abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_221002339
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juni 2026 15:44 schreef Cherni het volgende:
En de iaow zal er ook wel aan gaan. Denk daar maar eens goed over na. Leuk als je na je 50ste werkloos word. Staat niemand bij stil.
Dit ja. En dat gaat straks een hoop mensen overkomen.
pi_221002343
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juni 2026 15:45 schreef Seeburg54 het volgende:

[..]
Dit ja. En dat gaat straks een hoop mensen overkomen.
Triest. Je hoopt het niet.
pi_221002406
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juni 2026 15:47 schreef Cherni het volgende:

[..]
Triest. Je hoopt het niet.
Wat denk je. Als iedereen maar moet blijven doorwerken tot je versleten lijf het opgeeft kom je na een aantal jaren kwelling en ziekteverzuim vanzelf in die situatie.
Dat is de realiteit.
pi_221002407
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juni 2026 15:03 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]
Pensioenen ja. Dit gaat over de AOW.
Dat is het enige punt waar ik mij niet in kan vinden. Voor de rest ben ik het wel altijd met je eens.

Waarom? We betalen voor de AOW en het is bedoeld om samen met je pensioen op circa 75% van je laatst genoten loon uit te komen om nog enigzins je leven te blijven volgen in de tijd dat je nog werkte. Daar kun je alles van vinden of dat nog nodig is. Ik vind van wel.

Het enige wat je zou kunnen veranderen is als een AOW gerechtigde ook een pensioen heeft opgebouwd nog werkt dan zijn AOW moet ontvangen. Dit omdat AOW juist is bedoeld als men niet meer werkt.
pi_221002416
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juni 2026 16:00 schreef Seeburg54 het volgende:

[..]
Wat denk je. Als iedereen maar moet blijven doorwerken tot je versleten lijf het opgeeft kom je na een aantal jaren kwelling en ziekteverzuim vanzelf in die situatie.
Dat is de realiteit.
Yep. Niet mijn idee
pi_221002423
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juni 2026 16:03 schreef Cherni het volgende:

[..]
Yep. Niet mijn idee
Nou, ook niet mijn idee. Maar het huidige kabinet zal het een rotzorg zijn.
Dit kabinet is een schandvlek.
pi_221002438
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juni 2026 12:21 schreef Gia het volgende:
De enigen die met een dergelijke maatregel geraakt gaan worden zijn.........mensen die massaal jarenlang op de VVD hebben gestemd. De welgestelden van Nederland. Want mensen aan de onderkant van de samenleving krijgen bij onvoldoende AOW, een aanvulling vanuit de AIO die gelijkstaat aan bijstand. Maar mensen met een bedrijfspensioen, een lijfrentepolis en/of spaargeld, krijgen helemaal niks.

Dus, nu spaar je voor een betere oude dag, zodat je niet alleen hoeft te sappelen met een AOW'tje. Straks moet je het doen met alleen hetgeen waarmee je dacht beter te kunnen leven.

Dus, deze kinderen raken er vooral hun eigen ouders mee. Hebben ze het al besproken aan de keukentafel?
Vrijwel iedereen is het haasje als dit soort hersenscheten in de praktijk gebracht worden.
De AOW is het fundament onder het pensioenstelsel. Ook mensen met een "goed" pensioen zijn veelal afhankleijk van de AOW.
Morrelen aan dit systeem doet de hele boel in elkaar zakken.

Wereldvreemd vond ik wel een goede kwalificatie. Deze snotneuzen hebben geen benul van hoe de maatschappij in elkaar steekt.

[ Bericht 0% gewijzigd door quo_ op 10-06-2026 16:34:28 ]
-
  woensdag 10 juni 2026 @ 16:12:41 #98
3542 Gia
User under construction
pi_221002474
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juni 2026 16:07 schreef quo_ het volgende:

[..]
Vrijwel iedereen is het haasje als dit soort hersenscheten in de praktijk gebracht worden.
De AOW is het fundament onder het pensioenstelsel. Ook mensen met een "goed" pensioen zijn veelal afhankleijk van de AOW.

Wereldvreemd vond ik wel een goede kwalificatie. Deze snotneuzen hebben geen benul van hoe de maatschappij in elkaar steekt.
Ook
Maar mensen die totaal niets hebben behalve AOW, hebben dan bijstand. Wat feitelijk hetzelfde is. Dus, die hebben er nog niet zoveel last van. Tenzij deze nageboorten ook van plan zijn dat af te schaffen. Dan krijgen we een grote groep bejaarde daklozen.
pi_221002476
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juni 2026 10:42 schreef Tomatenboer het volgende:
Als het een voorzetje is voor het inkomensafhankelijk maken van de AOW dan ben ik helemaal voor. Waarom zou je AOW krijgen als je een torenhoog pensioen ontvangt?

Maar de JOVD bedoelt volgens mij het volledig afschaffen van de AOW, ook voor mensen met geen of een heel klein pensioen.

Hoe moeten die gaan leven na hun werkzame leven, beste VVD-ers?
Het lijkt me geen goed plan om de AOW inkomensafhankelijk te maken. Juist het idee dat mensen meebetalen aan voorzieningen waarvan ze denken er nooit gebruik van te maken, voedt dit soort Amerikaanse denkbeelden.

Naar mijn mening moeten AOW, bijstand, studiefinanciering en sociale huur voor iedereen toegankelijk blijven. Omdat het basisvoorzieningen zijn, zouden ze niet inkomensafhankelijk moeten worden. Dat lijkt me essentieel om de solidariteit in stand te houden. Ik vermoed dat de reden dat het VVD-grut niet wil meebetalen, is dat zij denken dat die voorzieningen er tegen de tijd dat zij er zelf aanspraak op maken toch niet meer bestaan.
pi_221002495
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juni 2026 16:07 schreef quo_ het volgende:

[..]

Ook
Tja, als ik nu mijn pensioen zou opnemen heb ik cira 1400 euro(64 jaar) netto zonder AOW of andere uitkering. Tel mijn eigen spaargeld niet mee. Daar kom je doodeenvoudig niet mee rond. Dan moeten er weer toeslagen aan te pas komen. En als de pensioenen niet geindexeerd worden is het al helemaal geen doen.
  Moderator woensdag 10 juni 2026 @ 16:16:52 #101
236264 crew  capricia
pi_221002502
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juni 2026 16:12 schreef Gia het volgende:

[..]
Maar mensen die totaal niets hebben behalve AOW, hebben dan bijstand. Wat feitelijk hetzelfde is. Dus, die hebben er nog niet zoveel last van. Tenzij deze nageboorten ook van plan zijn dat af te schaffen. Dan krijgen we een grote groep bejaarde daklozen.
Mag je je huis verkopen. Want ja, eigen vermogen en bijstand.
I am not omniscient, but I know a lot.
- Goethe, “Faust”
  woensdag 10 juni 2026 @ 16:17:48 #102
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_221002508
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juni 2026 15:38 schreef probeer het volgende:

[..]
Kijk, en dit zijn nou die posts die ik in dat andere topic bedoelde.
?
"If the nation is not capable of preserving itself and reproducing, if it loses it vital bearings and ideals, then it doesn't need foreign enemies - it will fall apart on its own."
[Written by Vladimir Vladimirovich Putin]
pi_221002511
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juni 2026 15:37 schreef Cherni het volgende:

[..]
Dat doen de meesten niet. Men leeft nu en niet als ik oud ben. Dat is bij de meesten de gedachte.

En nu ben ik dan iemand geweest die gespaard heeft en niet zo zuinig ook. Maar dan lees ik je opmerking, heb je gespaard/vermogen heb je geen recht op bijstand of andere voorziening. Dat zou voor mij betekenen geen iva of andere vorm van voorziening. Heb je keihard gewerkt(bijna 40 jaar) mag je dan oprotten bij ziekte bij ouderdom omdat je zo idioot bent geweest te sparen.En dan ook nog te horen krijgen dat je rijk bent en profiteerd. En dat uit de mond van jongeren die zelf nog maar amper gewerkt hebben. En onder jongeren bedoel ik vooral de JOVD types.
Maar dit geldt toch ook voordat je je pensioenleeftijd hebt bereikt. Stel ik ben zuinig geweest en heb gespaard en iemand anders heeft niet gespaard. Op het moment dat ik geen inkomen meer heb, kan degene die niet gespaard heeft een beroep doen op bijstand en ik niet. Tegen mij zeggen ze dan, dat ik eerst mijn zuurgespaard geld moet opmaken.
Aan deze tekst kunnen geen rechten worden ontleend.
Ik ben geen robot.
I stand with (the) Netherlands. w/
pi_221002515
quote:
1s.gif Op woensdag 10 juni 2026 16:16 schreef capricia het volgende:

[..]
Mag je je huis verkopen. Want ja, eigen vermogen en bijstand.
Dat is met een iaow niet het geval. Maar ja ook dat gaat verdwijnen. Stilzwijgend breekt men alles af.
  woensdag 10 juni 2026 @ 16:19:46 #105
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_221002517
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juni 2026 15:04 schreef BlaZ het volgende:
Dit zou best kunnen werken in een maatschappij waar er een hoog percentage hypotheekvrije woningen zijn en waar iedereen een eigen pensioen heeft en verantwoordelijk spaart voor zijn oude dag. Kortom dit gaat niet werken.

Het afschaffen van de hypotheekrenteaftrek is wel noodzakelijk daarnaast zou er de mogelijkheid moeten kunnen bestaan om AOW of pensioeninleg te verminderen als je dit in de afbetaling van schulden of eigen woning (1e) steekt.
Nee. Heeft prijsopdrijvend effect.
Pensioen moet gewoon via de staat geregeld worden. Kijk eens naar de rijen bij de voedselbank. Heel veel burgers kunnen gewoon niet verder nadenken dat 2 weken vooruit, ongeacht hoeveel geld ze om handen hebben.
"If the nation is not capable of preserving itself and reproducing, if it loses it vital bearings and ideals, then it doesn't need foreign enemies - it will fall apart on its own."
  woensdag 10 juni 2026 @ 16:20:03 #106
3542 Gia
User under construction
pi_221002519
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juni 2026 16:14 schreef Cherni het volgende:

[..]
Tja, als ik nu mijn ensioen zou opnemen heb ik cira 1400 euro netto zonder AOW of andere uitkering. Tel mijn eigen spaargeld niet mee. Daar kom je doodeenvoudig niet mee rond. Dan moeten er weer toeslagen aan te pas komen. En als de pensioenen niet geindexeerd worden is het al helemaal geen doen.
Bijstand voor 2 personen is ongeveer 2000 netto. Alleenstaand rond de 1400. Als jij als alleenstaande 1400 aan pensioen krijgt, dan kun je daar, volgens deze lichten, prima van rondkomen. Want dat is gelijk aan bijstand. Je krijgt dan geen aanvullende bijstand. Natuurlijk wel, zoals het nu is dan hè, huurtoeslag en zorgtoeslag. Maar dat is het dan wel. Je hebt een eigen inkomen.

Mijn moeder, bijvoorbeeld, had helemaal niks, alleen een AOW'tje, waar ze overigens prima van rond kon komen, met die toeslagen. Die zou, met dit soort maatregel, dan in aanmerking komen voor bijstand. Wat hetzelfde is.

Deze jongeren naaien hun eigen ouders, aangezien VVD grut van ouders met geld komt.
pi_221002526
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juni 2026 16:18 schreef W.H.I.S.T.L.E het volgende:

[..]
Maar dit geldt toch ook voordat je je pensioenleeftijd hebt bereikt. Stel ik ben zuinig geweest en heb gespaard en iemand anders heeft niet gespaard. Op het moment dat ik geen inkomen meer heb, kan degene die niet gespaard heeft een beroep doen op bijstand en ik niet. Tegen mij zeggen ze dan, dat ik eerst mijn zuurgespaard geld moet opmaken.
Kijk en daar was de iaow voor bedoeld om je daarvoor te beschermen na je 50ste.
  woensdag 10 juni 2026 @ 16:29:13 #108
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_221002561
quote:
7s.gif Op woensdag 10 juni 2026 16:19 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Nee. Heeft prijsopdrijvend effect.
Pensioen moet gewoon via de staat geregeld worden. Kijk eens naar de rijen bij de voedselbank. Heel veel burgers kunnen gewoon niet verder nadenken dat 2 weken vooruit, ongeacht hoeveel geld ze om handen hebben.
Welk prijsopdrijvend effect? Dat prijsopdrijvende effect komt voornamelijk door krapte op de markt.
Het zou helpen om bij bepaald volk te werken met week of biwekelijkse salarissen.

Als je met pensioen het over OAW hebt ben ik het met je eens, een basisopvangstelsel is noodzakelijk, echter, een breder pensioen is wat mij betreft volledig optioneel.

Wat betreft de voedselbank; gratis trekt altijd volk aan.
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
pi_221002563
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juni 2026 16:20 schreef Gia het volgende:

[..]
Bijstand voor 2 personen is ongeveer 2000 netto. Alleenstaand rond de 1400. Als jij als alleenstaande 1400 aan pensioen krijgt, dan kun je daar, volgens deze lichten, prima van rondkomen. Want dat is gelijk aan bijstand. Je krijgt dan geen aanvullende bijstand. Natuurlijk wel, zoals het nu is dan hè, huurtoeslag en zorgtoeslag. Maar dat is het dan wel. Je hebt een eigen inkomen.

Mijn moeder, bijvoorbeeld, had helemaal niks, alleen een AOW'tje, waar ze overigens prima van rond kon komen, met die toeslagen. Die zou, met dit soort maatregel, dan in aanmerking komen voor bijstand. Wat hetzelfde is.

Deze jongeren naaien hun eigen ouders, aangezien VVD grut van ouders met geld komt.
Alleen heb je met bijstand sollicitatie plicht en kunt niet zomaar voor maanden het land verlaten. Maar financieel gezien incluis toeslagen is er nauwelijks verschil.

Ik kan het bericht in de Bild niet meer vinden. Maar in Duitsland is het idee/verhalen dat je het vermogen van je huis moet gaan gebruiken om de complete zorg te betalen. En als je denkt het huis aan de kinderen over te dragen heb je pech want dan mogen die kinderen voor de complete zorg betalen. Zie het maar dat Jan met de Pet op die manier word onteigend.
  woensdag 10 juni 2026 @ 16:33:13 #110
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_221002578
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juni 2026 16:29 schreef BlaZ het volgende:

[..]
Welk prijsopdrijvend effect? Dat prijsopdrijvende effect komt voornamelijk door krapte op de markt.

Als je met pensioen het over OAW hebt ben ik het met je eens, een basisopvangstelsel is noodzakelijk, echter, een breder pensioen is wat mij betreft volledig optioneel.
Als je staats- en private pensioen eerder mag opnemen om hypotheekschuld te betalen dan gooi je extra liquiditeit in de vastgoedmarkt. Prijzen zullen omhoog gaan omdat de vragende kant over meer geld beschikt. Je gooit inkomen voor je oude dag weg om nu snel een huisje te fixen.
Dat er meer huizen moeten komen is duidelijk, maar das hele andere discussie.

quote:
Het zou helpen om bij bepaald volk te werken met week of biwekelijkse salarissen.
Eens. En mensen met uitkeringen gewoon de producten (brood, groente, fruit) in goederen te geven evenals de laptop voor de kinderen. Met geld kunnen mensen in die klasse niet goed omgaan.
quote:
Wat betreft de voedselbank; gratis trekt altijd volk aan.
Ja. Omdat ze geen geld hebben.
Beter is om van het salaris/uitkeringen (bij mensen met problematische schulden) eerst de huur af te schrijven, ziektekosten, verplichte terugbetaling en wat overblijft is het geld waarmee eten en drinken gekocht kan worden.
  woensdag 10 juni 2026 @ 16:33:18 #111
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_221002580
quote:
1s.gif Op woensdag 10 juni 2026 16:29 schreef Cherni het volgende:

[..]
Alleen heb je met bijstand sollicitatie plicht en kunt niet zomaar voor maanden het land verlaten. Maar financieel gezien incluis toeslagen is er nauwelijks verschil.

Ik kan het bericht in de Bild niet meer vinden. Maar in Duitsland is het idee/verhalen dat je het vermogen van je huis moet gaan gebruiken om de complete zorg te betalen. En als je denkt het huis aan de kinderen over te dragen heb je pech want dan mogen die kinderen voor de complete zorg betalen.
Wat voor agenda zou daar toch achter steken? Welvaart bouw je juist door een groot aantal hypotheekvrije huizen in een maatschappij te hebben. Dit systeem lijkt wel haast ingericht om de banken te sponsoren.
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
pi_221002582
quote:

[..]

Ik kan het bericht in de Bild niet meer vinden. Maar in Duitsland is het idee/verhalen dat je het vermogen van je huis moet gaan gebruiken om de complete zorg te betalen. En als je denkt het huis aan de kinderen over te dragen heb je pech want dan mogen die kinderen voor de complete zorg betalen. Zie het maar dat Jan met de Pet op die manier word onteigend.
Breng ze ajb niet op ideeën met de huidige woningmarkt zoals ze is.
  woensdag 10 juni 2026 @ 16:36:09 #113
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_221002590
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juni 2026 16:33 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Breng ze ajb niet op ideeën met de huidige woningmarkt zoals ze is.
Is geen risico. Ook linkse en progressieve kamerleden willen hun eigen bezit ongemoeid raken.
  woensdag 10 juni 2026 @ 16:37:07 #114
3542 Gia
User under construction
pi_221002599
Ik vraag me ook af hoe ze dit in de praktijk willen bewerkstelligen. We hebben het over mensen die nu 43 zijn, die het dan niet meer krijgen. Maar hoe zit het met mensen die nu 50 zijn en over 24 jaar 74? Die krijgen dan ineens geen AOW meer, terwijl ze wel al die jaren opgebouwd hebben. Zij hebben vanaf hun 17de tot hun 50ste 66% AOW opgebouwd. Geld waar zij al die jaren rekening mee hebben gehouden dat te krijgen vanaf hun 67ste tot aan hun dood. Die moeten dus nu, in 17 jaar tijd maar zien te regelen dat ze straks rond kunnen komen?

En wat doen we met premies AOW en verplicht bedrijfspensioen? Afschaffen? Dus een snotneus die ergens komt te werken krijgt een hoger netto loon dan de 50-er die er al 30 jaar werkt, omdat de jongere geen premies meer af hoeft te dragen, aangezien voor hem die regelingen niet meer gelden. Wie gaat dan die premies voor de ouderen van nu ophoesten? Of moet die jongere zowel nog betalen voor de AOW-gerechtigden van nu tot 2050 EN daarbij zorgen voor zijn eigen oude dag? Onuitvoerbaar, ondoordacht.
  woensdag 10 juni 2026 @ 16:38:56 #115
3542 Gia
User under construction
pi_221002610
quote:

[..]

Bijstand voor ouderen is dan AIO daar hoef je niet voor te solliciteren. Je moet echter wel in Nederland blijven wonen.
pi_221002621
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juni 2026 16:38 schreef Gia het volgende:

[..]
Bijstand voor ouderen is dan AIO daar hoef je niet voor te solliciteren. Je moet echter wel in Nederland blijven wonen.
Thx.
  woensdag 10 juni 2026 @ 16:41:39 #117
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_221002625
Ik heb inmiddels 35 jaar lang betaald aan de aow. Nu net voordat ik er recht op krijg het afschaffen lijkt me niet eerlijk. Je kunt het hooguit afschaffen voor mensen die er nooit aan betaald hebben.
The End Times are wild
  woensdag 10 juni 2026 @ 16:43:22 #118
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_221002638
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juni 2026 16:41 schreef LXIV het volgende:
Ik heb inmiddels 35 jaar lang betaald aan de aow. Nu net voordat ik er recht op krijg het afschaffen lijkt me niet eerlijk. Je kunt het hooguit afschaffen voor mensen die er nooit aan betaald hebben.
Dat kan wel hoor.
Ze beginnen met de AOW eerlijker te maken. Als je meer dan 2.500 pensioen per maand hebt krijg je bijvoorbeeld nog maar 50%, en bij 3.500 nog maar 25%
MOet jij eens opletten.
  woensdag 10 juni 2026 @ 16:47:49 #119
365087 RamboDirk
Queers 4 Palestine!
pi_221002656
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juni 2026 16:41 schreef LXIV het volgende:
Die belanden dan in de bijstand. Wat min of meer ook op de AOW norm zit. Gemeenschapsgeld is hoe dan ook weg.

Als Mohammed zijn 58 jarige vader en moeder laat invliegen in het kader van gezinshereniging. Dan gaan die natuurlijk nooit meer werken. Zij zullen hoe dan ook in Nederland altijd het bestaansminimum krijgen. Dat is allemaal gemeenschapsgeld wat verdampt.

Dan worden dingen wel onbetaalbaar jah.
  woensdag 10 juni 2026 @ 16:48:26 #120
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_221002661
quote:
7s.gif Op woensdag 10 juni 2026 16:43 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Dat kan wel hoor.
Ze beginnen met de AOW eerlijker te maken. Als je meer dan 2.500 pensioen per maand hebt krijg je bijvoorbeeld nog maar 50%, en bij 3.500 nog maar 25%
MOet jij eens opletten.
Dat is juist oneerlijker. De reden dat aow voor iedereen gelijk is, is om te voorkomen dat mensen stoppen met voor zichzelf zorgen. Dus als Jantje pensioen spaart en 1000 euro heeft en Pietje maakt alles op en krijgt van de staat 900 euro.

Bovendien is het een vvd66 leugen dat het minst betaalbaar is:
twitter
The End Times are wild
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')