Brekelmans is gewoon al aan het voorsorteren / profileren. Jammer dat het LM verder zo'n slap aftreksel geworden is.quote:Op zaterdag 13 juni 2026 19:35 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Ik had je toch wat kritischer ingeschat.
Een hoop wat Yesilgoz en Brekelmans vandaag zeggen is het gevolg van eindeloos zaken voor je uit schuiven. En dan doen alsof het niet aan jezelf ligt vind ik wat kinderachtig. Maar goed dat is politiek haha
Eerste helft 2027 weer naar de stembus. Lekker rechts conservatief rariteitenkabinetje in elkaar flansen. Het Telegraafclubje moet Mona Keijzer en DJ Jopie nog wat omhoog pluggen.quote:Op zaterdag 13 juni 2026 20:11 schreef nostra het volgende:
[..]
Brekelmans is gewoon al aan het voorsorteren
Bij de VVD lezen ze blijkbaar geen CPB rapporten. Onlangs was er nog eentje waarin werd uitgelegd dat juist grote ongelijkheid de economische groei tegenwerkt.quote:Op zaterdag 13 juni 2026 17:45 schreef -XOR- het volgende:
LiNkS wErKt De EcOnOmIe TeGuH!1
https://nos.nl/artikel/26(...)mie-niet-tegenwerken
Bovendien kwam GroenLinks - PvdA (nu Pro) altijd zeer goed uit de doorrekeningen van het CPB, ook wat betreft werkgelegenheid en lasten voor de middenklasse.quote:Op zaterdag 13 juni 2026 20:16 schreef Bondsrepubliek het volgende:
[..]
Bij de VVD lezen ze blijkbaar geen CPB rapporten. Onlangs was er nog eentje waarin werd uitgelegd dat juist grote ongelijkheid de economische groei tegenwerkt.
Ook dat, maar ze zijn gewoon zelf aan zet en krijgen gewoon niets voor elkaar. Ze dachten PRO buitenspel te hebben gezet maar dat was strategisch zo'n debiele misrekening dat je je echt afvraagt of ze dronken waren toen ze hun strategie uitstippelden.quote:Op zaterdag 13 juni 2026 20:16 schreef Bondsrepubliek het volgende:
[..]
Bij de VVD lezen ze blijkbaar geen CPB rapporten. Onlangs was er nog eentje waarin werd uitgelegd dat juist grote ongelijkheid de economische groei tegenwerkt.
nee dit klopt echt niet!! mss op papier of van zeggen... maar realiteit...neequote:Op zaterdag 13 juni 2026 20:25 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Bovendien kwam GroenLinks - PvdA (nu Pro) altijd zeer goed uit de doorrekeningen van het CPB, ook wat betreft werkgelegenheid en lasten voor de middenklasse.
VVD'ers trekken zich niks aan van de wetenschap maar verzinnen hun eigen economische logica. Wat dat betreft zijn ze net als Fvd'ers dus gewoon wappies.quote:Op zaterdag 13 juni 2026 20:25 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Bovendien kwam GroenLinks - PvdA (nu Pro) altijd zeer goed uit de doorrekeningen van het CPB, ook wat betreft werkgelegenheid en lasten voor de middenklasse.
Goed beargumenteerd.quote:Op zaterdag 13 juni 2026 20:31 schreef Thorelf het volgende:
[..]
nee dit klopt echt niet!! mss op papier of van zeggen... maar realiteit...nee
Voor even, ja. Het is ook wel amusant dat, afhankelijk van de gewenste uitkomsten, het CPB vanuit dezelfde hoek bestempeld wordt tot wetenschappelijk instituut als het zo uitkomt en de andere keer weer tot uitvoerder van de werkgeverslobby.quote:Op zaterdag 13 juni 2026 20:25 schreef Tomatenboer het volgende:
Uit de CPB-rapporten Keuzes in Kaart blijkt gewoon dat de PRO keuzes maakt die enerzijds de koopkracht van gezinnen verbeteren, maar anderzijds via hogere bedrijfslasten de werkgelegenheid remmen.quote:Op zaterdag 13 juni 2026 20:25 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Maar het is helaas alleen nog maar beeldvorming dat telt tegenwoordig.
het is vooral dubieus dat cpb niet kan/wil aamgeven dat bepaalde voorstellen in excel goed uitpakken maar in de werkelijkheid niet realiseerbaar zijn.quote:Op zaterdag 13 juni 2026 20:43 schreef nostra het volgende:
[..]
Voor even, ja. Het is ook wel amusant dat, afhankelijk van de gewenste uitkomsten, het CPB vanuit dezelfde hoek bestempeld wordt tot wetenschappelijk instituut als het zo uitkomt en de andere keer weer tot uitvoerder van de werkgeverslobby.
EV?quote:Op zaterdag 13 juni 2026 21:01 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
het is vooral dubieus dat cpb niet kan/wil aamgeven dat bepaalde voorstellen in excel goed uitpakken maar in de werkelijkheid niet realiseerbaar zijn.
2023 stelde pvda voor om massief te investeren in koopkracht dmv belastingopbrengsten uit ev. Krankjorum natuurlijk en zelfs stalin zou dat niet voorstellen, maar cpb gaat dat serieus doorrekenen.
Ja. Dat ging onder Rutte prima. Baken van stabiliteit.quote:Op zaterdag 13 juni 2026 20:58 schreef -XOR- het volgende:
Allemaal niet zo heel relevant, de VVD moet eens gaan regeren.
Jetten moet ook eens gaan regeren inderdaad, die schittert ook door totale afwezigheid en gebrek aan sturing.quote:Op zaterdag 13 juni 2026 21:02 schreef PieterDeRijcke het volgende:
[..]
Ja. Dat ging onder Rutte prima. Baken van stabiliteit.
Daarna niet meer zo.![]()
Ze werden dan ook niet meer de grootste. Maar werden ook niet dusdanig afgestraft dat regeren zonder VVD mogelijk is.
Jetten moet gaan regeren. Die is premier.
We wensen hem veel succes.
De belasting van pvda uit verkiezingsprogramma 2023 op eigen vermogen van ondernemingen.quote:
is links vult rechts...quote:Op zaterdag 13 juni 2026 21:06 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Jetten moet ook eens gaan regeren inderdaad, die schittert ook door totale afwezigheid en gebrek aan sturing.
Ik denk dat dat het ook wel is.quote:Op zaterdag 13 juni 2026 21:06 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Jetten moet ook eens gaan regeren inderdaad, die schittert ook door totale afwezigheid en gebrek aan sturing.
Oh, zonder genietingsmoment? Ja, da's tamelijk la-la-land redeneren. Gedragseffecten worden ook gewoon schromelijk over- of onderschat.quote:Op zaterdag 13 juni 2026 21:09 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
De belasting van pvda uit verkiezingsprogramma 2023 op eigen vermogen van ondernemingen.
hij wil in het nette pak paraderen als een pronte struisvogel , hij heeft wat ie wildequote:Op zaterdag 13 juni 2026 21:10 schreef PieterDeRijcke het volgende:
[..]
Ik denk dat dat het ook wel is.
Er is weinig leiderschap vanuit Jetten. De man is veel internationaal bezig en niet zozeer 'lokaal', als in ons land. Terwijl hier branden zijn.
Ik mis gewoon een leider die een totaal visie vertelt of uitstraalt aan ons. Die zegt waar we heen gaan, en wat onze toekomst (inclusief wat we eventueel moeten inleveren) gaat zijn.
Wat wil hij met Nederland?
Dat deed de lieveling op nationalistisch rechts ook. De Pim.quote:Op zaterdag 13 juni 2026 21:12 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
hij wil in het nette pak paraderen als een pronte struisvogel , hij heeft wat ie wilde
Wat het individu Rob Jetten met Nederland wil lijkt me best duidelijk. Maar wat Premier Jetten met Nederland wil hangt af de oppositiepartij met wie ze eventueel een dealtje kunnen sluiten.quote:Op zaterdag 13 juni 2026 21:10 schreef PieterDeRijcke het volgende:
[..]
Ik denk dat dat het ook wel is.
Er is weinig leiderschap vanuit Jetten. De man is veel internationaal bezig en niet zozeer 'lokaal', als in ons land. Terwijl hier branden zijn.
Ik mis gewoon een leider die een totaalvisie vertelt of uitstraalt aan ons. Die zegt waar we heen gaan, en wat onze toekomst (inclusief wat we eventueel moeten inleveren) gaat zijn.
Wat wil hij met Nederland?
Nee. Dat vind ik niet.quote:Op zaterdag 13 juni 2026 21:19 schreef Lichtloper het volgende:
[..]
Wat het individu Rob Jetten met Nederland wil lijkt me best duidelijk. Maar wat Premier Jetten met Nederland wil hangt af de oppositiepartij met wie ze eventueel een dealtje kunnen sluiten.
Het is lastig om een schip te sturen dat plotseling een hele andere kant uit kan gaan varen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |