abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_221086269
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juni 2026 10:37 schreef Stoorzendert het volgende:

[..]
Standaard HR-prietpraat. Iedereen weet dat beweging goed voor je is. Stukje hydrateren met min. 2 liter water en een fruitschaal (niet de bruine) per dag ontbreekt nog.
Dit is geen standaard HR-prietpraat maar een effectieve remedie van een iemand die hier veel ervaring mee heeft.
En voldoende gezond eten en vooral niet teveel en te vaak tussendoor snacken en niets na 20.00 uur consumeren en veel water drinken (en niet roken, alcohol of andere drugs gebruiken e.d. helpen ook, dat is waar.)
pi_221086273
foutje
pi_221086350
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 juni 2026 11:03 schreef Cherni het volgende:

[..]
Dat klinkt allemaal mooi en zal best helpen. Maar hiermee los je niet de oorzaak op. Na het herstellen en er veranderd niets aan de arbeidsomstandigheden loop weer opnieuw tegen de klachten aan.

Een Burn-out heeft niet altijd te maken met te veel hooi op de vork nemem of je werk niet aankunnen, maar kan ook ontstaan door frustraties die zich maar blijven opstapelen.
Frustraties zijn er natuurlijk in overvloed, maar in de praktijk kun je bij een gezond leven heel erg veel aan.
En als de baan niet bevalt is het ook een goede zaak om een andere baan te zoeken.

[ Bericht 4% gewijzigd door Pegos op 19-06-2026 11:38:21 ]
pi_221086635
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juni 2026 09:23 schreef Seeburg54 het volgende:

[..]
Maar die bazen kunnen ook niet zonder de mensen die het met hun handen voor de bazen moeten verdienen. Dat neerbuigende altijd naar het werkvolk. :r
Het zijn toch slechts de bazen die met hun handen werken?
pi_221086784
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juni 2026 11:16 schreef Pegos het volgende:

[..]
Frustraties zijn er natuurlijk in overvloed, maar in de praktijk kun je bij een gezond leven heel erg veel aan.
En werk mag natuurlijk ongezond zijn. Alleen mbt de vrijetijds besteding word maar steeds de nadruk op gelegd. Het lijkt inderdaad meer op een HR praatje. Alleen al mensen die met diensten werken leven ongezond.
pi_221086803
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juni 2026 11:26 schreef torentje het volgende:

[..]
Het zijn toch slechts de bazen die met hun handen werken?
Door dit soort opmerkingen vraag ik me toch regelmatig af of je nou trollt, een slecht functionerend AI-experiment bent, of gewoon iemand die zelden in zijn leven zonder toezicht de kamer met zachte muurtjes mag verlaten.
pi_221086845
In 90% van de gevallen zou de ziekte als sneeuw voor de zon verdwijnen als mensen niet doorbetaald zouden worden. Soms doen mensen dat ook niet bewust. Maar geld verdienen door ziek thuis te zitten is nu eenmaal heel aanlokkelijk. Daar word je zwak van.

Net als bij voetballers die 1 minuut buiten de lijnen moeten blijven bij een blessure. Ik heb vrijwel geen blessures meer gezien.
The problem with socialism is that you eventually run out of other people's money
pi_221086853
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juni 2026 10:31 schreef RamboDirk het volgende:

[..]
Eerlijk is eerlijk. In mijn omgeving zijn het vaak de vrouwen die meer geld verdienen, betere carrieres hebben dan hun mannelijke partner.
Geldt niet echt voor mijn omgeving maar het had zomaar gekund en ik ben bevriend met zeer competente vrouwen met vette carrieres. Maar die zitten sowieso in de top 1-2 procent.

Maar als je over de breedte kijkt zijn er toch veel vrouwen die er na 28 uur per week in een of andere softe sector wel doorheen zitten. Ik denk dat mannen gemiddeld toch beter zijn in ploeteren.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_221086861
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juni 2026 11:26 schreef torentje het volgende:

[..]
Het zijn toch slechts de bazen die met hun handen werken?
De echte bazen zijn de mensen op de werkvloer. ^O^
pi_221086971
quote:
9s.gif Op vrijdag 19 juni 2026 11:37 schreef saparmurat_niyazov het volgende:

[..]
Door dit soort opmerkingen vraag ik me toch regelmatig af of je nou trollt, een slecht functionerend AI-experiment bent, of gewoon iemand die zelden in zijn leven zonder toezicht de kamer met zachte muurtjes mag verlaten.
Ik ben een zeer kritisch en opmerkzaam mens. Maar jij kunt blijkbaar niet tegen kritiek, omdat jij zo’n onverdraagzame baas bent.
pi_221089662
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 juni 2026 08:44 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Dat is wel een ding ja, de vertrutting van de maatschappij, als volwassene moet je zelf weten als je s’avonds een biertje drinkt.
Vertrutting is nog tot daar aan toe, het is een ziekelijke drang tot het bemoederen van iedereen. Schijtziek word je ervaan
  vrijdag 19 juni 2026 @ 16:57:28 #62
192229 XDo
Orgasm beat it!
pi_221089674
Zo’n ongezonde werkomgeving moet je gewoon verlaten en asap ergens anders solliciteren.

Ik snap nooit zo goed dat mensen het zover laten komen. Zoiets broeit toch al even; en als dat onprettig blijft zeg ik wegwezen.
It's nothing, returned Mrs Chick. It's merely change of weather. We must expect change.
  vrijdag 19 juni 2026 @ 16:59:00 #63
503714 SebbeSwensje
Heraclied of niet?
pi_221089681
quote:
1s.gif Op donderdag 18 juni 2026 21:35 schreef Seeburg54 het volgende:
Die bedrijven die na het zoveelste management en weer een nieuwe visie aankomen met "we willen meer met minder." :r Goeie jongens worden op straat gemikt, de rest kan het werk erbij gaan doen van hun op straat getrapte collega's.
Alles wordt uitgeknepen, behalve het riante salaris van de grote jongens. En dan zeiken dat het ziekteverzuim zo hoog is. :') Tief op.
Helemaal lean.
That's the drugs talking and truth be told, I like what they're saying.
pi_221089697
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juni 2026 16:57 schreef XDo het volgende:
Zo’n ongezonde werkomgeving moet je gewoon verlaten en asap ergens anders solliciteren.

Ik snap nooit zo goed dat mensen het zover laten komen. Zoiets broeit toch al even; en als dat onprettig blijft zeg ik wegwezen.
Zo simpel ligt het vaak niet. Vooral niet voor oudere werknemers.
pi_221089736
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 juni 2026 16:59 schreef SebbeSwensje het volgende:

[..]
Helemaal lean.
Ja, daar ben ik mee bekend. Helaas heb ik vaak ervaren dat werken volgens lean niet helemaal wordt begrepen door de zgn slimme jongens. :') De mensen op de werkvloer weten wel hoe het zou moeten, maar ja, daar wordt vaak niet naar geluisterd.
pi_221089740
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juni 2026 16:57 schreef XDo het volgende:
Zo’n ongezonde werkomgeving moet je gewoon verlaten en asap ergens anders solliciteren.

Ik snap nooit zo goed dat mensen het zover laten komen. Zoiets broeit toch al even; en als dat onprettig blijft zeg ik wegwezen.
Veel gewone mensen durven zich tegenover werkgevers niet assertiever op te stellen. Aangezien ze bij afwijzing, dan onvoldoende geld krijgen om de vaste lasten en boodschappen te kunnen betalen.
  vrijdag 19 juni 2026 @ 17:06:07 #67
192229 XDo
Orgasm beat it!
pi_221089748
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juni 2026 17:01 schreef Seeburg54 het volgende:

[..]
Zo simpel ligt het vaak niet. Vooral niet voor oudere werknemers.
Oudere werknemers (45+) zijn juist degene die zich niet zo snel gek laten maken. Denk dat het hier vooral 45- betreft.
It's nothing, returned Mrs Chick. It's merely change of weather. We must expect change.
  vrijdag 19 juni 2026 @ 17:06:24 #68
503714 SebbeSwensje
Heraclied of niet?
pi_221089750
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juni 2026 17:04 schreef Seeburg54 het volgende:

[..]
Ja, daar ben ik mee bekend. Helaas heb ik vaak ervaren dat werken volgens lean niet helemaal wordt begrepen door de zgn slimme jongens. :') De mensen op de werkvloer weten wel hoe het zou moeten, maar ja, daar wordt vaak niet naar geluisterd.
Dat overkomt onze slimme jongens niet, want die hebben de lean award in ontvangst mogen nemen. Nooooouuuuuu, dan ben je een hele grote hoor!
That's the drugs talking and truth be told, I like what they're saying.
  vrijdag 19 juni 2026 @ 17:06:54 #69
192229 XDo
Orgasm beat it!
pi_221089753
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juni 2026 17:05 schreef torentje het volgende:

[..]
Veel gewone mensen durven zich tegenover werkgevers niet assertiever op te stellen. Aangezien ze bij afwijzing, dan onvoldoende geld krijgen om de vaste lasten en boodschappen te kunnen betalen.
Als je niet durft te solliciteren en bij je oude baas ontslag te nemen ben je sowieso niet geschikt voor de werkende maatschappij.
It's nothing, returned Mrs Chick. It's merely change of weather. We must expect change.
pi_221089873
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 juni 2026 17:06 schreef SebbeSwensje het volgende:

[..]
Dat overkomt onze slimme jongens niet, want die hebben de lean award in ontvangst mogen nemen. Nooooouuuuuu, dan ben je een hele grote hoor!
Nou echt. :')
pi_221089879
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juni 2026 17:06 schreef XDo het volgende:

[..]
Oudere werknemers (45+) zijn juist degene die zich niet zo snel gek laten maken. Denk dat het hier vooral 45- betreft.
Totdat ze de zak krijgen als ze 55+ zijn. Dat komt wel even binnen dan.
pi_221089895
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juni 2026 17:06 schreef XDo het volgende:

[..]
Als je niet durft te solliciteren en bij je oude baas ontslag te nemen ben je sowieso niet geschikt voor de werkende maatschappij.
Als je je baan verliest op oudere leeftijd ben je sowieso niet meer geschikt voor de werkende maatschappij.
  vrijdag 19 juni 2026 @ 17:26:42 #73
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_221089903
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juni 2026 11:42 schreef TAmaru het volgende:
In 90% van de gevallen zou de ziekte als sneeuw voor de zon verdwijnen als mensen niet doorbetaald zouden worden. Soms doen mensen dat ook niet bewust. Maar geld verdienen door ziek thuis te zitten is nu eenmaal heel aanlokkelijk. Daar word je zwak van.

Net als bij voetballers die 1 minuut buiten de lijnen moeten blijven bij een blessure. Ik heb vrijwel geen blessures meer gezien.
Interessante analogie, goed gevonden.
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
  vrijdag 19 juni 2026 @ 17:34:18 #74
192229 XDo
Orgasm beat it!
pi_221089947
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juni 2026 17:23 schreef Seeburg54 het volgende:

[..]
Totdat ze de zak krijgen als ze 55+ zijn. Dat komt wel even binnen dan.
Daar gaat dit topic toch helemaal niet over?
It's nothing, returned Mrs Chick. It's merely change of weather. We must expect change.
pi_221090289
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juni 2026 17:34 schreef XDo het volgende:

[..]
Daar gaat dit topic toch helemaal niet over?
Kun je geen burn out krijgen van de manier hoe je werkgever met je omgaat?
Best hoor. :W
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')