Ik heb nog een Atari van 30 jaar oud waar ik nog af en toe op speel. Gewoon de cartridge erin en spelen maar. Er is niemand die dat stop kan zetten. Dit in tegenstelling tot de digitale games van Sony.quote:Op donderdag 2 juli 2026 11:39 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Klopt, de game blijft de game ongeacht de prijs.
Het enige wat dat zou veranderen is de hoeveelheid spelers. Is het gratis dan pikken meer mensen het op.
Is het 1.000 euro dan tja zal er slechts een enkeling zijn.
Ik kijk vooral naar de game zelf, is het een game die ik graag wil hebben dan koop ik het. Klaar.
Als ik twijfel of gewoon toevallig iets in de aanbieding zie wat leuk lijkt, dan pik ik zo´n spel ook nog wel op.
En hier dient consumentenbescherming voor te komen.quote:Op donderdag 2 juli 2026 13:11 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Ik heb nog een Atari van 30 jaar oud waar ik nog af en toe op speel. Gewoon de cartridge erin en spelen maar. Er is niemand die dat stop kan zetten. Dit in tegenstelling tot de digitale games van Sony.
Sony kan op elk moment besluiten om digitale games van je account, om wat voor reden dan ook, te verwijderen waarna jij geen toegang daartoe meer hebt. Fysieke games blijven wel gewoon speelbaar
Wat me nog het meeste bijstaat van die game zijn de Eikon Battlesquote:
Fysieke discs die je geregeld gebruikt overleven vaak ook niet zo lang hoorquote:Op donderdag 2 juli 2026 13:11 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Ik heb nog een Atari van 30 jaar oud waar ik nog af en toe op speel. Gewoon de cartridge erin en spelen maar. Er is niemand die dat stop kan zetten. Dit in tegenstelling tot de digitale games van Sony.
Sony kan op elk moment besluiten om digitale games van je account, om wat voor reden dan ook, te verwijderen waarna jij geen toegang daartoe meer hebt. Fysieke games blijven wel gewoon speelbaar
De games niet, het hele ecosysteem eromheen wel. En niet in het voordeel van de consument.quote:Op donderdag 2 juli 2026 07:39 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Uhm jawel, het is aanstellerij omdat er letterlijk niets gaat veranderen.
Of ze verzinnen weer wat nieuws erbij, dat je verplicht een PSN-abo moet hebben om bij je library te kunnen ofzo. Dat je console onbruikbaar is als je niet bent ingelogd en verbondenquote:Op donderdag 2 juli 2026 13:11 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
En toch is ook dat niet waar, want de beleving kan ook afhankelijk zijn van de prijs die je e rvoor betaald hebt. De game blijft de game, maar voor een game van 500.000,- heb je andere verwachtingen en was hij 5,- dan stel je vaak je verwachtingen bij. En dus is de game de game, maar de ervaring in je brein niet hetzelfde. Dat is Marketing les 1.01.quote:Op donderdag 2 juli 2026 11:39 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Klopt, de game blijft de game ongeacht de prijs.
Mmarsu. Woorden.quote:Op donderdag 2 juli 2026 11:35 schreef MMaRsu het volgende:
[..]
Hoe kan je zo enorm kortzichtig zijn? Ben je letterlijk dom?
Always onlinequote:Op donderdag 2 juli 2026 14:42 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Of ze verzinnen weer wat nieuws erbij, dat je verplicht een PSN-abo moet hebben om bij je library te kunnen ofzo. Dat je console onbruikbaar is als je niet bent ingelogd en verbonden
Ook dat idd. Ik heb nog een kast met 900 bluray en dvd'squote:Op donderdag 2 juli 2026 14:46 schreef LTVDK het volgende:
Gebruik de PS ook al sinds de PS3 als blu-ray speler, kan dus straks ook niet meer
Oh ik koop nog regelmatig blu-rays, juist omdat gekut met streamingdiensten. Als ik een film wil kijken wil ik dat zonder dat ik me overal moet gaan aanmelden en abonnementen afsluitenquote:Op donderdag 2 juli 2026 14:48 schreef Ang3l het volgende:
[..]
Ook dat idd. Ik heb nog een kast met 900 bluray en dvd's
Koop er nooit mee rbij, maar zitten enkele obscure films bij die nog amper te krijgen zijn.
Of het zijn voorstellingen en films waar ik zelf in speel, en die op disc staan.
Gebruik de PS idd om die af te spelen.
Maar goed, snap dat Sony daar geen rekening mee hoeft te houden.
Ik zie echter geen enkel voordeel voor de consument, want "ik koop toch bijna alles al online" is gene voordeel, da's gewoon de stand van zaken.
1. Totale afhankelijkheid van Sony qua prijzen in de store (en dus op je klompen ana kunnen voelen dat t duurder wordt)
2. Weggooien van tweedehands markt (en dus weer duurder)
3. Totaal negeren van de uitlenen of doorgeven van spellen (jouw eigendom) aan mensen in je omgeving (en dus voor hen weer duurder)
Om nog maar te zwijgen over:
4. Het "eigendom" van digitale media. Dat is nog helemala niet gegarandeerd en goed vastgelegd.
NUL pro's
Genoeg con's
Neen ik zeg wat ik zegquote:
Ja!quote:
Ik vind t bloedirritant dat jij geen discussie kan voeren zonder mensen meteen dom, stom, mongool of wat dan ook te noemen. En dan raar vinden dat mensen discussieren/spreken met jou beu zijn.quote:Op donderdag 2 juli 2026 15:02 schreef MMaRsu het volgende:
[..]
Neen ik zeg wat ik zeg
Het is ook gewoon oke om mensen belachelijk te maken vanwege hun domme kortzichtige meningen
Net zoals Trump fans
Moet gewoon zeggen wat je vind
Bekijk deze YouTube-videoquote:Op donderdag 2 juli 2026 16:02 schreef Ang3l het volgende:
En met die woorden ga ik m'n bijna werkeloos fase in! HOPLAAAAAA!!
4 maanden betaald krijgen en maar 15 dagen hoeven werken.
Dus dat betekent: weinig fok! Veel PS5!![]()
Ciao bello's!
Tijd voor Ranked rivals.quote:Op donderdag 2 juli 2026 16:02 schreef Ang3l het volgende:
En met die woorden ga ik m'n bijna werkeloos fase in! HOPLAAAAAA!!
4 maanden betaald krijgen en maar 15 dagen hoeven werken.
Dus dat betekent: weinig fok! Veel PS5!![]()
Ciao bello's!
Oke. Ik vind dat je af en toe echt tering domme takes hebt. En altijd onnodig persoonlijk wordt als iemand er tegen in gaat.quote:Op donderdag 2 juli 2026 15:02 schreef MMaRsu het volgende:
[..]
Neen ik zeg wat ik zeg
Het is ook gewoon oke om mensen belachelijk te maken vanwege hun domme kortzichtige meningen
Net zoals Trump fans
Moet gewoon zeggen wat je vind
Dat zeg je wel vaker en dat mag je prima vinden maar het boeit me echt geen ene flikker angelquote:Op donderdag 2 juli 2026 16:01 schreef Ang3l het volgende:
[..]
Ik vind t bloedirritant dat jij geen discussie kan voeren zonder mensen meteen dom, stom, mongool of wat dan ook te noemen. En dan raar vinden dat mensen discussieren/spreken met jou beu zijn.
Dat mag ook wel eens gezegd worden.
Ook dit mag je vinden. Nu weer klaar jongens?quote:Op donderdag 2 juli 2026 16:19 schreef over_hedge het volgende:
[..]
Oke. Ik vind je af en toe echt tering domme takes hebt. En altijd onnodig persoonlijk wordt als iemand er tegen in gaat.
Goede timing welquote:Nederlandse jurist eist 435 miljoen euro om rel rond PlayStation: ‘Gamen dreigt onbetaalbaar te worden’
Een Nederlandse stichting eist 435 miljoen euro van Sony omdat circa 1,7 miljoen Nederlanders te veel zouden hebben betaald voor hun PlayStation-games. Toevallig diende de eerste zitting van deze massaclaim deze week bij de rechtbank in Utrecht, precies in de week waarin het Japanse bedrijf vrij rigoureus nieuws aankondigde.
Tot afgrijzen van verzamelaars, retailers en hardcore gamers stopt Sony in 2028 definitief met het uitbrengen van fysieke games op schijfjes. Vanaf dat moment zijn PlayStation-eigenaren bij nieuwe spellen uitsluitend aangewezen op de digitale winkel op hun eigen console.
En daar wringt de schoen. „Wij zijn van mening dat Sony de wet op dit moment al overtreedt door geen alternatieven te bieden voor hun digitale storefront”, zegt stichtingsvoorzitter en jurist Lucia Melcherts. „De prijzen op de PlayStation Store zijn dan ook geen gevolg van gezonde concurrentie, maar kunnen eenzijdig door Sony worden bepaald.”
Stichting Massaschade & Consument vraagt daarom de rechtbank om Sony te bevelen haar ‘onrechtmatig handelen te staken’ en een schadevergoeding te betalen aan ‘gedupeerde PlayStation-gebruikers’.
https://www.ad.nl/tech/ne(...)-te-worden~a0e7e93d/
https://www.sony.com/en/S(...)/25q4_supplement.pdfquote:Op vrijdag 3 juli 2026 10:05 schreef Friday12 het volgende:
Volgens mij is het percentage nog altijd 30-40% fysiek (van games die überhaupt een fysieke release krijgen)
Om te zeggen dat dit weinig. Als je 15 mil copied verkoopt voor een exclusive zijn dat 5 miljoen fysieke exemplaren
Maar fysieke games hebben productie en distributiekosten, en retailers kunnen korter geven, en nog erger, tweedehands worden verkocht. Sony heeft het al zo zwaarquote:Op vrijdag 3 juli 2026 10:05 schreef Friday12 het volgende:
Volgens mij is het percentage nog altijd 30-40% fysiek (van games die überhaupt een fysieke release krijgen)
Om te zeggen dat dit weinig. Als je 15 mil copied verkoopt voor een exclusive zijn dat 5 miljoen fysieke exemplaren
Die cijfers zijn inclusief digital only games zoals indies, en dlc.quote:Op vrijdag 3 juli 2026 10:18 schreef over_hedge het volgende:
[..]
https://www.sony.com/en/S(...)/25q4_supplement.pdf
125 miljard yen vs 1055 miljard yen.
Dus ja fysiek is gewoon niet zo groot voor sony
Eigenlijks moeten Sony meerder stores toelaten die playstation games verkopen anders riekt naar monopolie.quote:
Ellende begint voor ze in 2028 en als de PS6 wordt uitgebracht.quote:Op vrijdag 3 juli 2026 10:59 schreef Q. het volgende:
Zouden ze bij Sony al in paniek zijn? Dit is erger dan alle ellende rondom de launch van de PS3.
Klopt maar dat gaat nooit gebeurenquote:Op vrijdag 3 juli 2026 11:28 schreef ESF1Gamer het volgende:
[..]
Eigenlijks moeten Sony meerder stores toelaten die playstation games verkopen anders riekt naar monopolie.
Terwijl voor pc games wel meerdere stores zijn en dus genoeg concurrentie is.
Zal wel meevallen met paniek.quote:Op vrijdag 3 juli 2026 10:59 schreef Q. het volgende:
Zouden ze bij Sony al in paniek zijn? Dit is erger dan alle ellende rondom de launch van de PS3.
Nu al zin om 1400 euro te betalen voor een console.quote:Op vrijdag 3 juli 2026 11:29 schreef ESF1Gamer het volgende:
[..]
Ellende begint voor ze in 2028 en als de PS6 wordt uitgebracht.
quote:Op vrijdag 3 juli 2026 12:35 schreef Q. het volgende:
[..]
Nu al zin om 1400 euro te betalen voor een console.
Je vergeet de inflatie Q. denk eerder richting de 2400.quote:Op vrijdag 3 juli 2026 12:35 schreef Q. het volgende:
[..]
Nu al zin om 1400 euro te betalen voor een console.
Daar zit digital only ook bij, en eigenlijk niet te vergelijken.quote:Op vrijdag 3 juli 2026 10:18 schreef over_hedge het volgende:
[..]
https://www.sony.com/en/S(...)/25q4_supplement.pdf
125 miljard yen vs 1055 miljard yen.
Dus ja fysiek is gewoon niet zo groot voor sony
Dit riekt harder naar een monopolie dan een vers bemeste akkerquote:Op vrijdag 3 juli 2026 11:28 schreef ESF1Gamer het volgende:
[..]
Eigenlijks moeten Sony meerder stores toelaten die playstation games verkopen anders riekt naar monopolie.
Terwijl voor pc games wel meerdere stores zijn en dus genoeg concurrentie is.
Beetje anderhalf jaar ervoor huilen, draaien, aanpassen, andere partijen die ze belachelijk maken, C-sterren en autisten die hun meninkje moeten delen, genietenquote:Op vrijdag 3 juli 2026 10:59 schreef Q. het volgende:
Bij Xbox en Nintendo lijkt redelijk hetzelfde te gaan gebeuren. Alleen is de kans aanwezig dat de nieuwe Xbox meerdere stores kan gaan krijgen. Nintendo volgt altijd jaren later.....quote:Op vrijdag 3 juli 2026 14:07 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Dit riekt harder naar een monopolie dan een vers bemeste akkerMaar ze zullen het wel proberen te omzeilen met dat code in a box geneuzel
Jawel, je kan je huidige ps gewoon blijven gebruiken als blu-ray speler.quote:Op donderdag 2 juli 2026 14:46 schreef LTVDK het volgende:
Gebruik de PS ook al sinds de PS3 als blu-ray speler, kan dus straks ook niet meer
Totdat er dalijk ook geen nieuwe films meer op disc uitkomenquote:Op vrijdag 3 juli 2026 15:52 schreef AToontje87 het volgende:
[..]
Jawel, je kan je huidige ps gewoon blijven gebruiken als blu-ray speler.
Xbox wil toch ook dat je vanaf hun console je steam spellen kunt spelen.quote:
quote:Op vrijdag 3 juli 2026 15:54 schreef AToontje87 het volgende:
[..]
Gisteren sinds maanden weer ps plus gekocht.
Online catalogus genot!
Xbox bestaat in dit tempo niet meer in de huidige vorm. Xbox consoles en Asus handhelds verkopen ook niet zoals ze hopen. Maar ja Asha blijft nu maar draaien met beslissingen.quote:Op vrijdag 3 juli 2026 15:59 schreef ESF1Gamer het volgende:
[..]
Xbox wil toch ook dat je vanaf hun console je steam spellen kunt spelen.
Hoorde ook dat Blade mogelijk gecancelled gaat wordenquote:Op vrijdag 3 juli 2026 17:55 schreef DKUp het volgende:
[..]
Xbox bestaat in dit tempo niet meer in de huidige vorm.
Rare ligt ook onder een vergrootglas. Ze schijnen aan een Banjo 1 en 2 Remake te werken. Dan mag je hopen dat het nog gewoon uitkomt.quote:Op vrijdag 3 juli 2026 17:57 schreef Friday12 het volgende:
[..]
Hoorde ook dat Blade mogelijk gecancelled gaat worden
Xbox en PlayStation slopen wel ff teveel op het momentquote:Op vrijdag 3 juli 2026 17:59 schreef DKUp het volgende:
[..]
Rare ligt ook onder een vergrootglas. Ze schijnen aan een Banjo 1 en 2 Remake te werken. Dan mag je hopen dat het nog gewoon uitkomt.
Twee partijen maken het zichzelf al heel moeilijk.quote:Op vrijdag 3 juli 2026 18:00 schreef Friday12 het volgende:
[..]
Xbox en PlayStation slopen wel ff teveel op het moment
Ja Nintendo fanboys gaan voor altijd aan die lul zuigenquote:Op vrijdag 3 juli 2026 18:01 schreef DKUp het volgende:
[..]
Twee partijen maken het zichzelf al heel moeilijk.
Steam Machine is in 2026 ook lachwekkend.
Nintendo hoeft weinig te doen en het verkoopt toch wel.
Tijd om mijn ps5 om te zetten naar een Linux console.quote:Op vrijdag 3 juli 2026 19:55 schreef MMaRsu het volgende:
Van februari
https://www.notebookcheck(...)rices.1229307.0.html
Gamenquote:Op vrijdag 3 juli 2026 21:26 schreef Kaneelstokje het volgende:
Zo, bijna vakantie. Dan kan ik weer rustig af en toe gamen in de avond.
Eens Plague Tale af maken dan.
Streamers mogen nu. Zat net te kijken. Ziet er wel prima uit hoor. Maar 60 euro wel erg veel.quote:
Gamen kan heerlijk ontspannend zijn, maar zodra het begint te voelen als taak, moet je stoppen.quote:
Vind een quicktime event nou niet perse beter of zo. Om het hierom nou meteen ubislop te noemen is wel een beetjequote:Op dinsdag 7 juli 2026 12:51 schreef MMaRsu het volgende:
https://youtube.com/shorts/6ca6dVgAsgI
Ubislop
Hij noemt de Jaguar een ugly beastquote:Op dinsdag 7 juli 2026 14:41 schreef over_hedge het volgende:
[..]
Vind een quicktime event nou niet perse beter of zo. Om het hierom nou meteen ubislop te noemen is wel een beetje [ afbeelding ] hoor
Denk niet dat ugly beast op het uiterlijk doelt. Maar op dat het een beest is wat je probeert dood te maken om op te etenquote:Op dinsdag 7 juli 2026 14:48 schreef MMaRsu het volgende:
[..]
Hij noemt de Jaguar een ugly beast(in welke wereld is een jag een ugly beast)
de jaguar heeft een gigantische healthbar, lekker 200 keer slaan met een zwaard
Natuurlijk is die quicktime event beter.
Zei die tegen een jaguarquote:You didn't think this through did ya
Ik had ergens ook al getekend voor Stop Killing Games. Hopelijk gaan ze op dit punt samenwerken.quote:Op woensdag 8 juli 2026 07:42 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
https://c.org/85Rr8pZ2Gx
Petitie tegen Sony's digital only besluit. Ik heb getekend.
(Excuses als ie al gedeeld was).
Ik ook.quote:Op woensdag 8 juli 2026 10:06 schreef ESF1Gamer het volgende:
[..]
Ik had ergens ook al getekend voor Stop Killing Games. Hopelijk gaan ze op dit punt samenwerken.
Hahaquote:Op woensdag 8 juli 2026 07:42 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
https://c.org/85Rr8pZ2Gx
Petitie tegen Sony's digital only besluit. Ik heb getekend.
(Excuses als ie al gedeeld was).
Hmm. Ik denk niet dat ik daar goe dgenoeg voor ben, en ik denk ook niet dat het spel er gezelliger op wordt met teammates die fanatiek zijnquote:
Jup. Equal Opportunity goon is idd een ding in Rivals.quote:
het nieuwe seizoen kunnen ze net zo goed marvel rivals 2.0 noemenquote:Op woensdag 8 juli 2026 10:40 schreef Ang3l het volgende:
[..]
Hmm. Ik denk niet dat ik daar goe dgenoeg voor ben, en ik denk ook niet dat het spel er gezelliger op wordt met teammates die fanatiek zijn
Wel klaar voor t nieuwe seizoen!
Jubilee en the Hood?
Eerlijk zullen we alles delenquote:Op woensdag 8 juli 2026 11:09 schreef Divje het volgende:
[..]
Daarmee kan je je herkauwde kauwgom in porties verdelen.
Cum Gutterquote:
Wist niet dat the Hood nog een ding was. Echt zo'n Bendis karakter.quote:Op woensdag 8 juli 2026 10:40 schreef Ang3l het volgende:
[..]
Hmm. Ik denk niet dat ik daar goe dgenoeg voor ben, en ik denk ook niet dat het spel er gezelliger op wordt met teammates die fanatiek zijn
Wel klaar voor t nieuwe seizoen!
Jubilee en the Hood?
Ik ga hier spijt van krijgen maar..quote:Op woensdag 8 juli 2026 14:13 schreef Ang3l het volgende:
[..]
Cum Gutter
Dat zijn de V-lines bij de heupen van de man.
Ja dat begreep ik, maar heb nog niet het hele filmpje van Guanguang gekekenquote:Op woensdag 8 juli 2026 10:55 schreef over_hedge het volgende:
[..]
het nieuwe seizoen kunnen ze net zo goed marvel rivals 2.0 noemen
Heb je gezien hoe veel er gaat veranderen? En het gaat nog veel meer chaos worden. Ik ben echt benieuwd hoe dit gaat zijn. Elke hero krijgt 2 teamups.
quote:Op woensdag 8 juli 2026 14:14 schreef Divje het volgende:
[..]
Ik ga hier spijt van krijgen maar..
Whyyy is dat een cum-gutter
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.L'Amour menaçant:
Qui que tu sois, voici ton maître. Il l'est, le fût ou le doit être.
quote:Op woensdag 8 juli 2026 14:15 schreef Ang3l het volgende:
[..]Dit roept nog meer vragen opSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
oh ah toma toma vem vem vem vem
Ja in de comics, vooral ook de recente van Rivals zelf.quote:Op woensdag 8 juli 2026 14:14 schreef Kaneelstokje het volgende:
[..]
Wist niet dat the Hood nog een ding was. Echt zo'n Bendis karakter.
Van Elsa Bloodstone weet ik dat ze haar een tijdje hebben geprobeerd te pushen. White Fox is toch die Koreaanse die ze een jaar of 10 geleden wilden doen alsof het een ding was?quote:Op woensdag 8 juli 2026 14:16 schreef Ang3l het volgende:
[..]
Ja in de comics, vooral ook de recente van Rivals zelf.
En hij zat ook in de MCU serie van Ironheart.
Maar er zitten wel meer non-mainstream characters in t spel hoor.
Ik bedoel, Elsa Bloodstone? Of White Fox? Ik ken ze, maar denk veel mensen vooraf niet.
Elsa zat ook in de MCU series. Net als the Hood dus.quote:Op woensdag 8 juli 2026 14:25 schreef Kaneelstokje het volgende:
[..]
Van Elsa Bloodstone weet ik dat ze haar een tijdje hebben geprobeerd te pushen. White Fox is toch die Koreaanse die ze een jaar of 10 geleden wilden doen alsof het een ding was?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |