Er is geen enkel bewijs dat hij dat wel is. Plofkrakers zijn vaak Marokkanen, geen Turken.quote:Op vrijdag 12 juni 2026 18:57 schreef vul_maar_in het volgende:
[..]
Dat laatste staat hier los van en ik geloof geen enkel moment dat die sportschoolhouder hier niet van op de hoogte was.
Die vraagt natuurlijk na een jaar om euthanasie.quote:Op vrijdag 12 juni 2026 18:55 schreef Ceviche het volgende:
Als die Gekko herstelt met een hoofd, romp en 1 arm, dan gaat hij nog een lastige toekomst tegemoet.
Ik stel me zo voor dat zo iemand in een instelling eindigt, en dan gaat er veel geld van een waarschijnlijk kleine uitkering alweer op aan die instelling. Hij kan moeilijk zelf nog crimineel bijklussen. Hoeveel vrienden en familie zouden blijven komen? Hoe vul je je dagen? Is er voldoende personeel om je naar de wc te helpen of zouden ze je dan gewoon een luier aandoen?
Of praktische dingen, 1 arm en daar moet je dan ook alles mee doen. Dingen als een rits dichtdoen of een aardappel schillen worden al een uitdaging. Zoveel vragen.
Op zich eens, maar dit was bij de hele buurt bekend als ik de getuigen zo hoor. Dus laat staan bij degene die er letterlijk bovenop zit/zat.quote:Op vrijdag 12 juni 2026 18:59 schreef Durmada het volgende:
[..]
Er is geen enkel bewijs dat hij dat wel is. Plofkrakers zijn vaak Marokkanen, geen Turken.
Rare reactie, ik zeg toch net dat autochtonen ook weleens flatgebouwen opblazen. Hoort net zoals onthoofdingen in de openbare ruimte bij een diverse, multiculture samenleving.quote:Op vrijdag 12 juni 2026 18:56 schreef Durmada het volgende:
[..]
Dit gaat om een plofkraakbende. Niet om de eerlijke Turkse ondernemer die niks kwaad doet. Overigens is er laatst nog een onschuldige Turkse zaak in Belfast in de fik gestoken omdat een Sudanees iemand probeerde te onthoofden. Laten we die dönerzaken vooral blijven demoniseren ja, dat lost alles op.
Als ik de berichtgeving zo eens lees wist iedereen in die omgeving dat er zaken speelden die het daglicht niet konden verdragen. Dan ben je wmb gewoon een onderdeel van het probleem.quote:Op vrijdag 12 juni 2026 18:21 schreef MissButterflyy het volgende:
Waar heb jij last van?
Niet fijn voor de mensen die er wonen en er niks mee te maken hebben.
Het was niet zijn kelder maar de kelder van het pand hè.quote:Op vrijdag 12 juni 2026 19:01 schreef vul_maar_in het volgende:
[..]
Op zich eens, maar dit was bij de hele buurt bekend als ik de getuigen zo hoor. Dus laat staan bij degene die er letterlijk bovenop zit/zat.
Dat zeg ik toch ook niet?quote:Op vrijdag 12 juni 2026 19:06 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Het was niet zijn kelder maar de kelder van het pand hè.
Ook al had hij een beeld bij wie het zijn, kan het nog zijn dat hij niet wist dat ze daar wat waren aan het uitspoken. Zeker gezien het tijdstip.quote:
Mijn reactie raar vinden, maar het zelf hebben over je billetjes laten wassen door Gekko. De borrel smaakte goed zeker?quote:Op vrijdag 12 juni 2026 19:04 schreef DrRobotnik het volgende:
[..]
Rare reactie, ik zeg toch net dat autochtonen ook weleens flatgebouwen opblazen. Hoort net zoals onthoofdingen in de openbare ruimte bij een diverse, multiculture samenleving.
Wie gaat er immers mijn billen wassen als ik bejaard ben, als het niet Gekko is?
Iedereen? Want ze hebben iedereen gesproken daar?quote:Op vrijdag 12 juni 2026 19:06 schreef AchJa het volgende:
[..]
Als ik de berichtgeving zo eens lees wist iedereen in die omgeving dat er zaken speelden die het daglicht niet konden verdragen. Dan ben je wmb gewoon een onderdeel van het probleem.
Die boys sportte daar ook en hingen de godganse dag rond in die boxen. Lijkt me vrij naief om aan te nemen dat dit niet gewoon bekend was, maar goed het is theoretisch mogelijk. Maar Occam's scheemes en zulks.quote:Op vrijdag 12 juni 2026 19:09 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Ook al had hij een beeld bij wie het zijn, kan het nog zijn dat hij niet wist dat ze daar wat waren aan het uitspoken. Zeker gezien het tijdstip.
Er wonen daar zo veel mensen.
Maar het is nu pure speculatie. Het zou kunnen dat ze het wisten, maar het zou ook heel goed kunnen dat ze het niet wisten. Onschuld tot het tegendeel is bewezen lijkt mij prima. Ze hebben zelf immers ook een hoop schade.quote:Op vrijdag 12 juni 2026 19:01 schreef vul_maar_in het volgende:
[..]
Op zich eens, maar dit was bij de hele buurt bekend als ik de getuigen zo hoor. Dus laat staan bij degene die er letterlijk bovenop zit/zat.
Wat is dit nou voor flauw gedoe? Als de eerste getuigen dit al verklaren is het i.i.g. geen groot geheim of wel?quote:Op vrijdag 12 juni 2026 19:11 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Iedereen? Want ze hebben iedereen gesproken daar?
Er zijn 400 mensen geëvacueerd. Van hoogbejaarden tot kinderen. Lijkt me sterk dus.
Bron?quote:Op vrijdag 12 juni 2026 19:11 schreef vul_maar_in het volgende:
[..]
Die boys sportte daar ook en hingen de godganse dag rond in die boxen. Lijkt me vrij naief om aan te nemen dat dit niet gewoon bekend was, maar goed het is theoretisch mogelijk. Maar Occam's scheemes en zulks.
Niemand zegt dat ze dit wilden? Zeg niet dat de beste man blij is dat zijn zaak opgelazen is...quote:Op vrijdag 12 juni 2026 19:12 schreef Durmada het volgende:
[..]
Maar het is nu pure speculatie. Het zou kunnen dat ze het wisten, maar het zou ook heel goed kunnen dat ze het niet wisten. Onschuld tot het tegendeel is bewezen lijkt mij prima. Ze hebben zelf immers ook een hoop schade.
Het lijkt mij niet dat je het zomaar gedoogd om zware explosieven op te slaan onder je studio.quote:Op vrijdag 12 juni 2026 19:13 schreef vul_maar_in het volgende:
[..]
Niemand zegt dat ze dit wilden? Zeg niet dat de beste man blij is dat zijn zaak opgelazen is...
Stond in het Parool artikel wat inmiddels weer paywalled is.quote:
Nee.quote:
Dat lijkt mij ook niet handig maar ja...Mensen doen wel vaker domme dingen.quote:Op vrijdag 12 juni 2026 19:15 schreef Durmada het volgende:
[..]
Het lijkt mij niet dat je het zomaar gedoogd om zware explosieven op te slaan onder je studio.
Niet zo cynisch. Ik verwacht hem gewoon weer in de sportschool als de boel herbouwt is.quote:Op vrijdag 12 juni 2026 18:55 schreef Ceviche het volgende:
Als die Gekko herstelt met een hoofd, romp en 1 arm, dan gaat hij nog een lastige toekomst tegemoet.
Ik stel me zo voor dat zo iemand in een instelling eindigt, en dan gaat er veel geld van een waarschijnlijk kleine uitkering alweer op aan die instelling. Hij kan moeilijk zelf nog crimineel bijklussen. Hoeveel vrienden en familie zouden blijven komen? Hoe vul je je dagen? Is er voldoende personeel om je naar de wc te helpen of zouden ze je dan gewoon een luier aandoen?
Of praktische dingen, 1 arm en daar moet je dan ook alles mee doen. Dingen als een rits dichtdoen of een aardappel schillen worden al een uitdaging. Zoveel vragen.
Hij was wel erg snel bezig zijn straatje schoon te vegen idd.quote:Op vrijdag 12 juni 2026 18:57 schreef vul_maar_in het volgende:
[..]
Dat laatste staat hier los van en ik geloof geen enkel moment dat die sportschoolhouder hier niet van op de hoogte was.
#DurfTeDromenquote:Op vrijdag 12 juni 2026 19:38 schreef RamboDirk het volgende:
[..]
Niet zo cynisch. Ik verwacht hem gewoon weer in de sportschool als de boel herbouwt is.
My Left Arm...quote:Op vrijdag 12 juni 2026 19:14 schreef StateOfMind het volgende:
Er is iig nog wel iets positiefs te melden: Gekko stapt nooit meer met het verkeerde been uit bed
Alleen een wit voetje halen zit er niet meer in, in plaats daarvan klaagt ie steen en been.
Het is alleen jammer voor de honderden buurtbewoners die vannacht weer niet in hun huis kunnen slapen en schade hebben.quote:Op vrijdag 12 juni 2026 19:39 schreef FlippingCoin het volgende:
Het maakt mij niet eens uit wat hun achtergrond is, maar wanneer plofkrakers zichzelf uitschakelen zonder anderen mee te nemen ben ik daar weinig verdrietig over.
En er hadden makkelijk ook onschuldige slachtoffers kunnen vallen. Hier juichen we niet voor maar ben wel blij dat het zo is afgelopen.quote:Op vrijdag 12 juni 2026 19:45 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Het is alleen jammer voor de honderden buurtbewoners die vannacht weer niet in hun huis kunnen slapen en schade hebben.
Jawel eeuwig zonde.quote:Op vrijdag 12 juni 2026 19:45 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Het is alleen jammer voor de honderden buurtbewoners die vannacht weer niet in hun huis kunnen slapen en schade hebben.
Andere arm of benen ofzo...quote:Op vrijdag 12 juni 2026 19:49 schreef Isdatzo het volgende:
Dat 'ie maar veel jeuk mag hebben op een plekje waar hij net niet bij kan
quote:Op vrijdag 12 juni 2026 19:49 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Dat 'ie maar veel jeuk mag hebben op een plekje waar hij er net niet bij kan...
https://archive.is/luyMequote:Op vrijdag 12 juni 2026 19:45 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
quote:In de lobby zit een ouder echtpaar aan een tafel. Stien is 88 jaar, haar echtgenoot Bert is 91. Ze dragen hun pyjama’s: Stien met haar blauwe peignoir eroverheen, Bert heeft een jas aan. “Mijn man heeft dementie, het dringt niet tot hem door wat er is gebeurd. Hij is er wel onrustig van en wil steeds terug naar huis,” zegt Stien.
Tijdens een knieoperatie is er bij mij een zenuw doorgesneden met het resultaat dat ik in een deel van mijn onderbeen geen gevoel had, maar ik kon daar wel niet-bestaande jeuk hebben. Dat zou je zo iemand toch nóóit toewensenquote:
Blade runner 2.0.quote:Op vrijdag 12 juni 2026 19:54 schreef StateOfMind het volgende:
Ik schrijf Gekko vast in voor de 100 meter horden
Even een pas op de plaats idd.quote:Op vrijdag 12 juni 2026 19:57 schreef Isdatzo het volgende:
Jullie lopen nu wel heel erg op de zaken vooruit hoor jongens.
Wij wel...quote:Op vrijdag 12 juni 2026 19:57 schreef Isdatzo het volgende:
Jullie lopen nu wel heel erg op de zaken vooruit hoor jongens.
InsAllahquote:Op vrijdag 12 juni 2026 20:01 schreef Gizmogirl28 het volgende:
Maar wel lekker dan, Audi, oud barrel die keihard wegreden mensen die wegrenden en op fatbikes weg scheurden na de ontploffing.
Die lieten lekker hun matties creperen, BOEM ........ Oeps foutje ... Later bro. ... zoef weg.
Ja zo zie je meteen wie je vrienden zijnquote:Op vrijdag 12 juni 2026 20:01 schreef Gizmogirl28 het volgende:
Maar wel lekker dan, Audi, oud barrel die keihard wegreden mensen die wegrenden en op fatbikes weg scheurden na de ontploffing.
Die lieten lekker hun matties creperen, BOEM ........ Oeps foutje ... Later bro. ... zoef weg.
Ik zie er iig geen been meer in...quote:Op vrijdag 12 juni 2026 20:01 schreef Gizmogirl28 het volgende:
[..]
Ja wel met beide benen op de grond blijven hoor.
Geen vijanden nodig idd.quote:Op vrijdag 12 juni 2026 20:03 schreef MissHobje het volgende:
[..]
Ja zo zie je meteen wie je vrienden zijn
Zou het gepast zijn om hem een broodje beenham aan te bieden?quote:
Karma is een bitch.quote:Op vrijdag 12 juni 2026 16:30 schreef BeriBeri het volgende:
‘Gekko’. De eerste – de jongere broer – heeft brandwonden opgelopen, de tweede – ‘Gekko’ – moet waarschijnlijk beide benen en een arm missen en verkeert nog in levensgevaar.
Of er was gewoon opslag van kruit dat tegenwoordig steeds vaker gebruikt wordt bij afpersings-aanslagenquote:Op vrijdag 12 juni 2026 15:22 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Dus onder de gewonden zijn ook mogelijk twee verdachten van die voorbereiding van de plofkraak?
En de rest was gevlucht in die Audi? Mogelijk zoiets?
Hij kan zichzelf ook nog aftrekken. Dat is ook iets waar ie toch nog blij mee kan zijn.quote:Op vrijdag 12 juni 2026 19:14 schreef StateOfMind het volgende:
Er is iig nog wel iets positiefs te melden: Gekko stapt nooit meer met het verkeerde been uit bed
Alleen een wit voetje halen zit er niet meer in, in plaats daarvan klaagt ie steen en been.
Ach, hij moet wat om handen hebben.quote:Op vrijdag 12 juni 2026 20:30 schreef SpaceOddity het volgende:
[..]
Hij kan zichzelf ook nog aftrekken. Dat is ook iets waar ie toch nog blij mee kan zijn.
Klopt, ze schijten doorgaans niet in hun eigen achtertuin.quote:Op vrijdag 12 juni 2026 18:30 schreef MissHobje het volgende:
[..]
Zolang je er gewoon tussen woont is het prima te doenalthans mijn ervaring.
Elk nadeel heb ze voordeel. Als je je normaal afbeert met recht en die arm ben je nu kwijt, dan zul je het voortaan met links moeten doen. En dat voelt dan net of een ander het doet.quote:Op vrijdag 12 juni 2026 18:55 schreef Ceviche het volgende:
Of de rechterhandquote:Op vrijdag 12 juni 2026 20:50 schreef vul_maar_in het volgende:
Hij kan ieder geval nog het Hoofd van de organisatie zijn.
Dat was Balkenende 3.quote:Op vrijdag 12 juni 2026 20:49 schreef StateOfMind het volgende:
Hij kan altijd nog de politiek in.
Immers, kabinet Balkenende 2 was een rompkabinet
Wel gehuurd uit duitsland uiteraard.quote:Op vrijdag 12 juni 2026 20:18 schreef StateOfMind het volgende:
Nieuw vervoermiddel
[ link | afbeelding ]
Zijn criminele broertje lag waarschijnlijk onder het puin.quote:Op vrijdag 12 juni 2026 21:34 schreef Momo het volgende:
Bekijk deze YouTube-video
Deze man op 02:50 wil niet op TV
Ze zijn inmiddels gestopt, ze zeggen dat er niemand meer onder het puin ligt.quote:Op vrijdag 12 juni 2026 22:51 schreef StateOfMind het volgende:
Is er intussen al bekend over of er nog mensen onder het puin liggen?
Vanmiddag hield men daar nog rekening mee.
En later zou de brand weer opgelaaid zijn.
Er waren ook geen mensen opgegeven als vermist.quote:Op vrijdag 12 juni 2026 23:37 schreef Ceviche het volgende:
[..]
Ze zijn inmiddels gestopt, ze zeggen dat er niemand meer onder het puin ligt.
Das helemaal verschrikkelijk, je zou toch hopen dat je out gaat als je je benen en een arm verliest.quote:Op vrijdag 12 juni 2026 20:08 schreef StateOfMind het volgende:
De pijn moet enorm zijn geweest, zijn gegil ging door merg en been 😱
1994 niet meegemaakt, blijkbaar.quote:Op vrijdag 12 juni 2026 21:34 schreef Momo het volgende:
Bekijk deze YouTube-video
Deze man op 02:50 wil niet op TV
Gaan we helemaal niks aan missen dus.quote:Op vrijdag 12 juni 2026 15:35 schreef MadMaster het volgende:
Voordat het artikel mogelijk weer op slot gaat:
[..]
Zegt ook wel wat over de staat van de politie hier hoor.quote:Op vrijdag 12 juni 2026 15:53 schreef raptorix het volgende:
Paul en Wouter zijn echt goede journalisten, hebben zeer goede informanten.
Ook ibj de Moord op Lisa hadden ze de beelden van de moordenaar eerder gevonden dan de recherche.
Ze hebben ook een gratis wekelijkse podcast die ik alitjd graag luister: https://podcastluisteren.nl/pod/Parool-Misdaadpodcast
Mwoah, de politie had de beelden waarschijnljik ook wel gevonden, maar wat ik vooral mooi vind is ook hoe discreet ze in de zaak Lisa hebben gehandeld, je kan veel vinden van bijvoorbeeld het Parool, maar ze hebben daar een speciaal protocol over hoe ze nieuws naar buiten brengen en er alles aan doen om geen extra leed bij nabestaanden toe te brengen, dat valt niet mee in een maatschappij waarbij alles maar gelijk naar buitengebracht moet worden.quote:Op zaterdag 13 juni 2026 00:21 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Zegt ook wel wat over de staat van de politie hier hoor.
Ze moeten hem oplappen en zonder hulpmiddelen door de stad laten kruipen en dat iedereen hem uit kan lachen....quote:Op vrijdag 12 juni 2026 19:14 schreef StateOfMind het volgende:
Kruipen heb je knieën voor nodigquote:Op zaterdag 13 juni 2026 08:52 schreef Toine51 het volgende:
[..]
Ze moeten hem oplappen en zonder hulpmiddelen door de stad laten kruipen en dat iedereen hem uit kan lachen....
En hopelijk eeuwige jeuk met zijn 1 arm...
Beide benen én een armquote:Op zaterdag 13 juni 2026 11:10 schreef Peppert het volgende:
Ik las dat een van de plofkrakers beide benen moet missen. Mijn medeleven houdt zich nog net binnen de perken.
Beide benen en een arm kwijt? Wat een tragisch einde van een veelbelovende carrière als plofkraker.quote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |