abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 19 juni 2026 @ 07:43:24 #26
483584 incel
they/them
pi_221085198
Je bent echt dom als je zelf niet massaal gebruikt maakt van dit soort regels. Ik heb mezelf ook wel eens paar weken of maanden ziekgemeld met burnout klachten. Ja probeer het maar eens te bewijzen lol eerst nog maar eens 3 maanden wachten voor je uberhaupt bij de ggz terecht kan.

En waarom zou je nog hard werken als mo en achmed alles gratis krijgen en nooit hoeven te werken?

Je bent gek als je zelf ook niet profiteert jij verdient het zelfs meer omdat jij vroeger wel veel gewerkt had en dus belasting had betaald dus ja waarom zou je er zelf ook niet af en toe gebruik van mogen maken alleen maar omdat je zelf autochtoon bent
  vrijdag 19 juni 2026 @ 07:49:55 #27
1055 Schanulleke
Een kop vol zaagsel!
pi_221085217
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juni 2026 22:43 schreef Cherni het volgende:

[..]
In die tijd wel. Uiteraard is dat nu voorbij. Was dan meestal vrijdagmiddag. Je stopte dan 2 uur eerder en de baas betaalde. Er vergis je niet. Er werden meters gemaakt. Die bedrijfsleider was wel zo slim om zijn engineers tevreden te houden.

Overigens werd er tijdens vergaderingen in die tijd ook wel een drankje genuttigd.

Geweldige sfeer. En dan kom je in Nederland bij Comprimo in Adam. word Humberto Tan ingevlogen om je op te peppen(jullie kunnen het). En directie maar kijken of je klapte. Totale waanzin. Althans niets voor mij als je in de jaren 80 in Duitsland als piping engineer bent opgeleid en inmiddels de ervaring hebt. Nee, uiteindelijk loopt de frustratie zo hoog op dat je wel iets anders moet gaan doen om eem burn-out te voorkomen.
Ik bedoelde het als grapje. Maar het is wel een zorgelijke ontwikkeling.
Zo ben ik als docent veel meegeweest op meerdaagse schoolreizen naar Berlijn e.d. Dagen dat je werkt van 6 uur in de ochtend tot 1 uur in de nacht. Voortdurend koppen tellen, ruzietjes voorkomen, de gids uithangen en dergelijke. Als dan eindelijk iedereen op zijn eigen kamer lag en het stil was, dronken we 1 of 2 biertjes, hadden we superveel lol en sliepen vervolgens als een roos. Volgende dag weer vol ertegenaan.
Paar jaar geleden vond het MT dat alcohol er in deze tijd niet meer bij hoorde.
Ze hebben nu behoorlijke moeite om genoeg begeleiders te vinden. Mij hoeven ze niet meer te vragen.
Life is what you make it.
pi_221085233
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juni 2026 07:43 schreef incel het volgende:

En waarom zou je nog hard werken als mo en achmed alles gratis krijgen en nooit hoeven te werken?
Waarom zou men jaloers moeten zijn op mensen, die zich hoogstwaarschijnlijk doodvervelen?
  vrijdag 19 juni 2026 @ 07:55:08 #29
483584 incel
they/them
pi_221085234
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juni 2026 07:54 schreef torentje het volgende:
die zich hoogstwaarschijnlijk doodvervelen?
Dat is echt zo'n ontzettende beknopping

Er is genoeg te doen man, buitenspelen, sport, gamen, hobby's
  vrijdag 19 juni 2026 @ 08:30:58 #30
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_221085371
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juni 2026 07:43 schreef incel het volgende:
Je bent echt dom als je zelf niet massaal gebruikt maakt van dit soort regels. Ik heb mezelf ook wel eens paar weken of maanden ziekgemeld met burnout klachten. Ja probeer het maar eens te bewijzen lol eerst nog maar eens 3 maanden wachten voor je uberhaupt bij de ggz terecht kan.

En waarom zou je nog hard werken als mo en achmed alles gratis krijgen en nooit hoeven te werken?

Je bent gek als je zelf ook niet profiteert jij verdient het zelfs meer omdat jij vroeger wel veel gewerkt had en dus belasting had betaald dus ja waarom zou je er zelf ook niet af en toe gebruik van mogen maken alleen maar omdat je zelf autochtoon bent
Eerlijk van je en ik geef je groot gelijk.
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
pi_221085412
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juni 2026 21:52 schreef Goprolover het volgende:
Wij hebben ook meer met minder na een reorganisatie. Werkdruk is belachelijk en processen efficiënter maken? nee hoor, dat stukje meer met minder wil ons middenmanagement niet. Paar weken geleden ook weer een mailtje dat ze wéér kritisch naar de organisatiestructuur gaan kijken :')

Niet gek dat je zo een burnout krijgt.
Ik heb in 25 jaar tijd 10 reorganisaties meegemaakt, is niet echt nieuw (en drie keer verhuisd, met meer reistijd).
pi_221085440
quote:
2s.gif Op vrijdag 19 juni 2026 07:49 schreef Schanulleke het volgende:

[..]
Ik bedoelde het als grapje. Maar het is wel een zorgelijke ontwikkeling.
Zo ben ik als docent veel meegeweest op meerdaagse schoolreizen naar Berlijn e.d. Dagen dat je werkt van 6 uur in de ochtend tot 1 uur in de nacht. Voortdurend koppen tellen, ruzietjes voorkomen, de gids uithangen en dergelijke. Als dan eindelijk iedereen op zijn eigen kamer lag en het stil was, dronken we 1 of 2 biertjes, hadden we superveel lol en sliepen vervolgens als een roos. Volgende dag weer vol ertegenaan.
Paar jaar geleden vond het MT dat alcohol er in deze tijd niet meer bij hoorde.
Ze hebben nu behoorlijke moeite om genoeg begeleiders te vinden. Mij hoeven ze niet meer te vragen.
Dat is wel een ding ja, de vertrutting van de maatschappij, als volwassene moet je zelf weten als je s’avonds een biertje drinkt.
Vakman pur sang
pi_221085451
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juni 2026 07:55 schreef incel het volgende:

[..]
Dat is echt zo'n ontzettende beknopping

Er is genoeg te doen man, buitenspelen, sport, gamen, hobby's
Maar heeft men dan na een dag spelen een voldaan gevoel?
  vrijdag 19 juni 2026 @ 08:48:34 #34
483584 incel
they/them
pi_221085458
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juni 2026 08:47 schreef torentje het volgende:

[..]
Maar heeft men dan na een dag spelen een voldaan gevoel?
Een voldaan gevoel hebben na je werk :') De meeste mensen zijn gewoon moe en stinken en moeten douchen en zijn blij als ze naar bed kunnen.
pi_221085472
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juni 2026 08:48 schreef incel het volgende:

[..]
Een voldaan gevoel hebben na je werk :') De meeste mensen zijn gewoon moe en stinken en moeten douchen en zijn blij als ze naar bed kunnen.
Dat hebben ze het verkeerde werk als ze daar moe van worden en gaan stinken.
  vrijdag 19 juni 2026 @ 08:59:29 #36
489308 Stoorzendert
Zie signature
pi_221085520
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juni 2026 08:47 schreef torentje het volgende:

[..]
Maar heeft men dan na een dag spelen een voldaan gevoel?
Jij hebt een baas nodig om een activiteit voor je te bedenken waar je een voldaan gevoel van krijgt? :D

Verder snap ik die klachten van de jongere generatie wel. Er wordt veel meer van ze verwacht dan een 20jaar geleden. En daarnaast, waar werken ze eigenlijk voor? Een goed salaris waarmee ze dan een huis kunnen kopen?! Een voldaan gevoel?! :D _O- :W
“Weak or strong, clever or simple, we are all brothers.”
pi_221085543
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juni 2026 08:59 schreef Stoorzendert het volgende:
Jij hebt een baas nodig om een activiteit voor je te bedenken waar je een voldaan gevoel van krijgt? :D
De bazen hebben de wereld zodanig ingericht dat gewone mensen niet meer zonder hun kunnen.
pi_221085642
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juni 2026 09:04 schreef torentje het volgende:

[..]
De bazen hebben de wereld zodanig ingericht dat gewone mensen niet meer zonder hun kunnen.
Maar die bazen kunnen ook niet zonder de mensen die het met hun handen voor de bazen moeten verdienen. Dat neerbuigende altijd naar het werkvolk. :r
pi_221085763
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juni 2026 20:34 schreef Harvest89 het volgende:

[..]
Blijkbaar is dat knopje lastig te vinden, en dat heeft allerlei verschillende maatschappelijke oorzaken, inclusief oorzaken waar de voorgaande generaties geen last van hadden.
De smartphone obsessie bijvoorbeeld
  vrijdag 19 juni 2026 @ 09:50:56 #40
365087 RamboDirk
Queers 4 Palestine!
pi_221085807
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juni 2026 20:31 schreef Jahr00n het volgende:
Knopje om en gewoon weer aan het werk. Echt Gen Z geneuzel
Zo werkt het niet boomer.
pi_221085814
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juni 2026 20:58 schreef Hyaenidae het volgende:
Het mooie is dat ze tijdens die burn-out vaak veel meer geld verdienen dan met hun werk, omdat ze alle tijd hebben om hele dagen te daytraden of perfecte optie-constructies uit te zetten.
Daytraden en geld verdienen? Yeah right.
pi_221085816
quote:
88s.gif Op donderdag 18 juni 2026 20:40 schreef Mikeytt het volgende:

[..]
Alsof dat zo makkelijk is :') Je wordt gewoon begeleid door experts.
Hoever reikt die expertise? Tot minder ziekteverzuim heeft die in ieder geval nog niet geleid. Knijp de geldkraam maar flink af na een maandje of twee, dan gaan ze vast die knop wel zelf vinden.

Het resutlaat van de vrouwenemancipatie is ook nogal teleurstellend zo. Behalve dat veel vrouwen nu het bemoederen van volwassenen in een of andere vorm als beroep hebben, blijkt een ander groot deel gewoon niet de energie te hebben voor een echte baan.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_221085930
In een eerdere post heb ik al gemeld dat burn-out klachten in vrijwel alle gevallen vrij eenvoudig te verhelpen zijn.
Er moet wel een redelijke inspanning door de betrokkene voor geleverd worden.
Maar dan zijn de directe klachten hoogstwaarschijnlijk geheel voorbij.
Wat moet een burn-out 'patient' doen om van de klachten af te komen?
Er zal gedurende 2 à 3 maanden, afhankelijk van de onderliggende conditie, iedere dag een stevige wandeling gedaan moeten worden; overdag bij daglicht (voor voldoende vitamine D) en bij voorkeur in de natuur.
Hierdoor komt de hormoonproductie van de hypofyse weer op gang. Dat is de 'motorolie' voor het lichaam die alle lichaamsprocessen controleert. Door te weinig weinig lichaamsbeweging en met name door te weinig stevig lopen, is deze hormoonklier geleidelijk aan tot stilstand gekomen, met ernstige gevolgen voor de mentale en fysieke gezondheid. Voldoende vitamine D is hierbij een belangrijke ondersteuning
Als men zich daarna als herboren voelt is het wel zaak dat in het vervolg voldoende tijd wordt ingeruimd voor de noodzakelijke lichaamsbeweging en men niet terugvalt in een gezapig zittend leven, want dan komen de klachten zo weer terug. Het dagritme zal dus ingrijpend aangepast moeten worden om dit te voorkomen.

Voor ieder mens geldt dat men dagelijks ruimschoots tijd moet inruimen voor voldoende gezonde lichaamsbeweging en dus speciaal ook voor voldoende stevig lopen. Dat stevige lopen heeft als doel om een stampbeweging uit te voeren. Deze is nodig om de hypofyse aan het werk te houden.
Slenteren, fietsen, zwemmen, e.d. hoe gezond ook, helpen hier echter niet bij. .

[ Bericht 1% gewijzigd door Pegos op 19-06-2026 10:43:26 ]
  vrijdag 19 juni 2026 @ 10:31:47 #45
365087 RamboDirk
Queers 4 Palestine!
pi_221085987
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juni 2026 10:00 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]
Hoever reikt die expertise? Tot minder ziekteverzuim heeft die in ieder geval nog niet geleid. Knijp de geldkraam maar flink af na een maandje of twee, dan gaan ze vast die knop wel zelf vinden.

Het resutlaat van de vrouwenemancipatie is ook nogal teleurstellend zo. Behalve dat veel vrouwen nu het bemoederen van volwassenen in een of andere vorm als beroep hebben, blijkt een ander groot deel gewoon niet de energie te hebben voor een echte baan.
Eerlijk is eerlijk. In mijn omgeving zijn het vaak de vrouwen die meer geld verdienen, betere carrieres hebben dan hun mannelijke partner.
  vrijdag 19 juni 2026 @ 10:37:47 #46
489308 Stoorzendert
Zie signature
pi_221086017
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juni 2026 10:22 schreef Pegos het volgende:
In een eerdere post heb ik al gemeld dat burn-out klachten in vrijwel alle gevallen vrij eenvoudig te verhelpen zijn.
Er moet wel een redelijke inspanning door de betrokkene voor uitgevoerd worden.
Maar dan zijn de directe klachten hoogstwaarschijnlijk geheel voorbij.
Wat moet een burn-out 'patient' doen om van de klachten af te komen?
Er zal gedurende 2 à 3 maanden, afhankelijk van de onderliggende conditie, iedere dag een stevige wandeling gedaan moeten worden; overdag bij daglicht (voor voldoende vitamine D) en bij voorkeur in de natuur.
Hierdoor komt de hormoonproductie van de hypofyse weer op gang. Dat is de 'motorolie' voor het lichaam die alle lichaamsprocessen controleert. Door te weinig weinig lichaamsbeweging en met name door te weinig stevig lopen, is deze hormoonklier geleidelijk aan tot stilstand gekomen, met ernstige gevolgen voor de mentale en fysieke gezondheid. Voldoende vitamine D is hierbij een belangrijke ondersteuning
Als men zich daarna als herboren voelt is het wel zaak dat in het vervolg voldoende tijd wordt ingeruimd voor de noodzakelijke lichaamsbeweging en men niet terugvalt in een gezapig zittend leven, want dan komen de klachten zo weer terug. Het dagritme zal dus ingrijpend aangepast moeten worden om dit te voorkomen.

Voor ieder mens geldt dat men dagelijks ruimschoots tijd moet inruimen voor voldoende gezonde lichaamsbeweging en dus speciaal ook voor voldoende stevig lopen. Dat stevige lopen heeft als doel om een stampbeweging uit te voeren. Deze is nodig om de hypofyse aan het werk te houden.
Slenteren, fietsen, zwemmen, e.d. hoe gezond ook, helpen hier echter niet bij. .
Standaard HR-prietpraat. Iedereen weet dat beweging goed voor je is. Stukje hydrateren met min. 2 liter water en een fruitschaal (niet de bruine) per dag ontbreekt nog.
“Weak or strong, clever or simple, we are all brothers.”
pi_221086083
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juni 2026 08:30 schreef BlaZ het volgende:

[..]
Eerlijk van je en ik geef je groot gelijk.
Spotten met een medische aandoening vind ik niet netjes. Je naait er bovendien je collega's mee.
pi_221086105
quote:
2s.gif Op vrijdag 19 juni 2026 07:49 schreef Schanulleke het volgende:

[..]
Ik bedoelde het als grapje. Maar het is wel een zorgelijke ontwikkeling.
Zo ben ik als docent veel meegeweest op meerdaagse schoolreizen naar Berlijn e.d. Dagen dat je werkt van 6 uur in de ochtend tot 1 uur in de nacht. Voortdurend koppen tellen, ruzietjes voorkomen, de gids uithangen en dergelijke. Als dan eindelijk iedereen op zijn eigen kamer lag en het stil was, dronken we 1 of 2 biertjes, hadden we superveel lol en sliepen vervolgens als een roos. Volgende dag weer vol ertegenaan.
Paar jaar geleden vond het MT dat alcohol er in deze tijd niet meer bij hoorde.
Ze hebben nu behoorlijke moeite om genoeg begeleiders te vinden. Mij hoeven ze niet meer te vragen.
Gelijk heb je.
pi_221086130
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juni 2026 20:34 schreef Harvest89 het volgende:

[..]
Blijkbaar is dat knopje lastig te vinden, en dat heeft allerlei verschillende maatschappelijke oorzaken, inclusief oorzaken waar de voorgaande generaties geen last van hadden.
Het wordt je nu ook wel vrij makkelijk gemaakt met een vangnetje hier, vangnetje daar. Aai over de bol hier, coaching daar.

Vroeger kreeg je gewoon een trap onder je kont en was het klaar.

Zal niet zeggen dat alle burnout klachten onzin zijn, maar een hoop wel.

Ken in mijn directe omgeving 2 personen die al jaren in een burnout zitten, beide begin 30.

Nooit echt gewerkt, iedereen vind ze maar zielig, bijstand en uitkering erbij en zo wordt het allemaal maar in stand gehouden.
pi_221086207
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juni 2026 10:22 schreef Pegos het volgende:
In een eerdere post heb ik al gemeld dat burn-out klachten in vrijwel alle gevallen vrij eenvoudig te verhelpen zijn.
Er moet wel een redelijke inspanning door de betrokkene voor geleverd worden.
Maar dan zijn de directe klachten hoogstwaarschijnlijk geheel voorbij.
Wat moet een burn-out 'patient' doen om van de klachten af te komen?
Er zal gedurende 2 à 3 maanden, afhankelijk van de onderliggende conditie, iedere dag een stevige wandeling gedaan moeten worden; overdag bij daglicht (voor voldoende vitamine D) en bij voorkeur in de natuur.
Hierdoor komt de hormoonproductie van de hypofyse weer op gang. Dat is de 'motorolie' voor het lichaam die alle lichaamsprocessen controleert. Door te weinig weinig lichaamsbeweging en met name door te weinig stevig lopen, is deze hormoonklier geleidelijk aan tot stilstand gekomen, met ernstige gevolgen voor de mentale en fysieke gezondheid. Voldoende vitamine D is hierbij een belangrijke ondersteuning
Als men zich daarna als herboren voelt is het wel zaak dat in het vervolg voldoende tijd wordt ingeruimd voor de noodzakelijke lichaamsbeweging en men niet terugvalt in een gezapig zittend leven, want dan komen de klachten zo weer terug. Het dagritme zal dus ingrijpend aangepast moeten worden om dit te voorkomen.

Voor ieder mens geldt dat men dagelijks ruimschoots tijd moet inruimen voor voldoende gezonde lichaamsbeweging en dus speciaal ook voor voldoende stevig lopen. Dat stevige lopen heeft als doel om een stampbeweging uit te voeren. Deze is nodig om de hypofyse aan het werk te houden.
Slenteren, fietsen, zwemmen, e.d. hoe gezond ook, helpen hier echter niet bij. .
Dat klinkt allemaal mooi en zal best helpen. Maar hiermee los je niet de oorzaak op. Na het herstellen en er veranderd niets aan de arbeidsomstandigheden loop weer opnieuw tegen de klachten aan.

Een Burn-out heeft niet altijd te maken met te veel hooi op de vork nemem of je werk niet aankunnen, maar kan ook ontstaan door frustraties die zich maar blijven opstapelen.

[ Bericht 2% gewijzigd door Cherni op 19-06-2026 11:08:20 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')