Nee, nogmaals, jij valt de rechtspraak aan, ik niet, ik heb vertrouwen in onze rechtstaat, jij kennelijk niet.quote:Op woensdag 23 september 2026 21:14 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Geenszins, jij stelt iets wat niet klopt, ik betwist dit, en jij wil dit verwerpen op basis van iets wat ik niet zou zijn terwijl je dit zelf ook niet bent; beetje bij de les blijven jongen.
Klopt, en volgens beide kanten zowel verdediging als OM de hoogst mogelijke straf.quote:Op woensdag 23 september 2026 21:15 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Overigens krijgt hij niet de hoogst mogelijke straf. Hij krijgt een straf die volgens de rechtbank het best bij deze zaak past.
Jawel hoor, menig rechter is een halve gare.quote:Op woensdag 23 september 2026 20:58 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
Waar slaat dit nu weer op? Wat ben ik blij dat een stel halve gare idioten geen rechters zijn in dit land.
Nee hoor, zo werkt het niet, moet het ook niet werken maar onze rechterlijke macht heeft niet zoveel met het wetboek.quote:We hebben een wetboek en de dader krijgt de hoogst mogelijke straf uit datzelfde wetboek.
Als je zo redeneert kun je net zo goed emigreren naar een of ander tokkiestaat.quote:Op woensdag 23 september 2026 21:16 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Jawel hoor, menig rechter is een halve gare.
[..]
Nee hoor, zo werkt het niet, moet het ook niet werken maar onze rechterlijke macht heeft niet zoveel met het wetboek.
Nee, we kunnen gewoon allemaal teruglezen, het gaat hier niet om een aanval op de rechtsstaat, het gaat erom dat ik twijfels zet bij jouw post dat dit soort figuren naar ik parafraseer “gewoon de hoogste straf naar het wetboek” krijgen want volgens mij werkt het zo niet.quote:Op woensdag 23 september 2026 21:15 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
Nee, nogmaals, jij valt de rechtspraak aan, ik niet, ik heb vertrouwen in onze rechtstaat, jij kennelijk niet.
Ok, dan anders, de hoogste straf zal volgens het wetboek als eis worden.quote:Op woensdag 23 september 2026 21:38 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Nee, we kunnen gewoon allemaal teruglezen, het gaat hier niet om een aanval op de rechtsstaat, het gaat erom dat ik twijfels zet bij jouw post dat dit soort figuren naar ik parafraseer “gewoon de hoogste straf naar het wetboek” krijgen want volgens mij werkt het zo niet.
Maar hij heeft een paspoort voor daar dus de kans dat hij gewoon vertrekt is vrij klein. Officieel zal er wel een uitleveringsverdrag zijn want EU maar de vraag is of daar iets van terecht komt.quote:Op woensdag 23 september 2026 18:38 schreef Adames het volgende:
[..]
Hij is hier opgegroeid
Dus het vluchtgevaar vinden ze heel laag.
En dus mag je je uiteindelijke straf in vrijheid afwachten.
Ah, iemand die het begrijpt en daar ligt ook precies de crux. Wat "het beste" lijkt bij deze zaak wordt dus een subjectieve beoordeling van rechters die naar eigen inzicht rechtspreken. Ja, daar is eenduidig beleid voor in dit land? Je star vasthouden aan een achterhaald wetboek getuigt ook van een vooruitschrijdend inzicht.quote:Op woensdag 23 september 2026 21:15 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Overigens krijgt hij niet de hoogst mogelijke straf. Hij krijgt een straf die volgens de rechtbank het best bij deze zaak past.
Nee, de rechter hoort ook de advocaat aan, niks subjectief, je lult uit je nek.quote:Op woensdag 23 september 2026 21:50 schreef matspontius het volgende:
[..]
Ah, iemand die het begrijpt en daar ligt ook precies de crux. Wat "het beste" lijkt bij deze zaak wordt dus een subjectieve beoordeling van rechters die naar eigen inzicht rechtspreken. Ja, daar is eenduidig beleid voor in dit land? Je star vasthouden aan een achterhaald wetboek getuigt ook van een vooruitschrijdend inzicht.
Het is voor niemand te verkroppen dat deze imbeciel vrij rondloopt. En voor de strafmaat vrees ik het ergste, in negatieve zin.
Op welke planeet lul jij uit je nek? Je naiviteit is echt beschamend.quote:Op woensdag 23 september 2026 21:54 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
Nee, de rechter hoort ook de advocaat aan, niks subjectief, je lult uit je nek.
Man, als het aan mij ligt hing ie aan de hoogste boom, maar zo werkt het niet, roekeloos rijden met dood door schuld, ik ben helemaal niet naief. Als je elke automobilist die een dodelijk ongeval veroorzaakt al dan niet door stommiteiten gaat ophangen dan zit je wel in een andere categorie rechtspraak.quote:Op woensdag 23 september 2026 21:59 schreef matspontius het volgende:
[..]
Op welke planeet lul jij uit je nek? Je naiviteit is echt beschamend.
Er zijn 4 mensen doodgereden, waaronder 3 kinderen van 12. Hele gezinnen verwoest door zo'n stuk stront dat zich niet kon beheersen. Maar volgens de letter van het wetboek krijg deze jongen een straf die daar bij past 🤓
Ah, rechters zijn geen mensen maar robots - volledig objectief, zonder eigen mening of voorkeuren 🤪quote:Op woensdag 23 september 2026 21:54 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
Nee, de rechter hoort ook de advocaat aan, niks subjectief, je lult uit je nek.
Zo hoort het wel, beetje als moderaten, alles langs de policy..quote:Op woensdag 23 september 2026 22:03 schreef matspontius het volgende:
[..]
Ah, rechters zijn geen mensen maar robots - volledig objectief, zonder eigen mening of voorkeuren 🤪
Heb ik het over ophangen? Deze man gaat een belachelijk lage straf krijgen, die in geen enkele verhouding staat tot het veroorzaakte leed. Dat voelt iedereen aankomen.quote:Op woensdag 23 september 2026 22:02 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
Man, als het aan mij ligt hing ie aan de hoogste boom, maar zo werkt het niet, roekeloos rijden met dood door schuld, ik ben helemaal niet naief. Als je elke automobilist die een dodelijk ongeval veroorzaakt al dan niet door stommiteiten gaat ophangen dan zit je wel in een andere categorie rechtspraak.
Werkt geweldig in de VS..*kuch*quote:Op woensdag 23 september 2026 22:05 schreef Charles33 het volgende:
Voor het rechtvaardigheidsgevoel in de samenleving zou het wel een goed idee zijn om juryrechtspraak in te voeren.
Levenslang, daar ben ik het mee eens.quote:Op woensdag 23 september 2026 22:08 schreef matspontius het volgende:
[..]
Heb ik het over ophangen? Deze man gaat een belachelijk lage straf krijgen, die in geen enkele verhouding staat tot het veroorzaakte leed. Dat voelt iedereen aankomen.
Maar ja, volgens de letter van het Ned wetboek klopt het - klaar en verder.
Laat ik vooropstellen dat dit soort randdebielen nooit meer in een auto zou mogen stappen.
In de VS bepaalt de jury de strafmaat niet, dus daar heb je nog niks aan.quote:Op woensdag 23 september 2026 22:09 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
Werkt geweldig in de VS..*kuch*
In de VS (ook in de UK volgens mij) zou een jury hooguit schuldig of niet schuldig aan de rechter kunnen adviseren, niet helemaal precies weet ik dat niet. Uiteraard zou hier een jury die halve gare doodrijder de eiser gelijk geven.quote:Op woensdag 23 september 2026 22:10 schreef Charles33 het volgende:
[..]
In de VS bepaalt de jury de strafmaat niet, dus daar heb je nog niks aan.
Man laat je niet uit de tent lokken door die debiel.quote:Op woensdag 23 september 2026 22:02 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
Man, als het aan mij ligt hing ie aan de hoogste boom, maar zo werkt het niet, roekeloos rijden met dood door schuld, ik ben helemaal niet naief. Als je elke automobilist die een dodelijk ongeval veroorzaakt al dan niet door stommiteiten gaat ophangen dan zit je wel in een andere categorie rechtspraak.
Heb je inderdaad niks aan.quote:Op woensdag 23 september 2026 22:10 schreef Charles33 het volgende:
[..]
In de VS bepaalt de jury de strafmaat niet, dus daar heb je nog niks aan.
Ja sorry, jou neem ik niet serieus, geen idee wat jij ooit op je kerfstok hebt gehad, maar een beetje Oost-Europese vrouwenhandel sponsoren en daar nog over pochen ook, ga toch fietsen..quote:Op woensdag 23 september 2026 22:16 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Man laat je niet uit de tent lokken door die debiel.
Iedereen die een fout maakt behoort aan een hoge boom opgeknoopt te worden, tenzij het hemzelf overkomt. Die user is totaal niet serieus te nemen.
"vrouwenhandel"quote:Op woensdag 23 september 2026 22:20 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
Ja sorry, jou neem ik niet serieus, geen idee wat jij ooit op je kerfstok hebt gehad, maar een beetje Oost-Europese vrouwenhandel sponsoren en daar nog over pochen ook, ga toch fietsen..
Hun pooiers wel.quote:Op woensdag 23 september 2026 22:22 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
"vrouwenhandel"
Die Roemenen en Bulgaren nemen zakken geld mee naar huis.
Los van je vrouwenhandel opmerking. Ben ik echter begaan met mensen. En als iemand pleit voor het ophangen van mensen, vind ik daar wat van.quote:Op woensdag 23 september 2026 22:20 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
Ja sorry, jou neem ik niet serieus, geen idee wat jij ooit op je kerfstok hebt gehad, maar een beetje Oost-Europese vrouwenhandel sponsoren en daar nog over pochen ook, ga toch fietsen..
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |