Met asielzoekers / arbeidsmigranten / boottoeristen gaat het zoals het met alles gaat , flikker het over de schutting, maak er een wet van en klaar zijn we weerquote:Op zaterdag 13 juni 2026 21:28 schreef PieterDeRijcke het volgende:
En deze punten hebben dan ook allemaal niets met asielzoekers te maken.
Maar ik begrijp heel goed dat mensen het op de flanken gaan zoeken.
Er was inderdaad vrij veel stabiliteit onder Rutte. Maar hij was ook de koning van het vertragen. Ik had persoonlijk gehoopt dat we daar eens mee zouden stoppen.quote:Op zaterdag 13 juni 2026 21:02 schreef PieterDeRijcke het volgende:
[..]
Ja. Dat ging onder Rutte prima. Baken van stabiliteit.
Daarna niet meer zo.![]()
Ze werden dan ook niet meer de grootste. Maar werden ook niet dusdanig afgestraft dat regeren zonder VVD mogelijk is.
Jetten moet gaan regeren. Die is premier.
We wensen hem veel succes.
Ik wil me hier juist niet focussen op migratie. Want de onlusten zijn een symptoom van het niet-leiderschap van Jetten tot nu toe. Imo.quote:Op zaterdag 13 juni 2026 22:03 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Met asielzoekers / arbeidsmigranten / boottoeristen gaat het zoals het met alles gaat , flikker het over de schutting, maak er een wet van en klaar zijn we weer
Ieder dorp moet de bisocoop , wijkgebouw of het sportveld inleveren om 100 viriele jonge mannen op te sluiten, die hier komen om te werken en geld verdienen , maar niet mogen werken, want anders gaan ze inburgeren
En ze mogen hier blijven als ze homo of lesbisch zijn of uit een land komen waar oorlog is ,en dan mogen ze ook hun moslimvrouw, moslimkinderen, moslimtante, moslimmoeder en moslimzus over laten komen
En zo zit straks het hele land vol met illegalen die een kop soep krijgen
Jetten ontpopt zich als een leerling van de school Rutte.quote:Op zaterdag 13 juni 2026 22:10 schreef Cyan9 het volgende:
[..]
Er was inderdaad vrij veel stabiliteit onder Rutte. Maar hij was ook de koning van het vertragen. Ik had persoonlijk gehoopt dat we daar eens mee zouden stoppen.
Jetten doet het tot nu toe niet beter. Het tussenprojectje hiervoor is het benoemen eigenlijk niet waard.
Ruitte 2 was een ramp voor Nederland, met de dwaze Stef Blokquote:Op zaterdag 13 juni 2026 22:14 schreef PieterDeRijcke het volgende:
[..]
Jetten ontpopt zich als een leerling van de school Rutte.
En dat is nu net even niet wat ons land nodig heeft.
(Denk ik dan)
Die discussie over migratie is in wezen helemaal niet zo interessant. Wij hebben namelijk migratie nodig om minimaal onze welvaart op pijl te houden. De discussie kan dan eventueel gaan over welke migranten.quote:Op zaterdag 13 juni 2026 22:14 schreef Cyan9 het volgende:
Over vertragen gesproken, die constante focus op migratie werkt ook behoorlijk vertragend. Het is jammer dat zoveel politici daar in mee gaan.
Dat doet er voor de toekomst niet meer toe.quote:Op zaterdag 13 juni 2026 22:17 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Ruitte 2 was een ramp voor Nederland, met de dwaze Stef Blok
ik weet het welquote:Op zaterdag 13 juni 2026 22:22 schreef PieterDeRijcke het volgende:
[..]
Dat doet er voor de toekomst niet meer toe.
De vraag is: waar wil je heen als land. En daar hoort migratie ook bij.
Nou ja hij schetst natuurlijk wat mooie vergezichten als moderner/groener Nederland.quote:Op zaterdag 13 juni 2026 22:12 schreef PieterDeRijcke het volgende:
[..]
Ik wil me hier juist niet focussen op migratie. Want de onlusten zijn een symptoom van het niet-leiderschap van Jetten tot nu toe. Imo.
Ik wil juist graag dat hij wel de leiderschapsrol oppakt en gaat vertellen wat zijn visie is voor Nederland. Wat hij van plan is met de belastingen, de AOW, WIA, WW etc. en daar hoort het onderwerp migratie ook bij.
Maar dat niet leiden is echt funest voor ons land.
Stuk voor stuk gevangen in de klassieke monkey trap.quote:Op zondag 14 juni 2026 10:39 schreef mcmlxiv het volgende:
Het probleem van de Europese samenlevingen zijn helaas slechts ten dele de politici. Het grootste probleem zijn wijzelf en de verslaving aan luxe en gemakzucht waar we collectief, me included, aan lijden.
Die verslaving heeft ons een politiek opgeleverd waar beslissingen nemen bijna onmogelijk en in ieder geval onvoordelig voor de beslisser is gemaakt. Die situatie is op zich niet nieuw, dat Churchill direct na de tweede wereldoorlog de verkiezingen verloor is daar ook een voorbeeld van. Politici zijn als artsen, we weten dat ze doortastend moeten zijn, maar wij willen wel blijven vreten, zuipen en roken en hebben eigenlijk een hekel aan die echt doortastende en zeurende exemplaren. Veel liever eentje die vertelt dat het allemaal best meevalt.
Wanneer je dat combineert met een maatschappij waar simpelweg de belangen van de top 10% volstrekt anders zijn dan de bottom 10% en alles daartussen dan wordt regeren, vooral met een beetje consistente visie en bijbehorende daadkracht onmogelijk. Dan krijg je Rutte en Jetten en waarschijnlijk ook Klaver. Prima verhaal, teleurstellende uitvoering.
Daarom is er helaas ook weinig reden om optimistisch over ons werelddeel te zijn. Alleen zodra we echt begrijpen dat er wel een gezamenlijk belang of een gezamenlijke vijand is, is er een kans op resultaat. De huizenmarkt is een goed voorbeeld van gebrek aan gezamenlijk belang. Afbouw van hypotheekrente, beschikbaar maken van 1 of 2 promilles landbouwgrond, toegang van buitenlandse bouwvakkers zou al heel veel huizen kunnen betekenen, maar ja belangen van verslaafden blijven lastig.
Atlee is trouwens in het VK door politieke academici wel verkozen tot de succesvolste Britse premier van de twintigste eeuw. Dat kiezers hem verkozen boven Churchill pakte dus goed uit.quote:Op zondag 14 juni 2026 10:39 schreef mcmlxiv het volgende:
Het probleem van de Europese samenlevingen zijn helaas slechts ten dele de politici. Het grootste probleem zijn wijzelf en de verslaving aan luxe en gemakzucht waar we collectief, me included, aan lijden.
Die verslaving heeft ons een politiek opgeleverd waar beslissingen nemen bijna onmogelijk en in ieder geval onvoordelig voor de beslisser is gemaakt. Die situatie is op zich niet nieuw, dat Churchill direct na de tweede wereldoorlog de verkiezingen verloor is daar ook een voorbeeld van. Politici zijn als artsen, we weten dat ze doortastend moeten zijn, maar wij willen wel blijven vreten, zuipen en roken en hebben eigenlijk een hekel aan die echt doortastende en zeurende exemplaren. Veel liever eentje die vertelt dat het allemaal best meevalt.
Wanneer je dat combineert met een maatschappij waar simpelweg de belangen van de top 10% volstrekt anders zijn dan de bottom 10% en alles daartussen dan wordt regeren, vooral met een beetje consistente visie en bijbehorende daadkracht onmogelijk. Dan krijg je Rutte en Jetten en waarschijnlijk ook Klaver. Prima verhaal, teleurstellende uitvoering.
Daarom is er helaas ook weinig reden om optimistisch over ons werelddeel te zijn. Alleen zodra we echt begrijpen dat er wel een gezamenlijk belang of een gezamenlijke vijand is, is er een kans op resultaat. De huizenmarkt is een goed voorbeeld van gebrek aan gezamenlijk belang. Afbouw van hypotheekrente, beschikbaar maken van 1 of 2 promilles landbouwgrond, toegang van buitenlandse bouwvakkers zou al heel veel huizen kunnen betekenen, maar ja belangen van verslaafden blijven lastig.
Klopt. En hij was een belangrijk lid van het oorlogskabinet gedurende de hele oorlog. Dus op zich niet onbegrijpelijk, maar wel beetje zuur voor Churchill lquote:Op zondag 14 juni 2026 11:03 schreef Bondsrepubliek het volgende:
[..]
Atlee is trouwens in het VK door politieke academici wel verkozen tot de succesvolste Britse premier van de twintigste eeuw. Dat kiezers hem verkozen boven Churchill pakte dus goed uit.
de mooiste locatie komt geen mensquote:Op zondag 14 juni 2026 12:48 schreef Perrin het volgende:
De aarde is een pretpark om al onze behoeftes te bevredigen.
[ afbeelding ] [ afbeelding ][ afbeelding ]
Anders staat er een groep mensen voor de deur die én komen vertellen dat ze onze vrouwen willen beschermen én naar vrouwen in politieke functies toezingen dat er een piemel in moet. Het lijkt mij eigenlijk verschrikkelijk om politicus te zijn, Je doet het nooit goed en mensen kunnen persoon en werk erg moeilijk gescheiden houden en worden dan overal persoonlijk, overkokend van woede.quote:Op zaterdag 13 juni 2026 22:14 schreef Cyan9 het volgende:
Over vertragen gesproken, die constante focus op migratie werkt ook behoorlijk vertragend. Het is jammer dat zoveel politici daar in mee gaan.
Waarschijnlijk een beetje knippen en plakken doet wonderen.quote:Op maandag 15 juni 2026 16:46 schreef Mikeytt het volgende:
[ tiktok ]
De VVD is de weg echt totaal kwijt. Zeer terechte kritiek ontvangen over de knelpunten in het zorgsysteem, en dan aankakken met "ja noem eens 3 landen waar het beter is dan??"
PVV, FvD, SGP stemden tegenquote:16 juni 2026
De Eerste Kamer heeft dinsdag 16 juni een initiatiefwet aangenomen die conversiehandelingen, ook wel homogenezing genoemd, strafbaar stelt. Het voorstel van de Tweede Kamer gaat om het stelselmatig en indringend willen veranderen of onderdrukken van de seksuele gerichtheid of genderidentiteit tot de heersende norm. 57 leden stemden voor het wetsvoorstel. 15 leden stemden tegen tijdens een hoofdelijke stemming
Hier kijken we niet van op.quote:Op dinsdag 16 juni 2026 18:47 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
PVV, FvD, SGP stemden tegen
https://www.eerstekamer.n(...)iehandelingen_worden
Ergens wel apart, pedos kunnen we wel genezen, maar homos niet.quote:Op dinsdag 16 juni 2026 18:47 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
PVV, FvD, SGP stemden tegen
https://www.eerstekamer.n(...)iehandelingen_worden
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |