Dan denk ik dat ze ook minder vaak aanbiedingen doenquote:Op woensdag 1 juli 2026 19:23 schreef MMaRsu het volgende:
[..]
Ehh ja natuurlijk wel. Er is geen 2e hands markt meer. Je kan de games alleen nog via de PSN store kopen.
[ afbeelding ]
Dat het jou niet boeit![]()
maakt niet dat het aanstellerij is.
Denk ook even na over alle 3e wereld landen waar internet gewoon nog kut is, en mensen enorm afhankelijk zijn van een 2e hands markt.
Ik vind het ook leuk als verzamelingquote:Op woensdag 1 juli 2026 19:24 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
[..]
Op Steam doe ik het wel. En sommige games op de consoles. Maar fysieke games zijn fijner om te hebben.
Gaat mij om de backwards compatibility. Heb heel wat games op disc die ik wil blijven spelen.quote:Op woensdag 1 juli 2026 19:24 schreef MMaRsu het volgende:
[..]
Xbox gaat dit ook doen met Helix is het gerucht. En wie kan ze het kwalijk nemen? Xbox wilde al veel eerder van discs af, en ook Xbox gamers zijn voornamelijk digitaal these days.
quote:Op woensdag 1 juli 2026 18:51 schreef Elan het volgende:
LR maakte tot voor kort nog PS Vita games dus lijkt me sterk.
Dit gaat hun hard in de aars bijten.quote:
Ik hoop het. Sony is al veel te lang enorm arrogant.quote:Op woensdag 1 juli 2026 19:38 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
[..]
Dit gaat hun hard in de aars bijten.
Natuurlijk. Voor Sony en publishers zijn er alleen maar positieven.quote:Op woensdag 1 juli 2026 19:43 schreef over_hedge het volgende:
Zal ze vast meer geld opleveren dan het kost.
Natuurlijk heb je er invloed op.quote:Op woensdag 1 juli 2026 19:48 schreef StateOfMind het volgende:
Hoewel ik het overgrote merendeel van mijn games digitaal heb, zowel gekocht als PS Plus, vind ik het toch jammer.
Vooral omdat ik van redelijk veel nieuwe games meestal toch voor de disc versie ging op release datum, en ik die dan na het uitspelen voor een goede prijs weer verkocht, en nog vaker via Marktplaats ruilde tegen een andere recente game.
Vooral in een periode waarin er veel games kort op elkaar uitkwamen was dat een heel goedkope methode om nieuwe games te spelen.
Immers ik betaalde voor game A de volle mep, en die ruilde ik tegen een andere recente game, en die ruilde ik na uitspelen weer.
Zo heb ik regelmatig 3 of 4 of 5 nieuwe games gespeeld, en maar 1 keer betaald.
Maar goed, we kunnen hoog springen en laag springen, onderaan de streep heb je er toch geen invloed op.
Jah ik vind gamen en verzamelen ervan een combo, een digitale library is geen verzamelingquote:Op woensdag 1 juli 2026 20:03 schreef LTVDK het volgende:
Walgelijk ditIk heb geen enkele digitale game en wilde dat graag zo houden, dan vanaf 2028 maar stoppen met Playstation
En wat als xbox het ook gaat dan? Helemaal niet meer gamen?quote:Op woensdag 1 juli 2026 20:03 schreef LTVDK het volgende:
Walgelijk ditIk heb geen enkele digitale game en wilde dat graag zo houden, dan vanaf 2028 maar stoppen met Playstation
Wel op Steamquote:Op woensdag 1 juli 2026 20:08 schreef Friday12 het volgende:
[..]
Jah ik vind gamen en verzamelen ervan een combo, een digitale library is geen verzameling
Vorig jaar heb ik Pacific Drive gekocht, die was enkel in de VS als fysieke versie uitgebracht. Daar op vakantie in een random Gamestop alsof je 20 jaar terug de tijd in ging dat spel zoeken tussen de schappen en dan vinden in de deluxe edition met boekjes en kaarten erbijquote:Op woensdag 1 juli 2026 20:08 schreef Friday12 het volgende:
[..]
Jah ik vind gamen en verzamelen ervan een combo, een digitale library is geen verzameling
Geen idee, heb nooit een xbox gehad, anders gewoon stoppen en oude games op de PS5 blijven spelenquote:Op woensdag 1 juli 2026 20:09 schreef over_hedge het volgende:
[..]
En wat als xbox het ook gaat dan? Helemaal niet meer gamen?
Xbox heeft een hele goede BC.quote:Op woensdag 1 juli 2026 20:13 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Geen idee, heb nooit een xbox gehad, anders gewoon stoppen en oude games op de PS5 blijven spelen
Ben niet zo'n fan van die controllersquote:Op woensdag 1 juli 2026 20:18 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
[..]
Xbox heeft een hele goede BC.
Prototype op de ps4 is us only die heb ik ookquote:Op woensdag 1 juli 2026 20:12 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Vorig jaar heb ik Pacific Drive gekocht, die was enkel in de VS als fysieke versie uitgebracht. Daar op vakantie in een random Gamestop alsof je 20 jaar terug de tijd in ging dat spel zoeken tussen de schappen en dan vinden in de deluxe edition met boekjes en kaarten erbij![]()
Ik zat even te denken hoe ik er aan ben gekomen, want die heb ik ook gespeeld. Maar dat was op de PS3quote:Op woensdag 1 juli 2026 20:35 schreef Friday12 het volgende:
[..]
Prototype op de ps4 is us only die heb ik ook
Beetje dezelfde onzin als van die hele giftboxes voor een cadeaukaart die je alleen digitaal kan inwisselenquote:Op woensdag 1 juli 2026 20:35 schreef Friday12 het volgende:
Ze krijgen wel code in a box maar dat is toch niet hetzelfde ( er staat retailer )
De mainstream speelt vooral free 2 play gamesquote:Op woensdag 1 juli 2026 21:31 schreef Dr.Mikey het volgende:
Gaming van mainstream weer naar de nerds alleen deze keer alleen voor die met een echte dikke portemonnee , Tenminste dat is de trend die ik een beetje zie.
Lastig om te cancelen als ik die sowieso al niet hebquote:
Uhm jawel, het is aanstellerij omdat er letterlijk niets gaat veranderen. Behalve dat je het niet fysiek in de hand meer hebt.quote:Op woensdag 1 juli 2026 19:23 schreef MMaRsu het volgende:
[..]
Ehh ja natuurlijk wel. Er is geen 2e hands markt meer. Je kan de games alleen nog via de PSN store kopen.
Dat het jou niet boeit![]()
maakt niet dat het aanstellerij is.
Denk ook even na over alle 3e wereld landen waar internet gewoon nog kut is, en mensen enorm afhankelijk zijn van een 2e hands markt.
Alsnog gaat er niets veranderen want de games blijven de games.quote:
Dat vind ik nog erger dan die hybride oplossing van Nintendo (fysieke cartridge maar moeten downloaden).quote:Op woensdag 1 juli 2026 20:35 schreef Friday12 het volgende:
Ze krijgen wel code in a box maar dat is toch niet hetzelfde ( er staat retailer )
Alsof mainstream gamers het ook maar een reet kan schelen dat het fysiek is of niet.quote:Op woensdag 1 juli 2026 21:31 schreef Dr.Mikey het volgende:
Gaming van mainstream weer naar de nerds alleen deze keer alleen voor die met een echte dikke portemonnee , Tenminste dat is de trend die ik een beetje zie.
quote:Op donderdag 2 juli 2026 07:39 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Uhm jawel, het is aanstellerij omdat er letterlijk niets gaat veranderen. Behalve dat je het niet fysiek in de hand meer hebt.
Je kunt gewoon gamen net als altijd.
Tja, 1x downloaden spelen maar. Klaar.
[..]
Alsnog gaat er niets veranderen want de games blijven de games.
Hoezo gaat er letterlijk niks veranderen?quote:Op donderdag 2 juli 2026 07:39 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Uhm jawel, het is aanstellerij omdat er letterlijk niets gaat veranderen. Behalve dat je het niet fysiek in de hand meer hebt.
[..]
Niet voor het gamen of wel dan?quote:Op donderdag 2 juli 2026 09:19 schreef Ang3l het volgende:
[..]
Hoezo gaat er letterlijk niks veranderen?
"Behalve dat je het niet fysiek in de hand meer hebt."
Dat IS de verandering.
Dus ik kan m'n games niet meer 2e hands verkopen, delen met vrienden en ik ben voor aankoop nu 100% afhankelijk van Sony en hun PS store en dus ook van hun prijzen, ipv winkels, websites en vrienden.
Dat is behoorlijk anders.
quote:'Microsoft test schijfloos starten van fysieke XBOX-games'
Microsoft test volgens The Verge een functie om fysieke games te digitaliseren. Die digitale game is dan gekoppeld aan de schijf. Als gamers de schijf verkopen of uitlenen, raken ze ook die digitale versie kwijt. De functie zou voor XBOX One- en XBOX Series-games werken.
https://tweakers.net/nieu(...)ieke-xbox-games.html
quote:Op woensdag 1 juli 2026 20:11 schreef MMaRsu het volgende:
[..]
Wel op Steam
1300+ games vind ik toch een verzameling
Het beperkt de toegang tot games enorm voor sommige mensen. Met ¤100 kon je voorheen 4/5 recente spellen spelen door de 2e hands markt. Straks kun je daar 1 a 2 recente spellen van kopen. Dus dat betekent dat je voor hetzelfde bedrag veel minder spellen kunt spelen, wat je game-ervaring enorm anders maakt. Twijfelgames zullen niet meer gekocht/gespeeld gaan worden bijvoorbeeld, terwijl dat uiteindelijk pareltjes kunnen blijken te zijn. Dat de spellen inhoudelijk gelijk blijven wil niet zeggen dat de algehele game-ervaring gelijk blijft.quote:Op donderdag 2 juli 2026 09:24 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Niet voor het gamen of wel dan?
Word je game ervaring er ook maar iets anders van? Nee. De game is de game.
Het spel an sich verandert niet nee, maar wel je toegang er toe.quote:Op donderdag 2 juli 2026 09:24 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Niet voor het gamen of wel dan?
Word je game ervaring er ook maar iets anders van? Nee. De game is de game.
Geheugen en RAM zijn onbetaalbaar momenteel. Het eerste dat ze gaan schrappen om de productiekosten te drukken is geheugen dus ga er maar niet vanuit.quote:Op donderdag 2 juli 2026 10:09 schreef FlyingFish het volgende:
[..]
[..]
Ik mag wel hopen dat ze in de ps6 dan in ieder geval standaard een XXL hdd doen, dat is een van de grote minpunten van de ps5 icm verplicht moeten installeren.
Hoe kan je zo enorm kortzichtig zijn? Ben je letterlijk dom?quote:Op donderdag 2 juli 2026 07:39 schreef bianconeri het volgende:
[..]
[..]
Klopt, de game blijft de game ongeacht de prijs.quote:Op donderdag 2 juli 2026 11:32 schreef Ang3l het volgende:
[..]
Het spel an sich verandert niet nee, maar wel je toegang er toe.
Beetje rare vraag. Ik bedoel, het verandert een spel ook niet of het gratis is, 5,- of 500.000,- EUR, maar vind het toch best een verschil maken of ik het ga spelen of niet.
In veel andere landen is breedband internet veel slechter beschikbaar dan hier, een grote game downloaden kan daar zo goed als onmogelijk zijn.quote:Op donderdag 2 juli 2026 11:52 schreef MMaRsu het volgende:
[ x ]
Jongere gamers met weinig doekoe? BOEIEND denk Biancanieri
Spel ruilen met je vrienden?
Doorverkopen na uitgespeeld?
Je bent arm en kan alleen 2e hands spellen betalen?
Boeiend als ik me spel maar heb denkt biancinioneri
En niet alleen voor mensen die het niet kunnen betalen...quote:Op donderdag 2 juli 2026 11:52 schreef MMaRsu het volgende:
[ x ]
Jongere gamers met weinig doekoe? BOEIEND denk Biancanieri
Spel ruilen met je vrienden?
Doorverkopen na uitgespeeld?
Je bent arm en kan alleen 2e hands spellen betalen?
Boeiend als ik me spel maar heb denkt biancinioneri
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |