abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 18 juni 2026 @ 19:45:27 #101
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_221081896
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juni 2026 19:34 schreef Klopkoek het volgende:
Nieuwe wethouder krijgt portefeuille ‘wonen’, maar heeft ook aandelen in 78 panden: ‘Dit is krankjorum’
https://www.gelderlander.(...)krankjorum~acfc94ce/

VVD being VVD
mensen die zelf vastgoed hebben kunnen prima bouwen , mits alles transparant gaat
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 75 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_221082105
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juni 2026 06:41 schreef Kickinalfa het volgende:

[..]
Bezuinigingen op de zorg gaan toch altijd pijn doen.

Hoe k*t het ook is voor chronisch zieken, ergens moet de rekening van de zorg worden betaald.
Dit kabinet is een schandvlek, hoe durf je de chronisch zieken voor het falen van de overheid op te laten draaien. Vooral die Bontenbal is een rat, dit heeft hij niet geleerd in die kerk van hem.
  Moderator donderdag 18 juni 2026 @ 20:03:35 #103
5428 crew  miss_sly
pi_221082124
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juni 2026 20:01 schreef Seeburg54 het volgende:

[..]
Dit kabinet is een schandvlek, hoe durf je de chronisch zieken voor het falen van de overheid op te laten draaien. Vooral die Bontenbal is een rat, dit heeft hij niet geleerd in die kerk van hem.
Waarom kun je je ongenoegen over Bontenbal niet spuien zonder te schelden?
Hij is geen rat, hij is een man met andere denkbeelden dan de jouwe.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_221082154
quote:
7s.gif Op donderdag 18 juni 2026 20:03 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Och sorry hoor, hypocriet leugenachtig type zal ik hem dan maar noemen. :X
pi_221082233
quote:

[..]
Wel rattig is hoe het toch altijd weer het CDA blijkt te zijn. Vertragen op stikstof, Hoekstra die in Europa een race to the bottom doordrukt, sociaal-economisch altijd de VVD volgen.

Hij verloochent zijn eigen verkiezingsprogramma.
https://www.cpb.nl/infographic-keuzes-kaart-2027-2030
pi_221082913
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juni 2026 19:34 schreef Klopkoek het volgende:
Nieuwe wethouder krijgt portefeuille ‘wonen’, maar heeft ook aandelen in 78 panden: ‘Dit is krankjorum’
https://www.gelderlander.(...)krankjorum~acfc94ce/

VVD being VVD
Jij vindt dat de minister van landbouw en visserij maar veganist moet zijn en geen eitje mag eten? :+

Hugo de Jonge geen coronavaccin had mogen nemen.

De minister van Onderwijs geen onderwijs mag genieten.
pi_221082920
quote:
1s.gif Op donderdag 18 juni 2026 18:40 schreef nostra het volgende:
Toch gevonden.

[ afbeelding ]
Wat me dan altijd blijft verbazen is dat we gezien de problemen bij de belastingdienst, de wens tot versimpeling uiteindelijk uitkomen bij de meest complexe uitvoeringsoptie.
pi_221082943
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juni 2026 21:34 schreef Kickinalfa het volgende:

[..]
Wat me dan altijd blijft verbazen is dat we gezien de problemen bij de belastingdienst, de wens tot versimpeling uiteindelijk uitkomen bij de meest complexe uitvoeringsoptie.
M.i. is het beste een vermogenswinstbelasting, aangevuld met een voorheffing. Om zo wel oneindig uitgestelde belasting te ondervangen.
pi_221082988
quote:

[..]
Is dat een verboden term dan?

Een rat is iemand die heel snel van mening kan veranderen en daardoor onbetrouwbaar overkomt.
Voor mij gewoon een gangbare term. Niet perse voor politici. Maar wel in het dagelijks leven. Sommige mensen zijn nu eenmaal snel ratten.

Zo heb je ook ezels.
pi_221082991
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juni 2026 13:18 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]
De huizenmarkt is een goed voorbeeld waar gezamelijk belang is, iedereen heeft een huis nodig. Het probleem met de huizenmarkt is dat onze politiek de keuze heeft gemaakt om huizenbezitters nog meer voordelen te geven ten opzichte van de have-nots.
De huizenmarkt lijkt me helemaal geen goed voorbeeld van een gezamenlijk belang.

Wen gezamenlijk belang heb je als je er gezamenlijk beter van wordt.
Bij het stopzetten van de HRA heb je een grote groep die daar een direct nadeel van heeft en geen voordeel bij afschaffing.

Itt tot iets als de energietransitie waarbij iedereen een belang en voordeel heeft bij een beter milieu.
pi_221083033
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juni 2026 21:36 schreef Klopkoek het volgende:

[..]
M.i. is het beste een vermogenswinstbelasting, aangevuld met een voorheffing. Om zo wel oneindig uitgestelde belasting te ondervangen.
Ik denk dat het oude systeem eigenlijk prima was, met de verbetering dat je het fictieve percentage dichter bij de werkelijkheid moet brengen.

Desnoods maak je een splitsing tussen spaar en beleggingen waarbij je de gemiddelde spaarrente van Nederlandse/Europese banken pakt als rendements getal voor spaargeld en de gemiddelde waardestijging van de beurzen in Europa oid.
pi_221083089
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juni 2026 21:42 schreef Kickinalfa het volgende:

[..]
Ik denk dat het oude systeem eigenlijk prima was, met de verbetering dat je het fictieve percentage dichter bij de werkelijkheid moet brengen.

Desnoods maak je een splitsing tussen spaar en beleggingen waarbij je de gemiddelde spaarrente van Nederlandse/Europese banken pakt als rendements getal voor spaargeld en de gemiddelde waardestijging van de beurzen in Europa oid.
Niets mis met een fictief rendement. Zit je er onder en kun je het aantonen? Prima, slaan we je daar voor aan.

Eigenlijk zou de ondergrens moeten zijn het rendement wat je op een staatslening van onze staat kunt krijgen. Want dat kan iedereen, zonder risico.
  donderdag 18 juni 2026 @ 21:49:11 #113
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_221083133
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juni 2026 20:01 schreef Seeburg54 het volgende:

[..]
nou zeg , na een vol jaar ziek zijn dan weten we het wel he, dan ga je maar de WAO in een poosje , dan kan de baas ook weer verder
al dat gepamper met zielepieten dat schiet niet op
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 75 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_221083136
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juni 2026 21:42 schreef Kickinalfa het volgende:

[..]

Fictieve rendementen zijn helemaal niet rechtvaardig. Het is uiteindelijk gewoon inkomen.

Het is alsof je met fictieve salarissen gaat rekenen voor loonbelasting.
  Moderator donderdag 18 juni 2026 @ 21:50:38 #115
5428 crew  miss_sly
pi_221083150
quote:
1s.gif Op donderdag 18 juni 2026 21:39 schreef PieterDeRijcke het volgende:

[..]
Is dat een verboden term dan?

Een rat is iemand die heel snel van mening kan veranderen en daardoor onbetrouwbaar overkomt.
Voor mij gewoon een gangbare term. Niet perse voor politici. Maar wel in het dagelijks leven. Sommige mensen zijn nu eenmaal snel ratten.

Zo heb je ook ezels.
Ik zeg niet dat het een verboden term is. Ik denk gewoon niet dat met scheldwoorden strooien voor iedereen waarmee je het niet eens bent erg goed is voor de sfeer, tegen polarisatie en een normaal gesprek.

Maar goed, that’s just me, I guess.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_221083153
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juni 2026 21:49 schreef Klopkoek het volgende:

[..]
Fictieve rendementen zijn helemaal niet rechtvaardig. Het is uiteindelijk gewoon inkomen.

Zolang die winst of verlies niet genomen is, is het inderdaad fictief. En geen inkomen.
  donderdag 18 juni 2026 @ 21:50:52 #117
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_221083156
quote:

[..]

afrekenen !!

is er teveel gerekend dan krijg je dat het jaar erop weer terug, zo ingewikkeld is het niet
pi_221083175
quote:
7s.gif Op donderdag 18 juni 2026 21:50 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Ik zeg niet dat het een verboden term is. Ik denk gewoon niet dat met scheldwoorden strooien voor iedereen waarmee je het niet eens bent erg goed is voor de sfeer, tegen polarisatie en een normaal gesprek.

En dat geldt wel voor de term rat (onbetrouwbaar iemand) en niet voor de term Ezel (een dom iemand).. of geen enkel dier meer?
Of is er een verschil in dieren?

Ben erg benieuwd naar je opvattingen.
pi_221083208
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juni 2026 21:49 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
nou zeg , na een vol jaar ziek zijn dan weten we het wel he, dan ga je maar de WAO in een poosje , dan kan de baas ook weer verder
al dat gepamper met zielepieten dat schiet niet op
Niks gepamper. De grootste zielepieten zijn die wereldvreemde verwende hypocrieten in Den Haag die de hardwerkenden tot de laatste drup uitknijpen en achteloos wegwerpen.
Zo van de werkvloer de kist in. :r
  donderdag 18 juni 2026 @ 21:57:10 #120
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_221083229
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juni 2026 21:55 schreef Seeburg54 het volgende:

[..]
Niks gepamper. De grootste zielepieten zijn die wereldvreemde verwende hypocrieten in Den Haag die de hardwerkenden tot de laatste drup uitknijpen en achteloos wegwerpen.
Zo van de werkvloer de kist in. :r
ha ha ha ha ha

ok jij je zin , maar na een jaar ziek zijn dan mag je best de WAO in , dat scheelt voor de meeste geen stuiver

dan hoef je niet nog een jaar ziek te zijn op kosten van de baas
+

quote:
AI-overzicht
De coalitie wil de loondoorbetalingsplicht bij ziekte voor het mkb werkbaarder maken en de bureaucratie in de Wet verbetering poortwachter verminderen.
Daarnaast stelt het kabinet voor om het maximumdagloon voor alle uitkeringen--inclusief de Ziektewet en WIA--met 20% te verlagen, wat vooral voor hogere inkomens tot een inkomensval leidt.

Kabinetsformatie +1
De belangrijkste maatregelen uit het coalitieakkoord zijn opgesplitst in de volgende onderdelen:
1. Ziekte en Loondoorbetaling
Minder administratieve lasten: De coalitie wil bureaucratische belemmeringen uit de Wet verbetering poortwachter wegnemen om het proces soepeler te laten verlopen.

Kabinetsformatie
Verlichting voor het MKB: De verplichting om twee jaar lang het loon door te betalen vormt een drempel voor het mkb om personeel aan te nemen. Het kabinet werkt aan voorstellen om dit werkbaarder te maken.
pi_221083238
quote:
7s.gif Op donderdag 18 juni 2026 21:50 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Ik vind dat je overdrijft. Zo schokkend is het nou ook weer niet hè. Eigenlijk wilde ik hem een slappe ruggegraatloze klootzak noemen, dus ik vond rat nog best redelijk.
pi_221083243
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juni 2026 21:57 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
ha ha ha ha ha

ok jij je zin , maar na een jaar ziek zijn dan mag je best de WAO in , dat scheelt voor de meeste geen stuiver

Wordt die WAO met zijn WIA en IVA ofzo ook niet uitgekleed?
Je zou dan eigenlijk moeten opteren voor een particuliere (bij) verzekering.
pi_221083251
quote:

[..]

Helemaal rechtvaardig is het inderdaad niet, maar ik denk dat je best een afweging kunt maken tussen complexiteit van uitvoering en mate van detaillering tov de grote bulk en zo dicht mogelijk benaderen van de werkelijkheid.
pi_221083252
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juni 2026 21:58 schreef Seeburg54 het volgende:

[..]
Ik vind dat je overdrijft. Zo schokkend is het nou ook weer niet hè. Eigenlijk wilde ik hem een slappe ruggegraatloze klootzak noemen, dus ik vond rat nog best redelijk.
Je mag een politicus dan ook geen Leeuw meer noemen. Of ezel. Of iets met een vos.

Want anders maak je een onterecht onderscheid tussen dieren. :P
pi_221083261
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juni 2026 21:57 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
ha ha ha ha ha

Voor kleinere bedrijven wil ik het wel een beetje met je eens zijn. Vooruit dan maar.
Maar in de praktijk zal al dat geklooi in het sociale vangnet nadelig uitpakken voor de werkenden.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')