quote:Op maandag 15 juni 2026 16:27 schreef Elan het volgende:
[..]
Dat kwam onder Arend Martijn zo nu en dan voor, hoewel frustrerend heb ik dat waarschijnlijk liever dan oogaids en 1-0 winnen. Want je weet dat de volgende wedstrijd ook weer oogaids gaat zien, en die daarop ook weer als de trainer geen aantrekkelijk voetbal kan spelen. Is ook slecht voor de ontwikkeling van spelers en juist dat is belangrijk voor een club als Feyenoord. En spelers motiveren om zich te ontwikkelen zoals Slot bij Kokcu deed, die speelde onder Gio als een ongemotiveerde drol en was eigenlijk amper fit.
Precies, deze keuze is in feite alsof je in het lopende seizoen moet vervangen, je kan nauwelijks er een proces van maken met deze tijdsduur. Oftewel een dikke ruft na van Dennis die de trekker weigerde over te halen.quote:Op maandag 15 juni 2026 13:49 schreef Caland het volgende:
Omdat Van Persie er relatief laat is uitgeknikkerd (bedankt, Te Kloese) was je eigenlijk ook wel verplicht om uiterlijk deze week met een trainer te komen. In Nederland zijn er geen opties en er zullen ongetwijfeld wat lijntjes uitgegooid zijn naar opties die niet haalbaar bleken te zijn.
7 maandenquote:Op maandag 15 juni 2026 16:33 schreef Caland het volgende:
[..]
Kokcu heeft een paar maandjes met Gio gewerkt.
Brak toen net door en speelde eigenlijk geen rol van betekenis, dat kwam pas onder Dick. Maar laat je vooral niet tegenhouden door enig gebrek aan kennis.quote:Op maandag 15 juni 2026 16:55 schreef Elan het volgende:
[..]
7 maanden
Wat een aidsspelers trouwens die periode.
Het ontbreekt inderdaad aan lef en visie door met zo'n laffe en veilige keuze te komen. Heb Gio ook nog nooit op een tactische analyse na afloop kunnen betrappen. Zijn persconferenties zaten vol (dezelfde) dooddoeners en waren doodvermoeiend.quote:Op maandag 15 juni 2026 16:53 schreef Alaphilippe_ het volgende:
Gio aanstellen getuigt van weinig ambitie. Na een kloteseizoen toch tweede eindigen en de CL weer in. Dan hoop je als fan, lijkt me, op meer spierballen.
Eensquote:Op maandag 15 juni 2026 15:22 schreef Caland het volgende:
[..]
Gio werd vooral kampioen omdat hij Kuyt op de bank durfde te zetten.
Alsof dat niet gebeurd was zonder hem, hou nou toch opquote:Op maandag 15 juni 2026 15:28 schreef Elan het volgende:
[..]
Die ons vervolgens kampioen maakte met een hattrick in het laatste duel.
Misschien moet je de wedstrijden uit het kampioensjaar eens terugkijken, bijvoorbeeld tegen GAE. Er werd ook met enige regelmaat heel goed gespeeld.quote:Op maandag 15 juni 2026 15:45 schreef Elan het volgende:
De manier waarop je speelt is toch veel belangrijker dan het al dan niet winnen van een prijs, geloof niet dat iemand nog op Frank de Boer zit te wachten bij Ajax ondanks dat die 4x kampioen werd.
Ik hoopte inderdaad op meer dan deze keuze die ik zelf ook wel had kunnen maken.quote:Op maandag 15 juni 2026 16:53 schreef Alaphilippe_ het volgende:
Gio aanstellen getuigt van weinig ambitie. Na een kloteseizoen toch tweede eindigen en de CL weer in. Dan hoop je als fan, lijkt me, op meer spierballen.
Jep.quote:Op maandag 15 juni 2026 16:53 schreef Alaphilippe_ het volgende:
Dit ja, het was toen een jeugdspeler die fouten maakte en nog niet het niveau had.quote:Op maandag 15 juni 2026 16:58 schreef Caland het volgende:
[..]
Brak toen net door en speelde eigenlijk geen rol van betekenis, dat kwam pas onder Dick. Maar laat je vooral niet tegenhouden door enig gebrek aan kennis.
Tegen GAE nog wel die met 10 punten achterstand laatste werdenquote:Op maandag 15 juni 2026 17:03 schreef HMFuckyouall het volgende:
[..]
Misschien moet je de wedstrijden uit het kampioensjaar eens terugkijken, bijvoorbeeld tegen GAE. Er werd ook met enige regelmaat heel goed gespeeld.
Deels, maar het verschil is wel dat Gio, ondanks zijn conservatisme en saaie spel, niet helemaal achterlijk is zoals domme Johny en sociaal beter onderlegd is als eigenwijze van Persie. Daarnaast heeft hij wel wat gepresteerd met een titel, bekers en een Europese finalequote:Op maandag 15 juni 2026 17:06 schreef TheVulture het volgende:
Dit voelt in alles als dezelfde fout die Ajax maakte met Heitinga en Keizer.
Maar niet omdat het veldspel nou zo goed was. Het was defensief stabiel en je had heel veel spelers die ‘een goal’ konden maken, maar meer ook niet. Ajax speelde veel beter voetbal dat jaar maar kwamen te laat op gang.quote:Op maandag 15 juni 2026 17:03 schreef HMFuckyouall het volgende:
[..]
Misschien moet je de wedstrijden uit het kampioensjaar eens terugkijken, bijvoorbeeld tegen GAE. Er werd ook met enige regelmaat heel goed gespeeld.
Toornstra speelde toen alles en volgens mij was daar best veel kritiek op in die periode. Kokcu was 18 dus ook bepaald geen junior of zo.quote:Op maandag 15 juni 2026 17:09 schreef alopio het volgende:
[..]
Dit ja, het was toen een jeugdspeler die fouten maakte en nog niet het niveau had.
Als je zo redeneert kan je ook zeggen dat El Ahmadi onder Gio wel een goede voetballer was ipv de postbode in zijn eerste seizoenen
Het hielp Feyenoord enorm dat het geraamte aan het begin van '16/17 al stond. Vilhena - El Ahmadi was daarnaast een motorblok waar weinig doorheen kwam, en destijds ieder Eredivisieteam jaloers op had geweest denk ik.quote:Op maandag 15 juni 2026 17:12 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
[..]
Maar niet omdat het veldspel nou zo goed was. Het was defensief stabiel en je had heel veel spelers die ‘een goal’ konden maken, maar meer ook niet. Ajax speelde veel beter voetbal dat jaar maar kwamen te laat op gang.
Het blijft imo een freakjaartje waarin vrijwel iedere speler piekte. Er zat nauwelijks een visie of iets achter. Op Berghuis na is er ook geen enkele speler die daarna nog beter is geworden.
Grappig genoeg was er het seizoen daarna wel een heel korte periode waarin Feyenoord heel goed speelde, rond de winter, alleen besloot Gio toen Taap en StJuste weer te wisselen voor Scharie, Bot en Beekie en toen tiefte het weer in elkaar.
Maar niet de dragende speler en aanvoerder die hij onder Slot zou zijn. En dat is niet erg natuurlijk.quote:Op maandag 15 juni 2026 17:13 schreef Elan het volgende:
[..]
Toornstra speelde toen alles en volgens mij was daar best veel kritiek op in die periode. Kokcu was 18 dus ook bepaald geen junior of zo.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |