abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_221842609
Mensen die geen rijbewijs of auto hebben kunnen onmogelijk nog gaan rijden. O ja, en Reinaldas heeft een fobie ontwikkeld voor alles met wielen.

twitter
pi_221842612
En zijn hele geschiedenis aan boetes en verkeersovertredingen wordt niet of in mindere mate meegenomen?
pi_221842616
quote:
9s.gif Op woensdag 23 september 2026 12:25 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
Mensen die geen rijbewijs of auto hebben kunnen onmogelijk nog gaan rijden. O ja, en Reinaldas heeft een fobie ontwikkeld voor alles met wielen.

[ x ]
Wauw, tot juni 2027! Amper een jaar dus.
Waarom geen 10 jaar? En zelfs dan…lijkt me, gezien zijn geschiedenis aan laksheid in het verkeer, niet ondenkbaar dat hij gewoon zonder rijbewijs gaat rijden.
pi_221842623
quote:
1s.gif Op woensdag 23 september 2026 12:26 schreef vencodark het volgende:
En zijn hele geschiedenis aan boetes en verkeersovertredingen wordt niet of in mindere mate meegenomen?
Allemaal voorbarig aldus de verdediging
pi_221842668
twitter

Zou je denken??
[b]Op dinsdag 9 september 2003 13:57 schreef Dr.Daggla het volgende:[/b]
[13:57:43] <@Daggla> ik weet ei'k ook niet wie corleone is.. Uit ER ofzo?
pi_221842679
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2026 12:28 schreef William_Papadin het volgende:

[..]
Allemaal voorbarig aldus de verdediging
Ach natuurlijk. Net als de vorige 35 x. :')
pi_221842688
quote:
Wat deze mensen hebben moeten doorstaan en nog steeds doorstaan. Heel heel pijnlijk dit, kon het stuk niet in 1x lezen zo heftig dit...
Krekker is de bom!
pi_221842877
Hij mag zijn straf in vrijheid afwachten… lekker dan.
Mocht u een nieuwe buurman krijgen mat de naam Jurkus, wees gewaarschuwd.
pi_221843002
Manmanman, onbegrijpelijk.

twitter
pi_221843066
Koekoek. Die zit van het weekend lekker in Riga.
Wait for the ricochet.
Ein Besonderes unter den Besten.
pi_221843077
Hopelijk treft karma dit stuk afval en wordt hij zelf aan stukken gereden :r
pi_221843106
quote:
1s.gif Op woensdag 23 september 2026 14:13 schreef Gajes_Octavianus het volgende:
Hopelijk treft karma dit stuk afval en wordt hij zelf aan stukken gereden :r
Yeah right. Zulke types krijgen zelden hun portie ellende.
Lekker YOLO door het leven. zero fucks given.
pi_221843276
quote:
13s.gif Op woensdag 23 september 2026 13:58 schreef saparmurat_niyazov het volgende:

[ x ]
Verschrikkelijk.
[b]Op dinsdag 9 september 2003 13:57 schreef Dr.Daggla het volgende:[/b]
[13:57:43] <@Daggla> ik weet ei'k ook niet wie corleone is.. Uit ER ofzo?
pi_221843373
Ik zei het hier al: volgend jaar rijdt die gewoon weer rond als een mongool. En wat blijkt hij mag naar huis! Dikke aai over z’n bol. Knuffels van de staat en hij vertrekt mooi naar een ander land. Zal hem een worst zijn dat er 3 kinderen en een juf dood zijn. Boeit hem echt geen ene reet.
Mankind is poised midway between the gods and the beasts
pi_221843410
:')
"You can call me Susan if it makes you happy"
pi_221843412
Vroeger bungelden zulke mensen op een vol marktplein aan een touw

De goede oude tijd
pi_221843433
Dit is toch onverteerbaar als zijnde ouder ? Je kind is voorgoed weg en de dader staat gewoon weer op vrije voeten ;(
pi_221843438
Kunnen we Dutarte niet even een dag op begeleid verlof sturen.
Wait for the ricochet.
pi_221843456
Van nos.nl

"De advocaat verklaarde dat nu zelfs een ritje in een politiebus voor de man traumatisch is en dat hij nooit zonder rijbewijs achter het stuur zou gaan zitten."

_O- _O- :') :') :r :r :') :')
pi_221843461
Wat vreselijk dit. De ouders en andere nabestaanden gaan al door een hel en dit er nog eens bij. Onvoorstelbaar.
pi_221843481
Begrijp ook niet waarom je als rechtbank het risico wil nemen dattie pleite gaat. Het is al een zaak die de gemoederen bezig houdt, als de rechtbank de voorlopige hechtenis verlengt zegt hooguit de advocaat: “jammer maar het was te proberen” en ben je verder overal van af.

Nu moet je maar bidden dat hij niet naar Letland trekt.
Het is...kiezen of delen, spelen winnen verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
  woensdag 23 september 2026 @ 15:43:35 #222
287741 matspontius
Same old shit, different day
pi_221843486
Ja, die gaat zijn vonnis natuurlijk rustig afwachten 🤪🤪 De eerste de beste kans is dat stuk stront pleite. Waarom mag zo'n imbeciel het vonnis in vrijheid afwachten - typisch woke cultuur in dit godvergeten k... land.
"Hoka Hey!"
pi_221843492
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2026 15:43 schreef matspontius het volgende:
Ja, die gaat zijn vonnis natuurlijk rustig afwachten 🤪🤪 De eerste de beste kans is dat stuk stront pleite. Waarom mag zo'n imbeciel het vonnis in vrijheid afwachten - typisch woke cultuur in dit godvergeten k... land.
Wat is hier precies woke aan?
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
pi_221843521
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2026 15:37 schreef TLC het volgende:
Van nos.nl

"De advocaat verklaarde dat nu zelfs een ritje in een politiebus voor de man traumatisch is en dat hij nooit zonder rijbewijs achter het stuur zou gaan zitten."

_O- _O- :') :') :r :r :') :')
Well, the lawer is getting played. :%
pi_221843552
Van nu.nl

quote:
De rechter bepaalde woensdag dat de twintigjarige Reinaldas J. zijn proces in vrijheid mag afwachten, maar wel onder een aantal voorwaarden. Hij mag geen enkel motorvoertuig besturen en krijgt een meldplicht. Ook mag hij geen strafbare feiten plegen.
8)7
pi_221843576
Wtfffffffffffffffff die vent gaat natuurlijk direct terug naar Litouwen 8)7 8)7 8)7

En dan zie je gisteren die foto in de krant van de slachtoffertjes met "Forever 12" :

Gaat je bloed toch van koken :r
blablablabla
  woensdag 23 september 2026 @ 16:15:51 #227
365087 RamboDirk
Queers 4 Palestine!
pi_221843655
Ik snap het ook niet helemaal, zeker omdat deze gast honderden overtredingen op zijn naam heeft :')

Het is niet een oud opaatje wat onwel werd ofzo. Dit is gewoon een wegpiraat die dagelijks het leven van mensen op het spel zette met deze klapper als slotstuk.

Al hoewel slotstuk? deze debiel zit over een aantal jaar weer vrolijk achter stuur :')

Genant rechtssysteem dat louter daders dient
pi_221843659
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2026 16:15 schreef RamboDirk het volgende:
deze debiel zit over een aantal jaar weer vrolijk achter stuur :')

Neehee, hij is nu bang geworden voor autorijden zolang hem dat strafrechtelijk beter uitkomt!
  woensdag 23 september 2026 @ 16:34:01 #229
459912 FlippingCoin
Weer zo'n kut millennial.
pi_221843741
Wat zijn we toch ook een ziek land, zijn die betreffende rechters nu echt aan handen en voeten gebonden deze idioot weer vrij te laten op basis van strikte wetgeving of ligt het binnen hun macht om hierover te bepalen?

Hoe dan ook lijkt er iets mis in dit land, ik kan mij niet voorstellen dat dit er in veel landen zo aan toegaat.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
Met zwijgen kruist men de duivel
pi_221843950
Ik blijf het herhalen: Hét grootste probleem van Nederland zijn activistische rechters die totaal vijandig tegenover de bevolking "recht"spreken.

-Rehabilitatie wordt altijd in acht genomen vóór vergelding, hoe erg de daad ook is.
-Het belang van de daders/verdachten is altijd bovengeschikt aan die van de slachtoffers.
-Het belang van de samenleving en de burger is altijd ondergeschikt aan buitenlanders/asielzoekers.
-Terminologie wordt in belang van asielzoekers dermate opgerekt dat het niets meer met de term te maken heeft. Zoals de gebreken in de Italiaanse opvang als "foltering" worden beoordeeld.

Er wordt altijd gecherrypicked uit verdragen om een globalistisch/progressieve uitspraak te kunnen bewerkstelligen. Rechters in Nederland zijn erop uit om de natiestaat te slopen en Nederlandse burger achter te stellen. Ik kan er echt niets anders van maken.

We leven in een dikastocratie.
pi_221844044
quote:
Ik snap het ook niet helemaal, zeker omdat deze gast honderden overtredingen op zijn naam heeft :')

Het is niet een oud opaatje wat onwel werd ofzo. Dit is gewoon een wegpiraat die dagelijks het leven van mensen op het spel zette met deze klapper als slotstuk.

Al hoewel slotstuk? deze debiel zit over een aantal jaar weer vrolijk achter stuur :')

Genant rechtssysteem dat louter daders dient
Nee, je bedoeld jankend. :')
pi_221844173
quote:

Dat is dus niet waar zo vertelde het OM vandaag,
  woensdag 23 september 2026 @ 18:09:07 #233
365087 RamboDirk
Queers 4 Palestine!
pi_221844188
quote:
2s.gif Op woensdag 23 september 2026 18:06 schreef NoCigar het volgende:

[..]
Dat is dus niet waar zo vertelde het OM vandaag,
quote:
Volgens de rechtbank ging de man 'keer op keer' in de fout en bracht hij daarbij andere verkeersdeelnemers in gevaar. De verdachte heeft 'kennelijk weinig zelfinzicht' in zijn rijgedrag, staat in een verslag van de raadkamer van de rechtbank.

In de zeven dagen voorafgaand aan het dodelijke ongeluk werden maar liefst 17 snelheidsovertredingen geregistreerd. Op de dag van het ongeluk zelf, waren dat er nog eens drie. Ook is het volgens de rechtbank aannemelijk dat de verdachte psychosociale problemen heeft.

Filmpjes
Daarnaast zijn er meerdere filmpjes aangetroffen op de telefoon van verdachte waarop is te zien dat hij zichzelf en de snelheidsmeter van de auto filmt terwijl hij met zeer hoge snelheid in de auto rijdt en dat hij met hoge snelheid over een dubbele doorgetrokken streep rijdt.
Lul niet je kunt de rechtbankverslagen gewoon raadplegen.
pi_221844205
Schandalig dit!!!!

Wel mooi dat het artikel onderaan op p8 zich volledig richt op de slachtoffers. Moeilijk om te lezen.
  woensdag 23 september 2026 @ 18:35:05 #235
438527 MissButterflyy
De beste dingen in het leven z
pi_221844310
Zuur voor de nabestaanden dat de verdachte al zo snel op vrije voeten is.
Nu maar hopen dat ie niet naar land van herkomst gaat racen.
Wie dit leest is een lezer van dit
pi_221844325
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2026 16:02 schreef Elan het volgende:
Wtfffffffffffffffff die vent gaat natuurlijk direct terug naar Litouwen 8)7 8)7 8)7

En dan zie je gisteren die foto in de krant van de slachtoffertjes met "Forever 12" :

[ afbeelding ]

Gaat je bloed toch van koken :r
Hij is hier opgegroeid
Dus het vluchtgevaar vinden ze heel laag.

En dus mag je je uiteindelijke straf in vrijheid afwachten.
pi_221844905
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2026 18:38 schreef Adames het volgende:

[..]
Hij is hier opgegroeid

Dat wordt blijkbaar hooguit vier jaar als je naar de straf kijkt die die knakker die dat gezin doorreed kreeg. Staat hierboven nog ergens. Ik dacht dat die tien jaar had gekregen, maar vergiste me blijkbaar.
pi_221844924
Komt ie nu uit Litouwen of Letland :?
  woensdag 23 september 2026 @ 20:51:49 #239
287741 matspontius
pi_221845132
quote:
1s.gif Op woensdag 23 september 2026 17:22 schreef Luckyseven het volgende:
Ik blijf het herhalen: Hét grootste probleem van Nederland zijn activistische rechters die totaal vijandig tegenover de bevolking "recht"spreken.

-Rehabilitatie wordt altijd in acht genomen vóór vergelding, hoe erg de daad ook is.
-Het belang van de daders/verdachten is altijd bovengeschikt aan die van de slachtoffers.
-Het belang van de samenleving en de burger is altijd ondergeschikt aan buitenlanders/asielzoekers.
-Terminologie wordt in belang van asielzoekers dermate opgerekt dat het niets meer met de term te maken heeft. Zoals de gebreken in de Italiaanse opvang als "foltering" worden beoordeeld.

Er wordt altijd gecherrypicked uit verdragen om een globalistisch/progressieve uitspraak te kunnen bewerkstelligen. Rechters in Nederland zijn erop uit om de natiestaat te slopen en Nederlandse burger achter te stellen. Ik kan er echt niets anders van maken.

We leven in een dikastocratie.
Helemaal met je eens - rechterlijke macht in dit land is een farce en staat volledig buiten de samenleving. Achten zichzelf onaantastbaar en vertoont geen enkel empatisch inzicht. Opereren als een soort godenvolk dat zichzelf verheven voelt en van daaruit regeert.
"Hoka Hey!"
pi_221845162
quote:
1s.gif Op woensdag 23 september 2026 20:51 schreef matspontius het volgende:

[..]
Helemaal met je eens - rechterlijke macht in dit land is een farce en staat volledig buiten de samenleving. Achten zichzelf onaantastbaar en vertoont geen enkel empatisch inzicht. Opereren als een soort godenvolk dat zichzelf verheven voelt en van daaruit regeert.
Waar slaat dit nu weer op? Wat ben ik blij dat een stel halve gare idioten geen rechters zijn in dit land. We hebben een wetboek en de dader krijgt de hoogst mogelijke straf uit datzelfde wetboek.
pi_221845165
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2026 20:20 schreef TLC het volgende:
Ja
pi_221845183
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2026 20:20 schreef TLC het volgende:
Litouwen blijkbaar, ik dacht dat ook Letlandm
Wait for the ricochet.
pi_221845198
quote:
2s.gif Op woensdag 23 september 2026 20:18 schreef NoCigar het volgende:

[..]
Dat wordt blijkbaar hooguit vier jaar als je naar de straf kijkt die die knakker die dat gezin doorreed kreeg. Staat hierboven nog ergens. Ik dacht dat die tien jaar had gekregen, maar vergiste me blijkbaar.
Dit is natuurlijk een zaak waarvan je zegt opsluiten en sleutel weg gooien. Maar inderdaad een verkeersongeluk staat zoiets ongeveer op.
Misschien nog wel minder als het niet als roekeloos maar als onvoorzichtig wordt gezien.
Hij had geen drank op en drugs telt ook niet mee.

Rai Vloet boorde zich stomdronken in een auto waarbij een kind omkwam en kreeg 2,5 jaar cel
  woensdag 23 september 2026 @ 21:06:49 #244
459912 FlippingCoin
pi_221845201
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2026 20:58 schreef Firuze60 het volgende:

[..]
Waar slaat dit nu weer op? Wat ben ik blij dat een stel halve gare idioten geen rechters zijn in dit land. We hebben een wetboek en de dader krijgt de hoogst mogelijke straf uit datzelfde wetboek.
Nee zo werkt dat helemaal niet, hoe kom je daar bij?
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
pi_221845204
quote:
16s.gif Op woensdag 23 september 2026 21:06 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]
Nee zo werkt dat helemaal niet, hoe kom je daar bij?
Heb jij rechten gestudeerd? Ben je advocaat, jurist of rechter?
pi_221845210
quote:

[..]
Joh je weet toch hoe het (hier) gaat met dit soort zaken. De onderbuik tiert welig bij dat soort users.
In Southern Sun
  woensdag 23 september 2026 @ 21:11:47 #247
459912 FlippingCoin
pi_221845219
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2026 21:07 schreef Firuze60 het volgende:

[..]
Heb jij rechten gestudeerd? Ben je advocaat, jurist of rechter?
Even zo goed, ben jij advocaat, jurist dan wel rechter? Zo nee, waarom zou je mijn woorden willen weerleggen puur op het basis van wat ik niet ben, terwijl jij dit zelf ook niet ben?
pi_221845223
quote:
16s.gif Op woensdag 23 september 2026 21:11 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]
Even zo goed, ben jij advocaat, jurist dan wel rechter? Zo nee, waarom zou je mijn woorden willen weerleggen puur op het basis van wat ik niet ben, terwijl jij dit zelf ook niet ben?
Drogredenering, jij valt de rechtspraak aan, ik niet.
  woensdag 23 september 2026 @ 21:14:09 #249
459912 FlippingCoin
pi_221845227
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2026 21:12 schreef Firuze60 het volgende:

[..]
Drogredenering, jij valt de rechtspraak aan, ik niet.
Geenszins, jij stelt iets wat niet klopt, ik betwist dit, en jij wil dit verwerpen op basis van iets wat ik niet zou zijn terwijl je dit zelf ook niet bent; beetje bij de les blijven jongen. Anders zou ik net zo goed jouw foutieve stelling kunnen verwerpen op eenzelfde grond.
pi_221845231
quote:

[..]
Overigens krijgt hij niet de hoogst mogelijke straf. Hij krijgt een straf die volgens de rechtbank het best bij deze zaak past.
In Southern Sun
pi_221845232
quote:
16s.gif Op woensdag 23 september 2026 21:14 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]
Geenszins, jij stelt iets wat niet klopt, ik betwist dit, en jij wil dit verwerpen op basis van iets wat ik niet zou zijn terwijl je dit zelf ook niet bent; beetje bij de les blijven jongen.
Nee, nogmaals, jij valt de rechtspraak aan, ik niet, ik heb vertrouwen in onze rechtstaat, jij kennelijk niet.
pi_221845237
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2026 21:15 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]
Overigens krijgt hij niet de hoogst mogelijke straf. Hij krijgt een straf die volgens de rechtbank het best bij deze zaak past.
Klopt, en volgens beide kanten zowel verdediging als OM de hoogst mogelijke straf.
pi_221845238
quote:

[..]
Waar slaat dit nu weer op? Wat ben ik blij dat een stel halve gare idioten geen rechters zijn in dit land.
Jawel hoor, menig rechter is een halve gare.
quote:
We hebben een wetboek en de dader krijgt de hoogst mogelijke straf uit datzelfde wetboek.
Nee hoor, zo werkt het niet, moet het ook niet werken maar onze rechterlijke macht heeft niet zoveel met het wetboek.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_221845245
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2026 21:16 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]
Jawel hoor, menig rechter is een halve gare.
[..]
Nee hoor, zo werkt het niet, moet het ook niet werken maar onze rechterlijke macht heeft niet zoveel met het wetboek.
Als je zo redeneert kun je net zo goed emigreren naar een of ander tokkiestaat.
  woensdag 23 september 2026 @ 21:38:43 #255
459912 FlippingCoin
pi_221845336
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2026 21:15 schreef Firuze60 het volgende:

[..]
Nee, nogmaals, jij valt de rechtspraak aan, ik niet, ik heb vertrouwen in onze rechtstaat, jij kennelijk niet.
Nee, we kunnen gewoon allemaal teruglezen, het gaat hier niet om een aanval op de rechtsstaat, het gaat erom dat ik twijfels zet bij jouw post dat dit soort figuren naar ik parafraseer “gewoon de hoogste straf naar het wetboek” krijgen want volgens mij werkt het zo niet.
pi_221845349
quote:
16s.gif Op woensdag 23 september 2026 21:38 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]
Nee, we kunnen gewoon allemaal teruglezen, het gaat hier niet om een aanval op de rechtsstaat, het gaat erom dat ik twijfels zet bij jouw post dat dit soort figuren naar ik parafraseer “gewoon de hoogste straf naar het wetboek” krijgen want volgens mij werkt het zo niet.
Ok, dan anders, de hoogste straf zal volgens het wetboek als eis worden.
pi_221845373
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2026 18:38 schreef Adames het volgende:

[..]
Hij is hier opgegroeid

Maar hij heeft een paspoort voor daar dus de kans dat hij gewoon vertrekt is vrij klein. Officieel zal er wel een uitleveringsverdrag zijn want EU maar de vraag is of daar iets van terecht komt.

Verder vind ik niet dat iemand die 4 mensen dood rijdt zomaar vrij rond hoort te lopen maar dat is persoonlijk.
blablablabla
  woensdag 23 september 2026 @ 21:50:24 #258
287741 matspontius
pi_221845400
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2026 21:15 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]
Ah, iemand die het begrijpt en daar ligt ook precies de crux. Wat "het beste" lijkt bij deze zaak wordt dus een subjectieve beoordeling van rechters die naar eigen inzicht rechtspreken. Ja, daar is eenduidig beleid voor in dit land? Je star vasthouden aan een achterhaald wetboek getuigt ook van een vooruitschrijdend inzicht.

Het is voor niemand te verkroppen dat deze imbeciel vrij rondloopt. En voor de strafmaat vrees ik het ergste, in negatieve zin.
"Hoka Hey!"
pi_221845408
quote:
1s.gif Op woensdag 23 september 2026 21:50 schreef matspontius het volgende:

[..]
Ah, iemand die het begrijpt en daar ligt ook precies de crux. Wat "het beste" lijkt bij deze zaak wordt dus een subjectieve beoordeling van rechters die naar eigen inzicht rechtspreken. Ja, daar is eenduidig beleid voor in dit land? Je star vasthouden aan een achterhaald wetboek getuigt ook van een vooruitschrijdend inzicht.

Het is voor niemand te verkroppen dat deze imbeciel vrij rondloopt. En voor de strafmaat vrees ik het ergste, in negatieve zin.
Nee, de rechter hoort ook de advocaat aan, niks subjectief, je lult uit je nek.
  woensdag 23 september 2026 @ 21:59:32 #260
287741 matspontius
pi_221845431
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2026 21:54 schreef Firuze60 het volgende:

[..]
Op welke planeet lul jij uit je nek? Je naiviteit is echt beschamend.

Er zijn 4 mensen doodgereden, waaronder 3 kinderen van 12. Hele gezinnen verwoest door zo'n stuk stront dat zich niet kon beheersen. Maar volgens de letter van het wetboek krijg deze jongen een straf die daar bij past 🤓
"Hoka Hey!"
pi_221845437
quote:
1s.gif Op woensdag 23 september 2026 21:59 schreef matspontius het volgende:

[..]
Op welke planeet lul jij uit je nek? Je naiviteit is echt beschamend.

Er zijn 4 mensen doodgereden, waaronder 3 kinderen van 12. Hele gezinnen verwoest door zo'n stuk stront dat zich niet kon beheersen. Maar volgens de letter van het wetboek krijg deze jongen een straf die daar bij past 🤓
Man, als het aan mij ligt hing ie aan de hoogste boom, maar zo werkt het niet, roekeloos rijden met dood door schuld, ik ben helemaal niet naief. Als je elke automobilist die een dodelijk ongeval veroorzaakt al dan niet door stommiteiten gaat ophangen dan zit je wel in een andere categorie rechtspraak.
  woensdag 23 september 2026 @ 22:03:45 #262
287741 matspontius
pi_221845443
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2026 21:54 schreef Firuze60 het volgende:

[..]
Ah, rechters zijn geen mensen maar robots - volledig objectief, zonder eigen mening of voorkeuren 🤪
"Hoka Hey!"
pi_221845445
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2026 22:03 schreef matspontius het volgende:

[..]
Ah, rechters zijn geen mensen maar robots - volledig objectief, zonder eigen mening of voorkeuren 🤪
Zo hoort het wel, beetje als moderaten, alles langs de policy.. :D
pi_221845448
Voor het rechtvaardigheidsgevoel in de samenleving zou het wel een goed idee zijn om juryrechtspraak in te voeren.
  woensdag 23 september 2026 @ 22:08:32 #265
287741 matspontius
pi_221845454
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2026 22:02 schreef Firuze60 het volgende:

[..]
Man, als het aan mij ligt hing ie aan de hoogste boom, maar zo werkt het niet, roekeloos rijden met dood door schuld, ik ben helemaal niet naief. Als je elke automobilist die een dodelijk ongeval veroorzaakt al dan niet door stommiteiten gaat ophangen dan zit je wel in een andere categorie rechtspraak.
Heb ik het over ophangen? Deze man gaat een belachelijk lage straf krijgen, die in geen enkele verhouding staat tot het veroorzaakte leed. Dat voelt iedereen aankomen.

Maar ja, volgens de letter van het Ned wetboek klopt het - klaar en verder.

Laat ik vooropstellen dat dit soort randdebielen nooit meer in een auto zou mogen stappen.
"Hoka Hey!"
pi_221845457
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2026 22:05 schreef Charles33 het volgende:
Voor het rechtvaardigheidsgevoel in de samenleving zou het wel een goed idee zijn om juryrechtspraak in te voeren.
Werkt geweldig in de VS..*kuch*
pi_221845462
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2026 22:08 schreef matspontius het volgende:

[..]
Heb ik het over ophangen? Deze man gaat een belachelijk lage straf krijgen, die in geen enkele verhouding staat tot het veroorzaakte leed. Dat voelt iedereen aankomen.

Maar ja, volgens de letter van het Ned wetboek klopt het - klaar en verder.

Laat ik vooropstellen dat dit soort randdebielen nooit meer in een auto zou mogen stappen.
Levenslang, daar ben ik het mee eens.
pi_221845466
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2026 22:09 schreef Firuze60 het volgende:

[..]
Werkt geweldig in de VS..*kuch*
In de VS bepaalt de jury de strafmaat niet, dus daar heb je nog niks aan.
pi_221845491
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2026 22:10 schreef Charles33 het volgende:

[..]
In de VS (ook in de UK volgens mij) zou een jury hooguit schuldig of niet schuldig aan de rechter kunnen adviseren, niet helemaal precies weet ik dat niet. Uiteraard zou hier een jury die halve gare doodrijder de eiser gelijk geven.
  woensdag 23 september 2026 @ 22:16:10 #270
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_221845497
quote:

[..]
Man laat je niet uit de tent lokken door die debiel.
Iedereen die een fout maakt behoort aan een hoge boom opgeknoopt te worden, tenzij het hemzelf overkomt. Die user is totaal niet serieus te nemen.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
  woensdag 23 september 2026 @ 22:19:03 #271
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_221845513
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2026 22:10 schreef Charles33 het volgende:

[..]
Heb je inderdaad niks aan.
Een jury zijn een paar samengeraapte burgers. Die helemaal geen verstan hebben van rechtspraak en de gevolgen daar van.

Een rechtspraak behoort 100% aan een rechter, die een studie heeft afgerond, niet aan politici die op zetels geilen, of burgers die geen verstand van zaken hebben.
pi_221845521
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2026 22:16 schreef Harvest89 het volgende:

[..]
Man laat je niet uit de tent lokken door die debiel.
Iedereen die een fout maakt behoort aan een hoge boom opgeknoopt te worden, tenzij het hemzelf overkomt. Die user is totaal niet serieus te nemen.
Ja sorry, jou neem ik niet serieus, geen idee wat jij ooit op je kerfstok hebt gehad, maar een beetje Oost-Europese vrouwenhandel sponsoren en daar nog over pochen ook, ga toch fietsen.. _O-
  woensdag 23 september 2026 @ 22:22:40 #273
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_221845535
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2026 22:20 schreef Firuze60 het volgende:

[..]
Ja sorry, jou neem ik niet serieus, geen idee wat jij ooit op je kerfstok hebt gehad, maar een beetje Oost-Europese vrouwenhandel sponsoren en daar nog over pochen ook, ga toch fietsen.. _O-
"vrouwenhandel"
Die Roemenen en Bulgaren nemen zakken geld mee naar huis.
pi_221845541
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2026 22:22 schreef Harvest89 het volgende:

[..]
"vrouwenhandel"
Die Roemenen en Bulgaren nemen zakken geld mee naar huis.
Hun pooiers wel.
  woensdag 23 september 2026 @ 22:24:31 #275
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_221845547
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2026 22:20 schreef Firuze60 het volgende:

[..]
Los van je vrouwenhandel opmerking. Ben ik echter begaan met mensen. En als iemand pleit voor het ophangen van mensen, vind ik daar wat van.
  woensdag 23 september 2026 @ 22:25:33 #276
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_221845558
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2026 22:23 schreef Firuze60 het volgende:

[..]
Hun pooiers wel.
Zij ook.
pi_221845560
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2026 22:25 schreef Harvest89 het volgende:

[..]
Zij ook.
8)7
  woensdag 23 september 2026 @ 22:27:16 #278
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_221845567
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2026 22:26 schreef Firuze60 het volgende:

[..]
8)7
Het is goed Frutsel.
Ik wil niemand opgehangen zien. Dus raar dat je mij gaat aanvallen.
pi_221845575
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2026 22:27 schreef Harvest89 het volgende:

[..]
Het is goed Frutsel.
Nee, maar begrijp de woede van die ouders wel.
pi_221845604
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2026 22:19 schreef Harvest89 het volgende:

[..]
Heb je inderdaad niks aan.
Een jury zijn een paar samengeraapte burgers. Die helemaal geen verstan hebben van rechtspraak en de gevolgen daar van.

Een rechtspraak behoort 100% aan een rechter, die een studie heeft afgerond, niet aan politici die op zetels geilen, of burgers die geen verstand van zaken hebben.
Niet helemaal mee eens. Een aantal burgers slaat natuurlijk nergens op, maar je kan wel een groepje juristen de jury laten vormen. Dus geen politici maar wel mensen die de studie rechtsgeleerdheid hebben afgerond en dus verstand van zaken hebben. Één rechter is altijd subjectief, dat dat kan in Nederland is sowieso een raadsel.

Neemt niet weg dat we in Nederland al decennialang groot voorstander zijn van lage straffen. De meerderheid wil de focus op resocialisatie, rehabilitatie en mensen een zeventiende kans geven. Dus zelfs als de jury uit juristen zou bestaan is de kans groot dat de strafmaat niet hoger wordt. Over het algemeen is dit wat Nederland wilt en ja, zo werkt democratie nou eenmaal.

Maar nu komt deze manier van denken even slecht uit omdat het hier om een aantal jonge kinderen gaat.
[b]Op vrijdag 15 januari 2016 23:58 schreef Ajacied422 het volgende:[/b]
Feitelijk heeft Shreyas gewoon gelijk.
  woensdag 23 september 2026 @ 22:43:37 #281
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_221845644
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2026 22:35 schreef Shreyas het volgende:

[..]
Niet helemaal mee eens. Een aantal burgers slaat natuurlijk nergens op, maar je kan wel een groepje juristen de jury laten vormen. Dus geen politici maar wel mensen die de studie rechtsgeleerdheid hebben afgerond en dus verstand van zaken hebben. Één rechter is altijd subjectief, dat dat kan in Nederland is sowieso een raadsel.

Neemt niet weg dat we in Nederland al decennialang groot voorstander zijn van lage straffen. De meerderheid wil de focus op resocialisatie, rehabilitatie en mensen een zeventiende kans geven. Dus zelfs als de jury uit juristen zou bestaan is de kans groot dat de strafmaat niet hoger wordt. Over het algemeen is dit wat Nederland wilt en ja, zo werkt democratie nou eenmaal.

Maar nu komt deze manier van denken even slecht uit omdat het hier om een aantal jonge kinderen gaat.
Ja dat is leuk in theorie maar valt tegen in de praktijk.
Als je pech hebt zit een hele achterstandswijk in de jury die eisen dat je levend verband moet worden omdat je een keer te hard gereden hebt.
pi_221845649
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2026 22:43 schreef Harvest89 het volgende:

[..]
Ja dat is leuk in theorie maar valt tegen in de praktijk.
Als je pech hebt zit een hele achterstandswijk in de jury die eisen dat je levend verband moet worden omdat je een keer te hard gereden hebt.
Als ze allemaal meester in de rechten zijn boeit het niet waar ze wonen. De studie rechten is pittig zat, dus ze hebben dan echt wel verstand van zaken.
  woensdag 23 september 2026 @ 22:46:51 #283
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_221845652
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2026 22:45 schreef Shreyas het volgende:

[..]
Als ze allemaal meester in de rechten zijn boeit het niet waar ze wonen. De studie rechten is pittig zat, dus ze hebben dan echt wel verstand van zaken.
Ja dat is in de praktijk niet zo "meester in de rechten".
Laat het gewoon over aan een rechter.
pi_221845660
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2026 22:46 schreef Harvest89 het volgende:

[..]
Ja dat is in de praktijk niet zo "meester in de rechten".
Laat het gewoon over aan een rechter.
Ik weet niet zo goed wat je hiermee bedoelt. Een rechter is ook iemand die rechtsgeleerdheid heeft gestudeerd. Die persoon kan ook uit een achterbuurt komen (of er wonen), slechte ervaringen hebben met wegpiraten, migranten, met huiselijk geweld, met wat voor trauma dan ook. Een rechter is altijd subjectief. Zijn of haar eigen ervaringen en emoties worden al dan niet bewust meegenomen is zijn/haar oordeel.

Dit probleem kun je nooit elimineren, maar wel fors reduceren door het over te laten een aantal juristen, die gewoon rechtsgeleerdheid hebben gestudeerd (in theorie en praktijk).
pi_221845826
quote:
13s.gif Op woensdag 23 september 2026 13:58 schreef saparmurat_niyazov het volgende:

[ x ]
Eigenricht.

Soms hoop je er op. Misschien dat rechters ooit ook een keer in gaan zien wat voor een idioten het vaak zijn hier.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_221845837
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2026 22:45 schreef Shreyas het volgende:

[..]
10 juristen bij elkaar zetten en dan denken dat daar één mening uit komt :') :') :')
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_221845891
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2026 22:35 schreef Shreyas het volgende:

[..]

Je snapt dat ernsige zaken altijd meervoudige kamers zijn?
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_221846160
quote:
1s.gif Op woensdag 23 september 2026 21:50 schreef matspontius het volgende:

[..]

Natuurlijk is het een subjectieve beoordeling. Alleen gelukkig wel vanuit ratio in plaats van emotie...

quote:
1s.gif Op woensdag 23 september 2026 21:59 schreef matspontius het volgende:

[..]

... wat niet zo lekker in de onderbuik past.
In Southern Sun
pi_221846179
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2026 22:24 schreef Harvest89 het volgende:

[..]
Los van je vrouwenhandel opmerking. Ben ik echter begaan met mensen. En als iemand pleit voor het ophangen van mensen, vind ik daar wat van.
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2026 22:27 schreef Harvest89 het volgende:

[..]
Het is goed Frutsel.
Moet ik werkelijk je AfD ophang quote er bij gaan halen?
  donderdag 24 september 2026 @ 09:00:51 #290
365087 RamboDirk
Queers 4 Palestine!
pi_221846369
quote:
0s.gif Op donderdag 24 september 2026 00:29 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Eigenricht.

Soms hoop je er op. Misschien dat rechters ooit ook een keer in gaan zien wat voor een idioten het vaak zijn hier.
Als je nu vader bent van een enigskind die door deze debiel is omgekomen. Dan is wraak toch nog je enige doel in het leven.

Wraak gaat er niet komen vanuit ons rechtssysteem dan moet je het zelf toch doen?
pi_221846388
quote:
0s.gif Op donderdag 24 september 2026 09:00 schreef RamboDirk het volgende:

[..]
Als je nu vader bent van een enigskind die door deze debiel is omgekomen. Dan is wraak toch nog je enige doel in het leven.

Wraak gaat er niet komen vanuit ons rechtssysteem dan moet je het zelf toch doen?
Exact.
En treft die man dan enige blaam? Kind kwijt en een overheid/gerecht die je in de steek laat.

Mensen zijn voor minder doorgedraaid
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_221846687
Eens met @Firuze60
Er is nogal een verschil tussen onderbuik en ratio. Ik heb ook beiden, maar uiteindelijk ben ik erg blij dat er rechters zijn die alles tegen elkaar afwegen en tot een onderbouwde straf komen. Die onderbuik hou ik lekker voor mezelf, die laat ik niet welig tieren in topics als dit. Iedereen tegen de muur zetten of direct decennia lang de cel in te flikkeren zonder proces hoort niet bij fatsoenlijke landen als Nederland, maar dat schijnen mensen wel te willen.

Dat straffen wel eens laag zijn en dat het in dit specifieke geval raar is dat hij uit voorarrest mag is ben ik het ook wel mee eens, maar dat is een andere discussie. En dan nog klopt het altijd wel binnen de kaders van de wet en is het een objectieve, onderbouwde beslissing.

Al vaker gezegd op dit forum, maar mensen met die onderbuik zouden eens naar de podcast Napleiten moeten luisteren. Daarin wordt heel uitgebreid en goed uitgelegd hoe complex rechtspraak is.
pi_221846697
quote:
0s.gif Op donderdag 24 september 2026 09:00 schreef RamboDirk het volgende:

[..]

Lijkt me prima te billijken dat ouders in een vlaag van woede met 130 dan over dit stuk afval heen rijden.
pi_221846730
quote:
0s.gif Op donderdag 24 september 2026 09:58 schreef William_Papadin het volgende:

[..]
Lijkt me prima te billijken dat ouders in een vlaag van woede met 130 dan over dit stuk afval heen rijden.
Dan moeten ze naar België, zijn familie is anderhalve week geleden geëmigreerd.
Noem het toeval.
pi_221846740
quote:
0s.gif Op donderdag 24 september 2026 10:05 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]
Noem het toeval.
Die gast gaat de benen nemen, en dan zijn de rechters weer helemaal verbaasd enzo en dan gaan er vast weer mensen roepen dat we de emoties achterwege moeten laten en dat het allemaal volgens de letter van de wet toch helemaal eerlijk is verlopen en dat er altijd een kleine kans is dat een rechter een verkeerde inschatting maakt en tja in dit geval is het allemaal heel spijtig maar is de dader opeens ervandoor.
pi_221846744
quote:
1s.gif Op donderdag 24 september 2026 09:56 schreef Irritatie100 het volgende:
Eens met @:Firuze60
Er is nogal een verschil tussen onderbuik en ratio. Ik heb ook beiden, maar uiteindelijk ben ik erg blij dat er rechters zijn die alles tegen elkaar afwegen en tot een onderbouwde straf komen. Die onderbuik hou ik lekker voor mezelf, die laat ik niet welig tieren in topics als dit. Iedereen tegen de muur zetten of direct decennia lang de cel in te flikkeren zonder proces hoort niet bij fatsoenlijke landen als Nederland, maar dat schijnen mensen wel te willen.

Dat straffen wel eens laag zijn en dat het in dit specifieke geval raar is dat hij uit voorarrest mag is ben ik het ook wel mee eens, maar dat is een andere discussie. En dan nog klopt het altijd wel binnen de kaders van de wet en is het een objectieve, onderbouwde beslissing.

Al vaker gezegd op dit forum, maar mensen met die onderbuik zouden eens naar de podcast Napleiten moeten luisteren. Daarin wordt heel uitgebreid en goed uitgelegd hoe complex rechtspraak is.
Daarnaast hebben rechters te maken met voorschriften voor hoeveel straf ze mogen opleggen voor bepaalde delicten, en die liggen bij verkeerdsdoden niet erg hoog.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  donderdag 24 september 2026 @ 10:38:40 #297
287741 matspontius
pi_221846905
quote:
0s.gif Op donderdag 24 september 2026 08:12 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]
Natuurlijk is het een subjectieve beoordeling. Alleen gelukkig wel vanuit ratio in plaats van emotie...
[..]
... wat niet zo lekker in de onderbuik past.
De ratio uiteraard _O- _O- Onderbuik - mooi stopwoordje ^O^
"Hoka Hey!"
pi_221847154
quote:
1s.gif Op donderdag 24 september 2026 09:56 schreef Irritatie100 het volgende:
Eens met @:Firuze60

Te genuanceerd allemaal, terug naar de Middeleeuwen moeten we.
In Southern Sun
pi_221847407
quote:
0s.gif Op donderdag 24 september 2026 10:05 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]
Noem het toeval.
Welk belang heeft zijn familie tov deze zaak door naar België te emigreren?
Het is...kiezen of delen, spelen winnen verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
pi_221847542
quote:

[..]
Roekeloos is een verzwarende omstandigheid, maar in de praktijk vaak lastig te bewijzen. En of hij er nu 1 of 4 heeft doorgereden maakt de mogelijke straf niet hoger volgens mij.
En inderdaad, de OvJ eist niet standaard de zwaarst mogelijke straf, en rechters leggen ook niet standaar de zwaarst mogelijke straf op. Ze eisen en veroordelen tot de straf die het beste past, waarbij ze vanalles afwegen. Vaak heb ik daarbij het gevoel dat de impact van de gepleegde feiten op de slachtoffers en nabestaanden minder zwaar wordt gewogen dan de impact van een eventuele straf op de dader.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')