@Politie is weer messcherp dusquote:Op woensdag 29 juli 2026 16:29 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
[..]
Let wel, als beginnend bestuurder met hoogstens een paar jaar z'n rijbewijs. Hoezo mocht zo iemand nog steeds rijden dan?
Echt...hoeveel kansen moet iemand krijgen. Wat een weggooier!quote:Op woensdag 29 juli 2026 16:29 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
[..]
Let wel, als beginnend bestuurder met hoogstens een paar jaar z'n rijbewijs. Hoezo mocht zo iemand nog steeds rijden dan?
Ach, straks gaat ook deze doodrijder ongetwijfeld het gebruikelijke toneelstukje afspelen. Verschrikkelijke spijt, nooit meer doen, huilhuil. Ditmaal gaat hij echtechtecht zijn leven beteren!quote:Op woensdag 29 juli 2026 17:51 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Echt...hoeveel kansen moet iemand krijgen. Wat een weggooier!
Hij is sowieso al voor het leven getekend.quote:Op woensdag 29 juli 2026 18:26 schreef Nagelslak het volgende:
@:Harvest89
Hoeveel knuffels verdiend deze dader dan? Of moeten we hem een medaille geven. Of is hij genoeg gestraft volgens jou ?
Nee hoor. Deze hond zal over een paar jaar weer rondrijden in Litouwen. Daarna zal hij er nooit meer aan denken vermoed ik. 4 levens + gezinnen, familie, vrienden verwoest. Maar zijn leven is getekend. Wat ben jij een enorme debielquote:Op woensdag 29 juli 2026 18:35 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Hij is sowieso al voor het leven getekend.
Met een oranje lampje een poosje rond gereden hebben velen van ons allemaal wel eens stiekem gedaan. Koop maar eens een Franse auto. Dus wie zonder zonde is.......
Ik weet niet wat de straffen-boetes zijn voor rijden met een waarschuwingslampje. Ik zou gewoon dat op leggen.
Voor de rest kun je in het vervolg je hondenfluitje met die toon gewoon in je vagina steken.
Altijd handig zo´n kristallen bol.quote:Op woensdag 29 juli 2026 18:42 schreef Nagelslak het volgende:
[..]
Nee hoor. Deze hond zal over een paar jaar weer rondrijden in Litouwen. Daarna zal hij er nooit meer aan denken vermoed ik. 4 levens + gezinnen, familie, vrienden verwoest. Maar zijn leven is getekend. Wat ben jij een enorme debiel
-niet nodig voor je punt dunkt me-
quote:Alleen al van 4 juni tot de dag van het ongeluk op 11 juni werden er 20 snelheidsovertredingen geregistreerd. Dit betreft een enkele week uit een lange geschiedenis van roekeloosheid. Volgens de rechtbank ging de man, die is geboren in Litouwen, 'keer op keer' in de fout en bracht hij daarbij andere verkeersdeelnemers in gevaar.
En hoe sta je tegenover de feiten dat hij die week al 17 geregistreerde verkeersovertredingen maakte en die dag al 3x geflitst was?quote:Op woensdag 29 juli 2026 18:35 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Met een oranje lampje een poosje rond gereden hebben velen van ons allemaal wel eens stiekem gedaan. Koop maar eens een Franse auto. Dus wie zonder zonde is.......
Ik weet niet wat de straffen-boetes zijn voor rijden met een waarschuwingslampje. Ik zou gewoon dat op leggen.
Voor de rest kun je in het vervolg je hondenfluitje met die toon gewoon in je vagina steken.
Ja. Als je geflitst wordt krijg je de boete netjes opgestuurd.quote:Op woensdag 29 juli 2026 21:20 schreef kalinhos het volgende:
[..]
En hoe sta je tegenover de feiten dat hij die week al 17 geregistreerde verkeersovertredingen maakte en die dag al 3x geflitst was?
Of redeneer je van: ja maar hij krijgt dus al 20 boetes dus hij is al 20x gestraft
Maar je denkt niet van: goh, wat voor persoon zou dat zijn als je zovaak gepakt wordt met verkeersovertredingen en wat zegt dat over het vermogen tot reflectie en lerend vermogen?quote:Op woensdag 29 juli 2026 21:24 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Ja. Als je geflitst wordt krijg je de boete netjes opgestuurd.
Het zijn maar wat verkeersboetes kerel. Stel je niet aan.quote:Op woensdag 29 juli 2026 21:39 schreef kalinhos het volgende:
[..]
Maar je denkt niet van: goh, wat voor persoon zou dat zijn als je zovaak gepakt wordt met verkeersovertredingen en wat zegt dat over het vermogen tot reflectie en lerend vermogen?
Dit is overigens ook enorm gelul. Ja, als ik een lampje krijg dat ik moet tanken weet ik dat ik nu nog wel kan rijden. Of dat je ruitenwisservloeistofquote:Op woensdag 29 juli 2026 18:35 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Wat betreft die verzwarende omstandigheid. Schijnbaar was z'n stuurbekrachtiging kapot, en wist hij dat, dat kan mogelijk meewegen in de verzwarende omstandigheid.quote:Op vrijdag 12 juni 2026 17:00 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
[..]
Er zijn 3 categorien van verwijtbaarheid van aanmerkelijke schuld, oplopend in ernst:
-Onoplettendheid/onvoorzichtig rijgedrag
-Grove verkeersfout (<- bijv veel te hard rijden)
-Roekeloos rijden
Als roekeloos rijgedrag kan worden bewezen dan is de maximale straf 6 jaar. Met verzwarende omstandigheden 9 jaar.
De criteria voor roekeloos rijgedrag zijn:
1) Verdachte moet buitengewoon onvoorzichtig zijn geweest <- er zijn videos op zijn telefoon gevonden waar hij zichzelf en de snelheid, die veels te hoog was, filmde
2) Door zijn gedrag moet hij zeer ernstig gevaar hebben veroorzaakt <- er zijn 4 mensen overleden, dus dat lijkt me evident
3) Hij moet er zich van bewust zijn geweest. <- hij is tig-keer geflitst met veel te hoge snelheid, heeft al veel boetes gehad schijnbaar, misschien zelfs al voor de rechter geweest hiervoor, dus hij wist dat het erg fout was
Aan alledrie criteria moet worden voldaan om van roekeloos gedrag te spreken.
2 is makkelijk te 'bewijzen', er zijn 4 mensen dood en 3 zwaar gewond, er was dus zeer ernstig gevaar voor hen.
1 zou ook mogelijk moeten zijn, als hij niet onvoorzichtig was geweest, was het niet gebeurd.
3 is wat lastiger. Als hij zich er bewust van was geweest, had hij het dan wel gedaan?
Om tot 9 jaar te komen, moeten er verzwarende omstandigheden zijn, maar die maken het gecompliceerd.
Veel te hard rijden, of onder invloed zijn, is in principe een verzwarende omstandigheid, maar als 1 van de 3 criteria voor roekeloos niet bewezen kan worden (bijv doordat iemand doordat hij onder invloed was zich niet bewust was van het gevaar wat hij veroorzaakte), dan kan een rechter uitkomen bij 'grove verkeersfout' en dus zelfs een lagere straf dan de 6 jaar.
Maar als 1, 2, en 3 bewezen zijn, EN meneer was onder invloed of reed veel te hard, dan kan het tellen als verzwarende omstandigheid.
Was hij niet onder invloed (en zich dus bewust van wat hij deed), reed veels te hard over een langere periode en verstuurde een snap of zat te streamen, dan zou het op 9 jaar uit kunnen komen. Maar dan nog, wat ziet de rechter als punt 1, 2 en 3 en wat als additionele verzwarende omstandigheid?
Anders wordt het maar 6 of nog minder vrees ik.
Zie: https://www.rechtspraak.nl/organisatie-en-contact/organisatie/raad-voor-de-rechtspraak/nieuws/2017/01/vragen-en-antwoorden-over-roekeloos-rijgedrag
https://www.rechtspraak.nl/themas/verkeersmisdrijven/roekeloos-rijden-en-de-wet
Dat is makkelijk redeneren van een afstandje, tot het je eigen kind is dat wordt doodgereden door zo'n staatsmongool.quote:Op woensdag 29 juli 2026 21:43 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Het zijn maar wat verkeersboetes kerel. Stel je niet aan.
Als ik in Duitsland aangehouden word heb ik ook een probleem.
Er is nu iets ernstigs gebeurd. De dader zal zich hartstikke schuldig voelen, dat kan niet anders na zo'n vies ongeluk, waarbij hij niet de intentie had om kinderen dood te rijden. Mijn visie over dit soort zaken is altijd helder geweest. Vooral inzetten op rehabilitatie.
Je bent echt een downie. Niemand boeit die boetes kerel, het gaat over het patroon en hoe veel schijt hij kennelijk aan zijn medeweggebruikers heeft. Aparte zin over Duitsland overigens, boetes zijn daar doorgaans ¤14,- als je 300km te hard rijdt dus als je daar na aanhouding een probleem hebt zegt het ook wel wat.quote:Op woensdag 29 juli 2026 21:43 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Het zijn maar wat verkeersboetes kerel. Stel je niet aan.
Als ik in Duitsland aangehouden word heb ik ook een probleem.
Er is nu iets ernstigs gebeurd. De dader zal zich hartstikke schuldig voelen, dat kan niet anders na zo'n vies ongeluk, waarbij hij niet de intentie had om kinderen dood te rijden. Mijn visie over dit soort zaken is altijd helder geweest. Vooral inzetten op rehabilitatie.
Ik zou het knap vinden als die betreffende user zich weet te voortplantenquote:Op woensdag 29 juli 2026 21:49 schreef DrDentz het volgende:
[..]
Dat is makkelijk redeneren van een afstandje, tot het je eigen kind is dat wordt doodgereden door zo'n staatsmongool.
Stuurbekrachtiging heb ik ook nooit melding van gehad.quote:Op woensdag 29 juli 2026 21:46 schreef kalinhos het volgende:
[..]
Dit is overigens ook enorm gelul. Ja, als ik een lampje krijg dat ik moet tanken weet ik dat ik nu nog wel kan rijden. Of dat je ruitenwisservloeistof
op is. Voor de rest googlen/chatgpt-en mensen even wat een lampje betekent en afhankelijk van de uitkomst handelen ze ernaar.
Dat je stuurbekrachtiging echter niet werkt merk
je direct, het rijdt volslagen anders. Dat kan je niet gewoon negeren.
Als het je eigen kind is dan is geen enkele straf te hoog. Dat is logisch.quote:Op woensdag 29 juli 2026 21:49 schreef DrDentz het volgende:
[..]
Dat is makkelijk redeneren van een afstandje, tot het je eigen kind is dat wordt doodgereden door zo'n staatsmongool.
Oh nu boeien de boetes opeens niet.quote:Op woensdag 29 juli 2026 21:50 schreef kalinhos het volgende:
Je bent echt een downie. Niemand boeit die boetes kerel,
Het zijn veel boetes die open staan. Ik neem aan dat ze me wat vragen gaan stellen als ik daar ooit gearresteerd word (waar ik niet van uit ga).quote:Op woensdag 29 juli 2026 21:50 schreef kalinhos het volgende:
Aparte zin over Duitsland overigens, boetes zijn daar doorgaans ¤14,- als je 300km te hard rijdt dus als je daar na aanhouding een probleem hebt zegt het ook wel wat.
Eh jawel. Nogmaals, ik wil rehabiliteren, nu een timeout waar er aan hem gewerkt kan worden.quote:Op woensdag 29 juli 2026 21:50 schreef kalinhos het volgende:
Was dit ongeval 5 weken geleden niet gebeurd was het 4 of 3 weken geleden wel gebeurd. Zulke mensen moet je helemaal niet willen rehabiliteren, misschien in 2056 eens kijken oftie nog leeft en weer eens naar buiten wil.
Kluivert reed boven de 100km op een weg waar je 50km mag. "Wat te hard".quote:Op woensdag 29 juli 2026 21:50 schreef kalinhos het volgende:
Mensen die 60 rijden op een 50-weg of 110 op een 100-weg, die kan je best rehabiliteren, de kranten staan dagelijks vol met trieste ongelukken met noodlottige aflopen. Zelfs Kluivert destijds (niet gedronken, maar wel wat te hard) kan je rehabiliteren.
Die boetes in deze context zijn een indicatie van de persoon die het veroorzaakt heeft.quote:Op woensdag 29 juli 2026 22:14 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Oh nu boeien de boetes opeens niet.![]()
Zoals ik al zei, er is nu voor de eerste keer iets ernstigs gebeurd. Dat gaat je niet in de koude kleren zitten.
Dus nu inzetten op rehabilitatie.
[..]
Het zijn veel boetes die open staan. Ik neem aan dat ze me wat vragen gaan stellen als ik daar ooit gearresteerd word (waar ik niet van uit ga).
[..]
Eh jawel. Nogmaals, ik wil rehabiliteren, nu een timeout waar er aan hem gewerkt kan worden.
[..]
Kluivert reed boven de 100km op een weg waar je 50km mag. "Wat te hard".![]()
Volgens jouw logica zou die nu nog in een cel zitten.
Dat zou kunnen.quote:Op woensdag 29 juli 2026 22:18 schreef kalinhos het volgende:
Die boetes in deze context zijn een indicatie van de persoon die het veroorzaakt heeft.
Waarom kan de rechter geen getal noemen? Zijn snelheid is toch op een bepaalde manier vastgesteld (bandensporen ofzo), dan kun je toch wel een betere indicatie geven dan hoge snelheid, bijvoorbeeld tussen de 70 en 80 km/h ofzoiets?quote:Toch stapte hij volgens de rechtbank in die auto en reed hij met hoge snelheid door de bocht waar hij van de weg raakte.
Het gaat om het feit zelf hè.quote:Op woensdag 29 juli 2026 21:49 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
Als roekeloos rijgedrag kan worden bewezen dan is de maximale straf 6 jaar. Met verzwarende omstandigheden 9 jaar.
De criteria voor roekeloos rijgedrag zijn:
1) Verdachte moet buitengewoon onvoorzichtig zijn geweest <- er zijn videos op zijn telefoon gevonden waar hij zichzelf en de snelheid, die veels te hoog was, filmde
2) Door zijn gedrag moet hij zeer ernstig gevaar hebben veroorzaakt <- er zijn 4 mensen overleden, dus dat lijkt me evident
3) Hij moet er zich van bewust zijn geweest. <- hij is tig-keer geflitst met veel te hoge snelheid, heeft al veel boetes gehad schijnbaar, misschien zelfs al voor de rechter geweest hiervoor, dus hij wist dat het erg fout was
En wie gaat dat betalen?quote:Op woensdag 29 juli 2026 22:24 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Dat zou kunnen.
En mensen kunnen veranderen.
Er moet daarom vooral ingezet worden op gedragsverandering.
Ik kan je zo wat locaties geven hier in Zeeland waar we smeken om die palen.quote:Op woensdag 29 juli 2026 22:34 schreef Red_85 het volgende:
Maar de trajectcontrole op de a2 en a7 is er voor de veiligheid hoor!!!
Die 3-5kmh overtredingen zijn echt de levensgevaarlijkste en dient een hoge prioriteit te hebben!
Levert alleen niet genoeg geld op.quote:Op woensdag 29 juli 2026 23:08 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Ik kan je zo wat locaties geven hier in Zeeland waar we smeken om die palen.
Gaat er om wat het de staat oplevert. Veiligheid is ondergeschikt.quote:
Eensquote:Op woensdag 29 juli 2026 23:13 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Gaat er om wat het de staat oplevert. Veiligheid is ondergeschikt.
Feiten. En voor roekeloos rijgedrag met verzwarende omstandigheden moeten er 4 verschillende feiten bewezen worden. Het lastig is dat enkele van deze elkaar in de weg kunnen zitten.quote:
Volgens mij is dit nog nooit een argument geweest waar een rechter in mee ging.quote:En 'onder invloed zijn' kan ook verzwarend zijn, maar als iemand onder invloed is, is hij zich er dan nog wel van bewust.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |