Pappie en mammie zullen er trots op zijn. Not!!quote:Op woensdag 10 juni 2026 12:05 schreef DrDentz het volgende:
[ afbeelding ]
Wat een ballen, even het AOW-tje van de omaatjes en opaatjes afschaffen.
Je moet gewoon naar de VS kijken. Of zelfs het huidige Duitsland. Mag je flessen gaan inzamelen. Ik schrok in Berlijn toen ik talloze ouderen achter de rollator in prullenbakken opzoek waren naar flessen.quote:Op woensdag 10 juni 2026 12:21 schreef Gia het volgende:
De enigen die met een dergelijke maatregel geraakt gaan worden zijn.........mensen die massaal jarenlang op de VVD hebben gestemd. De welgestelden van Nederland. Want mensen aan de onderkant van de samenleving krijgen bij onvoldoende AOW, een aanvulling vanuit de AIO die gelijkstaat aan bijstand. Maar mensen met een bedrijfspensioen, een lijfrentepolis en/of spaargeld, krijgen helemaal niks.
Dus, nu spaar je voor een betere oude dag, zodat je niet alleen hoeft te sappelen met een AOW'tje. Straks moet je het doen met alleen hetgeen waarmee je dacht beter te kunnen leven.
Dus, deze kinderen raken er vooral hun eigen ouders mee. Hebben ze het al besproken aan de keukentafel?
Hier in Nederland ook .quote:Op woensdag 10 juni 2026 12:28 schreef Cherni het volgende:
[..]
Je moet gewoon naar de VS kijken. Of zelfs het huidige Duitsland. Mag je flessen gaan inzamelen. Ik schrok in Berlijn toen ik talloze ouderen achter de rollator in prullenbakken opzoek waren naar flessen.
Als daadwerkelijk de AOW zou worden afgeschaft zouden ze de AIO dan wel in stand houden? Ik betwijfel het, aangezien AIO feitelijk aanvullende AOW betreft dat door dezelfde uitkeringsinstantie wordt uitgekeerd als de AOW, de SVB. Het zou logischer zijn om in dat geval de hele SVB op te doeken.quote:Op woensdag 10 juni 2026 12:21 schreef Gia het volgende:
De enigen die met een dergelijke maatregel geraakt gaan worden zijn.........mensen die massaal jarenlang op de VVD hebben gestemd. De welgestelden van Nederland. Want mensen aan de onderkant van de samenleving krijgen bij onvoldoende AOW, een aanvulling vanuit de AIO die gelijkstaat aan bijstand. Maar mensen met een bedrijfspensioen, een lijfrentepolis en/of spaargeld, krijgen helemaal niks.
Dus, nu spaar je voor een betere oude dag, zodat je niet alleen hoeft te sappelen met een AOW'tje. Straks moet je het doen met alleen hetgeen waarmee je dacht beter te kunnen leven.
Dus, deze kinderen raken er vooral hun eigen ouders mee. Hebben ze het al besproken aan de keukentafel?
Was het maar zo'n feest. Ik moet mijn geld "verdienen" door zinloos en nutteloos werk te verrichten. Dat zou me dan voldoening moeten geven en het gevoel dat ik echt wat bijdraag aan deze samenleving. Allemaal show and tell helaas, maar ja...quote:
Het zijn waarschijnlijk dezelfde die het nodig vinden om de huishoudelijke hulp aan lichamelijk gehandicapten af te schaffen.quote:Op woensdag 10 juni 2026 12:05 schreef DrDentz het volgende:
[ afbeelding ]
Niet echt. AIO is een aanvulling op bijstandsniveau, en alleen voor mensen die in Nederland wonen. Het is niet zomaar een onvoorwaardelijke aanvulling van de AOW.quote:Op woensdag 10 juni 2026 12:36 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Als daadwerkelijk de AOW zou worden afgeschaft zouden ze de AIO dan wel in stand houden? Ik betwijfel het, aangezien AIO feitelijk aanvullende AOW betreft dat door dezelfde uitkeringsinstantie wordt uitgekeerd als de AOW, de SVB. Het zou logischer zijn om in dat geval de hele SVB op te doeken.
De enige optie zou zijn om de Bijstand aan te passen zodat ook mensen met pensioengerechtigde leeftijd aanspraak kunnen maken op Bijstand.
Dus ik denk dat dit plan vooral iedereen zou raken met geen of een klein opgebouwd pensioen.
Gelukkig betreft het maar een proefballonnetje. Maar wel illustratief voor de koers waar we op afstevenen, als we niet uitkijken.
AIO is inderdaad een aanvulling van de AOW tot bijstandsniveau ja, als mensen onvoldoende AOW hebben opgebouwd.quote:Op woensdag 10 juni 2026 12:59 schreef Gia het volgende:
[..]
Niet echt. AIO is een aanvulling op bijstandsniveau, en alleen voor mensen die in Nederland wonen. Het is niet zomaar een onvoorwaardelijke aanvulling van de AOW.
En je weet dat de SVB meer doet dan alleen AOW, toch?
Gezien er dingen kunnen gebeuren waardoor dat niet genoeg lukt of waardoor je je gespaarde geld kwijt raakt.quote:Op woensdag 10 juni 2026 13:32 schreef W.H.I.S.T.L.E het volgende:
Prima plan, dat geld wat je aan je pensioenfonds betaalt, zelf opzij zetten op je bankrekening.
Hoe kunnen burgers hiertegen zijn?
ik had het over pensioen.quote:Op woensdag 10 juni 2026 13:36 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Gezien er dingen kunnen gebeuren waardoor dat niet genoeg lukt of waardoor je je gespaarde geld kwijt raakt.
Overigens met je heel veel meer op je bankrekening gooien om het bedrag te krijgen dat een normaal mens in een pensioenfonds stoptquote:Op woensdag 10 juni 2026 13:45 schreef W.H.I.S.T.L.E het volgende:
[..]
ik had het over pensioen.
Het antwoord op jouw vraag: AOW afschaffen, bijstand na pensioenleeftijd invoeren
Probleem wie daadwerkelijk dat opzij zet. Zij die het dan niet doen zullen dan toch uiteindelijk een uitkering krijgen in welke vorm dan ook. Het is nu al nauwelijks mogelijk voor jongeren te sparen vanwege hoge huren etc. laat staan ook nog te spaten voor een pensioen.quote:Op woensdag 10 juni 2026 13:32 schreef W.H.I.S.T.L.E het volgende:
Prima plan, dat geld wat je aan je pensioenfonds betaalt, zelf opzij zetten op je bankrekening.
Waardoor die mensen simpelweg in de bijstand terecht komen..quote:Op woensdag 10 juni 2026 13:35 schreef Hexagon het volgende:
Een vrij wereldvreemd plan. Gezien er van alles tijdens je leven kan gebeuren waardoor je dat spaarbedrag niet hebt.
Dit is typisch iets voor verwende studenten die even willen provoceren. De JOVD zal wel te lang niet in het nieuws zijn geweest.quote:Op woensdag 10 juni 2026 13:51 schreef Straatcommando. het volgende:
Wel typisch dat het van vvd jongeren komt.
Maar het recht op Bijstand eindigt momenteel nog op het moment dat je AOW en/of pensioen gerechtigd wordt.quote:Op woensdag 10 juni 2026 13:51 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Waardoor die mensen simpelweg in de bijstand terecht komen..
Ik bedoel dat geld dat je normaal aan pensioenfonds geeft, niet geven maar zelf op je bankrekening zetten.quote:Op woensdag 10 juni 2026 13:50 schreef Cherni het volgende:
[..]
Probleem wie daadwerkelijk dat opzij zet. Zij die het dan niet doen zullen dan toch uiteindelijk een uitkering krijgen in welke vorm dan ook. Het is nu al nauwelijks mogelijk voor jongeren te sparen vanwege hoge huren etc. laat staan ook nog te spaten voor een pensioen.
Dit geldt ook voordat je pensioenleeftijd bereikt, een van de eisen om bijstand te kunnen ontvangen is dat je geen eigen vermogen mag hebben.quote:Probleem wie daadwerkelijk dat opzij zet. Zij die het dan niet doen zullen dan toch uiteindelijk een uitkering krijgen in welke vorm dan ook.
Heb je wel eens uitgerekend hoeveel hoger dat moet zijn dan je pensioenpremie?quote:Op woensdag 10 juni 2026 13:58 schreef W.H.I.S.T.L.E het volgende:
[..]
Ik bedoel dat geld dat je normaal aan pensioenfonds geeft, niet geven maar zelf op je bankrekening zetten.
[..]
Gewoon je premie opzij zetten, i.i.g. de burgers zelf de keuze geven of ze dat in een fonds stoppen of eigen bankrekening.quote:Op woensdag 10 juni 2026 14:00 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Heb je wel eens uitgerekend hoeveel hoger dat moet zijn dan je pensioenpremie?
Wat ik al zeg. Een bankrekening levert wat minder rendement op dan professionele beleggers van een pensioenfonds. Dus dat gaat heel veel meer kosten.quote:Op woensdag 10 juni 2026 14:04 schreef W.H.I.S.T.L.E het volgende:
[..]
Gewoon je premie opzij zetten, i.i.g. de burgers zelf de keuze geven of ze dat in een fonds stoppen of eigen bankrekening.
En nog een die niet weet hoe het werktquote:Op woensdag 10 juni 2026 13:32 schreef W.H.I.S.T.L.E het volgende:
Je weet dat geld wat je aan de pensioen fonds geeft mee gehandeld word zodat jij meer geld over heb .quote:Op woensdag 10 juni 2026 13:58 schreef W.H.I.S.T.L.E het volgende:
[..]
Ik bedoel dat geld dat je normaal aan pensioenfonds geeft, niet geven maar zelf op je bankrekening zetten.
[..]
Dit geldt ook voordat je pensioenleeftijd bereikt, een van de eisen om bijstand te kunnen ontvangen is dat je geen eigen vermogen mag hebben.
Volgende stap van VVD-jongeren is dan natuurlijk om bijstand af te schaffen. VVD'ers zijn niet geinteresseerd in 'samen'leving.quote:Op woensdag 10 juni 2026 10:54 schreef Cherni het volgende:
Stel we schaffen de AOW af. Dan word het dus bijstand. Netto onder de streep het gelijke bedrag. Maar dan mag je blijven solliciteren tot je dood en kunt niet staan en gaan waar je wil. Succes ermee. Want hoe dan ook iemand die niet werkt moet een of andere vorm van een uitkering krijgen.
Omdat mensen met torenhoge pensioenen daar ook voor betaald hebben? Het is geen gunst ofzo.quote:Op woensdag 10 juni 2026 10:42 schreef Tomatenboer het volgende:
Als het een voorzetje is voor het inkomensafhankelijk maken van de AOW dan ben ik helemaal voor. Waarom zou je AOW krijgen als je een torenhoog pensioen ontvangt?
?
Beetje dit idee. Het zijn geen ballen. Het zijn wannabees.quote:Op woensdag 10 juni 2026 12:05 schreef DrDentz het volgende:
[ afbeelding ]
Pensioenen ja. Dit gaat over de AOW.quote:Op woensdag 10 juni 2026 14:56 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Omdat mensen met torenhoge pensioenen daar ook voor betaald hebben? Het is geen gunst ofzo.
Mensen die sparen voor hun pensioen betalen toch ook loonbelasting en sociale heffingen waaruit de AOW wordt gefinancierd?quote:Op woensdag 10 juni 2026 15:03 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Pensioenen ja. Dit gaat over de AOW.
Dat doen de meesten niet. Men leeft nu en niet als ik oud ben. Dat is bij de meesten de gedachte.quote:Op woensdag 10 juni 2026 13:58 schreef W.H.I.S.T.L.E het volgende:
[..]
[..]
Dit geldt ook voordat je pensioenleeftijd bereikt, een van de eisen om bijstand te kunnen ontvangen is dat je geen eigen vermogen mag hebben.
Kijk, en dit zijn nou die posts die ik in dat andere topic bedoelde.quote:Op woensdag 10 juni 2026 14:56 schreef phpmystyle het volgende:
Lachwekkend en tenenkrommend voorstel.
Dit zijn natuurlijk gewoon verwende klootzakjes die met een gouden lepel in hun bek geboren zijn. Die weten niks, niet serieus nemen dit soort brallende eikeltjes. Ze hebben waarschijnlijk nog amper haar om hun zak.quote:Op woensdag 10 juni 2026 14:55 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Volgende stap van VVD-jongeren is dan natuurlijk om bijstand af te schaffen. VVD'ers zijn niet geinteresseerd in 'samen'leving.
Dit ja. En dat gaat straks een hoop mensen overkomen.quote:Op woensdag 10 juni 2026 15:44 schreef Cherni het volgende:
En de iaow zal er ook wel aan gaan. Denk daar maar eens goed over na. Leuk als je na je 50ste werkloos word. Staat niemand bij stil.
Triest. Je hoopt het niet.quote:Op woensdag 10 juni 2026 15:45 schreef Seeburg54 het volgende:
[..]
Dit ja. En dat gaat straks een hoop mensen overkomen.
Wat denk je. Als iedereen maar moet blijven doorwerken tot je versleten lijf het opgeeft kom je na een aantal jaren kwelling en ziekteverzuim vanzelf in die situatie.quote:
Dat is het enige punt waar ik mij niet in kan vinden. Voor de rest ben ik het wel altijd met je eens.quote:Op woensdag 10 juni 2026 15:03 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Pensioenen ja. Dit gaat over de AOW.
Yep. Niet mijn ideequote:Op woensdag 10 juni 2026 16:00 schreef Seeburg54 het volgende:
[..]
Wat denk je. Als iedereen maar moet blijven doorwerken tot je versleten lijf het opgeeft kom je na een aantal jaren kwelling en ziekteverzuim vanzelf in die situatie.
Dat is de realiteit.
Nou, ook niet mijn idee. Maar het huidige kabinet zal het een rotzorg zijn.quote:
Vrijwel iedereen is het haasje als dit soort hersenscheten in de praktijk gebracht worden.quote:Op woensdag 10 juni 2026 12:21 schreef Gia het volgende:
Maar mensen die totaal niets hebben behalve AOW, hebben dan bijstand. Wat feitelijk hetzelfde is. Dus, die hebben er nog niet zoveel last van. Tenzij deze nageboorten ook van plan zijn dat af te schaffen. Dan krijgen we een grote groep bejaarde daklozen.quote:Op woensdag 10 juni 2026 16:07 schreef quo_ het volgende:
[..]
Vrijwel iedereen is het haasje als dit soort hersenscheten in de praktijk gebracht worden.
De AOW is het fundament onder het pensioenstelsel. Ook mensen met een "goed" pensioen zijn veelal afhankleijk van de AOW.
Morrelen aan dit systeem doet de hele boel in elkaar zakken.
Wereldvreemd vond ik wel een goede kwalificatie. Deze snotneuzen hebben geen benul van hoe de maatschappij in elkaar steekt.
Ook
Het lijkt me geen goed plan om de AOW inkomensafhankelijk te maken. Juist het idee dat mensen meebetalen aan voorzieningen waarvan ze denken er nooit gebruik van te maken, voedt dit soort Amerikaanse denkbeelden.quote:Op woensdag 10 juni 2026 10:42 schreef Tomatenboer het volgende:
Als het een voorzetje is voor het inkomensafhankelijk maken van de AOW dan ben ik helemaal voor. Waarom zou je AOW krijgen als je een torenhoog pensioen ontvangt?
Maar de JOVD bedoelt volgens mij het volledig afschaffen van de AOW, ook voor mensen met geen of een heel klein pensioen.
Hoe moeten die gaan leven na hun werkzame leven, beste VVD-ers?
Tja, als ik nu mijn pensioen zou opnemen heb ik cira 1400 euro(64 jaar) netto zonder AOW of andere uitkering. Tel mijn eigen spaargeld niet mee. Daar kom je doodeenvoudig niet mee rond. Dan moeten er weer toeslagen aan te pas komen. En als de pensioenen niet geindexeerd worden is het al helemaal geen doen.quote:Op woensdag 10 juni 2026 16:07 schreef quo_ het volgende:
[..]
Vrijwel iedereen is het haasje als dit soort hersenscheten in de praktijk gebracht worden.
De AOW is het fundament onder het pensioenstelsel. Ook mensen met een "goed" pensioen zijn veelal afhankleijk van de AOW.
Morrelen aan dit systeem doet de hele boel in elkaar zakken.
Wereldvreemd vond ik wel een goede kwalificatie. Deze snotneuzen hebben geen benul van hoe de maatschappij in elkaar steekt.
Ook
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |