abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_221090307
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juni 2026 11:42 schreef TAmaru het volgende:
In 90% van de gevallen zou de ziekte als sneeuw voor de zon verdwijnen als mensen niet doorbetaald zouden worden. Soms doen mensen dat ook niet bewust. Maar geld verdienen door ziek thuis te zitten is nu eenmaal heel aanlokkelijk. Daar word je zwak van.

Net als bij voetballers die 1 minuut buiten de lijnen moeten blijven bij een blessure. Ik heb vrijwel geen blessures meer gezien.
Ik werk in België en dit is een vd redenen waarom werkgevers in België max 1 maand doorbetalen bij ziekte, daarna soort uwv max 1800 bruto oftewel 900 netto.

Bij ons is sinds 2012 ofzo geen burn out meer geconstateerd en wij zijn een grote organisatie met veel jonge mensen.
pi_221090757
4 dagen werken
Liefst ¤5000 Netto en als de latte macchiato een keer op is zitten ze met een burnout thuis
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste
  vrijdag 19 juni 2026 @ 19:42:07 #78
503714 SebbeSwensje
Heraclied of niet?
pi_221090799
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 juni 2026 19:37 schreef halfway het volgende:
4 dagen werken
Liefst ¤5000 Netto en als de latte macchiato een keer op is zitten ze met een burnout thuis
Liefst 0 dagen werken, want dat komt zinloos op me over. Liever 0¤ netto, omdat ik een pittige mening heb over het kapitalisme en het is niet alsof de latte macchiato voor een burnout zorgt. Dat komt op het moment dat je beseft dat je wordt bespeeld.
That's the drugs talking and truth be told, I like what they're saying.
  vrijdag 19 juni 2026 @ 19:50:40 #79
421394 Abrikozentaart
vrouw jong en hip
pi_221090860
quote:
1s.gif Op donderdag 18 juni 2026 20:41 schreef Mubassie het volgende:

[..]
Dit dus. Gen Z zit om het minste of geringste thuis. Het weekend op stap gaan kan dan weer wel, lekker even ontspannen.
Grappig dat men dit ook beweerde was over de millenial generatie en daarvoor de patat generatie
ik ben gek op abrikozentaart en Zelda
pi_221090869
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juni 2026 07:43 schreef incel het volgende:
Je bent echt dom als je zelf niet massaal gebruikt maakt van dit soort regels. Ik heb mezelf ook wel eens paar weken of maanden ziekgemeld met burnout klachten. Ja probeer het maar eens te bewijzen lol eerst nog maar eens 3 maanden wachten voor je uberhaupt bij de ggz terecht kan.

En waarom zou je nog hard werken als mo en achmed alles gratis krijgen en nooit hoeven te werken?

Je bent gek als je zelf ook niet profiteert jij verdient het zelfs meer omdat jij vroeger wel veel gewerkt had en dus belasting had betaald dus ja waarom zou je er zelf ook niet af en toe gebruik van mogen maken alleen maar omdat je zelf autochtoon bent
Ik snap je punt maar ik zou dat echt niet kunnen.
Sowieso is zielig doen niks voor mij.
Ook geen zin om bij de GGZ aan te kloppen.
En ik heb best plezier in m'n werk.
pi_221090936
quote:
7s.gif Op donderdag 18 juni 2026 20:59 schreef Nobu het volgende:
Vroeger kon je in de techniek lekker bouwen, in de zorg mensen beter proberen maken en in het onderwijs hopelijk kinderen iets bijbrengen. Nu ben je in al die sectoren vooral bezig met compliance waar echt iedereen behalve ambtenaren een gillende bloedhekel aan heeft. Natuurlijk zitten mensen met psychische klachten thuis als je ze jarenlang dwingt de hele dag kutklussen te doen die niets bijdragen aan het vak waar ze ooit voor gekozen hebben.
Het zou mij inderdaad niets verbazen als dit een grote rol speelt.
pi_221091006
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juni 2026 18:20 schreef Poepz0r het volgende:

[..]
Ik werk in België en dit is een vd redenen waarom werkgevers in België max 1 maand doorbetalen bij ziekte, daarna soort uwv max 1800 bruto oftewel 900 netto.

Bij ons is sinds 2012 ofzo geen burn out meer geconstateerd en wij zijn een grote organisatie met veel jonge mensen.
Precies, je geraakt erin omdat het kan.
Als het niet kan, en een ander kan het ook niet, dat is nog belangrijker, dan ga jij ook niet.

Wat denk je van mensen op een drukke afdeling waarvan 4 van de 12 thuis zitten, 100% betaald, en het werk komt op jouw bordje, en jij kunt dat ook?
Vakman pur sang
pi_221091028
En nog iets, als je weet dat iedereen om je heen werkt, 40 uur in de week.
Dan is het gewoon en niet zwaar dat jij dat ook doet.
Heb je het idee dat de helft van de bevolking op het terras zit of thuis, dan voel je dat.
Vakman pur sang
pi_221091152
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 juni 2026 20:14 schreef Lospedrosa het volgende:
Wat denk je van mensen op een drukke afdeling waarvan 4 van de 12 thuis zitten, 100% betaald, en het werk komt op jouw bordje, en jij kunt dat ook?
Gaat overal zo. Gewoon leren nee zeggen.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_221091196
We hebben veel meer zwakkeren tegenwoordig. Vanaf jongs af aan worden ze al compleet verwijfd en met tegenslag kunnen ze al helemaal niet om gaan. Allemaal een burnout door hun 24 urige werkweek wanneer ze voor het eerst in hun leven enigszins worden aangesproken op hun verantwoordelijkheden.
pi_221091204
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juni 2026 20:31 schreef Discombobulate het volgende:

[..]
Gaat overal zo. Gewoon leren nee zeggen.
Kan wel zijn maar schijnbaar is NL hoogdravend in aantallen burn-out klachten en België niet, waar niet doorbetaald wordt.
Hoe los je dat op dan?
Vakman pur sang
  vrijdag 19 juni 2026 @ 20:42:54 #87
504077 Zoddie
Merck toch hoe sterck
pi_221091239
Diegenen die ik ken die een burnout hebben gehad zijn alles behalve de zwakke luie figuren.

Het zijn juist diegenen die leven om te werken, hele dag ook thuis met werk bezig zijn, het tegenovergestelde van luie werknemers.
pi_221091246
Ik had na mijn burn-out een bore-out gekregen.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_221091256
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 juni 2026 20:36 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Kan wel zijn maar schijnbaar is NL hoogdravend in aantallen burn-out klachten en België niet, waar niet doorbetaald wordt.
Hoe los je dat op dan?
Je kan je afvragen of dat niet veel slechter voor je gezondheid is.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_221091270
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juni 2026 20:44 schreef Discombobulate het volgende:

[..]
Je kan je afvragen of dat niet veel slechter voor je gezondheid is.
Schijnbaar niet want er zijn minder mensen ziek.
Wat je ziek maakt is fomo, niet het werk an sich.
Na WW2 werkte iedereen 6 dagen per week en bijna niemand viel uit, je deed het immers toch allemaal en na het werk ging men veel vaker de kroeg in .
Vakman pur sang
pi_221091306
quote:
2s.gif Op donderdag 18 juni 2026 22:30 schreef Schanulleke het volgende:

[..]
Oei, een biertje? Mag dat wel van HR?
HR is de grootste vijand van een lekkere vrijmibo of überhaupt bier op voorraad op de zaak. Zijn vaak van die parttime vega alcoholvrije huppelkutjes die niet begrijpen dat een vent gewoon een biertje wil en dat het ook nogneens bijdraagt aan teambuilding en diepere gesprekken en bonding. Omdat ze zelf niet drinken óf hard werken hebben ze daar totaal geen ervaring mee of gevoel bij. Ik denk dat er al menig gezellige bedrijfscultuur en vrijmibo kapotgemaakt is door dit slag vrouw in HR functie. En dan klagen sat ze minder verdienen. Je verdient het gewoon niet.
pi_221091341
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juni 2026 20:42 schreef Zoddie het volgende:
Diegenen die ik ken die een burnout hebben gehad zijn alles behalve de zwakke luie figuren.

Het zijn juist diegenen die leven om te werken, hele dag ook thuis met werk bezig zijn, het tegenovergestelde van luie werknemers.
Het zijn vaak mensen wie hun streven of harde werken niet genoeg loont of gezien wordt, in plaats van dan slimmer te gaan werken of hun bek open trekken gaan ze meer uren maken in de hoop dat wat niet gezien wordt dan magischerwijs ineens wel gezien wordt of beter beoordeeld. Gaan ook nooit tijdig het gesprek aan. Dan werk je jezelf wel kapot ja.

Maar het gros is niet bovenstaande maar mensen die zich aanstellen en weten dat ze je met een vast contract niks kunnen maken. Even een paar maandjes rustig aan doen en het huis verbouwen ja.
pi_221091854
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 juni 2026 20:46 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Schijnbaar niet want er zijn minder mensen ziek.
Wat je ziek maakt is fomo, niet het werk an sich.
Na WW2 werkte iedereen 6 dagen per week en bijna niemand viel uit, je deed het immers toch allemaal en na het werk ging men veel vaker de kroeg in .
Dat kun je zo helemaal niet beweren. Chronisch stress is ontzettend ongezond. Dat zie je niet direct, maar het telt wel op in je leven. Die effecten ga je later wel merken. Wat dacht je van hart- en vaatziekten?
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_221092241
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juni 2026 21:25 schreef Discombobulate het volgende:

[..]
Dat kun je zo helemaal niet beweren. Chronisch stress is ontzettend ongezond. Dat zie je niet direct, maar het telt wel op in je leven. Die effecten ga je later wel merken. Wat dacht je van hart- en vaatziekten?
Zijn totaal geen aanwijzingen voor, in de praktijk.
Omdat je werken gelijk stelt met stress. Dat hoeft helemaal niet.
Vakman pur sang
  vrijdag 19 juni 2026 @ 21:47:37 #95
319685 Mubassie
Hallo kindertjes
pi_221092242
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juni 2026 20:42 schreef Zoddie het volgende:
Diegenen die ik ken die een burnout hebben gehad zijn alles behalve de zwakke luie figuren.

Het zijn juist diegenen die leven om te werken, hele dag ook thuis met werk bezig zijn, het tegenovergestelde van luie werknemers.
Eigen schuld dus eigenlijk.
pi_221092348
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 juni 2026 21:47 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Zijn totaal geen aanwijzingen voor, in de praktijk.
Omdat je werken gelijk stelt met stress. Dat hoeft helemaal niet.
Oh zeker wel.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_221092391
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juni 2026 21:52 schreef Discombobulate het volgende:

[..]
Oh zeker wel.
Ja tegenwoordig, in de jaren 50-60
Werkte iedereen 40-48 uur en waren die ziekte uren vele malen minder
Vakman pur sang
pi_221092569
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 juni 2026 21:55 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Ja tegenwoordig, in de jaren 50-60
Werkte iedereen 40-48 uur en waren die ziekte uren vele malen minder
Totaal niet te vergelijken. Totaal andere werkmethodieken, minder onzinnige taken en geen mobiel bijvoorbeeld waardoor je niet 24 uur bereikbaar was. Bovendien meer rust momenten binnen een gezin omdat de vrouw meestal niet werkte. En er was minder keuze.
pi_221092625
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 juni 2026 22:06 schreef Cherni het volgende:

[..]
Totaal niet te vergelijken. Totaal andere werkmethodieken, minder onzinnige taken en geen mobiel bijvoorbeeld waardoor je niet 24 uur bereikbaar was. Bovendien meer rust momenten binnen een gezin omdat de vrouw meestal niet werkte. En er was minder keuze.
Dat is mijn punt ook.
Vakman pur sang
pi_221092651
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 juni 2026 22:10 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Dat is mijn punt ook.
Sorry, dan had ik je verkeerd begrepen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')