SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.GEDRAGSREGELS IN DIT TOPICSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Het beste adres voor al uw primeurs!
Voor Rigeaux wel. Als Gio dan de volgende in je rijtje is, daar snap ik niets van.quote:Op maandag 15 juni 2026 13:37 schreef Scorpion_17 het volgende:
[..]
Alsof Glassner een serieuze optie was
Heb je dat Rico horen zeggen? Nee dus.quote:Op maandag 15 juni 2026 13:41 schreef Slobeend het volgende:
[..]
Voor Rigeaux wel. Als Gio dan de volgende in je rijtje is, daar snap ik niets van.
Dus dan is het niet zo?quote:Op maandag 15 juni 2026 13:44 schreef TweedeKlum het volgende:
[..]
Heb je dat Rico horen zeggen? Nee dus.
Zo’n manier van werken werkt toch nooit.quote:Op maandag 15 juni 2026 13:43 schreef TweedeKlum het volgende:
GvB als uithangbord, Hulshoff is de echte coach, althans dat hoop ik. Rare keus verder, GvB dramavoetbal.
Als je een klein beetje karakter hebt dan laat je je daar niet voor gebruiken als GvBquote:Op maandag 15 juni 2026 13:43 schreef TweedeKlum het volgende:
GvB als uithangbord, Hulshoff is de echte coach
Gio had natuurlijk ook weinig ervaring toen hij aan zijn eerste Feyenoord klus begon, wellicht ook gegroeid de afgelopen jaren. En als Hulshof een grote rol krijgt kan het best wat worden (al dachten wij dat ook bij Hake en van Persie, al is Gio natuurlijk niet zo stronteigenwijs als RvP).quote:Op maandag 15 juni 2026 13:49 schreef Caland het volgende:
Omdat Van Persie er relatief laat is uitgeknikkerd (bedankt, Te Kloese) was je eigenlijk ook wel verplicht om uiterlijk deze week met een trainer te komen. In Nederland zijn er geen opties en er zullen ongetwijfeld wat lijntjes uitgegooid zijn naar opties die niet haalbaar bleken te zijn.
Ik kan me bij deze uitkomst wel iets voorstellen. Of ik er om sta te springen is een tweede
Tja in Engeland wel op de “manager” manier, maar hier idd niet. Al kan je het best samen doen en als ik iemand er voor aanzie die zich daar niet te groot voor voelt is dat Gio wel.quote:Op maandag 15 juni 2026 13:51 schreef fetX het volgende:
[..]
Zo’n manier van werken werkt toch nooit.
Die grijpt dit gewoon met beide handen aan, zijn trainersloopbaan was wel een beetje uitgeknepen en dit kan hem weer even een tijdje bezighouden.quote:Op maandag 15 juni 2026 13:54 schreef GGMM het volgende:
[..]
Als je een klein beetje karakter hebt dan laat je je daar niet voor gebruiken als GvB
Dan blijft Dickie standby staan.quote:Op maandag 15 juni 2026 13:54 schreef alopio het volgende:
[..]
Gio had natuurlijk ook weinig ervaring toen hij aan zijn eerste Feyenoord klus begon, wellicht ook gegroeid de afgelopen jaren. En als Hulshof een grote rol krijgt kan het best wat worden (al dachten wij dat ook bij Hake en van Persie, al is Gio natuurlijk niet zo stronteigenwijs als RvP).
Ruben Peeters mag ook wel terugkeren trouwens
Dat is ook weer zo, goed punt.quote:Op maandag 15 juni 2026 13:56 schreef alopio het volgende:
[..]
Tja in Engeland wel op de “manager” manier, maar hier idd niet. Al kan je het best samen doen en als ik iemand er voor aanzie die zich daar niet te groot voor voelt is dat Gio wel.
Ik begrijp het ook wel, ik snap Gio alleen niet.quote:Op maandag 15 juni 2026 13:49 schreef Caland het volgende:
Omdat Van Persie er relatief laat is uitgeknikkerd (bedankt, Te Kloese) was je eigenlijk ook wel verplicht om uiterlijk deze week met een trainer te komen. In Nederland zijn er geen opties en er zullen ongetwijfeld wat lijntjes uitgegooid zijn naar opties die niet haalbaar bleken te zijn.
Ik kan me bij deze uitkomst wel iets voorstellen. Of ik er om sta te springen is een tweede
Eensquote:Op maandag 15 juni 2026 13:56 schreef DombohetOlifantje1 het volgende:
Voor Gio persoonlijk wel een groot risico. Hoop op het beste voor hem.
Ik denk juist dat ie denkt dat ie alleen maar kan winnen, want verliezen deed ie al genoeg. Waar was ie anders aan de slag gegaan.quote:Op maandag 15 juni 2026 13:58 schreef HMFuckyouall het volgende:
[..]
Ik begrijp het ook wel, ik snap Gio alleen niet.
Hij kan hiermee echt alleen maar verliezen.
Had een rol in de rvc geschikter voor hem gevonden. Weinig afbreukrisico ook.quote:Op maandag 15 juni 2026 13:56 schreef DombohetOlifantje1 het volgende:
Haalbaarheid van andere namen zal ook wel heel beperkt zijn terwijl de tijd ook begint te dringen.
Voor Gio persoonlijk wel een groot risico. Hoop op het beste voor hem.
Die moet nergens meer aan de slag hoor. Kan ook lekker thuis bij zijn vrouw en kinderen gaan zitten als ie wil.quote:Op maandag 15 juni 2026 13:59 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Ik denk juist dat ie denkt dat ie alleen maar kan winnen, want verliezen deed ie al genoeg. Waar was ie anders aan de slag gegaan.
De man heeft waarschijnlijk 40-45 miljoen op de bank. Heeft als trainer van Feyenoord voor het eerst in 18 jaar de Eredivisie gewonnen in een knotsgek seizoen. Kers op de taart was het winnen van de EL met Rangers geweest, de pech had hij helaas dat het hem via penalties niet gegund was.quote:Op maandag 15 juni 2026 13:59 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Ik denk juist dat ie denkt dat ie alleen maar kan winnen, want verliezen deed ie al genoeg. Waar was ie anders aan de slag gegaan.
Wederom eens.quote:Op maandag 15 juni 2026 14:01 schreef DombohetOlifantje1 het volgende:
[..]
Die moet nergens meer aan de slag hoor. Kan ook lekker thuis bij zijn vrouw en kinderen gaan zitten als ie wil.
Het interesseert me echt geen ene kont of hij leuk overkomt ten aanzien van Valentijn Driessen, zolang er maar lekker gevoetbald wordt.quote:Op maandag 15 juni 2026 14:01 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
Van Bronckhorst is toch geen uithangbord. Je kunt het de fans echt niet aandoen om ze weer naar zijn nietszeggende interviews te laten luisteren.
Als voorlezer van kinderboeken is hij uitermate geschikt, als hij over voetbal moet praten trapt hij vooral een recordaantal open deuren in.
Laat dat laatste nou het probleem zijn geweest onder Gio. Bij vlagen was het bijzonder slecht en zelfs in de tijden dat het goed ging was het zelden aantrekkelijk, zelden echt aanvallend. Pure degelijkheid.quote:Op maandag 15 juni 2026 14:05 schreef HMFuckyouall het volgende:
[..]
Het interesseert me echt geen ene kont of hij leuk overkomt ten aanzien van Valentijn Driessen, zolang er maar lekker gevoetbald wordt.
Zo’n constructie past toch helemaal niet bij een topclub. Daar moet gewoon een goede trainer staan die ook een goed uithangbord is.quote:Op maandag 15 juni 2026 14:09 schreef Epistaxiophobia het volgende:
Mss dat Sipke ook meer hoofdtrainer is maar omdat hij de uitstraling heeft van een lulletje lampenkatoen dat ze daarom Gio erbii hebben als uithangbord
Dat is mijn punt Hansquote:Op maandag 15 juni 2026 14:11 schreef fetX het volgende:
[..]
Laat dat laatste nou het probleem zijn geweest onder Gio.
Maar dat is t hele probleem. Zijn persoonlijkheid en voetbalvisie vallen samen. Van Bronckhorst speelt geen lekker voetbal. Die speelt balletje breed en alles op t vasthouden van de 1-0quote:Op maandag 15 juni 2026 14:05 schreef HMFuckyouall het volgende:
[..]
Het interesseert me echt geen ene kont of hij leuk overkomt ten aanzien van Valentijn Driessen, zolang er maar lekker gevoetbald wordt.
Geen flauw idee, zowel trainers als mensen kunnen zich ontwikkelen naar het schijnt. Helemaal in deze managersrol.quote:Op maandag 15 juni 2026 14:22 schreef Scorpion_17 het volgende:
[..]
Maar dat is t hele probleem. Zijn persoonlijkheid en voetbalvisie vallen samen. Van Bronckhorst speelt geen lekker voetbal. Die speelt balletje breed en alles op t vasthouden van de 1-0
Je ziet toch maar zelden dat een trainer een hele andere speelstijl eigen maakt.quote:Op maandag 15 juni 2026 14:27 schreef Caland het volgende:
[..]
Geen flauw idee, zowel trainers als mensen kunnen zich ontwikkelen naar het schijnt. Helemaal in deze managersrol.
Als je met Botteghin, Jan Arie vd Heijden, Bart Nieuwkoop en Michiel Kramer de Eredivisie kunt winnen dan is the sky the limit.quote:Op maandag 15 juni 2026 14:38 schreef William_Papadin het volgende:
Gio
Dit gaat weer een lollerseizoen worden voor jullie aller Feyenoord.
Zo is het ook wel weer.quote:Op maandag 15 juni 2026 14:41 schreef Lokale_Notabele het volgende:
[..]
Als je met Botteghin, Jan Arie vd Heijden, Bart Nieuwkoop en Michiel Kramer de
Eredivisie kunt winnen dan is the sky the limit.
Joh, er wordt zoveel geluld, al die sites moeten ook hun clicks hebben.quote:
Hulshoff gaat het bepalen, niet GvB.quote:Op maandag 15 juni 2026 14:22 schreef Scorpion_17 het volgende:
[..]
Maar dat is t hele probleem. Zijn persoonlijkheid en voetbalvisie vallen samen. Van Bronckhorst speelt geen lekker voetbal. Die speelt balletje breed en alles op t vasthouden van de 1-0
Maar Gio is hoofdtrainer dus wat een rare constructie zou dat zijn als het al waar zou zijn.quote:Op maandag 15 juni 2026 15:03 schreef TweedeKlum het volgende:
[..]
Hulshoff gaat het bepalen, niet GvB.
En met een goede selectie is de rol van de trainer sowieso niet zo groot.quote:Op maandag 15 juni 2026 15:10 schreef Irritatie100 het volgende:
Bij Gio gaan er geen kunstgrepen plaats vinden om per se Sterling maar in te laten vallen en dat soort grappen. Zijn wissels zullen ook voorspelbaar zijn, in plaats van dan weer Borges, dan weer Diarra, dan weer Sliti en op een gegeven moment zelfs Van den Elshout als buitenspeler. Ook zal hij geen slaande ruzie krijgen met de halve selectie zoals RvP wel had. Dat is allemaal heel saai, maar met hoe je er nu voor staat is saai misschien wel even goed.
Hoe kan je dit nou nog roepen in het huidige voetballandschapquote:Op maandag 15 juni 2026 15:12 schreef TweedeKlum het volgende:
[..]
En met een goede selectie is de rol van de trainer sowieso niet zo groot.
Er is meer dan geld. Met geld word je geen trainer bij een leuke club. Met een redelijke cv wel.quote:Op maandag 15 juni 2026 14:03 schreef HMFuckyouall het volgende:
[..]
De man heeft waarschijnlijk 40-45 miljoen op de bank. Heeft als trainer van Feyenoord voor het eerst in 18 jaar de Eredivisie gewonnen in een knotsgek seizoen. Kers op de taart was het winnen van de EL met Rangers geweest, de pech had hij helaas dat het hem via penalties niet gegund was.
Liever helemaal geen rol als trainer meer dan de kans lopen dat je de heldenstatus bij Feyenoord kwijtraakt in een tweede periode waar alles totaal mislukt.
Dat jaar is nooit meer te overtreffen voor hem. Ga je dan echt voor maximaal nog een keer 2 miljoen netto potentieel je eigen glazen ingooien en potentieel alles wat je hebt opgebouwd op een hellend vlak zetten?
Ik zou lekker investeren in NT World/NT Emerging Markets en gaan golfen denk ik.
GvB won prijzen dankzij Kuyt en RvP, niet dankzij GvB, het was enorm kutvoetbal vaak, veelal uitgeschakeld voor alles ruim voor de winter, dat gaan we toch niet nog een keer doen?quote:Op maandag 15 juni 2026 15:07 schreef Elan het volgende:
[..]
Maar Gio is hoofdtrainer dus wat een rare constructie zou dat zijn als het al waar zou zijn.
Gio werd vooral kampioen omdat hij Kuyt op de bank durfde te zetten.quote:Op maandag 15 juni 2026 15:21 schreef TweedeKlum het volgende:
[..]
GvB won prijzen dankzij Kuyt en RvP, niet dankzij GvB, het was enorm kutvoetbal vaak, veelal uitgeschakeld voor alles ruim voor de winter, dat gaan we toch niet nog een keer doen?
Die ons vervolgens kampioen maakte met een hattrick in het laatste duel.quote:Op maandag 15 juni 2026 15:22 schreef Caland het volgende:
[..]
Gio werd vooral kampioen omdat hij Kuyt op de bank durfde te zetten.
Dit wordt door zo'n beetje elke halve zool (niet persoonlijk bedoeld) gezegd, maar wat stelt dit allemaal voor als het voetbal over het algemeen werkelijk bedroevend was?quote:Op maandag 15 juni 2026 13:58 schreef Gert het volgende:
Gio de vorige 4 seizoenen: 1x landskampioen, 2x knvb-beker, 2x jc-schaal. Dat is niet slecht maar het kan nog beter en dat mag hij nu gaan laten zien. Met backup van de nieuwe ad en td. Voordeel van de twijfel hier.
Denk dat je Gio wat tekort doet. Het is een beetje een Koeman. Pragmatische trainer. Degelijk speelt naar de kwaliteiten van zijn spelers.quote:Op maandag 15 juni 2026 15:34 schreef bbuddybb het volgende:
[..]
Dit wordt door zo'n beetje elke halve zool (niet persoonlijk bedoeld) gezegd, maar wat stelt dit allemaal voor als het voetbal over het algemeen werkelijk bedroevend was?
Daarnaast: 2 JC-schaaltjes. Veredelde oefenpotjes. Alsof iemand dat wat kan schelen man.
edit: de titel is geweldig, daar niet van.
https://www.ad.nl/voetbal(...)assistent~a9e542557/quote:Van Bronckhorst is geen onbekende van Dévy Rigaux. Zo’n anderhalf jaar geleden voerde de nieuwe technische baas van Feyenoord al gesprekken met hem voor de functie van hoofdtrainer bij Club Brugge. Nicky Hayen fungeerde toen als interim-coach. Dat deed hij zo goed, dat de Belgische topclub vasthield aan hem.
Op papier iig wel.quote:Op maandag 15 juni 2026 15:38 schreef Cara het volgende:
Gio + Hulshoff is waarschijnlijk al een stuk beter dan Gio + Landzaat en van Gastel
Vergeleken met V Persie voelt dit wel van de regen in de drup. Ook wel redelijk bizar dat je toen met een punt meer tov nu slechts vierde werd achter AZquote:Gio faalt, wij zwijgen
Redactie
Redactie
Tekst: Harry Kerklaan, Foto: Edwin Verheul-De Feijenoorder
Elke trainer die Feyenoord zo laat voetballen als Giovanni nu al maanden doet, zou door ons, de Feyenoord-supporters, met pek en veren De Kuip uit zijn gejaagd. Dit lot blijft Giovanni bespaard. Want Giovanni is een Feyenoorder. Een zeer sympathiek mens. En hij zat vorig jaar ook op de bank. Dus houden we ons gedeisd. Wij kijken zwijgend toe, we lijden in stilte. Maar buiten De Kuip. Na de wedstrijd in de kroeg, in de trein terug naar huis of op de supportersfora, hoor en lees je een ander geluid. Een groot, heel (?) groot deel van de supporters gelooft niet meer in Giovanni. Deze misère duurt immers al bijna een half jaar. Net als in z’n eerste seizoen, toen Dick Advocaat kwam helpen, krijgt Gio wederom een slecht spelend elftal niet op de rails.
We zagen het eerder in 1995 bij Willem van Hanegem. In 2010 bij Mario Been. En nu bij Giovanni van Bronkhorst. Wij, Feyenoord-supporters, laten onze clubiconen nooit publiekelijk vallen. Hoe slecht het voetbal bij trainer Van Hanegem op het laatst ook was (en dat was het!), hoe laag we met Mario Been ook eindigden (10e plaats) en hoe ideeëloos het voetbal van Giovanni ook is (afgelopen zondag tegen de, op Roda JC na, meest gepasseerde verdediging van Nederland). We roepen nooit iets lelijks over onze clubiconen. Niet bij Mario. Niet bij Willem. En nu ook niet bij Giovanni.
Mario Been werd, tot onvrede van Van Geel, door de spelers weggestemd en Willem van Hanegem kreeg van voorzitter Van den Herik te horen dat het beter was te stoppen. Dat laatste lijkt nu niet snel te gebeuren. Algemeen Directeur Jan de Jong zei vorige week letterlijk ‘Wij zijn gewoon tevreden over Gio.’ Dit zei hij dus na 23 wedstrijden met maar liefst 22 punten achterstand. En dan ben je tevreden over je trainer… Ongelooflijk! Zij zien toch zelf ook hoe Gio het elftal laat voetballen.
Ja, er zijn ook Feyenoord-supporters die wel in Giovanni geloven. Hun argument luidt: ‘Vorig seizoen was hij ook trainer en toen werden we kampioen.’ Klopt, we werden inderdaad met 1 punt verschil kampioen. Maar vorig seizoen ging er in Eindhoven van alles mis en in Amsterdam gingen ze te laat kopen en speelden ze tot in mei Europees. En laten we eerlijk zijn, ook vorig seizoen speelde Feyenoord lang niet altijd goed. Maar OK, voor de supporters die graag als bewijs het verleden erbij halen en loyaliteit aan de trainer (terecht!) een groot goed vinden. Ernst Happel, Thijs Libregts, Willem van Hanegem en Leo Beenhakker zijn alle vier kampioen met Feyenoord geworden en verloren daarna, stuk voor stuk, de greep op het elftal. Happel en Van Hanegem werden uiteindelijk ontslagen. Libregts en Beenhakker stopten zelf. Kortom, kampioen worden en het einde van je contract niet halen. Het overkomt de besten.
Gio, beste kerel. Ik hoop dat we ons plaatsen voor Europees voetbal. En ik hoop ook dat als je deze zomer ergens op een strandstoeltje ligt, jezelf de vraag stelt ‘Ik heb mijn team het afgelopen seizoen zéér matig laten voetballen. Kan ik beter met deze spelers?’ En als je dan denkt: ‘Dit lukt mij niet.’ Even goede vrienden, je bent en blijft een van ons, een echte Feyenoorder. Mocht je besluiten te stoppen, dan heb je een schaal en hopelijk twee bekers. Dat is evenveel als een andere legendarische Feyenoord-trainer, Willem van Hanegem. Er is slechter gezelschap.
https://defeijenoorder.nl/2018/02/22/gio-faalt-wij-zwijgen/
Maar wat was de andere optie dan?quote:Op maandag 15 juni 2026 15:41 schreef bbuddybb het volgende:
[..]
https://www.ad.nl/voetbal(...)assistent~a9e542557/
Mijn gevoel zegt dat we nu de slechtste trainer van de top 3 hebben.
[..]
Op papier iig wel.
In een tijd dat het kampioenschap je direct +50% omzet oplevert is dat misschien ook een beetje kort door de bocht.quote:Op maandag 15 juni 2026 15:45 schreef Elan het volgende:
De manier waarop je speelt is toch veel belangrijker dan het al dan niet winnen van een prijs, geloof niet dat iemand nog op Frank de Boer zit te wachten bij Ajax ondanks dat die 4x kampioen werd.
Jij gaat na een verliespartij tevreden naar huis wanneer je een aantal goede combinaties hebt gezien?quote:Op maandag 15 juni 2026 15:45 schreef Elan het volgende:
De manier waarop je speelt is toch veel belangrijker dan het al dan niet winnen van een prijs, geloof niet dat iemand nog op Frank de Boer zit te wachten bij Ajax ondanks dat die 4x kampioen werd.
quote:Op maandag 15 juni 2026 16:09 schreef Lokale_Notabele het volgende:
[..]
Jij gaat na een verliespartij tevreden naar huis wanneer je een aantal goede combinaties hebt gezien?
Dat kwam onder Arend Martijn zo nu en dan voor, hoewel frustrerend heb ik dat waarschijnlijk liever dan oogaids en 1-0 winnen. Want je weet dat de volgende wedstrijd ook weer oogaids gaat zien, en die daarop ook weer als de trainer geen aantrekkelijk voetbal kan spelen. Is ook slecht voor de ontwikkeling van spelers en juist dat is belangrijk voor een club als Feyenoord. En spelers motiveren om zich te ontwikkelen zoals Slot bij Kokcu deed, die speelde onder Gio als een ongemotiveerde drol en was eigenlijk amper fit.quote:Op maandag 15 juni 2026 16:09 schreef Lokale_Notabele het volgende:
[..]
Jij gaat na een verliespartij tevreden naar huis wanneer je een aantal goede combinaties hebt gezien?
quote:Op maandag 15 juni 2026 16:27 schreef Elan het volgende:
[..]
Dat kwam onder Arend Martijn zo nu en dan voor, hoewel frustrerend heb ik dat waarschijnlijk liever dan oogaids en 1-0 winnen. Want je weet dat de volgende wedstrijd ook weer oogaids gaat zien, en die daarop ook weer als de trainer geen aantrekkelijk voetbal kan spelen. Is ook slecht voor de ontwikkeling van spelers en juist dat is belangrijk voor een club als Feyenoord. En spelers motiveren om zich te ontwikkelen zoals Slot bij Kokcu deed, die speelde onder Gio als een ongemotiveerde drol en was eigenlijk amper fit.
Precies, deze keuze is in feite alsof je in het lopende seizoen moet vervangen, je kan nauwelijks er een proces van maken met deze tijdsduur. Oftewel een dikke ruft na van Dennis die de trekker weigerde over te halen.quote:Op maandag 15 juni 2026 13:49 schreef Caland het volgende:
7 maandenquote:Op maandag 15 juni 2026 16:33 schreef Caland het volgende:
[..]
Kokcu heeft een paar maandjes met Gio gewerkt.
Brak toen net door en speelde eigenlijk geen rol van betekenis, dat kwam pas onder Dick. Maar laat je vooral niet tegenhouden door enig gebrek aan kennis.quote:Op maandag 15 juni 2026 16:55 schreef Elan het volgende:
[..]
7 maanden
Wat een aidsspelers trouwens die periode.
Het ontbreekt inderdaad aan lef en visie door met zo'n laffe en veilige keuze te komen. Heb Gio ook nog nooit op een tactische analyse na afloop kunnen betrappen. Zijn persconferenties zaten vol (dezelfde) dooddoeners en waren doodvermoeiend.quote:Op maandag 15 juni 2026 16:53 schreef Alaphilippe_ het volgende:
Gio aanstellen getuigt van weinig ambitie. Na een kloteseizoen toch tweede eindigen en de CL weer in. Dan hoop je als fan, lijkt me, op meer spierballen.
Eensquote:Op maandag 15 juni 2026 15:22 schreef Caland het volgende:
[..]
Gio werd vooral kampioen omdat hij Kuyt op de bank durfde te zetten.
Alsof dat niet gebeurd was zonder hem, hou nou toch opquote:Op maandag 15 juni 2026 15:28 schreef Elan het volgende:
[..]
Die ons vervolgens kampioen maakte met een hattrick in het laatste duel.
Misschien moet je de wedstrijden uit het kampioensjaar eens terugkijken, bijvoorbeeld tegen GAE. Er werd ook met enige regelmaat heel goed gespeeld.quote:Op maandag 15 juni 2026 15:45 schreef Elan het volgende:
Ik hoopte inderdaad op meer dan deze keuze die ik zelf ook wel had kunnen maken.quote:Op maandag 15 juni 2026 16:53 schreef Alaphilippe_ het volgende:
Gio aanstellen getuigt van weinig ambitie. Na een kloteseizoen toch tweede eindigen en de CL weer in. Dan hoop je als fan, lijkt me, op meer spierballen.
Jep.quote:Op maandag 15 juni 2026 16:53 schreef Alaphilippe_ het volgende:
Dit ja, het was toen een jeugdspeler die fouten maakte en nog niet het niveau had.quote:Op maandag 15 juni 2026 16:58 schreef Caland het volgende:
[..]
Brak toen net door en speelde eigenlijk geen rol van betekenis, dat kwam pas onder Dick. Maar laat je vooral niet tegenhouden door enig gebrek aan kennis.
Tegen GAE nog wel die met 10 punten achterstand laatste werdenquote:Op maandag 15 juni 2026 17:03 schreef HMFuckyouall het volgende:
[..]
Misschien moet je de wedstrijden uit het kampioensjaar eens terugkijken, bijvoorbeeld tegen GAE. Er werd ook met enige regelmaat heel goed gespeeld.
Deels, maar het verschil is wel dat Gio, ondanks zijn conservatisme en saaie spel, niet helemaal achterlijk is zoals domme Johny en sociaal beter onderlegd is als eigenwijze van Persie. Daarnaast heeft hij wel wat gepresteerd met een titel, bekers en een Europese finalequote:Op maandag 15 juni 2026 17:06 schreef TheVulture het volgende:
Dit voelt in alles als dezelfde fout die Ajax maakte met Heitinga en Keizer.
Maar niet omdat het veldspel nou zo goed was. Het was defensief stabiel en je had heel veel spelers die ‘een goal’ konden maken, maar meer ook niet. Ajax speelde veel beter voetbal dat jaar maar kwamen te laat op gang.quote:Op maandag 15 juni 2026 17:03 schreef HMFuckyouall het volgende:
[..]
Misschien moet je de wedstrijden uit het kampioensjaar eens terugkijken, bijvoorbeeld tegen GAE. Er werd ook met enige regelmaat heel goed gespeeld.
Toornstra speelde toen alles en volgens mij was daar best veel kritiek op in die periode. Kokcu was 18 dus ook bepaald geen junior of zo.quote:Op maandag 15 juni 2026 17:09 schreef alopio het volgende:
[..]
Dit ja, het was toen een jeugdspeler die fouten maakte en nog niet het niveau had.
Als je zo redeneert kan je ook zeggen dat El Ahmadi onder Gio wel een goede voetballer was ipv de postbode in zijn eerste seizoenen
Het hielp Feyenoord enorm dat het geraamte aan het begin van '16/17 al stond. Vilhena - El Ahmadi was daarnaast een motorblok waar weinig doorheen kwam, en destijds ieder Eredivisieteam jaloers op had geweest denk ik.quote:Op maandag 15 juni 2026 17:12 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
[..]
Maar niet omdat het veldspel nou zo goed was. Het was defensief stabiel en je had heel veel spelers die ‘een goal’ konden maken, maar meer ook niet. Ajax speelde veel beter voetbal dat jaar maar kwamen te laat op gang.
Het blijft imo een freakjaartje waarin vrijwel iedere speler piekte. Er zat nauwelijks een visie of iets achter. Op Berghuis na is er ook geen enkele speler die daarna nog beter is geworden.
Grappig genoeg was er het seizoen daarna wel een heel korte periode waarin Feyenoord heel goed speelde, rond de winter, alleen besloot Gio toen Taap en StJuste weer te wisselen voor Scharie, Bot en Beekie en toen tiefte het weer in elkaar.
Maar niet de dragende speler en aanvoerder die hij onder Slot zou zijn. En dat is niet erg natuurlijk.quote:Op maandag 15 juni 2026 17:13 schreef Elan het volgende:
[..]
Toornstra speelde toen alles en volgens mij was daar best veel kritiek op in die periode. Kokcu was 18 dus ook bepaald geen junior of zo.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |