren zoals de kantoortuin, contant bereikbaar moeten zijn en tijdverspilling als overbodig geleuter aan toe en voilà.
Je hebt 20 minuten nodig om in je focus te komen, maar die krijg je niet in een omgeving waarin je gemiddeld elke anderhalve minuut gestoord wordt.
Niet helemaal waar want er zijn ook personen die een burn-out faken. En zeg niet dat dit niet gebeurd want ik heb ze gezien, helaas. Die zijn daar heel erg gehaaid in en profiteren zo maximaal van de werkgever!quote:Op zaterdag 20 juni 2026 00:58 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Precies, het zijn de mensen die geen afstand kunnen nemen en die zichzelf niet "uit" kunnen zetten.
Voeg daar factoren zoals de kantoortuin, contant bereikbaar moeten zijn en tijdverspilling als overbodig geleuter aan toe en voilà.
Je hebt 20 minuten nodig om in je focus te komen, maar die krijg je niet in een omgeving waarin je gemiddeld elke anderhalve minuut gestoord wordt.
Wat is een kantoortuin?quote:Op zaterdag 20 juni 2026 00:58 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Precies, het zijn de mensen die geen afstand kunnen nemen en die zichzelf niet "uit" kunnen zetten.
Voeg daar factoren zoals de kantoortuin, contant bereikbaar moeten zijn en tijdverspilling als overbodig geleuter aan toe en voilà.
Je hebt 20 minuten nodig om in je focus te komen, maar die krijg je niet in een omgeving waarin je gemiddeld elke anderhalve minuut gestoord wordt.
Dat betekend niet dat de mentale gezondheid niet automatisch ook beter was.quote:Op vrijdag 19 juni 2026 21:55 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Ja tegenwoordig, in de jaren 50-60
Werkte iedereen 40-48 uur en waren die ziekte uren vele malen minder
Procentueel? Dat weet ik wel zekerquote:Op zaterdag 20 juni 2026 07:47 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Dat betekend niet dat de mentale gezondheid niet automatisch ook beter was.
Nee dat weet je niet niet, want dat werd toen nog niet bijgehouden en vaak niet eens herkend.quote:Op zaterdag 20 juni 2026 08:02 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Procentueel? Dat weet ik wel zeker
Dit dus, profiteurs en fakers genoeg. En de werkgever maar betalen en laten "reintergreren". Ach ja, de "patatgeneratie" en dat gaat in de toekomst alleen maar toenemen ..........quote:Op vrijdag 19 juni 2026 11:42 schreef TAmaru het volgende:
In 90% van de gevallen zou de ziekte als sneeuw voor de zon verdwijnen als mensen niet doorbetaald zouden worden. Soms doen mensen dat ook niet bewust. Maar geld verdienen door ziek thuis te zitten is nu eenmaal heel aanlokkelijk. Daar word je zwak van.
Net als bij voetballers die 1 minuut buiten de lijnen moeten blijven bij een blessure. Ik heb vrijwel geen blessures meer gezien.
Ik ben het eens dat het nu de andere kant op slaat: mensen met een vast contract kunnen zich 20 keer per jaar ziekmelden zonder dat het gevolgen lijkt te hebben.quote:Op zaterdag 20 juni 2026 08:06 schreef matspontius het volgende:
[..]
Dit dus, profiteurs en fakers genoeg. En de werkgever maar betalen en laten "reintergreren". Ach ja, de "patatgeneratie" en dat gaat in de toekomst alleen maar toenemen ..........
Tja, de samenleving zag er toen ook heel anders uit.quote:Op vrijdag 19 juni 2026 21:55 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Ja tegenwoordig, in de jaren 50-60
Werkte iedereen 40-48 uur en waren die ziekte uren vele malen minder
De echte zieken moeten boeten voor fakers als TSquote:Op zaterdag 20 juni 2026 08:08 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Ik ben het eens dat het nu de andere kant op slaat: mensen met een vast contract kunnen zich 20 keer per jaar ziekmelden zonder dat het gevolgen lijkt te hebben.
Maar helemaal geen inkomen meer als je ziek bent vind ik weer de verkeerde kant op gaan. Daar worden mensen die echt ziek zijn de dupe van.
Ja. Maar ook dat je bij vreemd gedrag in een grote instelling verdween, vastgebonden in een bed.quote:Op zaterdag 20 juni 2026 08:08 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Tja, de samenleving zag er toen ook heel anders uit.
Er was veel meer sociale cohesie, minder druk, minder complexiteit, minder polarisering en minder 'psychologisering' van alles. Het is de generatie die toen kind was die uiteindelijk voor veel negatieve veranderingen (en ook enkele positieve) is gekomen, waaronder dit soort concepten.
We zijn het een keertje eens. "One Flew Over the Cuckoo's Nest" - die goede oude tijd moet je inderdaad niet terug willen. Probleem is natuurlijk dat de mensen met een echte burn-out gigantisch in de problemen zitten en vaak heel moeilijk reintegreren. Die zie ik helaas vaak genoeg. De fakers van allerlei gezondheidsklachen en daarmee profiteurs van de werkgever zijn er echter legio. Je benadeelt je collega's daarmee ook nog eens rechtstreeks!quote:Op zaterdag 20 juni 2026 08:10 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Ja. Maar ook dat je bij vreemd gedrag in een grote instelling verdween, vastgebonden in een bed.
En niemand praatte erover, en over je psychische gesteldheid praten was sowieso not done, dat was zwakte tonen en dan hoorde je bij die ‘gekken’.
Naar die tijden moet je niet meer terugwillen.
En dat was uitstekend. Nu worden zulke mensen vaak aan hun lot over gelaten en zolang mogelijk in de maatschappij gehouden, soms met alle gevolgen van dien.quote:Op zaterdag 20 juni 2026 08:10 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Ja. Maar ook dat je bij vreemd gedrag in een grote instelling verdween, vastgebonden in een bed.
Ook dit is uitstekend.quote:Op zaterdag 20 juni 2026 08:10 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
En niemand praatte erover, en over je psychische gesteldheid praten was sowieso not done, dat was zwakte tonen en dan hoorde je bij die ‘gekken’.
Naar die tijden moet je niet meer terugwillen.
Nee hoor, dat was helemaal niet uitstekend. Het is niet voor niets dat zo veel veranderd is in de psychiatrie.quote:Op zaterdag 20 juni 2026 08:18 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
En dat was uitstekend. Nu worden zulke mensen vaak aan hun lot over gelaten en zolang mogelijk in de maatschappij gehouden, soms met alle gevolgen van dien.
[..]
Ook dit is uitstekend.
Het leven kent namelijk altijd wel obstakels en niet elk gevoel, elke zorg of elk obstakel hoeft gepsychologiseerd te worden. Mensen hadden vroeger minder verwachtingen van alles, hadden een simpeler leven en daarbij meer doorzettingsvermogen en veel sterkere sociale netwerken en gemeenschappen.
Nu hebben mensen torenhoge verwachtingen van alles, is religie dat (of je het nu wilt erkennen of niet) toch kaders bood, uit het raam gegooid. Willen mensen pieken in het onderwijs, op de werkvloer, de halve wereld zien en een haast perfecte partner vinden en ondertussen zit men op de socials te scrollen en wordt geconfronteerd met het ogenschijnlijk perfecte leven van anderen en allerlei ellende elders ter wereld. Dat is een set-up voor veel zorgen, teleurstelling en stress natuurlijk.
Vroeger was het oké om gewoon een timmerman of schoenmaker te zijn, trouwde je met iemand uit het dorp en hoefde je de halve wereld niet te zien en was men ook niet zo bezig met het leven van anderen of de problemen elders ter wereld . Dat is een veel simpeler leven dat in principe veel beter is voor de mens.
Het perfecte plaatje en de ratrace - zie ik dagelijks om me heen. Wat een treurnis is dat zeg en wat zetten ze zichzelf gigantisch voor lul. Iemand met een beetje verstand interesseert het echt geen ene ruk wat een ander doet of "presteert" of hoe geweldig hun leventje wel niet is of hun kinderen wel niet zijnquote:Op zaterdag 20 juni 2026 08:18 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
En dat was uitstekend. Nu worden zulke mensen vaak aan hun lot over gelaten en zolang mogelijk in de maatschappij gehouden, soms met alle gevolgen van dien.
[..]
Ook dit is uitstekend.
Het leven kent namelijk altijd wel obstakels en niet elk gevoel, elke zorg of elk obstakel hoeft gepsychologiseerd te worden. Mensen hadden vroeger minder verwachtingen van alles, hadden een simpeler leven en daarbij meer doorzettingsvermogen en veel sterkere sociale netwerken en gemeenschappen.
Nu hebben mensen torenhoge verwachtingen van alles, is religie dat (of je het nu wilt erkennen of niet) toch kaders bood, uit het raam gegooid. Willen mensen pieken in het onderwijs, op de werkvloer, de halve wereld zien en een haast perfecte partner vinden en ondertussen zit men op de socials te scrollen en wordt geconfronteerd met het ogenschijnlijk perfecte leven van anderen en allerlei ellende elders ter wereld. Dat is een set-up voor veel zorgen, teleurstelling en stress natuurlijk.
Vroeger was het oké om gewoon een timmerman of schoenmaker te zijn, trouwde je met iemand uit het dorp en hoefde je de halve wereld niet te zien en was men ook niet zo bezig met het leven van anderen of de problemen elders ter wereld . Dat is een veel simpeler leven dat in principe veel beter is voor de mens.
Dit erken ik wel, je kunt uberhaubt niet terug in de tijd.quote:Op zaterdag 20 juni 2026 08:18 schreef HowardRoark het volgende:
Vroeger was het oké om gewoon een timmerman of schoenmaker te zijn, trouwde je met iemand uit het dorp en hoefde je de halve wereld niet te zien en was men ook niet zo bezig met het leven van anderen of de problemen elders ter wereld . Dat is een veel simpeler leven dat in principe veel beter is voor de mens.
Die hebben dus geen burnout en vallen niet onder mijn post, net zomin als Tara Singh Varma iets zegt over het risico op kanker.quote:Op zaterdag 20 juni 2026 07:31 schreef matspontius het volgende:
[..]
Niet helemaal waar want er zijn ook personen die een burn-out faken. En zeg niet dat dit niet gebeurd want ik heb ze gezien, helaas. Die zijn daar heel erg gehaaid in en profiteren zo maximaal van de werkgever!
De wereld van overvloed en tech blijft.quote:Op zaterdag 20 juni 2026 08:32 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Dit erken ik wel, je kunt uberhaubt niet terug in de tijd.
Maar zo was het wel en men was meer tevreden met gewoon een normale baan. Met minder druk.
Heel moeilijk om dat tij te keren.
quote:
Ik ben eigenlijk heel blij dat je dat niet weet, want dan heb je er nooit in eentje hoeven zitten. Een kantoortuin is een kostenbesparend concept waarbij je mensen in plaats van op vaste plekken in kamers zoals vroeger, in grote ruimtes met een heleboel werkplekken laat werken. Je richt hoogstens voor het principe een aantal "vlekken" in per team, zodat je in elk geval je collega's kunt vinden voor overleg.quote:
Thanks ik dacht aan een soort relax tuintje voor kantoorpersoneelquote:Op zaterdag 20 juni 2026 08:58 schreef Knipoogje het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Zo ziet het er bij ons ongeveer uit. Ik zie het probleem niet zo. Ja, er zijn altijd collega's die in hun microfoontje lopen te tetteren of veel te hard een gesprek voeren, maar in een afgesloten kamertje heb je ook zulke collega's. Of lopen ze binnen...
Daar zou ik ook wel een burn out van krijgen ja.quote:Op zaterdag 20 juni 2026 09:16 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Ik ben eigenlijk heel blij dat je dat niet weet, want dan heb je er nooit in eentje hoeven zitten. Een kantoortuin is een kostenbesparend concept waarbij je mensen in plaats van op vaste plekken in kamers zoals vroeger, in grote ruimtes met een heleboel werkplekken laat werken. Je richt hoogstens voor het principe een aantal "vlekken" in per team, zodat je in elk geval je collega's kunt vinden voor overleg.
Dus in de praktijk zit je met 360° onrust met tientallen mensen in een zaaltje. Achter je -en pal achter je want de ruimte wordt zo veel mogelijk benut- zit Annemiek van HR een dossier of haar weekend te bespreken met Ellis, tegenover je zit directe collega Jan-Pieter zacht vloekend alles hardop te benoemen wat hij aan het doen is in een poging zijn focus te houden, naast je zit Mert van ICT pislink op zijn toetsenbord te rammen en Marloes loopt voor de vorm naar een geluidsdicht hokje voor de vorm elke keer als ze gaat bellen, zodat je haar enthousiaste vaste begroeting 37 keer hoort.
Net als je iets gedaan dreigt te krijgen vindt je coördinator het tijd voor een gezamenlijk contactmomentje met koffie. Hij heeft bastognekoeken mee en loopt voor de grap hard lachend langs iedereen terwijl hij ritselt met de verpakking en roept dat hij zo iedereen mee gaat lokken. Christine marcheert achter hem aan en doet alsof ze op een fluit speelt terwijl ze zingt "Kunt u mij de weg naar Hamelen vertellen meneer?"
Jij hebt net uitgevonden hoe je bureau uit de kabouterstand krijgt (gisteren zat Ellis hier en die is nog geen 1,60m) en moet goed opletten dat je de facturen niet verkloot. Deze moeten voor elf uur bij crediteuren ingeschoten zijn. Gelukkig komt Ralf net binnen van zijn zoveelste rookpauze en kun je hem zeggen dat je dat niet gaat halen.
Morgen heb je een gesprek met je coördinator over je achterblijvende productie. Je weet al wat die gaat zeggen: we zien je liever vaker op kantoor, zodat we kunnen zien dat je echt iets doet.
Snap wel dat mensen daar depressief van worden.quote:Op zaterdag 20 juni 2026 08:58 schreef Knipoogje het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Zo ziet het er bij ons ongeveer uit. Ik zie het probleem niet zo. Ja, er zijn altijd collega's die in hun microfoontje lopen te tetteren of veel te hard een gesprek voeren, maar in een afgesloten kamertje heb je ook zulke collega's. Of lopen ze binnen...
Deze is dan uiteraard vrij luxe. Dit soort 'tuinen' geven veel meer drukte-stress gok ik:quote:Op zaterdag 20 juni 2026 09:18 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Thanks ik dacht aan een soort relax tuintje voor kantoorpersoneel
Ben niet zo bekend met die benamingen.
Hoezoquote:Op zaterdag 20 juni 2026 09:21 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Snap wel dat mensen daar depressief van worden.
Het is vooral erg onrustig als je je ergens op moet concentreren, omdat er altijd wel mensen (doorheen) tetteren.quote:Op zaterdag 20 juni 2026 09:21 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Snap wel dat mensen daar depressief van worden.
Hoe kan dat dan?quote:Op zaterdag 20 juni 2026 09:19 schreef Discombobulate het volgende:
Genoeg vaste contracten bij mij op werk die al een jaar of 20 daar werken en werkelijk waar geen ene flikker uitvoeren. En de tijdelijke contracten maar al het werk doen.
Als het voor jou werkt is het goed natuurlijk.quote:Op zaterdag 20 juni 2026 09:23 schreef Knipoogje het volgende:
[..]
Hoezo
Groen om je heen, veel licht. Voor kantoorwerk kun je het niet veel beter treffen, tenzij je allemaal in kleine kantoorhokjes met 3-6 man vertoeft. Eigen bureaukamer lijkt me niet bereikbaar voor simpele kantoormedewerkers.
Dat gezegd hebbend is onze werkgever wel teruggekomen van flexplekken op wat 'mobiele' functies na. Iedereen heeft weer vaste werkplekken en door vrij ruime thuiswerkregelingen is het kantoor vaak maar halfvol.
Lekker als een varkentje in de modder rollenquote:Op zaterdag 20 juni 2026 09:32 schreef Hyaenidae het volgende:
Niet gewoon een werkbus hebben en heel de dag met je blote mannenklauwen aan het werk zijn in de buitenlucht
Epibreren, goed liggen bij de baas aangezien ze al zo lang daar werken, etc.quote:
Had deze week nog een collega die bijna gillend werd en die heeft zelfs standaard oortjes in (al heeft inderdaad niemand dat door).quote:Op zaterdag 20 juni 2026 09:21 schreef Qarrad het volgende:
"Dan doe je toch gewoon oortjes in?"
Helpt geen fuck, want mensen zien ze niet en beginnen gewoon tegen je aan te lullen terwijl ze in je aura staan.
Ja, zo ben ik ook ooit begonnen. Heel dubbel, want ik had werk omdat zij het hunne niet uitvoerden, maar ze hadden wel 10x betere voorwaarden. Opleiding op kosten van de baas, veel meer vakantiedagen, dertiende maand, zorgverlof, uurloon, noem maar op.quote:Op zaterdag 20 juni 2026 09:19 schreef Discombobulate het volgende:
Genoeg vaste contracten bij mij op werk die al een jaar of 20 daar werken en werkelijk waar geen ene flikker uitvoeren. En de tijdelijke contracten maar al het werk doen.
Dan zijn het de boomers, dan patat generatie etc. Ik ben dan 64 maar als ik nu nog in de engineering zou moeten werken zou ik ook tegen een burnout aanlopen. Niet vanwege de kennis of uren maar de werkmethodieken die mij totaal niet aan staan. Van onzinnige mails, telefoonrapportjes, onzinnige lijstjes invullen, uitholling van het vak, reserveren van een werkplek, amper nog een sfeer. Face to face even een probleem oplossen is er niet meer bij. Stuur maar eerst een mail naar een collega die een werkplek verder zit.quote:Op zaterdag 20 juni 2026 08:06 schreef matspontius het volgende:
[..]
Dit dus, profiteurs en fakers genoeg. En de werkgever maar betalen en laten "reintergreren". Ach ja, de "patatgeneratie" en dat gaat in de toekomst alleen maar toenemen ..........
Mailbox zou je dan alleen op bepaalde tijdstippen aan moeten zetten. En dan tijdstippen blokken om die uit te mesten.quote:Op zaterdag 20 juni 2026 09:50 schreef Cherni het volgende:
[..]
Dan zijn het de boomers, dan patat generatie etc. Ik ben dan 64 maar als ik nu nog in de engineering zou moeten werken zou ik ook tegen een burnout aanlopen. Niet vanwege de kennis of uren maar de werkmethodieken die mij totaal niet aan staan. Van onzinnige mails, telefoonrapportjes, onzinnige lijstjes invullen, uitholling van het vak, reserveren van een werkplek, amper nog een sfeer. Face to face even een probleem oplossen is er niet meer bij. Stuur maar eerst een mail naar een collega die een werkplek verder zit.
Dan heb je een slechte baas. Daar ligt dan het probleem.quote:Op zaterdag 20 juni 2026 09:38 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Epibreren, goed liggen bij de baas aangezien ze al zo lang daar werken, etc.
Maar de realiteit is gewoon dat dat overal bijna gebeurt.quote:Op zaterdag 20 juni 2026 10:02 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Dan heb je een slechte baas. Daar ligt dan het probleem.
Bij jezelf beseffen dat je ook maar gewoon een klein legosteentje in het bedrijf bent. Je hoeft niet op elke mail te reageren. De wereld blijft echt wel draaien zonder jou. En als het echt prioriteit is zoeken ze je maar op.quote:Op zaterdag 20 juni 2026 09:54 schreef Halcon het volgende:
[..]
Mailbox zou je dan alleen op bepaalde tijdstippen aan moeten zetten. En dan tijdstippen blokken om die uit te mesten.
Dan heb je inderdaad wel een hele hoop mails. Hoop cc's waren dat vaak ook, omdat het de mode was om maar zoveel mogelijk mensen in de cc te plempen, zodat niemand kon zeggen dat hij/zij er niet van wist.
Ja, op veel mails reageerde ik ook niet. Eigenlijk alleen als er direct iets werd gevraagd of verwacht, anders ging ik er maar vanuit dat het "ter info" was en werd die mail meteen gearchiveerd.quote:Op zaterdag 20 juni 2026 10:05 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Bij jezelf beseffen dat je ook maar gewoon een klein legosteentje in het bedrijf bent. Je hoeft niet op elke mail te reageren. De wereld blijft echt wel draaien zonder jou. En als het echt prioriteit is zoeken ze je maar op.
Die instelling heb ik.
Ik had al meegemaakt dat een tekenaar mij mails stuurde mbt een probleem. Dan moest ik dus per mail het probleem oplossen. In de jaren 70/80 ging dat face to face en was iets geregeld binnen enkele minuten aan de tekentafel.quote:Op zaterdag 20 juni 2026 09:54 schreef Halcon het volgende:
[..]
Mailbox zou je dan alleen op bepaalde tijdstippen aan moeten zetten. En dan tijdstippen blokken om die uit te mesten.
Dan heb je inderdaad wel een hele hoop mails. Hoop cc's waren dat vaak ook, omdat het de mode was om maar zoveel mogelijk mensen in de cc te plempen, zodat niemand kon zeggen dat hij/zij er niet van wist.
Die ervaring heb ik niet. Maar ik werk dan ook in de zorg en deels op kantoor.quote:Op zaterdag 20 juni 2026 10:04 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Maar de realiteit is gewoon dat dat overal bijna gebeurt.
Dat is het punt. Mails met een vraag moet je wel behandelen. Ligt ook aan de branche. En dat is nog niet zo erg. Maar dat je via de mail het liefst met een schets erbij moet antwoorden ipv face to face is wat mij betreft tijd die je liever aan iets anders wil besteden. Zegt iets over het vertrouwen onderling.quote:Op zaterdag 20 juni 2026 10:07 schreef Halcon het volgende:
[..]
Ja, op veel mails reageerde ik ook niet. Eigenlijk alleen als er direct iets werd gevraagd of verwacht, anders ging ik er maar vanuit dat het "ter info" was en werd die mail meteen gearchiveerd.
Maar als iemand ergens mee bezig is en je klikt erop, dan ben je wel weer even uit je concentratie gehaald.
Ja, daar moest je dan wel op reageren. Vaak wel iets wat ook best mondeling had gekund of iemand zelf wel even uit had kunnen zoeken. Maar men wil alles vast hebben liggen om zich achteraf in te kunnen dekken. Dus als iemand echt rare dingen uit wilde halen, dan moest je op een cc ook wel reageren, want anders krijg je achteraf dat iedereen er wel van wist, omdat het halve kantoor in de cc stond.quote:Op zaterdag 20 juni 2026 10:40 schreef Cherni het volgende:
[..]
Dat is het punt. Mails met een vraag moet je wel behandelen. Ligt ook aan de branche. En dat is nog niet zo erg. Maar dat je via de mail het liefst met een schets erbij moet antwoorden ipv face to face is wat mij betreft tijd die je liever aan iets anders wil besteden. Zegt iets over het vertrouwen onderling.
Zelfs op de werkvloer hebben monteurs daar last van. Een vonkentrekker die vanuit Roosendaal in Eindhoven een nieuw armatuur in het verblijf komt plaatsen zie je achter de laptop een verslag maken en fotos maken om zijn baas te overtuigen wat hij uitspookt incluis opgave grijpgoed. Want ja een boutje kost ook een vermogen. Een monteur die een frontsein met spoed moet vervangen kan de opdracht niet uitvoeren want de opdracht is nog niet via de laptop binnen. En jij mag dan een boze reiziger gaan uitleggen waarom die trein word opgeheven terwijl je dat in het verleden zelf aanpakte. Maar door uitholling van het vak is een machinist schijnbaar niet meer instaat om een frontsein te vervangen. Zo ook wissels krukken en ga zo maar door.
Allemaal zaken die frustreren.
Sinds die certificaten zoals ISO 9001 waar Loyds jaarlijks ook nog een audit uitvoerde begon het bij mij al te storen. Het gevolg stoppen en weg uit de engineering. Jammer want het vak ben ik altijd wel blijven missen. Maar de randzaken namen de overhand en dan houd het op. Gelukkig lag mijn uutgave patroon ver onder mijn salaris destijds en had ik nog een andere jongensdroom. Niet een dag spijt gehad van die switch.quote:Op zaterdag 20 juni 2026 10:47 schreef Halcon het volgende:
[..]
Ja, daar moest je dan wel op reageren. Vaak wel iets wat ook best mondeling had gekund of iemand zelf wel even uit had kunnen zoeken. Maar men wil alles vast hebben liggen om zich achteraf in te kunnen dekken. Dus als iemand echt rare dingen uit wilde halen, dan moest je op een cc ook wel reageren, want anders krijg je achteraf dat iedereen er wel van wist, omdat het halve kantoor in de cc stond.
Zelf jaren zo'n staffunctie gedaan. Werd er gestoord van. De hele dag mensen van de werkvloer lastig vallen met allerlei onnozele controles en lijstjes. Die moesten dan ook nog goed scoren bij de interne audit, compliance, allerlei certificeringen, de communicatie-miepen bemoeiden zich er nog mee, etc. Vergaderingen was het ook altijd dat er maar zoveel mogelijk mensen uit werden genodigd. Hoop eindeloos gezever.
Je kon daar ook gewoon letterlijk de hele dag wat anders doen. Zolang je opgesloten zat in een cockpit en je hoofd richting je scherm stond, leek het wel alsof je hard aan het werk was. Of met een kladblok onder je arm van de etage lopen, dan was het ook wel goed.
heel goedquote:Op vrijdag 19 juni 2026 18:20 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
Ik werk in België en dit is een vd redenen waarom werkgevers in België max 1 maand doorbetalen bij ziekte, daarna soort uwv max 1800 bruto oftewel 900 netto.
Bij ons is sinds 2012 ofzo geen burn out meer geconstateerd en wij zijn een grote organisatie met veel jonge mensen.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |