SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Charlie: How's it going in there?
Alan: Whatever happened to zippers? I miss zippers.
Charlie: I don't know, Alan, maybe there were too many injuries. Nobody ever got their balls caught in a buttonhole
Die is niet echt.quote:Op donderdag 18 juni 2026 19:52 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Ik kan vast ook wel wat quotes vinden om mijn standpunt te ondersteunen.
Deze bijvoorbeeld: "Never believe everything you read on the internet"
-Albert Einstein
Wat je ook van Oekraïners of deze oorlog vindt, het is een zeer krachtig en veerkrachtig volk. Innovatief ook. En willen duidelijk geen onderdeel van de Russkiy Mirr zijn.quote:Op donderdag 18 juni 2026 19:51 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Ik weet niet wat er precies is aangeboden, maar ik neem aan dat het om een vrede rondom de huidige frontlinies gaat. Zelenski zit natuurlijk ook zelf in een spagaat en kan niet simpelweg een voor Oekraïne matige vrede accepteren aangezien hij ook afhankelijk is van het stemvee en de publieke opinie nog niet duidelijk naar het opgeven van meer gebieden wijst, in tegendeel, de Oekraïners lijken nog niet bepaald de moed op te geven.
Daar zijn echter wel oplossingen voor mocht men het wel willen opgeven maar niet de defensielinies kwijt willen raken, echter, van willen opgeven is geen enkele sprake.quote:Op donderdag 18 juni 2026 19:52 schreef TwenteFC het volgende:
ort wilde hij geen vrede accepteren achter defensielinies wat naar de russen zou gaan en wat geografisch ook erg gunstig zou zijn voor toekomstige russische offensieven.
70% van de Oekraïners verwacht dat wel inderdaad:quote:Op donderdag 18 juni 2026 19:52 schreef ExTec het volgende:
[..]
Lol.
Kans dat hij na deze tropen jaren nog een keer president wil worden is tussen de 0,0 en de 0,00000000000001.
Doen we soms niet moeilijk over, zie de russen in letland de weigeren lets te sprekenquote:Op donderdag 18 juni 2026 19:56 schreef capricia het volgende:
(dat is overigens ook voor toetreding tot de EU een probleem, want daarbij dien je minderheden (lees Russen) te beschermen).
De waarschijnlijkste uitkomst van het conflict laat de gebieden met grootste vertegenwoordiging van Russen bij Rusland komen waardoor dit in een toekomstig Oekraïne niet echt een probleem meer is.quote:Op donderdag 18 juni 2026 19:56 schreef capricia het volgende:
[..]
Wat je ook van Oekraïners of deze oorlog vindt, het is een zeer krachtig en veerkrachtig volk. Innovatief ook. En willen duidelijk geen onderdeel van de Russkiy Mirr zijn.
Het zijn wel westerse waarden dat zo'n volk dat zelf mag bepalen.
Alleen blijft het probleem met de Russische minderheden er dan wel (dat is overigens ook voor toetreding tot de EU een probleem, want daarbij dien je minderheden (lees Russen) te beschermen).
Nee, want het zou ook helemaal niet slim zijn om nu al aan te kondigen dat je na de oorlog ermee kapt. Werkt alleen maar instabiliteit in de hand.quote:Op donderdag 18 juni 2026 19:58 schreef BlaZ het volgende:
Maar heeft de beste man zich er zelf over uitgelaten?
Ik heb het gemist, maar hij heeft zich er wel degelijk over uitgelaten:quote:Op donderdag 18 juni 2026 20:06 schreef ExTec het volgende:
[..]
Nee, want het zou ook helemaal niet slim zijn om nu al aan te kondigen dat je na de oorlog ermee kapt. Werkt alleen maar instabiliteit in de hand.
quote:President Volodymyr Zelensky won't seek a second term in office after Russia's full-scale war ends, he said in an interview with Axios published on Sept. 25.
Voor de handliggend he.quote:Op donderdag 18 juni 2026 20:08 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Ik heb het gemist, maar hij heeft zich er wel degelijk over uitgelaten:
https://kyivindependent.c(...)ns-during-ceasefire/
[..]
Net beweerde je nog dat het niet slim is en instabiliteit in de hand werk? Wat is het nou?quote:
SP'ers, niet SP.quote:Op donderdag 18 juni 2026 19:43 schreef capricia het volgende:
[..]
SP is niet neutraal als in geen steun voor beide partijen
Ze veroordelen de invasie en zijn zeer voor economische sancties op Rusland. En economische steun voor zelfverdediging. Dus wel geld voor Oekraïne.
[..]
https://www.sp.nl/nieuws/stop-de-oorlog
Net beweerde je nog dat hij afhankelijk is van de publieke opinie, terwijl hij dat feitelijk niet is, want hij gaat niet voor herverkiezing:quote:Op donderdag 18 juni 2026 20:13 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Net beweerde je nog dat het niet slim is en instabiliteit in de hand werk? Wat is het nou?
Dus wat is het nou?quote:aangezien hij ook afhankelijk is van het stemvee
Klopt, er is overigens een punt waarop ik wel graag Oekraïners zou willen steunen en wat me al bijzonder lang dwars zit. We hebben in West-Europa mooi de middenklasse en welvarende Oekraïners opgevangen, maar we spannen ons niet in voor de alleenstaande moeders en armeren die vast zitten aan het front.quote:Op donderdag 18 juni 2026 19:35 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Sterke post. Helaas betekent dit in het narratief van collectieve Europese oorlog tegen Nazi-Rusland dat je dus als pro-Russisch wordt gelabeld.
Politici in een democratie zijn altijd afhankelijk van de publieke opinie, Zelenski is geen alleenheerser en is afhankelijk van het parlement waarin velen zitten die wel graag voor een herverkiezing gaan.quote:Op donderdag 18 juni 2026 20:16 schreef ExTec het volgende:
[..]
Net beweerde je nog dat hij afhankelijk is van de publieke opinie, terwijl hij dat feitelijk niet is, want hij gaat niet voor herverkiezing:
[..]
Dus wat is het nou?
Ook een beetje Stalin zijn gelijk. Jaag ze weg of deporteer ze.quote:Op donderdag 18 juni 2026 20:04 schreef BlaZ het volgende:
[..]
De waarschijnlijkste uitkomst van het conflict laat de gebieden met grootste vertegenwoordiging van Russen bij Rusland komen waardoor dit in een toekomstig Oekraïne niet echt een probleem meer is.
Bij de volkstelling in 2000 was 17,3% etnische Rus, dit valt terug tot 5-7% zonder de Krim en Donbas. Je ziet ook dat het aantal Russen in steden als Pokrovsk (westelijke Donbas) veel lager was dan in de oostelijke delen.
Impopulaire beslisingen nemen is deel van het politieke bestaan.quote:Op donderdag 18 juni 2026 20:18 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Politici in een democratie zijn altijd afhankelijk van de publieke opinie, Zelenski is geen alleenheerser en is afhankelijk van het parlement waarin velen zitten die wel graag voor een herverkiezing gaan.
Direct of indirect is hij dus altijd afhankelijk van de publieke opinie.
Volledig met je eens. Ik heb even gezocht maar kan niet zo snel cijfers vinden of etnische Russen nu en-masse andere gebieden van Oekraïne verlaten hebben.quote:Op donderdag 18 juni 2026 20:19 schreef capricia het volgende:
[..]
Ook een beetje Stalin zijn gelijk. Jaag ze weg of deporteer ze.
Ik denk dat inmiddels veel pro-Oekraïners wel weg zijn uit veel van de bezette gebieden. Gedeporteerd of zelf vertrokken. Dus dan hou je nu gewoon pro-Russen over.
Voor Oekraïne geldt dat ook. Hoeveel etnische Russen zullen zich daar nog veilig voelen?
Moet ook wel vaak aan het idee van de natiestaat denken. Minderheden zijn daar altijd veel meer een probleem dan in keizerrijken of imperiums.
Dit kon ik vinden.quote:By mid-2023, the United Nations estimated that roughly 1.2 million Ukrainians were recorded in Russia under various legal forms of stay in a "refugee-like situation".
Etnische Russen gaan geen warme toekomst tegemoet in Oekraïne, voorlopig. Is mijn gok. En dat gaat wel een probleem voor toetreding tot de EU opleveren.quote:Op donderdag 18 juni 2026 20:23 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Volledig met je eens. Ik heb even gezocht maar kan niet zo snel cijfers vinden of etnische Russen nu en-masse andere gebieden van Oekraïne verlaten hebben.
[..]
Dit kon ik vinden.
De Rus zelf heeft Moskou in de fik gezet.quote:Op donderdag 18 juni 2026 20:24 schreef Glazenmaker het volgende:
[ afbeelding ]
15 jaar geleden speelde Zelensky Napoleon in een film. Tegenwoordig zet hij Moskou echt in de fik.
Was het niet de burgemeester van de stad die daar opdracht toe gaf?quote:Op donderdag 18 juni 2026 20:29 schreef Nebelwerfer het volgende:
[..]
De Rus zelf heeft Moskou in de fik gezet.
Zegt wel wat over de Russische bereidwilligheid.
De helft van de productie voor Moskou zou nu eruit liggen.quote:
https://www.reddit.com/r/UkraineWarVideoReport/top/?t=dayquote:Op donderdag 18 juni 2026 21:09 schreef PieterDeRijcke het volgende:
De F*ck zeg. Ik lees nu pas bij.
Maar dit is een zalig genieten. Money well spend.
Wat heerlijk zeg.
Jullie ook zo genoten?![]()
Koekje van eigen deeg.
Ff genieten.quote:Op donderdag 18 juni 2026 21:10 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
https://www.reddit.com/r/UkraineWarVideoReport/top/?t=day
Hoop beeldmateriaal om doorgeen te gaan
Fout: het is heel normaal dat de agressor na een mislukte invasie alle terrein moet prijsgeven.quote:Op donderdag 18 juni 2026 19:39 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Aan de andere kant zijn opmerkingen dat Rusland alles terug moet geven ook onzinnig.
Plus meer.quote:Op donderdag 18 juni 2026 21:15 schreef oheng het volgende:
[..]
Fout: het is heel normaal dat de agressor na een mislukte invasie alle terrein noet prijsgeven.
Je moet dit zien als een ouderwetse koloniale oorlog. Al het grondgebied moet -en gaat- terug naar de rechtmatige eigenaar.
Ja, rusland staat in toennemende mate voor de keus: of onvoorwaardelijke overgave, of de complete ondergang van heel rusland.quote:Op donderdag 18 juni 2026 21:16 schreef PieterDeRijcke het volgende:
[..]
Plus meer.
En die gebieden worden dan toegekend door de powers that be.
Kan zomaar heel Oost Europa zijn zoals de SU bij de Conferentie van Jalta.
Of Zuid Tirol, Trentino en Istrië. Zoals Italië na WO1 kreeg.
Of je land wordt gewoon opgedeeld, zoals bij de Conferentie van Potsdam.
Oekraïne kan gewoon alles terug krijgen.![]()
Is dat een bepaalde groep in Rusland? Met oranje haar en een neusring.quote:Op donderdag 18 juni 2026 21:36 schreef Momo het volgende:
https://www.reddit.com/r/(...)d_ukrainian_kinetic/
Ja meid voor het eerst in aanraking met de oorlog.
En ook voor haar is oorlog niet leuk om mee te maken.quote:Op donderdag 18 juni 2026 21:36 schreef Momo het volgende:
quote:Op donderdag 18 juni 2026 21:36 schreef Momo het volgende:
Dit is geen ouderwetse coloniale oorlog, dit is een heroveringsoorlog; een poging om verloren grondgebied terug te nemen.quote:Op donderdag 18 juni 2026 21:15 schreef oheng het volgende:
[..]
Fout: het is heel normaal dat de agressor na een mislukte invasie alle terrein moet prijsgeven.
Je moet dit zien als een ouderwetse koloniale oorlog. Al het grondgebied moet -en gaat- terug naar de rechtmatige eigenaar.
Zelfs na een succesvolle invasie is het zeldzaam dat de aanvaller het gestolen land kan behouden.
Mocht Rusland daadwerkelijk in die situatie komen dan zullen eerst de kernwapens van stal gehaald worden.quote:Op donderdag 18 juni 2026 21:32 schreef oheng het volgende:
[..]
Ja, rusland staat in toennemende mate voor de keus: of onvoorwaardelijke overgave, of de complete ondergang van heel rusland.
Maar schijnbaar kunnen een hoop users zich dat niet voorstellen. Want rusland stronk, en ze zijn bereid tot opofferingen, want ik heb net een boek gelezen over het heldhaftige Beleg van Leningrad.
quote:Bij een grootschalige conventionele aanval die een kritieke bedreiging vormt voor de soevereiniteit of territoriale integriteit van het land vormt mogen kernwapens ingezet worden.
Nee hoor, een volksverhuizing en etnische zuiveering zoals we na de tweede wereldoorlog hebben gezien is veel waarschijnlijker. alle russen terug naar moeder ruslandquote:Op donderdag 18 juni 2026 20:04 schreef BlaZ het volgende:
[..]
De waarschijnlijkste uitkomst van het conflict laat de gebieden met grootste vertegenwoordiging van Russen bij Rusland komen waardoor dit in een toekomstig Oekraïne niet echt een probleem meer is.
Bij de volkstelling in 2000 was 17,3% etnische Rus, dit valt terug tot 5-7% zonder de Krim en Donbas. Je ziet ook dat het aantal Russen in steden als Pokrovsk (westelijke Donbas) veel lager was dan in de oostelijke delen.
Oekraïne wenst een EU-lidmaatschap en kan zich dus geen etnische zuivering veroorloven.quote:Op donderdag 18 juni 2026 22:19 schreef nixxx het volgende:
[..]
Nee hoor, een volksverhuizing en etnische zuiveering zoals we na de tweede wereldoorlog hebben gezien is veel waarschijnlijker. alle russen terug naar moeder rusland
Zelensky speelde dat hij president van Oekraïne was en later werd hij het echt. Ik zie een patroon en misschien moet hij eens een acteerrol nemen waarin Rusland ten onder gaat.quote:Op donderdag 18 juni 2026 20:24 schreef Glazenmaker het volgende:
[ afbeelding ]
15 jaar geleden speelde Zelensky Napoleon in een film. Tegenwoordig zet hij Moskou echt in de fik.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |