Ik dacht het en jij zegt het.quote:Op vrijdag 12 juni 2026 21:55 schreef Leandra het volgende:
Dat soort bochten moeten dus een paar flinke bomen hebben, niet te ver uit elkaar.
Betonnen bomen .....quote:Op vrijdag 12 juni 2026 21:55 schreef Leandra het volgende:
Dat soort bochten moeten dus een paar flinke bomen hebben, niet te ver uit elkaar.
Zat ik er niet zo ver naast met mn dronken Pool.quote:Op vrijdag 12 juni 2026 16:49 schreef TweedeKlum het volgende:
Dit is het met het grootste voorbehoud maar gerucht gaat nu op Zeeuws-Vlaanderen dat de man uit Litouwen komt, kenteken was blijkbaar niet geblurd en toen zijn ze erachter gekomen. Ja, Nederlands kenteken maar daar weten ze wie er in reed,
Tja, tot een gezin in de auto een klapband krijgt en dan die boom kopt. Dan roepen we met zn allen dat er geen bomen zo dicht op de weg moeten...quote:Op vrijdag 12 juni 2026 21:55 schreef Leandra het volgende:
En waarom zou dat helpen?quote:Op vrijdag 12 juni 2026 21:55 schreef Leandra het volgende:
Dat houdt inderdaad auto's tegenquote:
Je snapt het niet hè?quote:Op zaterdag 13 juni 2026 08:37 schreef matspontius het volgende:
[..]
Dat houdt inderdaad auto's tegen![]()
![]()
Met slachtoffers als ze er vol op knallen. Wat een logica.
Automobilisten nemen dan minder risico, en indien ze dat wel doen en uit de bocht vliegen is er minder kans op onschuldige slachtoffers op het fietspad.quote:
zelfs als het soms een beetje regent draag ik zelfs een zonnebrilquote:Op vrijdag 12 juni 2026 15:51 schreef Leandra het volgende:
[..]
Op een of andere manier denken veel mensen dat een zonnebril voor de zomer is ofzo, en rijden ze van november tot en met maart zonder zonnebril, terwijl dan de zon juist verblindend laag staat.
Maar goed er was hier geen sprake van laagstaande zon, in juni, rond de middag.
Wat niet wegneemt dat je als automobilist idd voorbereid moet zijn op de weersomstandigheden, ook als dat een laagstaande zon in januari is.
quote:Op zaterdag 13 juni 2026 09:59 schreef Leandra het volgende:
[..]
Automobilisten nemen dan minder risico, en indien ze dat wel doen en uit de bocht vliegen is er minder kans op onschuldige slachtoffers op het fietspad.
Waarom stonden er dan overal dikke eikenbomen naast n-wegen? Die dingen schrikken echt wel af.quote:Op zaterdag 13 juni 2026 10:15 schreef matspontius het volgende:
[..]Zoals ik al zei, wat een logica. Jij moet bij de gemeente veiligheid gaan werken ........
En hoeveel personenen auto klapband ongevallen hebben we de gemiddeld per jaar gehad?quote:Op zaterdag 13 juni 2026 07:37 schreef Piles het volgende:
[..]
Tja, tot een gezin in de auto een klapband krijgt en dan die boom kopt. Dan roepen we met zn allen dat er geen bomen zo dicht op de weg moeten...
En waarom worden die weggehaald, geleiderails geplaatst of snelheid verlaagd op die plekken...quote:Op zaterdag 13 juni 2026 11:29 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Waarom stonden er dan overal dikke eikenbomen naast n-wegen? Die dingen schrikken echt wel af.
En hoeveel fietsers worden er gemiddeld per jaar geschept door uit de bocht vliegende auto's? Dat zijn er per definitie minder dan uit de bocht vliegende auto's.quote:Op zaterdag 13 juni 2026 11:55 schreef Basp1 het volgende:
[..]
En hoeveel personenen auto klapband ongevallen hebben we de gemiddeld per jaar gehad?
Elke week rijdt iemand zich wel te pletter tegen een boomquote:Op zaterdag 13 juni 2026 11:29 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Waarom stonden er dan overal dikke eikenbomen naast n-wegen? Die dingen schrikken echt wel af.
Dat is geen antwoord op mijn vraag.quote:Op zaterdag 13 juni 2026 12:02 schreef Piles het volgende:
[..]
En hoeveel fietsers worden er gemiddeld per jaar geschept door uit de bocht vliegende auto's? Dat zijn er per definitie minder dan uit de bocht vliegende auto's.
Ik lees daar verder nergens wat over, alleen de Telegraaf heeft het er over, en wat andere sites kopiëren dat. Geen woord in de PZC of andere kranten, vreemd.quote:
Precies. Er is vaker laagstaande zon dan autopech en voor autopech moet je in veel landen wel van alles in je auto hebben liggen.quote:Op vrijdag 12 juni 2026 15:51 schreef Leandra het volgende:
[..]
Op een of andere manier denken veel mensen dat een zonnebril voor de zomer is ofzo, en rijden ze van november tot en met maart zonder zonnebril, terwijl dan de zon juist verblindend laag staat.
Wat niet wegneemt dat je als automobilist idd voorbereid moet zijn op de weersomstandigheden, ook als dat een laagstaande zon in januari is.
Een 19-jarige fruitplukker of dozenschuiver, geïmporteerd uit Litouwen, kan niet in Hulst wonenquote:Op vrijdag 12 juni 2026 17:12 schreef OllieA het volgende:
[..]
Hoe verhouden die geruchten zich tot de mededeling door de politie dat het een 19-jarige man uit Hulst betreft?
Omdat je als verkeersdeelnemer óveral op voorbereid moet zijn als je zoiets simpel zegt. En dat is een dooddoener, want je kan simpelweg niet overal op voorbereid zijn en ongelukken gebeuren nu eenmaal. Dat is niet leuk en dat is heel verdrietig, maar dat is wel wat het is. En deze schoolklas was helaas precies op het verkeerde moment op de verkeerde plek, hoe klote en verschrikkelijk het ook is.quote:
Klopt. Zoals ik al zei, je zou overal op voorbereid moeten zijn. Maar dat is niet de realiteit. Dat kan niet en gaat ook niet gebeuren, hoe graag we dat ook zouden willen. En om het feestje nog verder te bederven wat dat betreft, ook het zelfstandig rijden is niet overal op voorbereid. Ook daarmee gebeuren ongelukken.quote:Op vrijdag 12 juni 2026 15:51 schreef Leandra het volgende:
[..]
Op laagstaande zon kun je best voorbereid zijn. Laagstaande zon is geen uitzonderlijke omstandigheid.quote:Op zaterdag 13 juni 2026 13:34 schreef GereDathan het volgende:
[..]
Omdat je als verkeersdeelnemer óveral op voorbereid moet zijn als je zoiets simpel zegt. En dat is een dooddoener, want je kan simpelweg niet overal op voorbereid zijn en ongelukken gebeuren nu eenmaal. Dat is niet leuk en dat is heel verdrietig, maar dat is wel wat het is. En deze schoolklas was helaas precies op het verkeerde moment op de verkeerde plek, hoe klote en verschrikkelijk het ook is.
'Verwacht het onverwachte' was toch wel de beste les van mijn rij-instructeur.quote:Op zaterdag 13 juni 2026 13:36 schreef GereDathan het volgende:
Klopt. Zoals ik al zei, je zou overal op voorbereid moeten zijn. Maar dat is niet de realiteit. Dat kan niet en gaat ook niet gebeuren, hoe graag we dat ook zouden willen. En om het feestje nog verder te bederven wat dat betreft, ook het zelfstandig rijden is niet overal op voorbereid. Ook daarmee gebeuren ongelukken.
Dat heb ik dan ook niet gezegd.quote:Op zaterdag 13 juni 2026 13:43 schreef Halcon het volgende:
[..]
Op laagstaande zon kun je best voorbereid zijn. Laagstaande zon is geen uitzonderlijke omstandigheid.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |