abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 15 juni 2026 @ 16:33:53 #76
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_221051720
quote:
0s.gif Op maandag 15 juni 2026 16:27 schreef Elan het volgende:

[..]
Dat kwam onder Arend Martijn zo nu en dan voor, hoewel frustrerend heb ik dat waarschijnlijk liever dan oogaids en 1-0 winnen. Want je weet dat de volgende wedstrijd ook weer oogaids gaat zien, en die daarop ook weer als de trainer geen aantrekkelijk voetbal kan spelen. Is ook slecht voor de ontwikkeling van spelers en juist dat is belangrijk voor een club als Feyenoord. En spelers motiveren om zich te ontwikkelen zoals Slot bij Kokcu deed, die speelde onder Gio als een ongemotiveerde drol en was eigenlijk amper fit.
_O-

Kokcu heeft een paar maandjes met Gio gewerkt.
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_221051773
Het is ook duidelijk dat ie in die paar maandjes werkelijk niets aan Gio heeft gehad.

Ik geloof niet dat het raar is om te zeggen dat Gio in alle opzichten een inspiratieloze grijze mus is. Zal vast een leuke assistent zijn, maar als trainer hebben we toch al kunnen zien dat het niet zoveel voorstelt?
  maandag 15 juni 2026 @ 16:44:06 #78
474254 GurneyIsBestOke
rekent een pak winegums af
pi_221051776
Alle grapjes over Gio als hoofdcoach en het gebeurt nog echt ook _O-

In een constructie waarin Gio in feite uitvoerend is voor het beleid van Rigaux en de tactische visie van Hulshof, in plaats van dat hij zelf de richting bepaalt, dan kan het werken. Een beetje volkomen tegenovergesteld van te Kloese die de trainer zelf alles liet bepalen. Maar dat is wel een beetje een papieren werkelijkheid. In de praktijk zie ik toch liever een trainer met een eigen visie die zich aan de realiteit van Feyenoord kan aanpassen.
Makkelijk eerste (volgens de expected goals)
pi_221051868
Gio aanstellen getuigt van weinig ambitie. Na een kloteseizoen toch tweede eindigen en de CL weer in. Dan hoop je als fan, lijkt me, op meer spierballen.
  maandag 15 juni 2026 @ 16:54:10 #80
474254 GurneyIsBestOke
pi_221051872
quote:
1s.gif Op maandag 15 juni 2026 13:49 schreef Caland het volgende:
Omdat Van Persie er relatief laat is uitgeknikkerd (bedankt, Te Kloese) was je eigenlijk ook wel verplicht om uiterlijk deze week met een trainer te komen. In Nederland zijn er geen opties en er zullen ongetwijfeld wat lijntjes uitgegooid zijn naar opties die niet haalbaar bleken te zijn.
Precies, deze keuze is in feite alsof je in het lopende seizoen moet vervangen, je kan nauwelijks er een proces van maken met deze tijdsduur. Oftewel een dikke ruft na van Dennis die de trekker weigerde over te halen.

Rigaux had voor zijn eigen positie wellicht beter vPersie kunnen laten zitten en pas ingrijpen bij het onvermijdelijke moment dat het fout zou gaan, dat had niemand hem verweten. Op zich wel dapper en integer daarom dat hij vPersie er direct uitsmijt. Maar ook riskant, want als deze constructie niet werkt (en ik vrees er voor) zit hij ook gelijk op de schopstoel.
pi_221051891
quote:
1s.gif Op maandag 15 juni 2026 16:33 schreef Caland het volgende:

[..]
_O-

Kokcu heeft een paar maandjes met Gio gewerkt.
7 maanden
Wat een aidsspelers trouwens die periode.
blablablabla
pi_221051901
In ieder geval een staf die de visie van Arne Slot volledig omarmt _O_.
  maandag 15 juni 2026 @ 16:58:18 #83
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_221051907
quote:
0s.gif Op maandag 15 juni 2026 16:55 schreef Elan het volgende:

[..]
7 maanden
Wat een aidsspelers trouwens die periode.
Brak toen net door en speelde eigenlijk geen rol van betekenis, dat kwam pas onder Dick. Maar laat je vooral niet tegenhouden door enig gebrek aan kennis.
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_221051911
quote:
0s.gif Op maandag 15 juni 2026 16:53 schreef Alaphilippe_ het volgende:
Gio aanstellen getuigt van weinig ambitie. Na een kloteseizoen toch tweede eindigen en de CL weer in. Dan hoop je als fan, lijkt me, op meer spierballen.
Het ontbreekt inderdaad aan lef en visie door met zo'n laffe en veilige keuze te komen. Heb Gio ook nog nooit op een tactische analyse na afloop kunnen betrappen. Zijn persconferenties zaten vol (dezelfde) dooddoeners en waren doodvermoeiend.
blablablabla
pi_221051924
quote:
1s.gif Op maandag 15 juni 2026 15:22 schreef Caland het volgende:

[..]
Gio werd vooral kampioen omdat hij Kuyt op de bank durfde te zetten.
Eens
pi_221051927
quote:
0s.gif Op maandag 15 juni 2026 15:28 schreef Elan het volgende:

[..]
Die ons vervolgens kampioen maakte met een hattrick in het laatste duel.
Alsof dat niet gebeurd was zonder hem, hou nou toch op
pi_221051938
quote:
0s.gif Op maandag 15 juni 2026 15:45 schreef Elan het volgende:
De manier waarop je speelt is toch veel belangrijker dan het al dan niet winnen van een prijs, geloof niet dat iemand nog op Frank de Boer zit te wachten bij Ajax ondanks dat die 4x kampioen werd.
Misschien moet je de wedstrijden uit het kampioensjaar eens terugkijken, bijvoorbeeld tegen GAE. Er werd ook met enige regelmaat heel goed gespeeld.
pi_221051964
quote:
Ik hoopte inderdaad op meer dan deze keuze die ik zelf ook wel had kunnen maken.
pi_221051967
Dit voelt in alles als dezelfde fout die Ajax maakte met Heitinga en Keizer.
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
pi_221051975
quote:
Jep.

Ik voel me tamelijk bedonderd.
Na een week Robin eruit gooien en naïef als ik ben denk ik dat we er vol voor gaan. :{ Krijg je Gio.
Op woensdag 22 januari 2025 19:50 schreef Bugno3 het volgende:
Stukje Pelle, stukje Cannavaro, stukje Totti.
  maandag 15 juni 2026 @ 17:08:43 #91
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_221051976
Is het een kwestie van 'eigenlijk was dit de optie waar intern de meeste mensen mee konden leven'?
Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!
pi_221051985
quote:
1s.gif Op maandag 15 juni 2026 16:58 schreef Caland het volgende:

[..]
Brak toen net door en speelde eigenlijk geen rol van betekenis, dat kwam pas onder Dick. Maar laat je vooral niet tegenhouden door enig gebrek aan kennis.
Dit ja, het was toen een jeugdspeler die fouten maakte en nog niet het niveau had.

Als je zo redeneert kan je ook zeggen dat El Ahmadi onder Gio wel een goede voetballer was ipv de postbode in zijn eerste seizoenen
pi_221052000
quote:
0s.gif Op maandag 15 juni 2026 17:03 schreef HMFuckyouall het volgende:

[..]
Misschien moet je de wedstrijden uit het kampioensjaar eens terugkijken, bijvoorbeeld tegen GAE. Er werd ook met enige regelmaat heel goed gespeeld.
Tegen GAE nog wel die met 10 punten achterstand laatste werden :') Wat een prestatie, geef die man (nog) een standbeeld _O_

Onder RvP hebben we ook best aardige wedstrijden gehad, het probleem is het ontbreken van hoog druk zetten als onderdeel van het tactisch plan waardoor het vaak ontzettend saai is om naar te kijken en je relatief weinig creëert.

Dat is onder Gio net zo goed een probleem en dat hadden ze kunnen en moeten weten.
blablablabla
pi_221052001
quote:
0s.gif Op maandag 15 juni 2026 17:06 schreef TheVulture het volgende:
Dit voelt in alles als dezelfde fout die Ajax maakte met Heitinga en Keizer.
Deels, maar het verschil is wel dat Gio, ondanks zijn conservatisme en saaie spel, niet helemaal achterlijk is zoals domme Johny en sociaal beter onderlegd is als eigenwijze van Persie. Daarnaast heeft hij wel wat gepresteerd met een titel, bekers en een Europese finale
  maandag 15 juni 2026 @ 17:12:51 #95
474254 GurneyIsBestOke
pi_221052007
quote:
0s.gif Op maandag 15 juni 2026 17:03 schreef HMFuckyouall het volgende:

[..]
Maar niet omdat het veldspel nou zo goed was. Het was defensief stabiel en je had heel veel spelers die ‘een goal’ konden maken, maar meer ook niet. Ajax speelde veel beter voetbal dat jaar maar kwamen te laat op gang.

Het blijft imo een freakjaartje waarin vrijwel iedere speler piekte. Er zat nauwelijks een visie of iets achter. Op Berghuis na is er ook geen enkele speler die daarna nog beter is geworden.

Grappig genoeg was er het seizoen daarna wel een heel korte periode waarin Feyenoord heel goed speelde, rond de winter, alleen besloot Gio toen Taap en StJuste weer te wisselen voor Scharie, Bot en Beekie en toen tiefte het weer in elkaar.
pi_221052013
quote:
0s.gif Op maandag 15 juni 2026 17:09 schreef alopio het volgende:

[..]
Dit ja, het was toen een jeugdspeler die fouten maakte en nog niet het niveau had.

Als je zo redeneert kan je ook zeggen dat El Ahmadi onder Gio wel een goede voetballer was ipv de postbode in zijn eerste seizoenen
Toornstra speelde toen alles en volgens mij was daar best veel kritiek op in die periode. Kokcu was 18 dus ook bepaald geen junior of zo.
blablablabla
  maandag 15 juni 2026 @ 17:14:16 #97
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_221052015
Het lijkt er ook op dat het Slot-effect nog steeds meespeelt. Ze hebben 1 of meerdere jaren naast Hem gestaan, dus hopelijk hebben ze opgelet.

Sorry, moet er nog steeds aan wennen.
pi_221052040
quote:
0s.gif Op maandag 15 juni 2026 17:12 schreef GurneyIsBestOke het volgende:

[..]
Maar niet omdat het veldspel nou zo goed was. Het was defensief stabiel en je had heel veel spelers die ‘een goal’ konden maken, maar meer ook niet. Ajax speelde veel beter voetbal dat jaar maar kwamen te laat op gang.

Het blijft imo een freakjaartje waarin vrijwel iedere speler piekte. Er zat nauwelijks een visie of iets achter. Op Berghuis na is er ook geen enkele speler die daarna nog beter is geworden.

Grappig genoeg was er het seizoen daarna wel een heel korte periode waarin Feyenoord heel goed speelde, rond de winter, alleen besloot Gio toen Taap en StJuste weer te wisselen voor Scharie, Bot en Beekie en toen tiefte het weer in elkaar.
Het hielp Feyenoord enorm dat het geraamte aan het begin van '16/17 al stond. Vilhena - El Ahmadi was daarnaast een motorblok waar weinig doorheen kwam, en destijds ieder Eredivisieteam jaloers op had geweest denk ik.
  maandag 15 juni 2026 @ 17:26:45 #99
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_221052080
Blij dat Karsdorp net een club heeft gevonden...
pi_221052092
quote:
0s.gif Op maandag 15 juni 2026 17:13 schreef Elan het volgende:

[..]
Toornstra speelde toen alles en volgens mij was daar best veel kritiek op in die periode. Kokcu was 18 dus ook bepaald geen junior of zo.
Maar niet de dragende speler en aanvoerder die hij onder Slot zou zijn. En dat is niet erg natuurlijk.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')